Toon posts:

Help needed nieuwe Prcessor

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,
Ik heb een athlon XP 1.9 besteld, mijn vraag is welke moederbord moet ik hebben ?? ik wil een snelle bak .. dus het moet stabiel lopen geen storingen/conflicten .. moet ik toch de vertrouwde MSI nemen ?? of zijn er andere menningen ?? ik hoor het graag

Alvast bedankt,

G!

Verwijderd

hhhmmm, heeft U ook misschien al eens de FAQ onder ogen genomen ensow :? :P

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik ben net hier .. en FAQ heb ik niet nodig, daar vroeg ik ook nix naar .. ik vraag je mening .. en zulke reply'z als die van jou daar schiet ik ook niks mee op .. dus wil je aub niet reply'en als je niks nuttigs te vertellen heb ?

dank U

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:44 schreef Oracle het volgende:
hhhmmm, heeft U ook misschien al eens de FAQ onder ogen genomen ensow :? :P
Ik denk dat hij het over iets anders heeft. Lees de faq nou maar, een newbie met een instelling: Een faq heb ik nix aan. Is niet echt hoopgevend voor de toekomst.

Owjah en prettige feestdagen |:(

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Met de FAQ kun je genoeg topics vinden waarin mensen hun mening geven over wat zij wel of niet een goed moederbord vinden.
Je vraag is dus wel overbodig en je hoeft niet zo uit te vallen als iemand comentaar heeft :r

Verwijderd

Topicstarter
plz reply niet als je nix te melden heb ok ?? damn ! moet ik het in een andere taal neerzetten ??

Verwijderd

SLOTJE(of had ik nou de FAQ moeten lezen?!?)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42
GOEDE KOELING!!

sorry voor het schreeuwen, maar een meer dan fatsoenlijke koeling is essentieel voor zo'n warmte monster.

Echt stabiel ?? Mijdt de VIA south en northbridges. (dan blijft er bijna niets meer over) :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 17 december 2001 17:42 schreef 00Gangstah00 het volgende:
hey,
Ik heb een athlon XP 1.9 besteld, mijn vraag is welke moederbord moet ik hebben ?? ik wil een snelle bak .. dus het moet stabiel lopen geen storingen/conflicten .. moet ik toch de vertrouwde MSI nemen ?? of zijn er andere menningen ?? ik hoor het graag

Alvast bedankt,

G!
Welkom op T'net!
Alvast bedankt,

G!
Dit doen we niet :)
ik wil een snelle bak .. dus het moet stabiel lopen geen storingen/conflicten ..
Zoek op MSI e.d. .. er zijn veeel mensen hier, en meestal kun je jezekf prima helpen. Zo niet, post dan alsnog je vraag en zo speciefiek en duidelijk mogelijk. Volzinnen en heldere topictitel worden over het algemeen als zeer plezant ervaren :P

Succes man!
plz reply niet als je nix te melden heb ok ?? damn ! moet ik het in een andere taal neerzetten ??
Hallo hey, JIJ bent nieuw en stelt een domme, overbodige vraag, graag een beetje dimmen, anders kun je een zinnig antwoord helemaal wel vergeten. Lees die FAQ nou maar, die is namelijk niet over PC's, maar over DIT FORUM! Dus lees die FAQ nou eerst voor je weer iets doms zegt :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Dit gaat fout... :'(

Ik zou toch maar even een blik werpen in die FAQ zodat je ook een beetje de regels (hebben we die hier dan?) kent. Men stelt zo'n reactie dus absoluut niet op prijs.

Over je vraag, ik heb zelf een EPoX 8KHA+ met een XP1600+ en vind um geweldig :P.

Maar je kan ook even zoeken: UTFS! |:( En deze vraag is eigenlijk niet te beantwoorden, omdat de keuze van een moederbord van wel wat meer dingen dan alleen je cpu afhangt. Lees dus eerst een paar reviews en andere topics over moederborden. Als je dan een duidelijke suggestie hebt, helpen we je misschien nog verder.

Vrolijk kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar 8-)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:52 schreef 00Gangstah00 het volgende:
nee, ik ben net hier .. en FAQ heb ik niet nodig, daar vroeg ik ook nix naar .. ik vraag je mening .. en zulke reply'z als die van jou daar schiet ik ook niks mee op .. dus wil je aub niet reply'en als je niks nuttigs te vertellen heb ?

dank U
sorry kzal voortaan niet meer dom reageren :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Neus hier wat rond zou ik zeggen: 100 tweakers = 100 meningen :) als je begrijpt wat ik bedoel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://gamma.fontys.nl/mbrt/blauw_zwaailicht.gif
n00b alarm!!!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

:) LOL

En verders is alles hier wel zo'n beetje gezegd lijkt mij.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Op maandag 17 december 2001 17:58 schreef 00Gangstah00 het volgende:
Wat ben jij een aap

* Nietzman zal het eens in een andere taal neerzetten: lockje

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

Op maandag 17 december 2001 18:10 schreef nlchandler het volgende:
[afbeelding]
n00b alarm!!!
Bijna... "wanabee" noob :o

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Zo'n Gangstah, al 19 jaar en nog niets geleerd!

Verwijderd

de arogantie druipt eraf :'(

Verwijderd

00Gangstah00, welkom op GoT. :)

Ik raad je allereerst aan om de FAQs te lezen die op dit forum van toepassing zijn. De Algemene FAQ evenals de FAQs specifiek voor dit forum:

[topic=202159/1/25]
[topic=223827/1/25]

Om antwoord te geven op jouw vraag wat goede moederborden voor jouw processor zijn:

Twee goede moederborden zijn naar mijn mening ECS K7S5A (SiS 735 chipset) voor ongeveel 180 piek, en MSI K7T266 Pro2-RU (met VIA KT266A chipset) voor ongeveer 400 piek. Beide moederborden ondersteunen DDR geheugen. Het ECS mobo (moederbord) ondersteunt naast DDR ook "gewoon" SDR geheugen, ofwel PC133 geheugen. Helaas heeft dit bord wel als nadeel dat je maar twee SDRAM banks hebt (2x voor SDR SDRAM en 2x voor DDR SDRAM). Verder kun je met het ECS mobo niet overclocken (met officiëel BIOS). Maar als je niet van plan bent om multiplier overclocking te gaan doen, vormt dit geen belemmering.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
noob alarm ? man ik weet wel genoeg .. niet dat ik geen verstand het .. maar ik wou gewoon jullie mening hebben .. en niet de faq lezen .. ik wou gewoon vragen wat jullie ervaringen zijn met moederborden .. dan weet ik dat ook .. maar jullie flippen gelijk met lees dat en dat terwijl ik om JULLIE mening vraag en niet de FAQ !

maarja ik zal het wel weer fout hebben gedaan

soz .. leuke kennismaking btw ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
Op maandag 17 december 2001 18:10 schreef nlchandler het volgende:
[afbeelding]
n00b alarm!!!
>:)

En voor 00Gangstah00: Onze mening staat in de FAQ :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 17 december 2001 18:35 schreef CiPHER het volgende:

Ik raad je allereerst aan om de FAQs te lezen die op dit forum van toepassing zijn. De Algemene FAQ evenals de FAQs specifiek voor dit forum:

[topic=202159/1/25]
[topic=223827/1/25]

Om antwoord te geven op jouw vraag wat goede moederborden voor jouw processor zijn:

Twee goede moederborden zijn naar mijn mening ECS K7S5A (SiS 735 chipset) voor ongeveel 180 piek, en MSI K7T266 Pro2-RU (met VIA KT266A chipset) voor ongeveer 400 piek. Beide moederborden ondersteunen DDR geheugen. Het ECS mobo (moederbord) ondersteunt naast DDR ook "gewoon" SDR geheugen, ofwel PC133 geheugen. Helaas heeft dit bord wel als nadeel dat je maar twee SDRAM banks hebt (2x voor SDR SDRAM en 2x voor DDR SDRAM). Verder kun je met het ECS mobo niet overclocken (met officiëel BIOS). Maar als je niet van plan bent om multiplier overclocking te gaan doen, vormt dit geen belemmering.

Whaa! Geen ECS.. heb er 3 versleten, die dingen zijn raar :P LoL :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 17 december 2001 18:35 schreef CiPHER het volgende:

[topic=202159/1/25]
[topic=223827/1/25]

Hoezo mening? :P

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op maandag 17 december 2001 18:35 schreef 00Gangstah00 het volgende:

maarja ik zal het wel weer fout hebben gedaan
zo is dat :P :D

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nou is net uitgelegd dat de FAQ niet om de vraag "welk mobo moet ik nemen" gaat, maar over wat standaard gebruikerstips van dit forum... De door jou gestelede vraag word heel vaak gesteld, dus als je met behulp van het "search" knopje bovenaan elke pagina van dit forum eens rond zou kijken kun je al voldoende ideeen vinden (en nog 1000 topics met reacties zoals die hierboven...)

Verwijderd

Topicstarter
00Gangstah00, welkom op GoT.

Algemene PMG FAQ
Technische PMG FAQ

Succes

[Dit bericht is gewijzigd door CiPHER op 17-12-2001 18:38]
thnx !

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
Je kunt de ECS K7s5a wel overklokken; maar dan alleen softwarematig :) Works for me! :Y)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk toch dat ik een MSI ga nemen .. heb ik altijd al gedaan en het werkte naar wens ..

bedankt voor jullie antwoord.. en met de andere mensen waar ik in conflict ben geraakt .. ik leer jullie wel een andere keer kennen :p .. mischien gaat dat dan beter ;)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:58 schreef 00Gangstah00 het volgende:
ik denk toch dat ik een MSI ga nemen .. heb ik altijd al gedaan en het werkte naar wens ..

bedankt voor jullie antwoord.. en met de andere mensen waar ik in conflict ben geraakt .. ik leer jullie wel een andere keer kennen :p .. mischien gaat dat dan beter ;)
naja geen conflict hiero hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan .. ;)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:41 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hoezo mening? :P
Waarom post je 2x nagenoeg hetzelfde? Er zit een edit knop naast je post als je wat aan je post wilt veranderen.

En wat betreft je argwaan voor ECS, dit mondt meestal uit of een SoR-discussie, net zoals dit het geval is bij IBM-Maxtor harddisks en AMD-Intel processors.

Over het algemeen zijn bezitters van het ECS K7S5A-moederbord reuze tevreden. Dat er bij jou drie zijn uitgevallen is òf toeval òf er is toch een factor aanwezig die jouw hoge uitval (gedeeltelijk) kan verklaren.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:54 schreef Mr_Atheist het volgende:
Je kunt de ECS K7s5a wel overklokken; maar dan alleen softwarematig :) Works for me! :Y)
own quote:
Verder kun je met het ECS mobo niet overclocken (met officiëel BIOS). Maar als je niet van plan bent om multiplier overclocking te gaan doen, vormt dit geen belemmering.
Met "overclocken" bedoelde ik multiplier overclocking. Met SoftFSB kun je softwarematig inderdaad je FSB omhoog gooien. Maar aangezien je het processor voltage (VCORE) niet kunt aanpassen op een ECS K7S5A zul je niet al te ver komen met je tweak.

Buttom Line: als je serieus wilt gaan overclocken, is de MSI K7T266 Pro2-RU wellicht een betere keus dan de ECS K7S5A.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

volgens mij lopen hier allerlei n00bs hier te roepen dat Gangstah een n00b is :)
al was het wel een beetje domme vraag...

maar goed, om ff op die vraag terug te komen..
Ik zou voor een Epox 8KHA+ gaan..
't is een waar overklokmonster en zowat alles kan via de bios.. (tot vCore en vMem toe..) en daarbij is het nog één van de snelste kt266a (== socket A DDR) moederborden.

hij heeft ook nog eens 6 pci sloten en geen loze andere slotjes waar je in europa nix aan hebt. Standaard onboard audio maar dat kan je uitschakelen..

succes met je keuze..

(en lees nog ff de FAQ zodat we elkaar begrijpen :) ).

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:58 schreef 00Gangstah00 het volgende:
Let goed op welk MSI mobo je dan koopt, want MSI maakt er velen. :)

Als je MSI koopt, koop dan een MSI bord met KT266A chipset (dus *niet* KT266). Volledige naam is MSI K7T266 Pro2-RU.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op maandag 17 december 2001 20:22 schreef CiPHER het volgende:

[..]

Let goed op welk MSI mobo je dan koopt, want MSI maakt er velen. :)

Als je MSI koopt, koop dan een MSI bord met KT266A chipset (dus *niet* KT266). Volledige naam is MSI K7T266 Pro2-RU.
of gewoon de MSI K7T266 PRO2
als die 2 er maar staat, wat daar achter staat boeit niet zo..
de R staat voor Raid, de U voor USB 2.0. Dus als je dat erbij wilt moet je idd de pro2-RU nemen..

kijk voor meer info maar op de website van de fabrikant..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Waarom niet een Epox 8kha+? Heb ik aangeschaft op de HCC in combo met een 1900+ en is de stabielste computer die ik ooit heb gehad.(en snelste maar dat sprak voor zich:P)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ga ff lekker zelf zoeken, en doe voortaan iets rustiger als mensen je duidelijk maken dat je zelf wat moeite moet doen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.