Megaflush of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na enkele gesprekjes met wat DPC crew blijkt dat ik in mijn vorige thread een beetje hard van leer trok over MFs. Dit was meer een toevaligge samenloop van subteamsflushes als ik het goed begrepen heb. Bij deze dus daarover mijn excuses!

Maar sparen is gewoon niet de bedoeling van de dailystats. Onze master-server is geoptimaliseerd voor het snel verwerken van blokjes uit 1 of 2 spaces, maar in een flush van 2 mnd in 1 keer zitten wel 20 spaces. En die zijn op de master allemaal 32Mb (2^28) groot en dus moet de master praktisch random bitjes vullen in 20*32Mb in-core memorymapped bitmaps. Da's best veel geheugen. Daarbij moet er gelogd worden en normale connecties met de fullservers opengehouden worden. Daarom komt er dus een backlog.

Een backlog die trouwens helemaal niet zo erg is, want de blocks komen uiteindelijk wel aan, hoor. alleen niet vandaag. En dat garanderen wij ook niet. Mijn reactie van gisteravond was dan ook heftiger omdat wij wel uitgemaakt worden voor 'wat kunnen ze wel'. Er is echt meer load op die server dan je je kunt voorstellen en dit soort beledigingen trek ik slecht. Maar ik zag dat de betreffende persoon (Burat) al zijn excuses daarvoor had aangeboden dus ook dat probleem is opgelost.

Ik hoop dat ik zo het probleem van het in 1 keer flushen van veel (oude) blokjes heb uitgelegd. De master kan, als er alleen blocks uit ca. 4 spaces geflushed worden, een load van ver over de 1000 Gkeys/s aan, bleek uit recente testen, dus de hardware is afdoende.

Daarbij maken ook veel mensen onterecht geen scheiding tussen master server en stats server.

De master is een K6-350 met 512Mb intern en veel disk, en da's genoeg hardware. (tot we aan de 1000 Gkeys zitten dan)

De stats server wordt een Quad Xeon450, 1Gb intern, 100Gb harddisk RAID5 en 20Gb mirror raid. Die is al up en sybase draait al. Het is dat de stats mensen (dB, Nugget) net een nieuwe baan hebben en het erg druk hebben, dus daarom duurt het wat langer. Maar de huidige statsserver (tally) doet het dan ook nog redelijk goed. In ieder geval hebben megaflushes geen invloed op de snelheid van de statsserver, alleen invloed op de performance van de master server.

Ik hoop hiermee enige onduidelijkheid te hebben weggenomen, en dat ook niet DPC-crew members, die mij misschien niet kennen, heb kunnen overtuigen van het feit dat niemand kwaad in de zin heeft. En als laatste nog een verontschuldiging over de .plan update die jullie beschuldigde. Ik kan niet spreken voor anderen, maar ik vond het persoonlijk geen goede actie, die .plan.

Groetjes,

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 11:16

Scraper

ErikJ

Bedankt voor deze uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:33
Lijkt me duidelijk. Verder is er gewoon een hoop misgegaan met de communicatie over en weer maar iedereen is ondertussen weer wat afgekoeld hoop ik. Voorts denk ik dat er in het licht van dit verhaal even collectief na moet worden gedacht over het sparen door subteams (een weekje is echt niet erg hor, denk meer aan een miljoen blokken flushen na 2 maanden sparen) en of we dat maar niet met zijn allen als "not-done" moeten beschouwen.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat er gedaan worden aan de .plan boodschap? Gaat er nog iemand daar publiekelijk zijn excuses voor aanbieden?
Lijkt me niet meer dan normaal dat dat gedaan wordt eigenlijk.

Ivo is daar in mijn ogen niet de schuldige van en diegene die dat wel gedaan heeft, is de enige die dat kan doen. Die excuses kunnen niet hier op het forum want het dat is niet publiekelijk en toegankelijk genoeg voor iedereen (ik denk dan vooral aan TA leden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het goed begrijp is het voor de master-server geen probleem om bv 10 wu's van een dag oud te verwerken, maar als die een maand oud zijn duurt het 20x zolang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Maar sparen is gewoon niet de bedoeling van de dailystats. Onze master-server is geoptimaliseerd voor het snel verwerken van blokjes uit 1 of 2 spaces, maar in een flush van 2 mnd in 1 keer zitten wel 20 spaces. En die zijn op de master allemaal 32Mb (2^28) groot en dus moet de master praktisch random bitjes vullen in 20*32Mb in-core memorymapped bitmaps. Da's best veel geheugen. Daarbij moet er gelogd worden en normale connecties met de fullservers opengehouden worden. Daarom komt er dus een backlog.
Ik hoop dat ik zo het probleem van het in 1 keer flushen van veel (oude) blokjes heb uitgelegd. De master kan, als er alleen blocks uit ca. 4 spaces geflushed worden, een load van ver over de 1000 Gkeys/s aan, bleek uit recente testen, dus de hardware is afdoende.

...

De master is een K6-350 met 512Mb intern en veel disk, en da's genoeg hardware. (tot we aan de 1000 Gkeys zitten dan)
Ok, let's forget about Yesterday, let's concentrate on the future.

Je zegt dat die K6-350 prima is. Als je daar nu bijvoorbeeld een PIII-866 met 1,5GB geheugen van maakt.. Dat kost maar een schijntje van die "Quad Xeon450, 1Gb intern, 100Gb harddisk RAID5 en 20Gb mirror raid" en zorgt ervoor dat wij zorgeloos blokjes van 1 tot 2 maanden terug kunnen flushen..!

Ik bedoel: dit speelt niet alleen bij DPC, maar juist ook bij veel kleinere teams (Japanners enzo), die nog meer sparen om ooit es bovenaan te komen. Het zou voor iedereen een opluchting zijn als men gewoon zorgeloos ouwe blokken kan dumpen..!

't is maar een ideetje..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook helemaal geen problemen met blokjes die later komen dan geplanned. Als ze maar aankomen, dan vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Burat: Dat helpt dus niet.
De huidige hardware IS afdoende.
De master draait echt niet op 100%.

Tenzij jij 20x zo snel geheugen plus een 20x zo snelle bus kunt leveren, zal het sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:30

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Lekker wat Moose zegt. Lekker alles op ons afschuiven .... heeeeerlijk.:(
Misschien moeten wij als DPC eens gaan nadenken waarom wij hun helpen :? Wij zijn momenteel de grootste, maar ze zijn niet echt blij met ons. :( Het liefste zouden ze AT op #1 hebben. Dus laten we er mooi mee kappen en ze hun zin geven !
Ze vragen er gewoon op een rare manier om.
PLEASE QUIT !

(overigens de reactie van moose is hier: http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=364245 te lezen)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Wessie, dat je na mijn verontschuldigingen (en die van Moose op de AT forums) nog steeds denkt dat wij een stelletje arrogante eikels zijn.

Zijn we ech nie hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Laatst online: 08-09 09:20
kewl Ivo. je vertelt een paar dingen die best wel intresant zijn om te weten. ik MF zelf ook wel eens maar dan kleine hoeveelheden tot 25000 blokken!!

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

wessie:>> plz ietsjes meer begrip, leto en de rest van dnet doen hun uiterste best om als vrijwilligers-organisatie de boel op poten te houden, vergeet niet dat ze dat behoorlijk goed doen (beter dan dcypher of seti@home!).

nu is er een foutje gemaakt en worden we idd onterecht beschuldigd, maar als je oplet heeft leto daar hierboven zijn excuses voor aangeboden (voor zover het hem te blamen was)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op woensdag 28 februari 2001 15:44 schreef leto het volgende:
Dank je Wessie, dat je na mijn verontschuldigingen (en die van Moose op de AT forums) nog steeds denkt dat wij een stelletje arrogante eikels zijn.

Zijn we ech nie hoor!
edit:
Ok ok ... het was niet bedoeld om jullie voor wat dan ook uit te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op woensdag 28 februari 2001 15:52 schreef leto het volgende:
Moose post daar, en ik hier. Hij spreekt geen Nederlands :)

Ondertussen heeft ook Moose zijn foute inschatting van zijn quote "flush ASAP" toegegeven, zoals je zelf hebt kunnen lezen.
Klopt dat heb ik gelezen, maar ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden.
Wel wil ik ik nog ff kwijt dat ik jullie nooit arrogant of wat dat ook genoemt heb. Het enige wat ik heb gezegt is dat dnetc een beetje baalt dat zo'n klein landje als wij op 1 staan, terwijl ze daar liever AT hebben als #1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:57
ff iets wat ik nog niet snap.

De problemen en frustraties (?) kwamen bij de statsrun van vanacht....de DPC hadden iets van 5,3 miljoen....echter de dag ervoor hadden we ook al een dikke 4,5 miljoen en naar alle verwachting zal ook bij de komende statsrun een totaal van rond de 4,7 miljoen gehaald worden.

Lijkt me toch duidelijk dat het geen megaflush was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wessie : Je was ook wat laat met reageren op de postings op het AT-forum.

Ivo : Dank, excuses aanvaard wat mij betreft. Ik persoonlijk wist ook niet dat het verwerken van oude blokjes meer van de server vraagt, en met mij waarschijnlijk het leeuwendeel van de deelnemers. Leuk om te zien trouwens dat voor het uiteindelijke werk een K6-2 voldoet, terwijl jullie voor de stats een quad-Xeon gebruiken ! Dus het besef dat stats belangrijk zijn leeft wel degelijk bij de D.net crew.

Back to the stable ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

En dat bedoel ik dus ook !
Gewoon afschuiven van problemen.
Tuurlijk geef ik ze wel gelijk van die MFes die er zijn. Sparen alla, maar bespreek dat dan. DPC wordt elke dag groter. Zelfs als ik binnen mijn eigen subteam kijk dan zie ik een vette groei dit jaar. Wij draaien al RUIM 100% meer dan vorig jaar PER DAG. Als dat in heel [dpc] gaat gebeuren, wat willen ze dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op woensdag 28 februari 2001 16:00 schreef Nemesis het volgende:
Wessie : Je was ook wat laat met reageren op de postings op het AT-forum.
Zow :? Denk je dat iedereen van [DPC] altijd achter de pc zit ofzo :?
Ik kom net thuis, wanneer had je gedacht dan ik zou kunnen reageren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Op woensdag 28 februari 2001 15:30 schreef leto het volgende:
...
De master draait echt niet op 100%.
...
Draait daar dan niet een }:O op :? :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Hahahahahahahhaha
Die is goed :)
lollllll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 16:02 schreef Wessie het volgende:

[..]

Zow :? Denk je dat iedereen van [DPC] altijd achter de pc zit ofzo :?
Ik kom net thuis, wanneer had je gedacht dan ik zou kunnen reageren :?
Was ook alleen als een constatering bedoeld. Het feit dat je achter alle afzeikacties aan, de boel nog een keer oprakelde (buiten jouw medeweten om) zou genoeg zijn om een flinke flame te starten.

Overigens kun je toch met de meeste OS'en wel zien welk proces welk percentage van de CPU vraagt, dus al draait er een koe, dan nog zie je dat bv. het statsbeheer niet 100% trekt. Zou ook niet gezond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op woensdag 28 februari 2001 16:53 schreef Nemesis het volgende:

[..]

Was ook alleen als een constatering bedoeld. Het feit dat je achter alle afzeikacties aan, de boel nog een keer oprakelde (buiten jouw medeweten om) zou genoeg zijn om een flinke flame te starten.
Van alle voorgaande (zogenaamde) acties wist ik NIKS. Ik reageer hier zoals alleen ik dat kan. EERLIJK.
Ik ben ook de eerste die dan eventueel de boel rechtzet. Ik heb verder niks bijzonders gezegd alleen mijn mening.
Tuurlijk is het logisch dat niet iedereen het er mee eens is, maar daar zijn we toch mensen voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 14:57 schreef leto het volgende:
Hallo,

[...]

Groetjes,

Ivo
Heel duidelijk uitgelegd...veel mensen met veel verstand van comps. maar dit wisten veel mensen nog niet en het geeft wat inzicht in het waarom jullie liever geen megaflushes hebben.

Het gaat dus duidelijk niet om het grote aantal blocks (zoals sommige mensen boven mij denken) maar om de grote tijd die ertussen zit en de vele loze informatie die daartussen zit. (Die moet natuurlijk ook allemaal verwerkt worden.)

Als we zonder te sparen ook deze output halen dan zou het iig _GEEN_ probleem zijn voor D.net. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 18:06
Ivo bedankt voor je excuses, ze zijn aanvaardt (alhoewel ik nooit iets tegen je gehad heb en tegen Dnet), maar is het voor jullie niet eens tijd om wat vooruit te kijken richting de toekomst? Ik denk niet dat jullie over een half jaar nog met die K-6 alles kunnen halen, toch?
Als jullie er nu gewoon nog een bijkopen (ze kosten tegenwoordig niks meer) dan kunnen jullie alles een stuk sneller verwerken. Vast niet 2x zo snel, maar goed 1,5 keer zo snel is nog steeds een ontieglijke snelheidswinst....

Even voor de duiddelijkheid: ik bedoel dit dus niet als flamebait ofsow, maar gewoon een nuchtere kijk op de toekomst en ik probeer een beetje met jullie mee te denken en misschien te helpen, omdat ik gewoon stats-verslaafd ben en OGR&RC5 gewoon en koole competitie vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op woensdag 28 februari 2001 17:10 schreef B-Force het volgende:
Even voor de duiddelijkheid: ik bedoel dit dus niet als flamebait ofsow, maar gewoon een nuchtere kijk op de toekomst en ik probeer een beetje met jullie mee te denken en misschien te helpen, omdat ik gewoon stats-verslaafd ben en OGR&RC5 gewoon en koole competitie vindt!
Hier sluit ik mij bij aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 11-09 19:22

Yucko

One clown to rule them all !

Excuses aanvaard, maar toch vind ik dat er een meer publieke excuses moeten komen van D.Net (Moose???). Kijk, er zijn er hier zeker meer dan 1 schuld, want er zijn gewoon steeds meer teams die af en toe opsparen. Het is dan ook een beetje goedkoop om zomaar naar de grootste te wijzen en dan te zeggen: "Jullie hebben dit veroorzaakt" (geen quote).
D.Net doet fantastisch werk, maar moet ook niet vergeten dat wij dit ook voor hun doen (dat crunchen) en dat we dan ook niet graag (valselijk) beschuldigd worden.

Maar het wordt tijd dat we ons allemaal volwassen gaan gedragen en dit achter ons gaan laten. Overleg tussen D.Net en de afzonderlijke teams over hoe dit voorkomen kan worden zou dan ook niet verkeerd zijn.

Mensen ... ik hoop dat dit dan nu eindelijk opgelost is, en dat onze koeien weer van stal kunnen :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Onze master-server is geoptimaliseerd voor het snel verwerken van blokjes uit 1 of 2 spaces, maar in een flush van 2 mnd in 1 keer zitten wel 20 spaces.
Hee, grappig, doet me erg denken aan de database bij de KPN, waarin alle telefoontjes gelogd worden. Het verwerken van 1 logbestand met 10.000 telefoontjes kost ong. 3 seconden, maar wanneer in 1 bestand oudere gegevens staan, of in 1 logbestand meer dan 30 verschillende dagen staan, duurde het opeens tig keer zo lang, soms zelf tot 120 minuten! Dat kwam omdat die loader geoptimaliseerd was om bestanden met hooguit 2 verschillende dagen te verwerken.

Daarnaast trad een groot deel van de vertraging ook op vanwege de indexen op de oudere tabellen.

Enfin, ik snap de reactie van dnet, ik heb ook geregeld hard staan schelden op de jongens die de logbestanden lieten oplopen op gedroochten van 2 maanden oud en 60 verschillende dagen! |:(

Konden ze soms zelf ook niks aan doen en dan had je hetzelfde als we nu hadden tussen dpc en Dnet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Feit is wel dat er aardig geflamed wordt op het Anandtech forum, na de opmerking van Moose. Het ontneemt waarschijnlijk veel DPC'ers het plezier waardoor ze lang met dit project hebben meegedaan. Volgens mij zien we binnenkort erg veel DPC'ers vertrekken :(

En die grote flushes: dat is gewoon de DPC cultuur. Maar gezien deze problemen zullen veel mensen stoppen met spaaracties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[2001-02-28 17:51:19] Status: 0 active clients (peak: 2, mean: 0.01)
[2001-02-28 17:52:20] rc564 r=106516/200000, d=140500/200100, 12.9 Mkeys/sec, to
t=68361
[2001-02-28 17:53:21] ogr r=205/250, d=648/500100, 61.7 Mnodes/sec, tot=524 stub
s

dat denk ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Wanneer is de volgende MF >:)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ivo, ik vindt dat jij iig hebt laten zien dat het ook normaal kan ik hoop dat iedereen hier nou ook de excuses kan aanvaarden van jou kant.

Lekker duidelijk verhaal, dat van die spaces wist ik totaal niet bijv. ;).

Ik hoop dat alles bij deze weer een beetje recht getrokken is tussen iedereen en dan kunnen we weer gewoon onbezorgd grazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bij TA kregen we in het begin de schuld, die terecht vervolgens op D.net overging. Want vandaag hebben we gezien dat ook zonder een georganiseerde MF het is de soep kan lopen. Dat is dan toch buiten onze schuld om? Of moeten we het anders doen? Net als bij de laatste MF tabellen maken, maar nu zo dat we niet meer dan 4 miljoen blokjes flushen? Als D.net een project start waar iedereen aan mee mag doen (graag zelfs) en ze kunnen de capaciteit dan aan, moeten wij ons dan aanpassen of de organisatoren?

Distributed.net hoeft van mij geen excuses aan te bieden, ze zouden iets veel beters doen door wat uit te breiden. Het is immers in hun eigen belang. Dit zou het zelfde zijn als bijvoorbeeld in een sportwedstrijd de tijdswaarneming geen tijden onder de 10 seconden zou kunnen registreren en dat de organisatie dan zegt: Dan moet je maar wat minder hard lopen.

Als organisatie moet je een "toernooi/competitie" leuk houden, anders gaan deelnemers weg. Gelukkig zijn ze hier nu mee bezig, daarvoor mijn complimenten!

Laten we het gezellig houden. Want zonder D.Net zou er geen DPC zijn, en wat zou D.net zijn zonder DPC? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net een tread op anantech (die waar de heibel mee begon), misschien is het dan een idee om een soort inzamelings actie voor D-net te houden. Met hoeveel mensen zijn we immers, 4500, als iedereen 10 cent voor ze over heeft hebben zij al een nieuwe processor.

yust an idea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees nog eens goed en je zult zien dat dat het probleem niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik maar dan zullen ze toch minder problemen hebben met het verwerken van oude blokjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi

nogmaals een keer: Onze hardware voldoet. Een snellere compu, hoe vet je hem ook maakt, zal er niet voor zorgen dat blocks uit 20 open subspaces geen backlog vormen. de master is gewoon geoptimaliseerd voor het snel verwerken van blocks uit 1 of 2 spaces en dat algoritme gaan we ook zeker niet veranderen, want dit is hoe we het graag willen, en expres zo gedesigned.

Maar toch bedankt voor het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zou je niet iets kunnen bereiken met het door de proxy's al laten sorteren van de blocks zodat het netjes in stukken van dezelfde subspace bijelkaar wordt geflusht? Of werkt het al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10-2024

weird0

The Luck is Dying

morguh mensjes
ik weet et ik heb al een tijd niet meer gepost door omstandigheden kon/mocht/werkte het niet.

maarjah boeiuh ik heb es een beetje zitten lezen enzo dus heb et wel allemaal gevolgd maare volgens onderstaande
Op woensdag 28 februari 2001 21:30 schreef leto het volgende:
hoihoi

nogmaals een keer: Onze hardware voldoet. Een snellere compu, hoe vet je hem ook maakt, zal er niet voor zorgen dat blocks uit 20 open subspaces geen backlog vormen. de master is gewoon geoptimaliseerd voor het snel verwerken van blocks uit 1 of 2 spaces en dat algoritme gaan we ook zeker niet veranderen, want dit is hoe we het graag willen, en expres zo gedesigned.

Maar toch bedankt voor het idee :)
ik weet niet of het kan maar is et niet mogelijk dat er een soort van extra bak komt voor de mensen die langer sparen. Een bak dus die niet speciefiek voor die eerste 2 spaces werkt maar juist meer op langere termijn ?!?! niet alleen DPC members maar ook voor bijvoorbeeld de jappen en sommige teams van TA die sparen denk ik dat dit best wel een uitkomst zou zijn.

en ik denk ook dat er ook genoeg mensen hier zijn die eventueel willen meehelpen/betalen voor zo een extra bak

greetz MIJ

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het gaat niet om de bak maar om de algoritmes gok ik.. en daar gaat denk ik RANZIG veel tijd inzitten om te 'maken' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op woensdag 28 februari 2001 19:38 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
Dit zou het zelfde zijn als bijvoorbeeld in een sportwedstrijd de tijdswaarneming geen tijden onder de 10 seconden zou kunnen registreren en dat de organisatie dan zegt: Dan moet je maar wat minder hard lopen.
Leuke vergelijking :)
maar volgens mij is het meer zo dat de organisatie een mooi wedstrijdschema heeft opgesteld zodat er elke race 10 man op de baan staan, en dat wij met z'n allen persé om 14.00 uur willen lopen.

Ivo: bedankt voor de info, zoals je ziet zijn de meeste van ons nooit te beroerd om naar goede argumenten te luisteren.

idtje: Als een grote hoeveelheid blocks uit 1 van de 'actieve' spaces geen probleem is, kan ik dan alvast wat blokjes hebben uit de keyspace die jullie over 2 maanden gaan doen?

Kan ik lekker MF-en :+ >:)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy
  • Laatst online: 10-08 13:16
Koele info Ivo! Eigenlijk hoor ik graag meer nieuws/info etc vanuit Dnet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Hallo,

Na enkele gesprekjes met wat DPC crew blijkt dat ik in mijn vorige thread een beetje hard van leer trok over MFs. Dit was meer een toevaligge samenloop van subteamsflushes als ik het goed begrepen heb. Bij deze dus daarover mijn excuses!

Maar sparen is gewoon niet de bedoeling van de dailystats.

[knip]

Groetjes,

Ivo
Excuses niet nodig, ik begreep de reactie zo ook wel B-)
Maar sparen is niet de bedoeling? Waar doe ik het dan voor? Met ons team halen we een dagelijkse output van 4500WU's , dus als we een keer in de stats willen komen moeten we wel. En laat dat nou net de manier zijn om nieuwe leden te werven. Leg dan gewoon ergens de grens voor het maximale aan WU's per team per dag of zoiets. Maar generaliseren in dit geval vind ik toch wel enigzins extreem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:26
Namens TeamPulpFiction ook bedankt voor de info. Ik denk dat een groot probleem gevormd wordt vanwege het feit dat vrijwel niemand weet dat oude blokken extra load geven op de master bij D.net. Ik denk dat het goed is om dat even goed onder de aandacht te brengen bij alle deelnemers door middel van 'artikel 123' en andere mogelijkheden. Aan de kant van D.net kan je ook hier een einde aan maken door de houdbaarheid te verkorten, maar dat terzijde.
Binnen ons team wordt er deze week nog een verandering doorgevoerd om ervoor te zorgen dat we niet meer met oude blokken zitten. Op dit moment zit er 50K in de proxy, waarvan de oudste nu bijna 4 weken oud zijn. (Beheerder is weg, pas zondag kunnen we erbij) Ikzelf zie het liefste dat we 1x per week flushen = 15K = 3 spaces ???? Verder zal ik mijn eigen buff-in ff verkleinen, die hij nou heeft, is goed voor 9 dagen grazen. Een dag of 3 is meer dan genoeg. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zelf initiatief nemen en niet alleen maar de schuld doorschuiven, want dan blijf je bezig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Hierbij beloof ik plechtig om over te gaan tot minimale spaarakties. Op één PC na zal alles weer direct doorgestuurd worden!

Ivo, bedankt voor je uitleg. Heeft een boel duidelijk gemaakt.

En nou iedereen weer snel aan het grazen, en (sneller) flushen.

Moooooh }:O

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivo > zoals je in je .plan van 28 februari al aangeeft ( http://n0cgi.distributed.net/cgi/dnet-finger.cgi?user=ivo ), kun je niet beter de tijd dat een blokje geldig is omlaag zetten, van 3 maanden (wat het nou is als ik het goed heb) naar 1 maand, dat zou in 99.99% van alle gevallen goed te doen moeten zijn. En misschien voor die 0.01% van de gevallen een aparte statsqueue voor maken waarmee de statsbox begint als er niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Super cool Leto, echt tof! (ff een persoonlijke noot naar "iemand" van D-net! *D

Verder heb ik wat op AT-forums gelezen wat mij aan het denken heeft gezet.. (kan dat nog om deze tijd:? :)) Maar goed, zij hadden het in deze thread over een leuke gezamelijke (DPC&TA) oplossing of toegift...

Stel een aantal van de subteams van beide Teams geven een paar $/ aan Dnet ter donatie om ervoor te zorgen dat Dnet nu eindelijk s van die K6-2 afkomt en een fatsoenlijke Duron (oid) koopt... ?!?
Denk ik nu te utopisch, of is dit daadwerkelijk haalbaar.. Erger nog, zit Dnet hier wel op te wachten..

Nu Leto hier toch rond-hupst kan die misschien een beetje licht in de duisternis scheppen hierover :)

Thnx
Those were my $0.02 ;)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

als je goed hebt gelezen ligt het niet aan de hardware.. deze heeft nog niet eens een load van 100%.. dus doneren is leuk :D maar beetje zinloos gezien het doel dat je voor ogen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 01:20 schreef _Gekkie_ het volgende:
Super cool Leto, echt tof! (ff een persoonlijke noot naar "iemand" van D-net! *D

Verder heb ik wat op AT-forums gelezen wat mij aan het denken heeft gezet.. (kan dat nog om deze tijd:? :)) Maar goed, zij hadden het in deze thread over een leuke gezamelijke (DPC&TA) oplossing of toegift...

Stel een aantal van de subteams van beide Teams geven een paar $/ aan Dnet ter donatie om ervoor te zorgen dat Dnet nu eindelijk s van die K6-2 afkomt en een fatsoenlijke Duron (oid) koopt... ?!?
Denk ik nu te utopisch, of is dit daadwerkelijk haalbaar.. Erger nog, zit Dnet hier wel op te wachten..

Nu Leto hier toch rond-hupst kan die misschien een beetje licht in de duisternis scheppen hierover :)

Thnx
Those were my $0.02 ;)
Zoals Ivo zei(Ik neem ff zijn taak over, hij zal wel moe zijn van deze "oplossingen"), er is al hardware aanwezig die goed genoeg is, het is alleen het probleem dat mensen 2 maanden lang blokjes sparen terwijl dat niet de bedoeling is, 1 a 2 dagen kan nog, maar hoe langer je spaart hoe meer problems DNet krijgt.
Als iedereen nou om de dag flusht dan zou DNet het tienvoudige aankunnen van wat er nou gekraakt wordt met dezelfde hardware.

/me heeft ook nog een quote uit #DPC @ Sorcery.net => [01:36] <koebot> _QW_: Op 01 maart om 01:25:04 stonden er bij d.net nog 14.285.345 blokjes te wachten op hun beurt.

Zegt genoeg of niet als het onder de 500.000 hoort te liggen (gemiddeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

:? was maar een id ;(

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04 09:29
Als de geldigheid van een blokje wordt teruggebracht naar 1 maand betekent dat ik elke maand bij mijn ouders op visite moet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivo, bedankt voor je uitleg. Het heeft een boel helder gemaakt. Zoals eerder al opgemerkt is dat waarschijnlijk veel mensen niet wisten dat het aan spaces lag (waaronder ik mijzelf dus ook reken).

En natuurlijk zijn jouw exuses aangenomen.

He lui, laat die }:O grazen (en misschien niet zolang sparen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op donderdag 01 maart 2001 07:00 schreef [eNeRGy] het volgende:
Als de geldigheid van een blokje wordt teruggebracht naar 1 maand betekent dat ik elke maand bij mijn ouders op visite moet :o
L>:)L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 07:00 schreef [eNeRGy] het volgende:
En als er geen koe was zou je nooit meer komen? :D Zie je maar weer, de koe zorgt zelfs voor betere verhoudingen tussen de ouders en kinderen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke vergelijking
maar volgens mij is het meer zo dat de organisatie een mooi wedstrijdschema heeft opgesteld zodat er elke race 10 man op de baan staan, en dat wij met z'n allen persé om 14.00 uur willen lopen.
Ben ik het helemaal niet mee eens. RC5 is niet gelimiteerd, hoe meer mensen er meedoen hoe beter. In een wedstrijd moet je de mogelijkheid van de organisatie krijgen om te presteren wat je kunt presteren, anders is het natuurlijk niet leuk. Maar ja, ik snap het ook wel van de kant van Distributed.net

Maar er moet toch een oplossing zijn?!
Pagina: 1