Toon posts:

Trust boxen?kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe speakerset voor mun pctje en vond deze voor 89 euro:

http://www.trust.com/press/default.htm?id=222&homepage=1

is dit kwaliteit?kent iemand deze boxen?

Verwijderd

Ik had trust boxjes voor 60 piek en die waren al behoorlijk goede kwalliteit, maar als je toch rond de 200 gulden gaat uitgeven voor boxjes, neem dan gelijk een creative setje.

Verwijderd

Topicstarter
laten we het dan zo zeggen ik wil meerder surround boxjes (dus in de richting van die van trust) en dan in de prijsklasse tot 200 maar t liefst minder maar ik wil wel goede kwaliteit,mn pc zit op tmoment op mn stereo aangesloten,maar die is niet surround is het het waard om deze aankoop te doen?

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
ik zou eens kijken op www.3dsoundsurge.com
daar staan reviews van verschillende setjes

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

\jah..tis geen goede kwaliteit.. dat kan je niet verwachten voor 200 piekies..misschien " leuke" speakers.. anders ben je toch wel boven de 500 kwijt zowieso..

ik heb hiero de trust soundwave 1000 3D,... opzich wel leuk voor et geld.. dusz. je moet maar kijkeh

ik geloof dat logitech ook wel wat leuks had

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
jah...500 piek vind ik wel errug veel.....maar maakt het veel verschil of je een (niet dolby)stereo heb of een dolby speaker set? Ik zoek wat goedkopers anders kan ik het beter niet doen,dus als die van bijv. trust goede kwalioteit zijn dan heb ik daarz ekers interesse in..

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik denk dat je beter labtec of creative kan nemen in deze prjsklasse.. betaal je misschien ietsjes meer..maar je hebt er ook iets meer voor :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Voor het geld zijn het misschien goede boksen, misschien kan je voor hetzelfde geld andere boksen krijgen die wat beter zijn. Thrust is een beetje eng merk namelijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zaterdag 29 december 2001 18:36 schreef Trigunmasta het volgende:
jah...500 piek vind ik wel errug veel.....
Kwaliteit is niet gratis he |:( :z

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
luister je wel?? ik vraag om t beste wat te krijgen is voor de prijsklasse tot en met 200 piek gaat r over 500 piek geluld worde,dan mag ik toch wel ff duidelijk make dat ik dat NIET ervoor over heb,ben ik gelijk weer blut...

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 29 december 2001 19:17 schreef Trigunmasta het volgende:
luister je wel?? ik vraag om t beste wat te krijgen is voor de prijsklasse tot en met 200 piek gaat r over 500 piek geluld worde,dan mag ik toch wel ff duidelijk make dat ik dat NIET ervoor over heb,ben ik gelijk weer blut...
Ik luister wel ja. Schrijf jij wel duidelijk ? Nee, want in je topictitel vraag je of het kwaliteit is en ik zeg op deze manier nee :z

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Het volgende stukje tekst is gebaseerd op eigen kennis, inzicht en ervaringen met speakers, al dan niet voor de pc.

Kwaliteit is natuurlijk een vreselijk subjectief gegeven. Het is een 5.1 setje (je hebt er dus wel een 5.1 geluidskaart bij nodig want er zit geen decoder ingebouwd!), dus ik neem aan dat je er DVD's mee wilt gaan kijken. Nou zul je dan wel meerkanaals geluid krijgen wat soort voor voor jou misschien een nieuwe dimensie, maar het volle spectrum wordt zeker niet gehaald. Als ik even kijk naar de subwoofer module. Deze is 140 mm breed van het type basreflex. Ik neem aan dat de woofer dan achter dat grijze stofje zit wat er meteen voor zorgt dat deze niet groter is dan 10cm diagonaal. Daar hoef je dus echt niets van te verwachten, ik durf het gerust troep te noemen. Zo te zien zijn de satelietjes ook geen twee-weg systemen, waardoor je ook meteen een stuk hoog mist. Die 2000 Watt PMPO of volgens mij zelfs die 12 Watt RMS (THD van 50% ofzo?) zijn ook uit de lucht gegrepen. Als je een toon van 40Hz erop loslaat en die interne versterker stuurt deze met 12 Watt naar de woofer is gegarandeerd je set kapot.

Met andere woorden, je kunt de set gebruiken, zet 'm alleen niet al te hard en als je het toch doet draai dan de lage tonen helemaal uit. Voor muziek is de set te gebruiken mits het op een beetje achtergrond niveau of gewoon luister niveau is, maar even lekker tekeer gaan zit er vermoedelijk niet in.

Ik denk dat je beter kunt gaan voor een 2.1 setup, eentje met tone controls en volume regeling op één van de satelietjes (anders moet je steeds bukken ofzo) voor 200,- piek en dan koop je er eventueel later nog eentje bij voor de rearspeakers. Met je DVD software selecteer je dan output naar 4 luidsprekers en je hebt precies hetzelfde resultaat als dit dolby digital setje (alleen heb je nu twee subwoofer in plaats van één). En daarnaast heb je geen midspeaker, in een dergelijke setup zal dat ook volkomen overbodig zijn.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

neenee het is geen kwaliteit. ik had ze ook gewoon nie mooi je moe gewoon een soundblaster audigodi

Verwijderd

Topicstarter
THNX shitty oldman heb ik wat aan...ik was een beetje dom geweest ik wist geeneens dat je die kaart bij 5.1 speakers nodig had maakt toch weer 100 piek uit...maar ja weet je een goed merk voor die 2.1 speakers en moet je daar ook weer een andere kaart vooor hebben,ik wil wel dolby hebben..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Wat betreft de 2.1 setjes staat er een aardig uitgebreide review op tweakers.net, namelijk hier. Dolby (en dan ga ik even uit van dolby digital in combinatie met DVD) kun je op meerdere manieren krijgen.

1] Allereerst is er de externe decoder, oftewel, een dolby digital decoder die losstaat van je pc. Deze zit dan in de speakerset verwerk in een los kastje of bijv. in de subwoofermodule waar dan alle aansluitingen zitten. Een dergelijke set kun je dan verbinden met een zogeheten digitale interlink, bijvoorbeeld zo'n optisch kabeltje (zitten op geluidskaarten). Een aparte DD versterker en speakers laat ik even buiten beschouwing wegens het budget.
nodig:
geluidskaart met digitale uitgang (vanaf 120,- ongeveer?)
speakerset met digitale ingang en Dolby Digital decoder (vanaf 500,- ofzo)

2] Dan is er de interne decoder. Deze zit dan op de geluidskaart en zet het dolby digital signaal om naar 6 losse kanalen. Een 5.1 speakerset met dus ook 5.1 ingangen (6 dus totaal) sluit je vervolgens aan op de geluidskaart. Gezien er veelal twee kanalen door zo'n kabel gaan (L+R) heb je er drie nodig. Het enigste dat een 5.1 speakerset doet is dus het versterken van de verkregen kanalen.
nodig:
geluidskaart met Dolby Digital decoder (prijs varieert)
speakerset met 5.1 speakeringang (zoals die trust)

3] En je hebt nog de softwarematige decoder. Alle programma's om DVD's mee af te spelen heben er een (bijvoorbeeld Power DVD). Ze kunnen het digitale signaal omzetten naar een stereo signaal, maar nog veel interessanter, ook naar 4 kanalen. Namelijk Links, Rechts, LinksAchter en RechtsAchter. Het subwoofer kanaal wordt gewoon bij de frontkanalen (L+R) toegevoegd (dit weet ik niet 100% zeker overigens). En het centerkanaal wordt ook gewoon aan de frontkanalen toegevoegd. Je geluidskaart moet echter wel twéé audio-outputs hebben. Maar de meeste hebben dat wel (vanaf de SB128 dacht ik zelfs).
nodig:
geluidskaart met twee audio uitgangen (vanaf 70,- gulden ofzo)
twéé stereo speakersets of één four point surround (prijs varieert)

Optie drie is de goedkoopste oplossing omdat je niet hoeft te betalen voor de Dolby Digital decoder. Daarnaast kun je eventueel de speakers gefaseerd kopen (eerst front en later de rears) plus je kunt makkelijk upgraden. Wat je echter wel mist is een center speaker. Maar als je achter de pc films kijkt is dit ook niet nodig. De ideale opstelling is namelijk je Linker en Rechter speaker direct naast het beeld wat bij een computer makkelijk is te doen. Het center geluid komt uit beide speakers, dus het is eigenlijk niet nodig om er nog eentje tussen te zetten bovenop of onder de monitor.
Het nadeel is dat het subwoofer kanaal niet meer gescheiden blijft (het is geen apart signaal meer, de .1 in een 5.1 set). Maar op deze schaal maakt dat eigenlijk ook vrij weinig uit. Een 2.1 speakerset kan ook prima de lage tonen eruit filteren en naar de subwoofer sturen. Dit gebeurt intern met een scheidingsfilter (alle 2.1 sets hebben er een).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Neuh ik wil de boxen eigenlijk niet voor dvd gebruik meer voor het luisteren van muziek en het bekijken van mn Manga/Anime series....maar eigenlijk ben ik het meest op zoek naar dolby,dus over mn gehele kamer,daarom begon ik ook bij dat trust setje maarja ik weet nu dus nie of dat nu kwaliteit is maar ik was wel dom genoeg om over t hoofd te zien dat je daar een speciale kaart voor nodig had |:(

kweni wat de aanbevelingen van anderen zijn??

wat hebben de andere tweakers voor speakers...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 08:26
Voor muziek heb je echt geen gelikt 5.1 speakersetje nodig. Koop dan een goede 2.1 speakerset. Creative heeftr een goede naam maar onder audiofielen niet zo. Ik hoor hier al labtec (ik heb er nog nooit eentje gehoord) die ook wel aardig goed zal presteren. Labtec is een vrij goedkoop merk.

Ik ben zelf ook op zoek naar een 2.1 speakersetje en ik heb er al eentje gezien van altec lansing (avs 300). Dit zijn ook goedkope boxen, en hier staan ze op de pagina: Altec Lansing AVS 300.

Ik heb ze zelf al n's gehoord op de computerbeurs in een grote hal en ze geven een flinke dosis geluid. Maar hebben andere mensen ervaring met dit setje, want ik kon daar niet uit opmaken in die lawaaiige hal af alle tonen een beetje redelijk doorkwamen.

Oooh ja, en als je besluit dat je nog wel een fl. 400,- meer wilt uitgeven, kijk dan n's naar de Klipsch Promedia 2.1

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Trust richt zich alleen op budgetsetjes. Zelfs de topsets klinken enorm slecht. Schelle midrange, vieze sattelites. Brommende boomende subwoofer. (die overigens wel enorm hard kan, bij de SoundForce1200 (1200Watt pmpo :) )

MAar he!! 2000Watt nemen!!! Daar blaas je alles mee weg man.....

Verwijderd

Topicstarter
jah die van trust is 2000 wat ja maar dat is dus ***kwaliteit?mmm lastig man die keuze..

en nee sorry 400 vin ik echt teveel ik laat hem dan wel aan mn stereo aangesloten(samsung allebei 20 watt) ik wil graag meerdere boxjes!geluid overal.heeeeeerlijk :)

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07
zijn deze boxen wat?
plaatje 1
plaatje 2

slechte kwaliteit van de plaatjes maarja

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 30 december 2001 12:45 schreef Trigunmasta het volgende:
jah die van trust is 2000 wat ja maar dat is dus ***kwaliteit?mmm lastig man die keuze..

en nee sorry 400 vin ik echt teveel ik laat hem dan wel aan mn stereo aangesloten(samsung allebei 20 watt) ik wil graag meerdere boxjes!geluid overal.heeeeeerlijk :)
Neem dan een Altec Lansing ACS54 4.1.

En dat Trust klote was had ik al laaaaang gezegd.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1