Beste "vrienden"
!
Ik kan nog net HTML'en. Ik wil graag een PHP icoontje. Ik heb de search optie gebruik en veel topics erover gevonden (niet veel maar zeker genoeg). Ik heb de php code gekopieerd en in de icon.php gedaan, jpeggie gemaakt etc etc.. maar hij doet het niet, heb ff in de code's gekeken, ik weet niets van php dus voor mij betekende het niets
.
Dit staat er in mijn icon.php:
(heb ik van die andere topic "gejat" en in mijn icon.php gegooid).
Verder heb ik ook nog icon.jpg en counter.txt (waar niets in staat).
<uitgebreide uitleg needed
>
Alvast hartelijk bedankt voor je tijd, moeite etc etc! want ik doe alles voor zo'n random icon
!
Ik kan nog net HTML'en. Ik wil graag een PHP icoontje. Ik heb de search optie gebruik en veel topics erover gevonden (niet veel maar zeker genoeg). Ik heb de php code gekopieerd en in de icon.php gedaan, jpeggie gemaakt etc etc.. maar hij doet het niet, heb ff in de code's gekeken, ik weet niets van php dus voor mij betekende het niets
Dit staat er in mijn icon.php:
PHP:
1
2
3
4
5
| <? //This generates my user icon for forums and includes a counter..// open het bestand$file = fopen("counter.txt", "r+"); // als het bestand niet bestaat dan... if (!$file) { // oeps echo "<p>Couldn\'t open counter file\!<p>"; // stop het script exit;// eind als (if)} // lees de counter uit de counter.txtif (!($counter=fread($file,30))) { // oeps kan niet lezen echo "<p>Couldn\'t read counter file\!<p>"; // eind als (if)} // plaats het schrijfkopje van php op positie 0 van het bestand.fseek($file,0); // schrijf de nieuwe counter waarde naar het bestand. (counter + 1)fwrite($file, ++$counter, 30); // en sluiten maar weer.fclose($file); ?> <?// set de header op image/png (formaat van plaatje// kan je ook wijzigen naar image/jpeg of image/gif// indien je andere plaatjes gebruikt.Header("Content-type: image/png");// cache het plaatje niet!Header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0");// experiation date ;)Header("Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT");// again dit plaatje niet saven!Header("Pragma: no-cache");?> <?// laat het plaatje naar $im$im = imagecreatefrompng("icon.png");// zet de achtergrond kleur op wit (255,255,255)$color = ImageColorAllocate($im, 255,255,255);// hier bereken ik de positie van het plaatje.$x = (60 - strlen($counter) * 7);// en dat weer delen door 2 = precies het midden :+$x = $x / 2;// nu de string toevoegen aan het plaatjeImageString($im, $font=2, $x, $y=48, $counter, $color);// laat het plaatje zien!ImagePng($im);// verwijder het plaatje van de 'server?'ImageDestroy($im); ?> |
(heb ik van die andere topic "gejat" en in mijn icon.php gegooid).
Verder heb ik ook nog icon.jpg en counter.txt (waar niets in staat).
<uitgebreide uitleg needed
Alvast hartelijk bedankt voor je tijd, moeite etc etc! want ik doe alles voor zo'n random icon