Toon posts:

smart fan noise control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit al bekend was bij vele maar ik ontdekte het net :)
in asus probe smart fan controll: als je het aanzet gaat fan zelf het toerental verlagen dus op 7 volt denk ik? scheelt in ieder geval 1100 rondjes per minuut en wat geluid :)
nu hoo rik alleen me schijven nog iemand hie reen ideetje voor?

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Op mijn cusl2-c werkte het niet, misschien dat het op mn p4t-e nu wel werkt. iig. werkt het met motherboard monitor 5 wel.

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

noisecontrol novibes (www.noisecontrol.de)
inpakken in schuimrubber... en in een 5 1/4 bay gooien

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Topicstarter
misschien werkt het alleen met originele intel koeler? of met koeler met temp meter eraan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 13:39 schreef Mark_Oostdam het volgende:
noisecontrol novibes (www.noisecontrol.de)
inpakken in schuimrubber... en in een 5 1/4 bay gooien
worden de schijven hie rniet een beetje heet van?
en ik kan ze niet in een 5.1/4 doen want ik heb eenmidtower met al 3 bays gevuld :(

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er is een tooltje van IBM waarmee je je schijven stiller kunt maken. Dit gaat wel ten koste van wat performance, maar het maakt wel degelijk verschil. Ik heb er mijn seagate barracuda IV op maximale performance gezet, maar heb hem ook geprobeerd op minimaal geluid. Echt een wereld van verschil.
Het werkt op alle harde schijven die het ondersteunen (dus zo'n beetje alle UDMA 66 en UDMA 100 schijven), en is niet alleen voor de IBM schijven.
Weet alleen ff geen link voor je, maar hij stond een week of 4 geleden bij de software updates op tweakers.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Access
Er is ook zo'n utility maar dan voor Maxtor harde schijven, deze kun je hier naarbenedenstralen.

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik die dan maar ff ga uitproberen de maxtor en de ibm tool heb van beide wat :)

• Access
Oke, om even ontopic te blijven. Ik heb net Asus Probe geinstalleerd (nieuwste versie) en er zitten nog steeds bugs in. Zo zegt ie b.v. dat mijn CPU 60! graden is. Dat klopt natuurlijk van geen kant want de bios zegt keurig 38 graden. Tevens werkt die fan-control niet (misschien door de temp ?). Iig. werkt het allemaal wel goed met Motherboard Monitor.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik lees nu bij maxtor is dit meer tegen het geratel van de schijf, hier hoor ik al nix van het is het toerental dat ik hoor volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
ik wete niet welke versi eje gebruikt maar ik doe het met versie: Probe V2.14.01

• Access
Klopt, het verminderd (of verhoogt) het geratel. Dat is ook het enige wat je hoort bij de nieuwste schijven, het motortje hoor je niet meer. Vandaar.

Mijn Probe Versie: 2.14.08

Verwijderd

Topicstarter
ik zie mijn schijf ook niet in de lijst staan van onderdersteunde schijven bij maxtor.
ik heb de diamondmax60 Ultra ATA 100 94098H6 40,9 gb

Verwijderd

Topicstarter
ff verkeerd gekeken zie nu wel dat amset er ook op werkt :)

Verwijderd

heeft iemand misschien een link naar een site waar je die asus probe kunt downloaden?
ik heb nog versie 2.12.07 en die start gewoon miet auto op in xp als ik dit aangeef in progje.
dus missien dat een nieuwe wel werkt.
mijn mobo is een asus cusl2-c.

Verwijderd

Kijk ff bij software

Verwijderd

ok

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeft iemand ook nog een linkie naar die amset?
Ik heb op google al lopen zoeken, maar alles loopt dood op de error site van Maxtor
Pagina: 1