Photoshop 7 ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 08:20
Op woensdag 19 december 2001 21:42 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

Ik zou liever een dualhead hebben of iig zo'n opstelling... maar kep geen plek op me bureau ;(
Tis echt wel handig, ik kan nu met 1024×768 nét een plaatje van 800×600 bewerken en dan heb ik nog de helft van alle vensterszooi er krap tegenaan staan. Niet leuk... Gewoon de rest van je zooi op een ander scherm is echt wel makkelijker.
Daarom rulen hoge resoluties ook gewoon.
Zit hier en thuis op 1600x1200 op een IIyama Vision Master Pro 450. Persoonlijk vind ik het nog te weinig ruimte soms, dan zou ik wel een dual LaCie electron 22blueIII willen hebben. En dan op 1900x1600 per monitor. >:) >:)

Now we're talking!

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

De belangrijkste reden waarom ik twee monitoren zou willen hebben is om op 1600x1200 te photoshoppen/coden en toch snel op lagere resoluties het ontwerp kunnen checken zonder meteen m'n gefinetweakte monitorinstellingen te verliezen.

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 09:56 schreef willem169 het volgende:

[..]

Zit hier en thuis op 1600x1200 op een IIyama Vision Master Pro 450. Persoonlijk vind ik het nog te weinig ruimte soms, dan zou ik wel een dual LaCie electron 22blueIII willen hebben. En dan op 1900x1600 per monitor. >:) >:)

Now we're talking!
mhoah :D

doet maar heftig, n beetje LaCie monitor kopen..
ik moet ze niet, t blauw vloekt n beetje ;)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:02 schreef chem het volgende:
Ik zit hier even te spelen met PSD 7 Beta, onder X 10.1.1.

Voor diegene die niet kunnen wachten :P zal ik ff vertellen wat me opvalt.

Ten eerste is de interface niet veel veranderd. Onder X ziet het er heel gelikt uit, maar niet zo ranzig als MS bij Office.X heeft gedaan. Mooie dunne randen, goed kleur en patroon gebruik om onderscheid te maken tussen de diverse onderdelen. Nieuw is dat je bv. je layerwindow in het in PSd6 lege vak rechtsbovenin kan plaatsen. Een soort dock, zeg maar.

Nieuw: workgroup dingessen. Weet niet zeker wat het doet, maar je hebt de mogelijkheid om files in en uit te checken. Hoe dit precies werkt kan ik niet testen zonder een dergelijke server.
Ook nieuw (onder X) is de mogelijkheid om het RAM gebruik binnen de applicatie aan te passen. Helaas, niet on-the-fly :) maar toch handig dat het kan.

Wat ik ook niet eerder heb gezien is de 'healing brush'. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat-ie doet :P maar het geeft een leuk effect >:) Het lijkt op de stamptool, maar dan toch anders.

Ook is er in de eerder genoemde 'dock' een file browser aanwezig... gebruikers van Strata Videoshop zullen hem wel herkennen, vind ik

Nou, als jullie nog vraagjes hebben, zeg het maar :)
Hoe kom je eraan?

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 09:56 schreef willem169 het volgende:

[..]

Now we're talking!
Dat ding is maar 999 dollar?! Lijkt me op het eerste gezicht wel een nette prijs-kwaliteitverhouding of niet soms? :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 18:14 schreef Terayonnetje het volgende:

[..]

Hoe kom je eraan?
staat wat verder terug..
(plots gevonden op zn hardeschijf)
Op vrijdag 21 december 2001 18:30 schreef nelis het volgende:

[..]

Dat ding is maar 999 dollar?! Lijkt me op het eerste gezicht wel een nette prijs-kwaliteitverhouding of niet soms? :)
ist ook :)
maar nog altijd veel geld....

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 08:20
Op zaterdag 22 december 2001 15:58 schreef denki_akira het volgende:

Ik wou net zeggen; Het gemiddelde werkgever koopt toch geen monitor van 1000 Euro als de werknemer daarom vraagt :? Afgezien daarvan zou ik 'em heel graag willen hebben :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 18:14 schreef Terayonnetje het volgende:

[..]

Hoe kom je eraan?
moet ik hier serieus antwoord op geven?

iig ga ik hem niet distribueren, voordat m'n ICQ gespammed word hierover...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

En ik zou nog ff wat plaatjes van mijn multimon op het werk posten:

mijn 2x 19' dualhead, en mijn kleine schattige macje met 17'' ernaast:
klik hier voor de erg grote(!!!!)versie
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.hauwert/werkplek_th.jpg

En onze 24'' Sony aan een dual G4 500 :)
klik hier voor de erg grote(!!!!)versie
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.hauwert/werkplek2_th.jpg
Sorry voor het mannetjes gedrag, maar belooft is belooft.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 december 2001 15:58 schreef denki_akira het volgende:

[..]

Ik vind dat je niet moet besparen op een monitor.. Maarja, dat vindt? ik :)
Op donderdag 27 december 2001 14:17 schreef B-Top het volgende:
Sorry voor het mannetjes gedrag, maar belooft is belooft.
SJEEE...!! Met groot bedoel je ook echt groooowt he!? :D

Wat voor reso is dat wel nie..? :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 19:42 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Ik vind dat je niet moet besparen op een monitor.. Maarja, dat vindt? ik :)
[..]

SJEEE...!! Met groot bedoel je ook echt groooowt he!? :D

Wat voor reso is dat wel nie..? :)
Zit net te denken, je bedoelt vast de foto reso....iets van 2000 nogwat bij 1500 nogwat :)

• Oefening
  • Niet online
*Schop*

Iemand die healing brush al aan de praat gekregen :? Ik zie de verandering nog steeds niet tov de clone tool.

De veranderingen die ik tot nu toe heb weten te vinden (voor de mensen die geen Engels kunnen of geen zin hebben om Engelse teksten te lezen (zoals ik :+)):

-Kleuren: kleuren van de tools zijn anders geworden
-Je kan nu ook in de option bar je tools selecteren
-Rechtermuisknop geeft in sommige gevallen een menutje met opties van de geselecteerde tool (bij bij de gradient tool)
-Healing brush
-Verder is de linker (ben niet goed in namen, airbrush heet hij geloof ik) brush tool een optie van de 'gewone' brush tool geworden en zijn plaats is vervangen door de helaing brush en de patch tool.
-Naast het tabblad actions zit nu een tabblad tool presets
-Rechtsboven de tabbladen file browser (naam zegt het al) en brushes (overzicht van brushes + opties)
-Een aantal buttons zijn verschoven (zoals de extractbutton van image naar filter)

Verder duurt het opstarten ongeveer twee keer zo lang en vreet de file browser intern geheugen. Aan de andere kant heb je hier weinig last van tijdens het gebruik van het programma (alleen tijdens het opstarten en bij het gebruik van de file browser) en werkt de file browser voor de rest erg plezierig.

Iemand nog meer ervaringen? :)

[edit]
Ik post zo wel wat screenies

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zaterdag 16 maart 2002 23:34 schreef Nelis het volgende:
Iemand die healing brush al aan de praat gekregen :? Ik zie de verandering nog steeds niet tov de clone tool.
Toch is het nogal een verschil.. pak even een plaatje en kloon bij iemand wat extra ogen etc. Zul je zien dat hij de omgeving van dat wat je kloont aanpast aan de bestaande omgeving waardoor overgangen soepeler verlopen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 23:54 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Toch is het nogal een verschil.. pak even een plaatje en kloon bij iemand wat extra ogen etc. Zul je zien dat hij de omgeving van dat wat je kloont aanpast aan de bestaande omgeving waardoor overgangen soepeler verlopen.
Ok, ik zal eens kijken :)

Hier iig een screenie van de file browser: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1083368295 (1024X768)

Ps. Het gaat hier dus om de winversie ipv de macversie (voor de mensen die dachten dat ze het hele kleurschema/de hele stijl hadden omgegooid toen ze die macpics zagen :))

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Op donderdag 27 december 2001 14:17 schreef B-Top het volgende:
mijn 2x 19' dualhead, en mijn kleine schattige macje met 17'' ernaast:
... Die net die erg goeie DELL monitor? :) Die monitor heb ik hier ook en die is erg goed voor zijn prijs :)

Ik denk dat ik even goed ga kijken wat PS7 voor mezelf voor voordelen brengt... Ik denk eigenlijk niet zo heel veel, tenzij er ook weer AMD-XP optimized code ofzo in zit?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmmz.. btop en ozboz weer patsen :p
gelijk hebben ze.. ik heb nu ook dualhead.. werkt vet bruut met photoshop..

(voor degene die mijn topic herinneren : ik ben nu aangenomen bij hosting bedrijf : "eagle web services" als webdesigner)

ik zie wel mooie monitors.. en dat jullie mooie websites maken, of wat dan ok, hoef je me neit te vertellen, dat geloof ik gelijk. maar hoe zit et met geluid ?? :P
(ik heb een kleine home studio staan waar ik alles produceer, en what about you??)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Oefening
  • Niet online
Zeg, blijven we wel ff ontopic? :( ;)

Gefeliciteerd trouwens :)

Verwijderd

ik zit hier met een dell p991 en een hp 17 inch tft scherm. toch redelijk ideaal voor een amateur ps-er.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op woensdag 19 december 2001 21:42 schreef Dark Blue het volgende:

[..]

Ik zou liever een dualhead hebben of iig zo'n opstelling... maar kep geen plek op me bureau ;(
Tis echt wel handig, ik kan nu met 1024×768 nét een plaatje van 800×600 bewerken en dan heb ik nog de helft van alle vensterszooi er krap tegenaan staan. Niet leuk... Gewoon de rest van je zooi op een ander scherm is echt wel makkelijker.
Zeker waar. Zelfs al heb je een 21", dan nog zit je telkens met je windows te schuiven of ze aan/uit te TAB'en. Zo'n tweede monitor is gewoon heerlijk voor al je reut (inclusief MSN/ICQ/winamp/whatever).

On topic: in hoeverre is PS7 verbeterd waar het gaat om webdesign? Zijn ze daar verder in gaan ontwikkelen?
/Edit: lamaar, kzag dat we al 4 pagina's verder waren.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Pagina: 1 2 Laatste