Toon posts:

Verschil goed / slechte DVD?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat onderscheid een goed dvd-speler van een slechte? Dus wat is het verschil tussen bijv. een van 260 en een van 189. Als ze de zelfde snelheid hebben zoals deze twee:

http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Computers&menucat=Computers%5FRandapparatuur&subcat=Computers%5FRandapparatuur%5FCd%5From%5Fspelers%5FZip%5Fdrives&scindex=6&subsubcat=Computers%5FRandapparatuur%5FCd%5From%5Fspelers%5FZip%5Fdrives&prid=0007024665

http://shop.powerline.nl/s/iinfo.php?art_code=CD400154

Want het scheelt wel in de doekoe. En wat hebben de duurdere modellen wat de goedkopere niet hebben. Behalve dat je portomonee leeger word.

• dajersey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2025
Merk

Verwijderd

Topicstarter
Merk
en????

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

neh

het verschil is oa de kwaliteit van het loopwerk en daarmee dus de levensduur en het geluidsniveau...

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft trouwens elke dvd-speler de mogelijkheid om surround geluid door te sturen naar de boxen/geluidskaart????

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 19:43 schreef Stylefish het volgende:
Heeft trouwens elke dvd-speler de mogelijkheid om surround geluid door te sturen naar de boxen/geluidskaart????
Ja, mits 'ie een digitale audio-uitgang heeft. Maar voor zover ik weet hebben alle DVD-ROM spelers zo'n uitgang.

Verwijderd

Topicstarter
Is deze samsung een beetje goed:

http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Computers&menucat=Computers%5FRandapparatuur&subcat=Computers%5FRandapparatuur%5FCd%5From%5Fspelers%5FZip%5Fdrives&scindex=6&subsubcat=Computers%5FRandapparatuur%5FCd%5From%5Fspelers%5FZip%5Fdrives&prid=0007024665

of kan ik beter een duurdere kopen (bijv. pioneer) En welk type is het eigenlijk bij de link. Want ik kan het niet vinden op de site van dixons en op de site van samsung zijn er 3 verschillende dvd-spelers met de zelfde snelheid.

En kan je trouwens altijd op full screen kijken bij dvd of ligt dit aan je videokaart (zie sig voor mijne)??

Verwijderd

Topicstarter
iemand?? ^^^^^^

Verwijderd

Misschien verschilt de DAE snelheid per speler?

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 20:58
Nou al die DVD spelertjes voor in je peecee, zijn bagger. Vriend van me heeft er 1 in z'n pc, nou via de TV wel aardig. Ivm gemak kocht ie ee standalone DVD, HALLLLOOOO
een wereld van verschil zeg. (tuurlijk ben je afhankelijk van de kwaliteit van je videokaartje, weet ik)

Voor gewone DVD-spelers maakt het 1000 piek geen verschil in beeldkwaliteit, betaalt alleen voor alle toeters en bellen.
Koop je een MERIDIAN of PROCEED o.i.d. dan krijg je kwaliteitsverschillen, maar daar betaal je dan ook voor. Tja en dat zie niet op je pc monitortjes. Daarvoor heb je een goede TV nodig.

gr. marcel

met vriendelijke groeten, marcel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 22:31 schreef Da_man het volgende:
Misschien verschilt de DAE snelheid per speler?
wat is DAE??
Koop je een MERIDIAN of PROCEED o.i.d. dan krijg je kwaliteitsverschillen, maar daar betaal je dan ook voor. Tja en dat zie niet op je pc monitortjes. Daarvoor heb je een goede TV nodig.
wat zeur je dan als je het toch niet zie

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 22:39 schreef marcelvdk het volgende:
Nou al die DVD spelertjes voor in je peecee, zijn bagger. Vriend van me heeft er 1 in z'n pc, nou via de TV wel aardig. Ivm gemak kocht ie ee standalone DVD, HALLLLOOOO
een wereld van verschil zeg. (tuurlijk ben je afhankelijk van de kwaliteit van je videokaartje, weet ik)

Voor gewone DVD-spelers maakt het 1000 piek geen verschil in beeldkwaliteit, betaalt alleen voor alle toeters en bellen.

gr. marcel
In theorie is een Monitor van een PC veel en veel beter dan van een TV, denk aan resolutie (bij tv dacht ik 640*480, klopt dat :? ) en refreshmentrate. Dus die stelling klopt niet helemaal volgens mij.

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 20:58
tuurlijk, als je dat vindt, maar ga maar eens kijken naar een goede TV met DVD, daarna kun je niet eens meer naar de bios. Dat effect bereik je niet met je PC, ook zou je een 22 inch monitor gebruiken.

gr. marcel

met vriendelijke groeten, marcel

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 24 december 2001 22:43 schreef Stylefish het volgende:

wat is DAE??
Digital Audio Extraction

Verwijderd

Topicstarter
oke nu snap ik het niet meer waar komt een dvd film nou beter tot zijn recht op een monitor of op de tv??
Maar op je monitor moet het volgens mij beter tot zijn recht komen, omdat ik een tvkaart heb en de beeldkwaliteit beter vind dan op een normale tv.
Digital Audio Extraction
en wat houd dat in?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04
Op maandag 24 december 2001 22:54 schreef marcelvdk het volgende:
tuurlijk, als je dat vindt, maar ga maar eens kijken naar een goede TV met DVD, daarna kun je niet eens meer naar de bios. Dat effect bereik je niet met je PC, ook zou je een 22 inch monitor gebruiken.
Wil je hiermee zeggen dat TV + DVD een beter beeld geeft dan in de bioscoop? Het spijt me vriendelijk, maar DVD heeft toch zeker z'n beperkingen. Daarmee wil ik niet zeggen dat het rot is, maar dat film (biosbeeld dus) gewoon meer detail en scherpte heeft.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 24 december 2001 23:02 schreef Stylefish het volgende:
[..]

en wat houd dat in?
Digitale Adio Extractie :+

Dat betekend dat je muziek direct/digitaal van een CD afhaalt. Geen verlies dus.

• Raymond
  • Laatst online: 04-03 09:52
Op maandag 24 december 2001 22:50 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

In theorie is een Monitor van een PC veel en veel beter dan van een TV, denk aan resolutie (bij tv dacht ik 640*480, klopt dat :? ) en refreshmentrate. Dus die stelling klopt niet helemaal volgens mij.
Monitor is TE scherp. Dan zie je veel te veel artefacten. Bovendien zijn de kleuren op een tv plezieriger afgestemd.

En in mijn geval: achter mijn pc staat een bureaustoel en voor mijn TV staat een lekkere luie bank. Maakt het tv kijken een stuk aangenamer dan het monitor kijken

Verwijderd

Topicstarter
Is deze samsung een beetje goed:

http://shop.powerline.nl/s/iinfo.php?art_code=CD400154

of kan ik beter een duurdere kopen (zie 2e link) En welk type is het eigenlijk bij de link. Want ik kan het niet vinden op de site van dixons en op de site van samsung zijn er 3 verschillende dvd-spelers met de zelfde snelheid
Is die samsung nou een beetje goed of kan ik beter de pioneer nemen. Dus bij welke is de prijs/kwaliteit verhouding beter??

Verwijderd

beeldkwaliteit kan heel erg verschillen. Ik zelf ben echt dik ontevreden over de Marrantz dvd speler die we hebben. Je zit in de kleurverlopen vaak echt banden, net zoals divx film. Neo had eigenluk 250 meer uit moeten geven aan een echt goede dvdspeler.

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

neh

praat alsjeblieft niet zo slim als je geen idee hebt waar je het over hebt... de kwaliteit van een pc-dvdspeler heeft NIKS te maken met het beeld dat je via de tv-out krijgt... de tv-out op een videokaart gebruikt allemaal smerige trucjes om een pc-resolutie op een tv-scherm te toveren. wil je je dvd's via de pc afspelen op een tv moet je een mpeg kaart gebruiken aangezien deze direct een geschikt beeld kunnen produceren. tv-out op welke videokaart dan ook is hier niet mee te vergelijken.

Ook zit er tussen standalone dvd-spelers uit dezelfde prijsklasse gewoon kwaliteitsverschil (ook in beeld), dus die 2e stelling slaat ook al nergens op.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 25 december 2001 18:15 schreef plork het volgende:

[..]

praat alsjeblieft niet zo slim als je geen idee hebt waar je het over hebt...
Niet zo aardig om te zeggen, maar dit was het eerste wat in me opkwam. Ik heb DVD spelers in vele soorten en maten gezien en verkocht. Ook de proceed heb ik weleens gezien, maar echt spectaculair beter dan een Sony of een pioneer van 1000 piek is die niet. Diezelfde 'pauper' apparaatjes waren juist wel weer duidelijk beter dan de yamahakawasa en co van 300-500 piek met een ranzige chip erin. En dan niet alleen de ranzige mpegblokken, maar ook de diepte in donkere vlakken of egale vlakken en huidskleuren (dat waren de opvallendste dingen) en soms ook de 'stabiliteit' van het menu (dat wil weleens trillen, maar dat is een klein beetje spijkers op laag water IMHO).

Verder:
Weet je hoe arrogant je hier klink en hoe lullig het voor je is?

Het is al eerder gezegd, juist op een PC monitor zie je wel verschil tussen kwaliteit. Het feit dat een TV groter is helpt daar ook niet bij.

sterker nog: op de gemiddelde nieuwe 82/72cm breedbeeld zie je amper verschil tussen verschillende DVD spelers van boven de 700 piek. Dat wordt pas een beetje belangrijk bij gebruik van beamers ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 11:33 schreef Stylefish het volgende:

[..]

Is die samsung nou een beetje goed of kan ik beter de pioneer nemen. Dus bij welke is de prijs/kwaliteit verhouding beter??
Oke ik heb nu nog niet echt een antwoord op mijn vraag gekregen (ik ben veeleisend :)) maar hoe is die samsung nou of die poineer(zie eerdere posts)

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 19:04
Op dinsdag 25 december 2001 21:41 schreef Stylefish het volgende:

[..]

Oke ik heb nu nog niet echt een antwoord op mijn vraag gekregen (ik ben veeleisend :)) maar hoe is die samsung nou of die poineer(zie eerdere posts)
Het is gebruikelijk dat eerst een vraag wordt gesteld, vervolgens hier iemand een of ander antwoord op geeft en de discussie zich volledig offtopic doorzet :D

Om hier toch maar eens van af te wijken :P, die Samsung is goedkoper, heeft een dubbel zo grote buffer (512KB tegenover 256KB) en nog enkele fratsen als ARS en ABS. Daarnaast krijg je nog wat software bij de samsung (tis geen OEM als ik het zo zie). Van beide loopwerken weet ik niet veel af. Ik weet niet welke er in de pineer zit en welke er in de samsung zit. Maar ik ga er van uit dat de kwaliteitsverschillen hiertussen verwaarloosbaar zijn.

Dus puur naar de specs gekeken die gegeven worden ben je beter af met de samsung. Daarnaast kun je nog kijken naar de status van het merk, iets waar heel veel mensen zich door laten beïnvloeden. Er zijn zat mensen die gewoon geen Samsung DVD speler in hun computer willen hebben en dan liever voor de Pioneer gaan. Waarschijnlijk denkend dat deze uit dezelfde onderdelen bestaan als de stand alones welke een goede reputatie hebben. Mocht dit je niet uitmaken, dan moet je naar de specs en prijs kijken.

Dan als derde kun je nog even hier en daar op internet zoeken of een van deze spelers problemen heeft met bepaalde films. Zo weet ik dat er een aantal spelers zijn die Jurassic park gewoon niet kunnen afspelen. En zo zijn er nog wel meer problemen. (overigens zul je met een pc DVD meer problemen hebben dan met een stand alone). Let hier dus wel ff op. In de winkel vragen heeft geen enkele zin want die ene gast bij de dixons weet je alleen te vertellen dat het een dvd speler is en dus alle dvd's moet kunnen afspelen. Ga dus even hier en daar op internet zoeken, er zijn lijsten met typen en films.

Voor een vergelijkend onderzoek zit je hier verkeerd, er zullen weinig mensen zijn die ervaring hebben met beide. Kijk even op www.tweakers.net voor relevante artikelen.

owja, en en mpeg kaart geef veelal betere resultaen dan een tv out van de videokaart, deze kosten komen er dan nog bij mocht je op je tv willen kijken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
he tnx
Dan als derde kun je nog even hier en daar op internet zoeken of een van deze spelers problemen heeft met bepaalde films. Zo weet ik dat er een aantal spelers zijn die Jurassic park gewoon niet kunnen afspelen.
weet misschien iemand waar die lijsten staan?
Want anders ga ik de samsung kopen.

Verwijderd

Topicstarter
??????^^^^
of misschien voor de pioneer 106s

• jasjenl
  • Laatst online: 18:17

jasjenl

Liab A Tymo

Ik zou zelf de voorkeur aan een Pioneer dvd speler geven, dat merk is op het gebied van dvd (zowel stand-alone als dvd-rom) over het algemeen wel betrouwbaar en redelijk toonaangevend. Wel is het volgens mij zo dat de meeste dvd drives voor pc's niet echt hoogstaand van kwaliteit zijn (net zoals cd-rom drives vaak vrij gammel zijn), qua degelijkheid e.d., maar ik denk dat je dan met Pioneer nog de beste keus maakt. Zelf heb ik mindere ervaringen met Samsung en Philips drives, met Pioneer heb ik echter betere ervaringen, alleen waren de oudere modellen niet zo stil (is misschien inmiddels wel verbeterd). Om op een opmerking die hier gemaakt werd betreffende de digitale audio output die op de dvd drives zit terug te komen: het enige wat daar uit komt is cd-audio (net zoals bij cd-rom spelers), het digitale audiosignaal zoals je dat op dvd's met films kunt vinden (dolby digital e.d.) komt hier NIET uit, als je een dvd film afspeelt leest je pc één datastroom van je dvd en je afspeel programma decodeert daar een video en audio stream uit (net zoiets als wanneer je een mpeg filmpje afspeelt). Wil je meerkanaals digitale output hebben, dan moet je een geluidskaart hebben waar dat uit kan komen (bijvoorbeeld een sblive).

Verwijderd

Topicstarter
Kan mijn pc wel een dvdfilmpie normaal afspelen (lees:haperingen)? of moet ik een mpegkaart kopen. Maar misschien heb ik meer aan een nieuwe videokaart (iemand zei dat de nieuwe videokaarten ook mpeg encoden ondersteunen). Want daar heb ik ook wat aan bij bijv. spelen, omdat een mpegkaart alleen kan gebruiken voor dvd films.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Op woensdag 26 december 2001 19:40 schreef Stylefish het volgende:
Kan mijn pc wel een dvdfilmpie normaal afspelen (lees:haperingen)? of moet ik een mpegkaart kopen. Maar misschien heb ik meer aan een nieuwe videokaart (iemand zei dat de nieuwe videokaarten ook mpeg encoden ondersteunen). Want daar heb ik ook wat aan bij bijv. spelen, omdat een mpegkaart alleen kan gebruiken voor dvd films.
Hm, ik vrees dat een amd k6-450 wat aan de krappe kant is voor het afspelen van een dvd, een videokaart helpt daar volgens mij ook weinig bij want die versnellen dacht ik alleen het grafische gedeelte van het afspelen van een film en helpen niet bij het decoderen van de mpeg stream en daar is jouw processor denk ik net niet krachtig genoeg voor. Een mpegkaart zou dan wel uitkomst bieden, maar daar heb je dan inderdaad alleen wat aan voor het afspelen van films. Ik zou eerder een nieuwe processor kopen, maar dan zul je ook wel een nieuw moederbord moeten en dan wordt het vast een duurder grapje dan je bedoeling was...

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik vrees dat een amd k6-450 wat aan de krappe kant is voor het afspelen van een dvd
maar wat bedoel je aan de krappe kant bedoel je dat ie bijna vast loopt of dat ie een beetje hapert?

Verwijderd

Topicstarter
een videokaart helpt daar volgens mij ook weinig bij want die versnellen dacht ik alleen het grafische gedeelte van het afspelen van een film en helpen niet bij het decoderen van de mpeg stream
waarom staat dit dan op de website radeon:
Industry best DVD playback

Process full-frame rate, full-screen DVD or MPEG-2 video

Hardware DVD saves the expense of buying a separate MPEG-2/DVD decoder card

Integrated IDCT and motion compensation allows for DVD decoding with minimum CPU usage

HDTV ready

Video capture and TV/VCR-output support (optional features)

Radeon uses ATIs RAGE THEATRE companion chip for high quality video encoding and decoding.

Capture MPEG-1 and MPEG-2 full motion video at 720x480 30 fps resolution

Grab still images from VCRs or camcorders with composite input

Use video-out to connect your PC to TV or VCR for recording

Create and edit professional-looking home videos using MPEG-2 video capture. Transfer them to CD and to watch on your DVD player. (Ulead Video Studio software required)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kan je wel zeggen dat ik altijd ZOOO enorm weinig verschil zie in beeldkwaliteit tussen DVD spelers. Ik zou in ieder geval nooit een dure nemen. Goedkope missen vaak een DolbyDigital/DTS decoder, maar die heeft mijn versterker al.

Dus whatever. Jah, regiovrij of niet. Daar zou ik vooral naar kijken. Op tom's hardware is die dvd-mpeg hardware decoding techniek uitgelegd, bleek beste ooit gezien ;)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Op woensdag 26 december 2001 22:17 schreef Stylefish het volgende:

[..]

waarom staat dit dan op de website radeon:
Industry best DVD playback
<knip heel verhaal >
Ok, dan doet die Radeon vermoedelijk meer dan alleen de grafische weergave versnellen, ik schreef ook dat ik dàcht dat grafische kaarten niet meer deden ;).

En met dat je processor aan de krappe kant is bedoel ik dat hij wellicht niet in staat zal zijn om een dvd vloeiend af te spelen. Vastlopen zal ie daardoor niet, althans, dat mag ik niet voor je hopen :). Maar goed, wellicht dat 't met zo'n Radeon wel zou werken, kwestie van uitproberen lijkt me!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik eerst die pioneer 106s ga kopen, en ik kijk dan wel of ie haperd. Als ie haperd koop ik wel zo'n radeon erbij maar hebben al die radeon's mpeg encoden? En hebben meerdere merken dat mpeg encoden?
Pagina: 1