Op vrijdag 28 december 2001 00:36 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Hehe

. Das altijd grappig

.
laten we zeggen dat het nu toch een factor - eeeh dunno sneller gaat... Nu ziet ge het bijna niet meer converten als ge de C versie gebruikt - duurt 2 a 3 sec's voor een (redelijk serieus) project - met de java versie is hij toch nog een 20 sec's over om datzelfde project te converten (java start time inclusief)
[..]
Hum, ben wel benieuwd hoe die gast dat dan gedaan heeft, want veel zaken lijken mij vrij onmogelijk... maar goed, jullie hebben veel voor elkaar gekregen, dus wellicht dit ook wel

.
[..]
Ik denk dat er een heleboel table lookup is met adresjes enzo van functies. Alles wat geaccesst kan worden is tenslotte ter beschikking tijdens de conversion.
Ok, dat is wel leuk (als het een beetje leesbaar is

).
[..]
Ah, wat zijn jullie er uiteindelijk mee van plan? Blijft het volledig intern?
[..]
yep - da's de voorlopige planning. Er waren wel al contacten met de firma die dat platform produceerd - die waren daar sterk in geinteresseerd.
Hum klinkt ook cool, ik heb nog nooit een gc geschreven, maar wel wat over gelezen...
Ik heb het eens bekeken - en dat is niet iets dat je op een maandje ineen knutseld... zeker als het nog een beetje performant moet zijn ook. We hebben veel geluk gehad dat we die gc zijn tegengekomen - anders hadden we een (serieus) memory probleem. 1 voordeel is van heel deze zaak dat je echt wel java inside-out kent als je daar wat mee bezig bent geweest. Je moest eens weten hoeveel objectjes van 10 of minder bytes er worden gecreeerd in een stomsimpel programmatje - dat zijn er veeeeeeeel.
Het idee is eigenlijk compleet onstaan omdat er 1 platform was waarvoor we een java ter beschikking hadden en zelfs verplicht werden te gebruiken (waardoor ik nu mijn job heb

) - maar dat draaide niet echt vlot.
Dan hadden we nog een ander platform - waar geen java op draaide (en waar we al lang op ontwikkelden) - en waar we nog een andere applicatie voor moesten schrijven - die ook op het java-platform moest draaien. De baas zag 2 keer 12 manjaar niet zitten voor een C en een java versie - dus zijn we hier mee begonnen. Ik heb veel geleerd over de internals van een java toen, en parrallel heb ik het eerste projectje van onacceptabel traag tot op een zeer performant niveau gebracht. Java optimizing is niet echt simpel soms... Dingen zoals renewing in een loop - kick buiten... Zoveel mogelijk objectjes zo maken dat je ze kan herbruiken...
een heel mooie constructie hiervoor is
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| class Test
{
protected Test()
{
// EMPTY
}
public static Test init(Test obj, [params])
{
if (obj == null) obj = new Test();
obj.setobject([params]);
return obj;
}
private void setobject([params])
{
// initialize object
....
}
} |
en dan een dit gebruiken om een nieuw object te maken dat je al eens gecreeerd zou kunnen hebben:
code:
1
| testobj = Test.init(testobj, [params]) |
Hmmm nu begin ik toch echt wel ver uit te wijden
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life