Op vrijdag 28 december 2001 21:47 schreef RedRoon het volgende:
Ikzelf vind het nivo ook behoorlijk dalende. Een half jaar geleden kwam ik nog wel eens een topic tegen waar ik van dacht: "En dat is nou een leuke uitdaging om daar iemand mee te kunnen helpen".
Daarnaast zijn er nog de mensen die elk probleem op got dumpen wat ze tegenkomen (dit zie ik veelvuldig in /13 waar ik vooral lurk). Niet eerst zelf effe 10 minuten proberen, zoeken met google of hier op got zoeken, maar meteen hoppa topic starten.
Er zijn imho nog steeds zat topics aanwezig waarin een leuke vraag gesteld wordt of een leuk project mee wordt gestart. Maar je hebt wel gelijk, GoT krijgt steeds meer het helpdesk idee.
Dan heb je nog de postfreaks die denken dat het aantal posts gelijk staat aan de lengte van hun pik. Ik zou dus ook meteen beginnen met het verwijderen van die info uit de userinfo.
Goeie stelling! Ben ik ook mee eens. Maar het idee van 150 techposts = HK blijft nog steeds een logische redenering lijkt me. GoT is een IT related forum, geen scholieren.com . Daarom vind ik het goed dat de HK nog niet direct toegankelijk is. Dat houdt die andere "forumverziekende" individuelen van de straat.
Verder zijn er nog de mod wannabee's welke meteen beginnen te mekkeren dat iets niet mag of meteen met z'n 30'en in SU gaan zitten posten. Dit zie ik vooral in topics waar mensen om iets illegaals vragen. Hier beginnen 40 mensen te bleren dat het niet mag (effe weer snel die posts meepakken) en posten er 10 mensen in SU dat dat topic dicht moet.
Dit zijn inderdaad de mensen die graag status zouden willen hebben. Maare, ik ken (een groot gedeelte van) de GoT-crew uitstekend, en ik kan dus vertellen dat dat geen zin heeft omdat dat te weinig aandacht trekt. Als je dit té vaak doet en dingen posten die oneerlijk of gewoon geen logica bevatten begint dit irritatie op te wekken, wat geen goeie invloed op je status geeft (slotjes-uitdeler-freak).
Verder word ik dat gekibbel tussen crew/oud crew ook soms strontbeu. Laatste tijd valt het wel mee, maar in het verleden zijn er menig ruzies op got uitgevochten (RickJanssen en escanogiets bijvoorbeeld).
Zoals het er nu uitziet zal dit ook niet met de huidige crew gebeuren. Dat er mensen zijn die ruzie met elkaar hebben op het forum kan gebeuren. Het stomste wat je kan doen is de ruzie uitvechten op GoT (flamewar, OV's regenen etc.). De crew zoals ik die nu ken neemt de boel heel serieus, er wordt overlegd, de redelijkheid van de crew is enorm en ze kunnen goed discussiëren/argumenteren (zie o.a. GameOver's post over de HK). Dat oud-crew een keertje ruzie krijgt kan gebeuren, net zoals andere gebruikers van GoT. Dat zou geen verschil mogen uitmaken, aangezien oud-crew geen "aparte status" meer op GoT zouden mogen hebben. Dat betekent dus dat de crew zich neutraal dient op te stellen, wat ze ook doen.
Laatste punt is het eeuwige gezeik dat iemand langer lid is als een ander. Wat een onzin. Ik heb veel liever iemand die 2 maanden geregged is en interresante topics opent als iemand waar die alleen maar junk opent en dan wel toevallig 10k aan posts heeft (dus naast afschaffen van postcounts ook registratiedatum eruit).
100% mee eens. Dit niveau is ook duidelijk in de HK te merken. Er zijn mensen met 5 pages history vol aan HK...
Zoals je kunt zien aan mijn posthistorie kom ik hier steeds minder, ik heb weinig zin om 10 keer mensen met hetzelfde probleem te helpen en dan nog uitgemaakt worden voor rotte vis als ik iets probeer duidelijk te maken.
Zonde! Ik heb gemerkt dat je met jou goed kunt discussiëren. Mensen als jij houden het niveau hoog.