HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
ik draai nu iptables, maar met ipchains had je geloof ik ipmasqadm nodig. 't Is iig vrij simpel.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ik wil graag een voorbeeld + uitleg als het kan..
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Hmm, je wilt dus je hele probleem compleet uitgekauwd en opgelost hebben? Ik denk persoonlijk dat je daar niet veel van leert. Heb je al die ipchains howto gelezen?
forwarden doe je dus zoals al is genoemd met ipmasqadm. Ik zou zeggen, bestudeer de output van "ipmasqadm portfw -h". Daar staat de preciese syntax in beschreven. Dit moet je zonder veel moeite kunnen toepassen op jouw specifiek forward probleem.
Mocht je na proberen er niet helemaal uitkomen dan help ik je graag verder, maar complete oplossingen voorkauwen pas ik voor.
forwarden doe je dus zoals al is genoemd met ipmasqadm. Ik zou zeggen, bestudeer de output van "ipmasqadm portfw -h". Daar staat de preciese syntax in beschreven. Dit moet je zonder veel moeite kunnen toepassen op jouw specifiek forward probleem.
Mocht je na proberen er niet helemaal uitkomen dan help ik je graag verder, maar complete oplossingen voorkauwen pas ik voor.
code:
1
| ipmasqadm portfw -a -P tcp -L (ip-van-je-interne-NIC-in-vuurmuur) (poortnummer-wat-je-geaccepteerd-hebt-in-ipchainsinputregel) -R (ip-van-bak-in-LAN) (poortnummer-van-bak-in-LAN) |
Bovenstaande is een quote van Banaan-X die ik met de search op 15 seconden gevonden had...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Lijkt me duidelijk... 
Dat had je misschien met search op 'port forwarden' kunnen vinden dacht ik zo... en idd, van voorgekauwd krijgen leer je niks
Dat had je misschien met search op 'port forwarden' kunnen vinden dacht ik zo... en idd, van voorgekauwd krijgen leer je niks
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1