Toon posts:

Slechte sfeer op forum

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 19:02 schreef wildhagen het volgende:

[..]

En jij niet wou je zeggen?

Wat jij doet in je post is op de man spelen, en dat is ERRUG lame. Nou ja, één voordeel : iedereen weet nu hoe jij in elkaar zit...
JIJ speelt ook op de man door te zeggen dat deze problemen d'r zijn door de gemiddelde leeftijd van 14 jaar. Sterker nog, jij speelt niet zomaar op 1 man, maar op een HELE GROEP. Ik ga toch ook niet lopen roepen dat alle turken kut zijn omdat ik vorige week door 1 Turk op me bek ben geslagen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 27 december 2001 19:14 schreef The_Snake het volgende:

[..]

JIJ speelt ook op de man door te zeggen dat deze problemen d'r zijn door de gemiddelde leeftijd van 14 jaar. Sterker nog, jij speelt niet zomaar op 1 man, maar op een HELE GROEP. Ik ga toch ook niet lopen roepen dat alle turken kut zijn omdat ik vorige week door 1 Turk op me bek ben geslagen?
Dit is dezelfde post als je daarnet deed, maar ik ben de kwaadste niet, dus ik zal nog één maal reageren. Daarna niet meer.

- Ik constateer een feit, namelijk door het bekijken van de profiles in zo'n geval van een botte post (waar je de jouwe overigens ook onder mag rekenen). Daaruit trek ik conclusies, en dus niet uit één profile, maar een aanzienlijk aantal. Dat is dus niet "op de man spelen" of "generaliseren" maar dat is "conclusies trekken uit statistieken", wat je bij wiskunde o.a. leert...

Virussen? Scan ze hier!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 27 december 2001 19:14 schreef The_Snake het volgende:

[..]

wildhagen trekt slecht de conclusie dat de groep de zich het meest schuldig maakt aan de botte reacties hier een niet al te hoge leeftijd heeft... Dat is geen aanval, dat is het concluderen van een feit :{

Hij had het misschien iets anders kunnen verpakken ;)
En hij was me nog voor ook

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Wat IS de gemiddelde leeftijd hier ongeveer eigenlijk?

Mother, will they like this song?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 27 december 2001 19:23 schreef TheLunatic het volgende:
Wat IS de gemiddelde leeftijd hier ongeveer eigenlijk?
Ik meen dat dat laatst nog eens uitgezocht (van degenen die hun profile hebben ingevuld uiteraard), en daar kwam dacht ik iets van 16 of 17 jaar uit, als ik me goed herinner... pin me d'r alleen niet op vast...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

En hier komt een ander probleem naar boven:

Men is zo opgefokt en happerig op andermans opmerkengen :)

Maw. Als iemand een geintje maakt, of niet wordt er meteen volop tegeningegaan.

Verwijderd

Topicstarter
En dat BBK is nou precies wat ik probeer duidelijk te maken.

• AlterEgo
  • Niet online
Stelling : Als je de neiging voelt om UTFS of RTFM te tiepen, meld het topic dan in SU in plaats van zelf would-be moddereter te spelen. Dat is effectiever (want het topic kan dan op slot), de flamewar blijft uit, dusss: het voorkomt ergernis en dat zal de sfeer bevordeneren.

Verwijderd

het is tegenwoordig gewoon erg moeilijk voor sommige personen om respect te hebben voor een ander z'n mening etc.

Verwijderd

Ik word een beetje niet goed van al die regeltjes...
De laatste tijd post ik ook steeds minder op GoT. Maar dat komt ook gedeeltelijk doordat ik me nu uit tijdgebrek meer terugtrek naar wat me echt interesseert.

Verwijderd

De 'ik ben beter dan derest'-houding kom je regelmatig tegen idd. :r

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:55

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op donderdag 27 december 2001 19:45 schreef BBK het volgende:

http://leer.eerst.nederlands.nl :) (geintje ;) )

Helemaal eens met topicstarter.
Ik snap zowieso niet waarom iemand reageert op een topic als hij/zij nixs anders te melden heeft dan UTFS of |:( of een of andere botte opmerking.

In hoeverre zou dit komen doordat gebruikers graag naar HK willen?

Sys Specs

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 19:45 schreef BBK het volgende:
Maw. Als iemand een geintje maakt, of niet wordt er meteen volop tegeningegaan.
Dit is idd probleem 2. :P

• flat
  • Niet online
wat ik trouwens ook ongelofelijk vervelend vind, is dat "illegale topics" (waar kan ik dit of dat spel downloaden) binnen de kortste tijd volstaan met replies van "|:(", "ja dat mag hier dus niet" of iets in die richting
gewoon melden in SU en verder niet meer in dat topic reageren vind ik

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 20:17 schreef Flat© het volgende:
wat ik trouwens ook ongelofelijk vervelend vind, is dat "illegale topics" (waar kan ik dit of dat spel downloaden) binnen de kortste tijd volstaan met replies van "|:(", "ja dat mag hier dus niet" of iets in die richting
gewoon melden in SU en verder niet meer in dat topic reageren vind ik
Dat is goed voor je post-totaal ! Snel ff wat mee pakken. |:(

+1 >:)

Verwijderd

Ik ben het wel een beetje met je eens, maar dat betreft dan ook de andere fora dan HK :P

Ik moet mezelf er ook op betrappen hoor, maar dat heeft meer te maken met dat je je gewoon gaat irriteren aan bepaalde zelfde newbie handelingen die mensen uitvoeren hier :(

ps. zoals om dingen vragen die eerder al beantwoord zijn |:(

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A kan alleen over /13 beoordelen

Er hangen meerdere FAQ's redelijk plakkerig bovenaan waarin bepaalde dingen staan. Als iedereen die de wonder wereld van photoshop heeft ontdekt langs komt met de vraag, hoe verander ik de kleurtjes, hoe maak ik ronde hoekjes e.d valt het niveau nogal gauw. Daarom is de search ook een uitkomst en staat het duidelijk in de FAQ.

Dit zal ook wel zo zijn in een boel andere tech fora, ik heb geen moeite met vragen beantwoorden, maar als ik door de vraag in de search in te vullen al vijftig hits vind, denk ik toch wel snel, GOH! UTFS

|{ brrr }] |

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Viel me ook op. De sfeer is hier soms echt om te snijden !

dikzak

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 19:02 schreef wildhagen het volgende:

[..]

En jij niet wou je zeggen?

Wat jij doet in je post is op de man spelen, en dat is ERRUG lame. Nou ja, één voordeel : iedereen weet nu hoe jij in elkaar zit...
en iedereen ook meteen hoe jij in elkaar zit!

mensen beschuldigen terwijl je er zelf ook een handje van heb en dan niet toegeven!

mij boeit het echt geen ene moer, trouwens iedereen weet hier toch al hoe ik ben??

ik ben wie ik ben, en als het je niet bevalt, dan heb je pech :z

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 14:43

AMDFreak

Intel is zo..

Die discussies.. (botheid) komt naar mijn idee vaak door de mening van hardware keuze.. (merk)
vb: Intel vs AMD Asus vs MSI en ga zo maar door..

Maar ik kan me zelf heel goed indenken dat sommige gotters er gek van worden als ze ALWEER een topic voorbij zien komen die vb een paar dagen geleden ook al hebben weten te beantwoorden...

Als vb iemand zich aanmeld bij het got.. dan zou d'r eigenlijk een soort van algemene faq mee moeten worden gezonden.. dat bv als je een topic wil gaan openen ook ECHT ff eerst de search moet gebruiken.. en de FAQ..

/me heeft FAQ's nooit gelezen.. veel te lange lul verhalen :r

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 21:51 schreef InterFreak het volgende:
Die discussies.. (botheid) komt naar mijn idee vaak door de mening van hardware keuze.. (merk)
vb: Intel vs AMD Asus vs MSI en ga zo maar door..

Maar ik kan me zelf heel goed indenken dat sommige gotters er gek van worden als ze ALWEER een topic voorbij zien komen die vb een paar dagen geleden ook al hebben weten te beantwoorden...

Als vb iemand zich aanmeld bij het got.. dan zou d'r eigenlijk een soort van algemene faq mee moeten worden gezonden.. dat bv als je een topic wil gaan openen ook ECHT ff eerst de search moet gebruiken.. en de FAQ..

FAQ's?? :? welke FAQ's? :9

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
GoT is vol.

:(

• flat
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 21:56 schreef Vinnienerd het volgende:
GoT is vol.

:(
nee... 't is druk

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 21:51 schreef InterFreak het volgende:
/me heeft de FAQs gelezen van alle fora waar hij rond hangt (SP, WOS, SA, SG, HK, NSTM :) )

Verwijderd

wel grappig is altijd dat de grootste sfeerverziekers altijd het hards roepen wie er fout is of hoe het wel moet :+

heb het niet zozeer alleen over dit topic, maar elke week is er wel een topic ergens over de dalende sfeer op got :)

Disclaimer:
voel je nou niet persoonlijk aangevallen want bedoel niemand in het speciaal

Verwijderd

Misschien is het ook een idee, dat als je je hebt aangemeld, je dan eerst de algemene FAQ voor je neus krijgt

Verwijderd

een soort ingangsexamen of zo??

maar dat verhoogt de instapdrempel dan ook weer enorm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

helemaal mee eens
als ik een topic zie staan, met een onderwerp wat al vaker langs is gekomen, dan zoek ik dat gewoon even op en post ik het.

Dan is de topicstarter daar ook weer mee geholpen

zo moeilijk is dat toch niet?

Verwijderd

Loop zelf al vrij lang op het forum en het valt me ook veel meer op dat de sfeer omlaag gaat. Zelf ook 14 jaar en totaal geen slecht of stoer gedrag. :)

Verwijderd

Het maakt mij helemaal niets uit wanneer er mensen zijn die een vraag meerdere keren vragen.

Als ik het antwoord weet typ ik het graag opnieuw.

Ik vind het niet erg behulpzaam wanneer mensen als antwoord "probeer de search functie" gebruiken.

Daar schiet die ander niet veel mee op (waar moeten ze dan op zoeken, wie weet omschrijft hij het heel anders dan wat anderen als omschijving hebben gebruikt !)

Verwijderd

de sfeer is al bijna een jaar behoorlijk aggresief/opgefokt en soms te ontspannen..

ongeveer een jaar geleden was de sfeer hier 10X beter.. maja, zal "hopelijk" wel weer goed komen..

dat verklikker forum (Stoute Usertjes) moet iig zouten.. is een ellendig forum. daar word je nie vrolijk van, iig ik niet.

dat zal een hoop schelen denk ik.

Verwijderd

wat betreft de search, ik vind het ook niet altijd nodig iemand gelijk naar de search te sturen, maar in sommige gevallen is een antwoord al zooooo vaak geweest, dan kun je niet missen als je de search gebruikt...

Verwijderd

HK afschaffen lost een hoop problemen op. :z

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op vrijdag 28 december 2001 08:33 schreef Prankster het volgende:
Al zit ik zelf ook wel vaak in de HK vind ik het eerder een algemene chat forum. Hoort eerder thuis op FOK! oid. En dan heb je die mensen die constand huilen dat ze niet in de HK kunnen. Noem de 10 verschillen tussen de HK en je lokale IRC server?
Op vrijdag 28 december 2001 01:03 schreef Jebedia het volgende:
Het maakt mij helemaal niets uit wanneer er mensen zijn die een vraag meerdere keren vragen.

Als ik het antwoord weet typ ik het graag opnieuw.

Ik vind het niet erg behulpzaam wanneer mensen als antwoord "probeer de search functie" gebruiken.

Daar schiet die ander niet veel mee op (waar moeten ze dan op zoeken, wie weet omschrijft hij het heel anders dan wat anderen als omschijving hebben gebruikt !)
Precies. Ik leef ook met de motto: It never hurts to help. Zal wel moeten in mijn vak. maar ik heb helpen altijd leuk gevonden. Ik zat zelfs voor de mensen te searchen en die in een soort "results" lijstje te publiceren. al werd dat maar enkele keren in dank afgenomen.

Peace!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sommige mensen lokken zelf de slechte sfeer uit wanneer ze een topic starten. Het topic begint met een goed verhaal, maar gaandeweg komen er replies van de topicstarter, waarvan sommigen vinden 'tsja, dat moet je toch lekker zelf weten' of 'waar slaat dit op?' en dan komen daar reacties op. Het is dan een kwestie van tijd dat er weer reacties op de reacties komen van 'laat de topicstarter toch' etc etc.

Wat mij betreft beginnen de eerste irritaties al bij de manier waarop sommigen communiceren. In een discussie over taalfouten hebben een aantal mensen al letterlijk aangegeven 'het is maar een forum en dus hoef ik niet op mijn schrijfwijze te letten'. Dat moet niet nee, geef vooral niet alle mensen het idee dat er hier een beetje op niveau overlegd/geholpen/etc wordt. Gewoon lekker dom gaan schreifen, dan voelt iedereen zich vanzelf deel van een intelligente groep computergebruikers. Ik ben het dus wel eens met Wildhagen dat de mindere reacties over het algemeen van de jongere gebruikers komen (wat niet wegneemt dat ik als 22 jarige ook regelmatig in discussie raak met 25plussers, maar je merkt gewoon dat het dan wat beschaafder en normaler verloopt).

Overigens, mr Exirana met registratie datum september 2001: is dat lang meelopen?

• Grijns
  • Laatst online: 05-07 09:16
ok,

1. zeiken op taalfouten.
Het gezift op alle taalfouten helpt niet mee aan een beter forum. Tuurlijk saat het niet echt super als iemand steeds vreslijk veel fouten maakt in zijn posts maar zoalng de semantiek duidelijk is moet erniet te veel over de syntax gezeurd worden.
Een groot deel van de fouten licht nu eenmal aan typos. Ook hebben sommigen hier last van dyslexie. Daarbij komt dat ik tijdens het typein in word wel mijn spellings controle aan heb staan netzoals de meeste hier denk ik, dat kan tijdens het posten dus niet.

2. puberaal gedrag.
Dit blijf je houden want we kunnen moeilijk een tweakers visitatie comissie opstellen die bij alle nieuwe leden langs gaat en een intake gesprek afneemt. :) Voorstel is dsu om deze mensen volledig te negeren. Vind je dat ze te onvolwassen reageern dan mail je ze. Maak daarom dus ook gewoon alle e-mail adressen zichtbaar voor iedereen. Op die manier is iedereen aanspreekbaar voor zijn acties.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24
Op donderdag 27 december 2001 18:34 schreef Dramamaster het volgende:
[...]
Wat in hemels naam is hier fout aan
Wat in hemels naam geeft iemand het recht hier een botte reactie op te geven
Veel startende posters lezen de faq niet. Omdat ze ook nog geen ervaring hebben op het forum hebben ze eigenlijk geen idee wat wel en niet kan, en wat het beste is. Bijv. veel te korte topicstart-posts, niet juist reageren op vragen e.d.
Dat is een van de reden dat ik mij eerst drie keer bedenk alvorens een topic te openen.
Op zich is daar niets mis mee, meer mensen zouden zich eens drie keer moeten bedenken, of een keertje tot 10 tellen voordat ze reageren.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 08:33 schreef Prankster het volgende:
yups, maar aangezien het merendeel van de forum bezoeker hier komt voor de hk schaffen ze het echt niet af, minder bezoekers, minder bannerhits... simpel

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24
Op vrijdag 28 december 2001 09:23 schreef Kertje het volgende:

[..]

yups, maar aangezien het merendeel van de forum bezoeker hier komt voor de hk schaffen ze het echt niet af, minder bezoekers, minder bannerhits... simpel
Als dat een feit is dan is dat best, eeeuuuhhh :'( :'( te noemen.

• Helsie
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 09:13 schreef Grijns het volgende:
ok,

1. zeiken op taalfouten.
Het gaat om de instelling die er achter zit. Dat er mensen zijn die het niet nodig vinden (!) om gewoon te proberen een fatsoenlijk stuk tekst te schrijven. Die mensen snappen wellicht ook niet dat ze niet alleen Nederlands leerden op school om het examen te maken, maar ook voor hun verdere leven daarna (althans, met zulke argumenten komt men dan).
2. puberaal gedrag.
Email adressen openbaar is een goed idee. Verder zou ik het persoonlijk prettig vinden als iedereen zijn geboortedatum invult. Klinkt kinderachtig, maar als een kind van 12 dezelfde reactie geeft als een gozer van 22, dan negeer ik wellicht het kind van 12, maar tegen de gozer van 22 zeg ik wel even dat ik van mensen op die leeftijd wel meer intelligentie verwacht.

Verwijderd

[..]

Idd, zo zat ik het laatst ook te bedenken. De kids hebben toch de toekomst denken ze dan, dus daarom houden we HK in leven. Als al die kids niet meer komen zal het bezoekersaantal snel verminderen en dan, net wat je zegt, minder bannerhits ed. Dankzij de HK is het pubergehalte hier zo hoog, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken. :)

Start gewoon IRC, ga naar FOK, TMF of 538 als je wil chatten ofzo, want gezellig kan ik de HK echt niet noemen. Het zijn persoonlijke chatdraadjes en hebben we daar iets aan? Dacht het niet.

Disclaimer: Niet dat ik echt een nuttige bijdrage lever aan dit forum, maar dat terzijde. :D

Verwijderd

de mensen die zo bot zijn, zijn meestal "heel slim", dan rest nog de vraag, wat doe je dan got?

maar goed, ik help mensen waar ik dat kan en post de berichten die ik niet kan opzoeken, als dit te moeilijk, hoe ben je dan in godsnaam het interet opgekomen?

conclusie, we zijn allemaal mensen en iedereen is dus verplicht mensen (gotters) als mensen aan te spreken, doe niet of je lekker veilig achter je pc zit, maar hou je gewoon aaan je normen en waarden van onze maatschappij, dat doe je buiten bij die mensen ook, toch?

see ya

• Helsie
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 09:32 schreef Guido.Huis het volgende:
conclusie, we zijn allemaal mensen en iedereen is dus verplicht mensen (gotters) als mensen aan te spreken, doe niet of je lekker veilig achter je pc zit, maar hou je gewoon aaan je normen en waarden van onze maatschappij, dat doe je buiten bij die mensen ook, toch?
Daar heb je gelijk in. Een hoop mensen lopen hier te blaten, maar zouden op straat de ander niet eens recht in de ogen durven kijken. Dat is zielig (naar mijn mening).
Verder zeg je 'dat doe je buiten...'. Raken we hier niet het probleem dat de hele maatschappij aan het vervallen is (zeker qua gedrag van de jeugd)?

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51
Op vrijdag 28 december 2001 09:29 schreef Prankster het volgende:

[..]

Idd, zo zat ik het laatst ook te bedenken. De kids hebben toch de toekomst denken ze dan, dus daarom houden we HK in leven. Als al die kids niet meer komen zal het bezoekersaantal snel verminderen en dan, net wat je zegt, minder bannerhits ed. Dankzij de HK is het pubergehalte hier zo hoog, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken. :)

Start gewoon IRC, ga naar FOK, TMF of 538 als je wil chatten ofzo, want gezellig kan ik de HK echt niet noemen. Het zijn persoonlijke chatdraadjes en hebben we daar iets aan? Dacht het niet.
BS. T.net heeft nl. helemaal niks aan het aantal bannerhits, het kost ze alleen maar geld als ze weer eens nieuwe servers moeten installeren voor alle hits(nou ja, valt gesponsord wel mee), het gaat namelijk om het aantal betalende adverteerders. Die adverteerders die gaan dus _echt niet_ betalen voor de users die veel in de HK komen, maar vooral voor de betere tweakers, aangezien dat doelgroep hier is.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Johannes
Op vrijdag 28 december 2001 09:34 schreef Helsie het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Een hoop mensen lopen hier te blaten, maar zouden op straat de ander niet eens recht in de ogen durven kijken. Dat is zielig (naar mijn mening).
Verder zeg je 'dat doe je buiten...'. Raken we hier niet het probleem dat de hele maatschappij aan het vervallen is (zeker qua gedrag van de jeugd)?
Is meer iets voor een nieuw topic, maar volgens mij valt dat best mee. Ik denk dat het eerder hier naar buiten komt omdat de meeste pubers(ben ik zelf ook nog, geloof ik), denken dat je hier alles kan doen. Er is geen sociale controle, want je kent de mensen toch niet, dus waarom zou je je aan de regels houden die op GoT gesteld zijn. Het is gewoon puberaal gedrag, tegen de regels ingaan, en als dat IRL niet kan, dan doen ze het maar hier.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 09:37 schreef Taradino het volgende:

[..]

Die adverteerders die gaan dus _echt niet_ betalen voor de users die veel in de HK komen, maar vooral voor de betere tweakers, aangezien dat doelgroep hier is.
denk je dat echt :? :+ waarsch weten ze het niet eens en daarbij is het banner-iq-gehalte vaak net zo laag als hk forum

• Johannes
Op vrijdag 28 december 2001 09:42 schreef Kertje het volgende:

[..]

denk je dat echt :? :+ waarsch weten ze het niet eens en daarbij is het banner-iq-gehalte vaak net zo laag als hk forum
Mmm, ja ik heb ff wat banners gekeken, en het valt me toch nogal tegen. Ik bedacht trouwens nog wel een andere reden: om de onzin uit de andere fora weg te houden. Volgens mij kan dit best wel eens helpen, want heel erg veel onzin zie ik niet echt meer. Het voordeel is dat het nu allemaal bij elkaar zit, zodat je er niet overheen hoeft te lezen in je vaste fora. Ik gebruik zelf trouwens de HK ook wel eens, maar alleen bij de topics die ik nog wel leuk vind, waarvan er niet zo heel veel zijn.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

[..]

en als de HK er niet meer is, gaat alle onzin naar de tech-fora....

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 09:34 schreef Helsie het volgende:
Raken we hier niet het probleem dat de hele maatschappij aan het vervallen is (zeker qua gedrag van de jeugd)?
Nee, hier is geen sociale controle, lekker anoniem schoppen.

• Helsie
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 10:19 schreef Prankster het volgende:

[..]

Nee, hier is geen sociale controle, lekker anoniem schoppen.
Dat bedoel ik min of meer, want dat is in het leven 'buiten' ook. Als ze alleen zijn durven ze niks, maar in de anonimiteit van een groep gaan ze ook kloten. Buiten is het de groep waar ze zich verschuilen, hier het internet.

Maar het blijft k*t. :P
Op vrijdag 28 december 2001 09:56 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

Dat vind ik wel zo'n fout uitgangspunt. Als dat gebeurt (zou gebeuren), moet er maar tegen opgetreden worden.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 21:36
Ik ben het toch eerder eens met wildhagen, dat gekrijs en die grote bek komt toch meer van pubers, ik heb alles uit mijn profile weggehaalt, als je iemand netjes op iets wijst en diegene dat niet kan hebben, en als dank je mailbox vol gaat gooien, nou geweldig volwassen gedrag.

Ik weet echter ook wel dat je niet moet gaan generaliseren, maar een punt van waarheid zit zeker in de post van wildhagen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-11 11:20
Move > [forum=15]

DIT IS MIJN WEBSITE

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
bent ook helemaal met de topicstarter eens
het gaat de laatste tijd veel te serieus naar mijn idee

als je een onnodig topic start word je half afgemaakt, omdat het blijkbaar heel erg is wat je doet

ik zeg gewoon alle faq eruit en de search uit , kun je al die opmerkingen ook niet meer maken >:)

ik snap het ook echt niet waar sommige mensen zich zo druk om kunnen maken om vervolgens de moeite te doen om een lullige opmerking te oplaatsen als utfs of rtfm enz enz

geef gewoon antwoord op een vraag denk ik maar zo.

als je op het station staat en je vraagt hoe laat de eerste bus naar bleble vertrekt zeg je toch ook niet bel verdomme de dienstregeling :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op vrijdag 28 december 2001 13:37 schreef wizzard onder andere het volgende:
als je op het station staat en je vraagt hoe laat de eerste bus naar bleble vertrekt zeg je toch ook niet bel verdomme de dienstregeling :)
Mja... Als die dienstregeling zo af en toe eens gevraagd wordt, is er geen vuiltje aan de lucht.. wordt het daarintegen 1200 keer gevraagd, dan moet je je toch eens afvragen wat er niet klopt.

Door dan een dienstregeling op te hangen (FAQ), stel je mensen in staat de basisdingen en de veelgevraagde dingen makkelijk op te zoeken.

Als mensen daar dan geen gebruik van wensen te maken omdat ze te lui zijn om in plaats van op New Topic op een FAQ-thread te klikken; tja...

Dramamaster-> Klopt, we proberen GoT weer wat serieuzer te maken. Ik heb door de jaren heen heel vaak mensen horen verzuchten dat de sfeer hier daalt, en dat ze het een jaar of twee geleden veel gezelliger vonden. Wij doen een (overigens steeds beter slagende) poging om GoT weer een beetje niveau te geven, en tegelijk de beginners een beetje te helpen door die FAQ-topics te maken. Dat daardoor de sfeer hier en daar wat grimmiger wordt is iets tijdelijks, en wordt vooral veroorzaakt door de mensen die in hun ogen niet goed bediend worden op een forum als GoT.

Botte reacties zijn nooit goed; je kan iemand op een heleboel manieren naar een FAQ of zoekmachine verwijzen, waar een heleboel foute manieren bijzitten.
Maar het punt blijft gewoon dat er naar een heleboel dingen al tig keer gevraagd wordt; soms zelfs met een nieuwe thread, terwijl er nog eentje loopt, een paar regels daaronder. En ja, dan nemen we maatregelen, en gaat er een slot op.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 28 december 2001 14:04 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Door dan een dienstregeling op te hangen (FAQ), stel je mensen in staat de basisdingen en de veelgevraagde dingen makkelijk op te zoeken.
Huidige FAQ bevat alleen forumgedragsregels (een opsomming die etters toch niet lezen). De werkelijk veelgestelde vragen zitten verborgen in de search.

• wizzard
Maar het punt blijft gewoon dat er naar een heleboel dingen al tig keer gevraagd wordt; soms zelfs met een nieuwe thread, terwijl er nog eentje loopt, een paar regels daaronder. En ja, dan nemen we maatregelen, en gaat er een slot op.
klopt inderdaad maar als je er een slotje opgooit geef dan wel de info waar mensen om vragen ik zie vaak genoeg twee of zelfs drie topics over hetzelfde onderwerp waarvan er 1 of 2 worden dichtgegooid en in de 3de het antwoord nog niet is gegeven alleen maar dingen als utfs enz enz

het is allemaal nogal vreemd een forum is vraag en antwoord en een zoekmachine is vraag en zoeken.
wat ik hier op GoT zie is dat je deze twee dingen samen laat werken.

aan de ene kant heb je het forum om de antwoorden te krijgen die je aan de andere kant weer gebruikt voor het maken van een soort zoekmachine ?

maar goed inderdaad het moet wel weer wat leuker worden hier en ik zie ook dat de mensen achter de schermen er druk mee bezig zijn dus....

laten wij mee helpen door normale antwoorden te geven of niet soms :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 14:04 schreef Kaj. het volgende:
Dramamaster-> Klopt, we proberen GoT weer wat serieuzer te maken. Ik heb door de jaren heen heel vaak mensen horen verzuchten dat de sfeer hier daalt, en dat ze het een jaar of twee geleden veel gezelliger vonden. Wij doen een (overigens steeds beter slagende) poging om GoT weer een beetje niveau te geven, en tegelijk de beginners een beetje te helpen door die FAQ-topics te maken. Dat daardoor de sfeer hier en daar wat grimmiger wordt is iets tijdelijks, en wordt vooral veroorzaakt door de mensen die in hun ogen niet goed bediend worden op een forum als GoT.
Waar baseer je dat op? Het aantal nieuwe registraties gaat elke dag sneller, toch? En het maakt niet uit wat je doet, aan regels houden doen ze toch niet :{

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 10:26 schreef Helsie het volgende:
[...]
Dat vind ik wel zo'n fout uitgangspunt. Als dat gebeurt (zou gebeuren), moet er maar tegen opgetreden worden.
jups, ben ik het mee eens
maar hoeveel reply's worden er per dag hier gedropt, stel dat 5% daarvan onzin is, hoe haal je die eruit :?
nooit allemaal, dat is niet te doen
en, als er onzin in de techfora staat, serieuze discussies worden makkelijk onderbroken, en lopen niet meer lekker enzo.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 09:56 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

als de hk er niet zou zijn hebben modjes meer tijd om de techfora in de gaten te houden :)

maar denk niet dat het nuttig is te discussieren over wel of geen hk, want hk gaat toch niet weg...

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 14:39 schreef Kertje het volgende:

[..]

als de hk er niet zou zijn hebben modjes meer tijd om de techfora in de gaten te houden :)

maar denk niet dat het nuttig is te discussieren over wel of geen hk, want hk gaat toch niet weg...
wel in het goede topic posten, Nielszje |:(
nieuwsflash: er zijn speciale hkmods :)
En ik heb wasigh nog NOOIT zien modden in /hk, dus imo besteedt hij al zijn modtijd in /14.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op vrijdag 28 december 2001 14:16 schreef ecteinascidin wat
Ik heb het hier over de forum-FAQ's die in elke forum hangen.. niet de algemene FAQ.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik ben nog niet zo heel erg lang geregistreerd, maar volg dit forum al jáááren :P en de sfeer gaat er niet zo heel erg op achteruit. Wel wordt het forum steeds bekender en daardoor trek je ook mensen aan die a) niets niet zoveel weten en b) soms gaan flamen e.d. Dat wekt weer reacties op van de gevestigde orde. Bij een groot forum als dit zijn dit soort zaken niet te vermijden.
Op donderdag 27 december 2001 23:09 schreef killalot het volgende:
een soort ingangsexamen of zo??

maar dat verhoogt de instapdrempel dan ook weer enorm!
Uhm.. kan een modje dit even parsen *D:

<form name="toelastingstest" onSubmit="javascript:alert('Je bent niet toegelaten tot
GoT, helaas.');">
Beantwoord de volgende vragen eerlijk:<p>
Ben je irritant en heb je een natuurlijke, onbedwingbare,
aanleg tot flamen?<p>
<input type="radio" name="flamen" value="ja"> Ja<br>
<input type="radio" name="flamen" value="nee"> Nee<p>
Ben je jonger dan 16 en heb je geen extreem volwassen
natuur?<p>
<input type="radio" name="onvolwassen" value="ja"> Ja<br>
<input type="radio" name="onvolwassen" value="nee"> Nee<p>
Beloof je plechtig dat je de search ten allen tijde als je gids zult gebruiken?<p>
<input type="radio" name="search" value="nee"> Nee<br>
<input type="radio" name="search" value="ja"> Ja<p>
Heb je alle FAQ's die op dit forum te vinden zijn gelezen,
en dus niet alleen de *PORN / WAREZ / xxx shows!! all
free* topics?<p>
<input type="radio" name="faq" value="nee"> Nee<br>
<input type="radio" name="faq" value="ja"> Ja<p>
Accepteer je dat de mods absolute macht over dit forum hebben en jou overheersen zoals zij beschikken?<p>
<input type="radio" name="mods" value="nee"> Nee<br>
<input type="radio" name="mods" value="ja"> Ja<p>
<input type="submit" name="submit" value="Mag ik door?">
</form>

Edit: even layoutvernacheling ongedaan gemaakt.

Verwijderd

Imo valt het allemaal nog wel mee. Ja er wordt best eens gezeken in een post, het gros der threads verloopt echter op een normale manier.

Daar waar er gezeken wordt is er meestal sprake van:
• 'domme vraag' (UTFS)
• dubbel topic (vraag is al 100 keer gesteld)
• bewijsdrang een der deelnemers aan topic (lees: ik heb gelijk)
• onzinuitspraken

e.e.a. is imo inherent aan het gekozen onderwerp van GoT (IT). De gebeurtenissen op GoT zijn wat dat betreft redelijk analoog aan de IT in de 'normale' wereld. Ergens heeft de gemiddelde IT-er de opvatting vandaan gehaald dat hij/zij zich moet bewijzen tov. de rest. Er zijn zoveel mensen die onzin uitkramen op IT gebied dat diegenen die wel (menen) te weten waar ze over praten de drang voelen de nadruk op hun kennis te leggen. Dit uit zich ook in het bikkelhard reageren op iemand die in zijn/haar ogen een fout maakt.

Ergens is de misconceptie ontstaan dat je je eigen kennisniveau kunt bevestigen door dat van iemand anders te ontkrachten.

Dit is overigens niet iets waar GoT alleen last van heeft. Dit fenomeen komt in de hele maatschappij voor, overal zie je mensen die denken dat je kunt bewijzen dat je zelf cool bent door een ander de grond in te stampen. Het 'ik ben cool want jij hebt debiele schoenen'-syndroom noem ik het ook wel :)

En ja, bewijsdrang is iets wat over het algemeen bij adolecenten meer aanwezig is dan bij ouderen :)

Klagen over alles is ook iets wat binnen dit syndroom valt. 'Men' moet eens ophouden met klagen en gaan kijken naar de positieve dingen. Imo is het typisch nederlands om overal altijd de zwarte kant van te willen zien.

Zet die oogkleppen eens af en zie welk een fantastisch forum hier draait. Ja er zal zo af en toe best eens geirriteerd gereageerd worden ergens (of zelfs geflamed). Maar over het algemeen valt dat imo allemaal best wel mee en worden hier (nog steeds) erg veel mensen uit de brand geholpen.

• wizzard
Zet die oogkleppen eens af en zie welk een fantastisch forum hier draait.
en das de waarheid !!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op vrijdag 28 december 2001 15:10 schreef hezik een klasse post:
+4 inzichtvol.

In het IT vakgebied heb je vaak te maken met mensen met een specialistische inslag.
Op zich geen probleem als je weet hoe je met deze mensen om moet gaan (bij ons bedrijf heb je daar cursussen voor).

Op GoT geeft dit wel problemen omdat je niet zoveel mensen zo vaak bij kunt sturen.
IMHO is alleen verbetering te vinden in een beter systeem waardoor de bezoekers wat minder geneigd zijn om in de valkuilen van hun eigen zwakheden te trappen.

Helemaal vermijden kun je het niet, maar daar helpt de besmettelijkheid van een positieve inslag wel voor!

Flame not even if thee be flamed thyself

Who is John Galt?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op vrijdag 28 december 2001 15:10 schreef hezik een interessante stelling
Opzich ben ik het met je stelling eens. GoT is eigenlijk te onderscheiden in funhok en techhok. Wat het funhok (HK) betreft zijn er aardig wat mensen bezig (geweest) om dit te verzieken. Ik ben zat mensen tegengekomen (Kusanagi, HlpDsK en nog wel een paar anderen) die een leuke bijdrage leveren aan de HK, maar sommige zien het meer als een hok van verveling ("Ik zet de frituurpan aan", "'k Moet poepen maar heb geen zin" etc.)

Maar soms is het ongelovelijk saai om op het zelfde niveau te communiceren. Op GoT zijn er heel veel mensen die op bepaalde gebieden met kop en schouders bovenuit steken, omdat ze gewoon op dat gebied meer kennis hebben dan een ander. Dat houdt GoT voor mij interessant. Zo weet Jotti de hele Linux kernel achterstevoren ondersteboven uit zijn hoofd om maar een voorbeeld te noemen. Ik vind het natuurlijk ook prachtig om te zien wat er gebeurt als iemand wat stoms heeft geflikt of wat stoms gebeurd is (mijn kat heeft over de laptop gepist!).

Mijn persoonlijke interesses liggen bij algemene hardware, overcloaking/casemodding, webdesign/scripting en Linux. Om dit te stimuleren heb ik onder andere gesoliciteerd naar een baan bij Tweakers.net, waar ik heel tevreden mee ben. In dit vak kom je altijd wel wat leuks tegen. En als ik zoiets meemaak, dan valt het me op dat er altijd op heel hoog niveau gereageerd wordt.

Verwijderd

10.000ste topic over hetrzelfde onderwerp.

Er wordt maar over doorgezeken en wat bereikt men ermee; geen ene fuck.
Ik heb me er echt allang bij neergelegd bij het beleid, maar ik veeg er wel me reet mee af, met dat KUTbeleid. Je moet er gewoon niet aan denken aan dat beleid en gewoon doen wat je wil doen op dit forum...komt er dan een modje bij...ach dan is het soms wat vervelender voor je, maar nooit echt ernstig, dus wat boeit het.
Mijn advies tegenover alle andere users: zouden jullie ook moeten doen, je niets aantrekken van de modjes en het beleid, dat scheelt je een hoop typwerk om je mening te verdedigen en een hoop ergenis.
Ik ga weer verder slapen...... :Z

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op vrijdag 28 december 2001 16:09 schreef jeroen1107 een negatief l*lverhaal:
Je bent aardig aan je reputatie aan het werken hier :{

Zou je dit ook IRL in het gezicht van de mensen die hun best doen voor deze site durven zeggen?

Op deze manier breek je het alleen maar af voor jezelf en voor anderen ;(

Who is John Galt?

Verwijderd

Imo hebben dit soort topics er juist voor gezorgd dat GoT/t.net is wat het is. Juist door de constante discussie over beleid en kwaliteit houdt GoT het niveau aan wat users ervan verwachten. Als je de historie van GoT/T.net een beetje volgt zul je zien dat er wel degelijk met userwensen rekening wordt gehouden.
Ik heb me er echt allang bij neergelegd bij het beleid, maar ik veeg er wel me reet mee af, met dat KUTbeleid. Je moet er gewoon niet aan denken aan dat beleid en gewoon doen wat je wil doen op dit forum...
Kun je specificeren wat er precies verkeerd is aan het beleid? Hou in je specificatie aub rekening met de hoeveelheid en diversiteit van users en de geldende beperkingen (niet doorontwikkelen topix bv.)
Mijn advies tegenover alle andere users: zouden jullie ook moeten doen, je niets aantrekken van de modjes en het beleid, dat scheelt je een hoop typwerk om je mening te verdedigen en een hoop ergenis.
Iets meer respect voor de modjes/admins mag imo wel. Doet een modje/admin iets fout in jouw ogen dan kun je dat hier ter discussie stellen. In tegenstelling tot wat jij denkt heeft dat imo zeker zin. Modjes zijn soms net mensen en maken ook wel eens fouten. Spreek je ze daar op aan dan is het mijn ervaring dat hier redelijk op gereageerd wordt.

Feit is dat 'ze' erg veel tijd in dit forum steken. Feit 2 is imo dat als ze dit niet zouden doen we binnen no time met een huiskamer vol met 'ik ga poepen, welk toiletpapier moet ik gebruiken' en techfora vol met 'welk moederbord moet ik kopen' of 'hoe zet ik m'n computer aan?' zouden zitten.

Accepteer gewoon dat iemand anders meer te zeggen heeft inzake het beleid dan jij en heb daar respect voor. Als je er goed mee omgaat is het imo best mogelijk iets gedaan te krijgen hier, zolang het voorstel maar redelijk en levensvatbaar is.

Noem mij 1 ander forum wat het in dat opzicht beter doet dan GoT?

//edit
overigens, je geeft hier zelf al aan wat ik bedoel. Je spreekt over 'je mening verdedigen'. Veel mensen verwarren 'opdringen' met 'verdedigen'. Iedereen heeft recht op een eigen mening, zo ook de modjes dus. Dat deze niet altijd strookt met de jouwe/mijne wil niet zeggen dat het gelijk 'een kutbeleid' is. Anders is niet altijd negatief.

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 16:09 schreef jeroen1107 het volgende:
Met z'n 77 posts ;)

[jaja, flame mij maar de grond in dat ik dit plaats jah, maar ik kon het niet laten :) ]

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 09:29 schreef Helsie het volgende:

[..]

Het gaat om de instelling die er achter zit. Dat er mensen zijn die het niet nodig vinden (!) om gewoon te proberen een fatsoenlijk stuk tekst te schrijven. Die mensen snappen wellicht ook niet dat ze niet alleen Nederlands leerden op school om het examen te maken, maar ook voor hun verdere leven daarna (althans, met zulke argumenten komt men dan).
[..]

Email adressen openbaar is een goed idee. Verder zou ik het persoonlijk prettig vinden als iedereen zijn geboortedatum invult. Klinkt kinderachtig, maar als een kind van 12 dezelfde reactie geeft als een gozer van 22, dan negeer ik wellicht het kind van 12, maar tegen de gozer van 22 zeg ik wel even dat ik van mensen op die leeftijd wel meer intelligentie verwacht.
dat seikun op spelvoauten vindt ik egt onzin! >:)

mensen die inderdaad lappen tekst schrijven zonder punten en komma's, ok das irritant

maar ik peins er niet over om bij elke post die ick doe om te keiken of ik de e en de n in het woordje ne zijn omgedraaid enzo

wnat daar gaat hte nu vooral toch over?? :?

mensen moeten eens op zichzelf letten ipv van andermans spelvouten e.d.

de grootste zeikerds maken namelijk ook vaak spelfouten :Z

• Nielsz
  • Niet online
Met de qualiteit (en niet met de quantiteit) laat je zien dat je post serieus is.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 17:34 schreef Nielsz het volgende:
Met de qualiteit (en niet met de quantiteit) laat je zien dat je post serieus is.
ja en, kleine spelfoutjes zijn er altijd, of ze moeten eens een andere ramplank gaan ontwerpen

ik vind het persoonlijk een beetje mierenne*kerij wanneer iemand een serieus verhaal post, maar omdat er spelfouten in zitten, dat je diegene dan opeens niet meer serieus neemt :?

lijkt mij een beetje dom

• Johannes
Op vrijdag 28 december 2001 17:42 schreef War_4_L het volgende:

[..]

ja en, kleine spelfoutjes zijn er altijd, of ze moeten eens een andere ramplank gaan ontwerpen

ik vind het persoonlijk een beetje mierenne*kerij wanneer iemand een serieus verhaal post, maar omdat er spelfouten in zitten, dat je diegene dan opeens niet meer serieus neemt :?

lijkt mij een beetje dom
Dat lijkt misschien wel dom maar het is wel zo. Een paar typo's kan nog wel, daar valt niks aan te doen, maar door ook hier op te letten geef je als poster aan dat je je eigen post serieus neemt, dat je de post belangrijk genoeg vindt om er moeite aan te besteden. Als ik dus zie dat de poster dat gedaan heeft, dan hecht ik ook meer waarde aan zijn woorden.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 18:33 schreef Taradino het volgende:

[..]

Dat lijkt misschien wel dom maar het is wel zo. Een paar typo's kan nog wel, daar valt niks aan te doen, maar door ook hier op te letten geef je als poster aan dat je je eigen post serieus neemt, dat je de post belangrijk genoeg vindt om er moeite aan te besteden. Als ik dus zie dat de poster dat gedaan heeft, dan hecht ik ook meer waarde aan zijn woorden.
vind ik dus een domme redenering

IMHO :)

• OProg

OProg

Molletje

Op vrijdag 28 december 2001 16:09 schreef jeroen1107 het volgende:
10.000ste topic over hetrzelfde onderwerp.

Ik heb me er echt allang bij neergelegd bij het beleid, maar ik veeg er wel me reet mee af, met dat KUTbeleid. Je moet er gewoon niet aan denken aan dat beleid en gewoon doen wat je wil doen op dit forum...komt er dan een modje bij...ach dan is het soms wat vervelender voor je, maar nooit echt ernstig, dus wat boeit het.
Ik ga weer verder slapen...... :Z
Als je gowoon normaal gedrag laat zien, interesse toont, de wil hebt om zelf te onderzoeken en niet alleen maar vraagt en een beetje weet wat de regels hier zijn, dan kan ik je verzekeren dat je op geen enkele manier last zal hebben van de crew :{

Zodra je je niets aan gaat trekken van de regeltjes (en zijn die nou zo erg) gaat het mis :{ ALs je vaker op dit forum komt kom je daar vanzelf wel achter :{

• Johannes
Op vrijdag 28 december 2001 18:33 schreef War_4_L het volgende:

[..]

vind ik dus een domme redenering

IMHO :)
Sja, als jij een sollicitatiebrief vol spelfouten een bedrijf zou sturen, dan geeft dat ook niet zo'n goede indruk, dat doe je toch ook niet? Dat is eigenlijk hetzelfde, het is alleen iets belangrijker bij de brief dan hier.

En waarom zou je het hier niet doen(quote van eerdere post van mij in deze thread):
Is meer iets voor een nieuw topic, maar volgens mij valt dat best mee. Ik denk dat het eerder hier naar buiten komt omdat de meeste pubers(ben ik zelf ook nog, geloof ik), denken dat je hier alles kan doen. Er is geen sociale controle, want je kent de mensen toch niet, dus waarom zou je je aan de regels houden die op GoT gesteld zijn. Het is gewoon puberaal gedrag, tegen de regels ingaan, en als dat IRL niet kan, dan doen ze het maar hier.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:26 schreef Taradino het volgende:

[..]

Sja, als jij een sollicitatiebrief vol spelfouten een bedrijf zou sturen, dan geeft dat ook niet zo'n goede indruk, dat doe je toch ook niet? Dat is eigenlijk hetzelfde, het is alleen iets belangrijker bij de brief dan hier.

En waarom zou je het hier niet doen(quote van eerdere post van mij in deze thread):
[..]
tja ik blijf erbij, ik vind niet dat ik bij elke post mezelf moet gaan controleren of ik wel of niet de toetsies in de verkeerde volgorde heb gebruikt

andere genoemde punten in dit topic ben het grotendeels wel mee eens
ik beperk het nu tot alleen de kleine typefouten
die hou je altijd denk ik

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 22:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zie dat de vraag over de HK, nog niet beantwoord is.

De HK is er dus _absoluut_niet_ voor de bannerviews.

De HK heeft meerdere doelen :

- Er was een behoefte aan. (Gewoon leuteren en geinen, met mede-gotters, het was voornamelijk belangrijk wegens mede-gotters, anders hadden ze idd naar Fok! kunnen gaan, soort socialize hoek dus.)

- Het heeft een filterende functie. (wegname van het grijze gebied uit de andere fora, kan nu naar de HK.)

- Techfora schoon houden. (Er valt echt niet tegenop te modden, of je moet de crew verdubbelen, wat weer zorgt voor een toename van "inconsequentie" want meer mensen = meer meningen over hoe je met iets moet omgaan, wat weer zorgt voor het gedoe van "hoezo dit topic dicht door mod x en dat topic niet ?"

Vandaar het bestaansrecht van de HK. De toegangscriteria houden natuurlijk niet iedereen van het "ongewenste publiek" weg, (dat zou een utopie zijn) echter wel de meeste.

Veel modforce gaat er ook niet in zitten. (Was ook niet de bedoeling bij de opzet, door overmodding sterft het af.)

Ik denk dat het grootste gedeelte van de "problematiek" komt door de grootte die GoT ondertussen heeft. Naamsbekendheid, dus veel mensen komen hierheen, in de hoop dat er ff binnen 5 minuten een probleem voor ze opgelost wordt, dus GoT zien als een helpdesk. Aan dat criteria wensen we echter niet te voldoen.

GoT is een forum, waar jij _zelf_ werkt aan de opbouw van je eigen kennis, waar je vervolgens jezelf en anderen mee helpt. Het initiatief ligt dus ook bij de eindgebruiker.

Mensen zijn zo dat ze in principe de weg van de minste weerstand nemen, dus laat anderen het maar oplossen, dan hoef ik er niet over na te denken.

Wat dat betreft ben ik het gedeeltelijk met Wildhagen eens. Toen ik een jaar of 14 was, zag ik ook het nut er niet echt in om het zelf te weten, dus was het lekker makkelijk om anderen het ( snel) voor je te laten fiksen. Tevens is dat "ik weet het beter dan jij dus je moet je kop houwe" ook vaak leeftijdsgebonden. (Ik spreek hier over gemiddelden, niet over iedereen)

Alles bij elkaar :

Probleemveroorzakers :

- gedeeltelijk leeftijdsgebonden (puberaal, gemakszuchtig)
- bekendheid van GoT. ("Owh, daar helpen ze me wel ff snel, daar zitten de nerds")
- ICT gerelateerde vooroordelen/specialisme

Dit blijf je houden.

De mensen die hier zo balen dat alles K*T is, gaan toch wel weer weg, de echt geïnteresseerden hou je dan over.

Deze wisselingen zullen altijd zo doorgaan, er is concreet ook niets tegen te doen.

Alles wat vereist is, is de juiste mentaliteit.
Op donderdag 29 november 2001 11:17 schreef GaMeOvEr het volgende:
Een n00b is bij mij niet iemand die net geregged is en ook niet iemand die niet zoveel kennis als anderen heeft.

n00b zijn is een bepaalde instelling :

FAQ's niet lezen, search niet gebruiken, zelf geen onderzoek doen, GoT als Helpdesk gebruiken.

Dat is mijn definitie van een n00b.

Een tweaker, daar heb ik ook een definitie van :

Het is niet persé iemand die lang geregged is, of heel veel weet. Het is meer iemand die weet hoe hij aan zijn info kan komen, wel de search gebruikt, FAQ's en manuals leest en zelf initiatief toont en anderen helpt waar hij kan.

"n00b" en "tweaker" zijn is niet afhankelijk van hoelang geregged of hoeveel iemand al weet, maar de instelling die een persoon heeft.

Ik ben nooit n00b geweest, ook met mijn eerste post hier niet. Het probleem is dat je door de grootte van GoT en de opgebouwde naamsbekendheid ondertussen en zeker niet als laatste de snelheid van replies gemiddeld, ook heel veel mensen aantrekt die wel de "n00b" instelling hebben, hier hun probleem posten en afwachten dat anderen het maar volledig voor hun oplossen, zonder dat zij er moeite voor hoeven te doen.

Vandaar ook het hardere modbeleid in een aantal fora, dat willen we gewoon tegengaan.
Echter moeten veel mensen zich nog gaan beseffen dat ze ook daadwerkelijk zelf een voordeel hebben bij deze mentaliteit, iets wat je namelijk zelf uitzoekt, onthoud je beter dan iets wat je verteld wordt. (Je bent stiekem toch maar trots op jezelf dat je het zelf uitgezocht hebt.)

En ja, dat is leeftijdsgebonden vaak, dat besef.

Je kunt iedere aap wel een truukje leren (laten zien hoe iets moet) maar de aap heeft er meer aan als hij begrijpt hoezo hij iets op een bepaalde manier moet doen. (achterliggende logica (al dan niet gedeeltelijk) begrijpen.)

Zo, hoop dat jullie wat kunnen met deze lap. ;)

Aannames zijn fataal.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Daar waar er gezeken wordt is er meestal sprake van:
• 'domme vraag' (UTFS)
• dubbel topic (vraag is al 100 keer gesteld)
Deze twee zijn bijna gelijk aan elkaar, in die zin dat het in de search makkelijk te vinden is. En meestal betreft het of luiheid, of een (redelijk) nieuwe user. Luiheid valt niets aan te doen, behalve deze user erop aanspreken(iets wat overigens goed gebeurt, zo niet (flamerig?) door de users, dan tooch vaak wel door de desbetreffende mod. Nieuwe users echter hebben tegen dat ze meestal de faq niet kennen. Ik weet niet in hoeverre dat zelf te doen valt / in topix zelf gedaan moet worden, maar kun je bijvoorbeeld de eerste maand dat iemand geregd is, zodra deze op "New topic" klikt, de search tevoorschijn komt? En dat je dan pas in het "gevonden voorwerpen" scherm echt een nieuw topic kan maken?. En dan meteen boven iedere reply / new topic de eerste maand duidelijke linkjes boven je textbox naar de algemene en desbetreffende faq's? Wat op zich ook best een redelijk systeem is Al had ik er een hekel aan in dat forum waar ik het toen tegenkwam, omdat ik aan de gang wilde, wat deel van het probleem is imho dat iemand een week of zo geregd moet zijn voordat deze uberhaupt kan reageren...
Okee, je maakt het een stuk(je) moeilijker voor de nieuwe gebruikers, maar ze komen WEL een stuk beter beslagen het ijs op. Zit je alleen nog met de huidige gebruikers die domme vragen stellen, maar de instroom is dan al beperkt ;)
Kun je overigens de knopjes new topic en post reply niet van plaats laten ruilen met faq en search? Die laatste twee zitten namelijk "weggemoffeld" tussen allemaal knopjes die je amper gebruikt (met mogelijke uitzondering van actieve topics) terwijl de eerste twee veel prominenter aanwezig zijn. Okee, de algemene faq zul je niet zo vaak nodig hebben, maar vooral de search zit imo te ver weggemoffeld. Ruil desnoods alleen new topic en search om of zo *D

Over UTFS-roepers: Die mogen best UTFS roepen, *MITS* ze dan ook meteen (en verplicht!) 2 of 3 linkjes gezen naar relevante topics, evt samen met de zoekstring...
Op dat "Hoi" en " mzzl" boven en onderaan wordt ook heel erg goed gelet (door eigenlijk iedereen wel :P), dus als die regel erbij komt dan kunnen we die meteen meenemen in onze sociale controle... De controle op zich is er wel, alleen de houding van de "controleurs" is niet opvoedkundig, maar eerder bestraffend, en dan verpest je de sfeer idd wel. Staat geloof ik zelfs in de faq, alleen wordt het vrij weinig nageleefd.
• bewijsdrang een der deelnemers aan topic (lees: ik heb gelijk)
Probleem is vaak dat men zijn ongelijk niet wenst toe te geven. Zolang dit beargumenteerd verloopt, is er niets aan de hand. Zodra men het echter niet onderbouwd, loopt het meestal uit op flamen en trollen. En voor die twee hebben we hele leuke middeltjes :) nOW's, OW's, tempbans, permbans etc... Dan wordt het misschien (tijdelijk) een soort politiestaat, maar de gebruikers hebben snel zat door wat ze wel en niet kunnen maken, waardoor die politiestaat zichzelf als het goed is overbodig maakt. Dat zal wel weer op heftige bezwaren stuiten van diegene die willen flamen en trollen, maar dan weet je meteen wie je wilt lozen :)
• onzinuitspraken
Echte onzin (totaaal offtopic, frituurpan / toiletbezoek) mogen ze meteen aftraffen, onzinuitspraken wat betreft hoe JIJ denkt dat een bepaald mechanisme werkt hoort weer bij kennis, en dus het vorige puntje. Onderbouwd: Okee, niet onderbouwd: socialen controle (beschaafd!!!) en/of modwerk...

Blijft over zpelvouten. Irritant, nietwaar? Dan nog hoef je niet een hele topic te vern**ken met 3 pagina's (okee, op de standaard 25 per pagina) over spelgezeur. Dat ben ik namelijk herhaaldelijk tegengekomen, zonder dat er ook maaar 1 post was waar de topicstarter ook maar *iets* aan had. Hadden ze op Fok!Zine ook een handje van. Die +2 Taalpurist (of wat was het) hebben ze ook snel afgeschaft, want het ging nergens meer over dan over zpelling. Er zijm inderdaad posts waarvan je denkt: OMFG, hebben ze jouw per ongeluk opeens een azerty klavier onder je neus gelegd of zo, maar er worden ook vaak 4 posts verspild aan d/dt en reacties daarom, zonder dat dat ook maar *iets* wezenlijks toevoegt aan de discussie. Ik heb er ook wel eens moeite mee (zeker als de infinitief op een -d eindigd). Zodra je gaat zeuren over spelfouten, zou je eigelijk minimaal 2x zoveel woorden moeten besteden aan relevante, HELPENDE informatie.
Nog beter is natuurlijk een ingebouwde spellingscheck (zoals sommige webmailers), maar in hoeverre dat verwezenlijkt kan worden danwel wenselijk is weet ik niet.

Bekijk bercht -> Demn, lang bericht :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 18:37 schreef wildhagen het volgende:
Hé vent, kon je niet ff de search gebruiken! (;) geintje hoor ;)).

Ach, zal wel door de gemiddelde leeftijd (14 jaar ofzo) komen, dan schijnt dat een soort van superstoer gedrag te zijn, waardoor ze er dan helemaal bij horen.
Ik heb nopg nooit iets in de richting van UTFS of RTFM geroepen en ik wil er al helemaal niet bij horen! Man darf das nicht veralgemeinern!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 28 december 2001 21:39 schreef LenL het volgende:

Ik heb nopg nooit iets in de richting van UTFS of RTFM geroepen en ik wil er al helemaal niet bij horen! Man darf das nicht veralgemeinern!
Dat heeft wildhagen al gezegd dat hij dat zo niet bedoelde.

Aannames zijn fataal.

• Mark
  • Laatst online: 18:36
Ikzelf vind het nivo ook behoorlijk dalende. Een half jaar geleden kwam ik nog wel eens een topic tegen waar ik van dacht: "En dat is nou een leuke uitdaging om daar iemand mee te kunnen helpen".

Tegenwoordig kom je of topics tegen die inderdaad al 100 keer geweest zijn. Voorbeeld hiervan zijn nimda topics in ANS waar mensen nog pissig op je worden als je vraagt onder welke steen ze vandaan komen (en ze beheren notabene zogenaamd een webserver).

Daarnaast zijn er nog de mensen die elk probleem op got dumpen wat ze tegenkomen (dit zie ik veelvuldig in /13 waar ik vooral lurk). Niet eerst zelf effe 10 minuten proberen, zoeken met google of hier op got zoeken, maar meteen hoppa topic starten.

Dan heb je nog de postfreaks die denken dat het aantal posts gelijk staat aan de lengte van hun pik. Ik zou dus ook meteen beginnen met het verwijderen van die info uit de userinfo.

Verder zijn er nog de mod wannabee's welke meteen beginnen te mekkeren dat iets niet mag of meteen met z'n 30'en in SU gaan zitten posten. Dit zie ik vooral in topics waar mensen om iets illegaals vragen. Hier beginnen 40 mensen te bleren dat het niet mag (effe weer snel die posts meepakken) en posten er 10 mensen in SU dat dat topic dicht moet.
Als ik zo'n topic tegenkwam dan keek ik in SU of hij er al stond, zo niet dan melde ik hem en als hij er al wel stond deed ik verder niks.
Hier ben ik dus ook maar mee gestopt, dit is een mooi werk voor al die mensen die al gereplyed hebben in het betreffende topic dat zoiets niet mag.

Verder word ik dat gekibbel tussen crew/oud crew ook soms strontbeu. Laatste tijd valt het wel mee, maar in het verleden zijn er menig ruzies op got uitgevochten (RickJanssen en escanogiets bijvoorbeeld).

Laatste punt is het eeuwige gezeik dat iemand langer lid is als een ander. Wat een onzin. Ik heb veel liever iemand die 2 maanden geregged is en interresante topics opent als iemand waar die alleen maar junk opent en dan wel toevallig 10k aan posts heeft (dus naast afschaffen van postcounts ook registratiedatum eruit).

Zoals je kunt zien aan mijn posthistorie kom ik hier steeds minder, ik heb weinig zin om 10 keer mensen met hetzelfde probleem te helpen en dan nog uitgemaakt worden voor rotte vis als ik iets probeer duidelijk te maken.

Just my 2 cents....

Verwijderd

Ja ik denk idd dat die lui gewoon kinderen van rond de 14 zijn die stoer willen zijn. Aan al dat soort lui dit lezen : Kappe, je ben echt niet cool als je zo doet hoor, iedereen lacht je eigenlijk gewoon uit!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 23:17 schreef LoekB het volgende:
Ja ik denk idd dat die lui gewoon kinderen van rond de 14 zijn die stoer willen zijn. Aan al dat soort lui dit lezen : Kappe, je ben echt niet cool als je zo doet hoor, iedereen lacht je eigenlijk gewoon uit!
[domme algemene 14-jarige imitatie]
UTFS SLotjuuuuuuuhhhhh!!!!! RTFM!!! N00B!!!
[/dat gedoe]

En aan die andere gast. Denk je echt dat ik een topic met 4 paginas met allenlange replies helemaal ga zitten lezen?

Verwijderd

Ik zou zeggen reageer niet meer op een vraag zoals "hoe moet ik een window verkleinen"(of een andere makkelijke vraag die door een search kan worden opgelost). Hierdoor krijgt de vraagsteller misschien het idee om zijn probleem anders op te lossen(bijvoorbeeld door een search of een faq)).
Wanneer je er op reageert(dus utfs etc) wekt dat alleen maar ergernis.
Wanneer de vraagsteller de vraag steeds probeert omhoog te schoppen kan er een slot op worden gezet, met de mededeling van de moderator dat je vraag misschien ook kan worden opgelost door een search of een faq(maar dan wel op een vriendelijke manier).

Houdt wel in gedachte dat je altijd dit zult houden(makkelijke vragen), doordat nieuwe gebruikers niet direct in de gaten hebben doe dit forum precies in elkaar steekt(faq search)...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zaterdag 29 december 2001 00:27 schreef LenL het volgende:

[..]

[domme algemene 14-jarige imitatie]
UTFS SLotjuuuuuuuhhhhh!!!!! RTFM!!! N00B!!!
[/dat gedoe]

En aan die andere gast. Denk je echt dat ik een topic met 4 paginas met allenlange replies helemaal ga zitten lezen?
Als je mij bedoelt met "die andere gast", ja dat denk ik ja, als je op een topic reageert dan lees je het topic door, als je daar geen zin in hebt, dan reageer je niet.

Aannames zijn fataal.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 28 december 2001 21:45 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Dat heeft wildhagen al gezegd dat hij dat zo niet bedoelde.
Tsja, en dan komen we op deze manier meteen bij de volgende reden uit: men is tegenwoordig blijkbaar te lui om even ALLE reacties te lezen. Men (lijkt iig) alleen één reactie te lezen en *PATS* post reply, zonder ook het vervolg gelezen te hebben...

Is heel irri, want zo krijg je dus wel 10 (of nog meer, in extreme gevallen) dezelfde replies van mensen die niet willen lezen.

Virussen? Scan ze hier!

• Flake
Op vrijdag 28 december 2001 21:47 schreef RedRoon het volgende:
Ikzelf vind het nivo ook behoorlijk dalende. Een half jaar geleden kwam ik nog wel eens een topic tegen waar ik van dacht: "En dat is nou een leuke uitdaging om daar iemand mee te kunnen helpen".

Daarnaast zijn er nog de mensen die elk probleem op got dumpen wat ze tegenkomen (dit zie ik veelvuldig in /13 waar ik vooral lurk). Niet eerst zelf effe 10 minuten proberen, zoeken met google of hier op got zoeken, maar meteen hoppa topic starten.
Er zijn imho nog steeds zat topics aanwezig waarin een leuke vraag gesteld wordt of een leuk project mee wordt gestart. Maar je hebt wel gelijk, GoT krijgt steeds meer het helpdesk idee.
Dan heb je nog de postfreaks die denken dat het aantal posts gelijk staat aan de lengte van hun pik. Ik zou dus ook meteen beginnen met het verwijderen van die info uit de userinfo.
Goeie stelling! Ben ik ook mee eens. Maar het idee van 150 techposts = HK blijft nog steeds een logische redenering lijkt me. GoT is een IT related forum, geen scholieren.com . Daarom vind ik het goed dat de HK nog niet direct toegankelijk is. Dat houdt die andere "forumverziekende" individuelen van de straat.
Verder zijn er nog de mod wannabee's welke meteen beginnen te mekkeren dat iets niet mag of meteen met z'n 30'en in SU gaan zitten posten. Dit zie ik vooral in topics waar mensen om iets illegaals vragen. Hier beginnen 40 mensen te bleren dat het niet mag (effe weer snel die posts meepakken) en posten er 10 mensen in SU dat dat topic dicht moet.
Dit zijn inderdaad de mensen die graag status zouden willen hebben. Maare, ik ken (een groot gedeelte van) de GoT-crew uitstekend, en ik kan dus vertellen dat dat geen zin heeft omdat dat te weinig aandacht trekt. Als je dit té vaak doet en dingen posten die oneerlijk of gewoon geen logica bevatten begint dit irritatie op te wekken, wat geen goeie invloed op je status geeft (slotjes-uitdeler-freak).
Verder word ik dat gekibbel tussen crew/oud crew ook soms strontbeu. Laatste tijd valt het wel mee, maar in het verleden zijn er menig ruzies op got uitgevochten (RickJanssen en escanogiets bijvoorbeeld).
Zoals het er nu uitziet zal dit ook niet met de huidige crew gebeuren. Dat er mensen zijn die ruzie met elkaar hebben op het forum kan gebeuren. Het stomste wat je kan doen is de ruzie uitvechten op GoT (flamewar, OV's regenen etc.). De crew zoals ik die nu ken neemt de boel heel serieus, er wordt overlegd, de redelijkheid van de crew is enorm en ze kunnen goed discussiëren/argumenteren (zie o.a. GameOver's post over de HK). Dat oud-crew een keertje ruzie krijgt kan gebeuren, net zoals andere gebruikers van GoT. Dat zou geen verschil mogen uitmaken, aangezien oud-crew geen "aparte status" meer op GoT zouden mogen hebben. Dat betekent dus dat de crew zich neutraal dient op te stellen, wat ze ook doen.
Laatste punt is het eeuwige gezeik dat iemand langer lid is als een ander. Wat een onzin. Ik heb veel liever iemand die 2 maanden geregged is en interresante topics opent als iemand waar die alleen maar junk opent en dan wel toevallig 10k aan posts heeft (dus naast afschaffen van postcounts ook registratiedatum eruit).
100% mee eens. Dit niveau is ook duidelijk in de HK te merken. Er zijn mensen met 5 pages history vol aan HK...
Zoals je kunt zien aan mijn posthistorie kom ik hier steeds minder, ik heb weinig zin om 10 keer mensen met hetzelfde probleem te helpen en dan nog uitgemaakt worden voor rotte vis als ik iets probeer duidelijk te maken.
Zonde! Ik heb gemerkt dat je met jou goed kunt discussiëren. Mensen als jij houden het niveau hoog.

Verwijderd

GoT begint IMO steeds meer op een bedrijf te lijken. Strakke regels en dat spul.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 29 december 2001 13:48 schreef LenL het volgende:
GoT begint IMO steeds meer op een bedrijf te lijken. Strakke regels en dat spul.
Tsja, is wel jammer, maar het is wel nodig. Mensen vertikken het zich normaal te gedragen, dus goedschiks werkt niet. Dan maar kwaadschiks, is de enige optie die nog overblijft.

Virussen? Scan ze hier!

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 23:10 ]

• OProg

OProg

Molletje

Moet je eens indenken wat een t****gzooi het hier zal worden zonder strakke regels. Het verband met een berdijf omdat er strakke regels zijn zie ik niet echt :{

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zou jij een keer de faq willen lezen? Die regels zijn het probleem niet. Dat jij er nu problemen mee hebt, is een beetje jouw probleem.

Je bent nu zo'n beetje in elk topic aan het reageren met totaal offtopic opmerkingen. Deze discussie ging niet eens over de regels. Hou er alsjeblieft mee op, en houd je buiten LA discussies als je niets hebt toe te voegen. Ook je opmerking hier voegt niet echt veel toe. Je begint behoorlijk op te vallen.

Open desnoods een eigen topic over wat je dwars zit, want dat mag je best kwijt, maar houd in vredesnaam op met in elk topic te gaan reageren dat het te streng is of totaal offtopic te reageren? LA is niet je tweede onzin/postplekje helaas voor je. lees anders ook deze even: [topic=192344/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Flake
Op zaterdag 29 december 2001 13:50 schreef hdd het volgende:

[..]

GoT is een bedrijf :P
GoT is geen bedrijf. Tweakers.net B.V. is een bedrijf, en GoT is daar een onderdeel van

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 14:31 schreef SONiCB00M het volgende:

Tweakers.net B.V. is een bedrijf,
En wie is/zijn de aandeelhouder(s)

Ennuh wat is jullie KvK nummer.

• Roberto
  • Laatst online: 25-10 18:30
Op donderdag 27 december 2001 18:37 schreef wildhagen het volgende:
Hé vent, kon je niet ff de search gebruiken! (;) geintje hoor ;)).

Ach, zal wel door de gemiddelde leeftijd (14 jaar ofzo) komen, dan schijnt dat een soort van superstoer gedrag te zijn, waardoor ze er dan helemaal bij horen.
ey ik ben 14 en zeker niet arogant ( hoe was jij dan toen je 14 was :? )

• Mark
  • Laatst online: 18:36
Op zaterdag 29 december 2001 16:37 schreef jeroen1107 het volgende:

[..]

En wie is/zijn de aandeelhouder(s)

Ennuh wat is jullie KvK nummer.
http://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=090988800000

Verwijderd

Wat een kut topic is dit zeg. :r

:+ :P

• OProg

OProg

Molletje

Op woensdag 23 januari 2002 18:21 schreef Raikane het volgende:
Wat een kut topic is dit zeg. :r

:+ :P
Een nuttige toevoeging en een goede reden om dit topic na bijna een maand weer omhoog te halen :{
Pagina: 1 2 Laatste