Solaris; Not a UFS filesystem

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 09:05
Hallo,

Ik probeer met vmware Solaris te installerene onder win2k. Zodra ik boot van cd-rom, krijg ik de volgende melding: "Not a UFS filesystem". Hoe kan ik in vmware een UFS filesystem aanmaken?? Via de cdrom lukt het niet, dus zal ik een floppy moeten gebruiken. Weet iemand waar ik zo'n flop kan vinden en hoe ik dan een format commando onder vmware kan geven??

bvd.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Je kunt Solaris niet installeren in een virtual machine. Wel kun je een Solaris installatie op een aparte partitie of disk starten binnen een virtual machine.

Zie http://www.vmware.com/support/ws3/doc/ws30_guestos29.html#1016841

Verwijderd

kan wel, maar alleen op linux. Ik heb er namelijk een in een vmware. Er kwam wel een hoop truukare foefelare bij kijken.

Verwijderd

Hoe heb je dat dan geïnstalleerd?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb anders Solaris9 voor x86 wel eens op een vmware-machine die draaide op XP (vraag me niet waarom). Dus zowel 'solaris doet het niet op vmware' als 'solaris doet het alleen op vmware voor linux' kan ik uit eigen ervaring ontkrachten.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lekker vaag hier allemaal.......terwijl dit best interessant is ;)
Ik ben van plan namelijk ook een keer Solaris te proberen dus enige uitleg zou wel handig zijn :) Kan je het trouwens ook op een LEGE schijf installen of moet er een ander OS aanwezig zijn ??!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij mij ging het op een lege, virtuele schijf.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 21:07
hmmz, met linux fdisk kun je toch ook een sun disklabel aanmaken? zou dat de TS niet op weg helpen :) ?

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:17

Cyphax

Moderator LNX
ucchan schreef op 23 September 2003 @ 23:55:
hmmz, met linux fdisk kun je toch ook een sun disklabel aanmaken? zou dat de TS niet op weg helpen :) ?
Juist, dat zou ik ook proberen, booten met een linux boot-en rootdisk (bijvoorbeeld Slackware, die ken ik namelijk en daar kan je het mee) of een live-cd als Knoppix (ook die werkt onder VMWare) en dan met cfdisk of wat je ook graag gebruikt, even de partitie(s) aanmaken met dat bestandssysteem.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik heb Solaris 8 x86 werkend gehad onder Windows 2000, het enige probleem was dat ik de Solaris 9 SPARC cd niet kon mounten omdat Solaris instructies gaf die de virtuele cdromspeler niet begreep.

Verwijderd

Een beetje spelen met google leverde deze link op:
http://www.jan.exss.de/vm...s/en_jumpstart_basic.html
Thuis op mijn laptop gebrobeerd en werkt perfect (VM ware 4.2).
Wel goed lezen!!! (Ik wilde weer eens te snel en dat leverde problemen op, las over wat heen, namelijk dat je een flop moet mounten)
Pagina: 1