Toon posts:

Beamers en schermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft een vraagje over beamers en de schermen ervoor.

Ik ga de 23ste ff een mooie kerstshow geven, alleen mijn vraag is, als ik de beamers achter de schermen wil zetten, zodat hij achterop projecteerd, heb ik daar een speciaal scherm voor nodig? Of kan ik gewoon een diascherm pakken?

Als ik de beamers voor de schermen ga zetten, moet ik weer ruimte vrijmaken voor de mensen die er gaan zitten.

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57
Het projecteren van eenbeamer heb je volgens mij alleen een vlakke witte muur nodig of iets wat er op lijkt. Een dia scherm is ook mogelijk.

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
Wat denk je nu zelf ;)

Als je bedenkt dat een diascherm gemaakt is om juist licht achter tegen te houden en voor te reflecteren, en het feit dat een statief van een diascherm in het midden zit, lijkt me het behoorlijk logisch dat dit een apart scherm moet worden :P Of je moet een laken proberen alst nix mag kosten ;)

(Ook nie vergeten te kijken of je je beeld kunt flippen op je pc / beamer anders staat alles in spiegelbeeld, maar ik neem aan dat je dat al wel bedacht had.)

In God I trust, everyone else pay cash.

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
Op vrijdag 14 december 2001 09:50 schreef Guider het volgende:
Het projecteren van eenbeamer heb je volgens mij alleen een vlakke witte muur nodig of iets wat er op lijkt. Een dia scherm is ook mogelijk.
Lezen is ook een kunst ;)

In God I trust, everyone else pay cash.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 16:06
Een Diascherm houdt het licht inderdaad tegen.

Ik heb wel eens DivX gekeken op een laken, op de achterkant geprojecteerd (in het donker) dan is er geen verschil te zien met de voorkant, maar in een ruimte waar ook maar een beetje licht is kan het volgens mij niet.

Red een boom, eet een bever

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Er zijn speciale schermen voor dit doeleind ik kan alleen even niet op de naam komen "dacht iets van doorzichtscherm"
Maart bij de bekende presentatie bedrijfen is wel informatie beschikbaar

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Inderdaad: doorzichtschermen of retro-schermen zijn de oplossing.

Let wel op dat je beamer genoeg licht geeft, omdat zo'n doorzichtscherm natuurlijk heel wat licht tegenhoudt.

Een doorzichtscherm is overigens minder gevoelig voor omgevingslicht dan een reflectiescherm, zodat het contrast beter blijft bij veel omgevingslicht.

Verder moet je genoeg ruimte achter de schermen hebben om je beamer op de goede afstand tot het scherm te kunnen zetten. Denk bij een scherm van 2.40m breedte aan een meter of 3,5 tot 5 afstand.

Een andere oplossing is een retro-box, waarbij de beamer vertikaal staat en via een spiegel op een doorzichtscherm projecteert. Neemt minder ruimte in beslag, is wel vreselijk duur.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
hmz, heb alleen de beschikking over 2 diaschermen, en ja ik had er niet bij na gedacht over dat statief. |:(
Nou dan moet ik maar de beamer voor het diascherm zetten. Maar dat mag de show natuurlijk niet verpesten.
Pagina: 1