Programmeer ergenissen top 10 :)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Beste Programmeurs,

Tijdens het programmeren kom je een heleboel zaken tegen in een programmeertaal waar je van denkt : :?:?:? Huh wat is dat nou voor een ............ . Daar hebben ze niet goed over nagedacht.

Ik bedoel dus wat is de de top tien programmeren ergenis.
Welke taal irriteerd het meest en waarom.

Nou vertel het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
tis wel niet echt programmeren, maar ik ergeer me er wel kapot aan: [topic=363087/1] (1 na laatste post).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Het verschil in aanroepmethode van functions en subs in VB.
Functions moet je aanroepen als:
tralalala = onzin(param1,param2)
subs als
onzin param1, param2

Als je haakjes toevoegt aan de aanroep van een sub, krijg je een compile error: "Expected '='"

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

COBOL :(
damn ik haat dat prog en het rotste is dan nog dat het 1 van m'n hoofdvakken is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:04 schreef kvdveer het volgende:
Als je haakjes toevoegt aan de aanroep van een sub, krijg je een compile error: "Expected '='"
Deze is vooral errug |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

';' vergeten in C/C++, waarbij de compiler dan over de zeik gaat doordat de statements volgend op waar die ';' had moeten staan niet meer kloppen (duh). Ipv dat de compiler zelf de ';' toevoegt (dus je code fixt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 15:52

markvt

Peppi Cola

in visual basic je kunt geen " gebruiken als je je label een caption wilt geven via je source
bijv.
status.caption = " het werkt "ok" " dat kan niet :( dit is maar een voorbeeldje maar soms is dat zwaar irri als ze nou ' daarvoor hadden gebruikt had iets beter geweest

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pascal vergeet ik altijd de ;
wordt je echt scheitziek van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:10 schreef Otis het volgende:
';' vergeten in C/C++, waarbij de compiler dan over de zeik gaat doordat de statements volgend op waar die ';' had moeten staan niet meer kloppen (duh). Ipv dat de compiler zelf de ';' toevoegt (dus je code fixt).
De compiler moet het niet in zijn hoofd halen zomaar ; in mijn source te plaatsen... hij moet wel die error wat beter geven idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Op vrijdag 28 december 2001 20:14 schreef mgfun het volgende:

[..]

De compiler moet het niet in zijn hoofd halen zomaar ; in mijn source te plaatsen... hij moet wel die error wat beter geven idd...
jah niet de compiler mijn source laten fukken soms moet die ; er gewoon echt niet staan en dan zou ie em toe gaan voegen :S

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Alles wat mij ergert in Java (ik heb de libs maar even achterwege gelaten want dan ben ik morgen nog aan het tikken ;) ) Veel van de punten gelden ook voor C# en andere talen.

1. Mogelijkheid om static variabelen gelijk bij de declaratie een waarde te geven.

2. Mogelijkheid om instantie variabelen gelijk bij de declaratie een waarde te geven.

3. Automatisch toevoegen van een constructor als je geen constructor maakt

4. Automatisch invoegen een super constructor aanroep als je die niet doet.

5. Ontbreken van convariante return typen (dit is al gefixed in de Java Generics compiler).

6. Aparte syntax voor conditionele constructie als expressie: ... ? ... : ...

7. Onderscheid tussen primitieven en objecten (nee, auto-boxing vind ik geen oplossing)

8. Ontbreken van een speciale syntax voor serie-aanroepen op een object. Om dit mogelijk te maken wordt vaak gebruik gemaakt van het opleveren van 'this'. Een hele ranzige oplossing.

9. Het gebruik van integer of String constanten voor enumeraties: een windrichting is geen int, een windrichting is een windrichting :+ .

10. Het gebruik van bitmasks in situaties waar dat absoluut onnodig is.

11. Interface methoden die niet percee geimplementeerd hoeven te worden door een implementatie omdat de interfaces te algemeen zijn.

12. Ongeldige inheritance (zeer veel gebruikt in Swing) waardoor methoden niet gebruikt mogen worden en dergelijke.

13. Toestaan van lege statements achter een if, while of for-constructies. Als je er een ; achter zet klaagt de compiler niet.

14. Toestaan van assignments op parameters.

15. static main functie als entry point van een applicatie: dit is volkomen antiek. Java kent mooie interfaces, dynamic class-loading bla bla bla. Applicaties zouden een mooie interface moeten implementeren, waarvan een instantie wordt aangemaakt en de start methode wordt aangeroepen.

16. Mogelijkheid om constructor eisen vast te leggen in een interface.

17. Javadoc is geen onderdeel van de Java taal maar simpel commentaar. Documentatie standaard als onderdeel van de taal zou een goed punt zijn.

18. Zo kan ik nog wel ff door muggen-ziften :) .

Verder een leuke taal overigens :o ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51
Visual Basic: Run je progje, blijkt een bugje in te zitten, vergis je je door de source alvast te editten zonder proje te stoppen, stopt progje alsnog.... daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag aangepaste source! Visual basic sluit meteen mee af (of lievergezegd: crasht mee)...

Geef mij daarom maar C++ of Java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Wat dacht je dan van dat je in visual basic niet van hex getalletjes naar decimalen kan rekenen.
Of misschien kan dit wel en ben ik nou zo stom |:(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Oh ja:

19. Assignments als expressies zijn onduidelijk :)

20. Anonieme inner-classes zijn een lapmiddel voor de verbose syntax van Java en lelijk. Inner-classes met lexical-scope zijn wel leuk :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 22:25
linker errors, unresolved external blabla... die vind ik best wel irri... ennuh.. oh ja, dat eem debug version wel de variabelen intialiseerd (zal wel een setting zijn), en de release niet... best wel k*t als je release opeens niet werkt (en debug wel), of een pointer die heel ergens anders in de code opnieuw wordt weggegooid (== bom)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Zo schreef mbravenboer 20 redenen om geen JAVA te leren
hoe heette die site ook alweer waar je aan werkte?? :+

maar ik erger me idd ook aan ';' die niet ff door de IDE worden aangevuld

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Op vrijdag 28 december 2001 20:13 schreef markvt het volgende:
in visual basic je kunt geen " gebruiken als je je label een caption wilt geven via je source
bijv.
status.caption = " het werkt "ok" " dat kan niet :( dit is maar een voorbeeldje maar soms is dat zwaar irri als ze nou ' daarvoor hadden gebruikt had iets beter geweest
Daar is een hele simpele oplossing voor:
status.caption = " het werkt " & chr(x) & "ok" & chr(x) & " "

waarbij x dus het ASCII nr is van "

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51
Ook iets waar ik me aan erger (java): de naam van je class staat ook in de file zelf... wil je ff de file renamen, moet je ook je class-source aanpassen en opnieuw compilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeten dat in Delphi Code Completion
niet werkt als je aan 't debuggen bent.

en maar denken dat je een tikfout maakt

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
D2k: hoe heette die site ook alweer waar je aan werkte?? :+
Ach, dat ik Java toch nog steeds een zeer aantrekkelijk taal en platform vindt zegt eigenlijk genoeg over veel andere talen die enigzins vergelijkbaar zijn met Java :+ .

Zoals ik erboven al zei, hebben veel meer talen de negatieve punten die ik noem. Gek genoeg doen ze allemaal hun best om het de programmeur vooral vertrouwd te maken. Stel je voor dat je eens revolutionair bezig bent :Z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:20 schreef jurri@n het volgende:
Visual Basic: Run je progje, blijkt een bugje in te zitten, vergis je je door de source alvast te editten zonder proje te stoppen, stopt progje alsnog.... daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag aangepaste source! Visual basic sluit meteen mee af (of lievergezegd: crasht mee)...

Dan ben je aan het subclassen zonder een safe subclassing dll oid. Normaal gaat dat wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

Op vrijdag 28 december 2001 20:24 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

" = chr$(34)

chr$ ja, want het is nog altijd BASIC (of is dit veranderd in Visual Basis tov GWBASIC?) :7

Aaaaah ... the good 'ol days

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

alles wat in PHP zit erger ik me aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Op vrijdag 28 december 2001 20:33 schreef JaJoah het volgende:

[..]

" = chr$(34)

chr$ ja, want het is nog altijd BASIC (of is dit veranderd in Visual Basis tov GWBASIC?) :7

Aaaaah ... the good 'ol days
Dat hoeft echt niet, chr(34) is een function geloof ik.
Dingen als $ en % worden niet meer gebruikt vanaf vb4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

Aaah oke :)

Ik heb heeeeeeeel vroeger in GWBASIC zitten klooien en nog ff in TurboBasic en QuickBasic.
Daarna ben ik overgestapt op Turbo Pascal & Delphi.

Vandaar :) Ik heb de ontwikkelingen niet echt bijgehouden.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op vrijdag 28 december 2001 20:35 schreef wasigh het volgende:
Leg eens uit....

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
PHP
Dat alles in PHP niet op een niet op twee niet op drie, etc. Maar op wel duizenden manieren kan.

Je de code absoluut niet meer kan lezen op een gegeven moment.

De naam geveing van de functies erg inconsistent is.

ETC.

Maar ja je kunt er wel veel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

[..]

Ehm... het kan NOG makkelijker
status.caption = "Het werkt! ""Ok"" tralalalala"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

register_globals in PHP
Is ranzig en foutgevoelig, en vaak zelfs nog weer een security risk.
Gelukkig is het aangepakt in 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 28 december 2001 20:49 schreef vgouw het volgende:

vrijwel on-debugbare code schrijven ;)

XML in PHP:

PHP maakt een DOM aan, PHP wil hem doorgeven aan Sablot maar die accepteerd alleen een String, Dom wordt dus platgeslagen. Sablot maakt weer een DOM aan(identiek aan de 1e DOM)

En nu is het aanmaken van een DOM niet iets wat 123 gedaan is.

PHP + Strings: een ' en een " hebben een andere functie?

(voor de rest moet ik ff mijn irc + icq logs doorspitten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Op vrijdag 28 december 2001 20:52 schreef wasigh het volgende:
XML in PHP:

PHP maakt een DOM aan, PHP wil hem doorgeven aan Sablot maar die accepteerd alleen een String, Dom wordt dus platgeslagen. Sablot maakt weer een DOM aan(identiek aan de 1e DOM)

En nu is het aanmaken van een DOM niet iets wat 123 gedaan is.
hehe :) idd! das erg... erm... efficient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VB:
1 Dat aan enum-waarden een getal gehangen kan worden
2 Geen enum-sets (zoals in delphi/pascal)
3 Dat het line-oriented is (beetje behelpen met die _)
4 Kan niet (goed) met strings overweg (bij elke bewerking wordt er een kopie gemaakt :r)
5 Dat functies als IsEmpty en IsNull ook voor explicite types (zoals String, Integer) gedefinieerd zijn.
6 haakjes :)
8 Dat je niet op een fatsoenlijke manier het aantal dimensies van een variant-array kunt bepalen.
9 Geen duidelijk onderscheid tussen statements/keywords/functies
10 Het niet kunnen Redim-en van multi-dimension arrays
11 De aanwezigheid van het Option Base statement
12 en de mogelijkheid om een array niet op nul te laten beginnen
13 Alle foutmeldingen waarmee VB je niet verder mee helpt :r
14 enzovoorts...

PHP:
geen Ik gebruik het nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11:38

chem

Reist de wereld rond

Op vrijdag 28 december 2001 20:35 schreef wasigh het volgende:
goh :P

mja ik eger mij bij de TAAL PHP niet aan veel, behalve de inconsistente benamingen en functie-input-volgorde..

daar word ik soms HEEL moe van...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
Op vrijdag 28 december 2001 20:10 schreef Otis het volgende:
Da's nog niet zo erg, maar dan kannie goed 5 of meer fouten rekenen op een klein pokkestukkie en dan net een paar regels van de vergeten puntkomma af. Lees je heel die code tig keer door en dan blijkt het dat je een puntkomma vergeten bent in een stukkie verder terug
:?

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
Op vrijdag 28 december 2001 20:49 schreef vgouw het volgende:
PHP
Dat alles in PHP niet op een niet op twee niet op drie, etc. Maar op wel duizenden manieren kan.

Je de code absoluut niet meer kan lezen op een gegeven moment.

De naam geveing van de functies erg inconsistent is.

ETC.

Ja dat zeker, en dat veel functie vergeleken met C allemaal nog net een klein beetje anders werken, en dat je variabelen aan moet geven met een Dollar teken ervoor ofzo $variabele

Wel fijn dat het op C lijkt, want dan hoef ik niet een hele programmeertaal opnieuw te leren :7

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Waar ik me aan erger is mensen die van die superafgekorte namen voor hun variabelen gebruiken. Zoals f voor een tekstbestand, en n voor een getal. Op den duur gaat me dat op de zenuwen werken :)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07
Waar ik me aan erger??

Simpel: als een programma niet doet of werkt zoals ik het zou willen en het volgens de code zou moeten doen.

b.v. dus eerst een scherm afsluiten en daarna een pop-up terwijl het in de code andersom is geplaatst.

Ook het verschil tussen de . en -> in c++ is vervelend. En al de dingen die ik nog niet weet en waar ik mee moet werken kunnen irritant gaan worden. (Omdat ik het niet weet (8>)

Ergo: Alles wat een fout geeft waarvan ik niet weet waar het aan ligt. :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:15

johnwoo

3S-GTE

[..]

Chr$(34) is da
maar makkelijker is dit: "" twee opeenvolgende "" in een string worden 1 " karakter :) Ofwel:
status.caption = " het werkt ""ok"""
Dat hoeft echt niet, chr(34) is een function geloof ik.
Dingen als $ en % worden niet meer gebruikt vanaf vb4
Jawel.. als jij Chr gebruikt dan krijg je dacht ik een Variant met subtype String; als je Chr$ gebruikt krijg je een 'echte' String. Geldt voor al dit soort dingen (Left vs Left$, Time vs Time$, enz)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

weinig commentaar op delphi? :)

tja tis dan ook een fijne taal :)

Behalve parameters van ado query's daar gaat delphi soms zo klote mee om dat het niet leuk meer is. Of reportbuilder, ik weet niet of iemand die hier kent maar die is ook erg leukv oor wat ergenissen.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Foutmeldingen, die konden ze niet veel vager maken (de meeste dan), PHP is daarbij de absolute winner met hun foutmelding
Error: No error on line 5
Verder erger ik me aan de opmaak, als ik grote lappen voor me neus krijg heb ik al snel het idee dat ik er niks meer van snap

Verder de = en de ==, in pascal werkt dat veel handiger (:= en =)

Verder haat ik de benamamingen van sommige standaard functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:06
make: *** [run] Segmentation fault

Aaarrrgghhhh!

juist ja, segmentation faults in C++, ik loop al een week te kutten en ik kan de fout niet vinden :(

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 18:25
Op vrijdag 28 december 2001 22:50 schreef FanToom het volgende:

Of het wordt weinig gebruikt >:)

(Sorry, inkoppertje :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf

Deplhi? das toch hetzelfde als Pascal?

Pascal was wel gaaf, totdat ik tegen die 64Kb limiet opliep

(64Kb was het toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
oh oh :)
komtie,
en niet meteen gaan schieten ;)

type casting in bv java,
wordt helemaal gestoord van det gegoochel met die types.

in een moderne taal zoals php wordt dat tenminste allemaal transparant voor je afgehandeld.
:D

sorry,
klein flaimbeetje.

maar zerieus,
ben met php begonnen en ben daarna pas java gaan doen,
wat heb ik zitten vloeken in het begin!

tegen-argument van mensen die het juist wel fijn vinden:
"jamaar bij php is alles een thingie"

ja... en?

is trouwens niet helemaal waar,
je kan in php ook alles casten maar het is niet verplicht.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op vrijdag 28 december 2001 23:15 schreef GiLuX het volgende:
[..]

ja... en?
en dus weet je niet wat het is, als ik bijvoorbeeld perse een double wil ipv een thingie dat mischien wel afgehandeld word als een float, dan kan ik dat niet in PHP zeggen.

ach, het heeft allebei zn voordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op vrijdag 28 december 2001 23:18 schreef Wirf het volgende:

[..]

en dus weet je niet wat het is, als ik bijvoorbeeld perse een double wil ipv een thingie dat mischien wel afgehandeld word als een float, dan kan ik dat niet in PHP zeggen.

ach, het heeft allebei zn voordelen...
ik had net mijn bericht geedit,

anywee,
het kan dus wel in php.

is alleen verplicht als je java classen vanuit php aanspreekt.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 28 december 2001 23:15 schreef GiLuX het volgende:
oh oh :)
komtie,
en niet meteen gaan schieten ;)

type casting in bv java,

in een moderne taal zoals php wordt dat tenminste allemaal transparant voor je afgehandeld.

sorry,
klein flaimbeetje.

maar zerieus,
ben met php begonnen en ben daarna pas java gaan doen,
wat heb ik zitten vloeken in het begin!

tegen-argument van mensen die het juist wel fijn vinden:

ja... en?
Oe nu ga je te ver ;)

Als ik iets irritant vindt aan PHP is dat je nooit met zekerheid kunt zeggen wat voor type het is. En dat wil ik wel! En niet dat halfzachte...

Hoe maak je van een floating point getal in php een integer :? juist ;)

vertel zijn dat nogal wat runtime checks die de veiligheid en snelheid nadeling beinvloeden.

voor casten en conversie bestaan duidelijke regels die te leren zijn (duizenden java programmeurs zijn je voor gegaan ;) )

php heeft allemaal oplosiingen voor problemen die er zonder PHP niet zouden zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op vrijdag 28 december 2001 23:20 schreef wasigh het volgende:

[..]

Oe nu ga je te ver ;)

Als ik iets irritant vindt aan PHP is dat je nooit met zekerheid kunt zeggen wat voor type het is. En dat wil ik wel! En niet dat halfzachte...

Hoe maak je van een floating point getal in php een integer :? juist ;)

vertel zijn dat nogal wat runtime checks die de veiligheid en snelheid nadeling beinvloeden.

voor casten en conversie bestaan duidelijke regels die te leren zijn (duizenden java programmeurs zijn je voor gegaan ;) )
kan je gewoon opvragen hoor.

en php is altijd toch nog een stuk sneller dan java...
dus waar is de snelheidswinst voor java?

nogmaals, je kan gewoon casten in php.

* GiLuX gaat nu een biertje drinken en morgen weer gezwellie verder met deze leuke discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op vrijdag 28 december 2001 22:58 schreef Wirf het volgende:
make: *** [run] Segmentation fault

Aaarrrgghhhh!

juist ja, segmentation faults in C++, ik loop al een week te kutten en ik kan de fout niet vinden :(
ach ja
de segmentation fault
altijd lache als je in geheugen schrijft dat niet van jou is :)
veel printf()'s brengen mij meestal naar de boosdoener

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Op vrijdag 28 december 2001 22:39 schreef johnwoo het volgende:

Jawel.. als jij Chr gebruikt dan krijg je dacht ik een Variant met subtype String; als je Chr$ gebruikt krijg je een 'echte' String. Geldt voor al dit soort dingen (Left vs Left$, Time vs Time$, enz)
Wat boeit dat nou weer, het WERKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 28 december 2001 23:22 schreef GiLuX het volgende:

[..]

* GiLuX gaat nu een biertje drinken en morgen weer gezwellie verder met deze leuke discussie.
mm nee ;)

Servlets zijn sneller als php in vergelijkbare situatie's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 14:53
Ga toch gewoon Perl programmeren, daar is nix irri aan :)
Delphi vind ik ook wel fijn. Vaak vind ik dingen aan de ontwikkelomgeving wel irritant, maar de taal zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op vrijdag 28 december 2001 23:24 schreef D2k het volgende:

[..]

ach ja
de segmentation fault
altijd lache als je in geheugen schrijft dat niet van jou is :)
veel printf()'s brengen mij meestal naar de boosdoener
ja, ik weet nu wel wat de boosdoener is, maar ik snap er geen hol van.

de fout zit hier:
code:
1
2
3
void Boom::display() {
    posX = 1;
}

maar dat terwijl ik diezelfde variabele in de constructor nog wel op nul (0) kon zetten..

echt vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 28 december 2001 23:22 schreef GiLuX het volgende:

[..]

:?:?.. Ik ben heel erg benieuwd hoe je daar bij komt..

Trouwens... Wat zal is_integer("1") (of was het in dit geval weer isInteger("1") ) opleveren?

php is leuk voor dynamische websites, maar je kunt er duidelijk aan zien dat het in elkaar is gezet door een aantal amateurs voor amateurs (met alle respect.. Ik gebruik het zelf ook.. Feit blijft dat je snel wat in elkaar zet, maar voordat je het ook echt goed en waterdicht hebt draaien ben je al ietsje verder). Daarnaast was het volgens mij nooit de bedoeling dat het zo groot zou worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Internal compiler errors of verkeerd gegenereerde code |:( Je staat zo machteloos dan...

En in mijn djgpp tijdperk heb ik wel eens nachten lopen zoeken naar een bepaalde bug die ze zelfs een naam hebben gegeven omdat ie zo vervelend is :) (maar ik kan er nu effe niet opkomen... shit man hoe heet ie nou :?). Het is een bug die random lijkt op te treden, maar als je gaat debuggen of je pepert je code met printf's dan is die bug er niet meer. Weet iemand hoe ze dat ook alweer noemen?

.edit: yeah ik heb m... ik bedoelde dus de Heisenbug :) (google heerst)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Laatst online: 20:18

Behalve parameters van ado query's daar gaat delphi soms zo klote mee om dat het niet leuk meer is. Of reportbuilder, ik weet niet of iemand die hier kent maar die is ook erg leukv oor wat ergenissen.
OK, een paar dan. Ik ben wel een echte Delphi adept, maar ik mis toch een paar zaken, zeker op OO gebied:

1) geen ondersteuning voor operator-overloading (wel voor functies sinds versie 5)
2) geen ondersteuning voor template classes (dit is voor mij wel het grootste gemis)
3) private members zijn vanuit andere classes wel te benaderen als je ze in dezelfde unit plaatst. dit is echt dirty, zeker als je die classes naar een andere unit verplaatst.
4) de uberhaupt af en toe gekunstelde manier van OO in pascal: je merkt gewoon goed dat er pascal als uitgangspunt is genomen en per versie er meer OO kenmerken zijn toegevoegd.

Niet OO gerelateerd:
1) veel access violations in de IDE tijdens ontwikkeling, zelfs na 6 versies
2) vreemde gemissen in componenten, zo lijken de nieuwe actionsbands NET niet op de Office menubalken en toolbars. waarom niet 100% gelijk?
3) DB Aware controls zijn na 6 versies nog te beperkt. Liever zou ik voor elke normale control een DB Aware variant zien (voor zover mogelijk), dus ook voor bijvoorbeeld TCheckListbox
4) de VCL source zit vaak niet netjes in elkaar

Maar verder is en blijft Delphi de lekkerste ontwikkelomgeving die ik ken. Ik heb veel met VB, VC++ en uberhaupt de Visual Studio gewerkt, maar Delphi werkt toch voor mij altijd sneller en makkelijker. In VB is toch wel een heel groot gemis dat controls niet automatisch uitgelijnd kunnen worden zoals in delphi (right, left, top, bottom, client).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 14:53
Op vrijdag 28 december 2001 23:51 schreef MarcKonings het volgende:
1) veel access violations in de IDE tijdens ontwikkeling, zelfs na 6 versies
2) vreemde gemissen in componenten, zo lijken de nieuwe actionsbands NET niet op de Office menubalken en toolbars. waarom niet 100% gelijk?
3) DB Aware controls zijn na 6 versies nog te beperkt. Liever zou ik voor elke normale control een DB Aware variant zien (voor zover mogelijk), dus ook voor bijvoorbeeld TCheckListbox

Maar verder is en blijft Delphi de lekkerste ontwikkelomgeving die ik ken.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TG
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

wat mij aan de borland produkten ergert zijn de niet standaard componenten
(de buttons worden niet door windows gegenereert maar door een eigen stuk code, wat er voor zorgt dat onder XP de buttons niet geskinned worden, extreem slordig imho)

de afhankelijkheid van de BDE en in de standaard versie's geen ondersteuning van dbase's what so ever :(
(gelukkig is dit laatste op de bekende wijze's te verhelpen >:))

en specifiek BCB (de borland c++ omgeving) de traaaaaaaaaaaaaagggggggggggggeeeeeeeeeeeeeee compiler....
en tevens de extreem trage code insight die ik onder Delphi vrijwel continue gebruik om mijn keyboard te sparen :-P

overigens vind ik het zowiezo quatsh dat ze de VCL in pascal hebben gelaten omdat dat zo al was... dat is net als met MS dos blijven gebruiken "omdat het er al zit" en de ons wel bekende ISA poorten :-P

ze kunnen beter de VCL omzetten naar C++ omdat dat waarschijnlijk beter zal communiceren met windows ed.

bijna vergeten: de idiote type zooi in c++ en de omvorming daarvan
waar Object Pascal bijna continue met strings werkt moeten ze zonodig in BCB tig keer afwisselen met char, widestrings en nog meer van die zooi.... :( *snik*

maar verder gaat het wel goed hoor :-P

en willemj.... ik beaam jou liefde voor TT :-P
* TG wants more... WHERE R U CHRIS >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn grootste ergernis is een beetje cross-language en dat zijn onduidelijke libraries :(
Ik kan echt niet tegen libraries die zogenaamd 'user-friendly' zijn maar enorm slecht/incorrect gedocumenteerd. En dat de headers een grote bolognese spaghetti zooi zijn, waar praktisch niet uit valt te maken wat waar voor dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
GiLuX: en niet meteen gaan schieten ;)
Ik zet m'n kanon klaar! >:) .
type casting in bv java,
Tja, dat krijg je in een statisch, sterk getypeerde taal die te weinig uitdrukkingskracht heeft :+ .
in een moderne taal zoals php wordt dat tenminste allemaal transparant voor je afgehandeld. :D
Ahum, dit bedoel je erg grappig hoop ik? :+ .
sorry, klein flaimbeetje.
Zeker, maar geefnie ;) . Als je nu gewoon eens het linkje in mijn signature volgt die Java Generics heet, ben je overal vanaf. Je hoeft nooit, nooit meer te casten :+ (behalve als je reflectie gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
GiLuX: en php is altijd toch nog een stuk sneller dan java...
Dat is een hele gevaarlijke uitspraak die ik weleens bewezen wil zien :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op zaterdag 29 december 2001 00:58 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ik zet m'n kanon klaar! >:) .
[..]

Tja, dat krijg je in een statisch, sterk getypeerde taal die te weinig uitdrukkingskracht heeft :+ .
[..]

Ahum, dit bedoel je erg grappig hoop ik? :+ .
[..]

Zeker, maar geefnie ;) . Als je nu gewoon eens het linkje in mijn signature volgt die Java Generics heet, ben je overal vanaf. Je hoeft nooit, nooit meer te casten :+ (behalve als je reflectie gebruikt).
nooit meer casten in java?
klinkt goed,
wat is het?
php5? :D hihi
klinkt goed, dus toch wel mee eens dat het weggegooide tijd is als je je daar mee moet gaan bezig houden ??

java is leuk hoor,
maar je moet er geen website in gaan bouwen.

en wat betreft die performance,
dat was een verglijkende test op zdnet, php: 59 pages/s java: 13 pages/s,
ik zal eens kijken of ik die link ergens kan opvissen,
maar wees gerust,
php werd verder afgedaan als een vreemd taaltje van mars in die review.

waarom zou je een site in java bouwen?
ik denk als je rmi/corba nodig hebt of het een gigantisch project is dat je dan goed zit maar verder zou ik zeggen dat het overkill is.

ik hoor ook wel eens mensen zeggen dat er geen behoorlijke debugger voor php is,
maar dat komt omdat je die bijna nauwelijks nodig hebt.
en ze zijn er zeker wel (phpDBG,komodo,zendide,magumaphpstudio).

wat ik irritant in java vind:
jsp's debuggen, dat leverde in mijn netbeans de raarste regels op maar dat schijnt bij de laatste release verholpen te zijn.

mischien heb ik niet zozeer een probleem met java maar met het onvermijdelijke OO gebeuren wat daar onlosmakkelijk mee verbonden is.

het idee van classes is mooi, en ik vind dat dat dan ook in php verbeterd moet worden(waar dan ook hard aan gewerkt word op dit moment),
maar ik vind dat het hele gebruik van patterns/mvc/beans het allemaal niet makkelijker op maakt.
het is een beetje het probleem verleggen van de code naar talloze xml files.

er word mij verteld dat beans zo prachtig zijn omdat je je helemaal niet meer zorgen hoeft te maken over je database, alles word netjes voor je afgehandeld, en je hoeft helemaal geen queries meer te schrijven...
yeah right,
het feit dat je het nu 'finders' noemt en ze in xml syntax in weer een xml file intypt is natuurlijk gewoon een andere manier om het zelfde te gebruiken.
daarbij is de controle erover ook weer wat gecompliceerder.

MVC, joepi, we gaan alle code scheiden van html,
dat werkt makkelijker voor html'ers,
hoeven ze helemaal niet meer te schrikken van programeer code.
nu hoeven ze alleen maar wat tags uit hun hoofd te leren die gelukkig heel veel op html lijken maar daardoor dus veel verwarrender zijn dan normale code.

geef die jongens dreamweaver en ze weten waar ze wel of niet vanaf moeten blijven.

kortom,
als je nu iets in een html file wil aanpassen moet je een heel nieuw ontwikkel traject in gang zetten,
namelijk een veldje in een form toevoegen kan niet meer door een html'er gebeuren want die wil je niet door je xml files laten harken en al helemaal niet in classes/beans los laten gaan.
dus dat moet een programmeur gaan doen.

een aanpassing houdt meestal in dat er in 4 files wat moet worden aangepast.
meestal heeft een verandering ook tot gevolg dat jeje hele bean container moet herstarten.

oh,
had ik het al over de time_to_market gehad?

ik ben vooralsnog niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 01-10 16:14

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 28 december 2001 23:27 schreef bobo1on1 het volgende:
Wat boeit dat nou weer, het WERKT!
AAARRRGGGHHH!

Met stip op nummer 1! Programmeurs die niet begrijpen en niet WILLEN begrijpen hoe je een programma een beetje efficient in elkaar steekt. Van globaal ontwerp tot zoiets kleins als een String gebruiken ipv een Variant/String (Variant met subtype String).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als je lang Pascal hebt gedaan en daarna overstapt op C++ (voor school) kom je tot de nare ontdekking dat C++ met een a als integer kan rekenen en geen foutmelding geeft, maar gewoon ascii waarde 65 neemt, bah! |:(

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 23:29 schreef willemj het volgende:
Ga toch gewoon Perl programmeren, daar is nix irri aan :)
Delphi vind ik ook wel fijn. Vaak vind ik dingen aan de ontwikkelomgeving wel irritant, maar de taal zelf niet.
Ik was ook Perl fan, tot ik eens een classje wou maken >:).

Perl's OOP vind ik erg lelijk en onhandig, vandaar dat ik voor dat soort klusjes ben overgestapt op Ruby O+.

Maar even ontopic. De twee dingen waar ik me het meest aan erger, zijn:
1. Non-conforming C++ compilers :r;
2. Slecht of niet documenteerde code :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 01-10 16:14

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 29 december 2001 05:33 schreef PromWarMachine het volgende:
Als je lang Pascal hebt gedaan en daarna overstapt op C++ (voor school) kom je tot de nare ontdekking dat C++ met een a als integer kan rekenen en geen foutmelding geeft, maar gewoon ascii waarde 65 neemt, bah! |:(
Dat kan alleen als je 'a' schrijft en anders niet. Bovendien is het een char (die gewoon naar een int gecast wordt indien nodig)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Laatst online: 02-10 09:58

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Bij Java:

- De IRRITANTE casevormen: zoIets voor variabelen, en ZoIets voor classes.
- De geweldige 300 verschillende namen voor dingen die praktisch hetzelfde zijn. Bijv. AdjustmentListener voor scrollbar en ActionListener voor buttons.
- HOEZO is een float 'infinite' als ik em overflow?!?, dat maak ik altijd zelf nog wel uit!
- en verder natuurlijk de LANGE tijd die het kost om het ding te compilen op een nog niet eens zo hele brakke machine.

Verder is het nog best een redelijk fijne taal hoor. :), maar somehow vind ik c toch wat lekkerder aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

In assembler:
Het volledig ontbreken van control-structures,variabelen en nog maar niet te spreken van OOP.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

[..]

jah maar plaats jij ff een html code op een labeltje en een A href etc. allemaal " dan ben je je dus ziek aan het typen op die " haakkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Op zaterdag 29 december 2001 05:33 schreef PromWarMachine het volgende:
dat vind ik net handig geen error als die dwaas die je programma gebruikt een a intypt alleen wel een gigantisch foute uitkomst dus moet je het nog ondervangen maar je kan lekker simpel rekenen met letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
GiLuX: nooit meer casten in java?
klinkt goed,
wat is het?
php5? :D hihi

klinkt goed, dus toch wel mee eens dat het weggegooide tijd is als je je daar mee moet gaan bezig houden ??
:D . Ik geloof dat je toch een wat verkeerd beeld hebt van de 'bronnen' van taal-features en de toepassers van features. Java's geparameterizeerde typen zijn een uitermate aardig mechanisme wat je beter kunt vergelijken met de C++ templates, althans: de toepassing. De implementatie is geheel anders (beter).
java is leuk hoor,
maar je moet er geen website in gaan bouwen.
Merkwaardig dan toch dat Java vooral populair is op de server-side. Veel bedrijven hebben een website die gebaseerd is op Java servlets.
en wat betreft die performance,
dat was een verglijkende test op zdnet, php: 59 pages/s java: 13 pages/s,
Mwah, dat vind ik nogal een zwakke vergelijking. Een echte performance battle heeft real-life applicaties nodig en specificaties van de gebruikte omgevingen.
maar ik vind dat het hele gebruik van patterns/mvc/beans het allemaal niet makkelijker op maakt.
het is een beetje het probleem verleggen van de code naar talloze xml files.
XML heeft helemaal niets met patters, mvc en beans te maken. Bovendien mag je zelf beslissen of je mvc, patterns en beans gebruikt.
er word mij verteld dat beans zo prachtig zijn omdat je je helemaal niet meer zorgen hoeft te maken over je database, alles word netjes voor je afgehandeld, en je hoeft helemaal geen queries meer te schrijven...
Je doelt dan op Enterprise Java Beans, het componenten systeem van J2EE. Java Beans zijn iets heel anders: dat is slechts een eenvoudig systeempje voor standaard-naamgeving waar zowel programmeurs als visuele IDE's profijt van hebben.
het feit dat je het nu 'finders' noemt en ze in xml syntax in weer een xml file intypt is natuurlijk gewoon een andere manier om het zelfde te gebruiken.
EJB heeft niet zoveel met XML te maken. XML staat volledig los van design. Je kunt XML leuk toepassen voor web-services of andere data-uitwisseling, maar server-side Java code is daar absoluut niet van afhankelijk.
als je nu iets in een html file wil aanpassen moet je een heel nieuw ontwikkel traject in gang zetten,
namelijk een veldje in een form toevoegen kan niet meer door een html'er gebeuren want die wil je niet door je xml files laten harken en al helemaal niet in classes/beans los laten gaan.
dus dat moet een programmeur gaan doen.
Dat moet in elke omgeving: de waarde in de form moet ook worden verwerkt. Bovendien heeft dit helemaal niets met de taal Java te maken. Een redelijke general purpose taal maakt geen aannames over zulk een specifiek gebruik. Het gaat om de omgevingen en libraries die een platform biedt.
ik ben vooralsnog niet overtuigd.
En ik nog minder :+ . Je praat niet echt concreet en zit wat vaag te orakelen over niet zulke concrete 'verschillen' tussen server-side ontwikellen in PHP en Java. Als je nu eens iets concreter en uitgebreider uitlegt hoe de zaak in elkaar zit (en niet alleen kritiek hebt op Java, maar een vergelijking maakt met de briljante oplossing in PHP) zal ik misschien serieuzer overwegen m'n mening bij te stellen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Mijn kleine steentje, wat al eerder is vermeld... maar toch:
code:
1
Dim strDitIsEenVar = ClassNaam.DingesNummerEen.value As String

Werkt ook niet in VB.net :( Jammer, dat variabelen een waarde geven bij declaratie, en dan ook nog (logisch) het gegevenstype, wilt gewoon niet, terwijl het zoooo handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 11:16 schreef Blue-eagle het volgende:
code:
1
Dim strDitIsEenVar = ClassNaam.DingesNummerEen.value As String

Werkt ook niet in VB.net :( Jammer, dat variabelen een waarde geven bij declaratie, en dan ook nog (logisch) het gegevenstype, wilt gewoon niet, terwijl het zoooo handig kan zijn.
Bedoel je zoiets?
code:
1
Dim a As String = System.DateTime.Now.ToString()

Of bedoel je dat als je de waarde van a opvraagt ie op dat moment de functie aanroept en het result retourneerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Yarvieh: Of bedoel je dat als je de waarde van a opvraagt ie op dat moment de functie aanroept en het result retourneerd :?
Cool: lazy evaluation in VB :o ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat de #1 bij mij toch wel "bugs in de programmeeromgeving" zijn.

Dus bijvoorbeeld een bug in java die er al in 1.0 in zat en nog steeds in 1.4beta2 (vast ook wel in 3).
Maar dan ook niet alleen in Sun's implementatie maar ook nog es in die van Blackdown en IBM |:(

(ik heb het over een bug, waarbij je Runtime.Exec() in de Java code en System()/exec*() in de C-code niet meer kan gebruiken (in sommige situaties blijkbaar, maar wij waren niet de enige) op een linux (geloof dat dat niet eens verplicht is) systeem als je JNI gebruikt, zoek maar op mijn nick hier of op Sun's forum voor de problemen)

Of bijna net zo erg, dingen in de manual/specs vermelden die er niet inzitten, of nog niet af zijn, of anders werken dan vermeld, etc.

Dingen deprecaten zonder een goed/net zo makkelijk alternatief aan te bieden (al die Thread methoden in Java zijn zo'n beetje depricated, maar of er nou een duidelijk alternatief is?)

Maar het allerergste vind ik iig de fouten in de programmeeromgeving waar je zelf niets aan kan doen, bovenstaand java voorbeeld is daar een van. Ook met php heb ik dat enkele keren gehad, dat de code zomaar ineens ophoudt als je mssql methoden ging gebruiken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

bijv.
Errr.... verdubbelen van de quotes werkte toch gewoon? Dus:
status.caption = " het werkt ""ok"" "
zou moeten werken (maar het is al een poosje geleden voor mij, dus ik kan me vergissen...)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Type juggle-ing in php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
ACM: al die Thread methoden in Java zijn zo'n beetje depricated, maar of er nou een duidelijk alternatief is?
Dat was een uitermate goede beslissing... zie voor de redenatie en alternatieven: [topic=329192/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 29 december 2001 12:26 schreef mbravenboer het volgende:
Dat was een uitermate goede beslissing... zie voor de redenatie en alternatieven: [topic=329192/1/25]
Ik heb die thread (vluchtig) gelezen, het kan nog zo'n goede beslissing zijn... Maar is er ook een goed/makkelijk alternatief?

In de korte blik die ik erop worp te zien niet echt ;)
En _dat_ is wat ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
ACM: Maar is er ook een goed/makkelijk

In de korte blik die ik erop worp te zien niet echt ;)
En _dat_ is wat ik bedoel...
Ligt er maar aan wat je goed/makkelijk noemt: zoals je daar kunt lezen is de stop methode gewoon ranzig. Het past niet in het threading model van Java en sowieso niet binnen alle principes waa Java voor staat. Er zijn wel degelijke goede/nette maniere op een thread te stoppen. Die zijn wellicht minder makkelijk te noemen, maar je moet zaken niet makkelijker maken dan ze zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vind van delphi is dat het je een heel goed overzicht geeft van waar je mee bezig bent.
En dat is iets waarbij ik bij php nogal eens moeite heb..

Kan ook aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 29 december 2001 12:42 schreef mbravenboer het volgende:
Er zijn wel degelijke goede/nette maniere op een thread te stoppen.
Die (zoals ik uit hun eigen voorbeelden haal) erg situatie specifiek zijn...

Die plekjes waar ik threads gebruik heb ik geen zin om er ook nog es over na te moeten denken dat ze eventueel kunnen deadlocken als ik een methode van de Thread-class aanroep... Laat Sun dan een betere implementatie maken van zoiets (die voorbeelden kunnen ze zelf dan toch implementeren :?)

Magoed, dat is dus precies wat ik bedoel :)
Er is iets, het wordt weggehaald en dan is het ineens minder makkelijk, of moet je het ineens zelf oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Alle talen die casesensitive zijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
ACM: Die plekjes waar ik threads gebruik heb ik geen zin om er ook nog es over na te moeten denken dat ze eventueel kunnen deadlocken als ik een methode van de Thread-class aanroep...
Hum, ik kom niet zo over geloof ik ;) . Als je multi-threaded aan het proggen moet je nadenken. Je moet exact weten waarmee je bezig bent qua monitoren, deadlock enzovoorts. Dead-lock zou je sowieso by design moeten oplossen en niet door een thread hard af te schieten...

Hier kan je er meer over vinden en wordt het goed uitgelegd + alternatieven:
http://java.sun.com/products/jdk/1.2/docs/guide/misc/threadPrimitiveDeprecation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

Visual Basic

- Veels te traag tov C++ oid.
- (Is al gezegt) Variabelen kunnen geen waarde krijgen bij declareren
- Als je werkt met API, vaak een crash (als je via API iets in her register wilt schrijven en je hebt als string s = "")

ASP (zelfde eigenlijk)

- Té kieskeurig, komt ook omdat ik het zonder debugger oid schrijf.
- Irritante dat als ik een SQL-opdracht moet gaan uitvoeren waarbij je een record update dat ik dan door de gebruiker opgegeven waarden moet gaan check en of je geen "'"-tegenkomen (zonder "") (geldt ook voor andere dingen).
- Soms onoverizchtelijke dingen:

<a href="mailto:<%=rs.fields("email")%>"><%=rs.fields("name")%></a> <%=rs.fields("datum")%>

- Bij fouten wordt meteen het uitvoeren van de hele pagina gestopt (of is dit met 'on error resume next te voorkomen?)

Nog even wat, het is misschien niet zo netjes, maar toch even een linkje: http://212.187.14.178/gb

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 29 december 2001 13:04 schreef mbravenboer het volgende:Als je multi-threaded aan het proggen moet je nadenken. Je moet exact weten waarmee je bezig bent qua monitoren, deadlock enzovoorts.
Weet ik wel :)

Maar als zo'n methode er in zit, en er ook zo'n makkelijke vervanging voor is, waarom maken ze dat er zelf niet even in dan??

Magoed, als we daarover willen discussieren moeten we die thread die je eerder aanhaalde ervoor gebruiken :)

<hr>
(heerlijk, die html-rechten :P)
Op zaterdag 29 december 2001 12:54 schreef raptorix het volgende:
Casesensitive in wat voor opzicht?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik casesensitive prefereer.
Maar wel voor alles, dus ook voor filenamen etc...

Owja, nog wat voorbeelden waar ik me aan erger:
mysql;
- Ze roepen dat ze triggers niet geimplementeerd hebben, prima... Maar vervolgens wordt er gezegd "maar das niet zo erg, want triggers heb je toch bijna nooit nodig en ze maken de boel alleen maar slomer" (alsof je altijd een trigger bij een tabel moet zetten)
- Foreign keys zitten er niet in, nahja ok... Echter ook daar staat dan een of ander bull-verhaal met iets als "foreign keys maken de boel slomer en het is alleen maar vervelend omdat je dan niet zomaar wat kan deleten" (als ik dat wil kunnen maak ik toch geen foreign key?)
- voor mysql geldt: 'a' = 'A' |:(
- Maar voor mysql geldt weer niet: create table A = create table a, tenzij je in windows werkt, dan weer wel |:(

php;
- Je leest de docs door, ziet een functie die net dat gene doet wat jij al wilde gaan implementeren... Blijkt ie alleen nog in de CVS versie te zitten (de algemene documentatie bevat ook alles wat nog niet in de stabiele release zit)

java-jni;
- Je kan vanuit je C-code wel een JVM maken, maar nooit meer afsluiten, tenzij ie uit zichzelf dood ging (alle running classes dus dood gingen) de DestroyJVM methode is simpelweg een "wacht punt" dat gaat wachten tot alle threads afgelopen zijn (ook als ze dat niet doen dus) met als gevolg dat je C-code ophoudt verder te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 12:03 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?
code:
1
Dim a As String = System.DateTime.Now.ToString()

Of bedoel je dat als je de waarde van a opvraagt ie op dat moment de functie aanroept en het result retourneerd :?
Gewoon de hele onduidelijkheid die om 11 uur vanmorgen nog bij mijn hoofd ronddwaalde :)
`k heb net m`n asp.net boek binnen (.net roelz!) met vb.net, van Wrox zoals vele Tweakers mij hebben aangeraden (tnx 4 it again). En dit:
code:
1
Dim strConnection as String = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"

Werkt gewoon! (!!)
Dat vond ik dus minder van het klassieke VB, dat je niet een variabele kon definieeren, en die direct een waarde geven :{ nu dus wel, zelfs hele objecten als je wilt:
code:
1
Dim objConnection as New OledbConnection(strConnection)

:) Dat vind ik dus wel cewl enzo :P

Mooie vaudtmehldingu heeft .net nu ook! Lekker duidelijk, zelfs een soort van layout erin :D MS doet het best goed in internetwereld denk ik.
Waar ik wel van baal, is het hele gedoe en de onduidelijkheid over die
code:
1
<script language="C#" runat="server"..

En dan heb ik het over die runat="server"> :( Het staat niet netjes in m`n code vind ik, ik had liever dat ze het puur en alleen op de <% en de %> hadden gehouden met ASP... dat was veel makkelijker geweest. Maarja, alles heeft nadelen of, zoals in dit geval, slordigheids 'features'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die runat tag had je in asp gewoon ook al hoor :? (voor je scripts dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 28 december 2001 20:04 schreef kvdveer het volgende:
Het verschil in aanroepmethode van functions en subs in VB.
Functions moet je aanroepen als:
tralalala = onzin(param1,param2)
subs als
onzin param1, param2

Er zit een logica in. Wel een vage trouwens. Maar die is makkelijk te overkomen door simpelweg altijd
Call Subje(params)
te doen. En hetzelfde voor functies (behalve als je wat met de return waarde wilt doen).
In VB.net moet je trouwens gewoon alles aanroepen met haakjes en zonder call.
bijv.
Het had idd wel handig geweest als je iets had kunnen doen als
labeltje.caption = "En hij zei tegen me: \"weet je nog, vroeger, toen alles nog beter was?\". Waarop ik zei..."
Maarja dat is nou eenmaal niet zo, en hoe moeilijk is het nou om ff te onthouden dat een " die je in de string wil zien "" moet zijn... ik zie het probleem niet zo eigenlijk (misschien kwestie van gewenning?).
Op vrijdag 28 december 2001 20:20 schreef jurri@n het volgende:

Tjah, je kan ook zeggen, als je niet kan subclassen, moet je dat niet doen :P Het gebeurt heeeeel zelden dat m'n IDE crashed terwijl ik zelf geen gekke dingen doe. Maar ja, wat let je om C++ te gebruiken i.p.v. VB?
Op vrijdag 28 december 2001 20:22 schreef bobo1on1 het volgende:
Wat dacht je dan van dat je in visual basic niet van hex getalletjes naar decimalen kan rekenen.
CDbl() slikt een hoop :D
Maar VB is denk ik niet de meest geschikte taal als je veel met hex getalletjes zit te spelen...
Op vrijdag 28 december 2001 21:16 schreef Doekman het volgende:
VB:
1 Dat aan enum-waarden een getal gehangen kan worden
Wat is je probleem daarmee? Ik vind het zelf op zich wel handig :)
2 Geen enum-sets (zoals in delphi/pascal)
Die ken ik niet, dus geen commentaar :)
3 Dat het line-oriented is (beetje behelpen met die _)
Ik ben er wel aangewend, maar 't zou op zich wel fijn zijn idd als je zelf mag bepalen waar je je code plaatst ;)
4 Kan niet (goed) met strings overweg (bij elke bewerking wordt er een kopie gemaakt :r)
Kan efficienter denk ik... maar ja, zo heeft de vb runtime dat nou eenmaal geimplementeerd...
5 Dat functies als IsEmpty en IsNull ook voor explicite types (zoals String, Integer) gedefinieerd zijn.
Tjah alleen zullen ze altijd false teruggeven aangezien een String of Integer niet Null of Empty kunnen zijn...
6 haakjes :)
8 Dat je niet op een fatsoenlijke manier het aantal dimensies van een variant-array kunt bepalen.
Zou idd handiger kunnen denk ik, hoewel je met ubound() nog wel iets kunt...
9 Geen duidelijk onderscheid tussen statements/keywords/functies
Klopt, 't is allemaal dezelfde kleur in de VB IDE... kweet niet of dat in VB.net beter is
10 Het niet kunnen Redim-en van multi-dimension arrays
Als je die array bij het dimmen al vastzet niet, maar een dynamische array is prima te redimmen.
11 De aanwezigheid van het Option Base statement
12 en de mogelijkheid om een array niet op nul te laten beginnen
Backwards compatible? Kwee nie, Option base heb ik nog nooit gebruikt, en een array niet op 0 laten beginnen, kan weleens handig uitkomen maar ik zal het geen seconde missen als het in VB.net eruit gesloopt is.
13 Alle foutmeldingen waarmee VB je niet verder mee helpt :r
Tjah MS staat niet bekend om z'n duidelijke foutmelding :D
Hoewel toch heel veel errors met een beetje nadenken en kijken in je code opeens wel duidelijker worden (bij mij iig wel).
Op zaterdag 29 december 2001 13:10 schreef laupro het volgende:
Visual Basic

- Veels te traag tov C++ oid.
Ligt eraan wat je ermee doet. In een hoop gevallen boeit het helemaal niet dat het een tikkie trager is (en VB is zeker niet meer zo traag als dat iedereen nog steeds denkt).
- (Is al gezegt) Variabelen kunnen geen waarde krijgen bij declareren
VB.net :)
- Als je werkt met API, vaak een crash (als je via API iets in her register wilt schrijven en je hebt als string s = "")
Je bedoelt, je bent te lui om dat even te controlleren?
ASP (zelfde eigenlijk)

- Té kieskeurig, komt ook omdat ik het zonder debugger oid schrijf.
Hoe bedoel je?
- Irritante dat als ik een SQL-opdracht moet gaan uitvoeren waarbij je een record update dat ik dan door de gebruiker opgegeven waarden moet gaan check en of je geen "'"-tegenkomen (zonder "") (geldt ook voor andere dingen).
Php heeft stripslashes oid. En dat 'probleem' heb je trouwens ook in VB. En je moet (imho) sowieso altijd de invoer checken, kleine moeite om dan meteen ff van alle ' er 2 van te maken.
- Soms onoverizchtelijke dingen:

<a href="mailto:<%=rs.fields("email")%>"><%=rs.fields("name")%></a> <%=rs.fields("datum")%>
Dat ligt meer aan de programmeur dan aan de taal. Veel switchen tussen html-code en asp is sowieso al niet bevordelijk voor de snelheid. En zo'n mailto link zou ik gewoon in z'n geheel met Response.Write wegschrijven.
- Bij fouten wordt meteen het uitvoeren van de hele pagina gestopt (of is dit met 'on error resume next te voorkomen?)
Brakke errorhandling, is in VB.net _eindelijk_ verbeterd. Maar tot die tijd is het idd On Error Resume Next neerpleuren, en daarna checken of Err.Number <> 0 is om de error af te vangen. Of gewoon zorgen dat die fouten niet kunnen voorkomen :P
Nog even wat, het is misschien niet zo netjes, maar toch even een linkje: http://212.187.14.178/gb
Spam :+

Mijn grootste ergenis: als ik m'n eigen code niet meer begrijp :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Op zaterdag 29 december 2001 10:42 schreef markvt het volgende:

[..]

dat vind ik net handig geen error als die dwaas die je programma gebruikt een a intypt alleen wel een gigantisch foute uitkomst dus moet je het nog ondervangen maar je kan lekker simpel rekenen met letters.
Alleen als je ASCII hebt. C++ op IBM heeft 'z'-'a' != 25
dus dan kun je niet rekenen. En vergeet niet dat Unicode er aan komt (al standaard in WinNT/Solaris/...) wat ook geen ASCII is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega's die menen het beter te kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn grootste programmeer ergenissen:

(pas op mogelijke flame :) )

- Mensen die met illegaal gekopieerde versie van compilers zitten te werken en daarna iedereen domme vragen stellen omdat ze de handleiding niet hebben.

- Mensen die wel een legale compiler hebben, maar niet de moeite nemen om de handleiding te lezen.

- Mensen die met cut & paste programmeren en niet weten wat ze aan het doen zijn.

- Mensen die programmeertalen afkraken waar ze nog nooit echt mee geprogrammeerd hebben.

- Mensen die met het stellen van vragen anderen hun werk willen laten doen en zelf nooit bijdragen aan forums.

- Mensen die denken dat Delphi gewoon pascal is en dan zeggen dat het niks is.

- Mensen die denken dat Visual Basic nog dezelfde bagger is als op je Commodore 64 zat en dus VB standaard afkraken.

- Mensen die niet andere mensen (willen) luisteren.

- Mensen die foute of inefficente antwoorden geven op vragen.

- Dat ik altijd MoveNext vergeet te typen als ik door een recordsetje wil lopen en dat mijn code dan oneidig lust :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:22 schreef bobo1on1 het volgende:
Gewoon waarde = CLng("&H" & hexstring)

Dus ja je bent gewoon zo stom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Op zaterdag 29 december 2001 14:59 schreef Thargol het volgende:
- Dat ik altijd MoveNext vergeet te typen als ik door een recordsetje wil lopen en dat mijn code dan oneidig lust :(
Ik werk ook vaak met een andere db-provider, en daar is de .next meteen een functie zodat je een hele fijne loop als
Do While r.next
kan doen. Erg fijn :)
(en idd erg k*t als je die MoveNext vergeet. Volgens mij vergeet 95% van de mensen die met adodb recordsets werken dat weleens/regelmatig :)...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
Op zaterdag 29 december 2001 05:15 schreef Gerco het volgende:

[..]

AAARRRGGGHHH!

Met stip op nummer 1! Programmeurs die niet begrijpen en niet WILLEN begrijpen hoe je een programma een beetje efficient in elkaar steekt. Van globaal ontwerp tot zoiets kleins als een String gebruiken ipv een Variant/String (Variant met subtype String).
Helemaal mee eens. Zelf ben ik een "veteraan" programmeur (20 jaar in het vak) en ik heb dus in het verleden efficient MOETEN ontwikkelen, omdat programma's anders gewoon niet liepen (of pasten in het geheugen :) ). Dit soort kennis heeft ook vandaag nog zijn voordelen.

De "programmeurs" van tegenwoordig klikken met VB wat in elkaar en denken dan alles ervan te weten. Efficient programmeren lijkt niet meer nodig te zijn door de hardwarespecs van tegenwoordig en velen denken dat daardoor ook gestructureerd programmeren niet meer nodig is.

Goed programmeren is een kunst, een gave, die niet iedereen heeft. Van mooie, efficiente algoritmes kan ik kippenvel krijgen. Maar het is een kunst die verloren gaat in de Visual Wereld van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
Op zaterdag 29 december 2001 12:54 schreef raptorix het volgende:
Talen die NIET casesensitive zijn, nodigen uit tot slordige code. Zeker talen waarbij variabelen niet gedeclareerd hoeven te worden, zijn een bron van ellende en het opsporen van bugs kan heel vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De "programmeurs" van tegenwoordig klikken met VB wat in elkaar en denken dan alles ervan te weten. Efficient programmeren lijkt niet meer nodig te zijn door de hardwarespecs van tegenwoordig en velen denken dat daardoor ook gestructureerd programmeren niet meer nodig is.

Goed programmeren is een kunst, een gave, die niet iedereen heeft. Van mooie, efficiente algoritmes kan ik kippenvel krijgen. Maar het is een kunst die verloren gaat in de Visual Wereld van vandaag.
Ik ontwikkel professionele software met Visual Basic en dat is echt niet zo maar even in elkaar klikken en ongestructureerd programmeren.

Elke programmeur die denkt dat hij er zo kan komen krijgt vroeg of laat het deksel op zijn neus. Die in elkaar geklikte programma's zijn meestal slecht te onderhouden.

Het gebruik van mooit algoritmes is nog steeds nodig. Ook al zijn de machines van tegenwoordig snel, dan toch waarderen klanten het nog als je programma bloedjesnel is.

Ik programmeeur nu al 20 jaar. Ben begonnen in Basic 2 op de C64, daarna 6502-assembler, C en 68000-assembler op de Amiga. Toen kwam C en turbopascal op de PC. Daarna Delphi als mijn eerste visuele taal en tegenwoordig is het VB en C++ wat de klok slaat.

Ik ben nu begonnen aan VB.Net en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. De taal VB is veel netter geworden en ook de Visual Studio.Net is veel beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talen die NIET casesensitive zijn, nodigen uit tot slordige code. Zeker talen waarbij variabelen niet gedeclareerd hoeven te worden, zijn een bron van ellende en het opsporen van bugs kan heel vervelend zijn.
Talen die WEL casesensitive zijn nodigen uit tot onleesbare code. Ik heb diverse keren code gezien met variabelen x en X die dan inderdaad verschillende doen.

Ik persoonlijk vind de oplossing van VB wel aardig. De editor zet gewoon je code in de juiste case en je type het case-insensitive in. En ik kan je verblijden: in VB.net moeten variabelen gedeclareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 29 december 2001 14:45 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je ermee doet. In een hoop gevallen boeit het helemaal niet dat het een tikkie trager is (en VB is zeker niet meer zo traag als dat iedereen nog steeds denkt).
[..]
Bijvoorbeeld vanuit plaatsjes punten inlezen en die naar een file wegschrijven...
VB.net :)
[..]
Klopt!
Je bedoelt, je bent te lui om dat even te controlleren?
[..]
Als je allemaal van die checks moet in moet gaan bouwen in bijvoorbeeld een boekhoudprogramma dan krijg je gigiantische programma's.
Hoe bedoel je?
[..]
Eigenlijk zijn dat meer fouten die aan de kant van de programmeur liggen, hier is een voorbeeld, waarom is de 'uitkomst' nou toch: s = ""'Laurens'"'23'"_"1" ?
code:
1
s = """'" & "laurens" & str(val("22")+1) & "'""'" & "_" & "'""" & str(val("2")-1) & ""'"" & "2001"
Php heeft stripslashes oid. En dat 'probleem' heb je trouwens ook in VB. En je moet (imho) sowieso altijd de invoer checken, kleine moeite om dan meteen ff van alle ' er 2 van te maken.
[..]
Hmm dat 'ff' kan toch wel wat tijd in beslag nemen, als je telkens alle binnenkomende string om te zetten, dan duurt het verwerken al gauw 0,1 seconde langer! :P
Dat ligt meer aan de programmeur dan aan de taal. Veel switchen tussen html-code en asp is sowieso al niet bevordelijk voor de snelheid. En zo'n mailto link zou ik gewoon in z'n geheel met Response.Write wegschrijven.
[..]
Dat is waar maar vaak voeg ik allerlei dingen toe: 'Hmm naam, wacht laat ik er een hyperlink van maken, wacht dan is het eigenlijk handig dat de datum er achter komt...'
Brakke errorhandling, is in VB.net _eindelijk_ verbeterd. Maar tot die tijd is het idd On Error Resume Next neerpleuren, en daarna checken of Err.Number <> 0 is om de error af te vangen. Of gewoon zorgen dat die fouten niet kunnen voorkomen :P
[..]
Meestal doe ik het wel via 'Err.Number' maar dat pas om het laatst (eerst maar is kijken welke errors er voorbij komen). Voorkomen, soms ligt de fout bij de 'gebruiker', bijvoorbeeld met dat aanhaalingstekensgedoe en SQL.
Spam :+

Mijn grootste ergenis: als ik m'n eigen code niet meer begrijp :+
Mijnidee! :7

Maar ach, het programmeren moet ook niet té makkelijk worden... B-)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 heeft gewoon een bloed hekel aan programmeren.

Je bent uren bezig en vaak werkt t dan nog niet en als het werkt ben je uren bezig geweest om een klein flut progie te maken die al lang te downloaden was op t inet :P

Neen... doe mij maar Hardewaren, linux en andere electronica :P

Maar gellukig zijn er wel mensen die van programmeren houden... Die kunnen dan de progies maken zodat ik ze weer kan gebruiken >:)
Pagina: 1 2 3 Laatste