• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Vandaag kregen wij een raadsel van onze docent wiskunde.

Ik zelf doe nu 3 Havo :'( (damn u tweakers ;) ) maar ook niemand in een 5 VWO klas waar dit werd gevraagd kwam er uit. De beloning was een punt omhoog op je cijfer van het laatste proefwerk. Deze ben ik echter misgelopen, wist m niet :(

Het vraagstuk luid:

"Mijn vriendin en ik komen op een feestje. Daar zijn 4 andere stellen. Iedereen geeft elkaar een hand of een zoen.
Ik vraag aan iedereen (inclusief mijn eigen vriendin) hoeveel handen hij/zij heeft geschud. Iedereen geeft een ander antwoord.
Hoeveel handen schudde mijn vriendin?"

Ik ben zeer benieuwd wie mij aan het antwoord kan helpen, met onderbouwende uitleg... Suc6 :D

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Of ik ben al te dronken, of het is gewoon 9

Red een boom, eet een bever

• rvanlooijen
Op donderdag 20 december 2001 23:53 schreef caesartje het volgende:

Iedereen geeft een ander antwoord.
...En dat dan?

Ohw en ze geeft haar eigen vriend natuurlijk ook geen hand.

Anoniem: 43228

Volgens mij is het ook 9 x. Je bent in totaal met 5 stellen x2 dus = 10 mensen maar je vriendin gaat jou geen hand geven dus zijn dat er 9.:+

Anoniem: 23844

9, zie uitleg hierboven.. Ik zie ook geen valkuil of het moet wel iets heel erg flauw zijn..

edit: 'Ohw en ze geeft haar eigen vriend natuurlijk ook geen hand.'

In dat geval 8..

• Ferdo
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op donderdag 20 december 2001 23:57 schreef crazymark het volgende:
Volgens mij is het ook 9 x. Je bent in totaal met 5 stellen x2 dus = 10 mensen maar je vriendin gaat jou geen hand geven dus zijn dat er 9.:+
En nog één minder, want je geeft jezelf geen hand: acht dus.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hebt helemaal gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Maar hoe verklaar je dan dat ene domme zinnetje van dat iedereen een ander antwoord geeft? Want iedereen is met vriend/vriendin en voor iedereen zijn er natuurlijk 4 andere paren. Ik bedoel, hier vormt er zich een soort gat voor mij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
Allebei fout, maar het is wel 9, ze geeft iedereen en hand incluis jouw, alleen zichzelf niet, dus...

5x2=10
10-1(vriendin)=9 toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Tel het totale aantal keren handen schudden en zoenen bij elkaar op.
Er zijn 10 mensen aanwezig, ieder schudt handen en/of zoent 9 keer.

Totaal: 45 acties. (logisch, elke actie geldt voor 2 personen)

Trek alles wat bekend is er vanaf, dan houd je over wat je vriendin heeft uitgespookt.

Moet je je alleen nog afvragen of je zelf je vriendin een hand hebt gegeven of hebt gezoend.

[edit]
let op!

Het gaat echt om het aantal malen handen schudden, niet om het aantal keren handen schudden en zoenen sámen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Hou er ook rekening mee dat er ook een zoen gegeven kan worden! Dus je vriendin zoent de dames!!! (tenminste daar ga ik maar even van uit).

(sorry ik besef nu dat ik iets verdere uitleg had moeten geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo

Ferdo

Andere mogelijkheid:

Mannen: 4 (de vrouwen in het gezelschap krijgen een zoen, de mannen een hand). En je gaat je eigen vriendin/vrouw niet zoenen als je samen met haar binnenkomt.

Vrouwen: 8 (want vrouwen zoenen elkaar makkelijker dan dat mannen dat doen :))

Edit: 9 in een 8 veranderd.

Audioscrobbler profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Op vrijdag 21 december 2001 00:01 schreef Cheatah het volgende:
Tel het totale aantal keren handen schudden en zoenen bij elkaar op.
Er zijn 10 mensen aanwezig, ieder schudt handen en/of zoent 9 keer.

Totaal: 45 acties. (logisch, elke actie geldt voor 2 personen)

Trek alles wat bekend is er vanaf, dan houd je over wat je vriendin heeft uitgespookt.

Moet je je alleen nog afvragen of je zelf je vriendin een hand hebt gegeven of hebt gezoend.

[edit]
let op!

Het gaat echt om het aantal malen handen schudden, niet om het aantal keren handen schudden en zoenen sámen.
[edit]____________________________________________

Wacht even, ik zie net dat ik de vraag verkeerd had gelezen.

Ik dacht dat je je vriendin het _niet_ had gevraagd.

Mijn excuses, negeer deze post maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Op vrijdag 21 december 2001 00:02 schreef Ferdo het volgende:
Andere mogelijkheid:

Mannen: 4 (de vrouwen in het gezelschap krijgen een zoen, de mannen een hand). En je gaat je eigen vriendin/vrouw niet zoenen als je samen met haar binnenkomt.

Vrouwen: 9 (want vrouwen zoenen elkaar makkelijker dan dat mannen dat doen :))
Dus dat zouden er 9 zijn, wat logisch is, want er zijn in totaal 10 mensen, maar jij als vriend wordt natuurlijk niet begroet door haar als je binnenkomt zeg maar, dus dat zijn dr al 8, de vrouwen geeft ze een zoen, dat zijn er 4, en de mannen een hand, dat zijn er nog es 4. Maar dan rijst bij mij nogsteeds de vraag: hoe kan iedereen een ander antwoord geven?

Bah komt dr weer wat in me op: Er kan _geen_ zoen en hand tegelijk gegeven worden. Hij stipte heel duidelijk aan:
IEDEREEN gaf een ANDER antwoord. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
Op vrijdag 21 december 2001 00:06 schreef caesartje het volgende:

[..]
hoe kan iedereen een ander antwoord geven?
gewoon vragen en luisteren naar de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Op vrijdag 21 december 2001 00:08 schreef BoutWout het volgende:

[..]

gewoon vragen en luisteren naar de antwoorden :)
Hoe bedoel je? (ik zal wel dom zijn)

ps als je t nie serieus bedoelde laat dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo

Ferdo

Misschien dat twee stellen samen in één huis wonen? Óf dat er twee/drie stellen tegelijk op het feestje kwamen.

Audioscrobbler profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21847

Mannen en vrouwen zoenen elkaar toch ook? Dan zou het voor de mannen 4 handen en 4 zoenen, en voor de vrouwen 0 handen en 8 zoenen zijn

sh*t, nie goed gelezen
Iedereen geeft een ander antwoord.
* Anoniem: 21847 snapt em nie meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Op vrijdag 21 december 2001 00:10 schreef R0decker het volgende:
Mannen en vrouwen zoenen elkaar toch ook? Dan zou het voor de mannen 4 handen en 4 zoenen, en voor de vrouwen 0 handen en 8 zoenen zijn

sh*t, nie goed gelezen
[..]

* rvanlooijen snapt em nie meer :?
* rvanlooijen en nog zo'n 40 mensen volgen t ook nie helemaal meer. Maar het is niet iets flauws ofzo, het is echt door logisch na te denken op te lossen, wist ik alleen maar HOE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als ze nu dronken waren voordat ze op het feest kwamen. zouden ze dan mischien meerdere mensen voor een 2x een zoen of hand hebben gegeven. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Hij kan best ingewikkeld worden, je moet wel alleen duidelijk aangeven of vrouwen vrouwen zoenen of de hand schudden. En ook bij de mannen...

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21847

Een vraag is natuurlijk ook of die stellen uit allemaal man+vrouw bestaan of uit man+man of vrouw+vrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Op vrijdag 21 december 2001 00:13 schreef WILDEAAP het volgende:
Hij kan best ingewikkeld worden, je moet wel alleen duidelijk aangeven of vrouwen vrouwen zoenen of de hand schudden. En ook bij de mannen...
I wish I could. Dit stukje was letterlijk de opdracht en volgens hem is hij toch echt op te lossen, kwam uit een of ander boek (nee weet nie welke :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Op vrijdag 21 december 2001 00:18 schreef R0decker het volgende:
Een vraag is natuurlijk ook of die stellen uit allemaal man+vrouw bestaan of uit man+man of vrouw+vrouw
Nou ik denk dat ik toch wel met enige zekerheid kan stellen dat we hier gewoon kunnen uitgaan van man+vrouw

Overigens ik zit net op msn met iemand te praten, er is overigens maar 1 juist antwoord ja. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23888

1 persoon kan maximaal 8 keer een hand geven, eigen partner wordt niet begroet.
de anderen zullen hun partner ook niet groeten is immers niet zinvol in dit geval.
als iedereen een ander antwoord geeft dus 1/8 zou negen overblijven, maar het loopt dus van 0/7 en dus heeft zijn vriendin 8 handen geschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32579

"Mijn vriendin en ik komen op een feestje. Daar zijn 4 andere stellen. Iedereen geeft elkaar een hand of een zoen.
Ik vraag aan iedereen (inclusief mijn eigen vriendin) hoeveel handen hij/zij heeft geschud. Iedereen geeft een ander antwoord.

onzin vraag, als je niet weet of zij het meeste of minste handen heeft geschud bijv. er zijn geen randvoorwaarden.
er komt zeker geen getal uit.
laten we het maar proberen:
chronologisch
ervan uitgaande dat mannen elkaar niet zoenen (foute aanname tegenwoordig), vrouwen zoenen elkaar wel (0-8)laat, en ervan uitgaande dat de stellen elkaar onderling niet gaan feliciteren :? , vrouwen zoenen wel onderling.
persoon 1v: 0/1/2/3/7 handen
persoon 2m: 4/5/6/7/8 handen
persoon 3v: 1/2/3/6/0 handen
persoon 4m: 5/6/7/8/4 handen
persoon 5v: 8/3/5/0/1 handen
persoon 6m: 6/7/8/4/5 handen
persoon 7v: 3/4/0/1/2 handen
persoon 8m: 7/8/4/5/6 handen

De vriendin schudde in ieder geval minder dan 9 mensen. omdat haar vriend afvalt. De man zoent maar 4 mensen max. (aanname)
vrouwen gaan van 0- tot 8 handen
mannen van 4 tot 8 handen.
Voor de vriendin zijn er meerdere mogelijkheden
bepaal eerst de volgorde voor de mannen,
vervolgens zet je de vrouwenvolgorde erin 0-8, waarbij zoals het bovenste
te werk moet gaan, zoek in de kolommen die ontstaan, naar 2 dezelfde getallen, en verander de vrouw in een waarde 1-8 van linkerkolom, naar rechterkolom, waarbij die rij niet een dubbel getal krijgt.
er is telkens 1 getal die niet in de kolom voorkomt, daar moet je mee kloten
vrouw: 0-1-2-3-4-5-6-7-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:45
Leuk raadsel.

Ik ben er wel vanuit gegaan dat de koppels elkaar onderling ook een hand of een kus geven. Dan moet iedereen 9 keer een hand of een kus geven. Indien je dit in een matrix uitzet zul je zien dat er een situatie is die zich dubbel voordoet.
Omdat iedereen een ander antwoord geeft, weet je dat jij net zoveel handen als iemand anders moet hebben gegeven. Indien er een iemand geen enkele hand heeft gegeven heb je dus 4 handen gegeven, en indien er een iemand 1 hand heeft gegeven heb je 5 handen gegeven.
Op de vraag echter hoeveel handen je vriendin heeft gegeven kan ik dan echter geen antwoord geven.
Als er een antwoord te geven is dan is het waarschijnlijk dat je vriendin net zoveel handen als jezelf heeft gegeven. Maar ik kan die link niet vinden

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1541

4 paren= 8 personen. elke persoon geeft dus aan 7 mensen een hand of en zoen.

8*7 handelingen = maximaal 56-1 handen (-a omdat er anders geen zoen is)

dus totaal aantal handenis gelijk of minder dan 56

p[1]=is antal handen van persoon 1
p[2]= "" "" 2
p[.]
p[8]= "" "" 8

dus ff brute-force dan maar :)

start:
p[1]=rnd[55]
p[2]=rnd[55]
p[3]=rnd[55]
p[4]=rnd[55]
p[5]=rnd[55]
p[6]=rnd[55]
p[7]=rnd[55]
p[8]=rnd[55]

b=0
a=1
for j=1 to 9
for i=1 to 8
a=a*p[i]-p[j] ; als er een aantal gelijk is word dan a=0
next i
b=b+p[j] ; b= aantal handen totaal
next j
if a<>0 en b<=55 then goto end

goto start

end:

print p[1..8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28837

Ik vraag aan iedereen (inclusief mijn eigen vriendin) hoeveel handen hij/zij heeft geschud. Iedereen geeft een ander antwoord. Hoeveel handen schudde mijn vriendin?
Als je het ook aan je vriendin hebt gevraagt, dan weet je het antwoord toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

is dit wiskunde :?

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43610

er staat duidelijk hand OF zoen.
gaan we ervanuit dat de vriendin de vrouwen zoent, en de mannen een hand geeft.. vier andere stellen.. dus vier kerels + jij, dus je vriendin schud 4 handen.

Op zich klopt het vraagstuk niet helemaal want met bijverzinzels kun je er nog wat anders van maken.. het kan bijv. zijn dat een van de andere stellen bijvoorbeeld jou vader&moeder of opa&oma zijn.. in dat geval kan het nog dat je vriendin dus de vrouw geen kus geeft maar gewoon een hand... en dan komt er ook nog bij dat er niet staat dat er alleen maar hetero-paren zijn...

maar hou het antwoord maar gewoon op 4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:18

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik ken de vraag, maar dan anders...
Bij mij wassie hoeveel handen er in totaal geschud worden... Door iedereen. En iedereen geeft elke andere een hand, op de partner na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39

Padvinder

doet z&#039;n best

Het gaat volgens mij om het totaal aantal handen dat iedereen schudt... dus over de hele avond...

Dan krijg je namelijk het volgende scenario:

BTW:
M-M=handenschudden
M-V=handenschudden
V-V=zoenen.

START: 2 mensen wonen in een huis (Arno & Beredien), de bel gaat (BOING), ze doen open. Er staan twee mensen voor de deur (Cees & Desiree). A geeft C en D een hand, B geeft C een hand en D een zoen
(Tussenstand: A=2, B=1, C=2 en D=1)
Even later gaat de bel weer (TRING), voor de deur staan Erik & Froukje. A doet open en geeft E en F een hand, neemt hun jas aan en zet extra koffie. "Taart?" "Ja lekker!"
Terwijl A koffie haalt en taart zet :? stellen E en F zich voor aan B, C en D. Dit doen zij (hoe origineel) door het schudden van elkanders handen.
(Tussenstand: A=4, B=2, C=4, D=2, E=4 en F=2)
:Z wakkerblijven!
(Ding Dong) Gerard en Hanneke! Nu doet B open en het verhaal herhaalt zich.
(Tussenstand: A=6, B=3, C=6, D=3, E=6, F=3, G=6 en H=3)
Dan komen jullie: IJsbrand en Jolien.
Na zes keer bellen wordt er eindelijk open gedaan... :'(
Iedereen is weer flink aan het schudden en zoenen en na dit tafereel is de eindstand:
A=8
B=4
C=8
D=4
E=8
F=4
G=8
H=4
I=8
J=4

Het is (bij mij) dus niet zo dat iedereen een ander antwoord geeft.

Ik vind het een rare opgave... Heeft je leraar het wel helemaal goed overgeschreven uit dat boekje???

Er klopt namelijk geen zak van... je kan dit echt op 100 manieren lezen en oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het is (bij mij) dus niet zo dat iedereen een ander antwoord geeft.
Jij hebt dus gewoon het foute antwoord. :) Dat iedereen een ander antwoord geeft is een restrictie die je nodig hebt om het probleem op te lossen. Alleen snap ik niet hoe je ooit een antwoord moet krijgen, want jouw vriendin verschilt toch niet van de anderen - en als iedereen een ander antwoord geeft en je vriendin kan een willekeurig persoon van die groep zijn - hoe weet je dan ooit wat ze zegt?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het probleem niet eigenlijk...
mijn vriendin is heel slecht in rekenen, dus maakt niet uit hoeveel handen ze zegt dat ze geschud heeft, het klopt toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Zoals het raadsel er nu staat is het niet op te lossen.
Als je er vanuit gaat dat koppels elkaar niet begroeten, is het niet mogelijk dat iedereen een ander antwoord geeft.
Indien je 8 keer een hand of een kus moet geven, kun je dit binnen de groep op 8 verschillende manieren doen. Dit kan niet op 9 manieren zoals je zou denken, omdat degeen die jij een hand geet, jou ook een hand geeft.
Omdat je me 10 personen bent is het onmogelijk dat iedereen een ander antwoord geeft.

Als je er vanuit gaat dat koppels elkaar wel begroeten (staat ook niet in de vraag dat dit niet gebeurd), krijg je negen verschillende situaties. En is het dus mogelijk dat iedereen een ander antwoord geeft. En het antwoord daarvan heb ik hierboven al gegeven.

Alleen rest dan nog de vraag hoe weet je hoeveel handen je vriendin heeft gegeven. Ten eerste staat er nergens dat vrouwen met elkaar zoenen en mannen niet. Dat staat nergens in de vraag. Maar je hebt wel een extra randvoorwaarde nodig om dit raadsel op te lossen. En als er een numeriek antwoord is gewenst, moet er ook nog een randvoorwaarde zijn die vertelt of er een iemand geen of slechts een hand geeft.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
  • Laatst online: 07-05 15:13
Het goede antwoord is 5!!! Weet het bijna zeker.

Maak een kring met 10 punten (IEDEREEN geeft elkaar een hand of een zoen) en noem ze A t/m J. Nummer A staat met alle andere punten verbonden. B met alle punten behalve J. C met alle punten behalve I en J. enz. Als je dit doortrekt houd je twee mensen over die met vijf mensen handen hebben geschud, E en F. Aangezien ze allemaal een ander antwoord geven. Is een van die personen je vriendin.

Toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laat je niet misleiden door het feit dat iedereen een ander antwoord geeft.. de concrete vraag is "hoeveel handen schudde mijn vriendin?"

4 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41684

Als je het aasn je vriendin hebt gevraagd, weet je het dus al...

Tevens als vrouw A bv 4 handen geschud heeft, en B 3
kan dat dus ook andersom zijn.. A-3 en B-4.

Dus je KUNT het niet weten...

Maarja, je hebt het net gevraagd aan haar, dus alle moeilijke formules zijn onzin, want je weet het al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Op vrijdag 21 december 2001 11:05 schreef woutertjez het volgende:
Maak een kring met 10 punten (IEDEREEN geeft elkaar een hand of een zoen) en noem ze A t/m J. Nummer A staat met alle andere punten verbonden. B met alle punten behalve J. C met alle punten behalve I en J. enz.
:? Waarschijnlijk mis ik iets :?

Hoe bedoel je dit? Waarom staat B niet met J in verbinding???

Ik zeg: "HUH?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Op vrijdag 21 december 2001 11:07 schreef iGorE het volgende:

[..]

laat je niet misleiden door het feit dat iedereen een ander antwoord geeft..
Dat is dus een essentiele randvoorwaarde voor de oplossing.
Zolang je dat niet inziet heeft het geen nut om een antwoord te posten. En een kleine onderbouwing van je antwoord zal ook jou niet misstaan.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Op vrijdag 21 december 2001 11:10 schreef HopFlats het volgende:
Als je het aasn je vriendin hebt gevraagd, weet je het dus al...

Tevens als vrouw A bv 4 handen geschud heeft, en B 3
kan dat dus ook andersom zijn.. A-3 en B-4.

Dus je KUNT het niet weten...

Maarja, je hebt het net gevraagd aan haar, dus alle moeilijke formules zijn onzin, want je weet het al...
Ok heel leuk, maar ook dat is een randvoorwaarde die je moet gebruiken voor de oplossing. Namelijk alle negen personen geven een ander antwoord. Het geet ar juist om dat je met die informate het probleem kunt oplossen.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Op vrijdag 21 december 2001 11:05 schreef woutertjez het volgende:
Het goede antwoord is 5!!! Weet het bijna zeker.

Maak een kring met 10 punten (IEDEREEN geeft elkaar een hand of een zoen) en noem ze A t/m J. Nummer A staat met alle andere punten verbonden. B met alle punten behalve J. C met alle punten behalve I en J. enz. Als je dit doortrekt houd je twee mensen over die met vijf mensen handen hebben geschud, E en F. Aangezien ze allemaal een ander antwoord geven. Is een van die personen je vriendin.

Toch???
Heb jij toevallig mijn eerste post in dit topic gelezen?

Er is namelijk wel een situatie waarbij het twee keer voorkomt dat iemand 5 handen geeft, dus als iedereen een ander antwoord geeft weet je dat je 5 handen hebt gegeven.

De vraag blijft echter: Hoe weet je dat je vriendin 5 handen heeft gegeven? Dit kun je dus niet weten aangezien iedere persoon willekeurig A t/m J kan zijn.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 11:29 schreef Tupolev het volgende:

[..]

Dat is dus een essentiele randvoorwaarde voor de oplossing.
Zolang je dat niet inziet heeft het geen nut om een antwoord te posten. En een kleine onderbouwing van je antwoord zal ook jou niet misstaan.
een paar posts terug heb ik uitgebreid gemotiveerd waarom het antwoord 4 is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Op vrijdag 21 december 2001 11:19 schreef jorisbol het volgende:

[..]

:? Waarschijnlijk mis ik iets :?

Hoe bedoel je dit? Waarom staat B niet met J in verbinding???

Ik zeg: "HUH?"
Omdat de getrokken lijntjes voor en hand staan, en indien er geen lijntje is er een zoen gegeven wordt. Lijkt me vrij logsch.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Op vrijdag 21 december 2001 11:37 schreef iGorE het volgende:

[..]

een paar posts terug heb ik uitgebreid gemotiveerd waarom het antwoord 4 is....
Welke onderbouwing bedoel je, die dat je vriendien heel slecht is in reken of die waarin je zelf nog een aantal zaken erbij verzint.
In beide gevallen dus een slechte onderbouwing.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

je kan niet bepalen hoeveel handen je vriendin geschud heeft.

iedereen geeft of een zoen, of een hand, omdat je hier tig verschillende oplossingen hebt, kan je met het raadsel in deze vorm niethet goede antwoord geven, want ze kan een iemand gezoend hebben en de rest een hand, maar ook andersom..... je kan alleen suggesties doen naar het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36967

Wiskunde.... :)

Moet je dit gewoon niet oplossen met zo'n randint functie ?
dan krijg je dus gewoon een reeks getallen die bij iedereen anders is. Dus iedereen heeft een ander antwoord.

Vraag me niet om dit uit te leggen want ik snap hetzelf al niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Okee dan... nog een poging. Toch geen zak te doen op m'n stageplek :O

Laat ik eerst even de feiten op een rijtje zetten:
1. IEDEREEN geeft elkaar een hand OF een zoen.
2. Na afloop heeft iedereen een ANDER aantal handen geschud.

We bekijken de club mensen alsvolgt:

M - V
A - B - koppel 1
C - D - koppel 2
E - F - koppel 3
G - H - koppel 4
I - J - jullie

Het gaat er dus om hoe vaak J een hand heeft geschud.

Ervan uitgaande dat alle relaties in deze opgave redelijk tot goed zijn geven de stellen elkaar een zoen :*

A geeft B een zoen (dus B geeft A een zoen)
ditzelfde met de andere koppels.

5 koppels -> 10 mensen -> elke persoon doet iets met 9 anderen (zoenen/schudden).

Dus 9 acties per persoon. Aangezien iedereen een ander antwoord geeft m.b.t. het aantal geschudde handen, krijgen we het volgende verschijnsel:
persoon 1 heeft 8 handen geschud (en zijn/haar partner gezoend)
persoon 2 heeft 7 handen geschud (en zijn/haar partner en iemand anders gezoend)
persoon 3 heeft 6 handen geschud (en zijn/haar partner en 2 anderen gezoend)
persoon 4 heeft 5 handen geschud (en zijn/haar partner en 3 anderen gezoend)
persoon 5 heeft 4 handen geschud (en zijn/haar partner en 4 anderen gezoend)
persoon 6 heeft 3 handen geschud (en zijn/haar partner en 5 anderen gezoend)
persoon 7 heeft 2 handen geschud (en zijn/haar partner en 6 anderen gezoend)
persoon 8 heeft 1 hand geschud (en zijn/haar partner en 7 anderen gezoend)
persoon 9 heeft 0 handen geschud (en zijn/haar partner en 8 anderen gezoend, dus iedereen)

De laatste persoon (10) hoeft niks te doen want iedereen komt langs... (lekker makkelijk)

Nu rest alleen nog het probleem om de match 1 t/m 10 met A t/m J te maken...

Wie maakt dit verhaal af???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27440

je weet het niet! OF ze geven een hand OF ze zoenen en ze zoenen niet alleen met hun eigen partners!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5127

Alle vriendinnen zijn ondeling uitwisselbaar ( :D :P >:) ), en ze geven allemaal een ander antwoord, dus dit raadsel kun je in z'n huidige vorm niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 12:55 schreef Lemmeb het volgende:
Alle vriendinnen zijn ondeling uitwisselbaar ( :D :P >:) ), en ze geven allemaal een ander antwoord, dus dit raadsel kun je in z'n huidige vorm niet oplossen.
LOL :)

Stelletje polygamisten hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

0, er van uit gaande dan de vrouwen alleen maar zoenen.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Op vrijdag 21 december 2001 12:30 schreef ik het volgende:
Blah Blah Blah
Okee... ik kom er net achter dat mijn tweede verhaaltje ook niet helemaal correct is.

Feit 1: 10 personen met 9 acties ieder
Feit 2: Iedereen heeft een ander aantal handen geschud
Feit 3: Ieder geeft elkaar een hand of een zoen

Hieruit kan je opmaken dat het aantal handenschudden alsvolgt verdeeld is:

A=0
B=1
C=2
...
I=8
J=9

Maar dit kan niet, want als A niemand de hand schudt, moet A wel iedereen een zoen hebben gegeven.

Echter: J heeft iedereen de hand geschud, en niemand (dus ook niet A) een zoen gegeven.

Conclusie:

DEZE SOM KLOPT VOOR GEEN METER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 11:39 schreef Tupolev het volgende:

[..]

Welke onderbouwing bedoel je, die dat je vriendien heel slecht is in reken of die waarin je zelf nog een aantal zaken erbij verzint.
In beide gevallen dus een slechte onderbouwing.
Die dingen die ik erbij verzin zijn niet echt van toepassing, als je leest wat ik er schrijf zie je ook de *heldere* verklaring. Als je mijn zinsbouw niet begrijpt o.i.d. moet je niet vertellen dat ik met een slechte onderbouwing kom. probeer es te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik leg het nog maar een keer serieus uit:

Er zijn in totaal vijf vriendinnen. Die antwoorden allemaal wat anders (dat staat namelijk in de opgave >:) ). Stel nu dat je vriendin je vriendin niet is, maar dat een ander grietje je vriendin is :9~ (jaja, ik weet het, lekker vaag, maar probeer het je ff voor te stellen). Dan krijg je dus een ander antwoord. Dit bedoel ik met: 'Alle vriendinnen zijn onderling uitwisselbaar...'. Het probleem is dus niet eenduidig bepaald en een eenduidig antwoord is dus ook niet mogelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42642

als je ervan uitgaat, dat vrouw kus vriendelijk zijn :+
en de man niet zo erg..

IEDEREEN geeft IEDEREEN een hand OF zoen (dus ook hun partner)

vrouw 1: 9 zoenen, 0 handen
vrouw 2: 8 zoenen, 1 hand
vrouw 3: 7 zoenen, 2 handen
vrouw 4: 6 zoenen, 3 handen
vrouw 5: 5 zoenen, 4 handen

man 1: 1 zoen (je kust je eigen vriendin natuurlijk), 8 handen
man 2: 2 zoenen, 7 handen
man 3: 3 zoenen, 6 handen
man 4: 4 zoenen, 5 handen
man 5: 5 zoenen, 4 handen

IEDEREEN zegt iets anders, dus jij bent degene die zelfde is als vrouw, 5 zoenen, 4 handen dus

vrouw 1 zoent met iedereen, dus hoort bij man 1 omdat hij 1 zoent geeft
man 2 heb nog 1 zoen "over" is voor vrouw 2. omdat zij iedereen zoent BEHALVE 1, man 1 dus...
man 3 heb dan nog 1 zoen "over", is voor vrouw 3 dus hoort bij vrouw 3.
man 4 hetzelfde verhaal, die hoort bij vrouw 4
man 5 dus ook, vrouw 5...

jij bent man 5 dus je vriendin is vrouw 5, je vriendin geeft dus 4 handen

klopt dit???

[edit] stond "man 4 hetzelfde verhaal, die hoort bij vrouw 5"
moet zijn: "man 4 hetzelfde verhaal, die hoort bij vrouw 4"
[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 13:50 schreef -PiZZaBoeR- het volgende:
IEDEREEN zegt iets anders, dus jij bent degene die zelfde is als vrouw, 5 zoenen, 4 handen dus
Waar staat dat dit moet gelden? Heb ik iets gemist?

*Enlighten me*, alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 13:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waar staat dat dit moet gelden? Heb ik iets gemist?

*Enlighten me*, alsjeblieft.
vrouw 2: 8 zoenen, 1 hand
vrouw 3: 7 zoenen, 2 handen
vrouw 4: 6 zoenen, 3 handen

man 1: 1 zoen (je kust je eigen vriendin natuurlijk), 8 handen
man 2: 2 zoenen, 7 handen
man 3: 3 zoenen, 6 handen
man 4: 4 zoenen, 5 handen

als je van dit schema uitgaat

en iedereen zegt iets anders, JIJZELF ZEGT DUS NIETS!
als je man 1 bent, zeggen 2 personen hetzelfde, namelijk man 5 en vrouw 5, dus MOET je wel man 5 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 14:01 schreef -PiZZaBoeR- het volgende:
...
KLOENK
Het kwartje was al gevallen ja, ik wilde net m'n vorige posting gaan erasen ofzo.

Volgens mij heb je helemaal gelijk! Maar wat gebeurt er als je echter niet met de verhouding 9/0 begint maar met 8/1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en van dit schema MOET je wel uitgaan, zijn de 2 uitersten naar elkaar toe

ehh snapke? :? :P
enige manier dat het kan volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 14:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

KLOENK
Het kwartje was al gevallen ja, ik wilde net m'n vorige posting gaan erasen ofzo.

Volgens mij heb je helemaal gelijk! Maar wat gebeurt er als je echter niet met de verhouding 9/0 begint maar met 8/1?
dan kom je niet uit men mannen, daar moet je dan dus 7/2 van maken en dan hebben een paar mensen hetzelfde aantal handen geschud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb je het raadsel opgelost! I'm impressed :D :D :D

Ik dacht zelf ook bijdehand te zijn, maar ik denk dat ik al te lang van school af ben om hier iets zinnigs van te maken. Van een aanstaand natuurkundig ingenieur zou je wel beter verwachten :o :o :o *I'm deeply ashamed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt ie echt helemaal?? B-) *D >:)

oeii... zal ik dan maar niet vertellen dat ik op de MAVO(!!!) eindexamen heb gedaan :P

(ok ok wel op D nivea en eindcijfers een 8, 8,4 werd afgerond naar benede :'(, maartoch )
EN nu ik in 3e zit van MBO, en vorig jaar nog Wiskunde had...... waar ik dus alleen maar net 5'ie(!!!) voor had :)

hmz.. ik kan ut nog wel beetje >:)

Hey succes met je 1 punt hoger :P ik zal zo ff men GIRO nummer zoeken *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
Op vrijdag 21 december 2001 11:35 schreef Tupolev het volgende:

Heb jij toevallig mijn eerste post in dit topic gelezen?

Er is namelijk wel een situatie waarbij het twee keer voorkomt dat iemand 5 handen geeft, dus als iedereen een ander antwoord geeft weet je dat je 5 handen hebt gegeven.

De vraag blijft echter: Hoe weet je dat je vriendin 5 handen heeft gegeven? Dit kun je dus niet weten aangezien iedere persoon willekeurig A t/m J kan zijn.
Nee, toen was ik al bezig met tikken van dit antwoord, maar je hebt idd gelijk. Volgens mij kan je alleen maar antwoord geven op de vraag hoeveel handen je zelf hebt geschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 14:51 schreef woutertjez het volgende:

[..]

Nee, toen was ik al bezig met tikken van dit antwoord, maar je hebt idd gelijk. Volgens mij kan je alleen maar antwoord geven op de vraag hoeveel handen je zelf hebt geschud.
neehoor, zie mijn uitleg hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
Op vrijdag 21 december 2001 13:50 schreef -PiZZaBoeR- het volgende:
vrouw 1 zoent met iedereen, dus hoort bij man 1 omdat hij 1 zoent geeft
man 2 heb nog 1 zoen "over" is voor vrouw 2. omdat zij iedereen zoent BEHALVE 1, man 1 dus...
man 3 heb dan nog 1 zoen "over", is voor vrouw 3 dus hoort bij vrouw 3.
man 4 hetzelfde verhaal, die hoort bij vrouw 4
man 5 dus ook, vrouw 5...

jij bent man 5 dus je vriendin is vrouw 5, je vriendin geeft dus 4 handen

klopt dit???
Waar staat dat jij net zoveel handen geeft als je vriendin?
Dat heb ik niet gelezen in de opgave..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Blijkbaar was het niet helemaal duidelijk dat ik het antwoord al gegeven had op de vraag hoeveel handen jezejf gegeven hebt.
De vraag die on rest is echter hoeveel handen je vriendin dan gegeven heeft.
Zonder extra randvoorwaarden is dit volgens mij niet op te lossen. Of ik moet iets over het hoofd zien.
Op vrijdag 21 december 2001 01:17 schreef Tupolev het volgende:
Leuk raadsel.

Ik ben er wel vanuit gegaan dat de koppels elkaar onderling ook een hand of een kus geven. Dan moet iedereen 9 keer een hand of een kus geven. Indien je dit in een matrix uitzet zul je zien dat er een situatie is die zich dubbel voordoet.
Omdat iedereen een ander antwoord geeft, weet je dat jij net zoveel handen als iemand anders moet hebben gegeven. Indien er een iemand geen enkele hand heeft gegeven heb je dus 4 handen gegeven, en indien er een iemand 1 hand heeft gegeven heb je 5 handen gegeven.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 14:51 schreef woutertjez het volgende:
Ja inderdaad, volgens mij ook. Ook volgens PizzaBoer z'n redenering, die toch ook niet helemaal klopt als je het mij vraagt. Ik heb ook het gevoel dat je meer moet weten om dit op te lossen, we doen wel wat aannames maar welke daarvan zijn geoorloofd? Als je verder geen enkele aanname doet (dus mannen zoenen elkaar ook etc etc), lijkt het me toch echt logisch dat je het nooit kunt weten omdat de vriendinnen onderling uitwisselbaar zijn.

Ik heb het gevoel dat er wat info ontbreekt (bijv zoent het paartje elkaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
Op vrijdag 21 december 2001 15:18 schreef Lemmeb het volgende:

Ik heb het gevoel dat er wat info ontbreekt (bijv zoent het paartje elkaar?)
Er staat gewoon dat IEDEREEN elkaar zoent, dat lijkt me dus wel duidelijk. Alleen heb je volgens mij wel gelijk dat Žt zo nog niet op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik zit in 5 VWO en zo'n vraag hadden wij in het begin van ut jaar al gehad. Tis relatief simpel ! :P

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik blijf erbij dat mijn oplossing juist is,
het kan niet anders!
als de mannen elkaar zoenen dan heb niet iedereen een ander aantal handen geschud!!

je kan ook zeggen, mannen zoenen elkaar, en de vrouwen weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 15:26 schreef Chello200 het volgende:
Ik zit in 5 VWO en zo'n vraag hadden wij in het begin van ut jaar al gehad. Tis relatief simpel ! :P
nou... tell us!!! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
Op vrijdag 21 december 2001 15:26 schreef Chello200 het volgende:
Is dit je enige bijdrage aan het onderwerp???
Als Žt toch zo simpel is, waarom geef je het antwoord niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Na al deze discussies is mij nogsteeds niet compleet duidelijk wat nou het enige mogelijke juiste antwoord is, al zie ik wel veel intressante, maar ook verschillende reacties. Als iemand hier een duidelijk idee van heeft, kan deze persoon hier dan een duidelijk schema posten, wat ook ik begrijp ;) ? Ben maar 15 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Op vrijdag 21 december 2001 15:29 schreef woutertjez het volgende:

[..]

Is dit je enige bijdrage aan het onderwerp???
Als Žt toch zo simpel is, waarom geef je het antwoord niet? |:(
//Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 15:31 schreef caesartje het volgende:
Na al deze discussies is mij nogsteeds niet compleet duidelijk wat nou het enige mogelijke juiste antwoord is, al zie ik wel veel intressante, maar ook verschillende reacties. Als iemand hier een duidelijk idee van heeft, kan deze persoon hier dan een duidelijk schema posten, wat ook ik begrijp ;) ? Ben maar 15 >:)
doe ik vanaaf wel als ik nog nuchter ben :D
want i know my answer is right :o

maar kga NU! eerst kerstborrel houde hierro :) :P >:)

Mzls!!! :) :) :7 :9~ 8-)

overdreve??? NEEJ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
5x2=10 min jezelf en je vriendin=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23888

Op vrijdag 21 december 2001 15:40 schreef bartmen het volgende:
5x2=10 min jezelf en je vriendin=8
Als ie zo simpel was dan was ie allang opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22
Misschien heeft je vriendin wel een handycap... Heeft ze geen handen meer.... Kan ze ook geen handen schudden ;)

En naar mijn weten kussen vrouwen alles en iedereen dusszzz heeft ze -=> 0 <=- handen geschud.

In de stellen kunnen zoals eerder gezegd ook homo`s zitten.
Dus dat M/V verhaal gaat eigenlijk al nieteens meer op.
Er zijn gewoon teveel dingen niet erbij verteld waardoor het niet op te lossen is. En ik vind dat je in de wiskunde nergens zomaar vanuit kunt gaan zonder een goede onderbouwing.

De vraag is gewoon fout !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Ik zal zometeen wel even een matrix posten met het antwoord

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 december 2001 16:42 schreef Tupolev het volgende:
Ik zal zometeen wel even een matrix posten met het antwoord
Oei, dat klinkt leip >:)

Wiskunde heb ik altijd boeiend gevonden. Laat maar komen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Ok, als iedereen elkaar een hand of een kus geeft zijn er twee opties.
In het eerste geval is er 1 iemand die iedereen een hand geeft, dan heb jezelf 5 handen (5h) gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/tupolev0/matrix1.jpg

P1 t/m P10 is persoon 1 t/m 10
h is hand en k is kus

In het tweede geval is er een iemand die iedereen een kus geeft, dan heb jezelf 4 handen gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/tupolev0/matrix2.jpg

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Op vrijdag 21 december 2001 16:55 schreef Tupolev het volgende:
Ok, als iedereen elkaar een hand of een kus geeft zijn er twee opties.
In het eerste geval is er 1 iemand die iedereen een hand geeft, dan heb jezelf 5 handen (5h) gegeven:

[afbeelding]

P1 t/m P10 is persoon 1 t/m 10
h is hand en k is kus

In het tweede geval is er een iemand die iedereen een kus geeft, dan heb jezelf 4 handen gegeven.

[afbeelding]
Okeee, dat helpt >:)

Dan rest slechts de vraag: welke persoon is je vriendin?
En natuurlijk welke is van toepassing en waarom?

Ik mis nog iets hierin denk ik... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Tja zonder extra randvoorwaarden is hier verder geen zinnig woord over te zeggen. Beide situatie skunnen zich voordoen, en je vriendin kan ieder willekeurige pwersoon zijn.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Om nog even terug te komen op een eerdere post waarin deze code werd genoemd om de mogelijkheden te brute-forcen:

start:
p[1]=rnd[55]
p[2]=rnd[55]
p[3]=rnd[55]
p[4]=rnd[55]
p[5]=rnd[55]
p[6]=rnd[55]
p[7]=rnd[55]
p[8]=rnd[55]

b=0
a=1
for j=1 to 9
for i=1 to 8
a=a*p[i]-p[j] ; als er een aantal gelijk is word dan a=0
next i
b=b+p[j] ; b= aantal handen totaal
next j
if a<>0 en b<=55 then goto end

goto start

end:

print p[1..8]

Kwa programmeren ben ik niet echt dat je zegt een held jammer genoeg, ik zal hier binnen afzienbare tijd mezelf daar dan toch nog maar even in moeten gaan verdiepen ;) Het is duidelijk geen batch ook >:)

Kan iemand mij verdere instructies geven over hoe deze code toe te passen? thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Ik heb mijn vraag betreffende die code in P&W gegooid, zie

[topic=357687/1/25]

Als iemand hier verder zo vriendelijk is mij hiermee verder te helpen, natuurlijk maar al te graag :)

(zie mijn laatste reply hierboven)

thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zier eruit als bijna volledig goede Q-Basic code. Niet dat ik het verstandig zou noemen om met random getallen te werekn, maar vooruit. Als je een paar regels basic kent a QBasic hebt is dit zo werkend te krijgen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Op vrijdag 21 december 2001 19:52 schreef Lord Daemon het volgende:
Zier eruit als bijna volledig goede Q-Basic code. Niet dat ik het verstandig zou noemen om met random getallen te werekn, maar vooruit. Als je een paar regels basic kent a QBasic hebt is dit zo werkend te krijgen.
Euh nou ik moet zeggen dat valt toch vies tegen in mijn geval...

Kan ik je op een of andere manier persoonlijk contacten?

maw wil je me hier even mee helpen svp? zou leuk zijn :)

Trouwes: zit momenteel effe weer ICQ te downe, ik zie namelijk je nummer in je profile ;) Mijn nummer is 68378301 (zie ook profile), kan nog wel f duren -> single isdn (hometime :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

caesartje, lees mijn uitleg en print die uit, en geef die maar aan je leraar.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Op vrijdag 21 december 2001 21:40 schreef -PiZZaBoeR- het volgende:
caesartje, lees mijn uitleg en print die uit, en geef die maar aan je leraar.... :)
Tja ik las m net terug, was gisteren al iets te veel afgepeigerd, Zo klopt het allemaal wel denk ik :) nog bedankt trouwes... :D

Ik ben overigens nog dat brute-force idee aan het proberen maar het wil niet echt lukken, hier toevallig iemand die QBasic kent en me effe over msn of icq wil helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat het de juiste is...

khoop dat je leraar je een punt extra geeft

laat het ff weten :)
hetzij hier, of over icq ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 19:27
Alleen snap ik niet hoe je ooit een antwoord moet krijgen, want jouw vriendin verschilt toch niet van de anderen - en als iedereen een ander antwoord geeft en je vriendin kan een willekeurig persoon van die groep zijn - hoe weet je dan ooit wat ze zegt?
Volgens mij is zij de eenige die jou geen hand/zoen heeft gegeven. Even aangenomen dat de koppels samen aankomen en dat dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Op zaterdag 22 december 2001 11:28 schreef Virgol het volgende:

[..]

Volgens mij is zij de eenige die jou geen hand/zoen heeft gegeven. Even aangenomen dat de koppels samen aankomen en dat dus niet doen.
Dan is het dus onmogelijk dat iedereen een ander antwoord geeft.

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/tupolev0/matrix3.jpg

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:07

BrZ

hmm.. dit raadsel is echt onoplosbaar, zonder van bepaalde dingen uit te gaan... zoals bv dat mannen elkaar niet zoenen...

En de oplossing van -PiZZaBoeR- klopt ook niet.. je weet namelijk nu wel wie jezelf bent, maar niet wie van die vrouwen je vriendin is... dat hoeft namelijk niet de vrouw met hetzelfde nummer te zjn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Dat iedereen een ander antwoord geeft (lees : dat iedereen een verschillend aantal handen geeft) kan toch niet :?

als iedereen een verschillend aantal handen geeft, is dit de enige mogelijkheid (gesteld dat je een persoon geen 2x een hand geeft):

pers 1 --> 0 handen
pers 2 --> 1
pers 3 --> 2
pers 4 --> 3
pers 5 --> 4
pers 6 --> 5
pers 7 --> 6
pers 8 --> 7
pers 9 --> 8

(en eventueel persoon 10 --> 9 handen)

Hoe kan persoon 9 8 handen geven als 1 persoon geen handen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6894

Je vriendin schud minimaal 0 en maximaal 9 handen, of mag dat antwoord niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pope0r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2024
Vandaag kregen wij een raadsel van onze docent wiskunde.

Ik zelf doe nu 3 Havo :'( (damn u tweakers ;) ) maar ook niemand in een 5 VWO klas waar dit werd gevraagd kwam er uit. De beloning was een punt omhoog op je cijfer van het laatste proefwerk. Deze ben ik echter misgelopen, wist m niet :(

Het vraagstuk luid:

Ik ben zeer benieuwd wie mij aan het antwoord kan helpen, met onderbouwende uitleg... Suc6 :D
Dit heb ik in de eerste klas allllaaaang gehad. Of misshcien was het groep 8. Maar toch weed ik t niet, of bem ik nu te lui, naar een hele zak cheese union :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34201

Het stukje over:

"Iedereen geeft een ander antwoord.

Omdat:

Huisje; feest begint net dus 1 stel binnen.
10min later; 2e stelletje komt binnen
20min later; 3e stelletje komt binnen
30min later; 4e stelletje komt binnen (JULLIE DUS).

1e stelletje geeft 0x hand/zoen (hun zelf niet)
2e stelletje geeft (stel1) 2x hand/zoen etc.
3e stelletje geeft (stel1+stel2) hand/zoen etc.

Volgens mij moet je in die richting denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34201

Of:

6 - aantal zoenen = aantal handen geschudt
(door je vriendin)
Pagina: 1 2 Laatste