[.net] Goede boeken gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op de ste van Computer Collectief (www.comcol.nl) heb ik een lijst met boeken gevonden, maar ik wil weleens weten van de andere profs hier wat de beste boeken zijn voor iemand met bijna geen ervaring met .net.
Ik heb wel erg veel ervaring met VB in ASP, en ook met PHP (al doet dat er nu niet aan toe).

Ik hoor ook veel over C# (codenaam hier op werk: seehekje) in dat .net gedoe. Ik weet wel wat het inhoud, maar dus niet welk boek ik moet hebben.

Dus, meningen graag! Tnx.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je wel ervaring hebt in andere programmeertalen is "A Programmer's Introduction to C#" een ideaal boekje voor C#: geen gelul en precies wat je nodig hebt :) .

Voor de libraries red je je verder prima met de uitstekende API documentatie in de SDK en eventueel online stuff...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

MrBrown

Reservoir Dog

Als je al veel ervaring in VB hebt is het misschien wijs om naar een boek over VB.NET te zoeken. VB is (als ik alle promo-praat mag geloven :) ) in .NET een volwaardige taal geworden, gelijk aan bijv. C#. Ik denk dat, als je een beetje programmeerkennis hebt, C# ook niet al te moeilijk te leren is hoor, maar toch.

Uhm, als het goed is krijg ik ergens in januari een VB.NET boek van de devdays pre-conference training. Als ik eraan denk zal ik eens posten of dat wat is..

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 09:45
De boeken van Wrox zijn over het algemeen ook heel
goed. Wij hebben er hier verschillende van liggen.
C#, .Net framework en ASP 3.0

Maar ook de msdn library is redelijk goed al zitten er nog redelijk wat niet volledig uitgewerkte stukken in. Maar goed we zitten nu met Beta 2, 13 februari zou de release moeten zijn.

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 13:16 schreef cannibal74 het volgende:
De boeken van Wrox zijn over het algemeen ook heel
goed. Wij hebben er hier verschillende van liggen.
C#, .Net framework en ASP 3.0

Maar ook de msdn library is redelijk goed al zitten er nog redelijk wat niet volledig uitgewerkte stukken in. Maar goed we zitten nu met Beta 2, 13 februari zou de release moeten zijn.
Goed, de release laat nog ff op zich wachten dus. Maar ik wil me alvast verdiepen in de diepere 'theorieën' achter .net. Het gewoon goed doorhebben, en dan ook nog wat proggen.

Heeft iemand een idee of het voor een VB-er makkelijker is om met VB.net of met C# te werken? C# zou meer op de huidige VB lijken zeggen sommigen.. dan zou ik misschien voor C# moeten kiezen. `k weet het niet.
Proggen lukt me zowieso wel, allebij de talen zijn wel te leren :)

Ik ga even kijken naar de Wrox boeken. Tnx in ieder geval.

Verwijderd

Ik heb het boek C# and the .Net Platform van Troelsen
door Apress. Erg fijn boek wat de C# leert en dan direct het hele .net gedoe erachtaan inc Windows Form, ADO.Net, ASP.net en web services. Aanrader.

Ik heb me nooit echt verdiept in VB, laat staan VB.Net.

MS beweert dat de hele taal eigenlijk omgegooid is, ik zou dan direct C# pakken als je dan toch een nieuwe taal moet leren.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
'k heb hier het boek 'Professional C#' liggen van Wrox Press. Het bevalt me goed, meer zelfs, ik vind het een goed boek. Een 1200 pagina's waar vooral de nadruk ligt op C# maar ook ASP.NET pages komen even aan bod.
Het boek begint wel met een duidelijke inleiding over .NET. Wat .NET inhoudt, hoe het zo'n beetje werkt enzo...

https://fgheysels.github.io/

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zit zelf te denken aan "Professional C#, 2nd Edition" deze komt zeer binnenkort uit (maart 2002).
Heeft iemand al ervaring met de 1e druk?

[edit]
ik moet beter leren lezen |:(
nog meer ervaringen behalve whoami? :)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 16:20
Op donderdag 21 maart 2002 19:16 schreef Orphix het volgende:
Ik zit zelf te denken aan "Professional C#, 2nd Edition" deze komt zeer binnenkort uit (maart 2002).
Heeft iemand al ervaring met de 1e druk?

[edit]
ik moet beter leren lezen |:(
nog meer ervaringen behalve whoami? :)
Ik niet, maar ik wil me ook in C# gaan verdiepen.

(weet IEMAND hoe ik mijn toetsenbordindeling weer goed kan zetten? Door win XP staan m'n hekje enzo nu helemaal fout :( )

Verbouwing

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Dat boek, Professional C# vind ik een goed boek. Je hebt wel al wat programmeerervaring nodig, dan heb je zeker wat aan dat boek.

Eerst wordt .NET behandeld; wat .Net inhoudt, welke onderdelen er zijn enz.. Daarna wordt de syntax van C# behandeld en het volgende deel gaat over OOP mbhv C#.
De base-classes van .net worden ook behandeld en er is ook een hoofdstuk over database-toegang mbhv C# en .net, XML, Windows programmatie, GDI+, Active Desktop, Web programmatie mbhv ASP.NET, ...

Een minpuntje wel in het boek: in bepaalde hoofdstukken lijkt het wel of er niet op grammatica gecontroleerd werd. Bepaalde zinsconstructies zijn totaal fout, maar hopelijk is dat in de 2de druk opgelost.

https://fgheysels.github.io/

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
kan ik beter professional C# of professional ASP.NET kopen als ik eigenlijk alleen voor het web wil developen?

Iemand die prof. ASP.NET al heeft? Staat daar genoeg over C# en OO in om er een beetje professioneel mee aan de slag te gaan?

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 11:04 schreef Blue-eagle het volgende:
Op de ste van Computer Collectief (www.comcol.nl) heb ik een lijst met boeken gevonden, maar ik wil weleens weten van de andere profs hier wat de beste boeken zijn voor iemand met bijna geen ervaring met .net.
Ik heb wel erg veel ervaring met VB in ASP, en ook met PHP (al doet dat er nu niet aan toe).

Ik hoor ook veel over C# (codenaam hier op werk: seehekje) in dat .net gedoe. Ik weet wel wat het inhoud, maar dus niet welk boek ik moet hebben.

Dus, meningen graag! Tnx.
Ik heb er een topic over geopend
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/440946/1?limit=25

Verwijderd

Ik heb Programming C# van Jesse Liberty (O'Reilly). "A Must Have (tm)". Dit boek is 600+ pages en ieder boek dat het in 300 pages probeert te doen, vergeet de helft. Zowel uitstekend boek voor naslag als voor het leren van C#. Het behandelt niet alleen de taal maar stipt ook .net aan, echter niet in depth.

Verder heb ik nog Professional .NET van WROX. Is minder, maar ook zeer uitvoerig en uitgebreid en gaat puur in op alle aspecten van .NET en de verschillende applicatievormen die mogelijk zijn met .NET, plus bv ook wat erbij komt kijken wanneer je een grote applicatie voor .net gaat plannen.

Als je alleen voor ASP.NET gaat developpen is een boek over ASP.NET aan te bevelen, maar OOK een boek over de taal die je wilt gebruiken. Koop een boek dat puur de taal die je wilt gebruiken behandelt en koop een boek dat puur ASP.NET behandelt, en niet zoals sommige boeken, de helft van het boek spendeert aan een halfslachtige uitleg van C# of VB.net.

Er zijn veel boeken over .NET op de markt, je ziet door de bomen het bos op een gegeven moment niet meer. Wat je kunt doen is kijken naar het # bladzijden. Dit klinkt lame, maar is het niet. Boeken van 1000 pages leggen echt meer uit dan een boek van 200 pages. Lees ook de hoofdstukken die van elk boek online te vinden zijn. Soms is de schrijver gewoon een gesjeesde bejaardenentertainer die zelfs Emile Ratelband nog acuut in slaap krijgt, en dan is zo'n boek niet aan te bevelen.

Verwijderd

Kijk eens op coriolis, naar hun Black book serie. Ik heb net de PHP black book gekocht en dat is echt een van de beste boeken die ik over PHP gelzen heb.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 23:36
C# Unleashed
ASP.NET Unleashed
VB.NET Unleashed

TOP BOEKEN, allemaal. Als je wat programmeer ervaring hebt zijn deze boeken perfect. LET OP: Deze zijn niet geschikt voor de newbie coder. De author houd niet van gelul en geeft duidelijk de verschillen aan t.o.v. Java/C++, zodat de wat ervaren coders door eht boek kunnen stomen.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

.Net Framework Essentials ook van O'Reilly. Gaat niet echt in op een programmeertaal maar meer over de principes ed. Erg goed!

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• .oisyn
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.