Iedere site met een vast omlijnde groep gebruikers is interessant voor bedrijven en mensen die deze groep wil bereiken/gebruiken.
(ik bedoel gebruiken hier niet negatief)
Tweakers.net heeft meer dan 13.000 geregistreerde gebruikers, merendeel is jongere (of oudere jongere zoals ik *cough*

) met een bepaalde interesse. Veel pageviews per maand, veel content, mede door de reacties ook veel EIGEN content (belangrijk) en eigenlijk een oprechte 'community' te noemen.
Een community OPZETTEN als bedrijf is moeilijk. Als je 1 koopt (zoals andover.net gedaan heeft met slashdot.org) die succesvol is, dan scheelt dat een slok op een borrel.
Naast deze dingen heeft tweakers.net nog het reactiesysteem. Ik weet niet hoe gammel het geprogrammeerd is, maar de functionaliteit die nu geboden wordt is vaak nodig op andere sites en zou kunnen worden gelicenseerd aan derden.
Als je slashdot.org's 26 miljoen$ neemt dan is tweakers.net toch zeker wel een paar miljoen waard. Het moet dan echter wel blijven groeien en nr.1 worden in de lijst van jongerencommunities met technische interesse. In dat kader is het ook jammer dat tweakers.net geen gamerstak (meer) heeft. Ik zou zelf fokzine afschieten en een gamertak daarvoor opzetten: het versterkt de marktwaarde van tweakers.net.
Enne daniel kegel: het zal best zo zijn dat menige newseditor bij tweakers.net het doet voor de eer, maar femme (afgaand op zn .plan) werkt toch full time bij tweakers.net? waar koopt hij zn bier van dan? de steun? lijkt me sterk.
Nog even over die netlinq opmerking en die miljoenen dat die sites moeten kosten: het merendeel van die miljoenen gaat op aan:
1) marketing op tv/radio/andere media
2) vele consultants die aan het werk worden gezet om het SNEL te realiseren.
3) aankoop gepeperde software libraries om 2) te realiseren
vooral 1 en 3 slokken VEEL geld op. 10 miljoen is namelijk erg veel geld. Stel je betaalt dat allemaal aan uurtarieven van programmeurs en ontwikkelaars. Stel die kosten 200,- p/u. Dan heb je dus 50.000 uur te besteden. In een jaar zitten 1600 werkuren. Dat zijn dus 31 consultants een JAAR lang 8 uur per dag voor jou aan het werk, voor 1600 piek per dag.
Je komt er dan dus al snel achter dat het niet alleen aan uurtarieven wordt betaald maar veelal aan andere dingen.
(een vriend van me werkt bij Cambridge Technology Consultants, waar ze veel van de duurdere sites maken (beginnend vanaf 1 miljoen per site). Die heeft het me eens uitgelegd, en ook waarom mensen het toch betalen (snel snel snel!) want ik zei: mijn bedrijf kan dat voor de helft!

, maar ja ben dan wel langer bezig dan 1 maand per site.