Toon posts:

poorten range mappen speedtouch pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
poorten range mappen speedtouch pro

Kheb dus gewoon een getweakt Alcatal speedtouch home ADSL modem.

Kweet hoe ik een poort moet mappen met inside en outside addr en port. maar hoe zet je nu een hele portrange in 1x open?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik em op deze manier een beetje omhoog kick, maar
weet niemand er wat van? Of post ik deze nou in de verkeerde rubriek?

Bij voorbaat veel dank voor u spoedige en spontane reaktie.

Verwijderd

Eerst effe goed lezen voor je verder gaat!!!

Kies Start --> Run
*Typ telnet 10.0.0.138
*Druk op enter en voer eventueel je wachtwoord in om in te loggen.
*Typ NAT
Als het goed is heb je nu de volgende prompt:
NAT>

*Typ nu "create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80" en druk op ENTER.

Je hebt nu ingesteld dat alle binnekomende (TCP) pakketjes op poort 80 doorgstuurd worden naar poort 80 van de PC met het IP 10.0.0.150 in het LAN. Om deze instellingen vast te leggen zodat ze niet verdwijnen bij het herstarten van de modem, moeten ze opgeslagen worden. Doe dit met het commando "save".

*Typ save
*Je kunt nu de telnet-sessie afsluiten.

Als je nu poort 80 vervangt door een ander nummer, kun je ook andere poorten open zetten. Bijvoorbeeld om te FTP-en naar je eigen computer :)

Overigens is 10.0.0.150 de PC waar je de poort naar open wilt stellen! Overigens kun je deze info allemaal hier vinden: http://www.bruring.com/adsl

Verwijderd

kijk eens op de volgende site
http://adsltweak.iscool.nl
daar staat een mooie beschrijving hoe nat werkt,
er zijn drie methoden om die nat tabel aan te passen. per poort kan je het aangeven of alle poorten in een keer of via een script

suc6

iemand was me al voor, weer te traag

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie replies, maar kgeloof niet dat jullie mn vraag helemaal hebben gelezen. De vraag was meer over hoe je een poortenrange (<-- let op! RANGE) kan meppen. Kan je dus bijv. de poorten 20 tot en met 80 met 1 commando mappen? Of moet dat dan perse met een scriptje 1 voor 1? :?

Verwijderd

Nee dit kan niet; 1 voor 1!
Maar je kan het modem wel vertellen AL het binnenkomende verkeer door te sturen naar een specifieke PC met het commando "defserver".

Open hiervoor weer een telnet sessie zoals je hierboven hebt gedaan.
Bij stap 3, type je weer "nat" gevolgd door een ENTER.
Vervolgens type je "defserver addr=10.0.0.150" gevolgd door een ENTER.
Ook hier geldt weer: wijzigingen opslaan met het commando "save".

Als je wilt zien wat de default server is, type dan "defserver" gevolgd door een ENTER.
Er verschijnt nu "Default server is 10.0.0.150".

Je kunt met "defserver addr=0" deze optie weer uitzetten. Als je daarna het commando "defserver" geeft, krijg je de volgende tekst: "Default server is undefined".

Let op: DEFSERVER wordt altijd overruled door los gemapte poorten!
(met dank aan Bas voor de tip)

Verwijderd

Ik heb nu zelf een probleempje...
Ik heb een ST Home (pro getweaked) met Skynet-verbinding.

Als ik nu het IP intik van mijn modem, kom ik op de installatiepagina van de modem (!) Dit wou ik ZEKER niet en ik was toch al van plan een webserver te draaien.

Nu draai ik op de server (direct gelinkt met modem) een serverprogramma.
Ik heb dit vroeger al eens gebruikt, dus het programma zelf werkt wel degelijk.
Het IP van mijn PC (server) is 10.0.0.1 (met als sub: 255.0.0.0) en het serverprogje werkt op de standaard poort 80.

Nu heb ik dus via de Telnet-sessie alles gedaan volgens deze site:
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_automap.php

Maar als ik dan het IP-adres intik blijft hij +/- 10 seconden zoeken en geeft hij de zoek-error-pagina van MSN -> De pagina kan dus niet gevonden worden.
Ik heb een index.htm in de rootmap enzo, dus daar kan het niet aan liggen.

Kan iemand mij helpen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik nu het IP intik van mijn modem, kom ik op de installatiepagina van de modem
Heb je het nu over het LAN ip (10.0.0.152 waarschijnlijk) of het WAN (ISP) IP :?

Als je het over je LAN IP hebt: dat is normaal. Zie persoonlijk niet het nut in om deze te veranderen (mits mogelijk), want je kan net zo goed op je LAN meteen connectie maken met de betreffende PC/webserver.

Maar als ik dan het IP-adres intik blijft hij +/- 10 seconden zoeken en geeft hij de zoek-error-pagina van MSN
Ik denk dat je het nu over je WAN IP hebt? Had een zelfde vraag tijdje terug, zie WAN IP niet te bereiken vanaf LAN (Speedtouch 510)
Pagina: 1