Volgens mij is het een fout van chello, maar ja, ik maak er gebruik van..Op donderdag 27 december 2001 14:33 schreef Vilenin het volgende:
Gisteren getest:
Chello Rotterdam -> Com21 -> Switch -> 2 Clients direct aangesloten -> werkt.
Twee verschillende IP-adressen, internet-toegang enzow.
Vanavond eens de snelheid meten.
Enne.. voor wat betreft het technische gedeelte: ik weet niet veel van kabelmodems en zo, maar ik weet wat ik getest heb, en dat het werkt -- bij mij. Dat zegt natuurlijk niets over of het ergens anders ook werkt..
en wat stel je dan in bij netwerkinstellingen? bij de pc's aan de hub?
zal het zo wel aan me oom vragen werkt bij chello wat is je ip adres ?
Alles op Automatisch..Op donderdag 27 december 2001 15:04 schreef inTIMidate het volgende:
en wat stel je dan in bij netwerkinstellingen? bij de pc's aan de hub?
ik het 't geprobeerd, 't werkte niet, ik heb ook een andere modem (terrayon)
Verwijderd
Weet iemand hoeveel pc's je zo kan aansluiten?? Het scheelt namelijk een router....Op donderdag 27 december 2001 14:36 schreef Ragonite het volgende:
Het werkt gek!!!!!!!!
2 pc's direct op t modem!!
Yesssssss... btw, die dubbele snelheid gaat niet op
En je kan ook gewoon je netwerkbestanden blijven delen en gamen??
Modem in de uplink, je UTP kabels van je NIC op port 1,2,3 enz. van je hubje aansluiten je instellingen op automatisch.. alles dan.. zo werkt t hier..Op donderdag 27 december 2001 15:25 schreef inTIMidate het volgende:
ik het 't geprobeerd, 't werkte niet, ik heb ook een andere modem (terrayon)
Verwijderd
Ik denk dat er wel een limiet aan dat aantal ip adressen zit...... en je kan ook gewoon je netwerkbestanden blijven delen en gamen??Op donderdag 27 december 2001 15:27 schreef Ragonite het volgende:
[..]
Als je 6 porten heb in je hub.. 6 dan he..
is niet zo zelfs je upload blijft dat bekrompen 16 getalletjeOp woensdag 26 december 2001 21:18 schreef Havocnl het volgende:
Jullie hebben het wel allemaal over chello. Ik heb @home, daar kun je ook gewoon een 2de ip aanvragen als je een hub hebt en een 2de pc hebt. Maar mijn vraagje is dan: Krijg ik dan ook 2x zoveel bandbreedte???
Dat zou wel vet zijn, dan kan ik met 1 mb/s kunnen downloaden
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Weet niet..Op donderdag 27 december 2001 15:28 schreef gve het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een limiet aan dat aantal ip adressen zit...... en je kan ook gewoon je netwerkbestanden blijven delen en gamen??
Ik heb lang geleden de boel ook zo aangesloten (modem naar uplink hub). Ik had in die tijd 2 ip adressen, omdat upc en (toen nog) sonera zo lekker langs elkaar heen werken 
Maar je netwerkbestanden kan je niet meer delen dan (sterker nog die h*fters van sonera hadden peer2peer uitgezet op hun range). Het is sowieso niet handig om bestands en printerdeling aan te zetten als je direct op het net hangt.
Sowieso is er geen snelheidswinst en echt lekker werkte het ook niet. Als je op 1 bak aan het downloaden was en je start op een andere bak een download, dan trekt die laatste vrijwel alle bandbreedte naar zich toe.
Maar je netwerkbestanden kan je niet meer delen dan (sterker nog die h*fters van sonera hadden peer2peer uitgezet op hun range). Het is sowieso niet handig om bestands en printerdeling aan te zetten als je direct op het net hangt.
Sowieso is er geen snelheidswinst en echt lekker werkte het ook niet. Als je op 1 bak aan het downloaden was en je start op een andere bak een download, dan trekt die laatste vrijwel alle bandbreedte naar zich toe.
Verwijderd
Ik weet genoegOp donderdag 27 december 2001 15:54 schreef Fakir het volgende:
Ik heb lang geleden de boel ook zo aangesloten (modem naar uplink hub). Ik had in die tijd 2 ip adressen, omdat upc en (toen nog) sonera zo lekker langs elkaar heen werken
16? Waar ik zit, kan ik gewoon downloaden met anderhalve megabit per seconde hoorOp donderdag 27 december 2001 15:34 schreef markvt het volgende:
is niet zo zelfs je upload blijft dat bekrompen 16 getalletje
Instellingen bij mij: alles automagisch. Geen reset van de modem nodig of zo. Kortom: modem -> hub -> clients.
En volgens mij kan je prima instellen dat je files kan sharen tussen clients als je de boel op die manier verdeelt - kwestie van de juiste instellingen (waarom zou net use z: \\10.0.0.1\dir\subdir wel werken en net use z: \\220.45.12.121\dir\subdir niet?). Wel goed beveiligen dan.
Anyhoo: tis niet echt praktisch voor filesharing, niet toegestaan, je moet allemaal aparte firewalls hebben en je hebt niets meer aan je domeinserver, dus waarom zou je het doen? Ik vind (ik dus, niet gezegd dat jij dat ook hoeft te vinden dus) dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
Bloed, zweet & koffie
oh dat werkt echt niet neeOp donderdag 27 december 2001 15:54 schreef Fakir het volgende:
OK, daar kan ik inkomen. Dus Chello heeft geen koppeling in de DHCP gelegd met toegestane MAC adressen. Dus als je een andere PC aansluit (of een andere netwerkkaart), dan kan je daarmee gewoon internetten.Op dinsdag 25 december 2001 21:39 schreef Ragonite het volgende:
Kijk, als je chello heb:
-Stop meerdere netwerkkaarten in je pc, laten we zeggen 3.
-Link ze alledrie naar je hub
-Chello maakt nu 3 ip's aan voor je.
-Je krijgt voor alle drie de ip's een account zeg maar.
Maar dit is gewoon klinkklare onzin. De snelheid van je verbinding zit in de firmware van je COM21 modem geprogrammeerd. Die firmware staat op een speciale server, waar je modem automatisch van gaat downloaden. Dus meer PC's aansluiten of meer netwerkkaarten in je PC zetten, zodat je upload snelheid hoger wordt kan niet. Tenzij je praat over load-balancing, dan kan dat wel. Maar dan moet je wel meer dan 10Mb bandbreedte hebben, en dat heeft Chello niet aan je gegeven-Dus 3x250kb/sec zeg maar.. Bij elkaar gerekend 750kb/sec download heb je dan.. ook upload..
Metalant, hoe kom je aan die wijsheid? Uit de eerder in dit topic genoemde testresultaten kan je hooguit concluderen dat:
- je een aantal dingen wel *kan* die je niet *mag*;
- de techniek en instellingen van kabelinternet in heel Nederland en België verschilt van regio tot regio;
- bepaalde dingen waarvan we denken dat ze niet kunnen, wel kunnen, en andersom.
Mij dunkt dat we dit alsvolgt kunnen samenvatten: je weet pas wat je met je kabelinternetverbinding kan als je het getest hebt.
Theorie: vaak blijkt dat een aantal dingen wel kunnen waarvan Chello zegt dat ze niet mogen, en in ruil daarvoor kunnen een aantal dingen bij Chello niet, waar je wel voor betaald hebt.
- je een aantal dingen wel *kan* die je niet *mag*;
- de techniek en instellingen van kabelinternet in heel Nederland en België verschilt van regio tot regio;
- bepaalde dingen waarvan we denken dat ze niet kunnen, wel kunnen, en andersom.
Mij dunkt dat we dit alsvolgt kunnen samenvatten: je weet pas wat je met je kabelinternetverbinding kan als je het getest hebt.
Theorie: vaak blijkt dat een aantal dingen wel kunnen waarvan Chello zegt dat ze niet mogen, en in ruil daarvoor kunnen een aantal dingen bij Chello niet, waar je wel voor betaald hebt.
Bloed, zweet & koffie
Vilenin, je hebt een beetje gelijk. Ik zag pas na het plaatsen van mijn reactie dat er al 5 pagina's in deze thread stonden.
Het is serieus onmogelijk dat zoiets werkt.
Je hebt 1 ip gekoppeld aan je account (zoals eerder vermeld)
En btw. Chello kan dus heel leuk zien dat jij er meerdere pc's achter hebt hangen (wat dus ook niet mag van sjellow). Ze kunnen meedere MAC adressen verkrijgen.
Als het zou werken, zal het niet voor lang zijn aangezien chello alles ziet.
En je kan ook de verbinding niet koppelen (load balancen) aangezien als je bijvoorbeeld iets download, de andere server niet verschillende pakketen naar 2 verschillende ip's toe gaat sturen. TCP/IP is een protocol voor 2 pc's, NIET meer.. (daar is UDP voor)
En btw. Chello kan dus heel leuk zien dat jij er meerdere pc's achter hebt hangen (wat dus ook niet mag van sjellow). Ze kunnen meedere MAC adressen verkrijgen.
En je kan ook de verbinding niet koppelen (load balancen) aangezien als je bijvoorbeeld iets download, de andere server niet verschillende pakketen naar 2 verschillende ip's toe gaat sturen. TCP/IP is een protocol voor 2 pc's, NIET meer.. (daar is UDP voor)
Haha dus je gelooft me niet?Op donderdag 27 december 2001 18:09 schreef DaPoztMaster het volgende:
Het is serieus onmogelijk dat zoiets werkt.
Het kan niet volgens jou?
Ik typ ook maar even wat nuttigs(?)
Bij chello is het in bepaalde delen van Nederland anders geregeld.
-In onze regio (achterhoek) iig, hebben wij een VAST ip adres en kunnen we ook GEEN gebruik maken van DHCP. Hier is het IP ook bound aan het MAC-adres van de cable-router (want dat is het eigelijk, tis geen modem). Ik kan dus geen ander ip-adres instellen (van een vriend bijv.) of 2 pcs van een IP adres voorzien
-In andere regio's van nederland maken ze gebruik van DHCP, de ene heeft dan alsnog bijna altijd hetzelfde IP, bij de ander veranderd het vrijwel om de dag. Hier kun je ook 2 ipadressen aanvragen via de DHCP (in het geval van de topicstarter dus).
-In BEIDE gevallen word de bandbreedte op router niveau bepaald en niet op IP niveau.
-In bepaalde regio's kun je niet zomaar van NIC weizigen, in mijn regio kan ik hem overal inpulggen zonder extra handelingen te hoeven verrichten.
-hmm..klaar
Bij chello is het in bepaalde delen van Nederland anders geregeld.
-In onze regio (achterhoek) iig, hebben wij een VAST ip adres en kunnen we ook GEEN gebruik maken van DHCP. Hier is het IP ook bound aan het MAC-adres van de cable-router (want dat is het eigelijk, tis geen modem). Ik kan dus geen ander ip-adres instellen (van een vriend bijv.) of 2 pcs van een IP adres voorzien
-In andere regio's van nederland maken ze gebruik van DHCP, de ene heeft dan alsnog bijna altijd hetzelfde IP, bij de ander veranderd het vrijwel om de dag. Hier kun je ook 2 ipadressen aanvragen via de DHCP (in het geval van de topicstarter dus).
-In BEIDE gevallen word de bandbreedte op router niveau bepaald en niet op IP niveau.
-In bepaalde regio's kun je niet zomaar van NIC weizigen, in mijn regio kan ik hem overal inpulggen zonder extra handelingen te hoeven verrichten.
-hmm..klaar
Verwijderd
ik zit op dit moment in flevoland,
chello werkt hier met dhcp, maar je ip varanderd bijna niet ik werk er nu 1,5 jaar mee en 1x ip change gehad.
2 netwerkkaarten in 1 machine kan wel maar je krijgt maar 1 ip omdat die bij chello geregistreerd staat.
dus als je nw kaart defect is kun je niet zomaar een andere indouwen en dan werken. nee je moet hem eerst aanmelden op de server door aps in te typen en dan al je gegevens dus je kan niet een 2 nwkaarten op chello krijgen door een hubje.
maar 2 modems werkt ook niet zelfs niet met linux(op 1 machine dan dus dat is jammer!!!
groeten wickedw
chello werkt hier met dhcp, maar je ip varanderd bijna niet ik werk er nu 1,5 jaar mee en 1x ip change gehad.
2 netwerkkaarten in 1 machine kan wel maar je krijgt maar 1 ip omdat die bij chello geregistreerd staat.
dus als je nw kaart defect is kun je niet zomaar een andere indouwen en dan werken. nee je moet hem eerst aanmelden op de server door aps in te typen en dan al je gegevens dus je kan niet een 2 nwkaarten op chello krijgen door een hubje.
maar 2 modems werkt ook niet zelfs niet met linux(op 1 machine dan dus dat is jammer!!!
groeten wickedw
gaat in ieder geval niet werken met chello + terayon modem, want je modem krijgt een IP van de DHCP server, en dus kun je maar 1 IP hebben. Verder wordt het MAC adres van je netwerkkaart geregistreerd en kun je in mijn regio niet eens met een andere (of extra) kaart op je modem.
De downloadsnelheid is gelimiteerd in modem of centrale en je kunt als je al 2 IP's zou krijgen nooit een hogere download hebben.
De downloadsnelheid is gelimiteerd in modem of centrale en je kunt als je al 2 IP's zou krijgen nooit een hogere download hebben.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
HeheheOp donderdag 27 december 2001 18:40 schreef Ragonite het volgende:
[..]
Haha dus je gelooft me niet?
Het kan niet volgens jou?
Zoiets van: "Als je Start -> Run -> Cmd doet in Windows NT, dan krijg je een DOS-box." En dat dan gewoon niet geloven
Die gast denkt geloof ik dat wij de boel zitten te naaien
Bloed, zweet & koffie
Mja laat hem maar..Op donderdag 27 december 2001 19:23 schreef Vilenin het volgende:
[..]
HeheheDis wel lache.. wij doen het, en DaPoztMaster gelooft het gewoon niet
Nou van mij mag je komen kijken hoor
Zoiets van: "Als je Start -> Run -> Cmd doet in Windows NT, dan krijg je een DOS-box." En dat dan gewoon niet geloven
![]()
![]()
Die gast denkt geloof ik dat wij de boel zitten te naaien
/me heeft COM21Op donderdag 27 december 2001 19:03 schreef limoentje het volgende:
gaat in ieder geval niet werken met chello + terayon modem, want je modem krijgt een IP van de DHCP server, en dus kun je maar 1 IP hebben. Verder wordt het MAC adres van je netwerkkaart geregistreerd en kun je in mijn regio niet eens met een andere (of extra) kaart op je modem.
Verwijderd
OKE OKE OKE OKE. Er zijn schijnbaar verschillende regio's qua instellingen.. so what.
Na het lezen van dit topic heb ik maar even de proef op de som genomen, 2 pc's in de hub en m'n com21 modem in het 5X poortje, even op pc no 2 checken bij www.grc.com 'shields up'. Het feit dat ik daar kom zegt al genoeg, ik kon gewoon internetten
en ik had 2 verschillende ip's. Het controleren van dubbele up- en download ben ik niet aan toegekomen, ik heb ook geen zin om afgesloten te worden....
BTW: Dit geldt bij mij in Rotterdam, ik heb geen extra handelingen hoeven verrichten en bij het wisselen van netwerkkaart krijg ik altijd onmiddelijk een ander ip.
BTW: Dit geldt bij mij in Rotterdam, ik heb geen extra handelingen hoeven verrichten en bij het wisselen van netwerkkaart krijg ik altijd onmiddelijk een ander ip.
Verwijderd
Okay okay.
Voordat er nog meer gezanik komt:
BIJ WIE WERKT HET ECHT, ZO JA WAT IS HET WOONGEBIED EN KABELMODEMTYPE???
Voordat er nog meer gezanik komt:
BIJ WIE WERKT HET ECHT, ZO JA WAT IS HET WOONGEBIED EN KABELMODEMTYPE???
Verwijderd
Nou ik heb het gisteren ook beprobeerd met Chello en Com21 in postcode 3032CD en ik kreeg inderdaad 2 ip adressen uitgedeeld en kon in eerste instantie internetten...toen ben ik naar de upc testserver gegaan om te kijken welke download snelheid ik gelijktijdig haalde... In eerste instantie ging dat goed. Allebei rond de 700kb dus samen zeg 1500 kb/s de max snelheid bij Chello. Alleen halverwege de download van 5 mb testbestand was mijn verbinding dus mooi weg... Het leek wel of ik geblocked werd door chello.
Kreeg het ook niet meer aan de praat. Heb dus maar weer netjes de gewone situatie hersteld en na 15 minuten kreeg ik weer netjes 1x ipadres waarop de verbinding gewoon werkte.
Kreeg het ook niet meer aan de praat. Heb dus maar weer netjes de gewone situatie hersteld en na 15 minuten kreeg ik weer netjes 1x ipadres waarop de verbinding gewoon werkte.
Euhh je cabelmodem is gecapt en ook de router van chello is gecapt.Op zaterdag 29 december 2001 10:54 schreef GTV het volgende:
Nou ik heb het gisteren ook beprobeerd met Chello en Com21 in postcode 3032CD en ik kreeg inderdaad 2 ip adressen uitgedeeld en kon in eerste instantie internetten...toen ben ik naar de upc testserver gegaan om te kijken welke download snelheid ik gelijktijdig haalde... In eerste instantie ging dat goed. Allebei rond de 700kb dus samen zeg 1500 kb/s de max snelheid bij Chello. Alleen halverwege de download van 5 mb testbestand was mijn verbinding dus mooi weg... Het leek wel of ik geblocked werd door chello.
Dat je met 2 nic's een dubbele snelheid haalt klopt niet.
Eerder met Gelrevision kun je 2 pc's of meer op de kablemodem aansluiten en gewoon een ip uitkiezen welke vrij was.
maar je snelheid was gewoon over alle 2 de pc's hetzelfde
Jij bent lekker slim, Remco de Ridder, woonachtig op Almondestraat 281 te Rotterdam.Op zaterdag 29 december 2001 10:54 schreef GTV het volgende:
in postcode 3032CD
Moet je telnr der ook bij?
Zal Chello interessant vinden!
Jij bent de enige Ridder, R de in de telefoongids.
Mischien een ideetje om iets minder te strooien met persoonlijke info.
Koop al mijn ads!
Verwijderd
B-Brain: ik zeg ook niet dat ik dubbele snelheid had...maar gewoon dezelfde max snelheid alleen verdeeld over 2 pc's.
Wat pers.info betreft: het was maar even een testje hoor na die discussie gelezen te hebben. Internet toch maar op 1 pc so who cares.....
b.t.w. er zat trouwens zelfs een korte handleiding bij het modem hoe je hem op de hub kunt aansluiten... Ook een beetje dom van Chello als dit geeneens mag...discutabel
Wat pers.info betreft: het was maar even een testje hoor na die discussie gelezen te hebben. Internet toch maar op 1 pc so who cares.....
b.t.w. er zat trouwens zelfs een korte handleiding bij het modem hoe je hem op de hub kunt aansluiten... Ook een beetje dom van Chello als dit geeneens mag...discutabel
Ik kan nog wel wat over die persoonsgegevens aanvullen,
laten we dit eens gaan gebruiken om te chanteren...
Dus GTV (ofwel Remco) kijk maar uit..
Tel 010-243**** ofzo...
laten we dit eens gaan gebruiken om te chanteren...
Dus GTV (ofwel Remco) kijk maar uit..
Tel 010-243**** ofzo...
HIER !!! PAK AAN
Ja is niet toegestaan geloof ik.
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Kijk eens naar de datum ... Dit is een beetje flauwekul om een topic van 2 jaar oud to kicken. Topic is reeds gerapporteerd.El_Bandito schreef op 23 September 2003 @ 16:30:
Ja is niet toegestaan geloof ik.
-
Ow, ik was er vroeger ook mee bezig, vandaag ik de search gebruikte.
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Dit topic is gesloten.
![]()