Op dinsdag 25 december 2001 21:41 schreef Stylefish het volgende:
[..]
Oke ik heb nu nog niet echt een antwoord op mijn vraag gekregen (ik ben veeleisend

) maar hoe is die samsung nou of die poineer(zie eerdere posts)
Het is gebruikelijk dat eerst een vraag wordt gesteld, vervolgens hier iemand een of ander antwoord op geeft en de discussie zich volledig offtopic doorzet
Om hier toch maar eens van af te wijken

, die Samsung is goedkoper, heeft een dubbel zo grote buffer (512KB tegenover 256KB) en nog enkele fratsen als ARS en ABS. Daarnaast krijg je nog wat software bij de samsung (tis geen OEM als ik het zo zie). Van beide loopwerken weet ik niet veel af. Ik weet niet welke er in de pineer zit en welke er in de samsung zit. Maar ik ga er van uit dat de kwaliteitsverschillen hiertussen verwaarloosbaar zijn.
Dus puur naar de specs gekeken
die gegeven worden ben je beter af met de samsung. Daarnaast kun je nog kijken naar de status van het merk, iets waar heel veel mensen zich door laten beïnvloeden. Er zijn zat mensen die gewoon geen Samsung DVD speler in hun computer willen hebben en dan liever voor de Pioneer gaan. Waarschijnlijk denkend dat deze uit dezelfde onderdelen bestaan als de stand alones welke een goede reputatie hebben. Mocht dit je niet uitmaken, dan moet je naar de specs en prijs kijken.
Dan als derde kun je nog even hier en daar op internet zoeken of een van deze spelers problemen heeft met bepaalde films. Zo weet ik dat er een aantal spelers zijn die Jurassic park gewoon niet kunnen afspelen. En zo zijn er nog wel meer problemen. (overigens zul je met een pc DVD meer problemen hebben dan met een stand alone). Let hier dus wel ff op. In de winkel vragen heeft geen enkele zin want die ene gast bij de dixons weet je alleen te vertellen dat het een dvd speler is en dus alle dvd's moet kunnen afspelen. Ga dus even hier en daar op internet zoeken, er zijn lijsten met typen en films.
Voor een vergelijkend onderzoek zit je hier verkeerd, er zullen weinig mensen zijn die ervaring hebben met beide. Kijk even op
www.tweakers.net voor relevante artikelen.
owja, en en mpeg kaart geef veelal betere resultaen dan een tv out van de videokaart, deze kosten komen er dan nog bij mocht je op je tv willen kijken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.