Iiyama kras(??) probleem :(

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
Ik zag net op mijn monitor een wit vlekje in het midden, van 4 bij 4 mm ongeveer. met daaronder 2 witte schuine streepjes.

Ik dacht ik veeg dat ff weg en dan is het goed.
maar ze bleven er zitten. SNIK.

Bij wit beeld zie je ze heel goed en lijken ze wit, maar bij donker zie je ze bijna niet.

Ik wilde eerst een topic over plaatsen voordat ik het met middelen ga proberen weg te krijgen. Ik weet nog niet precies wat het is.

Er is niks tegenaangekomen. tenminste niet toen ik erachter zat. Mijn broer heeft er net een hele tijd achter gezeten, en zegt van niks te weten.

- wat is nou precies die vlek en strepen?
- kan ik het nog wegkrijgen en hoe.
- valt dit onder de garantie?

btw toen ik het probeerde uit te vegen, leek het alleen maar erger te worden! ;(

ik denk zelf dat de beschermlaag naar de klote is..

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 22:47 schreef RelaXXinG het volgende:
Ik zag net op mijn monitor een wit vlekje in het midden, van 4 bij 4 mm ongeveer. met daaronder 2 witte schuine streepjes.

Ik dacht ik veeg dat ff weg en dan is het goed.
maar ze bleven er zitten. SNIK.

Bij wit beeld zie je ze heel goed en lijken ze wit, maar bij donker zie je ze bijna niet.

Ik wilde eerst een topic over plaatsen voordat ik het met middelen ga proberen weg te krijgen. Ik weet nog niet precies wat het is.

Er is niks tegenaangekomen. tenminste niet toen ik erachter zat. Mijn broer heeft er net een hele tijd achter gezeten, en zegt van niks te weten.

- wat is nou precies die vlek en strepen?
- kan ik het nog wegkrijgen en hoe.
- valt dit onder de garantie?

btw toen ik het probeerde uit te vegen, leek het alleen maar erger te worden! ;(

ik denk zelf dat de beschermlaag naar de klote is..
Ik denk dat je broer wat voor je verbergt , de viespeuk ...

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=kras+scherm&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=kras+scherm[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart :)

• RelaXXinG
ja maar ik weet niet of het echt een kras in het glas zelf is.
volgens mij niet.

waarmee kan ik eerst proberen het weg te krijgen?
met iets dat iedereen wel in huis heeft staan.

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
beetje water should do tha trick (heeeel klein beetje) en dan met een heeele zachte doek schoonvegen

• RelaXXinG
niks helpt,
het is nu alleen NOG erger geworden..
als ik nou eens wist HOE het gebeurt is! :(

Is het misschien een idee om de monitor expres kapot te laten gaan?
- ik vond al iets, dat ik hem op 12V kan laten draaien..

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Proberen of je een nieuwe kan krijgen (als deze nog onder de garantie valt :))

• RelaXXinG
Op vrijdag 28 december 2001 10:45 schreef Go0s het volgende:
Proberen of je een nieuwe kan krijgen (als deze nog onder de garantie valt :))
valt dus niet onder de garantie

Verwijderd

stofdoekje van moeders. als je er overheen wrijft en het voelt dan wat stroever aan dan zit er wel een spats op.
gewoon hard en snel er overheen.

• RelaXXinG
Op vrijdag 28 december 2001 10:51 schreef kurkdroog het volgende:
stofdoekje van moeders. als je er overheen wrijft en het voelt dan wat stroever aan dan zit er wel een spats op.
gewoon hard en snel er overheen.
zoals ik al zei niks helpt en het word alleen maar erger.
daarbij voel je niks als je erover heen gaat.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

koop anders een ontvetter die de beschermlaag niet aantast (vloeistof om brillen schoon te maken is er een, een bril heeft ook een beschermlaag. Contactlenzen ook), die spray je op de vlek en doe je af met badstof.

MechWarrior || Monsters Game

• RelaXXinG
Op vrijdag 28 december 2001 11:07 schreef GambitRS het volgende:
koop anders een ontvetter die de beschermlaag niet aantast (vloeistof om brillen schoon te maken is er een, een bril heeft ook een beschermlaag. Contactlenzen ook), die spray je op de vlek en doe je af met badstof.
krijg ik ze daarmee mee weg ofzo?

• GambitRS

GambitRS

w00t

daar krijg je vlekken mee weg zonder je beeldscherm te beschadigen. Als dit dus gewoon een vetvlek blijkt te zijn. Beschadigingen zijn denk ik niet meer te maken.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21

Jrz

––––––––––––

Als je niets voelt, is het geen kras.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• RelaXXinG
Op vrijdag 28 december 2001 12:05 schreef Jrz het volgende:
Als je niets voelt, is het geen kras.
nee de beschermlaag aka coatinglaag

en hoe meer ik met een zacht doekje wrijf, hoe meer beschadigingen er in komen.

• GambitRS

GambitRS

w00t

ehm, rare coating heb jij. Ik denk dat je gewoon over een vetvlek aan het vegen bent en die loopt uit als je met een doekje eroverheen gaat. Voor vetvlekken moet je dus iig water gebruiken.

• RelaXXinG
Op vrijdag 28 december 2001 12:57 schreef GambitRS het volgende:
ehm, rare coating heb jij. Ik denk dat je gewoon over een vetvlek aan het vegen bent en die loopt uit als je met een doekje eroverheen gaat. Voor vetvlekken moet je dus iig water gebruiken.
nogmaals als je het hier kon zien zal je wel zien dat het geen vetvlek was.

bij iiyama zit de anti-reflectielaag. op het glas en niet erachter. dit is nogal zacht. en snel te beschadigen.
daar ben ik bij de search wel achtergekomen.

het is absoluut geen vetvlek jongen

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
monitor polijsten ?
eerst schuurpapier korrel 600 en dan met met 1000 ofzo en dan proberen met koperpoets op te poetsen..

anyway zonder gein, is tandpasta nix ofzo ? of koperpoets ?
of brillenmakers ? die hebben wel polijstspul

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:32
Heb je een diamondtron? De coating daarvan zal dan wel beschadigd zijn, waarschijnlijk doordat je een poetsmiddel hebt gebruikt dat buit.

• GambitRS

GambitRS

w00t

ik ben net met mijn nagel over mijn iiyama scherm gegaan en het is gewoon hard hoor. Als jij het hebt vernield, dan kan je alleen nog een nieuwe kopen of ermee leven. Nieuwe coating erop laten spuiten kost meer dan de monitor zelf vervangen volgens het grote iiyama topic, lees dat maar door voor antwoorden.

• RelaXXinG
Op vrijdag 28 december 2001 14:37 schreef The Source het volgende:
Heb je een diamondtron? De coating daarvan zal dan wel beschadigd zijn, waarschijnlijk doordat je een poetsmiddel hebt gebruikt dat buit.
yup Iiyama zie specs (staan er niet voor niks)
ik gebruik geen middelen op mijn monitor.

hooguit een ff voorzichtig vegen met een zacht doekje.

ik vind het echt heel raar dat dit nu opeens kan en KUT dat het dan niet onder de garantie valt.

• RelaXXinG
Op vrijdag 28 december 2001 15:56 schreef GambitRS het volgende:
ik ben net met mijn nagel over mijn iiyama scherm gegaan en het is gewoon hard hoor. Als jij het hebt vernield, dan kan je alleen nog een nieuwe kopen of ermee leven. Nieuwe coating erop laten spuiten kost meer dan de monitor zelf vervangen volgens het grote iiyama topic, lees dat maar door voor antwoorden.
ga ergens ander posts scoren zeg :r

als jij die topic(s) hebt doorgelezen. zal je zien dat bij weinige monitors. iiyama dus ook. de anti-reflectielaag aan de buitenkant zit.

ook was je dan tegengekomen dat deze snel beschadigd bij te hard poetsen. met nagel. agressieve middelen. als er iets scherps tegenaankomt. het is natuurlijk niet zo dat het indrukt als een spons DUH.

ga jij maar eens lekker met je nagel over je scherm krassen.
dan ben je dadelijk niet zo blij meer.

Verwijderd

Dit heb ik dus ook, zo`n eeuwige kras die je erg goed met een witte achtergrond ziet, niet weg te krijgen.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Same trouble here...

Je hebt het overigens ook over "strepen"

[newbiemodus]
Ergens bij de 15% van het scherm zit een horizontale en ergens bij de 80% zit er ook een, die zijn standaard, zullen er altijd zitten (percentages vanaf bovenkant gerekent, voor de perfectionisten onder ons)
[/newbiemodus]

Dit zal niet het probleem zijn. Iiyama en garantie = :r overigens, zo erg dat ik er binnenkort een website over ga openen, als ze niet reageren op mijn klachtenbrief over hetzelfde probleem, 3 dagen na aankoop

Dividend for Starters

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 22:25
Op vrijdag 28 december 2001 14:04 schreef RelaXXinG het volgende:

[..]

bij iiyama zit de anti-reflectielaag. op het glas en niet erachter. dit is nogal zacht. en snel te beschadigen.
daar ben ik bij de search wel achtergekomen.
Bij ELKE monitor zit de antireflectielaag (silicacoating) aan de buitenzijde op de beeldbuis anders zou ie geen effect hebben. Bij normaal gebruik moet deze coating dan ook heel blijven. Gaat de coating stuk dan valt dat (ook buiten de normale garantietermijn!) onder de categorie productiefout omdat je van een monitor mag verwachten dat deze coating bij normaal gebruik heel blijft. Probleem is alleen wel dat jij moet bewijzen de monitor normaal gebruikt te hebben.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
misschien een domme opmerking (ik weet zelf ook niet of het ueberhaupt mogelijk is) MAAR met mijn Taxan 20" Monitor met sony trinitron buis (ouder type) wilde ik dus het beeldscherm schoonmaken.
Wat gebeurde er, het beeld werd compleet paars / blauw al nagelang hoe je er tegenaan keek. Het was echt totaal geen gezicht en buiten dat mega irritant.
Achteraf heb ik na veel gepoets (met schoonmaakmiddelen) het beeldscherm weer perfect gekregen.

Volgens mij heb ik dus de gehele beschermlaag ervanaf geveegd.
Of het zo gezond is weet ik niet, maar jah, ooit gaan we toch dood :D

Nu was het bij deze monitor dus wel zo dat ik geen hard laagje ben tegengekomen.. dus wellicht dat dit de nieuwere monitoren anders is, maar jah, voordat je hem in de afvalcontainer pleurt misschien wel het proberen waard :)

Verwijderd

Same problem.

Op mijn monitor zat iets van een vetvlek ofzo in de linkerbovenhoek.
Ik heb die geprobeerd er af te halen met een droge doek en daar werdt hij alleen maar groter vanA. Nu zijn het een aantal kleine vlekjes met wat kleine vegen erdoor.

Ik neem aan dat een beschermlaag toch echt niet zo snel beschadigt?

Ik heb een mailtje gestuurd naar iiyama.nl , ff afwachten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...t_messages/610591#coating

Als je hem op die manier niet schoonkrijgt kan je er wel vanuitgaan dat de coating beschadigd is. Verder is dit een behoorlijk nutteloze kick van zo'n oud topic, dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.