Toon posts:

RAID mobo met 2verschillende HD's zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ,
Ik wil een nieuw mobo kopen maar , ik dacht dat een RAID mobo meer bedoelt is voor als je bv 2identieke hd's hebt om zo de helft data van elks te halen of voor het geval dat 1tje het laat afweten dat je op de ander nog een reserve kopie hebt . MAAR kan je een raid ook gewoon gebruiken als je BV je cd rom en writer en BV een 30GB hd en 8 GB hd op apparte kanalen wil hangen voor beter performence ? lijkt me logisch van wel maar wil zeker zijn :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

een RAID mobo is handig omdat je dan 2 extra IDE poorten hebt, je kan daar gewoon losse dingen aan hangen :)

ik zou hier ook nog een heel lulverhaal op kunnen hangen waarom raid0 zuigt, maar daar heb ik es geen zin in ;)

• Edmond
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:41
Hier is raid niet voor bedoeld, je cdrom ed kun je op je twee ide poorten hangen. Je kunt, indien je raid hebt, in totaal 8 devices aanhangen. 4 op je raid en 4 op je ide.
Of het kan, wat jij wilt, weet ik niet, maar waarom raid kopen en niet gebruiken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Eerst dit lezen voor je van alles en nog wat over RAID gaat uitkramen en ook voor je foute dingen ermee gaat doen of van gaat denken ;)