Buffer gezeur met Plex Scsi.

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
De volgende situatie.

Mijn PC (SCSI only, host adapter Adaptec 29160 (Bios 3.10)) beschikt over een Plextor 12/10/32S. (Firmware 1.04)

Voor de rest zitten er ook nog een Ultraplex 40 (Firmware 1.13) en een Pioneer 304S (10/40X) DVD in.

De Disken zijn 3X een 36.4GB 10K Scsi disks.

Mainboard is een Abit VP6 (Apollo pro 133A) met 2X een P3-1Ghz erop.

Als ik ga branden in bijvoorbeeld Windows Millenium gaat alles goed, nergens last van. (echter staat ME er niet meer op, maar goed. ;) )

Wil ik echter branden onder XP (UK) dan krijg ik op 12X het fenomeen dat mijn buffer leeggeschreven wordt, brander stopt, buffer weer vol, wordt weer leeggeschreven, en dit herhaalt zich totdat de CD klaar is. (Met Nero en CloneCD, ook andere proggies, versie van Nero of CloneCD maakt niet uit...)

Op 8X gebeurd dit echter niet.

Het boeit niet of dat ik een CD -> CD copie maak, of vanaf een image van schijf.

Nu heb ik al met force Aspi geklooit, geen verschil.

Tevens de laatste VIA 4in1 (4.36A) geïnstalleerd, maakt allemaal niet uit.

Nu ben ik zeer benieuwd hoe ik dit kan oplossen, onder W2K had ik het namelijk ook al eens, maar daar heb ik het eens opgelost, heb echter geen flauw idee meer hoe ik dat gedaan heb.

Het is voor de rest ook geen performance issue. Ik multitask dan op dat moment niet, en mijn Disken kunnen de data ook wel snel genoeg leveren. ;)

Iemand enig idee hoe ik dit fix ? Ik heb namelijk al wel andere, soortgelijke topics gevonden, echter waren het daar allemaal IDE branders waarvan DMA dingetjes en zo niet goed waren.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:16

Markao2000

it's all about the beats

Het lijkt me eigenlijk meer een instellingsoptie dan een fout oid. Jouw systeem kan die data namelijk makkelijk snel genoeg aanvoeren lijkt me. Zou alleen even niet weten waar je zo'n instelling kunt vinden.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 13:00 schreef Chevalric het volgende:
Het lijkt me eigenlijk meer een instellingsoptie dan een fout oid. Jouw systeem kan die data namelijk makkelijk snel genoeg aanvoeren lijkt me. Zou alleen even niet weten waar je zo'n instelling kunt vinden.
Dat heb ik nu ook. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Doet ie het zowel bij DAO en TAO? En is er verschil in muziek of data?
Heb zelf m'n software zitten doorspitten en kan het ook niet vinden, maar ik heb dan ook geen fikker met burnproof techn. plex 8/2/20 en plex 12/20 wel alles scsi dus.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Hij doet het altijd, onafhankelijk van het burnprog, burnmodus, of wat de source ook is.

Zet ik hem terug naar 8X, gaat het goed. Gebruik ik een 9X OS, gaat het ook allemaal op 12X goed. Vandaar dat ik aan Aspi zat te denken, 9X heeft een Aspi laag, Win2K en XP niet.

Maar ook met ForceAspi geen verschil.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

ik heb dit ook gehad
en ook gepost ... tevergeefs

met mijn abit kg7 mobo'tje

als je goed gezocht zou hebben dan zou je zeker op "plextor burnproof" ofzo gezocht hebben en mijn topic zien staan...

maja, om op je vraag terug te komen;

bij mij heb ik het als volgt opgelost:

Je start de setup van de via drivers, je selecteert alleen die PCI IDE driver, dan kies je voor UNINSTALL driver (in het volgende vakje kan je normaal, install of uninstall kiezen)

rebooten en nog eens proberen te write, bij mij zat het er toen op ... ik kon terug 12x writen zonder dat hij eerst m'n buffer leegmaakte (wat 8x writen dus sneller maakte dan 12x, omdat hij telkens 2 sec wacht bij een lege buffer)

grtz!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Als jij goed gelezen had, had je gezien dat ik alles op SCSI heb, dus dan zal de VIA 4in1 driver voor IDE hier geen invloed op hebben. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Hebbie al een mailtje naar de plextor helpdesk gestuurd?
Die knakkers weten alles van hun eigen fikkers, wellicht dat ze je kunne helpen?

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 14:45 schreef Chevalric het volgende:
Hebbie al een mailtje naar de plextor helpdesk gestuurd?
Die knakkers weten alles van hun eigen fikkers, wellicht dat ze je kunne helpen?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. :) Misschien wel een goed idee, ik heb namelijk zo'n donkerbruin vermoeden dat GoT me niet kan helpen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Heb een Plex 40 ts, met firmware 1.04 (?)
en een plex 121032S (firm. 1.04), ook onder xp, ook een dual plank, zitten op een advansys uw controller die ik er los bijgeplaatst heb vanwege de Wide aansluitingen, heb daarnaast nog 2 onboard scsi-u160 kanalen op de plank waar mijn cheetah en consorten aan hangt, maar het draait allemaal als een tierelier, en het branden is iets waar ik me nog nooit druk over heb hoeven te maken.
Zowel onder nero, als clone cd niet.

Maar deed dit probleem zich ook al voor bij de eerdere firmware revisie, want ik neem aan dat je hem zelf geupdate hebt ??
Ik had bij 1.03 geen problemen, heb hem gister net geflasht naar 1.04, ga vanavond wel even proberen hoe het nu fikt...
Keep you updated, misschien dat het em aan de firmware ligt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Nee, ik had dit probleem ook al met Firmware 1.02, maar er was een nieuwe uit, dus heb ik hem maar geflashed.

Wat ik zo boeiend vind, is dat het onder 9X allemaal vlekkeloos werkt.

Misschien ook maar eens een andere adaptec driver voor mijn 29160 proberen, (ipv XP default driver) misschien dat dat helpt, je weet maar nooit.

Tevens heb ik ook een mailtje naar Plextor gestuurd, dus ik laat wel ff weten wat die melden.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Drivertje vervangen is nooit een slechte zaak natuurlijk...
Laat het idd ff weten hoe het afloopt, wel een interessant probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy

bogy

Show me what u got!

tjah... je moet me niet geloven hoor ...

door die ide driver wordt ook je busmaster driver aangepast ... (spreekt PCI je misschien aan??? of heb jij de enigste 29160 op ISA???)

je kan best eens proberen ...

wie niet waagt, wie niet wint...

(en wat ga je zeggen als mijn oplossing werkt)???

het is 'n abit, en de fout zit in die via drivers ...

tjah ...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 15:53 schreef bogy het
volgende:

Verhaaltje over drivers.
Nou, ik had eerst gewoon de default XP drivers van MS zelf die bij XP zitten voor Via (schijnt 4.33 te zijn) en toen had ik het ook al...

Ik heb dus juist de Via drivers geïnstalleerd om te kijken of dit het zou verhelpen, want met de standaard drivers had ik dit probleem al. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb met dezelfde SCSI controller (ook SCSI-only >:)) en dezelfde brander soortgelijke problemen gehad nadat ik up-to-date probeerde te zijn en nieuwe SCSI-drivers van Adaptec had geinstalleerd. Heeft me 12 coasters gekost... :(

Na lang zoeken heb ik toen, op aanraden van een medetweakert, de originele win2000 SCSI-drivers terug gezet .... en voila .... opgelost!!

Voor zover ik weet heb je een ASPI-layer alleen nodig als je SCSI wil gebruiken in een DOS-achtige omgeving: DOS of win9x/ME.
[correct me if I'm wrong]

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/63853

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
O ja, saillant detail, een vriend van mij heeft het zelfde probleem, ook een bord met VIA chipset. (Maar dan single CPU)

Draait ook XP, ook met default XP drivers al gezeur, upgrade ook niet geholpen.

Qua SCSI spullen heeft hij dezelfde host-adapter, burner en cd-rom...

Schijnbaar toch iets met Via te maken.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 16:15 schreef Concrete het volgende:
Ik heb met dezelfde SCSI controller (ook SCSI-only >:)) en dezelfde brander soortgelijke problemen gehad nadat ik up-to-date probeerde te zijn en nieuwe SCSI-drivers van Adaptec had geinstalleerd. Heeft me 12 coasters gekost... :(

Na lang zoeken heb ik toen, op aanraden van een medetweakert, de originele win2000 SCSI-drivers terug gezet .... en voila .... opgelost!!

Voor zover ik weet heb je een ASPI-layer alleen nodig als je SCSI wil gebruiken in een DOS-achtige omgeving: DOS of win9x/ME.
[correct me if I'm wrong]

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/63853
Hmmm. Ik dacht dat ik de default driver gebruikte, maar kan ik ff checken. Ik heb iig ook nog ff de nieuwste bij Adaptec weggehaald. Weer wat om mee te expirementeren.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Wil overigens niet zeggen dat er niets zou kunnen mankeren aan de default winXP-driver voor de 29160... :?

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy

bogy

Show me what u got!

gebruik de NERO aspi drivers (wnaspi.dll) (of was het nu wnaspi32

alle andere aspi's deleten en uit het register halen ...

kan ook wel soelaas brengen...

heeft geholpen op een MSI K7Turbo met via chipset (en een 2906 SCSI ADAPTOR MET EEN 12X4X plexie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
PX40TSi van 1.02 naar 1.13 geflasht? Ik hoop dat het een typefout is, want de 1.1* firmwares kunnen helemaal niet op drives die met 1.0* geleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb ook dat probleem gehad in Windows XP hebt toen windows 2000 drivers voor mijn Adaptec 29160N geinstalleerd en laat nu een hele reeks branders tegelijk gaan.Zonder die vervelende buffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 17:59 schreef _JGC_ het volgende:
PX40TSi van 1.02 naar 1.13 geflasht? Ik hoop dat het een typefout is, want de 1.1* firmwares kunnen helemaal niet op drives die met 1.0* geleverd zijn.
Neenee, de PX40TSI die ik had was een 1.10, die heb ik naar 1.13 geflashed.

De 12/10/32S heb ik van 1.02 naar 1.04 geflashed.

Hoe dan ook, ik heb vanmiddag ff de laatste driver van Adaptec voor W2K (XP hebben ze nog niets...) voor de 29160 gedownload, en ja, nu werkt het perfect.

Kortom, de default driver van WinXp voor de 29160 zuigt dus behoorlijk, de W2K Driver van Adaptec doet het goed, ik ben namelijk nu zoner problemen op 12X aan het fikken. :) (Buffer komt niet onder 97%)

Problem solved. :)

Ik heb dus gewoon nog mijn Via drivers (4.36) draaien en niet met aangepaste winaspi32 files gerommeld. Alleen driver van Scsi kaart ge-update ( *kuch*, met een W2K versie... ;) ) en nu werkt het vlekkeloos. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmm, moet ik ook maar es met mn Symbios 810 drivers gaan kloten, had hetzelfde met Nero 5.5 onder XP (5.0 die officieel niet zou werken met XP had geen enkel probleem).
Draai nu W2K en zoals gewoonlijk staat de Sync Transfer weer es uit. Hoe ik die aanzet? Vind het nml belachelijk om op 23X te lezen terwijl die Plex wel 50X wil.
Pagina: 1