Gebruikers poll: hoe bevalt je 4.1/5.1 speakerset?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een andere thread:
Stylefish:
Maar weten jullie nou goede 4.1/5.1 boxen(en typen+prijs). En die een beetje goed verkrijgbaar zijn in normale(lees: geen internetwinkels) te koop zijn.
En willen jullie ook jullie luister ervaringen geven. Dus als je hebt wat er zou goed aan is en wat slecht.
Dus welke speakersets gebruiken jullie, en wat zijn jullie ervaringen?
Maakt niet uit of het een set van 200 of van 2000 piek is, als je maar kunt aangeven wat je ervan vindt.
En ik hoop dat we reacties als 'X rules!', 'Y sucks!' etc. kunnen vermijden.

Nou?

edit:
O ja, SVP wel de prijs erbij vermelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik trap wel af :)

Ik heb een 4.1 Altec Lansing acs54 van 200 gulden.
Ik gebruik hem vooral voor spellen en af en toe een muziekje, daarvoor bevalt ie prima. Ok, het geluid is soms redelijk "hol" en het is natuurlijk geen topkwaliteit, maar voor dat geld is het best een lekker setje.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 22:17 schreef UneXisT het volgende:
Ik trap wel af :)
PHEW! *zweet van voorhoofd wist* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

CSW DTT 5.1 (zie systeem in signature)

Dit was het eerste 5.1 setje voor de Live!
Toen ik hem kocht was het de top maar tegenwoordig zijn er veel betere setjes.
De sattellieten zijn gewoon te klein en hebben weinig vermogen.
De subwoofer is wel hard maar niet 'vol'.
Het feit dat je surround geluid in games hebt is wel geweldig met deze speakers.
Mocht je dit setje nog ergens kunnen kopen dan zou ik het niet doen. (Tenzij de prijs erg gunstig is natuurlijk)

Ik denk dat ik maar eens ga sparen voor de Creative MegaWorks 5.1 of de Klipsch ProMedia 5.1
Als ze straks tenminste ergens te koop zijn.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:57

jasjenl

Liab A Tymo

Tja, bij m'n pc heb ik een eenvoudig fourpoint surround setje van Creative (ik geloof de FPS 1000, destijds voor zo'n f 175 gekocht) en voor bij de computer vind ik het best aardig klinken. Maar voor het serieuzere hometheater werk heb ik een 'iets' duurdere setup in de vorm van 2 Quadral Aurum 7 front speakers, een Boheme center speaker en 2 AR 308 HO speakers voor surround, allen aangesloten op een Marantz SR7000 receiver, samen ter waarde van zo'n f 8500 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Ik heb een Creative DT2200 setje, best lekker geluid, alleen merk ik niet veel van de 3D effecten, en bij DivXjes moet ik het superluid zetten om de stemmen te verstaan... ligt niet aan de DivXjes misschien aan de Live! kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 22:32 schreef jasjenl het volgende:
samen ter waarde van zo'n f 8500 :P.
Patsen mag ook niet, tenzij je m'n Marantz AV9000/MM9000 overtreft. :)

Voor de meelezers: dit bericht gewoon negeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:57

jasjenl

Liab A Tymo

Op zaterdag 22 december 2001 22:43 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Patsen mag ook niet, tenzij je m'n Marantz AV9000/MM9000 overtreft. :)
Ok, doen we dat niet ;)
offtopic:
nee, jouw Marantz ga ik niet overheen..

Maar voor bij een pc vind ik vaak die Creative setjes best goed klinken, het heeft weliswaar niet veel met echte hifi kwaliteit te maken, maar met name omdat je bij een pc vaak veel dichter bij de speakers zit dan bijv. in een huiskamer opstelling, is het resultaat vaak best acceptabel. En ze zijn goed te verkrijgen en betaalbaar. Een vriend van mij heeft ik meen Labtec setje en die schijnt wat vetter in het laag te zijn, maar voor mij voldoet mijn Creative setje prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja ik heb een CSW FPS1000 die ik voor 200,- heb gekocht
en een labtec setje ook 4.1 alleen de prijs weet ik ie niet (heb ik gekregen) maar 2 subwoovers klinken echt vet!
en dan merk je ook meteen het verschil tussen creative speakers en labtec speakers, en dan met name de subhoovers
die van de labtec kunnen veel dieper en harder dan het creative setje. Bij op de tv heb ik een stereo toren van akai 4 point surround set zonder sub waarbij je de tv als center speaker gebruikt alleen dit klopt niet helemaal maar dat boeit niet zo ik kijk maar weinig tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm... ja... ehmmm... ISDNiki, bedankt voor je verhelderende bijdrage.

[Radio Bergeik tune]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

* BOEM *

Er zijn hier toch nog wel meer mensen met een 4.1 of 5.1 speakerset?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09

klown

geek

Heb de Creative Soundworks DTT3500 en die bevalt me zeer goed...vooral de subwoofer is erg goed (8>

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Jazeker, ik heb gister een fps1600 oem set gekocht!

Hop snok aansluiten, en opstarten, me crisis wat een vet geluid komt er uit!

De eerste testen!
1. New order - Confusion (Pump panel reconstruction mix) Nummer van Blade. Ahh lekker hard knallen, leuk mijn conus zie ik al lekker heen en weer bewegen, geluid van de bas is super!

2. Jean Michel Jarre - Oxygene 4 Okay wil natuurlijk ook de hoge tonen en andere fratsen horen!
Ook hier zijn de hoge tonen goed!

3. Kweek III - Ja toch moet ik zeggen, Dat de rocket launcher ER ERG VET uitkomt!

Oftewel ben zeer tevreden met mijn setje

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

heb ddt 2200.

simpel gezegt: heb er 2:
1: om mijn computer
2: staat in de woonkamer als surround set

werkt tadeloos.

volume? volgens de buren gaan ze hard genoeg :)

editje:

1. New order - Confusion (Pump panel reconstruction mix) Nummer van Blade. Ahh lekker hard knallen, leuk mijn conus zie ik al lekker heen en weer bewegen, geluid van de bas is super!

dat deed ik nou ook!!!!! met zelfde nummer!!! wel die van 12 min. he?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 24-07 12:56
Onderaan dit bericht staat m'n set-up.
De totaal prijs hiervan incl. de tv is rond de 10.000,-
Ik ben tevreden over de subwoofer, de center speaker, en de rear speakers, voor de rest heb ik alweer plannen om te gaan upgraden :7

Eerst volgende is een digitale versterker: Denon AVC A10SE of een A11SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Op maandag 24 december 2001 01:16 schreef Dj_Neo_Ziggy het volgende:
Jazeker, ik heb gister een fps1600 oem set gekocht!
...
De eerste testen!
Dat jij er tevreden mee bent is heel goed. Maar vette bas uit de FPS1600 sub ? Een sub van 19x19x19 cm ? NEE ! Sorry, maar daar moet ik toch heel ff hard tegenin gaan :P Ik vind de bas niks :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Flint, wat heb jij betaald voor die Storm III ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight.

Ik heb sinds maart 2001 een setje Midiland S4 7100 (5.1) op een Philips Acoustic Edge hangen, ik speel niet veel games en dus wordt er nog het meest muziek op gedraaid.
Vroeger, toen ik nog een Boston Acoustics 2.1 setje had, toen wilde ik graag een muziekje op zetten. Maar eigenlijk sinds ik deze set heb doe ik dat niet zo snel meer.
Ik ben dus niet tevreden. Wel redelijk goede sub, maar de satjes hebben vrijwel geen hoog en teveel midden.

Afrader dus !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Boston is (vind ik) een van de beste op pc speaker gebied :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Prijs kwaliteit verhouding van Labtec vind ik beter :) Alleen die richten zich meer op 2.1 sets.

Echt grappig dat mensen het echt een bass ervaring vinden met zo'n DTT setje. Die zijn echt niets gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Laatst online: 08-09 12:23
DTT 2200
jammer dat die center speaker voor nix is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uVo494
  • Laatst online: 11-02-2024

uVo494

................

Kheb een Creative FPS 2000 (4.1), voor het feit dat hij mij 2 jaar geleden maar 85,- kostte :) (was normaal 350,-) geeft hij redelijke geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 11:20 schreef uVo het volgende:
Kheb een Creative FPS 2000 (4.1), voor het feit dat hij mij 2 jaar geleden maar 85,- kostte :) (was normaal 350,-) geeft hij redelijke geluidskwaliteit.
Die heb ik ook en ben er reuze tevreden mee, gekocht voor 199,- 1 jaartje geleden. Veel kabaal voor die kleine boxjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:16

MartNL

Ik heb een inspire 5300 / audigy combo.
En ik moet zeggen bevalt prima. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sb Live met Fps 1000 ooit voor 400,- gekocht :D . Ik ben er een hele tijd tevreden mee geweest totdat ik de SB Live 5.1 met Inpsire 5300 hoorde die ik dus nu ook ga kopen omdat dat toch een stuk beter klinkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:45

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Bij mn PCtje heb ik ook een FPS1000 op mn SBLive! Value aangesloten. Voor mp3-muziek, games en een enkele DVD die ik achter de PC bekijk zeer OK. Ik heb mn TV-out doorgelust naar mn TV die schuin aan de andere kant van de kamer staat, maar daar heb ik enkel stereo bij. Een 5.1 hifi-set staat nog steeds hoog op mn verlanglijstje, maar ja, dat is wel een beetje duur...
Zie mn sig voor mn computer-setup en op mn site kan je mn hifi-setup vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep een pioneer vsx 409rds en en daar ben ik wel blij mee. Mijn sub gaat tot ongeveer 50hz op een redelijk niveau. Gaat voor mij doen hard genoeg (gelukkig een alleen staand huis).is dan wel pro-logic maar ik heb ook een audigy dusheb ik toch nog dolby digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Op maandag 24 december 2001 12:47 schreef MartNL het volgende:
Ik heb een inspire 5300 / audigy combo.
En ik moet zeggen bevalt prima. :9
Ik ook, bevalt mij ook prima, en het volume? ach dat moet je maar eens aan mijn buren vragen :P

Audigy + Inspire 5300 = :9~ factor 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 18:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb de Creative FPS1600 [fl. 200,-], lekker setje!!
Op dit moment maak ik nog gebruik van een SBlaster PCI128, maar wil hier snel een Live! van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb de Midiland S4 8200 5.1 (volgens mij).
Gekocht voor 900 piekjes, maar het bevalt me wel, lekker stampen, af en toe ff een dvd`tje zien, en ik kan ze altijd weer instellen op 2.1

De midiland klinken echt wel veel beter dan die creative boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 14-09 00:03
Heb hier bij mijn Pc een Creative 2200 staan voor mijn computer is het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Op maandag 24 december 2001 01:56 schreef JT het volgende:
Flint, wat heb jij betaald voor die Storm III ?
Sorry, ben wat laat met een reactie: 2680 gulden

Een BEEST van een subwoofer kan ik je zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een 4.1 set samengesteld door twee Philips MMS 240 speaker sets te combineren met een MMS250 subwoofer (fl. 100,-). De 240's klinken echt heel erg goed (als je ze nog kunt vinden zijn ze nog maar zo'n 50,- per set!) maar de sub klinkt wat minder. Hoewel hij de speakers over het algemeen goed ondersteunt kun je hem niet echt laten bonken (is soms toch wel leuk).

Daarnaast heb ik m'n geluidskaart 5.0 op mijn stereo (helaas zonder sub, maar er zit ook aardig wat bas in m'n front speakers) aan gesloten zodat ik wanneer ik DVD's op de TV kijkt, ik ook op de bank perfect geluid om me heen heb. Ik gebruik dit meestal ook om mp3's op m'n stereo af te spelen. Voor games zet ik m'n geluidskaart dan weer op 4.1 (ik speel niet zo heel veel). Voor mij is dit een prima combinatie van goede en betaalbare PC-speakers en voor nog beter geluid heb ik dan m'n stereo set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:06

ReseTTim

Chocolate addicted

Hee, ik heb zeker over dit topic heen gelezen, nou hier dan mijn setje: :)

Sony str-db 940
B&W 602 front, 601 rear, ccs6 center en 2x JBL 15" sub op een dynacord A 1001 versterker!! >:)

setje koste f4500,- exclusief de JBL's en de Dynacord.
Heb de dynacord van mijn baas overgekocht voor f.....,-
De JBL's heb ik los gekocht en daar zelf een kast om (na-)gebouwd.

Dit setje klinkt echt super, en zeker met die JBL's in combinatie met een vette DVD. :9

De B&W's heb ik echt gekocht om hun klank, de Sony vanwege de vele aansluit mogelijkheden. :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 02:40 schreef ReseTTim het volgende:
Hee, ik heb zeker over dit topic heen gelezen, nou hier dan mijn setje: :)

Sony str-db 940
B&W 602 front, 601 rear, ccs6 center en 2x JBL 15" sub op een dynacord A 1001 versterker!! >:)

setje koste f4500,- exclusief de JBL's en de Dynacord.
Heb de dynacord van mijn baas overgekocht voor f.....,-
De JBL's heb ik los gekocht en daar zelf een kast om (na-)gebouwd.

Dit setje klinkt echt super, en zeker met die JBL's in combinatie met een vette DVD. :9

De B&W's heb ik echt gekocht om hun klank, de Sony vanwege de vele aansluit mogelijkheden. :P
Shit, let ik weer niet op met m'n stomme kop, staat ReseTTim nog ingelogd op me laptop |:(

ReseTTim mocht wel willen dat hij zo'n setje heeft ;)

Het is dus mijn setje en ik ben er erg tevreden mee. *D

(ps. aub geen rotopmerkingen over sony ed, dank u)
en nu maar vlug :Z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

uhm, ik heb de rommel ( SB live! 5.1 plat. ) aangeslote op een leuk prologic versterkertje van KODA ofzo ( das et merk ) 2x90W front, 2x50 rear, 50 centre. met Wharfedale speakers ( 95W cont. 125W max. ) nou dat geeft echt wel ff meer basjes dan me oude CSW FPS1000 ( die FPS setjes KRAKEN als de ziekte als je em hard zet, en met films hoor je de dialogen niet eens goed.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 22:37 schreef XTerm89D het volgende:
Ik heb een Creative DT2200 setje, best lekker geluid, alleen merk ik niet veel van de 3D effecten, en bij DivXjes moet ik het superluid zetten om de stemmen te verstaan... ligt niet aan de DivXjes misschien aan de Live! kaart...
neo heeft daarom ook destijds een DTT2500 gekocht met prologic decoder. Zolang je divx een dvd rip is en in stereo gecodeerd is hebt je lekker surround :P (prologic dan, maar klinkt zwaar leuk). DTT2500 bevalt me op zich prima alleen de subwoofer komt af en toe wat te kort op hoge geluidsniveaus

Beneden hebben wij een Marrantz SR7000 AMP staan met een Bose Accoustimass 15(actief) en die bevalt met name bij films meer dan uitstekend. Alleen hebben we problemen om die stomme klerebass eruit te krijgen maar dat begint nu aardig te lukken. Voor de rest megaset die flink hard kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik heb gewoon een DTT 3500 digital en bevalt me prima, was voor mij ietsmeer dan een jaar geleden maar F750,-- (€ 340.36)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:06

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 25 december 2001 02:46 schreef 01V het volgende:

[..]

Shit, let ik weer niet op met m'n stomme kop, staat ReseTTim nog ingelogd op me laptop |:(

ReseTTim mocht wel willen dat hij zo'n setje heeft ;)

Het is dus mijn setje en ik ben er erg tevreden mee. *D

(ps. aub geen rotopmerkingen over sony ed, dank u)
en nu maar vlug :Z :z
:D :D :D

niet meer posten he onder mijn naam >:) >:)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Laatst online: 00:20

mollie

mijn setje is een kenwood 21 serie systeempje

standaard prologic maar nu dd door de decoder in mn dvd speler , 5 volwaardige speakers en een 10 inch sub is genoeg om de hele kamer op en neer te laten gaan

voordelen zijn dat je echt hard kan spelen het ziet er allemaal strak uit en er zit een erg maffe afstandsbediening bij(lcd,een soort gameboy zeg maar) nadeel is dat de 6 kanaals ingang niet 100% ruisvrij is wat nog wel eens kan irriteren als je echt luisterd. bij het luisteren naar de cd speler is alles wel 100% ruisvrij,erg raar

bevalt goed en gaat dus nog wel een tijdje mee :)

mollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben goed tevreden met mn setje van f140,- ik heb een Labtec 2514 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 00:18
Voor alle mensen met een 5.1 setje die bij dvd films de dialogen niet goed horen.

Ik heb sinds kort een Creative DTT 5300 5.1 setje en ik had dus ook dat probleem, dacht zelfs dat m'n onboard chip kapot was.

Het schijnt dat het center en sub kanaal verwisseld was.
Dus een stekkertje voor in m'n soundcard met aan het einde 2 female cinch en een stekkertje voor in m'n speakers met 2 male cinch aan het einde.
Kanalen verwisseld en nu hoor ik alles lekker goed.
Kostte me 18,90 voor die 2 kabeltjes.

Is het proberen waard.

Enne, heb zelf gisteren pas die kabeltjes gehaald en ik heb nog geen software dvd player met ac3 decoding. Maar zo ben ik wel tevreden over het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 20:43 schreef ChicaneBT het volgende:
Ik ben goed tevreden met mn setje van f140,- ik heb een Labtec 2514 :P
Dat setje heb ik ook en ik ben er ook erg tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:22

Appie

F1RST Racing

neo heeft daarom ook destijds een DTT2500 gekocht met prologic decoder. Zolang je divx een dvd rip is en in stereo gecodeerd is hebt je lekker surround :P (prologic dan, maar klinkt zwaar leuk). DTT2500 bevalt me op zich prima alleen de subwoofer komt af en toe wat te kort op hoge geluidsniveaus
Hier sluit ik me bij aan, klinkt leuk, maar kan leuker. Verder voldoet ie imo wel aan wat ik aan eisen stel voor me comp. speakers.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DTT 2200 5.1 Speakerset

klinkt wel leuk

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
Sinds een week heb ik een FPS1600, en dat klinkt heel prima!
Sommigen hier vinden de bas niet hard genoeg, nou vette onzin! Ik heb de sub op "11 uur" staan, (standaard = 12 uur) en dat is hard zat. Nu klinkt muziek met een reële hoog/laag verhouding en klinkt het setje behoorlijk goed (ook het hoog) voor op een pc en zeker in die prijsklasse.Ik heb liever een wat natuurlijk geluid. Op mijn geluidsset in de huiskamer heb ik de toonregeling zelfs uitgeschakeld (maar de speakers gaan wel heel erg laag, maar dat is wel wat anders dan hard boinken) Echt laag hoor je niet, dat voel je... 8-)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 17-09 15:08
ik heb een tijdje een Creative fps1000 4.1 setje gehad maar ik heb nu mijn stereo (Panasonic SC-PM22 fl 600,-) aangesloten en men fps1000 weggedaan, ik mis het niet dat surround

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb sinds een paar weken het setje van Cambridge / Creative Megaworks 510D.
Deze hoort erg goed met het afspelen van muziek en DVD's
Alleen heb ik een probleem als ik DVD films afspeel in 5.1 of DTS. hoor namelijk af en toe kleine tikjes door geluid.
Maar dit ligt softwarematig.
Verder heb ik als geluidskaart de Audigy Platinum.
De subwoofer hoort ook erg goed, alleen kan ik deze niet meer dan over de helft zeeten i.v.m. een onderdeel die trillen gaat in de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative DTT 2200 klinkt SWEET!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43
Labtec lcs-2514 (=4.1)

setje kostte iets minder dan 200 piek en bevalt me goed...
gebruik et vooral voor gamen en wat muziek...

Wou alleen dat me ouders dat ook vonden... die komen alleen maar naar boven dat de herrie minder moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 17-09 09:27
Op woensdag 06 maart 2002 22:45 schreef MrDexter_19 het volgende:
Hallo, Ik heb sinds een paar weken het setje van Cambridge / Creative Megaworks 510D.
Deze hoort erg goed met het afspelen van muziek en DVD's
Alleen heb ik een probleem als ik DVD films afspeel in 5.1 of DTS. hoor namelijk af en toe kleine tikjes door geluid.
Maar dit ligt softwarematig.
Verder heb ik als geluidskaart de Audigy Platinum.
De subwoofer hoort ook erg goed, alleen kan ik deze niet meer dan over de helft zeeten i.v.m. een onderdeel die trillen gaat in de subwoofer.
www.viahardware.com -> fix voor via chipset in combinatie met sblive / audigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:15
Op woensdag 06 maart 2002 22:48 schreef HoTjakdeh het volgende:
Creative DTT 2200 klinkt SWEET!!!
Same here >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt LinuxUser, heb vergeten te vermelden dat ik een I850 chipset heb. Maar toch bedankt. Weet iemand hier hoe ik dat regeltje met systeemeisen krijg in Tweakers?
Weet dit nog niet, omdat ik me gisteren pas heb aangemeldt op GoT.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb CSW FPS1500 aan een Terratec DMX Xfire hangen. Ik ben er zeer tevreden over. Alleen vind ik dat die speakertjes wel wat vlug kraken, maar dat is zo opgelost met een equaliser en het terugdraaien van de master volume in windhoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 22:20 schreef freakstar het volgende:
Ik heb de Creative FPS1600 [fl. 200,-], lekker setje!!
Op dit moment maak ik nog gebruik van een SBlaster PCI128, maar wil hier snel een Live! van maken..
Wil je een LIVE ? Kheb toevallig hier een Creative Live 5.1 Player in mijn nieuwe pc die niet overweg kan met mijn mobo (vanwege het kraken met de VIA chipset).
Die wil ik verkopen. Straks effe afwachten wat voor voorstel de leverancier heeft.
Hij is nog nieuw (2 maanden oud). Voor € 50 euro mag je hem hebben. Met originele doos en drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cambridge Soundworks Desktop Theatre Tweeëntwintighonderd :P
Analoog 5.1. Rond de 300 gulden. Vind het voor aan mn computer om wat MP3's te luisteren en filmpjes te kijken prima. Kan hard genoeg, leuke sub erbij. Voor HiFi wil ik gewoon nog steeds Stereo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Op dinsdag 25 december 2001 03:08 schreef xMvZx het volgende:
uhm, ik heb de rommel ( SB live! 5.1 plat. ) aangeslote op een leuk prologic versterkertje van KODA ofzo ( das et merk ) 2x90W front, 2x50 rear, 50 centre. met Wharfedale speakers ( 95W cont. 125W max. ) nou dat geeft echt wel ff meer basjes dan me oude CSW FPS1000 ( die FPS setjes KRAKEN als de ziekte als je em hard zet, en met films hoor je de dialogen niet eens goed.
is KODA niet een enorm goedkoop Megapool merk?
En je hebt daar Wafdahle speaker op aangesloten? :?

Ik heb trouwens de soundblaster surround (live 1024+fps1000)en ben er best tevreden mee

Daarnaast heb ik een Yamaha rx-v396 DD versterker met oude sony's als rears en goedkope pilaartjes als fronts en een oude 20 watt speaker van een incompleet setje als center

dat klinkt toch best aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op donderdag 07 maart 2002 08:02 schreef MrDexter_19 het volgende:
Bedankt LinuxUser, heb vergeten te vermelden dat ik een I850 chipset heb. Maar toch bedankt. Weet iemand hier hoe ik dat regeltje met systeemeisen krijg in Tweakers?
Weet dit nog niet, omdat ik me gisteren pas heb aangemeldt op GoT.

Alvast bedankt.
Je kunt je systeemspecs onder je reacties zetten d.m.v. de signature regel in je profiel. Voor nieuwe gebruikers is het ook zeker aan te raden om de F.A.Q. eens door te nemen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
4x B&W 602 S3, 1x B&W LCR60 S3, 1x Rotel RB976MK2 6 kanaals eindtrap, Sony DB830 pre-amp/surround cpu. Prijs 2455 Euro.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

5 eltax boxen op een yamaha 620. Yahama is super alleen wil ik erg graag wat meer detail in mijn boxen dus die gaan tzt de deur uit.

Oh ja, ook nog een fps1000 voor mijn discman :)

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikt een Cambridge Soundworks 2500 in combinatie met een Soundblaster Live kaart en het bevalt me prima. DVD's en spellen worden er een stuk beter op, omdat het geluid niet uit 1 punt in je monitor lijkt te komen. Bovendien levert de subwoofer(tje, 21 watt) een beter basgeluid dan mijn vorige speakers. Alles bij elkaar denk ik dat dit rond de 600-650 euro koste (al een tijdje geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 20:50

Jooner

Jooner has a Life of Agony

Videologic Sirocco Crossfire, 4.1 systeempje.
Kosten: iets van 400 euro
Vooral de positionering van het geluid is erg strak, je hoort precies wat waar gebeurt. Ook hoor ik allerlei geluiden die op m'n vorige speakertjes (fts1000) wegvielen.
Muziek klinkt wat te schel, gelukkig zit in winamp een equalizertje zodat je dat wel wat minder krijgt.
Filmpjes klinken goed, centerspeaker mis je niet.

Please excuse any spelling mistakes. I have dyslexic fingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cambridge Doudworks DTT2500 Digital met Soudblaster Live! 1024

Echt perfect man! ik wil nooit meer anders!!!! zeker zn geld in die tijd waard (heb er 750 gulden voor betaald in die tijd voor 5.1 setje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Leuk setje zo'n 4 point FPS2000 digital, maar kan zich nimmer de nooit niet meten met mijn Akai 2 kanaals versterker met B&W DM1400 speakers. Als ik hem hard genoeg zet komt het geluid vanzelf via de muur terug! :D

Inmiddels heb ik deze setup ook al weer naar de logeerkamer bij mijn ouders verbannen sinds ik Impuls 74 transmissielijn thuis heb.

Tsja... en dan moet je toch doorschuiven.. Ooit een fps2000 in een Nissan Micra gehoord? >:)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een fps 1600 en een SBlive5.1 en ik moet zeggen dat ik er reuze tevrede mee ben. voor die 70 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Laatst online: 15-09 10:03

erikver

Ik zeg...

Op mijn comp. een FPS 100 setje. Stelt niet veel voor, vooral als je het volume goed hard zet. Dan valt bij mij ineens alle bass weg en heb je alleen nog van die hoge tering herrie. Maar voor spellen is het goed genoeg

En voor de cd's en tv een heeel erg oude Teac [of was het nou akai] versterker met daarop 2 wharfedale speakers. Ik wil misschien nog 2 speakers erbij kopen, maar weet nog niet welke.
Klinkt goed voor mijn gevoel dan.

Trouwens zijn wharfedale speakers een beetje goed?? Ik heb ze van mijn vader gekregen want hij had ze niet meer nodig.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 16-09 14:42

Mad_Demon

de dokter

Hier stond onzin... :{

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
Nog steeds geen 5.1 voor mij :)

Rommel bij de comp: Labtec APX 4620 (niet slecht!)

Verder: 2x B&W 602 S3 op een akai :'( NAD C350 komt eraan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Cambr. Sw. FPS2000 Digital Fourpoint Surround Set... vraag me FF niet wat ie kost (last van geheugenverlies of zo)... erg leuk setje, schitterend geluid. Mooi laag, heel helder hoog (niet te hoog). Alleen met stampmuziek kan die wat dreunend klinken, maar dan is het puur een kwestie van de subwoofer iets zachter zetten. Dat werkt perfect... ook met films is het een erg leuke set om aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 08 maart 2002 23:57 schreef Ceyene het volgende:
Een Cambr. Sw. FPS2000 Digital Fourpoint Surround Set... vraag me FF niet wat ie kost (last van geheugenverlies of zo)... erg leuk setje, schitterend geluid. Mooi laag, heel helder hoog (niet te hoog). Alleen met stampmuziek kan die wat dreunend klinken, maar dan is het puur een kwestie van de subwoofer iets zachter zetten. Dat werkt perfect... ook met films is het een erg leuke set om aan te horen.
idd :)
Zelf heb ik dit setje ook en ben compleet tevreden erover :)

Maar zelf heb ik hem nog steeds analoog aangesloten omdat ik niet weet waar ik die digitale ding op aan moet pluggen.
Die bracket met die DIN stekker erop bedoel ik, waar sluit ik die op aan op m'n Audigy?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een kabel die je standaard bij je FPS2000 Digital geleverd krijgt - je kunt m aansluiten op de gele plug op je audigy... dat is de digitale. Geef dan wel FF in je volume controls op (geavanceerde instellingen) dat je 'Digital Output only' wil...

Heb m trouwens zelf ook digitaal aangesloten. Klinkt net zo goed... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:06

Minkie

Groazers Unite.

Microsoft digital soundsystem had ik eerst op de usb,maar nou heb ik de creative dtt 2200 waarvan ik de bas minder vind dan die van microsoft.Die van microsoft heeft een veel vollere bas.Maarja de dtt 2200 is surround en die van microsoft weer niet,maar heeft weer betere bas dus zelf weet ik eigenlijk niet welke nou beter is.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Labtec Arena 515 en ben ontevreden, de sub klinkt er bonkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een Blueroom 4.1 setje....klinkt rete geil zeg maar, maar dat mag ook wel voor 4500,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Sony receiver is vervangen door een Denon AVC-A11SR. (2672 Euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/bilder/av/amp/avca11srggross.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/bilder/av/amp/avca11srbackgross.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/bilder/av/amp/avca11srinsidegross.jpg

:9 :9

EDIT: Excuses, ik zie dat ik een klein beetje offtopic ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 09 maart 2002 21:27 schreef Flint123 het volgende:
Sony receiver is vervangen door een Denon AVC-A11SR. (2672 Euro)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:9 :9

EDIT: Excuses, ik zie dat ik een klein beetje offtopic ga.
Ik wil niet weten hoeveel kabels er achter dat apparaat zijn weggemoffeld...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Op zaterdag 09 maart 2002 21:35 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Ik wil niet weten hoeveel kabels er achter dat apparaat zijn weggemoffeld...
Niet veel hoor: Tv, dvd, cd, netsnoer en de luidspreker kabels.
Pagina: 1