Toon posts:

GoT terrorist bezig

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
het zijn allemaal kinderen die in de pubertijd zitten en denken even de gezeligheid te verpesten en de fun...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 09:33 schreef _MaLa_ het volgende:
het zijn allemaal kinderen die in de pubertijd zitten en denken even de gezeligheid te verpesten en de fun...
toch jammer dat ze dat niet lukt :P :+

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-11 22:51
Op dinsdag 18 december 2001 09:05 schreef MM het volgende:
Sorry dat ik het zeg hoor, ik vindt gathering toch al zout gaan worden! nou weer zo'n klojo die als een gek loopt te spammen :( Nog ff en dit wordt zo'n zout forum!!

Denken jullie nou bv echt dat je 3471x users hebben! doe maar eens een IP check, hou je 15000 man over ofzo! Ik ken zat mensen op school die meer dan 5 accounts hier hebben, maar als je dan de reden hoort moet ik toch ook helaas hun een beetje gelijk geven, je wordt hier gewoon altijd en door iedereen afgezeken :(
Met die andere accounts proberen ze zichzelf maar te verdedigen!
Als ik 't zo moest doen, was ik snel weg....
Maar ik meen dit serieus, als n00b durf je bv. niet eens je neus in het programmeer forum te steken want je wordt meteen helemaal afgezeken door al die stomme nerds daar! ook zitten er veel klojo's op Spielerij rondt.
Idd arrogantie is ons niet vreemd. * zeikstraal vindt het eigenlijk wel goed dat iemand daar de aandacht op vestigt.
Ik vindt dat dit ook deels een taak is van de mod van het desbetreffende forum om hier tegen op te treden, een goed voorbeeld vindt ik het forum Internet & Telefonie daar kom ik ook geregeld en dan zie je ook wel eens van die vragen waarbij je |:( denkt of die al 2000 keer zijn langsgeweest, maar toch wordt er gewoon serieus antwoord gegeven. Daarom zouden meer mods een voorbeeld aan de mod van dit forum moeten nemen! Vooral die programmeer afdeling!! Spielerij gaat nu beter doordat Icestorm die bijvullende FAQ heeft gemaakt.
Of je overal een vriendelijk antwoord op moet geven betwijfel ik, maar om een newbie af te schepen met RTFM is gewoon een ***** streek.
Zeg nou eens eerlijk: hoe vaak heb jij de gebruikerslicentie van windows gelezen?
Eigenlijk vind ik dat de destbetreffende moderator het beste met een (standaard) tekstje kan verwijzen naar de faq, zoals oa in WOS wel gebeurt. Niet moderators hebben hun waffel te houden.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Denken jullie nou bv echt dat je 3471x users hebben! doe maar eens een IP check, hou je 15000 man over ofzo!
Waar gaaaaaaaat dit over. Waar zie jij het opscheptopic van Femme & co dat hij zo trots is dattie 35000 users in zijn database heeft dan :?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
[...]
Maar ik meen dit serieus, als n00b durf je bv. niet eens je neus in het programmeer forum te steken want je wordt meteen helemaal afgezeken door al die stomme nerds daar! ook zitten er veel klojo's op Spielerij rondt.
[...]
Zow, hoe offtopic kun je gaan.... probeer te relativeren.

Of probeer je het gedrag van 'GoT Terrorist' goed te praten... hmmmzz.... :7

Verwijderd

Maar ik meen dit serieus, als n00b durf je bv. niet eens je neus in het programmeer forum te steken want je wordt meteen helemaal afgezeken door al die stomme nerds daar!
Sommige vragen die daar gesteld worden komen per week zo'n 10x langs. Dan probeer je met zijn allen het niveau een beetje omhoog te krikken, en dan vliegt er weer zo'n hangende grammofoonplaat langs.

Je kunt aan mij alles vragen mits het beleefd wordt gevraagd en er respect is voor de persoon die jouw vraag misschien gaat beantwoorden. Ik zal echt niet de beroerdste zijn om jouw vraag te beantwoorden, maar laat dan wel merken dat je zelf al wat moeite hebt gedaan (dus niet 1 minuutje zoeken) om een antwoord te vinden.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 18 december 2001 10:39 schreef zeikstraal het volgende:
Of je overal een vriendelijk antwoord op moet geven betwijfel ik, maar om een newbie af te schepen met RTFM is gewoon een ***** streek.
Zeg nou eens eerlijk: hoe vaak heb jij de gebruikerslicentie van windows gelezen?
Eigenlijk vind ik dat de destbetreffende moderator het beste met een (standaard) tekstje kan verwijzen naar de faq, zoals oa in WOS wel gebeurt. Niet moderators hebben hun waffel te houden.
Je kan ook op vriendelijke wijze vertellen dat het een typische manual vraag is, en dat vragen hier wel vrij staat, maar dat je wel geacht wordt zelf enige moeite te doen (en de manual lezen is wel het allerminste waar je mee kan beginnen).

Licence agreement is er niet helemaal mee te vergelijken. Als ik wil weten hoe ik een shortcut in de startup in het startmenu kan toevoegen, kan ik dat ding 12000 keer lezen, maar het antwoord staat gewoon in de Help, dus wordt je geacht om dat eerst zelf even op te zoeken...

Exact expert nodig?

• Arnout
Hij is terug, en niet terug gefloten....

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/38406]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/38406[/url]

Icestorm kan weer aan de gang :(

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bah hij gaat gewoon door :(

• Arnout
Op woensdag 19 december 2001 10:39 schreef gsmfan het volgende:
Waarom deze GoT_Terrorist actie?

Ik ben 2 jaar gelden lid geworden van dit forum . Toen was het nog een zeer perfect Forum, niks op aan te merken. Maar de laatste paar maanden is dit Forum dankzij de users echt klote geworden Ik kots er van. Daarom wil ik op deze manier laten merken dat er echt iets moet gebeuren want op iedere fatsoenlijke vraag die je stelt krijg je een k*t antwoord en dat moet toch niet de bedoeling zijn van dit Forum. Ik hoop met deze actie te bereiken dat zowel de administrators als de moderators meteen ingrijpen als er weer eens users worden afgezeken want ik ben DIT KOTS ZAT !!!!

Ik hoop op massale steun van mijn mede Tweakers

Greetz
The GoT_Terrorist
Zou het dan toch.... :9~

Verwijderd

Hij heeft nu ook een statement:
[topic=355139/1/100]
zoek ff zijn ip-adres op en ban die sukkel en neem contact op met zijn provider...

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
is het niet mogelijk dat users bv. max 5 topics per uur ofzo kunnen openen?? dan ga je dit soort gedoe iig tegen..

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 10:38 schreef MetHod het volgende:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/38406]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/38406[/url]

:r

Verwijderd

:r tis weer kindercreche time.

• Nielsz
  • Niet online
:(

Verwijderd

Ik heb hier maar 1 smilie voor: :r

Wat een sukkel zeg. :r :(

• Metzie
  • Laatst online: 11:43

Metzie

Nyaano !

Wat heeft de crew voor aanpassingen gedaan? Die gast z'n hele ip range gebanned? >:)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 10:38 schreef MetHod het volgende:

AntonT en "mochten" ditmaal :{

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 10:42 schreef devv05 het volgende:
is het niet mogelijk dat users bv. max 5 topics per uur ofzo kunnen openen?? dan ga je dit soort gedoe iig tegen..
Lijkt me een slecht plan, daar worden alleen maar goede users de dupe van ;(

• Dennis
  • Laatst online: 19:24
Wat is er gebeurd :?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

zie mededelingenforum.

Geef die gast niet meer aandacht als dat ie verdiend. Daar doet ie het juist om.

We zullen zoeken naar een oplossing zodat dit niet meer kan gebeuren.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Shit, GoT under attack :(

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:48

McBoom

Broem

Stuur die knakker ff wat pr0n links, zie je 'm voorlopig niet meer terug. Daarna is ie vast te moe door het rukken >:)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 10:42 schreef devv05 het volgende:
lijkt me niet handig, want het aantal topics en replies in de HK gaat wel dik harder dan 5 per uur.

wellicht dat een blacklist met ip nummers van spammers openbaar wordt gemaakt. nadeel is alleen dat er nog steeds mensen zijn met een dynamic ip, en dat dit nogal wat weerstand opwekt denk ik.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 12:15 schreef DarthRaider het volgende:

[..]

lijkt me niet handig, want het aantal topics en replies in de HK gaat wel dik harder dan 5 per uur.

wellicht dat een blacklist met ip nummers van spammers openbaar wordt gemaakt. nadeel is alleen dat er nog steeds mensen zijn met een dynamic ip, en dat dit nogal wat weerstand opwekt denk ik.
Voor de beginnende users lijkt me dit wel mogelijk gewoon geen 100en posts te gelijk openen lijkt me goede oplossing. Pas na 200 posts ofzo heb je geen limiet meer :?

edit: dit geld alleen voor het openen van topics

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:25

GaMbiNo

1337

Op woensdag 19 december 2001 12:17 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

Voor de beginnende users lijkt me dit wel mogelijk gewoon geen 100en posts te gelijk openen lijkt me goede oplossing. Pas na 200 posts ofzo heb je geen limiet meer :?

edit: dit geld alleen voor het openen van topics
Lijkt me best een goed idee eigenlijk, zo kunnen dat soort gasten nooit veel schade aanrichten. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/rough/sig.gifAfbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/rough/rocketwhore.gif

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Op woensdag 19 december 2001 12:15 schreef DarthRaider het volgende:

[..]

Dus er zijn mensen die meer dan 5 topics per uur openen? Dat kan nooit erg nuttig zijn in ieder geval. Lijkt me een perfect plant moet ik zeggen! Zal dit soort ongein wel stoppen denk ik..

Mijn iRacing profiel

• llevering
  • Laatst online: 22:38
Op web-con is er een blok ingebouwd van max. 3 replies/topics in 1 minuut, nou gaat het in de HK hard, maar misschien moet je je toch is wat af gaan vragen als meer dan 3 replies in 1 minuut kan tikken [irc is dan misschien een betere oplossing ;)]

Over het algemeen is onze ervaring dat deze 'remming' wel redelijk voldoende is.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

jongens, ipv zeggen hoe klote jullie het vinden (dat geloof ik wel ;) )

heb ik liever dat jullie een beetje meedenken met een oplossingen :)

Verwijderd

Tja als eerste niet meer reageren op zijn posts... dat zou wel helpen, gewoon meteen een modje aanspreken in SU en slotje er op... (En ban)

Die gozer vind het gewoon leuk dat wij allemaal reageren op zijn stomme vragen.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op woensdag 19 december 2001 12:29 schreef wasigh het volgende:

Geef iedere nieuwe gebruiker (bv. minder dan 250 posts) dan een max van 5 topics openen per uur?
5 topics zijn vrij vlot gesloten door de modjes en zo kan zo'n user nooit veel schade aanrichten.
En er zijn maar weinig serieuze n00bies die meer dan 5 topics per uur openen lijkt me.
Op deze manier stimuleer je het gebruik van de search misschien ook nog wel, users openen minder snel een topic.

En nadat deze topics gesloten zijn heb je een uur de tijd om een verdere oplossing in de vorm van een ban/waarschuwing/ip-ban in te stellen.

• .GoO
Op woensdag 19 december 2001 12:29 schreef wasigh het volgende:

Had ik toch al gezegd?? beginnende gebruikers kunnen bv. max 5 topics per uur openen, en users die meer dan bv. 150 techposts hebben kunnen er 10 per uur openen.. Want wie opent er nou meer dan 10 topics per uur??

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 12:33 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Geef iedere nieuwe gebruiker (bv. minder dan 250 posts) dan een max van 5 topics openen per uur?
5 topics zijn vrij vlot gesloten door de modjes en zo kan zo'n user nooit veel schade aanrichten.
En er zijn maar weinig serieuze n00bies die meer dan 5 topics per uur openen lijkt me.
Op deze manier stimuleer je het gebruik van de search misschien ook nog wel, users openen minder snel een topic.

En nadat deze topics gesloten zijn heb je een uur de tijd om een verdere oplossing in de vorm van een ban/waarschuwing/ip-ban in te stellen.
Tja, ik vind dit opzich wel een goed idee alleen moeten ze dan de source van topix aanpassen en dat kan dus niet volgens mij... maar het idee werkt wel.

• .GoO
Op woensdag 19 december 2001 12:33 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

He dat was mijn idee :P Maar lijkt me wel een goede oplossing tegen dit soort nutteloos gespam iig..

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Je zou naast een IP-ban ook een email ban kunnen maken, namelijk van adressen waar de passwords heen moeten. Met dynamisch IP heb je misschien heel veel IP's, maar nog altijd niet heel veel mailadressen. Als de spammer iedere keer weer geld moet uitgeven voor een nieuw mailadres vergaat hem de lust zeker wel.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 12:10 schreef Duck-Twacy het volgende:
Shit, GoT under attack :(
Let's Strike back

• Molybdenum
  • Laatst online: 27-11 13:05
als je een username aanmaakt: mailtje sturen en als je dat mailtje beantwoordt, wordt je account pas geactiveerd.
zo kan je in ieder geval zorgen dat de 'terrorist' een werkend e-mailadres heeft en kan je hem daarop aanspreken. (natuurlijk kan je even snel een hotmailaccountje aanmaken).

een user niet meer dan één topic per minuut laten aanmaken. dan wordty het flooden van het forum al een tijdrovende business.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 19 december 2001 13:10 schreef jbalk het volgende:

[..]

Let's Strike back
let's not,

niemand heeft er wat aan als in de naam van got iemand lastig gevallen gaat worden.

Verwijderd

Momenteel kun je er totaal niets tegen doen. Voorbeeldje:

1) Ik maak 100 nieuwe accounts aan.
2) Ik maak een scriptje dat in een loopje per account een topic plaatst.

voila, daar heb je al 100 floods.

Het is niet te stoppen helaas.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59
Op woensdag 19 december 2001 13:23 schreef Gordijnstok het volgende:

voor 100 accounts heb je wel 100 e-mailadressen nodig. En bijna alle gratis e-mail providers staan op de banlijst, dus zo makkelijk gaat dat niet (zie [topic=355231])

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Zie ook mijn oplossing in:
[topic=354736/1/100]
Laatst had ik het hier met een paar vrienden over (irl), en we kwamen tot de volgende suggestie:
Omdat GoT in de allereerste plaats wil dat de gebruikers de regels een beetje snappen, de 'sfeer' goed aanvoelen, en in de tweede plaats wil dat GoT toch vooral een forum blijft om vragen te beantwoorden(of te discussieren) ipv. om vragen te stellen, het volgende:

- Een nieuwe gebruiker mag pas 3 dagen na registratie posten.
- Een nieuwe gebruiker mag pas na 7 dagen en 20 posts een topic openen.
Overigens handig als er daar verder wordt gediscussieerd...

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Toch wel, je post dan wel vanaf 100 verschillende accounts maar wel vanaf 1 IP.
Dan zou je dus ook kunnen instellen dat je maximaal bv. 2 topics kan openen per IP-adres.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:30

Jahwel, want dan moet je wel 100 emailadressen van niet gratis providers hebben en 100 ip's .. misschien moet het niet mogelijk zijn binnen 5 min meer dan 1 naam op 1 ip te registreren. Dan mag je ook niet meer dan 5 replies/topics per minuut maken. Als je het zo helemaal dicht timmert dan kom je er alleen nog op als je je dagen of met veel mensen gaat zitten voorbereiden.. lijkt me niet zo nuttig, want dan is het effect alsnnog niet mega en de voorbereidingen en moeite veeeel te groot. Tis alleen de vraag of het forum nog wel een beetje functioneerd als de server dit allemaal moet gaan lopen bijhouden...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

ja precies lijkt me erg lastig om dan zoveel logins te maken.

Kijk als je een eigen domein hebt met oneindig veel aliassen dan kom je een eind. Maar als dan dat domein wordt geblokkeerd heb je er ook niets aan.

Ik ga voor de max. 5 per uur (voor alle users)
Ik denk namelijk niet dat iemand meer dan 5 topics hoeft te openen per uur.

Nou maar hopen dat Topixs dat ondersteund, misschien kunnen ze het erin hacken.

Verwijderd

Er zijn genoeg services om je IP te maskereren, zodat je IP continue wijzigt. Wat betreft die accounts, volgens mij zijn er nog genoeg gratis emailproviders over voor registratie.

• RupS
  • Laatst online: 30-11 20:11
Lijkt mij ook het beste...

Dus:

een max aantal posts/uur

Een emailtje sturen met een link om het account te activeren OF een random password naar het emailadres sturen. Dus geen pass opgeven als je gaat reggen.

Maximum posts per uur per ip lijkt mij niet zo handig i.v.m. bijv. scholen achter een proxy, of grote bedrijven.... Tenzij je het getal hoog houdt, maar dan is de maatregel weer redelijk zinloos :)

edit:

Ik zie nu pas dat random pass bij registreren al aan staat... :+ (lang geleden dat ik registreerde)

• _JGC_
  • Laatst online: 23:23
Wat denk je van HTTP_REFERER checken? Volgens mij is het niet makkelijk om vanuit een script de $_SERVER["HTTP_REFERER"] vars aan te passen.

Als HTTP_REFERER niet van GoT komt bij het posten van een bericht, of als HTTP_REFERER niet het forum is waarin gepost wordt gewoon blocken die hap. Evt bij verscheidene keren in een korte tijd een autoban.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 19 december 2001 13:50 schreef _JGC_ het volgende:
Wat denk je van HTTP_REFERER checken? Volgens mij is het niet makkelijk om vanuit een script de $_SERVER["HTTP_REFERER"] vars aan te passen.

Als HTTP_REFERER niet van GoT komt bij het posten van een bericht, of als HTTP_REFERER niet het forum is waarin gepost wordt gewoon blocken die hap. Evt bij verscheidene keren in een korte tijd een autoban.
2 seconden werk, misschien 3

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op woensdag 19 december 2001 13:56 schreef wasigh het volgende:
2 seconden werk, misschien 3
Checken of aanpassen?

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 14:09 schreef -matrox- het volgende:
Ik zal terug komen en heel jullie forum down halen dit was pas het begin van jullie ergste nachtmerrie...!!!!

Muhahhahaha GoT_Terrorist will be back suckerzz...

L@terzzz
Lamer :r

Voegd idd niets toe aan deze thread, maar de komende tijd kunnen we dus wel dit soort trieste acties verwachten.
Ik mag toch hopen dat dit geen rage gaat worden om een forum te spammen op deze manier.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 19 december 2001 14:02 schreef Poohbear het volgende:

[..]

Checken of aanpassen?
Aanpassen,

een http header is gewoon standaard tekst en erg simpel aan te passen..

devil_2000: we snappen dat je het niet leuk vindt, maar deze reacties voegen niets toe aan dit topic

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 14:02 schreef Poohbear het volgende:

[..]

Checken of aanpassen?
faken

• NiGeLaToR
Op woensdag 19 december 2001 14:12 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Lamer :r

Voegd idd niets toe aan deze thread, maar de komende tijd kunnen we dus wel dit soort trieste acties verwachten.
Ik mag toch hopen dat dit geen rage gaat worden om een forum te spammen op deze manier.
Jullie ergste nachtmerrie? Ik denk dat ie zichzelf er meer mee heeft.. hij heeft wel humor, tenminste, hij maakt zich zo belachelijk dat we wel moeten lachen :D

Kijk, dit soort mensen vragen om aandacht, wij geven hun dat, tot op zekere hoogte.. dit verveeld binnen een paar dagen wel weer en dan ist niet bijzonder meer.. hij krijgt zijn zin niet, wat dat ook mag wezen. Ik denk dat we wel hun een plezier doen door allemaal even telefoonnummers van praatgroepen en slachtofferhulpinstanties kunnen posten, dan kan ie daar een afspraak maken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Op woensdag 19 december 2001 13:50 schreef _JGC_ het volgende:

Valt ook weer te omzijlen .. mischien beter plan om z'n isp te achterhalen via het ip en hem van het inet af te donderen ;)

Verwijderd

schiet lekker op dan neemt ie weer een andere isp :)

• NiGeLaToR
Op woensdag 19 december 2001 14:30 schreef Mikedigi het volgende:
schiet lekker op dan neemt ie weer een andere isp :)
Gewoon mogelijkheid om via scripting zo'n berg te posten weg halen en voor de rest dat mannetje negeren. Je bent toch triest als je zo ver gaat omdat je het niet eens bent met dingen die op een gratis site gebeuren.

• .GoO
Wat vinden de modjes nou van die max 5 topics/uur regel?? het gaat dan wel over het openen van topics he, dus niet de replies meegetelt. Kan me niet voorstellen dat er iemand meer dan 5 (nuttige) topics in een uur opent.. En anders wacht je maar ff tot het volgende uur hoor..

• Slashdotter
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 13:25 schreef Marcj het volgende:

[..]

voor 100 accounts heb je wel 100 e-mailadressen nodig. En bijna alle gratis e-mail providers staan op de banlijst, dus zo makkelijk gaat dat niet (zie [topic=355231])
Hoeft niet perse, Demon Internet heeft een vorm van eamailadres die je in feite een onbeperkt aantal adressen geven.

zoiets als: a@pietje.demon.nl
het gedeelte achter de @ is van mij. Daarvoor kan ik alles plaatsen wat ik wil.

Dus als ik wil kan ik honderden emailadressen aanmaken als:

a@pietje.demon.nl
b@pietje.demon.nl
c@pietje.demon.nl
zoveelalsikwil@pietje.demon.nl
etc...

En GOT slikt natuurlijk elk emailadres als uniek.

Een oplossing hiervoor is deze emailproviders te blacklisten natuurlijk.

• Slashdotter
  • Niet online
Ik wil nog een aantal suggesties toevoegen:

Een GOT account aanmaken kan niet als:
-de aanvraag vanuit de ipadres range van een gratis provider komt. Dat zijn er in Nederland maar een beperkt aantal. Dus dat lukt wel.
-als de gebruiker achter een proxy zit.
-vanaf het ipadres binnen hetzelfde uur /dag /jaar / millenium een ander account is aangemaakt.

En inderdaad, accounts pas activeren als er gereplyed wordt op de mail.

Elk account moet minimaal X dagen bestaan voordat topics mag worden geopend.

Een newbie hoort sowieso pas te posten als hij de etiquette kent, en dat houdt in dat er een aantal dagen moet worden gelurkt.

Ik heb gespreekt!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 17:09 schreef Slashdotter het volgende:
Oke
-de aanvraag vanuit de ipadres range van een gratis provider komt. Dat zijn er in Nederland maar een beperkt aantal. Dus dat lukt wel.
Dus een paar duizend mensen mogen niet lid worden??
Hm.. lullig als je op school/werk zit met een proxy
-vanaf het ipadres binnen hetzelfde uur /dag /jaar / millenium een ander account is aangemaakt.
Mag zowieso niet...
Je hebt ook zoiets als activatie.
wat nou als iemand pas lid wordt als ie een dringende vraag heeft?
Een newbie hoort sowieso pas te posten als hij de etiquette kent, en dat houdt in dat er een aantal dagen moet worden gelurkt.
FAQ staat er. Lees je die niet, kom je er wel achter.
Ik heb gespreekt!
Mooi!

• .GoO

Ik heb gespreekt!
En ze moeten eerst een schriftelijk examen doen, zodat we zeker weten dat ze ook werkelijk de FAQ gelezen hebben! :)

Verwijderd

kweet niet of 't al geopperd is, maareh.. :)

Een nieuwe user mag 1 topic per uur openen. Posten mag alleen in z'n eigen topics. Zodra hij meer dan 20 posts heeft mag ie verder ofzo.

voldoende om een spammer als deze af te weren imo?

• Bigs
  • Niet online
Wel leuke oplossingen hier, alleen jammer dat er niks meer aan Topix veranderd zal worden.

• flat
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 17:33 schreef hezik het volgende:
kweet niet of 't al geopperd is, maareh.. :)

Een nieuwe user mag 1 topic per uur openen. Posten mag alleen in z'n eigen topics. Zodra hij meer dan 20 posts heeft mag ie verder ofzo.

voldoende om een spammer als deze af te weren imo?
mja maar iemand die zelf geen vragen heeft, maar hier alleen maar zit om andere mensen te helpen?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Dommel
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Waarmee je dus bewust een deel van de mensen niet toelaat die wel normaal kunnen doen. Niet iedereen is zoals die knuppel van vandaag :)
En wat als je 2 personen hebt die allebei apart willen registreren en allebei WEL goede bedoelingen hebben :?
Activatie >:)

Dus als je als newbie meteen de FAQ leest, zoals ik heb gedaan :+, dan mag je niet meteen een topic openen omdat je dan niet meteen de regels zou kennen :? Of hoe moet ik dit zien. Het is dan veel verstandiger om na een post of 25 een mail te sturen met daarin nogmaals de FAQ als zijnde reminder voor diegen die het niet leest. (er wel bij zeggen dat je er van uit gaat dat die user dat wel heeft gedaan maar dat er teveel anderen zijn die dat niet doen)
Ik heb gespreekt!
Ik ook :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

He bah, was ik er niet :'(

Ik had gehoopt mijn bancount nog wat op te kunnen schroeven :P.

Verwijderd

Ban die lui gewoon zo snel mogelijk en verwijder hun topics en erger je er niet aan.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Op woensdag 19 december 2001 20:12 schreef LenL het volgende:
Ban die lui gewoon zo snel mogelijk en verwijder hun topics en erger je er niet aan.
Gaat nogal moeilijk als die gast achter een modem zit .. btw, ik dacht dat jij naar fok ging :?

• Garfield|IA
  • Niet online
Doen ze ook, er niet aan ergeren is lastig als een forum vol staat met crap van 1 persoon.

• Glacier
  • Niet online

Euh, maar dat zou betekenen dat je perse met je modemverbinding een niet gratis internet account van 30 piek per maand moet nemen om te GoT'en?
Ik heb thuis alleen maar gratis providers...ik betaal al KPN tikken, dat vind ik wel genoeg ;(
En zulke maatregelen nemen om 1 user plat te krijgen, lijkt me een slecht plan. Dan wint hij nl, want GoT heeft zich dan aangepast aan hem en dat wil hij nou zo graag :(

Gewoon bannen en als hij nog langer doorgaat, zijn provider(s) waarschuwen...

• .GoO
dat Schriftelijk Examen idee was toch ook niet zo slecht :? :P

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:16 schreef hdd het volgende:

[..]

Gaat nogal moeilijk als die gast achter een modem zit .. btw, ik dacht dat jij naar fok ging :?
Hmm inderdaad, wel verdacht dat ie net ineens in dit topic opduikt. >:)

Verwijderd

Kunnen ze zo`n vent geen e-mail bommen gooien? Dat Outlook Expres die gozer vanzelf 10.000.000 e-mailtjes verstuurd naar hem? Alemaal virussen... haha! >:) Wel een zeer vage gast... Triest altijd zo iemand.. :( :'(

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Oogst van 2 dagen

Een terrorist...
Zijn cloontjes
een GSMfan die doordraait
Een SEX poster
Een schaamhaarverzamelaar
Een okselhaarverzamelaar
en nog een diep triest figuur...

Gaat lekker zo :{

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 20 december 2001 01:27 schreef OProg het volgende:
Een terrorist...
Zijn cloontjes
een GSMfan die doordraait
Dat zijn iig dezelfden.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 19:45

JeroenT

hoi!

lol! hoe kom je erop man... >:) kun je niet zijn hele isp bannen? net zo ez d8 ik :)

• flat
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 08:51 schreef Klubbheads het volgende:
lol! hoe kom je erop man... >:) kun je niet zijn hele isp bannen? net zo ez d8 ik :)
maar dan kan niemand die bij die ISP zit meer GoTten

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Floor-is
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op donderdag 20 december 2001 10:04 schreef Flat© het volgende:

[..]

maar dan kan niemand die bij die ISP zit meer GoTten
Kennisnet, da's niet fijn om te blocken. ;)

Scholen hebben toch zo'n internetprovider van het Rijk uit? Of gebruiken bepaalde schoolen nog steeds UU-net?

Bericht hierboven

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Laatst online: 19:22

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

.....

* HanG-BuiK-ZwijN heeft hier niks op te zeggen

gewoon een grote SUKKEL, dat is het

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Bij elke topic die geopend word een Password overtikken van een plaatje. Password hoeft niet groot te zijn twee characters of zo

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• .GoO
Op donderdag 20 december 2001 11:13 schreef LuCarD het volgende:
Bij elke topic die geopend word een Password overtikken van een plaatje. Password hoeft niet groot te zijn twee characters of zo
Dat sux, kan beter een maximum van 5 doen..

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 20 december 2001 11:15 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dat sux, kan beter een maximum van 5 doen..
En hoe bepaal je een maximum?

Per ip?

- Dat kan niet aangezien je proxies hebt waar veel mensen op zitten. Ip is ook te gemakkelijk te faken.

Per account?

- Mensen kunnnen dan meerdere accounts aanmaken en kan je nog steeds alles flink irritant bezig zijn.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• .oisyn
  • Laatst online: 23:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

okee, als je je registreerd moet je de FAQ uit je hoofd leren, en daarna wordt je overhoord door je modjes, en als je voldoende scoort mag je registreren :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .GoO
Op donderdag 20 december 2001 19:16 schreef OiSyN het volgende:
okee, als je je registreerd moet je de FAQ uit je hoofd leren, en daarna wordt je overhoord door je modjes, en als je voldoende scoort mag je registreren :P
Ja die had ik ook al bedacht.. krijg je een soort GoT-bewijs :)

Maarre, denk dat je het beste 5 topics per uur per account kunt doen.. ten eerste zijn veel vrije email services geblockt, en is het dus niet zo makkelijk om meerdere accounts te openen.. Met IP zal denk ik niet gaan werken..
Je kunt het in combinatie doen met een andere regel, bv dat je pas 2 dagen na registratie kunt posten oid.. Valt zat te bedenken toch :?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

oh ja ik zie het, sorry, overheen gelezen :)

een tijd wachten met posten nadat je geregistreerd bent lijkt me eigenlijk niet zo'n goed idee... er zijn op GoT volgens mij heel veel mensen die gewoon lezen maar niet geregistreerd zijn. En als ze dan iets zien waarop ze even willen reageren of ergens een vraag over willen stellen dan registreren ze pas. Als ze dan ook nog een aantal dagen moeten wachten gaan ze denk ik ook niet registreren, omdat het hen dan te lang duurt...

Persoonlijk ben ik voor het max. 5 topics per uur idee, en misschien ook nog een max. X aantal replies per Y minuten (sorry HlpDsk :P). Of dit idd in combinatie met het aantal posts dat je al hebt... zijn dat er veel dan kun je ongelimiteerd posten (behalve als het meer dan 30.000 is... sorry HlpDsk :P)

En dat van die email diensten... tja er is iig zo een handvol domeinen te noemen die subdomeinen met email weggeven (demon, xs4all, ...). Maar aan de andere kant kun je ook controleren of er een extra subdomein in het email adres zit. Zit dat erin dan wordt er niet eens naar het gedeelte voor de @ gekeken om te kijken of deze al in de database voorkomt. Want ik denk niet dat veel mensen een email adres hebben bij een publieke subdomein, behalve van scholen en uni's, maar die zijn dan gewoon toe te voegen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .GoO
Maaruh modjes, is zoiets te realiseren of zitten we hier voor niks oplossingen te verzinnen? :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik denk dat ze dan eerst van dat gare topix af moeten

niet dat topix gaar is, maar dat ze er niet aan mogen zitten is gaar :)

Verwijderd

Ik zit hier nog omdat ik heel af en toe lieve adjes en stoute usertjes lees omdat ik die topics wel grappig vind en om te kijken of iemand mijn titel afpakt... En op Fok! zit ik ook nit zoveel.

• Slashdotter
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 20:19 schreef Glacier het volgende:

[..]

Euh, maar dat zou betekenen dat je perse met je modemverbinding een niet gratis internet account van 30 piek per maand moet nemen om te GoT'en?
Nee, alleen bij de aanvraag van een account wordt een ipcheck gedaan. Bij het inloggen om te posten en te lezen natuurlijk niet. Punt is dat je de drempel om accounts aan te maken zo hoog mogelijk zet.
Gewoon bannen en als hij nog langer doorgaat, zijn provider(s) waarschuwen...
Je hebt een systeem nodig waarbij je niet van derden afhankelijk bent. Kan best zijn dat ze er of nix aan doen , of pas na een paar dagen actie ondernemen. Slecht idee dus.

• .GoO
Op donderdag 20 december 2001 20:40 schreef LenL het volgende:
Ik zit hier nog omdat ik heel af en toe lieve adjes en stoute usertjes lees omdat ik die topics wel grappig vind en om te kijken of iemand mijn titel afpakt... En op Fok! zit ik ook nit zoveel.
Oh jij weer.. enne, ben je niet een beetje offtopic :?

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 22:48 schreef devv05 het volgende:

[..]

Oh jij weer.. enne, ben je niet een beetje offtopic :?
Ja ik weer. En ja ik zit off-topic.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als je naar z'n e-mail kijkt steeds ...@newmp3.com of zo iets.
Kun je daar geen ban op maken, zodat men niet kan reggen met die mail?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 22 december 2001 13:52 schreef Scarecrow het volgende:
als je naar z'n e-mail kijkt steeds ...@newmp3.com of zo iets.
Kun je daar geen ban op maken, zodat men niet kan reggen met die mail?
that reminds me

er stond laatst een topic in de HK, dat de gast achter die site (newmp3.com) plaatjes gebruikte van iemand anders

degene die dat postte is/was een vriend/webdesign-m8 van hem geloof ik ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mitchel
  • Niet online
waarom doet hij dit?

• Dennis
  • Laatst online: 19:24
Op zondag 23 december 2001 19:34 schreef mitchel het volgende:
waarom doet hij dit?
ja joh schop dit topic ff een dag omhoog voor iets dat al in dit topic staat :Z

• Arno
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

lol :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Nielsz
  • Niet online
Istie al geexecuteerd :?

• Arno
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

Op donderdag 10 januari 2002 09:32 schreef Nielsz het volgende:
Istie al geexecuteerd :?
Op zondag 23 december 2001 19:35 schreef dennisdotcom het volgende:
ja joh schop dit topic ff een dag omhoog voor iets dat al in dit topic staat :Z
:+ >:) :o

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 09:34 schreef Traag het volgende:

[..]

[..]

:+ >:) :o
Dat staat echt niet in het topic hoor, of hij al geexecuteerd is :+

• Roelant
  • Niet online