Simpel netwerk Win'95 en XP computer

Pagina: 1
Acties:

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik heb:
- Windows 95 computer
- Windows XP computer
Beiden hebben één netwerkkaart. De XP computer heeft tevens een ADSL aansluiting.

Het enige wat ik wil is wat bestanden overzetten van de ene naar de andere computer met een UTP crosskabel die ik nog had liggen.
Deze kabel heb ik in beide computer geplugd. De drivers op de Win' 95 computers waren al in orde. Als ik echter nu in Windows XP met behulp van de Nieuwe Thuisnetwerk Wizard het geheel instel dan lukt dat gewoon maar de twee computers zien elkaar niet over het netwerk!

Ik weet overigens zeker dat beide computers een goede naam hebben en als netwerknaam heb ik de standaardnaam 'Mshome' gekozen. Dit heb ik op beide compu's ingesteld maar toch werkt het niet. Wat doe ik fout?

(Op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/360742/ staat een vergelijkbaar probleem, maar ik zit er ook nog eens mee dat het een Windows 95 computer betreft. De wizard van XP draait namelijk niet in Windows 95, wel in Windows 98)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
kick to [topic=152460/1/600]

Kan je de PC's pingen?

• ericck
Hoe doe je dat?

In die FAQ staat dat je IP adressen moet toekennen aan die computers, maar hoe doe ik dat in XP?

Verwijderd

in het control panel bij je netwerk kaart... rechts klikken en tcp/ip kiezen.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 26 december 2001 12:33 schreef ericck het volgende:
Hoe doe je dat?

In die FAQ staat dat je IP adressen moet toekennen aan die computers, maar hoe doe ik dat in XP?
Bij network connections de eigenschappen van je netwerkkaart die je gebruikt voor je intern netwerk laten zien. Dan de properties van het TCP/Ip protocol kiezen en daar kan je het invoeren...

Dosbox -->ping <IP andere PC>

Dis is wel heel erg basic... :{

• ericck
Ja sorry... Op netwerkgebied ben ik niet echt een expert.

Uiteraard snap ik dat je op die plek het IP adres moet invullen maar welke adressen zijn voor het netwerkje?

Verwijderd

netwerkoptie in het configuratiescherm, eigenschappen tcp/tp, en voila het ip-nummer. ;)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op woensdag 26 december 2001 14:12 schreef ericck het volgende:
Ja sorry... Op netwerkgebied ben ik niet echt een expert.

Uiteraard snap ik dat je op die plek het IP adres moet invullen maar welke adressen zijn voor het netwerkje?
Geef de ene 192.168.0.1 en de andere 192.168.0.2 als IP, dit is een van de ranges die voor LAN's zijn gereserveerd. Als subnetmasker kan je 255.255.255.0 gebruiken.
Zet beide PC's in dezelfde workgroup.

ff bestands en printerdeling service installen en wat drives/mappen sharen, et voila.. :)

#

• ericck
Bedankt ik ga het even proberen zo.
Pagina: 1