Toon posts:

Linux ipmasq /apache & Windows 2000 IIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Ik hoop dat ik deze vraag in het juiste forum post)

Ik heb bij mij om de gehele familie op internet te krijgen via chello een linux servertje installed met ipmasq. Zo kan iedereen zorgeloos internetten en staat die oude pc gewoon 24/7 te brommen. Dit werkt allemaal prima en ik vergeet bijna te zeggen dat er apache op geinstalleerd is om mijn website te hosten.

Nu is het volgende het geval. Ik draai zelf Windows 2000 met IIS (Internet Information Server) en ik wil behalve de websites die via de linux machine gehost worden ook 1 website beschikbaar maken voor 'speciale doeleinden'.. Ik wil deze gebruiken om mijn baas een en ander te laten zien van de asp-praktijken waar ik me voor hem mee bezig hou. Is het dan mogelijk dat ik via een bepaalde poort zeg mijn.ip.adr.es:9000 door te lussen naar de IIS? Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan ook proberen apache in te stellen als proxy, dus alle requests voor server/siteIIS moeten dan doorgestuurd worden naar jouw IIS bak.

En anders zal je het idd met portforwarding moeten doen, wat vrij eenvoudig kan met dat ipmasq dacht ik.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Port forwarding indeed

Mive > [forum=23]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand daar een voorbeeld van geven want ik ben druk bezig met die ipfwadm rules van mij maar port forwarding schijnt hij (op mijn manier) niet te snappenn..

Verwijderd

Welke kernel en welke firewall gebruik je?
Er is nogal wat verschil in ipfwadm, ipchains en iptables.

Verwijderd

Oh, als je ipfwadm gebruikt zal je waarschijnlijk ipmasqad nodig hebben voor portforwarden.
Dit zou je in ieder geval bij ipchains wel nodig hebben, ik neem aan onder ipfwadm ook.
Iptables heeft deze functies ingebouwd.

Je kunt je regels hier posten, al vraag ik me af of er veel mensen zijn die echt in ipfwadm zitten, het begint wat bejaard te raken, en iptables is toch echt veel leuker.

Verwijderd

Topicstarter
ipfwadm, 2.2+ kernel

Verder gebruik ik intern een classe C netwerk 192.168.1.x
255.255.255.x

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 15 december 2001 13:01 schreef Blizz¿ het volgende:
ipfwadm, 2.2+ kernel

Verder gebruik ik intern een classe C netwerk 192.168.1.x
255.255.255.x
Mjah, Hier vooral de reply van Jotti is wel van toepassing denk ik :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het nu inderdaad. Beetje flauw voorbeel van 'gebruik de search', want nu weet ik dat het port forwarding heet, maar toen ik vanmorgen deze posting plaatste moest ik dat nog onderkennen en kon ik er dus ook niet op zoeken....

Anyway, ik heb geprobeert om ipmasqadm te installeren op mijn redhat 5.2 machine maar hij mekkert over de afwezigheid van de goede libc6 libs.. ik heb op de errata gekeken van RH52 en daar staat dat de update niet verder gaat dan libc5 dus ik denk niet dat ipmasqadm een oplossing is..

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 10:10 schreef Blizz¿ het volgende:
(Ik hoop dat ik deze vraag in het juiste forum post)

Ik heb bij mij om de gehele familie op internet te krijgen via chello een linux servertje installed met ipmasq. Zo kan iedereen zorgeloos internetten en staat die oude pc gewoon 24/7 te brommen. Dit werkt allemaal prima en ik vergeet bijna te zeggen dat er apache op geinstalleerd is om mijn website te hosten.

Nu is het volgende het geval. Ik draai zelf Windows 2000 met IIS (Internet Information Server) en ik wil behalve de websites die via de linux machine gehost worden ook 1 website beschikbaar maken voor 'speciale doeleinden'.. Ik wil deze gebruiken om mijn baas een en ander te laten zien van de asp-praktijken waar ik me voor hem mee bezig hou. Is het dan mogelijk dat ik via een bepaalde poort zeg mijn.ip.adr.es:9000 door te lussen naar de IIS? Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
je kan dit probleem ook oplossen door een TCP-Wrapper te gebruiken zoals xinetd. dit is binnen rh 5.2 inietd.

Verwijderd

Je zou kunnen proberen ipmasqadm te compileren op jouw libc5, of een binary te vinden voor libc5.

Ik zou ook geen andere software weten dan ipmasqadm.

RedHat 5.2 is wel aardig oud.
Als je dat 24/7 aan internet hebt hangen, hmmmm
De kernel zullen ws wel wat exploits inzitten (welke 2.2 draai je?) en ook apache zou ik niet echt meer vertrouwen.
Waarom update je niet naar een nieuwere versie?

En arpje, hoe wil je met inetd en tcpwrappers een portforward doen? Inetd is bedoeld om services dynamisch mee te starten.
Pagina: 1