MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
[search=UTFS]
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
haha ok ik ben dus niet de enige.
ok het leeft dus wel en er zijn inderdaad al topics over dus ....
ok het leeft dus wel en er zijn inderdaad al topics over dus ....
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
Je zou het ook anders kunnen zeggen. Dit is een forum en geen helpdesk, dus er mag van de users verwacht worden dat zij zelf ook een beetje zoeken 
Ik wil wel zeggen geheel tegen dat "UTFS" en "Sotje" gedoe te zijn... Verwijs dan gewoon ff naar een goed topic of naar de search, of meld het ff in SU....
Ik wil wel zeggen geheel tegen dat "UTFS" en "Sotje" gedoe te zijn... Verwijs dan gewoon ff naar een goed topic of naar de search, of meld het ff in SU....
Ik ben het volledig met je eens: slotje roepen heeft totaal geen zin (techpostcount opschroeven?), als er een mod passeert in dat topic ziet die het zelf wel, en anders is hij het topic niet aan het lezen...
En als je alleen maar utfs neerknalt,vind ik dat niet erg vriendelijk, het kan best zijn dat een topic al veel voorgekomen is, maar geef gewoon een link naar een topic waar de oplossing in staat (en wijs eventueel vriendelijk door naar de search), dan is die user zijn probleem meteen opgelost.
En als je alleen maar utfs neerknalt,vind ik dat niet erg vriendelijk, het kan best zijn dat een topic al veel voorgekomen is, maar geef gewoon een link naar een topic waar de oplossing in staat (en wijs eventueel vriendelijk door naar de search), dan is die user zijn probleem meteen opgelost.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
kijk dat is inderdaad het systeem van een forum.Op maandag 24 december 2001 00:43 schreef Duracell het volgende:
Ik ben het volledig met je eens: slotje roepen heeft totaal geen zin (techpostcount opschroeven?), als er een mod passeert in dat topic ziet die het zelf wel, en anders is hij het topic niet aan het lezen...
ik word er gewoon moe van dat de zogenaamde "die hard gotters" niks anders doen dan utfs schreeuwen vooral bij nieuwe gebruikers.
soms snap ik het wel maar kun je dat nu niet anders zeggen.
ik zeg blijf gewoon vriendelijk dan word het GoT nog groter en beter
(en volgens mij is het searchen ook een grote belasting voor de server, en die heeft het al zo zwaar
Blijf je dat ook als je voor de 995e keer moet zeggen waar het startmenu zit? (en ja, vragen van dit niveau worden in WOS regelmatig gesteld). Dan word je daar vanzelf wel simpel van.ik zeg blijf gewoon vriendelijk dan word het GoT nog groter en beter
Een béétje inspanning om je problemen op te lossen mag wel hoor. Hoe denk je dat wij al die oplossingen kennen? Juist, door ZELF flink te pielen en te zoeken. Het is volgens mij meestal gewoon gemakzucht, "ik heb geen zin, laat een ander de oplossing maar geven en wel NU, op BEVEL!". En meestal gaan ze ook nog klagen als ze niet binnen 10 minuten een antwoord hebben. Nou, dank je, maar stank voor dank en prop die maar op een plek waar de zon nooit schijnt.
Virussen? Scan ze hier!
uhm als iemand vraagt waar t startmenu zit, dan zeg je niet, UTFS maar BDPTNDW ofwel Breng Die PC Terug Naar De WinkelOp maandag 24 december 2001 13:44 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Blijf je dat ook als je voor de 995e keer moet zeggen waar het startmenu zit? (en ja, vragen van dit niveau worden in WOS regelmatig gesteld). Dan word je daar vanzelf wel simpel van.
In geval van Casemodden, en nieuwe dingen zoals bijvoorbeeld een schakelingetje zoals het knightriderlichtje wil de 1 gewoon het idee hebben maar kan een ander ( zoals ik zelf dus ) zelf geen schema's ontwerpen en uitdenken omdat ze dat nooit geleerd hebben, maar als het dan ook niet op internet te vinden is ( aangezien er zoals in dit geval geen officiele bouwtekening is voor een Knightrider lamp, omdat deze nooit gemaakt is, dan moet je het wel vragen, wat mijbeteft mogen de topics over welke koeler is het best inderdaad dicht enzo, maar niet bij iedere stomme vraag gelijk UTFSen of je andersinds onredelijk uitenEen béétje inspanning om je problemen op te lossen mag wel hoor. Hoe denk je dat wij al die oplossingen kennen? Juist, door ZELF flink te pielen en te zoeken. Het is volgens mij meestal gewoon gemakzucht, "ik heb geen zin, laat een ander de oplossing maar geven en wel NU, op BEVEL!". En meestal gaan ze ook nog klagen als ze niet binnen 10 minuten een antwoord hebben. Nou, dank je, maar stank voor dank en prop die maar op een plek waar de zon nooit schijnt.
tja sommige dingen heb je echt in 2 sec met de search gevonden, sowieso met google.
Dan vind ik het meer dan rechtvaardig om te melden dat ze net zo goed in de search hadden kunnen kijken.
Als je bij de bakker de hele tijd gaat vragen van 'wat kost dit' tewijl het kaartje er bij staat kunnen andere klanten misschien ook zeggen van 'hey kijk is uit je doppen'
Daarnaast moet GoT een database worden of zo iets, het is geen 'vraag maar raak' (niet te gemakzuchtig doen dus0-
Dan vind ik het meer dan rechtvaardig om te melden dat ze net zo goed in de search hadden kunnen kijken.
Als je bij de bakker de hele tijd gaat vragen van 'wat kost dit' tewijl het kaartje er bij staat kunnen andere klanten misschien ook zeggen van 'hey kijk is uit je doppen'
Daarnaast moet GoT een database worden of zo iets, het is geen 'vraag maar raak' (niet te gemakzuchtig doen dus0-
we hebben het heir natuurlijk niet over de meest simpele dingen maar als je gewoon een vraag steld is het woordje utfs bijna net zo lang typen als menig linkje of antwoord
en als GoT echt de bedoeling heeft om een database te worden waarom hangt er dan nog een forum aan.
dan moet je gewoon een pagina maken als google dan ben je ook klaar.
ik zie vaak utfs staan en gaan dan eens zelf op zoek en pas na topic 20 staat er iets in wat ik zoek of wat diegene zoekt.
dat is toch niet de bedoeling of wel
al wat ik zeggen wil is kijk hoe je zelf bent begonnen toen vond je het ook niet leuk om bij een gewone vraag utfs voor je kop te krijgen of wel ?
buiten het feit om dat dit mega klant onvriendelijk is is het gewoon gedrag uit de hoogte
als je in de winkel naar de prijs van iets vraagd en het staat er bij zeggen ze ook niet
KIJK VERDOMME BETER UIT JE DOPPEN of wel, want zo komt utfs ook over .
en als GoT echt de bedoeling heeft om een database te worden waarom hangt er dan nog een forum aan.
dan moet je gewoon een pagina maken als google dan ben je ook klaar.
ik zie vaak utfs staan en gaan dan eens zelf op zoek en pas na topic 20 staat er iets in wat ik zoek of wat diegene zoekt.
dat is toch niet de bedoeling of wel
al wat ik zeggen wil is kijk hoe je zelf bent begonnen toen vond je het ook niet leuk om bij een gewone vraag utfs voor je kop te krijgen of wel ?
buiten het feit om dat dit mega klant onvriendelijk is is het gewoon gedrag uit de hoogte
als je in de winkel naar de prijs van iets vraagd en het staat er bij zeggen ze ook niet
KIJK VERDOMME BETER UIT JE DOPPEN of wel, want zo komt utfs ook over .
Deze discussie is inmiddels ook al vele malen langsgekomen (had je even naar kunnen zoeken
).
Het komt er op neer dat botweg UTFS roepen niet gewaardeerd wordt maar dat er best een beetje gezocht mag worden. Alles keer op keer blijven uitleggen is voor de vaste bezoekers (degene die de meeste mensen helpen in een subforum!) niet interessant en ook niet nodig. Zeker niet als het met een beetje zoeken gevonden had kunnen worden...
Ik ga hier niet zo heel uitgebreid op in omdat ik dat al vaker wel gedaan heb (ga maar eventjes zoeken
).
Het komt er op neer dat botweg UTFS roepen niet gewaardeerd wordt maar dat er best een beetje gezocht mag worden. Alles keer op keer blijven uitleggen is voor de vaste bezoekers (degene die de meeste mensen helpen in een subforum!) niet interessant en ook niet nodig. Zeker niet als het met een beetje zoeken gevonden had kunnen worden...
Ik ga hier niet zo heel uitgebreid op in omdat ik dat al vaker wel gedaan heb (ga maar eventjes zoeken
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
geef ik je ook helemaal gelijk in maar het utfs word gelijk toegepast
ik vind eigenlijk dat utfs dan gevolgd moet worden door een link naar het onderwerp.
ik gebruik de search vaak maar als ik iets zoek en ik moet 4 pagina's topics doorspitten heb ik zo iets van waarom niet even vragen ??
ik snap het best maar het word gewoon te vaak toegepast en dat is gewoon om gek van te worden.
ik bedoel wie geeft jou als vaste bezoeker het recht om zoekende mensen op deze manier af te bekken, zelf ben je ook zo begonnen toch ??
(jou = niet iemand persoonlijk hoor )
mischien kan de search dan wat beter gemaakt worden, dat je met een simpele vraag niet 400 topics door hoeft te lopen.
ik vind eigenlijk dat utfs dan gevolgd moet worden door een link naar het onderwerp.
ik gebruik de search vaak maar als ik iets zoek en ik moet 4 pagina's topics doorspitten heb ik zo iets van waarom niet even vragen ??
ik snap het best maar het word gewoon te vaak toegepast en dat is gewoon om gek van te worden.
ik bedoel wie geeft jou als vaste bezoeker het recht om zoekende mensen op deze manier af te bekken, zelf ben je ook zo begonnen toch ??
(jou = niet iemand persoonlijk hoor )
mischien kan de search dan wat beter gemaakt worden, dat je met een simpele vraag niet 400 topics door hoeft te lopen.
Ik weet niet of de search beter gemaakt moet worden of dat degene die de search gebruikt "beter" moet worden gemaakt. Als je de juiste woorden gebruikt en laat sorteren op relevantie werkt ie redelijk (bij mij tenminsteOp dinsdag 25 december 2001 18:52 schreef wizzard het volgende:
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
je zou eens moeten weten hoevaak de tag:
De meest geweldige resultaten oplevert
. Alleen nu zoekt dat geloof ik niet (meer?) op inhoud, dus werkt 't wat slechter
.
code:
1
| [search=(topictitel betreffende topic)] |
De meest geweldige resultaten oplevert
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Met op inhoud zoeken en dan logishe woorden kiezen geeft ook veel resultatenOp woensdag 26 december 2001 13:48 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik weet niet of de search beter gemaakt moet worden of dat degene die de search gebruikt "beter" moet worden gemaakt. Als je de juiste woorden gebruikt en laat sorteren op relevantie werkt ie redelijk (bij mij tenminste)
Pagina: 1