bij scrollen hapert winamp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 21:57
als ik hier winamp aan heb staan en ik draai aan het scrollwiel van mijn muis, hapert alles. Als ik echter de scrollbalk naar beneden trek met de muis, hapert er niks. Is dit een driverachtig probleem met de muis???

specs:

p2-233 met windows 2000, winamp 2.76.
muis: qware met 2 scrollwielen (werkt handig in grote spreadsheets van excel dus ik wil hem niet kwijt).

edit: typos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik ook wel benieuwd naar of daar Tweaks voor zijn of zo, ik heb het de ene keer (af en toe) wel als ik mn Windoze opnieuw installeer, de andere keer(en) totaal niet!

Dus windows opnieuw installeren zou voor jou ook een optie kunnen zijn al heeft hier misschien iemand nog een oplossing na ik dit hier blêr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

hoeveel mb geheugen heb je?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Sound onboard ??? --> check je bios of soundblaster op enable staat, zoniet, enablen dus. En hebbie al de via drivers geinstalleerd ?

veel suc6

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
160 MB, zou toch genoeg moeten zijn. Maar als ik taakbeheer kijk zie ik wel dat winamp 2MB opslokt, en explorer zo'n 10. Maar dat mag het probleem toch niet zijn???

Het is een apart geluids kaart, en via drivers heb ik niet nodig voor een 440LX van intel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verklaart nog niet waarom ik het dan af en toe zou hebben als ik Windhoos opnieuw installeer. Hebben meer mensen dat?

Ik weet overigens niet of de topicstarter dit ook heeft na een herinstall en dat het daarvoor goed was?

Fill me in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
dan moet je ff bij de opties in winamp kijken of je de priority omhoog kan zetten, op me amd k6-2 400 was dat ook een probleem als ik begon te scrollen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
Op woensdag 19 december 2001 19:15 schreef Commodore64 het volgende:
Verklaart nog niet waarom ik het dan af en toe zou hebben als ik Windhoos opnieuw installeer. Hebben meer mensen dat?

Ik weet overigens niet of de topicstarter dit ook heeft na een herinstall en dat het daarvoor goed was?

Fill me in.
ik denk niet dat het opgelost is door een herinstall. Ik ga het niet proberen, daar heb ik even te veel programma's voor staan hier. Ik ga het eerst nog eens proberen met nieuwe winamp (2.78) en nieuwe driver voor muis. (gevonden via google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 19:17 schreef Allardie het volgende:

[..]

ik denk niet dat het opgelost is door een herinstall. Ik ga het niet proberen, daar heb ik even te veel programma's voor staan hier. Ik ga het eerst nog eens proberen met nieuwe winamp (2.78) en nieuwe driver voor muis. (gevonden via google)
Maar begon ie zomaar te haperen dan, of was het altijd al zo op je huidige machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is absoluut een mouse driver probleem, ik lees hier replys over herinstallatie en dergelijke |:(|:(|:( sorry hoor, maar bij een splinter hak je ook niet je vinger er af.
verder zou ik even goed je services checken, wat er allemaal uit kan, (233 is aan de krappe kant tenslotte voor win2k als je ook nog iets wil doen) winamp agent uitzetten wil ok wel eens helpen, je sound instellingen in winamp ff checken, staat ie op sblive of direct sound? gooi je afspeel buffers omhoog.
En natuurlijk het enige logische antwoord wat ik hier mis.. winamp heeft een 100mhz machine nodig, als je naast winamp ook nog excel draait, een paar internet pagina's opent, ja dan gaat ie wel hakken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
aha zo komen we ergens :)

meeste opties die je voorstelt had ik wel al eens geprobeerd ofzo, maar nog niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
draai je 16 bits kleuren?
zo nee, probeer dat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt mij als een geheugen/pocessorvermogen probleem in de oren. Maar check idd even je bios en je priority. Anders zou ik het ook niet weten... succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 19:24 schreef Damusic2me het volgende:
Is absoluut een mouse driver probleem, ik lees hier replys over herinstallatie en dergelijke |:(|:(|:( sorry hoor, maar bij een splinter hak je ook niet je vinger er af.
En bij lezen lees je vaak waar het eigenlijk over gaat. |:( Ik zei niet dat dat de oplossing was, ik zei dat ik soms als ik Windhoos opnieuw installeer ook last heb van haperende tunes, ik was benieuwd of de topicstarter het ook had net na een nieuwe Windows install.

edit:
Zou idd wel eens zo kunnen zijn dat ik dan nog niet op 16 bits sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
ik ga voor het processortekort
als ik heel enthousisast ga zitten scrollen met taakbeheer op prestaties schiet hij vaak naar 100%

dus maar wat minder dingen tegelijk doen (en wat meer vaart achter die andere computer zetten) :)

ik had het hiervoor ook al toen ik nog 95 draaide, maar toen wel iets minder (lijkt me toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 19:31 schreef Allardie het volgende:
ik ga voor het processortekort
als ik heel enthousisast ga zitten scrollen met taakbeheer op prestaties schiet hij vaak naar 100%

dus maar wat minder dingen tegelijk doen (en wat meer vaart achter die andere computer zetten) :)

ik had het hiervoor ook al toen ik nog 95 draaide, maar toen wel iets minder (lijkt me toch).
Je kan nog zo'n snelle processor erin knallen maar ik ga nog altijd voor een goeie en snelle config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 23:07
Een andere oplossing is 'smooth scrolling' uit te zetten mbv tweakui.
Voor smoothscrolling wordt er veel data over je bus verstuurd (PCI videokaartje gok ik) en dan komt je geluidskaart er niet meer door heen.
Bovendien in het zonder smoothscrollig sowieso een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
nou ja het is gewoon geen snelheidsmonster, hij bestaat uit baggeronderdelen maar toch draait hij nog wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal lekker fout!!!

Dat is je geluidskaart die bandbreedte van je videokaart steelt!!!

Probeer eens het volgende toe te voegen aan je system.ini:
code:
1
2
[display]
busthrottle=1

HTH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 19:49 schreef Razor_Blade het volgende:
Allemaal lekker fout!!!

Dat is je geluidskaart die bandbreedte van je videokaart steelt!!!

Probeer eens het volgende toe te voegen aan je system.ini:
code:
1
2
[display]
busthrottle=1

HTH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 19:24 schreef Damusic2me het volgende:
verder zou ik even goed je services checken, wat er allemaal uit kan, (233 is aan de krappe kant tenslotte voor win2k als je ook nog iets wil doen) winamp agent uitzetten wil ok wel eens helpen, je sound instellingen in winamp ff checken, staat ie op sblive of direct sound? gooi je afspeel buffers omhoog.
En natuurlijk het enige logische antwoord wat ik hier mis.. winamp heeft een 100mhz machine nodig, als je naast winamp ook nog excel draait, een paar internet pagina's opent, ja dan gaat ie wel hakken denk ik.
Winamp Agent, staat ie in je processen als 'whAgent' ?
Die geeft bij mij bijna iedere dag na 2 uur een fout ofzoiets. Hoe kan je die permanent uitzetten, en waar dient het voor? Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 19:53 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Die geeft bij mij bijna iedere dag na 2 uur een fout ofzoiets. Hoe kan je die permanent uitzetten, en waar dient het voor? Thanx
Gewoon in de WimAmp prefs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

Uhm.. draai je een virusscannertje? dat soort ook vreselijk..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het soms veroorzaakt werd door brakke Logitech drivers (je zal wel weer geen logitec hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

[..]

idd, kan je gewoon bij winamp, recht muiskn. preference, winamp agent, uitschakelen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Hmm vind het vreemd dat niemand heeft vermeld dat bij sommige mensen soms wanneer je scrollt er 99% van je cpu word gebruikt...

Ik meende dat er al hier eerder topics over waren verschenen..misschien ligt het dus daaraan :?

hmm ik kan het fout hebben maar zou toch effe zoeken voordat je een herinstall doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op woensdag 19 december 2001 20:30 schreef InterFreak het volgende:
Uhm.. draai je een virusscannertje? dat soort ook vreselijk..
Interfreak, leuke sign. maar ik zou in de link de "n" van online maar in 2 f-en veranderen ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:39 schreef Aakab het volgende:
Hmm vind het vreemd dat niemand heeft vermeld dat bij sommige mensen soms wanneer je scrollt er 99% van je cpu word gebruikt...
Soms wel ja, da's echt vreselijk irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
is winamp agent niet iets van winampa???

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 23:55 schreef Allardie het volgende:
is winamp agent niet iets van winampa???
Yups.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Logitech muis?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

[..]

whAgent = WebHancer = spyware

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 19:00 schreef Allardie het volgende:
als ik hier winamp aan heb staan en ik draai aan het scrollwiel van mijn muis, hapert alles. Als ik echter de scrollbalk naar beneden trek met de muis, hapert er niks. Is dit een driverachtig probleem met de muis???

specs:

p2-233 met windows 2000, winamp 2.76.
muis: qware met 2 scrollwielen (werkt handig in grote spreadsheets van excel dus ik wil hem niet kwijt).

edit: typos
ja nu je het zegt ik heb er bij de nieuwste versie van winamp ook last van

pIV-1500 MHZ
windows XP
winamp 2.78
Pagina: 1