The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik heb op track and trace gekeken en kreeg deze hit:Op woensdag 06 maart 2002 21:38 schreef Aramis het volgende:
Mijn LCD schermpje is ook nog niet binnen.. Misschien morgen dan!
Niet voorgemelde zending geaccepteerd door PTT Post 04-03-2002 Zwolle-Nipkowstr , intern transport pakketten
Zending wordt afgeleverd 05-03-2002 Almelo-Twentepoort Oost , pakkettendistributie
Ontvanger niet thuis; zending naar afhaalkantoor (Almelo-Anjelierstr) 05-03-2002 Almelo-Anjelierstr , bestelling
Ontvanger niet thuis; zending naar afhaalkantoor (Almelo-Anjelierstr) 05-03-2002 Almelo-Anjelierstr , pakkettendistributie
Zending in distributieproces 05-03-2002 Almelo-Aalderinkssngl , bestelling
Ontvanger niet thuis; zending naar afhaalkantoor (Almelo-Anjelierstr) 05-03-2002 Almelo-Anjelierstr , bestelling
Beetje onoverzichtelijk, maar het komt er op neer dat je niet thuis was ten tijde dat de postbode langskwam. Je moet dus een papiertje hebben gekregen.
Verwijderd
Display elektronica...Op woensdag 06 maart 2002 20:27 schreef michiel100 het volgende:
[..]
Cool, hoe kom je aan die connector?
[..]
Hopelijk is iedereen tevreden met de LCD's
Nu wachten op alle nieuwe topics met vragen, foto's hehe
Cogito Ergo Credo
Vandaar dat et zo k*t ging. Zometeen ff wat goeie soldeer halen
En kijken of ik dat oude soldeer van het lcd afkrijg..
Heeft zo'n connector nog een speciale naam?Op woensdag 06 maart 2002 23:30 schreef Oeloe het volgende:
[..]
Display elektronica...
Ik denk niet dat ik het kan uitleggen, en ze zijn daar nogal ongeduldig aan die balie...
Het geheel met smartie draaiend:

De linkerkant:

De rechterkant:

De zijkant met de twee printjes in zicht (er zitten nu nog even watten tussen om de LCD op zijn plaats te houden

De kabel die de behuizing ingaat:

Het zit allemaal in elkaar geschroefd met kleine schroefjes:
je moet wat soldeer créme of soldeer flux halen, dat werkt volgens mij zoiets als dat hars, anders is het zonde om het weg te gooienOp donderdag 07 maart 2002 14:49 schreef AMDude het volgende:
Ik heb dus soldeer ZONDER harskern
Vandaar dat et zo k*t ging. Zometeen ff wat goeie soldeer halen
En kijken of ik dat oude soldeer van het lcd afkrijg..
Verwijderd
Als je een molux stekker (zo'n stekker die je op je cdrom ed aansluit) neemt, dan moet je de rode en zwarte draden nemen om 5 volt te krijgen. De rode sluit je dan aan op +5v en de zwarte op ground..Op donderdag 07 maart 2002 13:06 schreef jopiek het volgende:
ff stomme vraag maar waar sluit ik de +5V op aan, 't lukt bij mij niet zo super op het moment!
Ik weet de naam niet, sorryOp donderdag 07 maart 2002 15:07 schreef michiel100 het volgende:
[..]
Heeft zo'n connector nog een speciale naam?
Ik denk niet dat ik het kan uitleggen, en ze zijn daar nogal ongeduldig aan die balie...
Ik werk zelf bij display en heb m uit zo'n bakje gepakt..
we zijn soms wat ongeduldig omdat er dan een gigantische rij staat en we dan voor iemand dan opeens moeten uit gaan vogelen hoe hij het best een displaytje in elkaar kan prakken. Dat schiet natuurlijk niet op, want dan moeten de andere mensen die staan te w8en alleen maar langer w8en. Het is dan verstandiger om thuis al uit te zoeken wat je nodig hebt...
Ik weet wel het bestelnummer van het strookje waar het op moet: (05.50.1136) dan kun je gewoon vragen om zo'n strookje + connector voor op een flatcable.
(14 polig)
Suc6
Hehe, werk je toevallig in Haarlem? Dan kom ik hem morgen wel ff halen, kom er toch langs als ik van Station naar de hogeschool ga...Op donderdag 07 maart 2002 16:42 schreef Oeloe het volgende:
we zijn soms wat ongeduldig omdat er dan een gigantische rij staat en we dan voor iemand dan opeens moeten uit gaan vogelen hoe hij het best een displaytje in elkaar kan prakken. Dat schiet natuurlijk niet op, want dan moeten de andere mensen die staan te w8en alleen maar langer w8en. Het is dan verstandiger om thuis al uit te zoeken wat je nodig hebt...
Ik weet wel het bestelnummer van het strookje waar het op moet: (05.50.1136) dan kun je gewoon vragen om zo'n strookje + connector voor op een flatcable.
(14 polig)
hij werkt idd in Haarlem maar alleen op zaterdag.. dus je zou dan nog 2 dagen moeten w88Op donderdag 07 maart 2002 17:42 schreef michiel100 het volgende:
[..]
Hehe, werk je toevallig in Haarlem? Dan kom ik hem morgen wel ff halen, kom er toch langs als ik van Station naar de hogeschool ga...
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Voor op een doodgewone zaterdag is het een beetje teveel reizenOp donderdag 07 maart 2002 17:47 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
hij werkt idd in Haarlem maar alleen op zaterdag.. dus je zou dan nog 2 dagen moeten w88
Verwijderd
Check.. Ik heb maar even gebeld, want ik heb geen briefje in mijn brievenbus gevonden... hij ligt inderdaad op het postkantoor, dus morgen even halen!Op woensdag 06 maart 2002 23:16 schreef Nicap het volgende:
[..]
Ik heb op track and trace gekeken en kreeg deze hit:
Niet voorgemelde zending geaccepteerd door PTT Post 04-03-2002 Zwolle-Nipkowstr , intern transport pakketten
Zending wordt afgeleverd 05-03-2002 Almelo-Twentepoort Oost , pakkettendistributie
Ontvanger niet thuis; zending naar afhaalkantoor (Almelo-Anjelierstr) 05-03-2002 Almelo-Anjelierstr , pakkettendistributie
Zending in distributieproces 05-03-2002 Almelo-Aalderinkssngl , bestelling
Beetje onoverzichtelijk, maar het komt er op neer dat je niet thuis was ten tijde dat de postbode langskwam. Je moet dus een papiertje hebben gekregen.
dat word idd het tweede ikoontje jaOp donderdag 07 maart 2002 20:29 schreef AMDude het volgende:
Wat doe je als je zo'n aansluiting op de zijkant van het lcd er perongeluk af hebt getrokken?![]()
Beetje slechte kwaliteit maar het is te zien.
Binnen een uur had ik 'm ingebouwd

Verwijderd
Waarom heb je dat slotjebaytje niet gepaint en heb je die VU-meter niet aangesloten of was je hd gewoon stil?Op vrijdag 08 maart 2002 18:40 schreef Matroxcool het volgende:
Ok hier zijn dan mijn foto's.
Dat zal ik je ff uitleggen.Op vrijdag 08 maart 2002 18:48 schreef BananeKoning het volgende:
[..]
Waarom heb je dat slotjebaytje niet gepaint en heb je die VU-meter niet aangesloten of was je hd gewoon stil?
Die witte afdekplaat heb ik er voor nood even voor gedaan omdat m'n zwarte floppydrive er niet meer in kan, wegens draden die er door heen moeten. Toevallig zit daar dan zo'n dom slot in, die heeft m'n broertje ooit es in z'n kast gedaan.
En die vu meter is niet voor m'n hd, maar voor winamp.
Omdat nu die lcd er op zit doet die vu meter het niet.
er was niemand thuis
ik kan hem maandag pas ophalen
Verwijderd
Mooi gedaan hoor..Op vrijdag 08 maart 2002 18:40 schreef Matroxcool het volgende:
Ok hier zijn dan mijn foto's.
[plaatjes]
Ik heb net mijn nieuwe kast opgehaald en ga hem daar denk ik nog inbouwen. op dit moment staat hij in een los kastje op mijn bureau..
plaatje van me nieuwe case...
Verwijderd
Heel gaaf gedaanOp donderdag 07 maart 2002 15:32 schreef mymind* het volgende:
Ik heb mijn LCDtje ook aan de praat (de dag dat ik hem binnenhad al, maar nu heb ik hem even tijdelijk in een behuizing gefrut en wil jullie wat (brakke) pics laten zien :-)
Het geheel met smartie draaiend:
[afbeelding]
De linkerkant:
[afbeelding]
De rechterkant:
[afbeelding]
De zijkant met de twee printjes in zicht (er zitten nu nog even watten tussen om de LCD op zijn plaats te houden)
[afbeelding]
De kabel die de behuizing ingaat:
[afbeelding]
Het zit allemaal in elkaar geschroefd met kleine schroefjes:
[afbeelding]
Ik zie nog maar weinig, ben benieuwd.
Verwijderd
Kan hem dus volgende week op school pas in elkaar solderen
Nicap jij mag raden welk display ik via jou inkoopactie heb gekocht..
owja kheb 4 van die temp metertjez met sensor maar kon de 4de niet vinden...
http://www.geocities.com/ResearchTriangle/1495/ee_lcd.gif
ik heb de 5V van de gamepoort, ik zie alleen niets, geen achtergrond licht en geen tekens als ik dat proggie gebruik
Cogito Ergo Credo
up hem ff op www.endoria.net/upload << veel beterz dan die gare geocitiesOp zaterdag 09 maart 2002 12:19 schreef jopiek het volgende:
Die van mij werkt helemaal niet, ik gebruik toch een bekend schema:
http://www.geocities.com/ResearchTriangle/1495/ee_lcd.gif
ik heb de 5V van de gamepoort, ik zie alleen niets, geen achtergrond licht en geen tekens als ik dat proggie gebruik
hier staat ie nu:Op zaterdag 09 maart 2002 13:22 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
up hem ff op www.endoria.net/upload << veel beterz dan die gare geocities
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1959017905
Cogito Ergo Credo
De bovenste en de onderste? hehe. met een tussenpoos van een 8 maand of zoOp zaterdag 09 maart 2002 00:27 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding]
Nicap jij mag raden welk display ik via jou inkoopactie heb gekocht..
owja kheb 4 van die temp metertjez met sensor maar kon de 4de niet vinden...
ik heb smartie en dat DLportIO, en het enigste wat ik zie zijn 2 strepen
Bij Sine deed mijn LCDtje het trouwens wel
Bij mij dus ook niet, hij doet echt helemaal niets, zou het aan XP liggen of zou dat ding gewoon kaduuk zijn???Op zondag 10 maart 2002 16:33 schreef Skuzz het volgende:
hij doet het niet echt bij mij
ik heb smartie en dat DLportIO, en het enigste wat ik zie zijn 2 strepen
Bij Sine deed mijn LCDtje het trouwens wel
Cogito Ergo Credo
Dat schema is FOUT!
Ik heb het al 3 of 4 keer gezien en niemand zegt er ooit iets over.
De 5v is in het schema op de KATHODE van de backlight aangesloten (pin 16) dan moet dus de ANODE zijn (pin 15).
Gebruik liever het schema op de site van smartie, die met die kleurtjes
De rest van het niet-werken zal ook wel in die sfeer liggen.
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
dat is dan goed nieuws!!!Op maandag 11 maart 2002 15:47 schreef Tijgert het volgende:
ATTN: Jopiek:
Dat schema is FOUT!
Ik heb het al 3 of 4 keer gezien en niemand zegt er ooit iets over.
De 5v is in het schema op de KATHODE van de backlight aangesloten (pin 16) dan moet dus de ANODE zijn (pin 15).
Gebruik liever het schema op de site van smartie, die met die kleurtjes
heeft iemand dan een goed schema voor mij, op renko de kooi kan ik niets vinden...
De rest van het niet-werken zal ook wel in die sfeer liggen.
dan zal ik de smartie opzoeken!!!
Cogito Ergo Credo
JOEPIE M'N LCD WERKT!!!Op maandag 11 maart 2002 15:53 schreef jopiek het volgende:
[..]
dat is dan goed nieuws!!!
dan zal ik de smartie opzoeken!!!
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Gefeliciteerd...Op woensdag 13 maart 2002 13:35 schreef jopiek het volgende:
[..]
JOEPIE M'N LCD WERKT!!!
maar we willen natuurlijk wel pic's..
die zal ik z.s.m. maken, ik ben nog ff bezig met in Delphi er mee te prutsen.. trouwens ik bouw 'm in in een koffermod, dus daar zijn dan ook pic's van...Op woensdag 13 maart 2002 15:12 schreef Oeloe het volgende:
[..]
Gefeliciteerd...
maar we willen natuurlijk wel pic's..
Cogito Ergo Credo
alleen is mijn sblive dood gegaan om dat mijn broer er aan ging zitten. kortsluiting tussen 5+ en GND
Dan mag je broer een nieuwe SB Live kopen neem ik aan?Op zaterdag 06 april 2002 19:09 schreef miniK0bo het volgende:
jippie die van mij doet het
alleen is mijn sblive dood gegaan om dat mijn broer er aan ging zitten. kortsluiting tussen 5+ en GND