40 GB maxtor --> waarom niet herkend?

Pagina: 1
Acties:

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 15:43
Mijn lieve PII 400 mhz met win 98 herkent mijn hdd niet.
HDD is 40 GB maxtor. Die pinnetjes zitten goed; op slave. Die grijze band zit ook goed; de laatste connector zit op de slave, de middelste op m'n master.
Verder loopt de bios vast als ik de primary slave probeer te detecteren, en windows ziet 'm ook niet met "nieuwe hardware zoeken" ofzo.

Whéélp!

Verbouwing

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Heb je wel een paritie aangemaakt en deze geformatteerd?
Zo wel, dan doe je toch iets fout.

Partitioneer hem eerst maar eens opnieuw met FDISK of Parition Magic en post daarna eventuele vorderingen

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• cobratbq
Herkent de bios de harddisk trouwens wel? Of ook niet. Zo niet dan moet je eerst ff een HDD Autodetect/IDE autodetect doen

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:14 schreef cobratbq het volgende:
Heb je wel een paritie aangemaakt en deze geformatteerd?
Zo wel, dan doe je toch iets fout.

Partitioneer hem eerst maar eens opnieuw met FDISK of Parition Magic en post daarna eventuele vorderingen
Hoe kan ik 'm partitioneren als 'ie helemaal niet herkend word??

Verbouwing

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:16 schreef cobratbq het volgende:
Herkent de bios de harddisk trouwens wel? Of ook niet. Zo niet dan moet je eerst ff een HDD Autodetect/IDE autodetect doen
dat heb ik gedaan, en dan loopt 'ie dus vast :'(

Verbouwing

Verwijderd

Kijk eens voor een biosupdate van je mainboard. Dat zou kunnen helpen. :)
Suc6

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:17 schreef X-terior het volgende:
Kijk eens voor een biosupdate van je mainboard. Dat zou kunnen helpen. :)
Suc6
Ehm, ik heb geen enkel idee waar ik het zou kunnen vinden, laat staan wat 't is :o

Verbouwing

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 19:16 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Hoe kan ik 'm partitioneren als 'ie helemaal niet herkend word??
wordt ie in je bios wel herkent?
zoja dan wordt ie in dos ook herkent waarschijnlijk, fat32 kan geen partities groter dan 30gb aan dus daarom zie je hem in windows niet..

ik had hetzelfde met m'n 60gb maxtor, gewoon opdelen in minstens 2 partities

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:19 schreef Wisp het volgende:

[..]

zoja dan wordt ie in dos ook herkent waarschijnlijk, fat32 kan geen partities groter dan 30gb aan dus daarom zie je hem in windows niet..

Hij wordt dus _NIET_ herkend in de bios....

Verbouwing

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:17 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

dat heb ik gedaan, en dan loopt 'ie dus vast :'(
Kijk eens of de flatkabel op het moederbord en op de harddisk allebei op met de rode kant naar de 1 zitten

Check ff of je de harddisk op hoort/voelt starten als de pc aan gaat. Dat doetie ook als je hem nog niet ingesteld hebt. En wat voor type processor heeft je pc. Als je proc te oud is, is je mobo dat ook en dan herkentie misschien geen 40. Maar alsie vast loopt op de autodetect functie dan zit er waarschijnlijk iets fout in de MASTER/SLAVE instellingen. Op elke kabel mag er maar 1 master en 1 slave zijn. Liefst harddisks master en CD-Roms slave

Verwijderd

Probeer anders eerst een andere kabel, misschien is deze niet goed meer.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 19:20 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Hij wordt dus _NIET_ herkend in de bios....
tsja bios update dan maar :) maar dat werd al gezegd

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 19:19 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Ehm, ik heb geen enkel idee waar ik het zou kunnen vinden, laat staan wat 't is :o
Bios update's kun je vinden bij de fabrikant van je mainboard. Deze update dus de software van je opstart routine, en kan dus wel grotere hdd's herkennen als je geluk hebt.

Overigens fat32 kan wel partities groter dan 30 Gb aan. :)

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:20 schreef cobratbq het volgende:

[..]

Kijk eens of de flatkabel op het moederbord en op de harddisk allebei op met de rode kant naar de 1 zitten

Check ff of je de harddisk op hoort/voelt starten als de pc aan gaat. Dat doetie ook als je hem nog niet ingesteld hebt. En wat voor type processor heeft je pc. Als je proc te oud is, is je mobo dat ook en dan herkentie misschien geen 40. Maar alsie vast loopt op de autodetect functie dan zit er waarschijnlijk iets fout in de MASTER/SLAVE instellingen. Op elke kabel mag er maar 1 master en 1 slave zijn. Liefst harddisks master en CD-Roms slave
De master/slave instellingen zitten volgens mij wel goed. dDe master op die kabel is een HD, en de slave is dus de nieuwe HD.

Verbouwing

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:19 schreef Wisp het volgende:

[..]

edit:

Whoops, te laat, iemand was al eerder !!! :)

Oh oh, helemaal fout! Waarom heb ik dan een harddisk met een partitie van 50 GB (ik had er ook 1 van 80 kunnen maken)
Fat32 kan zeker wel meer dan 30 GB aan!
:7

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:21 schreef typer72 het volgende:
Probeer anders eerst een andere kabel, misschien is deze niet goed meer.
Dat is het niet; mijn master HD draait ook op die kabel.

Verbouwing

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:23 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

De master/slave instellingen zitten volgens mij wel goed. dDe master op die kabel is een HD, en de slave is dus de nieuwe HD.
Het klinkt heel lullig, maar kijk je niet verkeerd op het schema, dattie in plaats van master/slave op Cable Select staat, want dan geeftie in elk geval wel problemen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Is de kabel helemaal vlak, of zitten er net zoals bij diskette-kabels een aantal draadjes verdraaid ?
In dat laatste geval heb je een kabel waarop een slave niet gaat werken, een enkele master wel, maar moet je eigenlijk beide schijven op cable-select zetten.
Vergezocht, maar toch maar gesuggereerd.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:24 schreef cobratbq het volgende:

[..]

Het klinkt heel lullig, maar kijk je niet verkeerd op het schema, dattie in plaats van master/slave op Cable Select staat, want dan geeftie in elk geval wel problemen.
nee, ik heb goed gekeken.

Verbouwing

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:28 schreef mvdejong het volgende:
Is de kabel helemaal vlak, of zitten er net zoals bij diskette-kabels een aantal draadjes verdraaid ?
In dat laatste geval heb je een kabel waarop een slave niet gaat werken, een enkele master wel, maar moet je eigenlijk beide schijven op cable-select zetten.
nee, de kabel is helemaal vlak

Verbouwing

• Mithrandir
Ik heb even gevoeld, en de harde schijf wordt wel warm...
aan m'n voeding kan 't dus niet liggen :'(

Verbouwing

Verwijderd

Ken dat probleem.
Moet je op de site van maxtor het programma Maxblast downloaden. En dan met het programma EZ-BIOS zal hij je harddisk wel vinden. en dan kun je hem gewoon gebruiken.

Ik heb zelf er wel een probleempje mee met mijn MP3s zie [topic=362583/1/25]

succes

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:28 schreef mvdejong het volgende:
Leuk die Cable Select, maar het is ten strengste af te raden, ik werk in een computer winkel en als je iets op cable select zet (en ik weet dit uit ervaring) dan weetie niet meer wat wat is. Het beste is gewoon strak instellen.
-> Master
-> Slave
Als ze je vragen of je gecastreerd wilt worden ga je toch ook niet zitten mompelen, zoek je maar lekker zelf uit. Dan zeg je toch ook NEE (of juist JA :) ).

En de flatcable voor de floppy is kleiner die past er niet in, dus dat zal niet mis gaan

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:08

Yucko

One clown to rule them all !

Zoals al vele voor mij gezegd hebben. FF bij de fabrikant van je moederbord kijken voor een bios update.

Op mijn P2B moederbord met Pentium II 450mhz werkte het ook, dus zou ik haast zeggen dat het bij jou ook zou moeten werken (mits er dus een bios voor uitgekomen is)

Als je nu eens zegt welk type moederbord je hebt, dan kijken wij wel eens ff of het mogelijk is.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:32 schreef revdbrink het volgende:
Ken dat probleem.
Moet je op de site van maxtor het programma Maxblast downloaden. En dan met het programma EZ-BIOS zal hij je harddisk wel vinden. en dan kun je hem gewoon gebruiken.

Ik heb zelf er wel een probleempje mee met mijn MP3s zie [topic=362583/1/25]

succes
Met EZ-Bios kun je toch alleen zorgen voor een grotere schijfondersteuning, dan moettie hem toch wel herkennen in die bios of heb ik het nou mis?

• Yucko

Yucko

Nee, dat programma is er net voor dat je een schijf groter dan 8GB kan aanspreken als je bios dat niet ondersteund.

Dus ff die software installeren en dan zou het idd ook moeten werken.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:33 schreef JaJoah het volgende:
Zoals al vele voor mij gezegd hebben. FF bij de fabrikant van je moederbord kijken voor een bios update.

Op mijn P2B moederbord met Pentium II 450mhz werkte het ook, dus zou ik haast zeggen dat het bij jou ook zou moeten werken (mits er dus een bios voor uitgekomen is)

Als je nu eens zegt welk type moederbord je hebt, dan kijken wij wel eens ff of het mogelijk is.
Volgends SiSoft Sandra:
ASUS MEL-C ACPI BIOS REvision 1008.B
MODEL MEL-C

Weet je zo genoeg?

Verbouwing

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 22:47
omdat maxtor kut is

Verwijderd

Moet je hem eens openschroeven en kijken of het wel ECHT een harde schijf is en niet een omhulsel van een harde schijf met vulling ;) >:)

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:37 schreef JaJoah het volgende:
Nee, dat programma is er net voor dat je een schijf groter dan 8GB kan aanspreken als je bios dat niet ondersteund.

Ik heb veel gehoord over dat proggie, dus hierbij sluit ik mij volledig aan bij JaJoah ;)

Verwijderd

ohw ja en maxtor is niet kut

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:37 schreef JaJoah het volgende:

Ik ben maxblast aan 't downen nu

Verbouwing

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:38 schreef Xsion het volgende:
omdat maxtor kut is
lekker offtopic... Xsion is nog veel kutter dan maxtor :P

Verbouwing

• cobratbq
omdat maxtor kut is
Uit ervaring weet ik dat Maxtor een van de betere merken schijven zijn die er op de markt zijn.
Maar goed, dat is mijn meninkje :)

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:42 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

lekker offtopic... Xsion is nog veel kutter dan maxtor :P
[nutteloos en offtopic] (maar terecht) Direct Hit >:) [/nutteloos en offtopic]

Verwijderd

[zwaar offtopic] om dan maar niks te zeggen over dat amd logo cobratbq, amd is helemaal kut [/zwaar offtopic]

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:45 schreef BroxTheMan het volgende:
[zwaar offtopic] om dan maar niks te zeggen over dat amd logo cobratbq, amd is helemaal kut [/zwaar offtopic]
OK hierbij ga ik niet in discussie, om hiermee de vrede voor deze laatste dagen van het huidige jaar te bewaren :)

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik las dat je de Slave op het einde van de kabel hebt. dit is NIET goed. De master moet op het einde van de kabel. Zo werkt het bij mij tenminste ook altijd!

Systeem | Strava

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:48 schreef brakkie het volgende:
Ik las dat je de Slave op het einde van de kabel hebt. dit is NIET goed. De master moet op het einde van de kabel. Zo werkt het bij mij tenminste ook altijd!
Klopt, dat werd altijd gezegd bij de ATA66 en ATA100 kabels. Dat stond zelfs op de connectors, maar het maakt geen f*ck uit.

Eventueel is er ook nog de mogelijkheid dat de harddisk gewoon kaduuk is. Maar daar ga ik in eventuele verdere replies niet vanuit

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:48 schreef brakkie het volgende:
Oeps! Ik zal kijken of dat helpt. Maar eerst MAXBLAST

Verbouwing

Verwijderd

foutje

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 19:54 schreef krillin het volgende:

[..]

Fout!!!

Ik neem aan dat het een ata66 kabel is. En daar moet de blauwe connector op het mobo dan heb je een heel lang stuk, de middelste moet op de slave en dan heb je een kort stukje en de laatste moet op de master.

probeer dat eens.B-)

Damn telaat :(
Oh. Zal ik dat proberen. Wacht ff, i'll be back :)

Maar eerst moet MAXBLAST ff klaar zijn :(

Verbouwing

Verwijderd

Ik denk gewoon dat je een biosupdate moet doen.
Ik heb deze week ook een 40Gb Seagate in gebouwd in een Pentium II 400mhz. Herkende de 40gb ook niet in de bios. Na de biosupdate deed ie het wel, en kon ik hem formateren en dus gebruiken. :D

groeten Markietje

• Yucko

Yucko

Op zaterdag 29 december 2001 19:46 schreef cobratbq het volgende:

[..]

OK hierbij ga ik niet in discussie, om hiermee de vrede voor deze laatste dagen van het huidige jaar te bewaren :)
Mag ik je ff complimenteren met je perfecte houding :) Waren er maar meer mensen die zich NIET lieten uitlokken tot een flamewar.

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 19:57 schreef markietje83 het volgende:
Ik denk gewoon dat je een biosupdate moet doen.
Ik heb deze week ook een 40Gb Seagate in gebouwd in een Pentium II 400mhz. Herkende de 40gb ook niet in de bios. Na de biosupdate deed ie het wel, en kon ik hem formateren en dus gebruiken. :D

groeten Markietje
Ik ken ook iemand die een 40 GB erin heeft hangen, waarvan de BIOS maar 32 GB herkent. Maar die bios herkent hem in ieder geval wel. Als dat niet zo is, is dat toch best wel raar. Maar ik heb in ieder geval wel een beetje hoop op EZ-bios

• cobratbq
Op zaterdag 29 december 2001 20:02 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Mag ik je ff complimenteren met je perfecte houding :) Waren er maar meer mensen die zich NIET lieten uitlokken tot een flamewar.
[ALWEER OFFTOPIC]Mag ik U dan hierbij bedanken voor deze perfecte houding tegenover mijn perfecte houding naar uw zeggen ;) Bedankt [/ALWEER OFFTOPIC]

• Mithrandir
*zucht*

't werkt weer 's niet...
Maxboost loopt vast bij 't opstarten; hij geeft de error "DOS not found"

Verbouwing

Verwijderd

Als je ene hd wel herkent word, kopieer de inhoud v/d diskette in een aparte dir, en draai het programma via dos modus.

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 20:18 schreef X-terior het volgende:
Als je ene hd wel herkent word, kopieer de inhoud v/d diskette in een aparte dir, en draai het programma via dos modus.
de inhoud van de diskette kon niet gekopieëerd worden?? Strange...

Ik kan niet vinden wat voor bios-update ik moet gebruiken.

Verbouwing

• oldman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10-2012

oldman

I am old man !!!

Als het een nieuwe maxtor is moet je hem gewoon even terugbrengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan even omruilen met een ander, ik had ook een maxtor D740X die het niet goed deed, ik heb hem omgeruild en het probleem is opgelost was gewoon een maandagmorgen apparaat.
Zie:
[topic=361920/1/25]

If I don't make it today, i'll make it tomorrow

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 20:24 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

de inhoud van de diskette kon niet gekopieëerd worden?? Strange...

Ik kan niet vinden wat voor bios-update ik moet gebruiken.
Slechte diskette ?? Maar eh weet je welk moederbord en type je hebt, dan wil ik wel ff kijken of ik de goede bios erbij kan vinden.

[disclaimer]
Hier ga ik geen gewoonte van maken. Alleen met die feestdagen enzo, ben ik toevallig in een vriendelijke bui.:)
Degene die het toch probeerd, die flame ik z'n huid vol })
[/disclaimer]

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 20:29 schreef X-terior het volgende:

[..]

Slechte diskette ?? Maar eh weet je welk moederbord en type je hebt, dan wil ik wel ff kijken of ik de goede bios erbij kan vinden.

[disclaimer]
Hier ga ik geen gewoonte van maken. Alleen met die feestdagen enzo, ben ik toevallig in een vriendelijke bui.:)
Degene die het toch probeerd, die flame ik z'n huid vol })
[/disclaimer]
Ehm,

op de vorige bladzijde (2) stond wat Sandra ervan zei. Ik zal nog wel ff kijken

[edit]
Dit dus:

ASUSTeK Computer INC
model: MEL-C
version: REV 1.xx

Verbouwing

Verwijderd

k heb een heel puik plan, om toch nog iets nuttigs te zeggen. Ga terug naar de winkel waar je hem heb gehaald en vraag een nieuwe, desnoods ander merk.

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 20:53 schreef BroxTheMan het volgende:
k heb een heel puik plan, om toch nog iets nuttigs te zeggen. Ga terug naar de winkel waar je hem heb gehaald en vraag een nieuwe, desnoods ander merk.
Zouden ze oudejaarsdag open zijn?? (hoop, hoop) :)

Verbouwing

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Fat32 gaat zelfs tot 2TB :D

• Mithrandir
Op zaterdag 29 december 2001 21:01 schreef XTerm89D het volgende:
Fat32 gaat zelfs tot 2TB :D
TERABYTE?? Gimme :)

Verbouwing

Verwijderd

Heb zelfde probleem, alleen bij mij herkende moederbord hem eerst wel, en de volgende dag niet meer

Verwijderd

Goedemorgen :)

Uhm met type mainboard dacht ik zelf meer aan aanduidingen als P2B-F, P2B-S, P2B-LS. Mel-c zegt mij eigenlijk niet iets. Deze aanduiding staat op het mainboard gedrukt, vaak tussen de uitbreidings sleuven. En ook op de manual van je board natuurlijk.

• Mithrandir
Op zondag 30 december 2001 10:12 schreef X-terior het volgende:
Goedemorgen :)

Uhm met type mainboard dacht ik zelf meer aan aanduidingen als P2B-F, P2B-S, P2B-LS. Mel-c zegt mij eigenlijk niet iets. Deze aanduiding staat op het mainboard gedrukt, vaak tussen de uitbreidings sleuven. En ook op de manual van je board natuurlijk.
Is S1D of SID iets?

Verbouwing

Verwijderd

De volgende link, brengt je naar een overzicht van mainboards van Asus. Hier moet je kijken wat van je Mainboard overeenkomt met die lijst.
http://www.asus.com.tw/inside/awardmotherboard.htm#sl1

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op zaterdag 29 december 2001 19:13 schreef DinoRaptor het volgende:
Mijn lieve PII 400 mhz met win 98 herkent mijn hdd niet.
HDD is 40 GB maxtor. Die pinnetjes zitten goed; op slave. Die grijze band zit ook goed; de laatste connector zit op de slave, de middelste op m'n master.
Verder loopt de bios vast als ik de primary slave probeer te detecteren, en windows ziet 'm ook niet met "nieuwe hardware zoeken" ofzo.

Whéélp!
heeft niemand dit goed gelezen????
de laatste connector op de master en de middelste op de slave!!!!
geen wonder dat die het NIET doet |:(

Tweakers Discord

• Mithrandir
Op zondag 30 december 2001 11:15 schreef tweakduke het volgende:

[..]

heeft niemand dit goed gelezen????
de laatste connector op de master en de middelste op de slave!!!!
geen wonder dat die het NIET doet |:(
Heeft u dit topic wel gelezen?? 't Staat al goed :P

Verbouwing

• Mithrandir
Op zondag 30 december 2001 11:10 schreef X-terior het volgende:
De volgende link, brengt je naar een overzicht van mainboards van Asus. Hier moet je kijken wat van je Mainboard overeenkomt met die lijst.
http://www.asus.com.tw/inside/awardmotherboard.htm#sl1
Hij staat d'r niet tussen??

BIj 't pulldown menu wel, maar die link gaat nergens heen & bij zoeken (handmatig :r) kon ik 'm ook niet vinden :'(...

Verbouwing

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 19:38 schreef DinoRaptor het volgende:
Volgends SiSoft Sandra:
ASUS MEL-C ACPI BIOS REvision 1008.B
MODEL MEL-C

Weet je zo genoeg?
Ik ben voor je aan het kijken geweest op de asus site maar kan niets vinden wat als model type MEL-C in aanmerking kan komen.
Zoek nu eerst eens uit welke type moederbord je hebt en plaats die info hier dan goed.

b.v.
P3V4X
CUV4X-D
probeer anders eens via www.asus.com zelf je mainbord op te sporen.

Als je dan de gegevens van jou mainbord, desnoods met link hier goed hebt vermeld, is er hier vast wel iemand die voor jou de juiste gegevens kan downloaden en naar je toe kan mailen.
Maar om nu te blijfen lullen over master/slave/cabel select jumpers en volgorde op de kabel is onzinnig.
P2 moederborden hebben vaak het probleem met herkenning van HDD's boven de 30GB.

Veel suc7 en alvast de beste wenzen.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 11:41 schreef Sir.Kiekeboe.kijkt.tv het volgende:

[..]

Ik ben voor je aan het kijken geweest op de asus site maar kan niets vinden wat als model type MEL-C in aanmerking kan komen.
Zoek nu eerst eens uit welke type moederbord je hebt en plaats die info hier dan goed.

b.v.
P3V4X
CUV4X-D
probeer anders eens via www.asus.com zelf je mainbord op te sporen.

Als je dan de gegevens van jou mainbord, desnoods met link hier goed hebt vermeld, is er hier vast wel iemand die voor jou de juiste gegevens kan downloaden en naar je toe kan mailen.
Maar om nu te blijfen lullen over master/slave/cabel select jumpers en volgorde op de kabel is onzinnig.
P2 moederborden hebben vaak het probleem met herkenning van HDD's boven de 30GB.

Veel suc7 en alvast de beste wenzen.
Iets verder kijken dan je neus lang is wil ook wel eens helpen.
Hier kun je een nieuwe BIOS-update downloaden:

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock370/440lx/mel-c/melc1009.zip

• Mithrandir
Op zondag 30 december 2001 11:51 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Iets verder kijken dan je neus lang is wil ook wel eens helpen.
Hier kun je een nieuwe BIOS-update downloaden:

Jo man! Hartstikke bedankt!!

Ik heb die .zip nu, maar wat moet ik er nu mee doen?? (ik weet het, ik ben erg :P

De .pdf in dezelfde directory kan ik niet downen...

Verbouwing

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Op zondag 30 december 2001 12:28 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Jo man! Hartstikke bedankt!!

Ik heb die .zip nu, maar wat moet ik er nu mee doen?? (ik weet het, ik ben erg :P

De .pdf in dezelfde directory kan ik niet downen...
In de zip file zit een .awd die je met de (gokje) award flash utility op je mobo moet flashen. Oftewel, download de award flash utility, maak een bootdisk, zet de flash utility en het .awd bestand op de bootdisk, start je pc opnieuw met die diskette er in, start het flash programma, en flash je bios. :)

Verwijderd

he
misschien is het slim als je je bios update naar een nieuwere versie. moet je ff op de site van je moederboard kijken en dan GOED kijken welke je moet hebben en dat ff op een leeg geformatteerd floppy zetten en dan opstarten met die flop erin. draaien en dan gaan.
misschien dat dat helpt of die harde schijf is gewoon niet compatible met je computer dat kan ook nog dan zou ik ff voor de 20 gb kijken want je hebt grote kans dat hij die wel doet maar wel ff je bios flashen dat is altijd wel ff nuttig.
laterz david

• cobratbq
Op zondag 30 december 2001 12:39 schreef ZeTt het volgende:

[..]

In de zip file zit een .awd die je met de (gokje) award flash utility op je mobo moet flashen. Oftewel, download de award flash utility, maak een bootdisk, zet de flash utility en het .awd bestand op de bootdisk, start je pc opnieuw met die diskette er in, start het flash programma, en flash je bios. :)
In die zip file staat een bestandje dat eindigt op .awd of .bin of .watdanook. Als het goed is zitten er minimaal 2 bestandjes in, 1tje is een .exe dat is de flashutility en dan nog een .? (dat waar ik het hierboven over had). Soms zit er ook nog een .txt filetje bij. Dat is een kleine gebruiksaanwijzing. Zo niet, hier zijn een paar tips.

Start het programma op door:
(hierbij is flash.exe de flashutility en bios.? de binary bios file)
flash.exe bios.?

Het programma vraagt eerst of hij de oude bios op moet slaan. ALTIJD DOEN! Daarna vraagt het programma oftie door moet gaan met flashen, antwoord met JA. Let op, veel flash utility geven van te voren wat informatie op over de huidige biosversie en de nieuwe. Vergelijk deze, alleen de datum hoort anders te zijn en het typenummer iets hoger.
Als je een heel ander typenummer krijgt kan het goed zijn dat je de verkeerde bios geflashed heb en da's nie goed.

Daarna zegt het programma zelf al dat je opnieuw op moet starten. Ga daarna gelijk de bios in en laad de "Bios Defaults". Daarna stel je de bios in naar eigen wens en klaar is kees.

(Let op, als het flashprogramma aangeeft dat de bios verkeerd geflashed is. Voer dan het stappen uit, maar dan met de oude bios file, om deze weer terug te zetten. START DE COMPUTER IN IEDER GEVAL NIET OPNIEUW OP WANNEER DEZE VERKEERD GEFlASHED IS. zolang je computer opgestart blijft kun je flashen wat je wilt, maar startie opnieuw op dan "laad de pc de bios opnieuw in het geheugen" en als het de verkeerde bios is heb je problemen.)

Ik wil je niet bang maken, als je goed leest en goed oplet is er geen probleem.

Suc6

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
ik had ut een tijdje geleden ook, met een p2 333, (volgens mij, weet niet meer zker) alles uitgeprobeerd, maar epox had geen nieuwe bios updates, dus toen uiteindelijk maar geruild voor een 20 gig, en die draait nu als een zonnetje.

p.s. wel met diskmanager "gevonden".
ZEER GOED PROGJE!!

Mijn Systeem Specs

• Mithrandir
Op zondag 30 december 2001 12:53 schreef cobratbq het goed informatie.

[..]
HELP!!

Ik kan geen flashing programma ofzo vinden :'(

Verbouwing

• Mithrandir
na 14 uur een *bumb* geven is toch wel goed? :D

Verbouwing

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zit inderdaad geen flashproggie in dat ZIP'je.. Na even rond te hebben gekeken in de ASUS site kwam ik deze page tegen. Daar kun je de BIOS Flash proggies downen. Linksonder op deze page staat ook een linkje "How to flash BIOS?", deze moet je ook goed doorlezen.

• Mithrandir
Op maandag 31 december 2001 09:27 schreef BalusC het volgende:
Er zit inderdaad geen flashproggie in dat ZIP'je.. Na even rond te hebben gekeken in de ASUS site kwam ik deze page tegen. Daar kun je de BIOS Flash proggies downen. Linksonder op deze page staat ook een linkje "How to flash BIOS?", deze moet je ook goed doorlezen.
Oh, danx voor 't ding. Ik kon 't echt niet vinden.

Ik zal nu wat proberen!

Verbouwing

• Mithrandir
Ik snap d'r geen bal van :'(

Verbouwing

• Mithrandir
Ik ben nu naar de computerboer geweest, en die zei dat 'ie goed was maar dat ik mijn BIOS moest flashen.

Ik snap geen hol van die proggies die hierboven genoemd zijn, dus kan iemand even een "stappenplan" ofzo voor me opzetten? B.v.d. :)

Verbouwing

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
Op zaterdag 29 december 2001 19:13 schreef DinoRaptor het volgende:
Die grijze band zit ook goed; de laatste connector zit op de slave, de middelste op m'n master.
Het kan misschien aan mij liggen , maar ik dacht toch echt
dat de laatste connector op de master moest zitten en de middelste op de slave....

|--------------------|-------|
moederbord -> slave -> master

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 10:42

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Bios flash the manual:

Benodigde files (herhaling)

ftp://ftp.mathematik.uni-marburg.de/pub/mirror/asus/mb/flash/aflash.exe

Start op met een opstart diskette (zet eerst de aflash.exe en bios file (uitgepakt) op een andere diskette ofzo)

Als de pc is opgestart gooi je de andere diskette erin.

Tik nu in: aflash en druk op enter

Kies nu voor optie 2: Flash bios of update bios. Aflash zal nu vragen welke file hij moet gebruiken, nu tik je in MELC1009.AWD bij filename en druk weer op enter.

Hij zal zeggen dat de checksum niet klopt en vraagt of je door wilt gaan, tik op Y voor yes.

Nu gaat ie flashen, blijf van je pc af en wacht tot die klaar is.

Hij zal vragen of je nog een keer wilt updaten en druk op N en enter voor nee.

Sluit het programma en herstart de pc, hopelijk wordt de schijf nu wel herkend en anders zul je toch een kleinere hd moeten kopen.

p.s. Dit doe ik uit mijn hoofd, dus het kan zijn dat ik een foutje heb gemaakt.

• Mithrandir
Op maandag 07 januari 2002 21:20 schreef LoCuTuS2000 een geweldige stap-voor-stap handleiding
Danx!! Ik zit nu op school, maar zodra ik thuis ben zal ik 't proberen.

Heel erg bedankt nog!! O+

(hoe gaat dat "bid" symbool eigenlijk?)

Verbouwing

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

omdat maxtor kut is
Dat ben ik met je eens.

Bij mij werd die :r :r Maxtor niet herkent omdat die Maxtor mongolen de jumperinstellingen verkeerd op die hdd zetten |:(

• Mithrandir
Op dinsdag 08 januari 2002 15:33 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.

Bij mij werd die :r :r Maxtor niet herkent omdat die Maxtor mongolen de jumperinstellingen verkeerd op die hdd zetten |:(
hoezow??

Trouwens, dit is geen "blame Maxtor!" topic. Ga je eigen openen... Of de HK spammen hameren...

Verbouwing

• Mithrandir
WHAA!! Ik kan geen opstartdiskette maken omdat m'n win98 ceedee 't niet meer doet :'(.

Ik krijg wat van deze computer.

:( iemand een oplossing daarvoor?

Verbouwing

Verwijderd

gewoon een win98se bootdisk downen

• Mithrandir
Op dinsdag 08 januari 2002 20:54 schreef Jaromir het volgende:
gewoon een win98se bootdisk downen
microsoft.com --> ik ga zoeken.

gevonden:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q186300

Verbouwing

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

and the saga continues. Maareeh hierna moet ie het wel doen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Mithrandir
Op woensdag 09 januari 2002 12:36 schreef FrankGuthrie het volgende:
and the saga continues. Maareeh hierna moet ie het wel doen.
Ben nu op school, hoop dat ik 'm vandaag aan de praat krijg; gister ging dat met 't floppy miz... :(

Verbouwing

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

dan horen we het vanavond wel

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 10:42

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd

Alle jumpers van de schijf halen en nog een keer proberen te laten detecteren door de bios.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Op je maxtor ff een jumper 4op j46 zetten, dat is de middelste.
code:
1
2
3
4
.....
 ....
  ^
 j46

Dan veranderd hij je maximum aantal cylinders, je kunt dan 33 gb gebruiken. (Helaas maar beter als nix, dit heeft waarschijnlijk te maken met een beperking in je bios/mobo)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Mithrandir
WHAAA!!

M'n floppy drive is nu naar z'n grootje, lijkt 't wel :(

Ik ga maar met die jumpers kloten. Als 'ie 't dan nog niet doet dan ga ik met computer en al naar de winkel terug. :(

Verbouwing

• Mithrandir
Op donderdag 10 januari 2002 17:30 schreef DinoRaptor het volgende:
WHAAA!!

M'n floppy drive is nu naar z'n grootje, lijkt 't wel :(

Ik ga maar met die jumpers kloten. Als 'ie 't dan nog niet doet dan ga ik met computer en al naar de winkel terug. :(
Maandag gaat deze schijf + computer terug.

't lukt me dus ECHT niet :(

Hij mag dit weekend niet weg; dan kan ik niet tweaken :+

Verbouwing

Pagina: 1