Toon posts:

[PHP]Hoe maak ik php icon, als ik net HTML kan ?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste "vrienden" :P ;) !

Ik kan nog net HTML'en. Ik wil graag een PHP icoontje. Ik heb de search optie gebruik en veel topics erover gevonden (niet veel maar zeker genoeg). Ik heb de php code gekopieerd en in de icon.php gedaan, jpeggie gemaakt etc etc.. maar hij doet het niet, heb ff in de code's gekeken, ik weet niets van php dus voor mij betekende het niets *D.

Dit staat er in mijn icon.php:
PHP:
1
2
3
4
5
<?
//This generates my user icon for forums and includes a counter..// open het bestand$file = fopen("counter.txt", "r+");         // als het bestand niet bestaat dan... if (!$file) {     // oeps   echo "<p>Couldn\'t open counter file\!<p>"; // stop het script   exit;// eind als (if)}  // lees de counter uit de counter.txtif (!($counter=fread($file,30))) { // oeps kan niet lezen   echo "<p>Couldn\'t read counter file\!<p>"; // eind als (if)}  // plaats het schrijfkopje van php op positie 0 van het bestand.fseek($file,0); // schrijf de nieuwe counter waarde naar het bestand. (counter + 1)fwrite($file, ++$counter, 30);  // en sluiten maar weer.fclose($file); ?>
<?// set de header op image/png (formaat van plaatje// kan je ook wijzigen naar image/jpeg of image/gif// indien je andere plaatjes gebruikt.Header("Content-type: image/png");// cache het plaatje niet!Header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0");// experiation date ;)Header("Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT");// again dit plaatje niet saven!Header("Pragma: no-cache");?>
<?// laat het plaatje naar $im$im = imagecreatefrompng("icon.png");// zet de achtergrond kleur op wit (255,255,255)$color = ImageColorAllocate($im, 255,255,255);// hier bereken ik de positie van het plaatje.$x = (60 - strlen($counter) * 7);// en dat weer delen door 2 = precies het midden :+$x = $x / 2;// nu de string toevoegen aan het plaatjeImageString($im, $font=2, $x, $y=48, $counter, $color);// laat het plaatje zien!ImagePng($im);// verwijder het plaatje van de 'server?'ImageDestroy($im);
?>

(heb ik van die andere topic "gejat" en in mijn icon.php gegooid).
Verder heb ik ook nog icon.jpg en counter.txt (waar niets in staat).

<uitgebreide uitleg needed :P >

Alvast hartelijk bedankt voor je tijd, moeite etc etc! want ik doe alles voor zo'n random icon ;) !

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik wil niet vervelend doen, maar [topic=105710/1/25]

staat alles heel erg duidelijk uitgelegd.

Verder heb je alleen nog webspace nodig die PHP ondersteunt, en klaar is kees.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Er staat: <?//

// betekent comment, dus dat leest php niet. Haal de //'s eens weg..

Verwijderd

nou, je moet wel een host hebben die php (+mysql?)ondersteunt he :D
voor de rest weet ik het ook niet..

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
whaaa ram er eerst eens wat enters tussen, anders lees ik 't niet eens

lees trouwens eerst deze even door:
[topic=334725/1/25]

staat veel nuttige info in

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 17:51 schreef Flat© het volgende:
whaaa ram er eerst eens wat enters tussen, anders lees ik 't niet eens

lees trouwens eerst deze even door:
[topic=334725/1/25]

staat veel nuttige info in
Daar heb ik de code vandaan en het hele idee :P :) ...

Weet iemand of Quicknet (van Sonera, nu Ticsali dus) ook PHP ondersteund ?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je nog maar net HTML kent leg je daar dan bij neer... En verdiep je eerst voordat je aan dit soort dingen begint...

"Jongens, ik zag vandaag iemand die zelf een auto gebouwd had, kunnen jullie me nu uitleggen hoe ik dit ook kan doen, zodat ik hem morgen af heb?"

Dus doe rustig aan... Lees eerst maar eens alles wat er in de PHP documentatie op www.php.net staat over Image functions...

Succes!

• Ozzi
  • Laatst online: 06-09 15:40

Ozzi

??

Op maandag 24 december 2001 18:07 schreef Qul het volgende:

[..]

Daar heb ik de code vandaan en het hele idee :P :) ...

Weet iemand of Quicknet (van Sonera, nu Ticsali dus) ook PHP ondersteund ?
nee die ondersteund het niet helaas

geen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 18:13 schreef Ozzi het volgende:

[..]

nee die ondersteund het niet helaas
oohwww ehehe, misschien is dat het wel :P :( .. weet iemand een gratis die wel PHP ondersteund ? Hij moet toch ook MySQL ondersteunen ?

• Engineer
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:20 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:19

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je frans spreekt: www.multimania.com
MySQL heb je niet nodig, maar ik zou je wel de tip willen geven om iets van php te leren (dan zou je ook al gezien hebben dat dit code is om een png te maken, en geen jpg)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 18:17 schreef hdd het volgende:

[..]

Leer nou eens eerst zelf php, en bouw daarna je eigen script op |:(

Als je bij de php'ers wilt horen moet je op z'n minst weten welke functie wat doet, ik kan me niet voorstellen dat jij dat allemaal weet als je net html kent.
Dat weet ik ook niet allemaal, ik heb die code van die andere topic gejat en in mijn icon.php file gegooid, beter lezen, minder stress.. maar whatever!

Je hoeft niet zo boos te doen (misschien ben je dat niet maar met zo'n :r smiley ziet het er wel uit :P ).

Ik maakte deze topic omdat ik erover wilde leren...

EDIT:
Op maandag 24 december 2001 18:19 schreef Duracell het volgende:
Als je frans spreekt: www.multimania.com
[etc etc]
Ik spreek geen Frans, ik ben 12 :P !

Verwijderd

Topicstarter
Niet meteen gaan zooien van:"Je bent 12 en je wilt PHP leren in een keer ??!?!" want dat is het niet.. Ik ben ten eerste slimmer dan je denkt :P. En verder wil ik niet de hele PHP in een dag leren, kwil alleen een goeie uitleg hebben van hoe die php random icon werkt...

btw:
het werd te veel tekst als ik dit in 1 reply dee en dan gaan sommige niet alles lezen, daarom in 2 :).

Verwijderd

ik zou beginnen met:
PHP:
1
2
3
4
<?
make_a("icon"); // om een icoon te maken
make_forum_with_a_lot_of_futures(); //deze ken je vast al
?>

sorry hoor maar jij bent wel erg lui.

Enigste wat je hebt gedaan is even op got gezocht en wat nutteloos zitten copie pastu.

Als je zo graag een icoon wilt en weinig wilt doen ga dan naar www.resourceindex.com of www.hotscripts.com

en php.net om php te leren.

en als je dan een probleem hebt (met php dus niet geestelijk of lichamelijk) kom dan terug.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:56
Op maandag 24 december 2001 18:27 schreef raymanontweakers het volgende:
ik zou beginnen met:
PHP:
1
2
3
4
<?
?>

sorry hoor maar jij bent wel erg lui.

Enigste wat je hebt gedaan is even op got gezocht en wat nutteloos zitten copie pastu.

Als je zo graag een icoon wilt en weinig wilt doen ga dan naar www.resourceindex.com of www.hotscripts.com

en php.net om php te leren.

en als je dan een probleem hebt (met php dus niet geestelijk of lichamelijk) kom dan terug.
Hij is niet lui, hij heeft zelfs al er een paar overbodige enters tussenweg gehaalt!! :P

Verbouwing

• flat
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 19:58 schreef DinoRaptor het volgende:
Hij is niet lui, hij heeft zelfs al er een paar overbodige enters tussenweg gehaalt!! :P
sprak de man met het door mij gemaakte icon :P

mja en dat die enters weg zijn, komt volgens mij door 't feit dat 'ie niet goed kan copy & pasten...

--Roy Goodman

• Kippenijzer
  • Laatst online: 15-09 10:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op maandag 24 december 2001 18:27 schreef raymanontweakers het volgende:
ik zou beginnen met:
PHP:
1
2
3
4
<?
?>
En ja hoor... Daar is tie weer... De mensch die van een mug een olifant wenscht te maacken :-)

Het is dus
PHP:
1
2
3
<?
make_forum_with_a_lot_of_features();
?>

Dus features ipv futures :-P

Jeah... Da's weer nuttig :-)

Verwijderd

Jij pakt het helemaal verkeerd aan vind ik. Leer eerst eens alles van html en niet een beetje. Ga je dan verdiepen in grafische programma's zoals photoshop en daarna in scripttalen bijvoorbeeld php. Je kan ook tussendoor nog javascript leren. Het is niet slim om meteen bij een random icon te gaan beginnen als je php wilt leren. PHP is namenlijk veel meer dan de grafische dingen die je er mee kan generen. Je kan PHP en een database zoals MySQL ook op je eigen computer draaien (ook windows) als localhost. Je kan ergens apache triad ofzo downloaden dan heb je alles bijelkaar. Ga dan veel lezen over php, bijvoorbeeld http://www.php.net, http://www.phpfreakz.com, http://www.devshed.com en er zijn nog wel meer goede php sites. Als je dan goed de basis van php kent kan je misschien eens gaan kijken naar de grafische dingen die je met php kan genereren.

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 18:25 schreef Qul het volgende:
Ik ben ten eerste slimmer dan je denkt :P.
whahahaahhahahahaha lol @ QUL..check mn underline!
maaruh als je ff op msn komt help ik je ik weet wel hoe het moet!

Trouwens jullie met je slimme comentaar dat joch is 12 laat um lekker..wil je hem echt helpen maak gewoon een icon voor hem en geef hem de link... :) dat zou goed voor hem zijn..of niet Qul? ;)

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 21:21 schreef Kippenijzer het volgende:

[..]

En ja hoor... Daar is tie weer... De mensch die van een mug een olifant wenscht te maacken :-)

Het is dus
PHP:
1
2
3
<?
make_forum_with_a_lot_of_features();
?>

Dus features ipv futures :-P

Jeah... Da's weer nuttig :-)
Mieru-neuker... :P ... iedereen weet dat het features is .. :P maar het is en blijft futures ;)

Verwijderd

edit:
gvd, verkeerde gebruiker, ww was nog opgeslagen :(

Verwijderd

...

• flat
  • Niet online
en nog steeds dezelfde gebruiker? :D

--Roy Goodman

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 13:37 schreef Rmon het volgende:
Trouwens jullie met je slimme comentaar dat joch is 12 laat um lekker..wil je hem echt helpen maak gewoon een icon voor hem en geef hem de link... :) dat zou goed voor hem zijn..of niet Qul? ;)
Hij vraagt de tweaker die zich heel lang in php heeft verdiept om goede scripts te kunnen schrijven en daar erg veel moeite voor heeft gedaan of die even zijn icon in orde wilt maken. Blijkbaar is hij niet slim genoeg om een script te te kopieëren wat de sleur en pleur functie van windows heel makkelijk maakt, dus de uitspraak "Ik ben slimmer dan je denkt" lijkt mij ook niet erg op zijn plaats, het script zou heel goed werken als hij al die "nutteloze" enters niet zou hebben verwijderd. Ik, en ik denk de meeste tweaker ook, heb niet zo heel veel zin om mijn tijd daaraan te verneuken. Het is echt niet zo heel erg veel moeite om dat scriptje (goed) te kopieëren.
Je hebt het over het slimme commentaar van iedereen; de tweakers die dit slimme commentaar gaven hebben hier alleen maar goede bedoelingen mee, zij proberen Qul duidelijk te maken dat het geen zin heeft om meteen met een icon script te beginnen en geven hem nuttige tips/sites.

Blijkbaar heb jij wel genoeg tijd om hem te helpen met z'n icon, oftewel, om een (soort) scriptrequest te beantwoorden, maar dat geldt lang niet altijd voor elke tweaker...

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 16:42 schreef jurriebur het volgende:

[..]Blijkbaar heb jij wel genoeg tijd om hem te helpen met z'n icon, oftewel, om een (soort) scriptrequest te beantwoorden, maar dat geldt lang niet altijd voor elke tweaker...
*pst* Rmon == Qul

Verwijderd

...

• Engineer
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:17 ]

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:56
Op maandag 24 december 2001 20:07 schreef Flat© het volgende:

[..]

sprak de man met het door mij gemaakte icon :P

mja en dat die enters weg zijn, komt volgens mij door 't feit dat 'ie niet goed kan copy & pasten...
eej man!!! Ik heb m'n icon zelf geschreven!! Dat ik headery-type schreef en daar de fout niet in zag, is alleen maar een _klein_ detail...

Verbouwing

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 16:45 schreef Thunder het volgende:

[..]

*pst* Rmon == Qul
wat lul jij nou? knurft..
waarom praat je over iets dat je niet eens weet..
met je domme ideeen die je van gamers.nl hebt gekregen..en dat geloof je ook nog en dat kom je hier beetje lullen...sukkel.. :(

[sorry hoor maar hier kan ik echt boos om worden dat die knurft denkt dat ik dat zielig ventje van een Qul ben..terwijl het uitgebreid door een paar mensen is uitgelegd op gamers.nl [waar hij dit dus ook vandaan heeft]]

Verwijderd

www.php.net <- zoek maar op image
Pagina: 1