DTS audio CD's, welke vind je het best?

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
He Allemaal,

Via search heb ik hier twee topics over gezien, maar ik wil graag een nieuwe openen, met dit verschil:
Ik hoor graag van anderen wat ze goed vinden klinken, omdat ik de online-reviews van sommige niet vond kloppen. Ik heb het niet zozeer over muziek-smaak, maar meer de manier waarop opnames tot leven komen, en gebruik maken van alle kanalen.

Mijn favorieten, van best naar minder.
Alan Parsons - On Air <-- WOW
Sting - 10 summoner tales
Sting - New Sunday (of zo)

minder:
eric clapton - meerdere niet klinkende cd's
Police - Every breath you take (geloof ik)

Wie kan wat aanraden?

Verwijderd

Uhm... heeeeel aparte vraag, nog niet eerder zoiets gezien hier... :+

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

DarkSide

theres no place like ::1

Mag ik vragen waar je Alan Parsons en Stin ten summoners tales in DTS vandaan hebt?
Ik heb beidde cd's maar niet in DTS.
Zou ik wel graag willen hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

waar haal jij DTS cd's in nederland?

bij de free record shop hadden ze er nog nooit van gehoord |:(

ik zoek me suf.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Bij de mediamarkt of rodisc zijn DTS cd's te krijgen. Vast nog wel een boel andere zaken. Kijk hier voor een overzicht van rodisc.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Bij media markt was de DTS versie van eagles- hell freezes over - in de aanbieding. Klinkt echt perfect. Vooral regio 1 dvd's zijn veel DTS.

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 19:44
Hahahaha,

Vooral de eagels is wel lachen. Zit je opeens midden in de gitaren of trom. De ene zanger hoor je linksachter, de ander rechtvoor. LOL! De studio's moeten het weer opnieuw leren. Hou het voorlopig wel op stereo voor muziek, DD en DTS voor films

met vriendelijke groeten, marcel

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
Ik heb de DTS cd van Titanic. die is wel o.k.
Verder heb ik nog 2 DTS demonstratie cd's die zijn matig... :)

Verwijderd

heb een dts cd van de mavericks. echt het beste geluid wat ik tot nu toe gehoord heb van een cd. prachtig.

Verwijderd

zijn er trouwens ook ac3 cd's??

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 22:47 schreef us1111 het volgende:
Bij media markt was de DTS versie van eagles- hell freezes over - in de aanbieding. Klinkt echt perfect. Vooral regio 1 dvd's zijn veel DTS.
We hebben het hier over DTS Audio CD's en niet over DVD's met DTS..........

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Maar je hebt wel een DVD speler nodig neem ik aan? Ken geen ander apparaat dat een dergelijk signaal kan uitsturen. Een normale cd speler stuurt gewoon netjes een stereo signaal uit.

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 24-02 15:49
Op dinsdag 25 december 2001 13:23 schreef Yokozuna het volgende:
Maar je hebt wel een DVD speler nodig neem ik aan? Ken geen ander apparaat dat een dergelijk signaal kan uitsturen. Een normale cd speler stuurt gewoon netjes een stereo signaal uit.
nope, je ken in principe met elke cd speler met digitale (bijv. optische) DTS cd's afspelen. De DA converter in de speler snapt het niet, maar die in je receiver wel.

Een DTS stream is net als een PCM stream.

Coïtus ergo sum

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

geef mij maar een oude versterker en een pickupje, goed genoeg voor ranzige en ruige
rock n roll :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

We hebben het hier over DTS Audio CD's en niet over DVD's met DTS..........
Jah.. En staat er op hell freezes over geen audio ofzow? Ik koop die dvd echt niet voor het beeld :Y)
Trouwens ik wis eigenlijk niet eens dat er ook DTS Audio only CD's waren. 'K ga eens verder zoeken nu :)

Trouwens is er al iemand die weet waar je deze CD weg kan halen behalve togt??

• ShittyOldMan
Jah.. En staat er op hell freezes over geen audio ofzow? Ik koop die dvd echt niet voor het beeld :Y)
Trouwens ik wis eigenlijk niet eens dat er ook DTS Audio only dvd's waren. 'K ga eens verder zoeken nu :)
Nogmaals, we hebben het hier over CD's :). Dat er op die DVD van jou ook een DTS stream staat maakt het nog geen DTS CD.

Verwijderd

Yeah yeah yeah... Okee dan: DTS CD's blij nu? Lekker constructief bezig jij :Z...
Maar we hebben nog steeds geen antwoord ;(.

Verwijderd

Zelf gemaakte CD'S met SURCODE *D.

Kan verder geen antwoord geven omdat ik er geen heb.

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
Uhm het wil heeeel toevallig dat er op sommige newsgroepen van die cd's staan om even een voorbeeld te noemen alt.binaries.cd.image.other
probeer daar maar eens :+

Verwijderd

Eeeh.. nog even een heel ander vraagje. Weet er ook iemand hoe ik een DTS track van een DTS DVD (hell freezes over) kan rippen en deze op een AUDIO cd kan zetten?

• ShittyOldMan
Op donderdag 27 december 2001 22:02 schreef us1111 het volgende:
Yeah yeah yeah... Okee dan: DTS CD's blij nu? Lekker constructief bezig jij :Z...
Maar we hebben nog steeds geen antwoord ;(.
Nou zeg, klinkt wel erg boos. Ik wijs je alleen even op een fout die mensen wel vaker maken alleen had je dit de eerste keer niet door. Een DTS CD is dus een CD met een DTS track welke als het ware gelijk is aan de gewone PCM (CD) track. Alleen je D/A converter begrijpt het verder niet, je digital out stuurt het alleen maar door. De receiver kan het vervolgens decoderen. Deze DTS track is anders dan die op de DVD's. Een cd-speler leest namelijk maar op één enkele snelheid >> 1.411,2 Kbps. Het DTS signaal moet dit dus ook zijn wat zorgt voor een compressie van 1:3. Bij DTS DVD's is deze compressie dus anders (zover ik weet).

Om op de vraag terug te komen waar je dergelijke CD's kunt vinden:
Rodisc heeft er een aantal in het assortiment.
De Mediamarkt in Amsterdam (arena) heeft ze ook. Alleen liggen die niet bij de andere cd's, maar beneden in de hifi hoek helemaal rechts. En dan in die bak links vooraan. Niet echt veel overigens.
Andere muziek speciaalzaken hebben ze ook vast wel, bijv. Fame music in Amsterdam (denk ik).
Eeeh.. nog even een heel ander vraagje. Weet er ook iemand hoe ik een DTS track van een DTS DVD (hell freezes over) kan rippen en deze op een AUDIO cd kan zetten?
Ik weet niet of het hetzelfde gaat als met een DD/AC3 track, anders kun je hier wat info vinden. Wellicht kan het ook met flask mpeg of virtualdub of een van dat type programma's. (doe dan dus wel naar wave audio en niet naar mp3, zonde van de kwaliteitsverlies, al dan niet hoorbaar (da's weer een andere discussie)).

Succes

• Flint
De DTS tracks zijn op dvd meestal 768Kbit, bij een DTS cd is deze precies 2 keer zoveel, 1536Kbit dus.
Omdat de bitrate hoger is zullen DTS cd's dus beter klinken als de DTS dvd's.

op dvd's kunnen ze ook een 1536Kbit track zetten, alleen komt dan plaatsgebrek om de hoek kijken....

(ik ben niet helemaal zeker van m'n theorie...)

Dr is trouwens ook nog zoiets als DTS96/24. Dat zou nóg beter moeten zijn maaruh, je moet wel nieuwe hardware hebben |:(

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 02:29 schreef Flint123 het volgende:
De DTS tracks zijn op dvd meestal 768Kbit, bij een DTS cd is deze precies 2 keer zoveel, 1536Kbit dus.

op dvd's kunnen ze ook een 1536Kbit track zetten, alleen komt dan plaatsgebrek om de hoek kijken....

(ik ben niet helemaal zeker van m'n theorie...)

Dr is trouwens ook nog zoiets als DTS96/24. Dat zou nóg beter moeten zijn maaruh, je moet wel nieuwe hardware hebben |:(
Uhm, Plaatsgebrek op een DVD :?

• ShittyOldMan
Uhm, Plaatsgebrek op een DVD :?
Jazeker, vandaar ook dat vaak de DTS versies minder extra's hebben. De Dolby Digital track moet er namelijk ook altijd op staan (is de standaard).

• Yokozuna
Op een DVD past nog altijd 5.2GB of 17GB. Op een cd maar 650 tot 700MB. Hoe the fuck kan een DVD dan WEL plaatsgebrek hebben?
Waarom op een cd hoger?? op een cd passen toch minder MB's.
Of passen op een DTS CD weer meer MB's? GEEF ALLES EENS DUIDELIJK AAN IN EEN SCHEMA OFZO> veel mensen zijn volgens mij flink door elkaar aan het blaten. (waaronder ik denk ik)

Kan iemand met schema over alle types ff wat verheldering brengen?

• ShittyOldMan
Op een DVD past nog altijd 5.2GB of 17GB. Op een cd maar 650 tot 700MB. Hoe the fuck kan een DVD dan WEL plaatsgebrek hebben?

[..]

Of passen op een DTS CD weer meer MB's? GEEF ALLES EENS DUIDELIJK AAN IN EEN SCHEMA OFZO> veel mensen zijn volgens mij flink door elkaar aan het blaten. (waaronder ik denk ik)

De verschillende DVD's:

DVD-5
Enkele laag van 4,7 GB. Hier kan 130 minuten aan beeld en geluid (4 audiotracks, meertalig) op met een bitrate tussen de 4 en 6 mb/s. Extra's passen dan niet meer.

DVD-10 (flipper disc)
Zelfde als de DVD-5 maar dan met aan de boven en onderkant van de disc een laag. Halverwege de film moet je 'm dus omdraaien. 9,4 GB totaal voor circa 260 minuten beeld en geluid.

DVD-9
Het meest gebruikte soort, de DVD met twee lagen. 8,5 GB voor beeld en geluid wat staat voor ongeveer 240 minuten.

DVD-18
Een DVD-9 met bovenop en onderop data (flipper). Op deze disc kan 17 GB in totaal voor 480 minuten aan beeld en geluid. (ik heb ze nog nooit gezien of ik kijk niet goed)

Hybride
Een combinatie van DVD-5 en DVD-9 met aan de ene kant twee lagen en aan de andere kant slechts één.

Waarom dan toch ruimte tekort?
Ik denk omdat op een DVD veel meer staat dan alleen de audiotrack. En dan staan er veelal ook nog eens meerdere op (DTS, engels DD, frans DD, spaans DD 2.0 om maar even wat te noemen). Daarnaast heb je met een DTS CD maar een uur aan muziek te vullen en bij een film eerder 2 uur. En op een DVD neemt het beeld gewoon erg veel ruimte in beslag. Maargoed, uiteindelijk is mij ook niet helemaal duidelijk wat nou precies de redenen zijn. Bij mij is toch echt altijd ingegoten dat een DTS CD veelal een hogere bitrate heeft dan de DVD, en dat bij een DTS DVD de extra's nog wel eens willen ontbreken wegens ruimtetekort (door die extra DTS track).

/edit
Het kan ook zijn dat het ontbreken van de extra's alleen voorkomt bij de DVD-5 type's. Dat deze precies volzitten met een DD track, de film en de extra's en er dan geen DTS track van een paar honderd MB (500 ofzo?) meer bijkan. Ik zie het namelijk steeds minder. De U-571 special edition heeft ook een DTS track plus al die extra's (type DVD-9).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41

Jag

Op zondag 30 december 2001 22:38 schreef Yokozuna het volgende:
[..]

Heel mooi schema van Shittyoldman, maar om kort antwoord te geven: op een DVD staat ook beeld :P. En op een DTS cd staat alleen maar een DTS soundtrack.

• Yokozuna
Oh~! ok. Kort en krachtig :)

Maar dus een DTS cd is gewoon een soort normale muziek-cd? (met andere indeling dan)

(Axys? Das toch dat PA merk? Want ze maken ook prachtige dubbelbass pedalen :7 ohnee, das met een i)

• ShittyOldMan
Op maandag 31 december 2001 09:27 schreef Yokozuna het volgende:
Oh~! ok. Kort en krachtig :)

Maar dus een DTS cd is gewoon een soort normale muziek-cd? (met andere indeling dan)

(Axys? Das toch dat PA merk? Want ze maken ook prachtige dubbelbass pedalen :7 ohnee, das met een i)
Als we dan toch kort en krachtig gaan doen :)
Op een DTS CD staat een signaal dat er hetzelfde uitziet als het signaal op een gewone CD. Vandaar dat je 'm in alle CD speler kunt afspelen. Het klinkt echter voor geen meter (alleen ruis of niks denk ik), totdat je het signaal door een DTS decoder haalt. Om het signaal daar te krijgen moet je de digitale uitgang gebruiken van je cd speler.

• JvS
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 31 december 2001 15:52 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Als we dan toch kort en krachtig gaan doen :)
Op een DTS CD staat een signaal dat er hetzelfde uitziet als het signaal op een gewone CD. Vandaar dat je 'm in alle CD speler kunt afspelen.
De cd speler snapt er niets van hoor. Het is gewoon een digitaal spoortje. Een cd speler kan ook een cdrom afspelen, maakt de DA converter alleen helemaal niets van :P. Alleen stuurt-ie wel alles gewoon over de digitale uitgang naar buiten :). En daar kan (in geval van een DTS signaal op zo'n spoor) zo'n decoder dan weer wat mee :)

(herhaal mode BTW :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ShittyOldMan
Op maandag 31 december 2001 16:02 schreef JvS het volgende:

[..]

De cd speler snapt er niets van hoor. Het is gewoon een digitaal spoortje. Een cd speler kan ook een cdrom afspelen, maakt de DA converter alleen helemaal niets van :P. Alleen stuurt-ie wel alles gewoon over de digitale uitgang naar buiten :). En daar kan (in geval van een DTS signaal op zo'n spoor) zo'n decoder dan weer wat mee :)

(herhaal mode BTW :)).
Maareeh, dat is toch ook wat ik zeg :? :)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 03:25 schreef Jag het volgende:

[..]

Heel mooi schema van Shittyoldman, maar om kort antwoord te geven: op een DVD staat ook beeld :P. En op een DTS cd staat alleen maar een DTS soundtrack.
nounou, dan zet je toch alleen DTS tracks erop en geen BEELD...

• ShittyOldMan
Op maandag 31 december 2001 16:18 schreef LindaVanKessel het volgende:

[..]

nounou, dan zet je toch alleen DTS tracks erop en geen BEELD...
:? :? Wat heb je dan aan een DVD-film als je geen beeld hebt?

Verwijderd

Nou, als je kijkt naar de rest van de postings, zie je dat het topic daar ongeveer op neer komt. DTS audio only CD's. Als je nu een normale DVD zonder beeld maakt, kun je er BESWEL veel DTS audio op kwijt.

• ShittyOldMan
Nou, als je kijkt naar de rest van de postings, zie je dat het topic daar ongeveer op neer komt. DTS audio only CD's. Als je nu een normale DVD zonder beeld maakt, kun je er BESWEL veel DTS audio op kwijt.
Da's waar, maar de plaatsgebrek op DVD discussie ging even over dvd films, dat daar altijd een lagere kwaliteit DTS track op staat omdat je anders ruimte tekort krijgt. Je kunt een DVD dan wel voor alleen het geluid gebruiken en er zo een hogere bitrate DTS track op zetten, maar dan heb je dus gewoon hetzelfde als een DTS CD (en dus niet rendabel voor productie, vandaar ook dat ze er niet zijn)

(waar het op een zijspoor overging:)

• Flint
Heb ik 't weer gedaan... :)

Ik gaf alleen ff wat achtergrond info 8-)

• Togt
  • Laatst online: 24-08-2021
Hehe, om deze oude post op te rakelen:

Laatst luisterde ik naar de CD van Steely Dan - Gaucho

Deze mag nu ook bij mijn favorieten staan. Wat een kwaliteit! Prima gemixed, geen gekke panning over de achterkanalen (zoals sommige van de Police cd) en een lekker vol geluid.

Iedereen die twijfels heeft over stereo vs. DTS mag bij mij komen luisteren in Amersfoort.

• ShittyOldMan
Waar in Amersfoort? :)

Verwijderd

Heb vandaag ook Allan Parson gehad, maar heeft iemand nog een idee waar je die dts audio dvd's kan krijgen???

Verwijderd

Ja ik heb ook wel een beetje moeite met de alom geprezen Hell Freezes Over (Eagles). Overal rondom gitaren en drums.
Een beetje lachwekkend inderdaad. Als dat nou de knaller moet zijn ?
Wel bij die Elektronische muziek, kan dit alles schitterend gemixed worden (Die Tiesto muziek en Leftfield etc.)
Die quadrofonische toestanden krijg je dan weer.
Doe me nog aan de seventies denken, waarbij je in AHoy van die rondzwefende synthesizers te horen kreeg (R.J. Stips bij de Earring toendertijd), op zo'n quadro installatie.

Alan Parsons's dan maar weer ? Hmm daar ben ik al tien jaar op uitgekeken.

Nee laten ze maar wat van die nieuwe muziek op DTS zetten. zoals Chmemical Brothers en Leftfield; Klinkt denk ik als een sensatie in je huiskamer.

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Vreemd verhaal hier:

Ik snap het blijkbaar niet helemaal:

DTS is een 5.1 signaal met een mindere compressie toch?

Een normale CD-speler kan hoogsten 300Kb per seconden lezen
terwijl een DVD-speler makkelijk 10Mbit aankan.

Een stereo PCM signaal neemt voor 74 minuten een volledige CD in beslag, zo'n 680MB

Ik neem dus aan dat op die DTS cd's dus minimaal de helft minder muziek opstaat vanwegen het ruimte gebrek en daarnaast ook nog eens een probleem heeft met het lezen van die hoge bitrate.

Hoe kan het dan dat die DTS CD een hogere bitrate heeft. Terwijl op de DVD een lager staat maar hij deze wel kan afspelen terwijl een CD-speler dit technische niet eens haalt want de bitrate is te hoog.

Ik ben benieuwd naar het antwoord want ik wil het toch graag weten.

• ShittyOldMan
Ik neem dus aan dat op die DTS cd's dus minimaal de helft minder muziek opstaat vanwegen het ruimte gebrek en daarnaast ook nog eens een probleem heeft met het lezen van die hoge bitrate.
Vergeleken met DD heeft DTS inderdaad een mindere compressie. Een gewone stereo PCM CD heeft echter helemaal geen compressie. Het is dus niet zo dat op een DTS CD minder muziek staat, juist wegens die compressie lukt het allemaal wel. Deze compressie is zo ingesteld dat het er als het ware net zo uitziet als een gewone PCM CD, je D/A converter snapt het niet en de digi out stuurt het alleen maar door. Uiteindelijk komt het er op neer dat je dus voldoende muziek hebt. En de speler heeft dan geen moeite met de bitrate.
Hoe kan het dan dat die DTS CD een hogere bitrate heeft. Terwijl op de DVD een lager staat maar hij deze wel kan afspelen terwijl een CD-speler dit technische niet eens haalt want de bitrate is te hoog.
Volgens mij zijn het hele andere redenen dan een cd-speler de dvd track niet zou kunnen lezen (afgezien natuurlijk dat de schijf fysiek anders is), meer juist dat het te laag is ofzo? Op de DVD staat een lagere bitrate omdat het anders niet past, de DD track moet er ook nog bij.

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik bedoelde hier boven wordt een bitrate genoemd van 1500Kb maar een cd-speler kan niet meer lezen als 300Kb per seconden.

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04-2025
Op woensdag 27 februari 2002 16:12 schreef mweert het volgende:
Ik bedoelde hier boven wordt een bitrate genoemd van 1500Kb maar een cd-speler kan niet meer lezen als 300Kb per seconden.
Je haalt de kBs en de kbs door elkaar. Een audio CD signaal (en dus ook een DTS CD signaal, want die is compatible opgesteld) doet 44.100 x 16 x 2 =1411.2 duizend bits uncompressed per seconde. DTS CD gebruikt diezelfde bitrate, maar dan met DTS gecompressed. Video-CD doet 1150 kbit video en 224 kbit mpeg1-layer2 audio = 1406 duizend bits.

Een 1x CDROM speler haalt een maximale doorvoersnelheid van 150 kiloBytes per seconde, wat op ruwweg hetzelfde uitkomt.

Een 1x DVD drive leest op minimaal 11.08 Mbits/sec. DVD-Video mag daarvan 10.08 Mbits gebruiken voor de AV-streams, waarvan maximaal 9.8 Mbit voor de video en/of maximaal 6.nogwat voor de Audio. Dolby Digital is gelimiteerd tot 448 kbits per seconde (Yes, Virginia, ook voor 5.1 tracks), terwijl DTS maximaal 1536 kbits mag doen. De meeste DTS tracks op DVD-V worden op 768 kbits, is halfrate, opgenomen, hoewel er een paar full-rate (=1536 kbit) DTS DVD-Vs zijn.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Volgens mijn bescheiden mening zullen de oudere CD's met DTS duidelijk remixen zijn want ik kan me niet voorstellen dat ze met een echt DTS-systeem zijn opgenomen.

Off-topic
Toen ik nog jong was (au) had je de eerste 4 LP's van The Beatles in Mono maar later werden ze ook nog eens in stereo uitgebracht. Ik noemde het ping-pong stereo. Soms zang links en instrumenten rechts en dan weer andersom.

De eerste 4 LP's zijn ook als Mono CD uitgebracht en weet je wat het gekke is? Ik wil die graag nog eens in stereo hebben.

Maar goed, mijn conclusie is dus dat je in 99 van de 100 gevallen te maken hebt met een remix en NIET met "echt" DTS.

Die van The Eagles is trouwens een van de betere DTS (de dvd dan) opnames.

ARME AOW’er

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Enigste wat ik weet van die cdŽs is dat eric clapton op zijn laatste cd gebruikt maakt van drum computers dus niet van een echte drummer daarom klinkt de drum ook (naar mijn mening) erg dof

Verwijderd

Flint123 schreef op 24 december 2001 @ 23:56:
Ik heb de DTS cd van Titanic. die is wel o.k.
Verder heb ik nog 2 DTS demonstratie cd's die zijn matig... :)
weet iemand of ik toevallig ergens demonstratie muziek en/of video kan downloaden?

Verwijderd

dat je het uiterste uit je surround kan halen, van links naar rechts van boven naar onder etc?

Verwijderd

mag ik um omhoog gooien? mijn vraag hierboven :?

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 10:01

hbokh

Unox: the worst OS!

Togt schreef op 11 februari 2002 @ 13:38:
Hehe, om deze oude post op te rakelen:

Laatst luisterde ik naar de CD van Steely Dan - Gaucho
--- 8<-- knip -- 8< ---

Ook de DTS-DVD Steely Dan - Two Against Nature mag er zijn!

This is my sick nature.

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Is Rodisc de enige met DTS Audio Cd's? Of zijn er nogmeer titles?

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1