HlpDsk heeft altijd van die gave filmpjes omgebouwd tot icon, animated GIF dus. Wat gebruik je daar nou voor, om zoiets te doen? Van divx (avi) of mpeg naar gif. Graag wat uitleg hierover, welke progjes en welke methoden.
VobDub 
even opzoeken met Google, weet niet of ik mag linken naar de site waar het op staat
van AVI naar GIF kan met Jasc Animation Shop
even opzoeken met Google, weet niet of ik mag linken naar de site waar het op staat
Professioneel Hyves-weigeraar
mpg --> avi = Virtual Dub
avi --> gif = Gif Movie Gear
er zijn wel meer programma's die hetzelfde doen
avi --> gif = Gif Movie Gear
er zijn wel meer programma's die hetzelfde doen
Ik gebruik altijd GIF Movie Gear, HyperCam en soms Virtual Dub
HlpDsK gebruikt:
HlpDsK gebruikt:
Ik heb het al vele malen gezegd ..
- VirtualDub
- Ulead Gif Animator
- Photoshop
They made me do it.
ok hartstikke bedankt, i got the stuff. Maar ik vroeg eigenlijk naar HlpDsk (er zijn er nog genoeg anderen) misschien had die nog goeie tips ofzoow.
Is er overigens nog een specifieke divx-mpeg converter? Of kan dat met VirtualDub of een van die anderen?
Is er overigens nog een specifieke divx-mpeg converter? Of kan dat met VirtualDub of een van die anderen?
Verwijderd
VirtualDub dus.Op zaterdag 15 december 2001 21:25 schreef handige_harrie het volgende:
zie m'n usericon: m'n eerste creatie. in de 70kb, is toch niet teveel he?
Fok! Daar was ik al bang voorOp zondag 16 december 2001 14:06 schreef SaURoN het volgende:
alleen jammer dat iemand hem al had/heeft zonder dat rode etcmaar wel leuk gelukt
Verwijderd
Matthijsje geloof ikOp zondag 16 december 2001 14:17 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
Fok! Daar was ik al bang voor.
Verwijderd
uuhhm, even iets melden 
/me gebruikt altijd VitrualDub om te knippen en plakken, en daarna Camtasia Producer om te converten naar .gif...
/me gebruikt altijd VitrualDub om te knippen en plakken, en daarna Camtasia Producer om te converten naar .gif...
Niet teveel, wel aan de grote kant.......zeker als je bedenkt dat hij veel kleiner kan. Hieronder heb ik een geoptimaliseerde versie van je icon geplaatst. Hij is iets kleiner dan 38 KB, dus bijna twee keer zo kleinOp zondag 16 december 2001 13:43 schreef handige_harrie het volgende:
zie m'n usericon: m'n eerste creatie. in de 70kb, is toch niet teveel he?

Ik zou zeggen, save 'm en gebruik deze, wel zo vriendelijk naar modemers toe. Natuurlijk kun je zelf ook klooien met Ulead Gif animator, daar heb ik hem mee geoptimized....
bedankt voor het optimaliseren, ik heb er zelf ook mee geexperimenteerd, maar vond dat ik op zo'n beetje het minimaal aantal kleuren zat, daaronder werd het nogal pixelig. Ik zal toch maar die van 38kb gebruiken, voor de modemers onder ons. Overigens gemaakt met Ulead Gifanimator (5) en fotosoep6.
En ik heb nou VirtualDub eens geprobeerd, maar ik snap er vrij weinig van. Ik dacht dat je een Avi om kon zetten naar MPEG, dat kan ik toch niet vinden
.
En ik heb nou VirtualDub eens geprobeerd, maar ik snap er vrij weinig van. Ik dacht dat je een Avi om kon zetten naar MPEG, dat kan ik toch niet vinden
waarmee dan wel, the point is: ik wil van een avi (zoals jij bijv met Getaway in Stockholm2 divx hebt gedaan) een animated gif maken.
Als ik nou eerst avi naar mpeg kan converten, dan kan ik em verder bewerken met Ulead.
edit: typo
Als ik nou eerst avi naar mpeg kan converten, dan kan ik em verder bewerken met Ulead.
Weet iemand hoe ik de framerate van mijn icon omhoog gooi? Met Gif Movie Gear loopt hij wel goed, maar in IE loopt hij erg langzaam...
In dit specifieke draadje hebben veel posters toevallig een bewegend icon. Op mijn computer (PII-350 met 378 MB ram) loopt de boel dan ook wat trager dan normaal.Op zondag 16 december 2001 19:10 schreef Empathy het volgende:
Weet iemand hoe ik de framerate van mijn icon omhoog gooi? Met Gif Movie Gear loopt hij wel goed, maar in IE loopt hij erg langzaam...
Als je echter bedoelt dat je icon altijd in IE langzaam loopt, dan kun je het beste met Ulead gif animator de tijd per frame kleiner maken waardoor je icon sneller afspeelt...
Verwijderd
Als je een AVI hebt dan die je het gewoon in VDub. En als het een MPEG is kun je die in VDub inladen. En dan alsnog saven als AVI.Op zondag 16 december 2001 17:13 schreef handige_harrie het volgende:
waarmee dan wel, the point is: ik wil van een avi (zoals jij bijv met Getaway in Stockholm2 divx hebt gedaan) een animated gif maken.
En dan met Ulead een Gifje van maken en nabewerken.
Sim-pel
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Dat doe ik ook altijd met Gif Movie Gear, maar dan is het probleem nog niet opgelost... Zou het met Unlead nu anders zijn dan?Op zondag 16 december 2001 23:50 schreef Morphs het volgende:
[..]
In dit specifieke draadje hebben veel posters toevallig een bewegend icon. Op mijn computer (PII-350 met 378 MB ram) loopt de boel dan ook wat trager dan normaal.
Als je echter bedoelt dat je icon altijd in IE langzaam loopt, dan kun je het beste met Ulead gif animator de tijd per frame kleiner maken waardoor je icon sneller afspeelt...
het probleem was dat de avi die ik wilde hebben een bepaalde compressie (waarschijnlijk) had die ulead niet aan kan, ik heb een dus in VirtualDub opgeslagen als een uncompressed avi (tering groot) en vervolgens ingelezen in Ulead. Dus dat gaat wel werken.
Krijgen we straks hele speel-films van 100 minuten te zienOp maandag 17 december 2001 16:17 schreef Mateyo het volgende:
Die van mij:
[afbeelding]
gemaakt met Virtualdub en Adobe ImageReady
Ik heb het ook eens geprobeerd, maar de bestanden waren meer dan 350 kb
VirtualDub
CladMdec(dvd rip)
DVD2AVI(ook dvd rip)
Ulead Gif animator
CladMdec(dvd rip)
DVD2AVI(ook dvd rip)
Ulead Gif animator
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Je hebt hem overduidelijk nog niet geoptimized en dat hoort wat mij betreft net zo goed bij het maken van een icon...Op maandag 17 december 2001 16:17 schreef Mateyo het volgende:
Die van mij:
[afbeelding]
gemaakt met Virtualdub en Adobe ImageReady
Ik kan je vertellen dat ik je icon meer dan gehalveerd heb ik size zonder kwaliteitsverlies dus je hebt hem ZEKER niet geoptimized......
Jouw icon:

Optimized:

Overigens viel het me op dat de tijdsduur tussen de frames was ingesteld op 0 seconden. In dat geval kan ik begrijpen dat Ulead en IE hem op verschillende snelheden afspelen (namelijk zo snel mogelijk). Ik heb hem de tijdsduur van de frames ingesteld op 0.04 sec per frame dus 25 fps dus dat heb ik OOK nog eens voor je gefixed
Zie m'n reactie hierboven, misschien dat in Ulead bij jouw icon de "time per frame" ook op 0 sec blijkt te staan.....Op maandag 17 december 2001 15:00 schreef Empathy het volgende:
Dat doe ik ook altijd met Gif Movie Gear, maar dan is het probleem nog niet opgelost... Zou het met Unlead nu anders zijn dan?
Verwijderd
Al dat geexporteer! Je kun ook met PowerDVD van elk frame dat je nodig hebt een screenshot maken
en die in ImageReady zo optimaliseren dat het een beetje fatsoenlijk formaat heeft
Verwijderd
Ja, dat probleem ken ik, heb ik ook al eens een topic over geopend. Het slaat nergens op, je krijgt het niet voor elkaar. Ik heb al iets van 5 editors geprobeerd, allemaal zien ze er goed uit in de preview, maar niet in IE. En dat heeft niks met GoT te maken, want als ik alles afsluit en ALLES het GIFje open in IE, loopt ie nog steeds niet goed. Het enige wat je er aan kan doen, is wat frames er tussen uitknippen.Op maandag 17 december 2001 15:00 schreef Empathy het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd met Gif Movie Gear, maar dan is het probleem nog niet opgelost... Zou het met Unlead nu anders zijn dan?
Hmm... zonder kwaliteitsverlies?Op maandag 17 december 2001 20:51 schreef Morphs het volgende:
[..]
Je hebt hem overduidelijk nog niet geoptimized en dat hoort wat mij betreft net zo goed bij het maken van een icon...
Ik kan je vertellen dat ik je icon meer dan gehalveerd heb ik size zonder kwaliteitsverlies dus je hebt hem ZEKER niet geoptimized......
Jouw icon: [afbeelding] -> 117 KB
Optimized: [afbeelding] -> 55 KB
Overigens viel het me op dat de tijdsduur tussen de frames was ingesteld op 0 seconden. In dat geval kan ik begrijpen dat Ulead en IE hem op verschillende snelheden afspelen (namelijk zo snel mogelijk). Ik heb hem de tijdsduur van de frames ingesteld op 0.04 sec per frame dus 25 fps dus dat heb ik OOK nog eens voor je gefixed
Iets te veel moeiteOp maandag 17 december 2001 21:07 schreef DEM het volgende:
Al dat geexporteer! Je kun ook met PowerDVD van elk frame dat je nodig hebt een screenshot makenen die in ImageReady zo optimaliseren dat het een beetje fatsoenlijk formaat heeft

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Op de 1 of andere manier doet IE in deze thread (alleen deze
) erg vreemd bij mij. Magoed ik heb het gehaald tot aan 'post reply'
.
<-Dit was wat ik van plan was, een intro van Ballistics, en dan wat persoonlijker maken. P008 slaat op m'n meestgebruikte nickname: Ponke008 (wie kent em niet
).
Om dat P008 erin te krijgen heeft me wel even wat uurtjes gekost, maar hey, het is vakantie, so who cares!
Ik zou het alleen nog wel mooi vinden als boven en onder zwart zou zijn, maar de enige manier waarop ik dat kan is plaatje voor plaatje (280 ofzo) die dingen in te kleuren. Dus als iemand dit iets handiger kan, ga je gang. Qua optimaliseren vond ik dit de bottom (185kb) maar again, als je het beter kunt, please do so
.

<-Dit was wat ik van plan was, een intro van Ballistics, en dan wat persoonlijker maken. P008 slaat op m'n meestgebruikte nickname: Ponke008 (wie kent em niet
Om dat P008 erin te krijgen heeft me wel even wat uurtjes gekost, maar hey, het is vakantie, so who cares!
Ik zou het alleen nog wel mooi vinden als boven en onder zwart zou zijn, maar de enige manier waarop ik dat kan is plaatje voor plaatje (280 ofzo) die dingen in te kleuren. Dus als iemand dit iets handiger kan, ga je gang. Qua optimaliseren vond ik dit de bottom (185kb) maar again, als je het beter kunt, please do so
Handige Harrie---> 

Er ging trouwens met gemak zowat 100kb vanaf
Er ging trouwens met gemak zowat 100kb vanaf
mail em me ff aub, want hij doet hier nog steeds raar, ik krijg een kruisje, en ook in een appart venster doet ie het niet.
Overigens 100kb eraf he. Gloeiende tering das wel veel
.
Bedankt, ben benieuwd hoe ie eruit ziet.
Overigens 100kb eraf he. Gloeiende tering das wel veel
Bedankt, ben benieuwd hoe ie eruit ziet.
Een kruisje?
Raar,ik zie hem wel
Maar ik meelt hem wel ff
Raar,ik zie hem wel
Maar ik meelt hem wel ff
okay, gaat wel over gif's, maar dan over het resizen. ik heb het volgende plaatje(heeft ooit iemand 's gemaakt voor me):

alleen ik heb totaal geen idee hoe ik dat ding moet verkleinen tot 60*60... dus als iemand me dat uit kan leggen, graag...

alleen ik heb totaal geen idee hoe ik dat ding moet verkleinen tot 60*60... dus als iemand me dat uit kan leggen, graag...
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Verwijderd
Ik zou 'm croppen en dan resamplen naar 60 x 60. Dat is sim-pel, met Ulead Gif Animator.
Als je dit van een AVI hebt gemaakt trouwens, is het nog veel makkelijker en sneller om het met VDub te doen.
Ik trap deze trouwens naar SA. Het is nu echt een software discussie zo onderhand.
Als je dit van een AVI hebt gemaakt trouwens, is het nog veel makkelijker en sneller om het met VDub te doen.
Ik trap deze trouwens naar SA. Het is nu echt een software discussie zo onderhand.
Verwijderd
25 fps is zo goed als gegarandeerd bonje in IE. Trekt zo 100% CPU.Op maandag 17 december 2001 20:51 schreef Morphs het volgende:
25 fps is ook echt overbodig voor een animatie. Met 7 of 8 fps heb je al 'vloeiend' beeld.
Niet alleen kan de browser dat veel beter renderen, je bespaard ook een enorme berg data die je kunt gebruiken om je GIF kleiner te maken, of om een langer stuk video te gebruiken. Of om iets meer kleuren te kiezen waardoor het er beter uit ziet.
Trouwens .. die Getaway in Stockholm was gewoon een MPEG. Die heb ik gewoon zo in VDub gegooid. Dan kun je 'm meteen bewerken.
Aangezien HlpDsK mij gevraagd heeft om mijn oude icons te verwijderen omdat ze veel te groot waren heb ik ook nog wel wat icons die optimized moeten worden 
www.add-ons.nl/icon.php
het zijn er 4 in random
http://www.add-ons.nl/1.gif
http://www.add-ons.nl/2.gif
http://www.add-ons.nl/3.gif
http://www.add-ons.nl/4.gif
www.add-ons.nl/icon.php
het zijn er 4 in random
http://www.add-ons.nl/1.gif
http://www.add-ons.nl/2.gif
http://www.add-ons.nl/3.gif
http://www.add-ons.nl/4.gif
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Joh.. doe ut lekker zelf..
* Kaj. heeft de truc ook van HlpDsK geleerd, en knipt/cropt z'n AVItjes in vDub, converteert ze naar GIF in GifAnimator 4 en optimized ze in ImageReady.
Zo heb ik "kiss shimasu" hiernaast naar 102kB gehaald, zonder al teveel in te leveren op kleur en kwaliteit.
* Kaj. heeft de truc ook van HlpDsK geleerd, en knipt/cropt z'n AVItjes in vDub, converteert ze naar GIF in GifAnimator 4 en optimized ze in ImageReady.
Zo heb ik "kiss shimasu" hiernaast naar 102kB gehaald, zonder al teveel in te leveren op kleur en kwaliteit.
hmm... okay, dit is dus 't resultaat van die gif, alleen hoe behoud ik die vorm?

kan niet zeggen dat 't 'r behoorlijk uitziet...

Verwijderd
Wat ik zeg .. eerst croppen, en daarna pas resizen.Op dinsdag 18 december 2001 00:05 schreef Koras het volgende:
hmm... okay, dit is dus 't resultaat van die gif, alleen hoe behoud ik die vorm?
[afbeelding]
Jij hebt niet gecropped. Of iig niet genoeg. Eerst die zwarte zijkanten er af, en dan het vierkantje wat je overhoudt, of bijna vierkant, resizen naar 60x 60. Liefst met Bicubic filtering.
* Korras geeft 't op...
ben nooit goed geweest met graphische programma's, en dit is dus weer zo'n leuk voorbeeld...
ben nooit goed geweest met graphische programma's, en dit is dus weer zo'n leuk voorbeeld...
Verwijderd
Hier .. 2 minuten pielen. Zoooo simpel. En nog geen 3,5 KB groot.

60 x 60, met aspect ratio en relative position behouden, met frames op 1/10 seconde en de 1e op 1/2 seconde. 8 kleuren non-dithered. En uiteraard niet CPU belastend.
Ea-sy.

60 x 60, met aspect ratio en relative position behouden, met frames op 1/10 seconde en de 1e op 1/2 seconde. 8 kleuren non-dithered. En uiteraard niet CPU belastend.
Ea-sy.
wow. thx.
* Schonhose gaat er ook maar eens mee aan de slag.
Ik heb nog een avi liggen waarop ik een dunk maak. Kijken of ik die in een moving gif kan proppen met de tips die ik hier gelezen heb.
Altijd grappig om wat nieuws te leren...
Voor de duidelijkheid (voor mij dan) is dit een goed recept:
• screendumps maken van de avi m.b.v. Virtual Dub
• screendumps croppen op maat en vervolgens resizen naar 60x60 (liefst met Bicubic filtering)
• spelen met de kleurinstellingen, opslaan als geoptimaliseerde GIF (dat kan toch ook in Photoshop??)
• vervolgens aan elkaar zetten m.b.v. bijv. Image Ready
Overige instellingen:
• 7 a 8 fps is meer dan voldoende voor een vloeiend beeld
houdt dit in dat ik maar 8 verschillende gifjes nodig heb voor 1 sec film?
Moet te doen zijn denk ik.
Ik heb nog een avi liggen waarop ik een dunk maak. Kijken of ik die in een moving gif kan proppen met de tips die ik hier gelezen heb.
• screendumps croppen op maat en vervolgens resizen naar 60x60 (liefst met Bicubic filtering)
• spelen met de kleurinstellingen, opslaan als geoptimaliseerde GIF (dat kan toch ook in Photoshop??)
Overige instellingen:
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
let ook op hoeveel CPU usage het opeet.
die van Morphs en harrie bijvoorbeeld gaan bij mij toch wel over de 50%.
das wel een beetje erg veel hè.
AMD Atlon 1,1GHz btw.
die van Morphs en harrie bijvoorbeeld gaan bij mij toch wel over de 50%.
das wel een beetje erg veel hè.
AMD Atlon 1,1GHz btw.
🌞🍃
Verwijderd
Selecteer dan 1 seconde video en decimate de frames. veel makkelijker.Op dinsdag 18 december 2001 12:35 schreef Morpheus25 het volgende:
/me gaat er ook maar eens mee aan de slag.
Overige instellingen:
Verwijderd
geluid heb je niets aan op GoT, en het wordt alleen maar een groter bestand erdoor...Op dinsdag 18 december 2001 21:36 schreef pvdfeer het volgende:
Nu nog ff een geluidje er onder en we hebben een film in 60*60
en stel je eens voor hoe 20 van dergelijke icons klinken... tegelijkOp dinsdag 18 december 2001 21:39 schreef Type het volgende:
[..]
geluid heb je niets aan op GoT, en het wordt alleen maar een groter bestand erdoor...
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Ligt er aan of je soundcard dat kan. Anders hoor je maar 1 ding.Op dinsdag 18 december 2001 23:28 schreef TD-er het volgende:
[..]
en stel je eens voor hoe 20 van dergelijke icons klinken... tegelijk
Kun je dat wat beter uitleggen????Op dinsdag 18 december 2001 21:10 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Selecteer dan 1 seconde video en decimate de frames. veel makkelijker.
/me voelt zich weer n00b... yeah!
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Verwijderd
Je zet in VirtualDub een marker als begin en een marker als eind aan in een fragment. Dat stuk wordt dan gebruikt.Op woensdag 19 december 2001 15:04 schreef Morpheus25 het volgende:
[..]
Kun je dat wat beter uitleggen????
/me voelt zich weer n00b... yeah!
Ga dan naar Video --> Framerate --> Decimate. En als je bv een filmpje hebt van 25 fps dan decimate je met 3 = 8 1/3e fps na saven. Of als je 30 fps had decimate je met 4 = 7,5 fps na saven.
Hogere decimation kan ook goed: dan is je framarate nogwat lager, en daarmee ook het aantal KB dat je icoon per seconde nodig heeft.
Ok, ik moet het eerst ff zien en proberen denk ik...
Misschien een idee om dit op te nemen in de FAQ? (Of op zijn minst een Handleiding schrijven "Hoe maak ik een film icoon"?)
Dan moet je er wel ff tijd voor maken HlpDsK want jij bent diegene hier met de meeste ervaring.
Ik wacht vol spanning af...
Misschien een idee om dit op te nemen in de FAQ? (Of op zijn minst een Handleiding schrijven "Hoe maak ik een film icoon"?)
Dan moet je er wel ff tijd voor maken HlpDsK want jij bent diegene hier met de meeste ervaring.
mis toch je matrix webicon HlpDsk
True, ik betwijfel ook of het mij lukt, dus mij zul je voorlopig niet met een film icon zien.Op donderdag 20 december 2001 07:55 schreef HlpDsK het volgende:
Iedereen met een film-icoon is ook niet leuk.
En voor Danc2k:
[afbeelding]
Ik heb hier de middelen er ook niet voor om het te maken, dus dat wordt pas tussen kerst en oud&nieuw.
Aangezien ik dan off-line ben, zou een guide wel handig zijn.
Ik zal dit draadje zowiezo even printen
DaNCe2k it is misterOp donderdag 20 december 2001 07:55 schreef HlpDsK het volgende:
Iedereen met een film-icoon is ook niet leuk.
En voor Danc2k:
[afbeelding]
Verwijderd
Wow na dit allemaal gezien te hebben ben ik echt Stunned!
Wowz...zou iemand voor mij een stukje uit The fast and the furious willen maken? ik post hier later het stukje nog wel ffiez.. [kheb precies dat ene stukje gedload]
Wowz...zou iemand voor mij een stukje uit The fast and the furious willen maken? ik post hier later het stukje nog wel ffiez.. [kheb precies dat ene stukje gedload]
Ik heb vanuit een avi film van 32mb een stukje geknipt en bewerkt met virtualdub. Kleiner krijg ik em alleen niet echt meer
Hij is nu 264kb groot en duurt precies 10 sec.
Als ik em edit met een gif animator zet ie em wel goed om naar gif, maar gaat het filmpje opeens heel traag? Ik snap er nix van, dit gebeurd bij ieder proggie
Het gaat over dit filmpje: http://lineage.gamepoint.net/sword.avi
Als iemand dit nog verder gecompressed krijgt en goed krijgt omgezet naar gif zou ik dat zeer op prijs stellen
(ik blijf natuurlijk wel zelf proberen, want een luie donder ben ik niet
maar het wil niet echt lukken)
Als ik em edit met een gif animator zet ie em wel goed om naar gif, maar gaat het filmpje opeens heel traag? Ik snap er nix van, dit gebeurd bij ieder proggie

Het gaat over dit filmpje: http://lineage.gamepoint.net/sword.avi
Als iemand dit nog verder gecompressed krijgt en goed krijgt omgezet naar gif zou ik dat zeer op prijs stellen
Verwijderd
Zoiets, ben er ook niet echt een kei in:
48 KB
70 KB
92 KB
In volgorde van 8,16 en 32 kleuren. Alledrie op 7 frames per sec.

In volgorde van 8,16 en 32 kleuren. Alledrie op 7 frames per sec.
Verwijderd
Ook ff wat gepield ..
77 KB. 6,66 fps, 16 kleuren dithered. Clock-sweep + delay op het logo.
Alle headers en overige zooi gestript. En niet CPU-belastend uiteraard.
77 KB. 6,66 fps, 16 kleuren dithered. Clock-sweep + delay op het logo.
Alle headers en overige zooi gestript. En niet CPU-belastend uiteraard.

Tnx
Wat is nu eigenlijk de fout die ik maak wanneer ik een avi naar gif gooi en dat het allemaal dan met 2fps ofzo gaat? Iig heel traag?
Verwijderd
Er zijn veen GiF Animators die er een zooitje van maken.
Te veel kleuren gebruiken is een goede manier om iets loeizwaar te maken. En te veel frames/sec.
7 fps is zat. Die je nu heb is zelfs 6,66 fps. En het loopt nog steeds netjes.
Te veel kleuren gebruiken is een goede manier om iets loeizwaar te maken. En te veel frames/sec.
Verwijderd
daar zijn er wel meer goed in hoorOp woensdag 19 december 2001 21:29 schreef Morpheus25 het volgende:
Ok, ik moet het eerst ff zien en proberen denk ik...
(kijk bijv mijn http://www.upctype.f2s.com/4.gif tot en met 12.gif eens door
maar het ligt er ook aan welke progs je gebruikt en zo...
/me gebruikt Camtasia producer, en HlpDsK Ulead Gif Animator of zo... ik zou dus weinig hebben aan zijn handleiding
en Virtualdub is als je het even doorhebt heel simpel
Verwijderd
Jouw iconen zijn zeer CPU belastend. Ik zou nog maar eens wat meer oefenen.Op woensdag 26 december 2001 19:43 schreef Type het volgende:
[..]
daar zijn er wel meer goed in hoor
(kijk bijv mijn http://www.upctype.f2s.com/4.gif tot en met 12.gif eens door)
maar het ligt er ook aan welke progs je gebruikt en zo...
/me gebruikt Camtasia producer, en HlpDsK Ulead Gif Animator of zo... ik zou dus weinig hebben aan zijn handleiding
en Virtualdub is als je het even doorhebt heel simpel
Verwijderd
Hmm, dacht al welke zou hij nemen 
Die van mijn was vast meer CPU belastend, he hlpdsk?
Mijne was wel kleiner
Die van mijn was vast meer CPU belastend, he hlpdsk?
Mijne was wel kleiner
Verwijderd
Die van mij is virtualdub>ulead gif animator en toen wat geoptimized door GoT luitjes (zonder dat ik erom vroeg).
Waar stel jij die 6,66 fps zo mooi in? Ik krijg die optie namenlijk niet gevondenOp woensdag 26 december 2001 19:34 schreef HlpDsK het volgende:
Er zijn veen GiF Animators die er een zooitje van maken.
Hij is wel groot voor een optimized plaatje. Hij duurt veel korter dan die van mij en is toch groter. Misschien minder kleuren erin gooien en een lagere fps?Op donderdag 27 december 2001 02:22 schreef LenL het volgende:
Die van mij is virtualdub>ulead gif animator en toen wat geoptimized door GoT luitjes (zonder dat ik erom vroeg).
Verwijderd
Ehh, jouw plaatje was 20 fps. Dus ik heb in VDub een decimation van 3 toegepast.Op zaterdag 29 december 2001 18:55 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Waar stel jij die 6,66 fps zo mooi in? Ik krijg die optie namenlijk niet gevonden
20 / 3 = 6.66666666666
Gewoon bij FrameRate.
Verwijderd
[sorry voor omhoog halen]
Maaruh wie wil voor mij een gave icon maken...
Ik kon zelf geen cool filmpje vinden maar mischien jullie?..
[iets uit the fast and the furious zou ook cool zijn maarja]
plz..
[EDIT]
ik heb zelf ffiez eentje geknipt en geplakt:
http://users.anytimenow.com/rmon/uhtest.avi
Uhm ik weet niet of ie geoptimaliseerd is ofzo?
Mja kan iemand hiervan een ICON voor mij maken?
HIJ DOET HET DLOAD HEM EN BEKIJK [meteen ffiez ge-resized]
plz..
[EDIT]
tering word 212 kb
en het ziet er al bagger uit

en het ziet er al bagger uit
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
SchoperdeschopschopschopOp zondag 06 januari 2002 00:25 schreef Rmon het volgende:
[sorry voor omhoog halen]
plz..
[EDIT]
[Cmon plz help me!]
vet geoptimized zo'n 404Op zondag 06 januari 2002 14:32 schreef Rmon het volgende:
[..]
Schoperdeschopschopschop
[Cmon plz help me!]
gek he een filmpje van 41 sec dat die zo groot is 
bagger framerate.. zo krijg je toch nooit een vloeiende icon
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Oh nja ik heb wel de originele..die post ik vanavond wel als ik weer thuis zit...Op zondag 06 januari 2002 14:39 schreef LuNaTiC het volgende:
gek he een filmpje van 41 sec dat die zo groot is
Maaruh zoals je denk ik al ziet heb ik geen enkel verstand hiervan en al helemaal niet van Virtualdub dit is het enige wat ik eruit kon krijgen dus....
wat is het langste dat ik kan hebben en dan toch nog goeie size?
THNX!!!Ik kijk wel ff,maar ik beloof niets
Ik kijk wel ff,maar ik beloof niets
[EDIT]geef dan maar ff het orgineel als je het hebt liggen,dat lukt beter
Verwijderd
ik zit hier bij mn zus dus...Op zondag 06 januari 2002 14:45 schreef Kezmanatic het volgende:
Ik kijk wel ff,maar ik beloof niets
Sorry ik kan hem vanavond pas posten...
maaruh met deze die je nu hebt kan je helemaal nix?
Laat het hier dan maar ff weten
Mwah,de kwaliteit is niet echt bestOp zondag 06 januari 2002 14:49 schreef Rmon het volgende:
[..]
ik zit hier bij mn zus dus...
Sorry ik kan hem vanavond pas posten...
maaruh met deze die je nu hebt kan je helemaal nix?

Het orgineel is hopelijk toch van betere kwaliteit of niet
Wat is het eigenlijk
DivX,Mpeg,DVD-rip,avi?
Hoe beter het orgineel,hoe beter de icon
Kijk maar ff naar de mijne,zijn dvd-rips(zelf gedaan,heb alletwee de films hier liggen,orgineel gekocht
De lengte kan nogal verschillen,mijn langste duurt ongeveer een halve minuut
Verwijderd
De echte is perfecte kwaliteit ik heb de Film the fast and the furious gedownload [Divx] en toen dit stuk eruit geknipt..
[Dit is geen warez toch? ik bied nix aan en vraag nergens om toch?]
Mja ik kan dat originele avi filmpje niet uploaden kheb niet genoeg webspace daarom had ik gisteren ffiez deze gemaakt ffiez gere-sized..mja ..toen werd de kwaliteit echt onwijs verslechterd...
Mja ik kan dat originele avi filmpje niet uploaden kheb niet genoeg webspace daarom had ik gisteren ffiez deze gemaakt ffiez gere-sized..mja ..toen werd de kwaliteit echt onwijs verslechterd...
Mail die avi maar,of als hij te groot is add me maar ICQ ofzo dat je hem dan ff doorstuurtOp zondag 06 januari 2002 15:10 schreef Rmon het volgende:
De echte is perfecte kwaliteit ik heb de Film the fast and the furious gedownload [Divx] en toen dit stuk eruit geknipt..
Verwijderd
Zodra ik thuis ben zal ik het doen..voeg je dan wel ff toe op icq en stuur um...Op zondag 06 januari 2002 15:16 schreef Kezmanatic het volgende:
[..]
Mail die avi maar,of als hij te groot is add me maar ICQ ofzo dat je hem dan ff doorstuurt
Ik wil je alvast bedanken alleen al voor deze moeite thnx...
Verwijderd
Zo, gelijk ff bijna 100% cpu-gebruik dankzij ZefOp zondag 06 januari 2002 17:14 schreef Zef het volgende:
Andrea Corr:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Steve Balmer:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Graag gedaan hoorOp zondag 06 januari 2002 17:59 schreef gillesdegrote het volgende:
[..]
Zo, gelijk ff bijna 100% cpu-gebruik dankzij Zef
Verwijderd
Zijn deze vrij te gebruiken?Op zondag 06 januari 2002 17:14 schreef Zef het volgende:
Andrea Corr:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Steve Balmer:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil die derde van andrea corr gebruiken als icon mag dat?
[tijdelijk tot ik mn The fast and the Furious icon heb]
Verwijderd
Ja hoor, ik gebruik ze zelf ook (inmiddels heb ik er al 15)Op zondag 06 januari 2002 19:27 schreef Rmon het volgende:
[..]
Zijn deze vrij te gebruiken?
Ik wil die derde van andrea corr gebruiken als icon mag dat?
[tijdelijk tot ik mn The fast and the Furious icon heb]
Verwijderd
zooo, inmiddels heb ik met de tips hier een ander icoon gemaakt, maar something tells me dat het nog altijd beter kan
<---
<---
Verwijderd
Oh thnx maar ik zie dat jij hem al hebt ik bedoelde dus eigenlijk de 4e mja..Op zondag 06 januari 2002 20:13 schreef Zef het volgende:
[..]
Ja hoor, ik gebruik ze zelf ook (inmiddels heb ik er al 15)
heeft er iemand anders nog een coole icon?[die ik mag gebruiken tijdelijk?]
Als je een beetje opschiet heb je vanavond nog een TFATF-iconOp zondag 06 januari 2002 20:23 schreef Rmon het volgende:
[..]
Oh thnx maar ik zie dat jij hem al hebt ik bedoelde dus eigenlijk de 4e mja..
Als je van MUSE houdt, mag je 1 van de volgenden gebruiken (ik ben nog steeds bezig met optimizen ook)Op zondag 06 januari 2002 20:23 schreef Rmon het volgende:
[..]
Oh thnx maar ik zie dat jij hem al hebt ik bedoelde dus eigenlijk de 4e mja..
Feeling Good(67KB)
Plug in Baby(86KB)
Uno(83KB)
Bliss(81KB)
Hyper Music(78KB)
New Born(79KB)
Sunburn(98KB)
Unintended(96KB)
(Muscle Museum en nog wat live icons zijn nog in de maak)
Je mag ze allemaal gebruiken (ik wissel ze zelf ook af, dus dan niet zeuren als ik er ook weer 1 van ga gebruiken) en ik heb ze allemaal zelf gemaakt, dus als je ze gebruikt please ff mijn naam erbij zetten ergens in je sig ofzo...
En ja, dit heb ik ge-copy-pasted uit mijn post in de HK
Verwijderd
Op zondag 06 januari 2002 20:34 schreef Kezmanatic het volgende:
[..]
Als je een beetje opschiet heb je vanavond nog een TFATF-icon![]()
Dan ben ik er nog welOp zondag 06 januari 2002 21:04 schreef Rmon het volgende:
[..]
lol nja voor 22:30 benk wel thuis tot hoelaat zit je online?