Photoshop 7 ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik zit hier even te spelen met PSD 7 Beta, onder X 10.1.1.

Voor diegene die niet kunnen wachten :P zal ik ff vertellen wat me opvalt.

Ten eerste is de interface niet veel veranderd. Onder X ziet het er heel gelikt uit, maar niet zo ranzig als MS bij Office.X heeft gedaan. Mooie dunne randen, goed kleur en patroon gebruik om onderscheid te maken tussen de diverse onderdelen. Nieuw is dat je bv. je layerwindow in het in PSd6 lege vak rechtsbovenin kan plaatsen. Een soort dock, zeg maar.

Nieuw: workgroup dingessen. Weet niet zeker wat het doet, maar je hebt de mogelijkheid om files in en uit te checken. Hoe dit precies werkt kan ik niet testen zonder een dergelijke server.
Ook nieuw (onder X) is de mogelijkheid om het RAM gebruik binnen de applicatie aan te passen. Helaas, niet on-the-fly :) maar toch handig dat het kan.

Wat ik ook niet eerder heb gezien is de 'healing brush'. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat-ie doet :P maar het geeft een leuk effect >:) Het lijkt op de stamptool, maar dan toch anders.

Ook is er in de eerder genoemde 'dock' een file browser aanwezig... gebruikers van Strata Videoshop zullen hem wel herkennen, vind ik

Nou, als jullie nog vraagjes hebben, zeg het maar :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Een screenshot zou wel leuk zijn... :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
needless to say dat met 600 mb toegewezen geheugen en een G4 667, dat het als een tiet draait :P

Verwijderd

klinkt errug sweet :9

maarja kan t ook anders met OS X :P

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A wist niet eens dat 7 al in de beta fase was, gaat een beetje overdreven snel sinds 6 pas ongeveer een jaar uit is

workgroups is handig als je met een groot design team werkt, denk ik zo, tenzij ik 't vaud heb :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:05 schreef chem het volgende:
needless to say dat met 600 mb toegewezen geheugen en een G4 667, dat het als een tiet draait :P
Needless to say dat een mac met dat soort specs al gauw onbetaalbaar is.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:06 schreef B-Top het volgende:
Needless to say dat een mac met dat soort specs al gauw onbetaalbaar is.
Needless to say dat ze bij een mac met dat soort specs Photoshop 7 er gratis bij doen :+

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:08 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Needless to say dat ze bij een mac met dat soort specs Photoshop 7 er gratis bij doen :+
Liever een gratiz ipod :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
shotje met de filebrowser:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mirenmer/psd7_1_screen.jpg

shotje met de healing brush in zicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mirenmer/psd7_2_screen.jpg

Verwijderd

Sweet :)
Ziet er gelikt uit hoor.
Maar volgens mij kon je je layer window al docken in zo'n leeg stuk.
Net zoals alle andere windows. :)

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

7 heeft dus de zelfde touch gekregen als Illustrator 10. Zal Rm-rf balen zeg :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:22 schreef M4TR1X het volgende:
Sweet :)
Ziet er gelikt uit hoor.
Maar volgens mij kon je je layer window al docken in zo'n leeg stuk.
Net zoals alle andere windows. :)
was mij iig onbekend... vroeg me altijd al af wat die loze ruimte was :P

anyways, het was nu iig een stuk duidelijker wat het doet...

Verwijderd

Zo te zien kan je met al die docks alleen Photoshop 7 lekker gebruiken als je over een groot scherm bezit (lees 19" of hoger) of bestaat er de mogelijkheid om terug te springen naar de good old Photoshop 6 structuur? :)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:25 schreef OzBoz het volgende:
7 heeft dus de zelfde touch gekregen als Illustrator 10. Zal Rm-rf balen zeg :)
Van al die gelikt en hele mooie tool-icoontjes en dergelijke.
Duidelijkheid is denk ik toch het belangrijkste, en zo word dat wel wat minder.
Ik gebruik toch meestal short-cuts :)

/me vindt dat photoshop niet mooier mag worden dan zijn creaties >:)

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 19 december 2001 20:28 schreef Gordijnstok het volgende:
Zo te zien kan je met al die docks alleen Photoshop 7 lekker gebruiken als je over een groot scherm bezit (lees 19" of hoger) of bestaat er de mogelijkheid om terug te springen naar de good old Photoshop 6 structuur? :)
Koop ff voor 25 piek een 14" monitor en voor 25,- een oud gfx-kaartje en je bent klaar. Tig keer beter dan gewoon 1 lompe bak voor je.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:28 schreef Gordijnstok het volgende:
dit is op 1152x870, op een 17".
OSX is sowieso niet aan te raden op een 800x600 scherm oid...

Onder Windhoos zal het allemaal wat kleiner (lelijker) zijn

Verder is het voor veel mensen wennen onder X, en als je dan naar de verschillende 'ideeen' van Aqua kijkt, is photoshop, explorer etc. toch het best uitgedacht... het werkt heel natuurlijk - alleen moet je wel even van je erin gehamerde routine af kunnen stappen!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:30 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Koop ff voor 25 piek een 14" monitor en voor 25,- een oud gfx-kaartje en je bent klaar. Tig keer beter dan gewoon 1 lompe bak voor je.
nix mis met een lompe 24" LCD :P

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 19 december 2001 20:32 schreef chem het volgende:

[..]

nix mis met een lompe 24" LCD :P
Klopt, maar ook dan is het lekkerder om je scan op 1 schem te houden en de bagger aan window's op een ander scherm, daar veranderd size nix aan... :)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:30 schreef OzBoz het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee? dat je 2 monitoren tegelijkertijd gaat gebruiken ofzo?
dat lijkt me vrij geil opzich.
is zoiets mogelijk voor zo'n klein bedrag?
[ik ben niet echt thuis in hardware-stuff, so eplain]

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 19 december 2001 21:02 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

Je prikt gewoon een elcheapo pci kaartje in je compu en hangt daar een monitor aan. De echte cracks gebruiken natuurlijk een matrox dualhead.

Windows 98, Win2k en WinXP ondersteunen dit multi monitor gebeuren.

Effe pic maken
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EMPHRSDMHHE

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 21:18 schreef cutter het volgende:

[..]

Je prikt gewoon een elcheapo pci kaartje in je compu en hangt daar een monitor aan. De echte cracks gebruiken natuurlijk een matrox dualhead.

Effe pic maken
[afbeelding]
da's vrij dope indeed, maar hoe zit dat..?
met je muis-aanwijzertje? weet die poor little bastard dan wel wanneer ie van scherm 1 naar scherm 2 moet springen?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 21:18 schreef cutter het volgende:

[..]

Effe pic maken
[afbeelding]
hahahaha, met je casema modem aan de zijkant, want dan zie je het verschil tussen geen verbinding en een kutverbinding :P

Verwijderd

Controlfreaky me!
Arg, ik heb toch echt liever alles op 1 beeldscherm ;)
Ben nog niet helemaal multitasting ingesteld hier.

De echte doet het zelf fotosoeper die alle hotkeys/menu's uit zijn hoofd weet heeft helemaal geen extra beeldscherm nodig joh! *D.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 19 december 2001 21:35 schreef chem het volgende:

[..]

hahahaha, met je casema modem aan de zijkant, want dan zie je het verschil tussen geen verbinding en een kutverbinding :P
Gaan we flamen ;) Voor de record ik zit hier in bejaardenoord Noordwijk dus ik heb een hele wijk bandbreedte voor mezelf.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 19 december 2001 21:38 schreef Spud het volgende:
Controlfreaky me!
Arg, ik heb toch echt liever alles op 1 beeldscherm ;)
Ben nog niet helemaal multitasting ingesteld hier.

De echte doet het zelf fotosoeper die alle hotkeys/menu's uit zijn hoofd weet heeft helemaal geen extra beeldscherm nodig joh! *D.
Ik zou liever een dualhead hebben of iig zo'n opstelling... maar kep geen plek op me bureau ;(
Tis echt wel handig, ik kan nu met 1024×768 nét een plaatje van 800×600 bewerken en dan heb ik nog de helft van alle vensterszooi er krap tegenaan staan. Niet leuk... Gewoon de rest van je zooi op een ander scherm is echt wel makkelijker.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 21:42 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

Ik zou liever een dualhead hebben of iig zo'n opstelling... maar kep geen plek op me bureau ;(
Tis echt wel handig, ik kan nu met 1024*768 nét een plaatje van 800*600 bewerken en dan heb ik nog de helft van alle vensterszooi er krap tegenaan staan. Niet leuk... Gewoon de rest van je zooi op een ander scherm is echt wel makkelijker.
jij == niet de enige met te weinig ruimte op bureau...

kheb net mn nieuwe beeldscherm binnen (Sony HMD-A420, zoals t hoort :D ) past amper op me bureau :(
tiz dat ik geen digicam heb, anders had ik ff n foto gemaak

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 19 december 2001 21:02 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/sony2.jpg

Zo dus.. sja, muisje gaat over en weer en windowtjes gaan ook gezellig op de grens dwars door midden. Maar voor programma's als Illustrator, PS, Flash, DW etc ideaal omdat je je kan focussen om waar het echt om gaat en niet al die andere zut, gereedschappen e.d. hebt die je beeld verpesten.

Kan vanaf 50,- en als je nog een oude monitor hebt liggen en een bagger kaartje voor minder. Eenmaal met wil je niet meer zonder.. ja, hooguit een derde monitor.

ps:

Scheelt Denki weer een foto maken, die grote is de 420

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 22:37 schreef OzBoz het volgende:

ps:

Scheelt Akira weer een foto maken, die grote is de 420
;)

Verwijderd

[..]

[afbeelding]

Zo dus.. sja, muisje gaat over en weer en windowtjes gaan ook gezellig op de grens dwars door midden. Maar voor programma's als Illustrator, PS, Flash, DW etc ideaal omdat je je kan focussen om waar het echt om gaat en niet al die andere zut, gereedschappen e.d. hebt die je beeld verpesten.
oei oei oei! Lijkt me wel wat op zich. Precies wat je zegt, je hoeft niet meer om de 2 handelingen je tools e.d te verslepen omdat ze overal voorzitten. Die drop je gewoon op je 'dump-scherm'.
En 't staat natuurlijk ook nog es erg stoer :)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 21:42 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

Tis echt wel handig, ik kan nu met 1024×768 nét een plaatje van 800×600 bewerken en dan heb ik nog de helft van alle vensterszooi er krap tegenaan staan. Niet leuk... Gewoon de rest van je zooi op een ander scherm is echt wel makkelijker.
Heb op mijn werk een Dualhead(32Mb ddr), met 2x 19'' Sony's op 3200x1200....ik kan echt niet meer zonder, zeker niet in Flash 5....word thuis soms helemaal gek (1x19'' sony)....

Neej, ik wil nog wel nog zo'n HMD A420(geen ander model erbij, daarvoor is de 420 te mooi) en een geforce met twinview thuis......(thuis wil ik af en toe een spelletje spielen).

Maar als el cheapo oplossing heb ik idd ook een tijdje 15'' naast de 19'' gehad, maar mijn ogen gaan pijn doen van die ouwe moni.....en mijn 14'' hoort bijn mijn stereo :)

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
damn wat vet!

* Flaman gaat zijn bureau effe vrijmaken

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 23:22 schreef Flaman_Creationz het volgende:
damn wat vet!

/me gaat zijn bureau effe vrijmaken
*veeg
klets boem bang :o

>:)
2 monitoren is errug chill ja, maar kost ook geld, iets wat ik nu niet over heb (eerst OS X, dan Emagic Micrologic AV, dan iPod........ :P )
en ik ga geen el cheapo oplossing verzinnen ;)

Verwijderd

Je hebt die eerst 420 paz net man :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Twee monitoren werkt echt zwaar relaxed, maar die Matrox kaartjes doen echt heel brak onder win2k. Is laatst nog een topic over geweest; kun je weinig aan doen.

Denk dat ik blijer ben met een radeon 32mb + diamond viper550 dan met een matrox g450... zeker op hogere resoluties (1600x1200) kun je met die matrox niet meer het onderste uit de kan halen qua performance, refreshrate en kleurdiepte.

Verwijderd

iz waar, maar die matrox hebben wel onovertroffen beeld qualiteit....gaat bij de G450's echt niet om de speed ofzo....en ik draai uhm onder win 2k...nergens problemen mee...vaag....wel kleine dingen, maar nix heftigs....duurde wel ff voordat ik het had draaien zoals ik wilde.....

Maar de matrox is dan ook ECHT goed te configgen, dat blijft gewoon ongevenaard....

Maar ik kan altijd nog een nooduitweg nemen naar de office 24'' Sony....(damn mooi ding).....hangt nu aan een dual g4...maar dat ding kan vanwege de brakke ati kaart nix met zo'n monitor....

maar anywayz :

werk 2d:matrox
werk 3d:sgi bak :)
thuis 2d/3d : radeon of geforce....

ik zou het best kunnen oplossen met mijn 15'' maar ik vind dat toch gewoon niet hetzelfde

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 20 december 2001 00:07 schreef B-Top het volgende:
iz waar, maar die matrox hebben wel onovertroffen beeld qualiteit....gaat bij de G450's echt niet om de speed ofzo....en ik draai uhm onder win 2k...nergens problemen mee...vaag....wel kleine dingen, maar nix heftigs....duurde wel ff voordat ik het had draaien zoals ik wilde.....
Ja beeldkwaliteit is super, maar zodra je je 2 monitoren op een andere resolutie wilt gaan draaien, wordt het lastiger. Geen 32bits kleuren meer op 1600x1200 enzo. Toch de laatste drivers geinstalleerd.

Anyhow, check mijn eerste reply in dit topic: [topic=341229/1/25]

Dat is waar ik op doel vooral. Zonder die Matrox geen probleem, zonder win2k ook geen probleem. Blech :(

Verwijderd

idd, dat 'vervagen na scrollen' of eigenlijk het niet erasen tijdens scrollen heb ik ook last van....maaruh ik heb wel 3200x1200@32@85Hz duzz......das dan raar....weet wel dat ik eerst moest configgen met die matrox zooi....

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

grrr kap es met dat soort dingen posten... gaat me anders nog geld kosten als ik es een winkel binnenloop :( vond het al een hele prestatie van mezelf dat ik op de HCC geen digicam had gekocht, wist mezelf gelukkig aardig goed weg te houden bij die dingen (hooguit 10 minuten op staan kwijlen). Maar het wordt steeds moeilijker, moet ik dadelijk nog gaan opletten dat ik geen winkel binnenstap waar ze OF digicams hebben OF leuke monitoren of videokaartjes... wordt moeilijk ;(

Verwijderd

gewoon tweedehandz kan wel hoor, maar als je het echte spul hebt, ga je niet meer terug...duz ik neem wel genoegen met 1 420....

Verwijderd

Aaaaahhhh..... man ik heb op een Barco van 22" gewerkt, G4 550 mhz (?) dat weet ik niet meer percies, maar naast die vette Barco had je nog twee kleine monitoren en A4 Wacom bord.
Moment heb foto ervan, ik post het zo.....

<edit> De beloofte pic, het ziet een beetje k#t uit maar....
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~amhao000/3monitor.jpg
Dan hadden we nog een drumscan en alles wat een proffesional needs *D

Alleen die Mac crashde regelmatig, maar ja... dat krijg je als je de hele dag (bijna) bestanden van 600 Mb voor je kiezen krijgt :P :D

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 00:27 schreef Telefoongids het volgende:
Aaaaahhhh..... man ik heb op een Barco van 22" gewerkt, G4 550 mhz (?) dat weet ik niet meer percies, maar naast die vette Barco had je nog twee kleine monitoren en A4 Wacom bord.
Moment heb foto ervan, ik post het zo.....
Barco is toch meer drukkerij spul (ivm kleur correctie)...heb er ook wel eens achter gezeten, er waren geen andere monitoren meer.

zal vrijdag mijn werk setup eens posten...iz wel koel....(morgen thuiswerken).

• Zakkenwasser
  • Niet online
is fotoshop7 beta legaal te downloaden? zo nee, vergeet dan deze vraag.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• OzBoz

OzBoz

Wat betreft die Matrox probs.. ik draai op mijn werk onder w2k een Dualhead met op beide monitors een afwijkende resolutie. Heeft vreselijk lang geduurd voor het kon in w2k, maar ok.. het is gelukt. Pelle, misschien eens op www.matroxusers.com kijken :?

B-Top, ik zou maar opschieten als je nog een 420 wil, de 220 (de 17") is nl. vervangen door een wat boller en minder strakke 230 zag ik. Wat wel weer jammer is want ik wilde er nog wel een 17"bij ipv TV. En dan met TV kaartje. Helaas een beetje aan de prijs, een enkel kaartje waar je en twee monitors aan kan hangen en waar ook nog eens een TV-tuner op zit. Alleen gezien van Matrox, G200. Of misschien toch eens kijken naar een dualhead PCI die wel onder XP ondersteunt wordt en los PCI kaartje, maar kost zoveel sloten.

Verwijderd

Idd jammerz anderz...dan maar niet..meeste flashen doek toch op het werk.... thuis is het wel vaak frustrerend...ennik vind die 220 duz wel verleidelijk(maar dan of met een pci matrox of met een twinview geforce)...

Verwijderd

[..]

[afbeelding]
Zow da's een primitief bureautje zeg *D

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 00:31 schreef B-Top het volgende:

[..]

Barco is toch meer drukkerij spul (ivm kleur correctie)...heb er ook wel eens achter gezeten, er waren geen andere monitoren meer.

zal vrijdag mijn werk setup eens posten...iz wel koel....(morgen thuiswerken).
Ja, weet je hoveel zo'n monitor kost, als het echt kleurecht moet zijn, kan je alleen maar Barco nemen.
De beste kleurprofielen en callibratie methoden komen van Barco!
Je gelooft niet waar die afkorting voor staat :D
"BelgischAmericaansCompany" :o :7

Verwijderd

Ozboz, je werkplek is hell on earth! Prachtige monitoren en stylisch bureau, netjes opgeruimd etc dat wel.

Maar je hebt absoluut geen ruimte om met je armen (ellebogen) te steunen op je bureau blad.
Amper ruimte om je muis te bewegen.
Geen ruimte om de benen te strekken.

Tja en met een budget voor degenlijke monitoren de moeite niet nemen voor een fatsoenlijk keyboard.

No offence, zuiver een advies.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 00:57 schreef Peltier het volgende:
Ozboz, je werkplek is hell on earth! Prachtige monitoren en stylisch bureau, netjes opgeruimd etc dat wel.

Maar je hebt absoluut geen ruimte om met je armen (ellebogen) te steunen op je bureau blad.

Tja en met een budget voor degenlijke monitoren de moeite niet nemen voor een fatsoenlijk keyboard.

erm....ozboz heeft het (als dat thuis is) duidelijk beter dan mij ....

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 20 december 2001 00:57 schreef Peltier het volgende:

Mijn muisarm ligt gewoon op bureau naast me. Afstand bureaurand tot monitor voor me is 45 cm (vertekend he, zo'n foto). Verder zijn toetenboard muis vervangen door Logitech Desktop Pro (die zwart/zilveren). Benen strekken doe je buiten niet achter een bureau maar ook dat is meer dan een meter. Arbo dienst mocht willen dat bedrijven het zo voor elkaar hadden >:) En fijn dat je je zorgen maakt.. maar na 13 jaar aan de muis weet ik wel hoe ik geen RSI moet krijgen :) Voordat je ook over de GSM begint, die is ook vervangen en die joystick rechts ook. Hopelijk allemaal naar uw wensen. Maar met die ruimte zit het dus wel goed. Nu heb ik lange armen maar als ik mijn toetsenbord tegen de pootjes van de monitor aan schuif lig ik tot mijn ellebogen op de tafel.. komt wel goed met me.

Zit nu tussen de lege blikjes redbull, murphy's, port, vodka-ice e.d. je mag wel komen opruimen.

B-Top, das thuis. Bureau op mun werk is de moeite niet.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 21:27 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

da's vrij dope indeed, maar hoe zit dat..?
met je muis-aanwijzertje? weet die poor little bastard dan wel wanneer ie van scherm 1 naar scherm 2 moet springen?
Wij als ik zo vrij mag zijn, wachten op antwoord.Ik kijk weer niet verder dan mijn neus lang is.

ik heb hier nl. een prismaview liggen waar dus ook twee monitoren op aangesloten kunnen worden, maar dat muis-aanwijzer jumpje is mij ook een raadsel. Niet weer een lompe schakelaar he' ?[damn mijn computerkast in de living mode] :(

Verwijderd

damn...bij mij duz anderzom

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 01:18 schreef Deneb het volgende:

[..]

Wij als ik zo vrij mag zijn, wachten op antwoord.

ik heb hier nl. een prismaview liggen waar dus ook twee monitoren op aangesloten kunnen worden, maar dat muis-aanwijzer jumpje is mij ook een raadsel. Niet weer een lompe schakelaar he' ?
Erm, serieus???
De monitor gaat zich als het verlengde van je desktop gedragen...hieraan kan je meestal veel instellen....maar je kan dus gewoon van 1 naar andere monitor bewegen....is gewoon hele grote desktop....

ik zit duz op een totaal van 3200x1200 ...... alleen word het bij mij dankzij settings gezien als 2x 1600

meestal kan je duz gewoon instellen...

bij matrox moet je vrij veel instellen om het lekker te laten werken, standaard krijg je bijvoorbeeld na install van standaard meuk al je vensters gecenterd over de 2 monitoren......daz irri...

maar dat kan je allemaal instellen...onder 98 kon/kan je ook nog de posities van de monitoren tov elkaar (hoogte, zelfs boven/onder elkaar)instellen...maar ja...wie gaat er nu nog met 98 werken.. :)(op het werk dan)

Verwijderd

Ja Thanx B-Top, ik kan dat dus ook he, dat tegen over elkaar opstellen. Als ik er twee had teminste. En ik wil met 98 SE werken, lees hobby-en, tot dat ik eindelijk mijn dream machine heb. :) Is dat PCI kaartje van 149,- beter dan ik dacht. smile.

Verwijderd

B-top,
Thums-up, je hebt echt gaaf sh####t staan op site van Gij
:9~

Verwijderd

thnx

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 20 december 2001 00:16 schreef B-Top het volgende:
idd, dat 'vervagen na scrollen' of eigenlijk het niet erasen tijdens scrollen heb ik ook last van....
Ja en dat vind ik dus vet hoerig. Met dat soort dingen hoef je bij mij niet aan te komen.. helaas kom je daarachter na het aanschaffen van zo'n g450 :(
maaruh ik heb wel 3200x1200@32@85Hz duzz......das dan raar....
Jij hebt 2 identieke monitoren op eenzelfde resolutie. Dat is veel minder rekenwerk (want gewoon signaal kopieren) dan een 1600x1200 en een 800x600 ernaast, omdat hij nu voor allebei apart een signaal moet genereren. Vandaar dat hij de performance wat naar beneden schroeft.

• XangadiX
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

owja een bureau
en dan nu een blik vanuit de ivoren toren:

3 monitoren HAH! ik heb er 5 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/Weblog/images/medialab_infrared.jpg

(waarvan 2 televisies)
(ow en er staat nog een ongebruikte achter de laptop :) )

<bats-mode off>

Stoer; Marduq

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 20 december 2001 03:27 schreef XangadiX het volgende:
We hebben een P
We hebben een A
We hebben een T
We hebben een S
We hebben een E
We hebben een R

P . A . T . S . E . R :)

Ik neem aan dat ze niet allemaal op dezelfde compu zijn aangesloten? Want anders heb ik er ook 4... 3 monitoren en een TV...
Oh ja, handig he, die studentenkamers? Kun je gewoon de hele dag al je PC's laten blazen zonder dat je daar extra electriciteitsrekeningen voor hoeft te dokken :)

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 20 december 2001 01:22 schreef B-Top het volgende:

[..]

ik zit duz op een totaal van 3200x1200 ...... alleen word het bij mij dankzij settings gezien als 2x 1600
Ik weet niet welke Matrox je hebt, maar bij de G400 Dual is dat in elk geval al lang niet meer nodig onder w2k. Vond het altijd super irritant en is de reden geweest dat ik op het werk heel lang met 98se/ME heb gewerkt (niet vrijwillig) ;)

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Met Matrox is er altijd gekloot met drivers. Het begon er mee dat je wel dual-head had, maar alleen kan draaien onder dezelfde resolutie op beide monitoren. En da's niet handig als je tweede monitor een 14" maxed op 800x600 is. Bij win98 hebben ze dit opgelost, maar toen win2k uitkwam zat je weer met hetzelfde gedoe. XP draait nu perfect, dualhead wordt meteen herkend en ondersteund door de XP drivers.
Maar nu is wel mijn addon capture kaart niets meer waard: Matrox hefft besloten geen XP drivers voor dit stukje hardware te ontwikkelen.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 07:59 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik weet niet welke Matrox je hebt, maar bij de G400 Dual is dat in elk geval al lang niet meer nodig onder w2k. Vond het altijd super irritant en is de reden geweest dat ik op het werk heel lang met 98se/ME heb gewerkt (niet vrijwillig) ;)
Eigenlijk ben ik er wel blij mee; ik bedoelde dus dat je nu verschillende rez over verschillende mon kan hebben.

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 20 december 2001 09:34 schreef B-Top het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik er wel blij mee; ik bedoelde dus dat je nu verschillende rez over verschillende mon kan hebben.
Klopt.. maar ik heb het momenteel een beetje gehad met Matrox since ze de Marvel G400/TV geditcht hebben.. de klootzakken. Dus in mijn boekenkast momenteel.. een Marvel twv 850,- werkloos. Vind dat je dat als hardwarefabrikant niet kan maken bij een dergelijk kaartje. Alleen omdat ze zogenaamd geen stabiele drivers konden proggen voor w2k die hardware MJPEG ondersteunden. Staat er een jaar op de site dat ze in ontwikkeling zijn en dan ineens roepen 'we stoppen er mee want het lukt niet'. |:( zet er dan een andere stagiaire aan.. pff..

Verwijderd

Alleen geen mjpeg, of helemaal nix?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Leuk dit 'mine is bigger than yours' topic maar we hadden het over ps7!

Dus als we ff weer ontopic kunnen gaan...

Is deze als beta ergens officieel te downen?
Is ie er alleen voor de mac of ook al voor de pc?
Ben ik te lui om ff op adobe.com te kijken?

Flickr

Verwijderd

Ik ben "ergens" op zoek geweest maar kan het nog niet vinden. Voor PC kan het nog wel even duren denk ik.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 10:08 schreef DeFeCt het volgende:
Leuk dit 'mine is bigger than yours' topic maar we hadden het over ps7!
Iemand moet beter gaan lezen...jij hebt in ieder geval een andere thread gelezen ofzo...

Maat k mot je wel meegeven, er is nix meer heel van het topic.....maybe deze hernoemen en een nieuwe openen?

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 20 december 2001 10:14 schreef B-Top het volgende:

[..]

Iemand moet beter gaan lezen...jij hebt in ieder geval een andere thread gelezen ofzo...

Maat k mot je wel meegeven, er is nix meer heel van het topic.....maybe deze hernoemen en een nieuwe openen?
Ja.. laten we het moven naar Videoplanken en beeldkanonnen >:) grijns.. maar MJPEG wordt niet ondersteund in w2k en XP al helemaal niet.. best sneu. Wat dat betreft een tegenvallen.

DeFeCt, als designgod moet jij helemaal weten dat Adobe geen beta's legaal verspreidt, at least niet onder niet-beta-testers. Wat Chem er dan mee doet.. sja.. die zal wel Betatester zijn ;)

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 20 december 2001 10:14 schreef B-Top het volgende:
[..]
Op woensdag 19 december 2001 23:01 schreef B-Top het volgende:
[..]
Heb op mijn werk een Dualhead(32Mb ddr), met 2x 19'' Sony's op 3200x1200....ik kan echt niet meer zonder, zeker niet in Flash 5....word thuis soms helemaal gek (1x19'' sony)....
Op woensdag 19 december 2001 23:43 schreef B-Top het volgende:
Je hebt die eerst 420 paz net man :)
Op donderdag 20 december 2001 00:07 schreef B-Top het volgende:
Maar ik kan altijd nog een nooduitweg nemen naar de office 24'' Sony....(damn mooi ding).....hangt nu aan een dual g4...maar dat ding kan vanwege de brakke ati kaart nix met zo'n monitor....

maar anywayz :

werk 2d:matrox
werk 3d:sgi bak :)
thuis 2d/3d : radeon of geforce....

ik zou het best kunnen oplossen met mijn 15'' maar ik vind dat toch gewoon niet hetzelfde
Op donderdag 20 december 2001 00:27 schreef Telefoongids het volgende:
Op donderdag 20 december 2001 01:08 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Verder zijn toetenboard muis vervangen door Logitech Desktop Pro (die zwart/zilveren).
Voordat je ook over de GSM begint, die is ook vervangen en die joystick rechts ook.
Op donderdag 20 december 2001 01:08 schreef OzBoz het volgende:
Zit nu tussen de lege blikjes redbull, murphy's, port, vodka-ice e.d. je mag wel komen opruimen.
Blikjes port? Jullie stoppen daar in het oosten ook alles in blik hè?! 'Ast d'r moar alcohol in zit' :)
Op donderdag 20 december 2001 03:27 schreef XangadiX het volgende:
owja een bureau
en dan nu een blik vanuit de ivoren toren:
(waarvan 2 televisies)
(ow en er staat nog een ongebruikte achter de laptop :) )
Genoeg 'gebrek aan grote piemels' geklets volgens mij...
of lees ik het nou echt verkeerd ?

no offence trouwens B-Top, gewoon jalouzie :)

Back to topic!

Beta PS7 -> Is dat een warez req of is ie officieel te downen ergens?

Flickr

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 20 december 2001 10:40 schreef OzBoz het volgende:
DeFeCt, als designgod moet jij helemaal weten dat Adobe geen beta's legaal verspreidt, at least niet onder niet-beta-testers. Wat Chem er dan mee doet.. sja.. die zal wel Betatester zijn ;)
Nieuwe policy misschien ? >:)

Flickr

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Gekke dubbelpost

Flickr

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 10:42 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Blikjes port? Jullie stoppen daar in het oosten ook alles in blik hè?! 'Ast d'r moar alcohol in zit' :)
[..]

Genoeg 'gebrek aan grote piemels' geklets volgens mij...
of lees ik het nou echt verkeerd ?

no offence trouwens B-Top, gewoon jalouzie :)

Back to topic!

Beta PS7 -> Is dat een warez req of is ie officieel te downen ergens?
Toegegeven, mischien las/zag ik het niet zo :)

:)

Verwijderd

Ik zie dat iedereen het hier over MAC's heeft, ben ik de enige dan die tegenwoordig nog kan ontwerpen op een PC *sigh* ... maar goed, ik vind het een beetje overdreven van Adobe, ik vond 6.0 al tegen perfect aan, ben benieuwd wat echt vernieuwingen zijn binnen 7.0. Ze komen vast weer met een verhaal dat tussen programma's als Illu en PS makkelijk te communiceren valt of whatever.

Toch zie ik er wel naar uit ;)

Verwijderd

Het heerlijke aan dit soort producten is dat de gebruiker van je website/poster/whateverjeermeemaakt nix geen nieuwe plugin hoeft....dus jullie kunnen het zo gaan gebruiken...unlike de flashers :(

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 20 december 2001 11:35 schreef PatrickPietens het volgende:
Ik zie dat iedereen het hier over MAC's heeft, ben ik de enige dan die tegenwoordig nog kan ontwerpen op een PC *sigh* ...
Ben ook PC.. naja, eigenlijk cross-platform maar lately weinig mac..

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

* DeFeCt heeft met zijn meisje een powerpc voor fl 100,- aangeschaft , vooralsnog staat ie alleen maar in de weg :)

Flickr

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
en een dag geleden hadden we het nog over photoshop :?

nee, de beta was zomaar op m'n HD beland, ik weet van nix :+

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op donderdag 20 december 2001 12:22 schreef chem het volgende:

LOL ik had ook al de gedachte vanochtend hoe verneuken we CHEM's post in 12 replies.

Het kloote aan de marvel is dat ie idd wel twee uitgangen heeft, maar 1 is tv out only. Ik heb een g400 met daarop een Rainbow Runner G (450 piek - klinkt als een vibrator De Rainbow Runner G-spot) geprikt. Dus nu matrox de drivers voor XP geditched heeft heb je aan de Marvel, als je dual head wil hebben, helemaal niets meer.

Wordt dus wachten op een oud pc-tje waar je win98 op zet om te capturen. Voordeel van die matrox hardware matige capture units was dat ze ook met een trage cpu (P1 - 166 MMX) goed overweg konden. Tegenwoordig gebruiken ze bij de nieuwere marvels de CPU om te capturen.

On topic:
Zitten er nog veel nieuwe tools en filters in PS7. Wat is de code naam (PS6 was Venus in Furs).

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Op donderdag 20 december 2001 12:22 schreef chem het volgende:

dus ga ik het ook maar weer ff over de topic hebben :)

kan iemand me misschien vertellen wat die healing brush precies is?...las al dat het net zoiets als clone was....nadere uitleg??..dank :)

Verwijderd

Eigenlijk gebruik ik bijna alleen maar crop, en ik verwacht daar nou niet veel updates aan :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
zo ziet her er dus uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.macgeneration.com/enpassant/rumeurs/images/photoshop7/healing.jpg

of zoals zei het omschrijven:
Another tool practises to make its appearance: "Healing Brush", literally "brushes guérisseuse". It behaves overall like the tool plug and allows cloner a zone of the image. But it is shown more "intelligent" by making in kind automatically that our cloning is the least visible possible while being integrated as well as possible into the target zone. It is thus very easy to carry out effects like that shown above in some clics.

Verwijderd

weet iemand nog meer info over photoshop 7? heb die link al gelezen maar echt veel staat er niet in. ook op google en adobe is er niets over te vinden. of komt ie voor windhoos pas over een half jaar uit.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
PSD 7 is denk ik vooral op X gericht (me dunkt dat het genoeg resources vreet van Adobe)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Jesus wat is die Aqua interface toch ranzig :p

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:16
Op donderdag 20 december 2001 13:21 schreef Bosmonster het volgende:
Jesus wat is die Aqua interface toch ranzig :p
Over smaak valt niet te twisten...maar ik vindt ut wel mooi eigenlijk....beter dan dat saaie grijs van Windows...of die ranzige look van Windows XP (als je em niet op classic hebt staan tenminste).

Verwijderd

Another tool practises to make its appearance: "Healing Brush", literally "brushes guérisseuse". It behaves overall like the tool plug and allows cloner a zone of the image. But it is shown more "intelligent" by making in kind automatically that our cloning is the least visible possible while being integrated as well as possible into the target zone. It is thus very easy to carry out effects like that shown above in some clics.
Is Adobe Japans ofzo? Dit stukje zou niet misstaan op Engrish.com...

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 13:29 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Over smaak valt niet te twisten...maar ik vindt ut wel mooi eigenlijk....beter dan dat saaie grijs van Windows...of die ranzige look van Windows XP (als je em niet op classic hebt staan tenminste).
Je kan je wel bij beiden(xp en os x) afvragen of zoveel vorm en foefjes in je os wel functioneel is.....

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Weet iemand uberhaupt of er ook al een beta voor de pc is?

Lotte: Is Lollibomb ook geen tester van beta adobe software? :)

Flickr

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 14:36 schreef DeFeCt het volgende:
Weet iemand uberhaupt of er ook al een beta voor de pc is?

Lotte: Is Lollibomb ook geen tester van beta adobe software? :)
Neej lollibomb scheen macromedia beta tester te zijn...
flash 6.....schijnbaar....

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 14:15 schreef B-Top het volgende:

[..]

Je kan je wel bij beiden(xp en os x) afvragen of zoveel vorm en foefjes in je os wel functioneel is.....
Idd, windows oude stijl roelt

[ontopic]Dus als ik het goed begrijp (ben ook niet al te best in engels :P) is die healing tool hetzelfde als de cloon tool behalve dan dat de cloon zich heeft aangepast aan de omgeving (dus geen exacte copy)? :)

• Willem
  • Laatst online: 11-09 08:20
Weet je wat ik nou het ranzige nadeel vind van Photoshop (e.a. proggie's) op m'n Macintosh, is dat je weinig tot geen keyboard-shortcuts kunt gebruiken, terwijl dat echt heerlijk is in Windows.

Shortcuts als
code:
1
2
3
4
5
* ALT E > S
* ALT I > I
* ALT I > S
* ALT F > R > Enter
* ALT F > M > Pijltje naar beneden > Enter (TWAIN 32) :)

En zo kan ik -en vast vele met mij- deze lijst tot vreselijke lengte brengen :)
Maar dat doen we niet had ik gehoord wat dan wordt het meer een 'Wie-weet-de-meeste-photoshop-shortcuts' -topic.

That's just my opinion. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• XangadiX
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX neemt een penisverlenging en keert terug naar het topic

ozboz -> ik gebruik nog steeds en pc hoor :*

ik vind het irritant dat macs maar 1 knop hebben op de muis (kan tegenwoordig met 2 maar toch)

wat mi betreft mogen ze wel wat vector-tools in photoshop stoppen eigenlijk, en een goede manier om ani-gifs te maken

Stoer; Marduq

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 20 december 2001 15:35 schreef XangadiX het volgende:
en een goede manier om ani-gifs te maken
:? Wat is er mis met ImageReady? Ik vind het super, de manier waarop je in IR een anigif bouwt. Of doel je op die ingebakken functies a la animationshop waarbij je alle letters in een willekeurig object kunt laten morphen :?

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:35 schreef XangadiX naast n hoop onzin :P ook het volgende:

wat mi betreft mogen ze wel wat vector-tools in photoshop stoppen eigenlijk,
mee eens, mag wel wat meer de fireworks kant op van mij...
wel zo lekker denk :)

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:47 schreef Pelle het volgende:

[..]

:? Wat is er mis met ImageReady? Ik vind het super, de manier waarop je in IR een anigif bouwt. Of doel je op die ingebakken functies a la animationshop waarbij je alle letters in een willekeurig object kunt laten morphen :?
vinnik ook imageready is goe, en van die standaard ingebakken functies klinkt n beetje frontpage achtig >:) :P

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:25 schreef willem169 het volgende:
Weet je wat ik nou het ranzige nadeel vind van Photoshop (e.a. proggie's) op m'n Macintosh, is dat je weinig tot geen keyboard-shortcuts kunt gebruiken, terwijl dat echt heerlijk is in Windows.

Shortcuts als
code:
1
2
3
4
5
* ALT E > S
* ALT I > I
* ALT I > S
* ALT F > R > Enter
* ALT F > M > Pijltje naar beneden > Enter (TWAIN 32) :)

En zo kan ik -en vast vele met mij- deze lijst tot vreselijke lengte brengen :)
Maar dat doen we niet had ik gehoord wat dan wordt het meer een 'Wie-weet-de-meeste-photoshop-shortcuts' -topic.

That's just my opinion. :)
Ik respecteer je mening! maar het enige wat je mist is een rechter muisknop, Een vriend van mij is een Mac(gek)(Guru) en die irriteert zich ook een beetje aan dat die (Mac gasten nooit aan zoiets gedacht hebben >:) )
Een Mac is in z'n geheel gewoon een heel erg lux maschine die heel overzichtelijk is.(zodra je gewend bent met een Mac......) oooh ja, je kan alle shortcuts gebruiken die je maar wil. Het mooiste vond ik Appeltje+Y voor de kenners. *D
Offtopic maar wel leuk O+

Edit/typ_fout/

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 14:07 schreef Blues het volgende:

[..]

Is Adobe Japans ofzo? Dit stukje zou niet misstaan op Engrish.com...
als je oplette zie je dat dat een vertaling is van frans naar engels door google.

En appletje-Y is wel een mooie :P

je kan hem ook bij andere onderdelen dan 'jeweetwel' gebruiken en dan is hij HEEL cool... stiekem is het heel handig namelijk!

• Willem
Op donderdag 20 december 2001 20:08 schreef Telefoongids het volgende:

[..]

Ik respecteer je mening! maar het enige wat je mist is een rechter muisknop, Een vriend van mij is een Mac(gek)(Guru) en die irriteert zich ook een beetje aan dat die (Mac gasten nooit aan zoiets gedacht hebben >:) )
Een Mac is in z'n geheel gewoon een heel erg lux maschine die heel overzichtelijk is.(zodra je gewend bent met een Mac......) oooh ja, je kan alle shortcuts gebruiken die je maar wil. Het mooiste vond ik Appeltje+Y voor de kenners. *D
Offtopic maar wel leuk O+

Edit/typ_fout/
Hmm, kijk dat heb ik best leuk gefixt vind ik persoonlijk. Een OmniCube; waarmee je met monitor, toetsenbord èn muis kunt switchen tussen pc en mac. En dan kun je je rechtermuisknop wèl gebruiken in Mac OS >:)

• Willem
Op donderdag 20 december 2001 15:35 schreef XangadiX het volgende:
wat mi betreft mogen ze wel wat vector-tools in photoshop stoppen eigenlijk...
Hmm.. waar heb je anders Illustrator voor :?
* Willem gebruikt het nog altijd met plezier naast elkaar...

Moet er niet aan denken dat zoiets in Photoshop geintegreerd zou zijn..

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 20 december 2001 20:21 schreef chem het volgende:

[..]

En appletje-Y is wel een mooie :P
Zet uit vink de mooiste :)

Pagina: 1 2 Laatste