/me zucht.
In deze vrolijke heilige oorlog betreffende de god
1TBS zal ik ook maar een waargebeurd (

) religieus verhaaltje posten; hier komtie:
Op een dag liep de Meester door het klooster, waar de leerlingen in hun cellen in meditatieve code-oefeningen verzonken waren. De aandacht van de Meester werd getrokken door de kreten van wanhoop die uit een van de cellen weerklonken en de contemplatieve rust in het klooster ruw verstoorden. De Meester naderde de cel waar deze wanklanken hun oorzaak vonden en aldaar aangekomen spiedde Hij door het sleutelgat. Zo werd de Meester er getuige van hoe de leerling Wu Li in tranen zich de haren uit het hoofd trok en daarbij de voornoemde bloedstollende kreten slaakte.
De Meester wachtte geduldig voor de cel en stuurde de leerlingen die hun hoofden uit de celdeuren staken en deels door de kloostergang toegesneld kwamen terug naar hun lessen en meditaties. Onderwijl sloeg hij de leerling Wu Li regelmatig gade door het sleutelgat. Toen Wu Li's haar tot de laatste pluk van zijn hoofd verdwenen was, klopte de Meester aan en trad de cel binnen.
De leerling Wu Li keek op en werd ondanks zijn tranen de Meester gewaar. Hij kreette: "Meester, Meester, oh help mij! Al Uw proeven heb ik doorstaan, al Uw lessen heb ik geleerd, maar Uw Laatste Proef heeft mij met verwarring en wanhoop geslagen!".
De Meester sprak: "Wat heeft Uwen Geest alzo verduisterd dat Gij Uzelve de haardracht enes Meesters toedient?".
"Meester," sprak Wu Li, "ondanks dat ik de Heilige Leer der Indentering tot op de letter volg, de Ene Ware Stijl aanbidt en mijne Werken rijkelijk van diepzinnige Commentariëen voorzie, blijft het Grote Plan achter Uw Laatste Proef mij verborgen!". "Onmogelijk is het mij, deze Opgave in het Licht van Uw Leer te zien!", zo sprak Wu Li.
De Meester sprak: "Vertel mij, Wu Li, welks Uwes Laatsten Proeve zijde zou?".
"De Universele Zelfgelijkzaamheid en het Kosmische Zelfverwantschap en hun onverbrekelijke band met de Wet van Verdeel en Heers waren het die mij verblindden, oh Meester. Uwe proeve der Torens van Hanoi is teveel voor mij!", zo antwoordde Wu Li.
Dit horende ontstak de Meester in grote vreugde. Hij nam de handgeschreven, ledergebonden kopie van de Heilige K.R. Bijbel die hij altijd aan een koord gebonden aan Zijn zijde meedroeg ter hand en sloeg de verbijserde Wu Li er recht mee op het onlangs kaal geworden voorhoofd zodat de klap door het hele klooster te horen was. Toen Wu Li weer bij zinnen was en op de grond zittend zijn buil betastte sprak de Meester: "Zo geindenteerd was Uw hoofd door Heilige Wetten, dat Uw Geest erdoor belemmerd werd. U behoefde node een exdentatie!". Dit horende werd Wu Li de Verlichting ten deel.
[sup]Copyright 2001 by
/me :P[/sup]