(On)doorzichtigheid structuur DPC

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27862

Topicstarter
Na de 2 draadjes gelezen te hebben over de "strubbelingen" tussen de DPC-crew en KoW (en met soortgelijke draadjes uit het verleden in gedachten), viel mij eens te meer op dat veel van dit soort "conflicten" gebaseerd zijn op de ondoorzichtigheid van de structuur binnen DPC en daarmee samenhangend de onduidelijkheid, wie waar de verantwoordelijkheid voor draagt.
Veel discussies ontstaan (mijns inziens) nl. doordat er niemand verantwoording heeft/neemt en daardoor krijg je een discussie waarin iedereen zijn standpunt weergeeft (wat ik overigens toejuich), maar die uiteindelijk uitdooft zonder dat er iets verandert.
Daarnaast ontstaan er ook veel misverstanden door miscommunicatie.

Nu hebben we een DPC-crew die bestaat uit "een groepje enthousiaste DPC-ers" (maar zijn we dat niet allemaal?) en die zetten enigszins de lijnen uit binnen DPC. Ik waardeer het heel erg dat ze zoveel inspanningen leveren voor DPC, maar aangezien ze het label "crew" hebben vind ik dat ze iets duidelijker naar voren moeten treden. Dwz. duidelijkheid over wie erin zitten, wat hun status (te lezen als rechten en plichten) is en op welke basis ze erin zitten.
Ik vind nl. dat een plaats binnen de DPC-crew niet vrijblijvend is, omdat je toch de belangen vertegenwoordigt van ca. 7000 leden. DPC is nl. de laatste jaren zo hard gegroeid, dat we naar mijn idee niet meer zonder "beslissend orgaan" kunnen functioneren.

Daarom zou ik willen pleiten voor een soort FAQ over wie er in de DPC-crew zitten, wat zij doen en mogen en waarom zij erin zitten. Bovendien lijkt het mij zinnig om een verantwoordelijke binnen de DPC-crew aan te wijzen voor elk project, zodat duidelijk is wie uiteindelijk de beslissingen neemt. En bovenal lijkt het me belangrijk dat iedereen weet waar hij de leden van de DPC-crew kan vinden voor vragen en eventuele opmerkingen.

Ik hoop dat daardoor misverstanden in de toekomst uit zullen blijven en we gewoon het grootste en gezelligste DC-team zullen blijven. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Zover ik weet is de dpc crew vooral voor het regelen van de stats posts op t.net en contacten met de verschillende projecten, daarnaast doet de crew veel aan het supporten van dingen als t-shirts acties enzo. Maar de crew is niet echt een leiding, maar dat wordt wel zo gezien voor de buitenwereld (De crew wordt dus ook aangesproken op MF's van mensen enzo....), wat misschien fout is, maar dat is DPC (ik schrijf dit niet als crew member, maar meer op basis van mijn observaties.)

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 15:47

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Ben het volledig met Gizmooh eens..

Een duidelijk overzicht met contact-wijzes/wie-waarvoor-beschikbaar-is/etc zou echt super zijn... (misschien zelfs leuk om als .plan op WDO te zetten ?? (zodat WDO zelf ook meer 1 geheel wordt met wat hier op GoT en op WDO zelf gebeurt...

Hoop dat er iig niet te veel CPU kracht meer aan word besteed... want grazen, daar draait het om...

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:00
een beetje zoeken...en wat vaker op wdo komen jongens

http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=43
Alhoewel dat niet echt veel informatie geeft.

Equete uitslag van vorig jaar...:
8. Zou je het nodig vinden dat de DPC-Crew wordt uitgebreid met eventueel 'gekozen' leden ?:

Iets meer dan 20% is van mening dat DPC best zonder sturing kan. Meer dan 50% is van mening dat de DPC-Crew groter zou moeten worden. Daarbij maakt het voor de meerderheid niet uit of de nieuwe leden gekozen of geselecteerd worden. 25% Is tevreden met de huidige grootte van de Crew of vind de huidige leden goed genoeg.

A. Ja, gekozen leden zorgen voor een betere democratie binnen DPC. (54)
B. Ja, gekozen of geselecteerd, dat maakt me niet uit. (92)
C. Nee, ik zou alleen mensen kiezen die nu al in de crew zitten. (20)
D. Nee, De huidige crew is groot genoeg. (51)
E. De DPC-Crew boeit me niet echt. (59)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

de Term "Crew" is misschien wat misleidend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 13:59 schreef Rico-Burn het volgende:
een beetje zoeken...en wat vaker op wdo komen jongens

http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=43
Alhoewel dat niet echt veel informatie geeft.
Ik geef eerlijk toe dat ik die link niet gevonden had, maar dan nog zou ik graag willen dat het hier op het forum komt te staan. Ik kom nl. (bijna) nooit op WDO en ben volgens mij niet de enige. Bovendien zou het idd. ook wel iets duidelijker kunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Op dinsdag 18 december 2001 14:09 schreef Gizmooh het volgende:

[..]

Ik geef eerlijk toe dat ik die link niet gevonden had, maar dan nog zou ik graag willen dat het hier op het forum komt te staan. Ik kom nl. (bijna) nooit op WDO en ben volgens mij niet de enige. Bovendien zou het idd. ook wel iets duidelijker kunnen.....
[topic=118075]

daar staat ie zelfs al langer dan op WDO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 30-05 11:11
Een hoop afkortingen ken ik al, maar wat is WDO :?
En ik maar denken dat ik er bij hoorde :9

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-05 13:56

Ercewee

a.k.a. K

wdo :)

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

[url="http://http;//www.dutchpowercows.org"]Www.dutchpowercows.org[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dan ook maar de Link waarmee het allemaal begon en dan zijn we helemaal klaar.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed nu heb ik een paar links en blijkt dat er vorig jaar een enquete is geweest wie er in de DPC-crew moeten, maar nu is mij nog steeds niet duidelijk waar de DPC-crew precies voor staat. Bovendien ontgaat het nut van het vermelden van die enquete me hier. Ik wil niet weten of er meer mensen in moeten, maar wie er in zitten en wat ze doen.

Het zou heel goed kunnen dat ik natuurlijk erg dom ben (dit sluit ik absoluut niet uit), maar plaats die enquete (voor zover daar iets uit spreekt) dan onder de FAQ bovenaan het forum. Mensen die nl. vorig jaar niet bij die enquete waren zouden zich nl. kunnen afvragen hoe het nu zit en dan kom je niet direct die enquete tegen.....

Dus nogmaals is er iemand die me wel enige duidelijkheid kan verschaffen??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:09
bla bla (oud verhaal)
[\edit]

(edit2: ben erg traag, loop geloof ik een dag achter)

en weg is-tie! :) :)

wil alleen de laatste zin laten staan:

Iemand moet dit toch wel kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
edit:
om de een of andere reden kan ik deze tekst niet met aanhalingstekens e.d. posten, dus die ontbreken hier en daar

Een stukje over het ontstaan van de DPC crew en een opzetje voor de toekomst, oftewel deel 2 van de ellenlange verhalen.

MegaFlush 6 - de eindstand

Overzicht
dag 8.8 september4.771.187
dag 7.7 september3.018.728
dag 6.6 september3.398.840
dag 5.5 september4.676.420
dag 4.4 september3.173.412
dag 3.3 september3.269.810
dag 2.2 september3.846.455
dag 1.1 september3.842.586
TOTAAL29.997.438

30 miljoen blokjes beschikbaar voor de grootste en tevens laatste RC5 megaflush ooit, meer dan we ooit hadden durven hopen. Meer dan de crew van distributed.net had willen ontvangen. Een van de aanleidingen van het ontstaan van de DPC crew.

Achtergrond
Nadat we als team een bepaalde kritische massa hadden bereikt (duizend+ leden) en er een netwerk van proxys ontstond kwam er een periode van grote megaflushes. Overall stonden we op ongeveer een tiende plaats, en dagelijks meestal al in de top 5. De proxys gaven echter de mogelijkheid de megaflushes wat groter aan te pakken. Niet alleen waren ze leuk om te doen, maar het werkte ook als een soort van leden-magneet. Na een rustig begin van enkele miljoenen blokjes tot megaflushes van een miljoen of 5 (en zelfs een mislukte flush met dank aan een enorme groep Japanners) kwam megaflush 6. De proxy beheerders hadden zich om de MFen in goede banen te leiden al een beetje georganiseerd, en de nieuwe MF leek dan ook een groter succes te worden dan alle MFen ervoor. Na MF 5 kwam er al veel commentaar van de dnet crew. Bij de organisatie van MF 6 sloeg de distributed.net crew voor de laatste keer alarm: de megaflush zou het netwerk van dnet teveel belasten en worden opgevat als een DDoS of Distributed Denial of Service attack, waarbij (internet) servers onbereikbaar kunnen worden gemaakt door enorme hoeveelheden data of requests van diverse bronnen tegelijk op het doel af te sturen. De dnet crew had een simpele boodschap: als jullie deze flush voortzetten dan gooien wij jullie zonder pardon uit de stats.

Duidelijk was dat enige actie van onze kant noodzakelijk was. Door ons als crew te organiseren konden we de discussie namens de DPC aangaan, voornamelijk via lange nachtelijke IRC chatsessies met dnet crewleden en het over en weer gegooi van email. Uiteindelijk hebben we een schema kunnen uitwerken waar beide partijen het mee eens konden zijn. (zie voor het begin van de MF ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/6979/1?limit=999) Zoals je kan zien was de MF een groot succes en zijn we niet gebanned :). Wel hebben we de dnet crew moeten beloven dat MF 6 echt de laatste zou zijn. Wat we er aan over hebben gehouden is dus een DPC crew. Deze bestond voornamelijk uit de proxy beheerders, statsmakers, hardcore DPCers en enkele oerleden. De functie van de crew lag toen volledig op het beheer van de diverse proxys, de stats op het forum en op de frontpage, dutchowercows.org, keyserver.org, het ondersteunen van andere leden bij projecten zoals het maken van t-shirts en casebadges, en bij het onderhouden van de contacten met de dnet crew.

Subteamstrijd
Enkele maanden later kwam de dnet crew opnieuw in actie. Het was inmiddels sport geworden om als subteam of individueel lid een zo groot mogelijke dagflush te behalen. Nadat de stations van een half of driekwart miljoen snel gepasseerd waren kwamen flushes van 1 miljoen, anderhalf miljoen of zelfs meer. Dit zorgde echter ook voor problemen bij dnet. Door de manier waarop de stats worden verwerkt zorgden grote hoeveelheden oude blokjes (wederom) voor ernstige vertragingen van de stats, of zelfs het onderuitgaan van de complete statsrun. Dit keer keek de dnet crew de DPC crew aan om een oplossing te vinden. Dit was de eerste keer dat de crew iets bindends qua beleid moest doordrukken (zie voor meer informatie over de problemen rond sparen ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/135129)

Iets verbieden is niet makkelijk, zeker als je teamgenoten het slachtoffer zijn. Uiteindelijk zijn we er met zijn allen toch redelijk uitgekomen gelukkig :). De DPC crew was pas nu eigenlijk een entiteit geworden, en heeft ook in het vervolg veel DPC belangen behartigt bij de toen voor het eerst opkomende andere projecten.

Daar komt de DPC crew dus ongeveer vandaan. :)

Nu iets voor de toekomst:

Maaruh, wie zijn nou de leden van de DPC crew
Om het eerlijk te zeggen weet ik het momenteel ook niet precies. Er is redelijk wat verloop onder de leden van ons teampje, en ook qua activiteit schommelt het. Mensen krijgen het drukker, verliezen de interesse, of krijgen zoals bij één origineel crewlid zelfs kinderen. :o Er zijn mensen bijgekomen, uitgestapt, sommigen hebben simpelweg nooit meer wat van zich laten horen en weer een ander loopt hier nog steeds vrolijk rond maar is zelf vergeten dat hij of zij crewlid was. Tijd voor een kleine reorganisatie lijkt me. :P

En, hoe is die crew bereikbaar?
Niet lastig: je kan ieder individu op zijn eigen mailadres mailen, of via ICQ of IRC mensen aanspreken. Verder bereik je via crew@dutchpowercows.org een hele groep mensen waaronder Chaos, [eNeRGy], Onno en mij. Op IRC hangen er altijd wel een paar rond op de servers van irc.sorcery.net en dan in de kanalen #DPC en/of #keyserver.

En wat kan die crew nu nog voor ons doen?
We proberen nog steeds de DPC belangen te behartigen bij tweakers.net en bij de diverse projecten. Zo proberen we ervoor te zorgen dat de juiste mensen HTML kunnen posten en is er een tijd terug een modje voor het forum gekomen in de vorm van Dsmarty. Als we het willen hebben over een reorganisatie dan zou het misschien handig zijn enkele taken officieel toe te kennen aan de DPC crew. Ik kan er vele bedenken, maar iig alvast twee:

-Het aanmaken van team accounts bij nieuwe projecten. Door een account te starten met een @dutchpowercows.org mailadres kunnen we ook nadat de originele starter er geen tijd meer voor heeft of de interesse heeft verloren nog veranderingen aanbrengen.
-Het verzorgen of het reguleren van communicatie met de diverse projectleiders. Wie mag er nou eigenlijk voor 7000 man spreken? Geen individu op eigen houtje lijkt me. Zaken die het complete team aangaan zouden vooraf besproken moeten kunnen worden, en een crew die verstand van zaken heeft en het team door en door kent zou daar een rol in kunnen spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchman! op 22-06-2003 15:07 . Reden: ff html leesbaar maken poging 2 ]

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
knip
natuurlijk kan iemand dat oplossen!

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 21:09
Op dinsdag 18 december 2001 15:08 schreef Dutchman! het volgende:

[..]
en knip!!
(edit2: ben erg traag, loop geloof ik een dag achter)

ik haal hem wel weer weg, ik had na een lang weekend geloof ik een paar threads niet helemaal gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Mijn eerste reactie hier op het forum op het hele DPC-Crew gebeuren van de afgelopen dagen: Ik wil me helemaal aansluiten bij de laatste 2 boekwerken van verhalen van Dutchman :)

That's all }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat Dijkhuis betreft, die heeft al door dat hij in het verkeerde draadje zat ;)

En wat de verhalen van Dutchman betreft: Kijk daar hebben we wat aan en dat bedoelde ik ook met duidelijkheid. Nu nog duidelijk alles bovenaan het forum en iedereen weet waar en waarvoor hij mensen kan vinden...... Thnx Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39

Marc H

- - Is wakker - -

Op dinsdag 18 december 2001 14:56 schreef Dijkhuis o.a. het volgende:

<<<<<<<<<<<< knip >>>>>>>>>>>>>>>

Volgens mij het belangrijkste wat er door de crew voor elkaar gekregen is, is dat de stats regelmatig gepost worden en dat die er dan ook 'redelijk' hetzelfde uitzien. In het begin (de rc5-only-tijd)gebeurde het nogal eens dat verschillende personen stukjes stats postten, en dat maakte de boel erg overzichtelijk. Er zijn toen een paar personen aangewezen, die de stats maakten, in een formaat dat nog steeds sterk op de huidige lijkt. Af en toe gaat dat fout, en posten 2 mensen dezelfde stats, of die van de verkeerde dag :P

<<<<<<<<<<<< knip >>>>>>>>>>>>>>>
Even de 5 woorden versie van de historie van de dpc stats :)

De hele stats gebeuren is begonnen door Harry (W.P.H. Schouten). Die heeft een paar maanden tijd met de hand de stats lopen posten. Toen harry aangaf dat hij stopte met de stats, heb ik het van hem overgenomen, en het proces voor de stats grotendeels geautomatiseerd. Dit betrof alleen de RC5 stats, dat was het enige dat gepost werd. Na wat verschillende versies van de software is er in principe de layout eruit gekomen die nu nog in gebruik is. Toen ik stopte met de stats, heb ik een paar mensen uitgekozen om het werk van mij over te nemen. Dit zijn de mensen die de stats in principe nog steeds posten. Omdat we steeds meer projecten zijn gaan doen zijn er echter andere DPC'ers die stats overzichten zijn gaan maken voor hun favoriete project.

Het hele idee achter een "vaste" groep die het post is om te zorgen dat er zo min mogelijk dubbele/verkeerde stats gepost worden. Verder kan er op het forum geen HTML gebruikt worden, tenzij je de speciale status van "DPC stats poster" in topix hebt. en HTML kan een statsposter ook alleen maar in het DPC forum gebruiken.

* Marc H mag zich nog steeds lid van de DPC Crew noemen, en ook sluit ik mij aan bij het boekwerkje van Dutchman :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15443

Het verzorgen of het reguleren van communicatie met de diverse projectleiders. Wie mag er nou eigenlijk voor 7000 man spreken? Geen individu op eigen houtje lijkt me. Zaken die het complete team aangaan zouden vooraf besproken moeten kunnen worden, en een crew die verstand van zaken heeft en het team door en door kent zou daar een rol in kunnen spelen.
Ik denk dat het ook handig zou zijn om voor de grotere teams elk één communicatiepersoon aan te stellen richting en vanuit de crew. Een persoon die betrokken is bij het hele DPC gebeuren, en snel de andere leden van zijn team kan bereiken.

Dussuhm, een mannetje uit QU|CCC, uit Kill'em All, uit DBC, Clan-of-nine, Team BoGoH, TeamBVD, Lawnmoohermen, I'R Cow, Clan of Toet, en La petite Cows ofzoiets dergelijks. Als deze mensen mee mochten beslissen over de gang van zaken binnen DPC krijg je veel meer draagkracht voor je voorstellen.

(En please schop me nou niet dood omdat je team er niet bij staat, dit kwam zo even in me op :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03 21:00
Bedankt voor deze verheldering Dutchman!
Ik ben benieuwd wat de reorganisatie teweeg brengt!
Ik hoop gewoon dat iedereen het zo veel mogelijk met elkaar eens kan zijn, en dat de Crew geen besluiten neemt zonder een voorstel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lowlander lijkt me een goed idee, dan hebben we een mooie weergave van het oerhollandse "poldermodel". Verdeel en heers......
Er is volgens mij nl. geen bedrijf of vereniging te vinden met 7000 leden zonder (sub)divisies.

Samen komen we er wel uit.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:55
Op dinsdag 18 december 2001 15:37 schreef Gizmooh het volgende:
Lowlander lijkt me een goed idee, dan hebben we een mooie weergave van het oerhollandse "poldermodel". Verdeel en heers......
Er is volgens mij nl. geen bedrijf of vereniging te vinden met 7000 leden zonder (sub)divisies.

Samen komen we er wel uit.... }:O
Kun je het de subdivisies niet beter per project indelen? (voor RC5 natuurlijk meer dan bij bijvoorbeeld folding) Zou dit niet logischer zijn dat van alle grote subteams?
Ik ken ook kleinere subteams die toch heel actief meedoen en die zo toch er niet echt bijhoren (ik zeg niet welke :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 15:40 schreef Marcj het volgende:

[..]

Kun je het de subdivisies niet beter per project indelen?
Er zijn heel veel dingen mogelijk... Het lijkt me aan de DPC-crew om voorstellen te maken en die aan de DPC-leden voor te leggen. Zij hoeven echter niet alles te verzinnen natuurlijk, dus kom maar op met alle ideeen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14176

Dutchman, goed en duidelijk verhaal. Mijn waardering hiervoor :)

Wellicht dat jij een belangerijke rol kan spelen in het wegnemen van de negatieve gevoelens bij KoW ? Want daar is deze discussie tenslotte door ontstaan.

Het zou zonde zijn als zijn inspanningen (die mijns inziens absoluut iets toevoegen) voor niets zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Het probleem dat onstaan is tussen enkele dpc-crewmembers en KoW is niet echt een algeheel gevoel.
Het ging over erg specifieke dingen en miscommunicatie was de grootste boosdoener heb ik een vermoeden.

Over het algemeen vind ik het allemaal prima lopen binnen DPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DSmarty het gaat hier niet om het specifieke geval tussen de DPC-crew en KoW, maar om de miscommunicatie die je al noemt en hoe die in de toekomst te voorkomen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Ik bedoelde dus de miscommunicatie tussen enkele individuen.

Ik heb zelf niet de indruk dat dat een algemeen probleem is binnen DPC.

Het moge wel wat duidelijker worden wie er bij de dpc-crew betrokken zijn, wat we doen en hoe we te bereiken zijn.

Echter vind ik niet dat er al te hard aan getrokken hoeft te worden, zoals al heel veel vaker is aangegeven is het gewoon een groepje dpc-ers die enigszins aansturing geeft.

Duidelijkheid is natuurlijk nooit onwenselijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_

_Gekkie_

Heb het weer ff druk gehad... maar nu dan toch nog ff snel:

Dutchman! helemaal mee eens... Ik hoop dat je naar beide partijen (DPC en Crew) wilt optreden als intermediar...?

Vooralsnog heb ik alleen constructief commentaar van je gezien en dat waardeer ik.

Verder is het nu tenminste duidelijk dat de "crew" de crew niet meer is en dat er dus ook binnen de "crew" gekeken moet worden naar wat de "crew" is :)

Ben iig blij dat er nu echt gewerkt word naar een oplossing..

Nu rest mij nog 1 vraag... hoe zit het met de huidige stats van KoW voor SETI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op dinsdag 18 december 2001 17:08 schreef DSmarty het volgende:
Echter vind ik niet dat er al te hard aan getrokken hoeft te worden, zoals al heel veel vaker is aangegeven is het gewoon een groepje dpc-ers die enigszins aansturing geeft.
Wellicht dat daar nu verandering in dient te komen dan. Die poll van vorig jaar (ruim meer dan één jaar oud en toen deden we volgens mij nog maar 2 of 3 projecten) lijkt me onderhand achterhaald te zijn.

Wellicht dat het mogelijk is, om toch het hele zaakje wat professioneler aan te pakken

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Duidelijker iig, maar professioneler lijkt mij (persoonlijk) ernstig overdreven.

Laat ik het anders stellen, waarom dingen drastisch aanpassen (buiten de communicatie om) als er niks mis is. (op de communicatie na zie ik geen enkel probleem namelijk)

Zoiezo vind ik het "informele" van dpc wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DSmarty ik vind het een beetje jammer dat je het geheel zo passief benadert. Het blijkt nl. dat iig. een aantal DPC-leden (die jij toch feitelijk samen met een aantal anderen vertegenwoordigt) graag wat veranderingen willen zien.

Met deze houding krijg je nl. naar mijn mening niet echt een goede dialoog tussen DPC-crew en DPC-leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Spui eens wat concrete ideeen dan!
Ik zie geen reden tot veranderingen, als jij (of wie dan ook) die wel ziet, dan hoor ik het graag.

Wat ik tot nu toe heb gezien is voor mij geen reden om overtuigd te raken van het feit dat dit geen individuele kwestie was.

Dialoog is altijd prima natuurlijk, anders reageerde ik uberhaupt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet wat een individuele kwestie in dit geval inhoudt (dat ik de enige ben die het niet snapt ofzo?).

Maar voor ideeen/veranderingen lees het topic nog eens door. Vraag het anders eens aan Dutchman, want die heeft het topic iig. begrepen zoals ik het bedoeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

*zucht*

Af en toe krijg je een idee, van jongens, we komen eruit, maar even later komt er weer een die het stabiele punt dat is bereikt weer een trap geeft, door te ontkennen dat er zonder meer iets aan de hand is. Dat geeft volgens mij een goed beeld van de organisatie van de crew.
Dsmarty
Het probleem dat onstaan is tussen enkele dpc-crewmembers en KoW is niet echt een algeheel gevoel.
Het ging over erg specifieke dingen en miscommunicatie was de grootste boosdoener heb ik een vermoeden.
Zoals al eerder geprobeerd duidelijk te maken: Het gaat niet om die specifieke voorbeelden die genoemd zijn. Het gaat om het algemene probleem dat de crew zich niet ervan bewust is dat ze crew zijn. Zie daarvoor ook de reactie op Dutchman (de tweede van de 2 deelreplys) Ook is al eerder verteld dat er naast die voorbeelden nog vele andere voorbeelden te noemen zijn, maar dat past niet binnen de 65k posting limiet, en bovendien heb ik ook geen behoefte die openbaar te maken.
Gizmooh
DSmarty het gaat hier niet om het specifieke geval tussen de DPC-crew en KoW, maar om de miscommunicatie die je al noemt en hoe die in de toekomst te voorkomen.......
Inderdaad
DSmarty
Over het algemeen vind ik het allemaal prima lopen binnen DPC.
Ik bedoelde dus de miscommunicatie tussen enkele individuen.
Ik heb zelf niet de indruk dat dat een algemeen probleem is binnen DPC.
Toch heb ik op mijn mail ( kowisse@hotmail.com ) reacties gehad van andere DPC-ers die soortelijke gevallen hebben meegemaakt, maar die daar toen niets tegenin gebracht hebben.
Dat dit hele gebeuren nu op zon manier ineens in het openbaar is gekomen is aan een kant toe te wijzen aan een misverstand ten opzichte van een bepaalde post van iemand die met dit verhaal niets van doen heeft. Maar, dat betrof de druppel, dus die emmer (30 liter) was al behoorlijk vol :P

Ik vind het zonde dat een gedeeltelijk herstel van verhoudingen met een persoon van de crew door een ander persoon weer terug getrapt word. Het onderstreept volgens mij ook het communicatieprobleem binnen de crew zelf.
Dsmarty
1. Het moge wel wat duidelijker worden wie er bij de dpc-crew betrokken zijn, wat we doen en hoe we te bereiken zijn.
2. Echter vind ik niet dat er al te hard aan getrokken hoeft te worden, zoals al heel veel vaker is aangegeven is het gewoon een groepje dpc-ers die enigszins aansturing geeft.
3. Duidelijkheid is natuurlijk nooit onwenselijk
1 & 3: Volledig mee eens
2: tsja, het moge duidelijk zijn dat ik een andere mening ben toegedaan. En als ik deze draad, (die niet eens door mij is opgestart, en dat ook buiten mijn weten om) eens doorlees dan is het toch wel duidelijk dat voor veel mensen niet precies duidelijk is wat de crew nu doet, en wie wat doet. En ook wat dat betreft krijg ik hier berichten binnen van andere actieve DPC-ers die aangeven niet precies te weten waar de crew nu voor staat.

Wat dat betreft ben ik erg blij met de reactie van Dutchman (weeral :) Jij moet in de politiek gaan :) )
Die maakt tenminste een beetje duidelijk hoe de crew gegroeid is tot wat ze nu is. Het verklaard ook de grote RC5 gerichtheid van de crew, daar ie speciaal daarvoor nodig bleek te zijn. Verder lijkt de crew op dit moment weinig meer te doen te hebben. T-shirts verkopen kan iedere DPC-er die contacten heeft met drukkers, en meetingen organiseren, dat doen er ook al veel, ook hier op GoT.
Overleg met projectleiding gebeurd verder alleen voor Dnet

Toch zou ik het goed vinden als de club van DPCH-posters tezamen met elke willekeurige actieve DPC-er een soort van ploeg vormden die onderling overleggen. Daarbij vind ik dat je elkaar niets moet opleggen van zo en zo moet het, al moet je natuurlijk wel openstaan voor discussie. Elk lid van die ploeg blijft dan zo zijn eigen mening behouden, terwijl men wel kan overleggen. Dat zou ook naar anderen handig kunnen zijn, omdat men dan van elkaar weet hoe en wat.

Goed, ik geef gelijk maar toe, ik ben er als extra bijgekomen. Waar ik die HTML rechten toen aan verdiend heb weet ik nog steeds niet, en misschien ben ik ze binnenkort ook wel kwijt.
Met mij is er ook gelijk iemand binnengehaald die niet gelijk ja meneer, dat is goed meneer zegt als er commentaar komt.
Anders gezegd,
* KoW is een eigenwijze knul
Overleggen doe ik zeker, maar aangezien voor mij nooit duidelijk is geweest wie er precies allemaal tot de crew horen, en wat die crew nu eigenlijk doet (nogmaals dank Dutchman!) heb ik nooit behoefte gevoeld om te overleggen met mensen die ik ten eerste niet kende, en die ten tweede niet eens aan de projecten waar ik DPCHs voor gemaakt heb actief meedoen. Vandaar dat ik voornamelijk overleg met diegenen die binnen dezelfde projecten actief zijn.

Ikke (hij die het niet meer weet)
Ga voor de derde keer sinds half 4 online om dit te posten, en evt andere reacties door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Nette post :)

Ten eerste wil ik even duidelijk stellen dat wij natuurlijk niks kunnen met mede-DPC'ers die ergens tegen aangelopen zijn maar dat niet hebben aangegeven (lijkt me duidelijk).

Die duidelijkheid komt in elke post naar boven, dus ga ik vanavond/morgen even in overleg (desnoods op het forum)en zal ik daarna "crew" opnemen in de FAQ (naast de bestaande info op wdo).
Dus wie zijn het, wat doen ze en hoe zijn ze te bereiken.

Als ik me niet vergis was er ook een centraal Emailadres waaraan alle crewleden gekoppeld zijn.
Als we eea even uitzoeken en duidelijk maken, dan lijkt mij dat een van de grootste hindernissen al genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Ik kan aan de reacties van KoW op GoT (en als ik hem spreek via MSN) merken dat hij graag "zijn" stats wil draaien voor DPC.

Maar het probleem is dat er een aantal mensen zijn geweest die een beetje dwars zijn geweest (bewust/onbewust), en het hem moeilijk gemaakt hebben (al dan niet door te mierenneuken over kleine dingetjes).

Ik zou het echt een teken van volwassenheid (en misschien gewoon teamspirit) vinden als de "crew" en KoW gewoon tot een "agreement" kunnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Ik zou het echt een teken van volwassenheid (en misschien gewoon teamspirit) vinden als de "crew" en KoW gewoon tot een "agreement" kunnen komen :)
Dat is ook de insteek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 19:50 schreef DSmarty het volgende:

[..]

Dat is ook de insteek :P
Waar w88 we dan op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 07:05
Op dinsdag 18 december 2001 15:31 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook handig zou zijn om voor de grotere teams elk één communicatiepersoon aan te stellen richting en vanuit de crew. Een persoon die betrokken is bij het hele DPC gebeuren, en snel de andere leden van zijn team kan bereiken.

Dussuhm, een mannetje uit QU|CCC, uit Kill'em All, uit DBC, Clan-of-nine, Team BoGoH, TeamBVD, Lawnmoohermen, I'R Cow, Clan of Toet, en La petite Cows ofzoiets dergelijks. Als deze mensen mee mochten beslissen over de gang van zaken binnen DPC krijg je veel meer draagkracht voor je voorstellen.

(En please schop me nou niet dood omdat je team er niet bij staat, dit kwam zo even in me op :P )
Ik denk dat hiervoor wel een optie geregeld kan worden op WDO toch? Het is ook makkelijk om mensen te bereiken van andere teams voor bv onderlinge wedstrijdjes of zo :)
Dus gewoon een optie bij de subteams voor contactpersoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 19:29 schreef KoW het volgende:
*zucht*
Helemaal mee eens.
Dat geeft volgens mij een goed beeld van de organisatie van de crew.
Misschien. Maar volgens mij geeft het ook goed aan dat jij niet openstaat voor de reactie van 'crew'leden op je commentaar. Jij verwacht dat men oog heeft voor je argumenten, maar dat heb je niet voor die van anderen. De enige oplossing die er voor jou bestaat is dus dat je klakkeloos gelijk krijgt?
Toch heb ik op mijn mail ( kowisse@hotmail.com ) reacties gehad van andere DPC-ers die soortelijke gevallen hebben meegemaakt, maar die daar toen niets tegenin gebracht hebben.

[...]

En ook wat dat betreft krijg ik hier berichten binnen van andere actieve DPC-ers die aangeven niet precies te weten waar de crew nu voor staat.
Het is heel simpel: als je met iemand of iets een probleem hebt, meld je dat aan die-/datgene. Als je dat niet doet, kun je nog zoveel problemen hebben, maar is het je eigen schuld dat 't zo blijft. Ik kan aan dit soort opmerkingen dus echt geen enkele waarde hechten, helaas.
Het onderstreept volgens mij ook het communicatieprobleem binnen de crew zelf.
Er *is* geen communicatieprobleem binnen de 'crew', er wordt juist prima gecommuniceerd. Je ziet hier echt dingen die er niet zijn.
dan is het toch wel duidelijk dat voor veel mensen niet precies duidelijk is wat de crew nu doet, en wie wat doet.
Dat was al langer bekend, en daar moet dus wat aan gedaan worden.
Het verklaart ook de grote RC5 gerichtheid van de crew, daar ie speciaal daarvoor nodig bleek te zijn.
Je kunt niet stellen dat de crew RC5-gericht is. Wat hooguit zo is, is dat een aanzienlijk deel van de individuen die er deel van uitmaken, persoonlijk RC5-gericht zijn. Maar het is pertinent onjuist om te denken dat RC5 op wat voor manier dan ook belangrijker wordt gevonden dan andere projecten.
Met mij is er ook gelijk iemand binnengehaald die niet gelijk ja meneer, dat is goed meneer zegt als er commentaar komt.
Die eigenschap heeft de voltallige crew, en wat je hiermee dus ook probeert te impliceren, juist is het niet.
heb ik nooit behoefte gevoeld om te overleggen met mensen die ik ten eerste niet kende, en die ten tweede niet eens aan de projecten waar ik DPCHs voor gemaakt heb actief meedoen.
Hoe moet ik dat in relatie tot eerder gedane uitspraken zien? Eerst beschuldig je de 'crew' ervan te weinig te overleggen, en vervolgens beken je dat jijzelf degene was die dat verzuimde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_

_Gekkie_

Mijn huidige visie..

Zowel KoW als de DPC Crew hebben beide dezelfde plannen...

STATS
Duidelijkheid
Eenduidigheid

Alleen wat mij nu opvalt... KoW bespreekt zn plannen/id-en/gedachtes whatever op GoT (waar iedereen commentaar/thought/etc kan leveren) en de Crew laakt dit...

Zoals Onno zegt:
Je kunt niet stellen dat de crew RC5-gericht is. Wat hooguit zo is, is dat een aanzienlijk deel van de individuen die er deel van uitmaken, persoonlijk RC5-gericht zijn. Maar het is pertinent onjuist om te denken dat RC5 op wat voor manier dan ook belangrijker wordt gevonden dan andere projecten.
Dat de wil is, wil niet zeggen dat de wil bekend is :)

Dit probleem is dus nu bekend (er wordt te weinig door de crew naar naar buiten toe gecommuniceerd) Nu nog de oplossing...

Ikzelf heb daar niet zo'n kijk op.. maar ik denk dat Dutchman! er (as always) een objectieve en goede kijk op heeft :)

* _Gekkie_ heeft nu honger en gaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Ok, Word weer leeggegooid, Nog eentje, en dan is het genoeg voor vandaag. :P
Het schiet toch niet op. Bovendien is 7 uur per dag een mooi gemiddelde voor tijd/dag met zoiets bezig zijn.

Onno

> Helemaal mee eens.

Hebben we dat toch nog ;)

> Het is heel simpel: als je met iemand of iets een probleem hebt, meld je dat aan die-/datgene. Als je dat niet doet, kun je nog zoveel problemen hebben, maar is het je eigen schuld dat 't zo blijft. Ik kan aan dit soort opmerkingen dus echt geen enkele waarde hechten, helaas.

Tsja, je kunt het natuurlijk ook anders zien. Een geval op zich is niet de moeite waard om echt een klacht in te dienen. Als zoiets echter meermalen voorkomt. . . .

> Je kunt niet stellen dat de crew RC5-gericht is

Staat er ook niet, maar je kan als je wilt elke regel verkeerd opvatten. In dit geval is het zo bedoeld dat de meeste aandacht naar RC5 gaat, en dat de rest op een tweede plaats komt, niet dat ze totaal geignored worden.
Hoewel, dat laatste. . .

> Hoe moet ik dat in relatie tot eerder gedane uitspraken zien? Eerst beschuldig je de 'crew' ervan te weinig te overleggen, en vervolgens beken je dat jijzelf degene was die dat verzuimde.

Ik zie deze reactie als onbegrip over wat er in de eerdere postings van mij staat.
Lees die eerst nog eens allemaal door, en mocht deze reactie dan nog steeds onduidelijk zijn, dan zien we weer wel.
<hr>
preparing self destruction fase 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37655

Op dinsdag 18 december 2001 20:53 schreef KoW het volgende:
Ok, Word weer leeggegooid, Nog eentje, en dan is het genoeg voor vandaag. :P
Het schiet toch niet op. Bovendien is 7 uur per dag een mooi gemiddelde voor tijd/dag met zoiets bezig zijn.

Onno

> Helemaal mee eens.

Hebben we dat toch nog ;)

> Het is heel simpel: als je met iemand of iets een probleem hebt, meld je dat aan die-/datgene. Als je dat niet doet, kun je nog zoveel problemen hebben, maar is het je eigen schuld dat 't zo blijft. Ik kan aan dit soort opmerkingen dus echt geen enkele waarde hechten, helaas.

Tsja, je kunt het natuurlijk ook anders zien. Een geval op zich is niet de moeite waard om echt een klacht in te dienen. Als zoiets echter meermalen voorkomt. . . .

> Je kunt niet stellen dat de crew RC5-gericht is

Staat er ook niet, maar je kan als je wilt elke regel verkeerd opvatten. In dit geval is het zo bedoeld dat de meeste aandacht naar RC5 gaat, en dat de rest op een tweede plaats komt, niet dat ze totaal geignored worden.
Hoewel, dat laatste. . .

> Hoe moet ik dat in relatie tot eerder gedane uitspraken zien? Eerst beschuldig je de 'crew' ervan te weinig te overleggen, en vervolgens beken je dat jijzelf degene was die dat verzuimde.

Ik zie deze reactie als onbegrip over wat er in de eerdere postings van mij staat.
Lees die eerst nog eens allemaal door, en mocht deze reactie dan nog steeds onduidelijk zijn, dan zien we weer wel.
<hr>
Niet te druk over maken, uitbesteden...
Laat een Ambassadeur het alles uitzoeken..
Als je er zelf achteraangaat issut slecht voor jouw sex/gevoelfleven...
Dusse.. lekker relaxed.. en laat iemand anders de contactjes leggen..
Rustig aan.. we hebben niet die shit nodig dfvan TA/TIMO...
Komt allemaal wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Iemand die op zo'n manier wenst te reageren op meningsverschillen/conflicten/hoe-je-'t-maar-wilt-noemen kan ik met de beste wil van de wereld niet als serieuze gesprekspartner zien hoor. Ik ga dus ook niet verder in op de rest van je post.

Bekijk 't maar lekker met je zelfmedelijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
en wanneer kwam die kerstgedachte nu precies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 21:18 schreef Witlof het volgende:
en wanneer kwam die kerstgedachte nu precies? ;)
Vlak nadat pasen en pinksteren op 1 dag vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Op dinsdag 18 december 2001 21:25 schreef stokkie het volgende:

[..]

Vlak nadat pasen en pinksteren op 1 dag vallen :P
Hmm, dat wordt lastig maar als beide partijen willen dat deze kwestie opgelost wordt vind ik dat beide partijen ook wat water bij de wijn mogen doen, ook al smaakt dat vies :)

Het is zo, wat gebeurd is is gebeurd en willen we hier een oplossing voor dan moeten we niet gaan kijken hoe het gegaan is maar hoe het in de toekomst voorkomen kan worden. Beide partijen voelen zich zo sterk aangevallen en geven niets toe dat er steeds op de ene reply met modder terug gegooid wordt over en weer. Hier schieten we dus niet veel mee op alleen dat er duidelijk wordt wat er precies gebeurd is.

Het begint nu zo negatief te worden dat er strax twee kampen gaan ontstaan waarvan 1 DPC gaat verlaten en dat zou zonde zijn dus laten we het 'even' oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 21:34 schreef Witlof een wijs verhaal
Zou idd jammer zijn als er een aantal mensen DPC zouden verlaten n.a.v. dit "prutje" :(
Dat er af en toe onenigheid is, is gezond. Maar er is uiteraard een grens :)

Ik denk dat we daar nu aardig dicht tegenaan zitten. Er worden nu misschien hier en daar uitspraken gemaakt die niet echt "gemeend" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm ik had dit topic ook opgezet om het te scheiden van de kwestie KoW/DPC-crew en het lijkt er nu op, dat behalve de vorderingen die het opgeleverd heeft, ook nog eens die kwestie hier doorgezet wordt en het alleen maar erger maakt.
Ik vind dit erg jammer, dus als iedereen (ie. de DPC-crew en KoW) nu eens een beetje volwwassen zou gaan doen en de plannen tot op heden zou gaan uitwerken, dan denk ik dat dat een stuk meer succes heeft, dan wanneer iedereen hier alsnog zijn/haar gelijk probeert te halen.

Distributed Computing, we komen er samen wel uit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InNuedo
  • Laatst online: 11-12-2024
Op dinsdag 18 december 2001 21:04 schreef Onno het volgende:

[..]

Iemand die op zo'n manier wenst te reageren op meningsverschillen/conflicten/hoe-je-'t-maar-wilt-noemen kan ik met de beste wil van de wereld niet als serieuze gesprekspartner zien hoor. Ik ga dus ook niet verder in op de rest van je post.

Bekijk 't maar lekker met je zelfmedelijden.
Tja.

wat moet je hier nou op zeggen. Misschien verduidelijkt mijn post in ECCP 17-dec iets (aub de eerste en de tweede post lezen om alles te begrijpen).......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Op dinsdag 18 december 2001 15:31 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

/plaag mode

Dat ga jij niet willen dat uit Lawnmoohermen iemand "mee beslist" in DPC *lol*
maar ik zal het wel in de groep gooien hoe de ander lawnmoohers er over denken

/plaag mode uit

verder is het geen slecht plan om idd DPC naar een "hoger" (?) level te tillen dmv een soort van bestuur .. of vertegenwoordiger(s)

maar dan rijst de vraag wie o wie ?
suc6 !"

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_

_Gekkie_

[Totaal andere toer modus]
Tis wel leuk om te zien dat deze scrollbalk net zo klein is als bij bijvoorbeeld een "Hoe ziet jouw desktop eruit" topic :)

Keep up the good typing gentlemen >:)

[/Totaal andere toer modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InNuedo
  • Laatst online: 11-12-2024
Op dinsdag 18 december 2001 21:53 schreef InNuedo het volgende:

[..]

Tja.

wat moet je hier nou op zeggen. Misschien verduidelijkt mijn post in ECCP 17-dec iets (aub de eerste en de tweede post lezen om alles te begrijpen).......
En dan wil ik op deze post in van mij reageren en die van dpsmarty (no offence) en dan wordt ie gesloten :(
erg jammer, omdat ik (voor mijn gevoel) deze en de ECCP post van 17-dec alleen als 'thread' vind voor DPC gedoe..
maar ok.. dan maar hier verder. Als iemand nog commentaar heeft op mijn posts, doe het dan maar hier (als het mag van dpsmarty, no offence again)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Ik vind niet dat we verschil moeten gaan maken tussen grote subteams en individuen.

We moeten er gewoon met z'n allen uitkomen, zoveel is er niet mis.

De eerste stap zal zijn dat we (dpc-crew) duidelijk gaan maken wie we zijn, wat we doen etc.
De tweede stap is dat we in onderling overleg even kritisch naar het hele statsverhaal gaan kijken (waar niet zoveel mis mee is overigens).
Ten derde gaan we met z'n allen deze overbodige strijdbijl begraven en onze cpu-cycles nuttig gebruiken, distributed computing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_

_Gekkie_

mee eens Dsmarty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19463

* Anoniem: 19463 Wimmel heeft alles gelezen en heeft maar 1 reaktie voor KoW

"bonbons"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 18 december 2001 23:02 schreef DSmarty het volgende:
Ik vind niet dat we verschil moeten gaan maken tussen grote subteams en individuen.

We moeten er gewoon met z'n allen uitkomen, zoveel is er niet mis.

De eerste stap zal zijn dat we (dpc-crew) duidelijk gaan maken wie we zijn, wat we doen etc.
De tweede stap is dat we in onderling overleg even kritisch naar het hele statsverhaal gaan kijken (waar niet zoveel mis mee is overigens).
Ten derde gaan we met z'n allen deze overbodige strijdbijl begraven en onze cpu-cycles nuttig gebruiken, distributed computing.
Lijkt me de juiste weg. En daarmee hoop ik ook eigenlijk dat er een einde komt aan deze openlijke discussie. In ieder geval weet KoW bij wie hij aan kan kloppen, en evenzeer bij wie hij dat waarschijnlijk liever niet doet. Sommige karakters botsen nou eenmaal...da's niet meer dan menselijk.

KoW, ik denk dat je onderhand voldoende kennis hebt vergaard om te weten met wie je verder 'om de tafel' kan gaan zitten om te kijken of er nog ruimte is voor je ideëen. Daarnaast denk ik dat het een ieder duidelijk is waar de schoen wringt en op welke fronten er actie ondernomen dient te worden. Persoonlijk hoop ik dat dit nu verder in stilte opgelost kan worden, en dat we met zijn allen op termijn een verbetering ten opzichte van de knelpunten zullen zien.

Ik ga weer terug naar mijn koeien, en bid voor een hoge output die worden weergegeven in NOG mooiere stats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 23:41 schreef WildThang het volgende:

Ik ga weer terug naar mijn koeien, en bid voor een hoge output die worden weergegeven in NOG mooiere stats :)
Amen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40679

Heb me er niet mee bezig gehouden tot nu toe omdat het mijn zaak niet was (tussen KoW en Crew), maar als ik de posts hier eens lees dan lijkt mij zoeken naar een structurele oplossing inderdaad het beste.

De crew zou als zodanig als 1 stem naar buiten moeten komen, iig, en niet zoals eerder dit draadje mekaar half of 3-kwart tegen gaan zitten spreken (en dat bedoel ik niet slecht, maar meer even als voorbeeld). (Public Communications Officer aanstellen voor relatie Crew <-> members?)

Hoe moeilijk het voor sommigen ook is, DPC is groot, errug groot, en het is niet meer in staat om zonder bestuurlijk orgaan te opereren (blijkt uit deze draad en vooral de post van Dutchman!) zonder probs.

Alles om de DPC beter te maken dan ze nu al is.

Om het meest geweldige strategie spel ter wereld (Civ3) maar eens aan te halen...
"A civilization beyond a certain population will cease to produce anything when it is controlled by anarchy or despotism and will fall into civil disorder"

Ik denk dat DPC dit punt aan het bereiken is, so fix it while you can.

My $0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

kheb op dit moment geen tijd om alle discussies hier te lezen (kerstweek heh, ik werk bij Appie)

maareh..
als iemand ergens problemen mee heeft die betrekking hebben op mij moet ie naar mij komen en niet op GoT gaan posten (mede daarom houd ik mij praktisch buiten de discussies..)
<small>voor de liefhebbers staan mail en icq gewoon in mijn profile</small>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 20:56
* Bockelaar gaat Sequence eens ff flinks spammen >:)

effe serieus: ik denk dat ik de draadjes een aantal leden zich duidelijk heeft uitgelaten. En ik bedoel niet voor of tegen KoW. Zijn probleem met de "crew" is echt iets wat hij en de "crew" op moeten lossen.

Ik zie in de draadjes vooral erg veel positieve reacties op KoW's stats. Dat heeft niets te maken met het feit of andere stats slechter zijn o.i.d. maar met het feit dat de KoW stats erg uitgebreid zijn. Wat ik eerder al aangaf komt voor mij het plezier van DC [om] uit de stats. Als er nu een hele berg leden hebben aangegeven dat ze die stats erg mooi en wenselijk vinden, waarom zouden we die dan niet (evt. met wat aanpassingen) gewoon gaan gebruiken. De "more" linkjes zullen een hele hoop leden welkom zijn denk ik, puur omdat ze de daily's niet halen (daily's in Seti is nu minimaal 5 units)
Hierdoor houden ze (en ik) wel het plezier in DPC Seti, en dat is denk ik toch de kracht van DPC.

* Bockelaar hoopt dat we (jullie) er gewoon als volwassen mensen uit komen, en de juiste beslissing nemen voor de leden ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Beste luisteraar,

Zoals u wellicht heeft gemerkt zijn er de laatste tijd wat strubbelingen met betrekking tot de crew. Een en ander is openbaar gekomen doordat op het forum hier reacties op kwamen, en dus ook op het forum door mij is gereageerd. Dit werd versterkt door het feit dat ik niet beschikte over een officieel crew correspondentie adres. En om op persoonlijke mail met de crew leden te communiceren, daar had ik geen zin in. Er word dan niet als crew gereageerd, dus het probleem met de crew word dan ook niet opgelost. Bovendien heb ik het nu al druk genoeg met te reageren op de reacties van de verschillende crew members, en om dat dan over een stuk of wat e-mail kanalen te doen :?

Maar goed, in de loop van de dag hoop ik tijd vrij te maken om een mail richting crew@dutchpowercows.org te sturen.
tot die tijd stel ik een wapenstilstand voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24520

Droopy- sluit zich aan bij Wimmel en stuurt Kow extra Bonbons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7886

[reclame verwijderd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Tomroes --> Subteam reclame is verboden, hiervoor krijg je een NOW (Niet officiele waarschuwing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mag anti-reclame wel ?? ik wil namelijk niemand erbij.
(behalve wat ik met Elteor had afgesproken ;) )

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Speciaal voor jou zal ik dat in de faq zetten :P
Voor anti-reclame moet je op WDO zijn, daar kan je aangeven dat jouw subteam geen nieuwe leden accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy
  • Laatst online: 12-05 11:29

Andy

rm -r

anti-reclame is vragen om problemen; Wie controleert of een persoon die bepaalde uitlatingen over een team doet, ook daadwerkelijk tot dat team behoort?????

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Laten we de boel een beetje on-topic houden.

Huidige stand van zaken:
Ik zou vandaag een mailtje sturen naar de crew met daarin mijn verhaal.
Maar, vandaag was het op het werk heel erg druk, en bovendien kan dat eigenlijk ook niet op het werk. In zo'n reactie zit meerdere uren werk in, dus dat gaat niet in de baas zijn tijd.
Bovendien hebben we vandaag op het werk gehoord dat een heel belangrijk deel van een opdracht waar veel geld mee is gemoeid niet doorgaat. Dit eigenlijk omdat het te laat klaar is. En dat is dan toch echt niet het moment om . . .

Nu ja, het komt er op neer, ik ben er zeker aan bezig (ben halverwege denk ik) maar voordat het echt gereed is zijn we weer een dag verder vrees ik.

Ik ga weer rustig verder typen ;)

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Goed, het verhaal is nu grotendeels compleet. Het moet nog eens worden doorgelezen als ik goed wakker ben :) en dan kan het de deur uit.
Verder was het vandaag weer zo'n drukke dag, en (over)morgen kom ik pas rond een uur of 1 weer binnenvallen, dus waarschijnlijk word het een zaterdag. Anders morgen overdag, maar vanwege de drukte zie ik dat er niet zo van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4681

Ik hoopt dat iedereen verstandig zal zijn, en weer met elkaar zal overleggen om het "probleem" als dat er al is op te lossen.

* Anoniem: 4681 wenst iedereen een prettige kerst !!

ps. doe allemaal ff normaal en zorg dat jullie eruit komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26550

Ok ik heb nu echt het hele verhaal helemaal doorgelezen. Ik zal nog even wat zinnigs zeggen. Alles wat ik hieronder zeg is niet bedoeld als aanval op de crew of op KoW. Postings op fora komen vaak nogal snel over als bot of kwaad bedoeld. Dat is eigen aan getypte tekst omdat je geen klemtonen hoort.

1) Wat mij opvalt is dat de crew zelf af en toe in een topic de neiging heeft weer fel te reageren terwijl de topic net een beetje rustiger aan het worden was. Als crew moet je inderdaad opletten wat je zegt. Alles wat je zegt wordt namelijk opgevat als een mening van de crew, ook al zet je er het standaard regeltje bij "ik spreek voor mezelf en niet voor de crew". Als je in de crew zit en je reageert dan reageer je als crew. Zo werkt dat. Ook KoW is af en toe erg fel en dat moet je eigenlijk maar niet doen. Het heeft de discussie wel de lucht in geholpen maar je krijgt er echt alleen maar ruzie van.

2) Ik ben voor een FP schema. Misschien dat je met MF's een en ander kan schuiven.

3) KoW heeft scripts voor 3 DPC projecten. Volgens mij is dat al bijna de helft van alle DPCH's. Hoe kan het dan zijn dat hij niet aan de "standaard" voldoet?? Bovendien heb ik niemand horen zeggen dat KoW zijn stats slechter zijn dan de standaard, sterker nog, volgens mij is iedereen het wel eens dat KoW zijn stats (van voor vandaag dan) beter zijn dan die op de FP en die van RC5 en zo. Waarom ze dan niet laten posten?? Het klinkt een beetje als "vroeger deden we dat ook niet, dus nu ook niet". En dat lijkt me een beetje onzin. En tenslotte heeft KoW een speciale FP versie gemaakt.

4) Laat nou niemand weer deze reactie gaan quoten en bij elk puntje weer fel gaan zitten schelden dat ik ongelijk heb. Dat doet er niet toe. De reactie van Dutchman! (ik kan de thread zo gauw even niet vinden) vond ik een heel erg goeie, als iedereen zo met elkaar zou praten dan was de oplossing snel gevonden.

5) die oplossing is dus:
- KoW post al zijn mooie uitgebreide stats
- Op de t.net FP komen de uitgeklede versies van alle stats volgens een vast schema waar iedereen het mee eens is. Volgens mij hebben we 7 hele mooie projecten (RC5, OGR, ECCp, Folding, THINK, Genome, SETI). Wat is nu logischer dan elke dag een van deze 7??
- Iedereen doet weer blij en vrolijk en we genieten elke dag van de uitgebreide stats van KoW bij ECCp, folding en SETI en van de mooie stats van de anderen bij de andere projecten.

Dit is wat ik er van vind!

Griz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Even een update van de stand van zaken.

De hele discussie is nog steeds in gang, al loopt het nu via mail.
Eind vorige week is van mijn kant een mailtje richting crew gestuurd. Dat heeft even geduurd omdat het op het werk gigantisch druk was, en ik geen tijd had om het geheel nog eens door te lezen.
Op dit moment is er nog geen reactie, maar ik verwacht die binnenkort wel te ontvangen.

KoW }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KoW, ik hoop dat jullie er samen uitkomen (waar ik overigens gewoon van uitga).

Gewoon open staan voor elkaars meningen, dan gaat het allemaal goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 07:03
Op vrijdag 21 december 2001 23:50 schreef dA_Griz het volgende:
.......
- Op de t.net FP komen de uitgeklede versies van alle stats volgens een vast schema waar iedereen het mee eens is. Volgens mij hebben we 7 hele mooie projecten (RC5, OGR, ECCp, Folding, THINK, Genome, SETI). Wat is nu logischer dan elke dag een van deze 7??
Ik ben het er helemaal mee eens, bahalve met dit puntje. Je krijgt dan nl. het probleem dat iedereen op die dagen gaat flushen ipv. verspreid over de week, aangezien iedereen wel een hoge plaats wil hebben als de stats op de FP staan. Het lijkt me dat je daar dus een beetje mee op moet letten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Deze discussie is bij deze beeindigd.

Op korte termijn zal de FAQ worden aangepast met alle benodigde info.

Tevens gaan we met z'n allen iets uitwerken betreffende de stats op de frontpage en eventueel een soort van standaardisatie op het gebied van statsposten.

Deze thread gooi ik op slot, er komt binnenkort een nieuwe thread waar we constructief dingen kunnen opbouwen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.