Toon posts:

[XP]Cable not connected

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 pc's staan met xp en allebei netwerkkaart en UTP kabel. Ik heb dezelfde instellingen gebruikt als 2 computers met windows 98. Een computer heeft internetverbinding en de andere moet deze ook krijgen via de pc met verbinding. Maar hij geeft de hele tijd de foutmelding kabel niet aangesloten. Maar toch heb ik ze aangesloten. Nu is mijn vraag! KAN IEMAND HIER AUB de instellingen neerzetten van allebei de pc's hoe je netwerkverbinding krijgt??? :?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.
Verder graag niet zoveel van je CAPSLOCK GEBRUIK MAKEN, staat nogal schreeuwerig.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

MISSCHIEN WEET IK HET ANTWOORD WEL!!!! :+

dus...

IP adressen goed?? (bijv. 192.168.0.1 en 192.168.0.2)
Subnetmask goed (255.255.255.0)
Werkgroep goed ingesteld??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allebei het ip adres ingegeven.
IP adres PC 1: 192.168.0.1 (internet)
IP adres PC 2: 192.168.0.2
Subnetmasker 255.255.255.0
Dit heb ik allemaal ingesteld de werkgroep ook
Probleem???????

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:53

Wally-S

-Snowboarding is art-

Wel een crosslink cable gebruikt?

Snow is only frozen water

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

OF JE LEEST EEN KEER DE FAQ WAAR DE OPLOSSING IN STAAT VOOR JOU PROBLEEM EN ER IS OOK EEN FAQ HOE JE MOET POSTEN EN DAT IS NIET MET HOOFDLETTERS IN DE TOPIC TITEL EN ZONDER NAAM EN/OF GROETEN ERONDER.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Wally-S
  • Laatst online: 18-08 21:53

Wally-S

-Snowboarding is art-

Op maandag 24 december 2001 10:26 schreeuwde MRic3
Je zou kunnen beginnen met het goede voorbeeld te geven en ook niet zo te schreeuwen.!

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een crossfire kabel, dus ik vind het allemaal een beetje raar.
Kan iemand mij niet een configuratie van zijn instellingen hier neer gooien zodat ik deze kan proberen.
Sorry voor de hoofdletters in dit topic.
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Proxar
  • Niet online
Heb je om van pc naar pc te gaan een cross kabel gebruikt?
Dat is dus wel nodig, als je bv via een hub van pc naar pc gaat heb je een gewone upt nodig.
Je kan overigens niet via een hub met alle pc op internet.
Als je wilt delen kun je met XP dat doen met ICS, Internet Connection Sharing. Dit werkt het zelfde als de antwoorden van hierboven (ip 192.168.0.1, sub 255.255.255.0), maar dat doet ie allemaal zelf, als je niet weet wat je waar moet instellen is da best makkelijk, je kan dan ook een diskette maken waarmee je op de andere pc de verbinding kan configuren, erg makkelijk, zelfs ik kan het :)
Laat even weten of het is gelukt 8-)

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 24 december 2001 10:30 schreef Wally-S het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen met het goede voorbeeld te geven en ook niet zo te schreeuwen.!
|:( |:( |:( |:( Jij begrijpt het punt |:( |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon ff van iemand anders de goede instellingen van alles want het werkt gewoon niet. ik wil het vanavond gemaakt hebben want heb nu vakantie zodat we kunnen gamen.
Kan iemand mij aub de configuratie instellingen neerzetten please?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Als je pc aangeeft dat er geen kabel ingeplugt zit is je kabel niet goed. Dan kan je met tcp/ip instelling klooien totdat je een ons weegt.
Gebruik je een hub of crosscable?

Bij een hub heb je 2x normaal utp nodig. (server->hub<-client)
Bij crosscable loopt de kabel van de ene naar de andere kaart. (server<->client)

Als je het op die manier heb opgezet en het werkt nog niet is je kabel waarschijnlijk stuk.
[b]Op maandag 24 december 2001 10:41 schreef
Greetz

Nick :'(
Graag die begroeting achterwege laten, dat wordt vanuit de faq (www.slotje.com) niet toegestaan.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 21:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op maandag 24 december 2001 10:33 schreef MRic3 het volgende:

[..]

|:( |:( |:( |:( Jij begrijpt het punt |:( |:( |:(
Probeer je moderator te worden of zo :?
Vooral zo doorgaan want zelf heb de de FAQŽs ook nog niet goed gelezen. Daar staat namelijk in dat geschreeuw om slotjes en search ook niet gewaardeerd worden.

Maar om terug te komen op de vraag, is de machine wel te pingen ?
Crossfire :? , is dat wel een crosscable ?
Leg de 2 pluggen eens naast elkaar en controleer als alle aders in beide pluggen dezelfde volgorde hebben, is dat zo is het geen crosscable.
Verders kan je ook je verbinding op de kaart kontroleren dmv. een groen ledje.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen verbinding ook niet met pingen lampjes branden en het is een crosscable had me vertypt. Maar kan aub me iemand gewoon ff zijn instellingen tussen 2 xp pc's hier neerzetten dan kan ik deze uitprinten en dan instellen.
Alvast Bedankt

Greetz

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 24 december 2001 10:20 schreef lommerbergen het volgende:
Ik heb allebei het ip adres ingegeven.
IP adres PC 1: 192.168.0.1 (internet)
IP adres PC 2: 192.168.0.2
Subnetmasker 255.255.255.0
Dit heb ik allemaal ingesteld de werkgroep ook
Probleem???????
Misschien is het wel aan te raden om van de ene naar de andere pc te pingen. Dit doe je om te testen of de pc's sowieso contact met elkaar kunnen maken.
Dus op de pc met ip adres 192.168.0.1 doe je:
code:
1
ping 192.168.0.2

en op de andere pc dus het andere ip nummer.

laat ons dan eens weten wat de uitkomst is.
edit:

Je IP settings lijken op het eerste oog wel in orde. ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beste Lommerbergen / Nick
Welkom op GoT!
Ik zou je willen verzoeken om eventjes aandacht en tijd te besteden aan de diverse FAQ's die er op dit forum staan.

Om te beginnen is er de 'gewone' FAQ. Deze is voor heel GoT, en bevat de standaard richtlijnen.
De kun je bereiken door hier te klikken.

Denk hierbij aan,
<li> Niet crossposten als je draadje niet meteen beantwoord wordt
<li> Geen overbodig gebruik maken van je CAPSLOCK. Dingen die in CAPSLOCK STAAN, KOMEN NOGEL SCHREEUWERIG OVER!!!!!! VIND JE OOK NIET ????? (dit geld dus ook voor het overmatig gebruik van uitroeptekens en vraagtekens).

Verder staan er in elk subforum ook een aantal FAQ's als 'sticky' geplaatst.
Deze herken je aan het groene icoontje Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/forum/8.gif

als je deze richtlijnen in ogenschouw neemt, zul je ongetwijfeld een fijne tijd op GoT tegemoet gaan :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
je moet de netwerkkaart ff opnieuw installen, heb ik ook gehad en dan is het opgelost

BurnHard.nl ICT Solutions

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft aan doelhost niet bereikbaar.
Maar ik wil gewoon een CONFIGURATIE hebben van iemand en niet steeds iets vragen aub zet gewoon ff een configuratie van iemand anders erin zodat ik deze na kan bootsen.
alvast bedankt

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet. Dit is de laatste keer! :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mag ik de heren er op wijzen dat GoT beschikt over een diverse aantal MOD's ?
Mocht je problemnen hebben met iemands postgedrag, dan kun je dit melden in [forum=26] , graag niet zelf de mod in het draadje uithangen en elkaar af-flamen.
Alvast bedankt :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 24 december 2001 10:53 schreef lommerbergen het volgende:
Hij geeft aan doelhost niet bereikbaar.
Dan is er dus geen verbinding tussen de twee systemen. Duh...
Aangezien jou IP settings in orde lijken, denk ik toch dat je kabel niet OK is. Misschien is een IRQ conflict op de netwerkkaarten ook wel een mogelijkheid. Als laatste mogelijkheid kunnen (verkeerd geconfigureerde) firewall programma's a la BlackICE of ZoneAlarm ook flink roet in het eten gooien
Maar ik wil gewoon een CONFIGURATIE hebben van iemand en niet steeds iets vragen aub zet gewoon ff een configuratie van iemand anders erin zodat ik deze na kan bootsen.
[knip] >> lekker hardleers << ;) [/knip]
Jouw IP settings zijn dezelfde als die van mij (en van andere tweakers). Het probleem zal daar waarschijnlijk niet aan liggen.
Overigens is het niet zo zinvol om puur settings over te kloppen. Je wilt toch ook iets leren van dit alles?

[edit en offtopic]
SinClair, over jouw sig. Is het niet Z80 (de processor) of ZX81 (de microcomputer) :? ;)
[/edit en offtopic]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Check ook even of je de verbinding op full duplex of half duplex hebt lopen.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 24 december 2001 10:43 schreef Sinclair het volgende:
[knip]
Probeer je moderator te worden of zo :?
Vooral zo doorgaan want zelf heb de de FAQŽs ook nog niet goed gelezen. Daar staat namelijk in dat geschreeuw om slotjes en search ook niet gewaardeerd worden.
[/knip]
Voor geen goud dat ik MODje wil worden en ik heb de div. FAQ's gelezen maar ik wilde meteen een punt aan de topicstarter duidelijk maken. Zoals een brave user heb ik het ook gemeld bij SU...

Waarom regaeer ik hier eigenlijk op!!! :? :? :?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

topictitel nu ff helemaal netjes gemaakt (iedereen weet wat de nieuwe was geworden)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 21:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Heb je wel de primaire aanmelding op Microsoft netwerken staan ipv Windows ?
Ook niet te vergeten puntje :)

Verders is het handig om beide machines in dezelfde workgroup te gooien. En installeer eens Netbui om te kijken als ze wel elkaar zien.

En Foolzero, er was nog een ZX80 voor de ZX81 ;)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1