Ik ben bezig een site te maken waarop we veel foto's e.d. zullen zetten..
Omdat ik van plan ben dit alles met php/mysql te gaan doen, heb ik de moeite genomen eens een deugelijk dbontwerp te maken.
(Normaal volstaan wat aan trucs wel..)
Dit is het ontwerp;

En hierbij de uitleg;
Ik wil van elke foto een id bij houden, daarbij een onderschrift voor dit plaatje, alsmede de datum van fotograferen en de fotograaf.
De foto kan worden gemaakt op verschillende lokatie's; bij de voetbal, bij het uitgaan of ergens anders.
Van de voetbal en van het uitgaan wil ik nog wat speciale attributen bijhouden, voor die andere is dit niet echt nodig.
Nou zit ik een beetje met een probleem.
Ik heb de relatie Foto - Plek welke ook een aparte id heeft.
Dan krijg ik bv. dit;
FPID -- FID -- PID
1 1 1
2 2 1
3 3 1
4 4 2
Zoals je ziet heeft PID( de ID van de plek) dan steeds dezelfde waarde.. (1e N.V.)
Nu wil ik dat graag verder normaliseren, maar lukt me dat niet zo goed
Hebben jullie beter ideeen voor m'n ontwerp of weten jullie hoe ik dit probleem het best kan oplossen.
Omdat ik van plan ben dit alles met php/mysql te gaan doen, heb ik de moeite genomen eens een deugelijk dbontwerp te maken.
(Normaal volstaan wat aan trucs wel..)
Dit is het ontwerp;

En hierbij de uitleg;
Ik wil van elke foto een id bij houden, daarbij een onderschrift voor dit plaatje, alsmede de datum van fotograferen en de fotograaf.
De foto kan worden gemaakt op verschillende lokatie's; bij de voetbal, bij het uitgaan of ergens anders.
Van de voetbal en van het uitgaan wil ik nog wat speciale attributen bijhouden, voor die andere is dit niet echt nodig.
Nou zit ik een beetje met een probleem.
Ik heb de relatie Foto - Plek welke ook een aparte id heeft.
Dan krijg ik bv. dit;
FPID -- FID -- PID
1 1 1
2 2 1
3 3 1
4 4 2
Zoals je ziet heeft PID( de ID van de plek) dan steeds dezelfde waarde.. (1e N.V.)
Nu wil ik dat graag verder normaliseren, maar lukt me dat niet zo goed
Hebben jullie beter ideeen voor m'n ontwerp of weten jullie hoe ik dit probleem het best kan oplossen.
edit:
Hier kun je m'n ontwerp downloaden en aanpassen
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~toon0247/ontwerp/dbontwerp.png
Hier kun je m'n ontwerp downloaden en aanpassen
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~toon0247/ontwerp/dbontwerp.png