Opera en Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lieve Adjes ;)

Jullie zullen het probleem niet meteen kunnen verhelpen, maar misschien in het achterhoofd houden voor een nieuw design.

Kunnen jullie Tweakers.net alsjeblieft alsjeblieft! Iets beter voor Opera (4.01) maken?
Het ziet er namelijk verschrikkelijk uit gewoon, en dan moet ik weer IE opstarten waar ik een hekel aan heb :(

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Volgens mij ligt de schuld meer bij Opera dan bij de code van Tweakers.

Verwijderd

Post 'es een screenshot!! :P

I like Tweakers.net-damaged-shots ;) >:)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Opera is een browser van niks... gebruik gewoon Internet Explorer of Netshit.

Virussen? Scan ze hier!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Yeah right, Opera is een browser van niks. O, je hebt gelijk, hij crasht veel minder vaak dan NS en IE en dat kan in de huidige economie natuurlijk niet! :P

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• RvdH
  • Laatst online: 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

IE crashed hier nooit...

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Yeah right, Opera is een browser van niks. O, je hebt gelijk, hij crasht veel minder vaak dan NS en IE en dat kan in de huidige economie natuurlijk niet!
Ja.. een auto zonder wielen en motor crasht niet..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

LoL !!!!! :D :D :D :D :D ;)

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Verwijderd

Ik moet me bij Rick aansluiten...

• Mr. B.
  • Niet online
Ik ook...
Maar dat mag ook wel met Win2K :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ach...ik geef toe, het 'niet werken' ligt hier aan opera, maar om opera nou meteen een boutbrowser te vinden, nah...

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:11

Robert

You have your answer..

Opera rules ja ?

Het is gewoon VEEL beter dan die commerciele troep van M$.

IE: mb's niet te tellen ongevraagde integratie met alles wat los en vast zit op je pc...zo lek als een mandje qua beveiliging...downloaden duurt een nachtje ofzo met dial-up..

Opera:
1 tot 2 mb in grootte...3.36mb op de harde schijf..geintegreerd email programma...niet zo lek als een mandje...alle plugins zijn te downloaden (java/flash enz)
Vereist STUKKEN minder processor en geheugen kracht... (wel eens geprobeerd IE op een 386 of 486 ? haha :) )
En bovendien kan je nog alles wat los en vast zit in het prog zelf instellen....

Nadeel is dat ze nog in ontwikkel fase zijn en een aantal websites (doordat niet zoveel mensen het gebruiken en de designers dus ook niks testen) soms niet goed op het scherm komen. (nielsonline bv :( )

Overigens met opera komt ie hier wel goed op het scherm ? misschien toch maar een nieuwe java plugin downloaden T ? :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Tom
  • Niet online

Tom

Als je een niet al te uitgebreide site hebt (dus niet waarbij de graphics pixelnauwkeurig moeten komen te staan en met moeilijke Javascriptjes) en het werkt in Netscape, dan zou het eigenlijk ook in Opera moeten werken lijkt me.

Verwijderd

die commerciele troep van M$.
euh.. ik wil niet lullig doen hoor... maar M%$ internet explorer is gratis! :P

• Timmey
  • Niet online
Zo ziet het er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/webtim/desktop.gif

En ik heb net Opera 4.01 neergehaald MET Java, kan me dus moeilijk voorstellend dat 't niet up-to-date zou zijn.

En erm, IE is bij mij wel zo onstabiel als de pest, en een groot voordeel bij Opera vind ik dat je maar 1 scherm open hebt staan in je balk.

Verwijderd

moet je nu als je website ontwikkelt ook gaan letten op opera ? voor die 1% die dat gebruikt.

Netscape okay dat moet nog ff maar als het onder de 10% komt zeg ik dag met het handje :D

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Netshit (aka Netscape) doet soms hetzelfde als het plaatje van T laat zien...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ie crashed hier ook nooit :)

behalve op het fokforum :P

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Zeg T, als je Opera zo geweldig vindt, waarom heb je dan de UNREGISTERED versie ;) ?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Netshit (aka Netscape) doet soms hetzelfde als het plaatje van T laat zien...
Waarom heb ik daar dan nog nooit iets van gemerkt ? (terwijl ik toch zo'n 100 pageviews per dag met Netscape Navigator heb)... Oftwel een troll-reactie van wildhagen -2/-2 als het aan mij ligt :+

Internet Exploder doet het natuurlijk ook goed (behalve dan dat menu dat achter een banner uitklapt)

Over Opera: Daar moet gewoon eens naar gekeken worden. Misschien is het niet eens zo lastig om tweakers.net aan te passen aan opera.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom heb ik daar dan nog nooit iets van gemerkt
Flipje, misschien wel omdat jij niet al te snugger bent ?

Virussen? Scan ze hier!

• Hyp Hyper
Nadeel is dat ze nog in ontwikkel fase zijn en een aantal websites (doordat niet zoveel mensen het gebruiken en de designers dus ook niks testen) soms niet goed op het scherm komen.
Opera bestaat al jaren. Ze zijn dan dus al jaren in ontwikkelfase. Ik krijg dan het idee dat ze de achterstand nooit zullen inhalen.

IE crashed bij mij overigens zeer zelden. Niet meer dan andere windowsproggies. :)

• Timmey
  • Niet online
Maar dan nog, ik vind opera zoiezo fijn werken, zeker als je meerdere schermpjes open hebt staan.

Gewoon perfect in mijn ogen.

Dan is het toch niet zo heeeel moeilijk om in ieder geval met een volgend design even de alternatieve tweakers (misschien wel de echte) ook een pleziertje te doen?

Ik hoef echt niet morgen een oplossing, maar ik snap best dat een site als tweakers.net ook wel eens een nieuwe layout maakt.

Verwijderd

[quote]Dan is het toch niet zo heeeel moeilijk om in ieder geval met een volgend design even de alternatieve tweakers (misschien wel de echte) ook een pleziertje te doen?
[/quote]

Wat bedoel je daar mee??

• Hyp Hyper
Dan is het toch niet zo heeeel moeilijk om in ieder geval met een volgend design even de alternatieve tweakers (misschien wel de echte) ook een pleziertje te doen?
Dat wordt dan een text-only design. :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Waarom krijg ik nou een BBS gevoel :)

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 21:35

labooh

Jaja...

Als je dan toch de funcionaliteit van Opera zo lekker vindt, meerdere windows tegelijk open in 1 scherm, dan kan je natuurlijk ook Netcaptor gebruiken. Enige nadeel voor jou is misschien dat het een shell over IE is...

Bij mij gaat 'ie in ieder geval als een tiet!
http://www.netcaptor.com

iRacing Profiel

Verwijderd

LOL :)

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 21:35

labooh

Jaja...

Als je een beetje creatief bent heb je hem ook zonder reclame hoor. Oftewel, goed zoeken.....

iRacing Profiel

• PcDealer
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

LOL Firefox!

LinkedIn WoT Cash Converter

• BikkelZ
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Ik denk dat het grootste probleem toch Opera zelf is, Tweakers.net is dermate complex dat opera over zijn nek gaat van de layers.

Bij mij repaint ie niet dat witte stuk waar de reacties en het nieuws in staan, als ik naar beneden scroll is het stuk wat niet bij de opbouw werd gerenderd dat grijs. Dit is een bug van Opera.

Af en toe gaan de plaatjes mis aan de linkerkant, en de titel van de verschillende onderdelen (zoals NIEUWS) worden niet transparant weergegeven. Dit is ook een bug van Opera.

Maar de menuutjes bovenaan, die doen het ALLEEN in IE4/5 en Netscape 4, en niet in Opera en niet in Mozilla, terwijl de laatste alles wel correct weergeeft.

Dus als dat gefixed kan worden vind ik het best.

Trouwens vind ik Opera een hele goede browser, ik heb het al een hele tijd gevolgd.

Tweakers.net staat/stond trouwens op de buglist van de Opera beta's!!

iOS developer

• Femme
  • Laatst online: 16:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb net ff zitten klooien, maar ik merk nog weinig logica in de gedragingen van Opera 4. Hij negeert o.a. keihard de z-index van de layers.

• Timmey
  • Niet online
Ah, da's kut :(

Dan word het maar ff IE openen wanneer ik t.net wil checken. :)

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 18:35
Sterker nog, ik heb nog een ander probleem met Opera en Tweakers.net.

Namelijk dat ie niet "refresht". Als ik op een link in GoT heb geklikt geeft ie een scherm weer wast al iets van 1 uur oud is (dus niet alle replies staat erin).

Ik moet dus elke keer als ik op een link (of weer in het hoofdscherm kom) op de Reload button duwen om de laatste replies te kunnen lezen :(

Verwijderd

Wildhagen, Grow up
-----
Femme, misschien een idee om als iemand naar tweakers.net gaat met opera (of een oude NS of oude IE), om die dan de keuzemogelijkheid te bieden voor tussen de normale tweakers.net en een simpelere verie. Dus een simpele pagina te maken die eigenlijk qua layout niets voorstelt maar die wel bruikbaar is.

/me vindt het wel helemaal top als tweakers.net te genieten is met minder bekende browsers (meervoud).

Het standpunt, het iig proberen van opera, kan ik erg waarderen. Teveel mensen ontwerpen hun website alleen voor IE (en NS). Dat wou /me maar ff kwijt.

• Timmey
  • Niet online
Dat heb ik ook MarcyDarcy, maar daar kom ik wel overheen hoor ;)

• BikkelZ
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Als ik op een link in GoT heb geklikt geeft ie een scherm weer wast al iets van 1 uur oud is (dus niet alle replies staat erin).
Preferences->Cache

Zet hem bij documents op "always". Net als bij Netscape eigenlijk.
Hij negeert o.a. keihard de z-index van de layers.
Steek die tijd dan in het fixen van de menuutjes, dat is hetgeen wat mij het meest ergert. Het gaat er niet om dat tweakers.net er overal fantastisch uit ziet (zeker niet als dat aan de browser zelf ligt), maar dat alle mogelijkheden van de page bruikbaar blijven.

iOS developer

Verwijderd

Met Opera 4.02 doet www.tweakers.net het nog steeds niet goed Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Het forum wel Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/yummie.gif

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 12:14

p@dd0

psychonaut

Op zondag 30 juli 2000 03:12 schreef Femme het volgende:
Ik heb net ff zitten klooien, maar ik merk nog weinig logica in de gedragingen van Opera 4. Hij negeert o.a. keihard de z-index van de layers.
Blijf je proberen????????

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Sorry maar download gewoon <A HREF="http://www.enigmabrowser.com">Enigma Browser</A> Als je een alternatieve, kleine browser wil als je toch IE weigert te gebruiken :( :( :(

when i wake up people take up mostly all of my time!

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Enigma werkt toch met de microsoft HTML engine? Dan heeft 't dus weinig nut.

Ik vind Opera ook zwaar heersen maar gebruik 't niet omdat T.Net er niet mee werkt :(

"I sit in my room and imagine the future."

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02-2025

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

JAAAA
text only..!!

zonder layers:) dat zo zoooooo beter zijn..

dan kan ik ook nog kijken via lynx..

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

• Robert

Robert

You have your answer..

hmm oud topicje alweer zeg :)

Opera is gewoon een heerlijke PURE-html browser..btw ik heb hier al een half jaar geleden een reply opgegeven maar ach..wat boeit het :P

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Op vrijdag 28 juli 2000 00:37 schreef tOcoOl32 het volgende:
Opera rules ja ?<P>Het is gewoon VEEL beter dan die commerciele troep van M$.<P>IE:
ROFL
Effe denken hoor. IE kost ongeveerrrrrrrrrr fl 0,-
En Opera? 40 piek ofzow?
Effe denken, commercieel wat bedoel je daar dan precies mee? Tssss...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

willen jullie "echt" een VETTE alternatieve browser??

download dan www.neoplanet.com super mooi en super relax ook. nog eens.........

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op dinsdag 05 december 2000 16:57 schreef FYA het volgende:
willen jullie "echt" een VETTE alternatieve browser??

download dan www.neoplanet.com super mooi en super relax ook. nog eens.........
Dat is ook niet meer dan een schil rond IE of Nutscrape.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Die IE schil is zooo geweldig, je hebt het niet eens in de gaten ;):P

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28
Opera 5 komt binnen enkele weken op de markt, dus misschien dat de problemen vanzelf oplossen. (Bron: http://www.fnl.nl/newsticker/data/2000.12/2000.12.04-psm-000.htm )

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Tenks voor de link.. Ik lees zelfs dat het gratis wordt!

• Robert

Robert

You have your answer..

Op dinsdag 05 december 2000 16:54 schreef RubZie het volgende:

[..]
ROFL
Effe denken hoor. IE kost ongeveerrrrrrrrrr fl 0,-
En Opera? 40 piek ofzow?
Effe denken, commercieel wat bedoel je daar dan precies mee? Tssss...
Ok, laat ik het dan zo stellen: IE is niet een produkt waar Microsoft winst op wil maken, het is een product dat simpelweg zorgt voor een groter marktaandeel, of dacht je dat Microsoft uit liefdadigheid Internet explorer gratis maakte |:(|:(|:(|:(

Verwijderd

Ach...... Ik wilde Lief... zijn.....!!!

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

:)
Pagina: 1