Toon posts:

midi vraag (vervolg ha forum)...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had eerst mijn vraag op hardware algemeen gezet over midi > gevolg slotje erop. Mijn buurman kan op zijn computer de midi bestanden niet afspelen van kaarten.lycos.nl. Ik kan dat wel, we hebben allebei windows xp. Ik denk dat het dus is omdat hij een onboard geluidskaart heeft ac 97 en ik een creative 5.1. Waar kun je de nieuwste en beste drivers voor XP voor de ac 97 downen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Bij de chipsetfabrikant die die AC97 codec in zijn chipset geintegreerd heeft, lijkt me? VIA? ALi? AMD? nVidia?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit op een AOpen mobo, maar als ik kijk op de site zie ik niets van V8233 onboard soundcard

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de V8233 is van VIA, surf ff naar www.via.com.tw en zoek daar de driver!

om precies te zijn hier: http://www.viaarena.com/?PageID=2

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Kijk ook ff bij de internet opties of 'play sounds' aanstaat. Of speel een losse midi af, misschien dat dat wel lukt. Weet je in ieder geval waar het probleem ligt. En check de windows mixer of het midi geluid niet helemaal uit staat o.i.d.

Mijn Home Cinema in aanbouw