Kijk mijn chello (spijkenisse, regio r'dam) eens storing hebben
Als Say Hello mede-employees misschien iets weten, dat bedoelde ik eigenlijkOp donderdag 13 december 2001 20:37 schreef -Rob- het volgende:
[..]
Huh
Drie keer raden wat ze om 9 uur gaan zeggenOp donderdag 13 december 2001 20:40 schreef mafiasven het volgende:
argghh na 10 keer op reply knopje gedrukt te hebben doet die t .. bel je de klantenservice op "we verwachten de storing om 8 uur verholpen te hebben". Bel je om 8 uur "we verwachten de storing om 9 uur opgelost te hebben"
sjello![]()
(mij zeiden ze dus 01:00 uur)
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Chello Hilversum ligt niet compleet op z'n gat.
Ik zit in het centrum en heb hier gelukkig nog steeds verbinding.
*klop klop*
Een newbie vriend van me die aan de andere kant van Hilversum woont had de helpdesk opgebeld om te vragen hoe lang het ging duren.
Hebben die schurken hem wijsgemaakt dat z'n netwerkkaart stuk is en dat ie maar een nieuwe moest kopen als ie het morgen nog niet deed!!!
*klop klop*
Een newbie vriend van me die aan de andere kant van Hilversum woont had de helpdesk opgebeld om te vragen hoe lang het ging duren.
Hebben die schurken hem wijsgemaakt dat z'n netwerkkaart stuk is en dat ie maar een nieuwe moest kopen als ie het morgen nog niet deed!!!
waar kan ik die storingspagina vinden op de chello site. Want die zie ik nergens.
Hier ook down, Leeuwarden.
Tevens 0800-1424: helemaal ingesprek.
Tevens 0800-1424: helemaal ingesprek.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Fuck Chello !!!
De hele dag keihard gewerkt en dan denk je ff lekker te surfen
op je peperdure abonnementje.
Nix, nada ,noppes ......
Zelfs mijn vertrouwde 0800-1424 is overbelast.
Dankzij AteLLa en zijn ADSL connexion kan ik toch nog ff mijn gal spugen over het slechtste bedrijf van Nederland
Die 28% inkorting op het personeel wordt onze ondergang.
Waar zijn onze rechten dan ???
Doen jullie mee ??
De hele dag keihard gewerkt en dan denk je ff lekker te surfen
Nix, nada ,noppes ......
Zelfs mijn vertrouwde 0800-1424 is overbelast.

Dankzij AteLLa en zijn ADSL connexion kan ik toch nog ff mijn gal spugen over het slechtste bedrijf van Nederland

Die 28% inkorting op het personeel wordt onze ondergang.
Waar zijn onze rechten dan ???
Doen jullie mee ??
0800-1424 werkt weer: landelijk storing, krijg niemand aan de lijn. Ze verwachten het om 10 uur te hebben verholpen.
ff wachten hier in Amsterdam; heeft te maken met de oostenwind? Hier nu -2 gradenOp donderdag 13 december 2001 21:36 schreef jelmervos het volgende:
Chello werkt momenteel weer hier: Leeuwarden.
Hehe, oke.Op donderdag 13 december 2001 21:37 schreef AteLLa het volgende:
[..]
ff wachten hier in Amsterdam; heeft te maken met de oostenwind? Hier nu -2 graden
woohoo, hij doet het weer..
(Chello Eindhoven) Zolang dit eenmalig is vind ik het niet erg.
Maar ik kreeg geen IP meer, es ff kijken of ik nou een nieuw ip heb gekregen.
Maar ik kreeg geen IP meer, es ff kijken of ik nou een nieuw ip heb gekregen.
aaaaaaaaaaa een storing, dat zou de rede zijn waarom ik niet vanaf mijn werk via thms op mijn pc kan
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Whoooohhhhooooooo 
Hehe, vanaf 19:00 uur plat, alleen maar icq-en, msn-en en Morpheusen. Heb maar even mn mp3 collectie uitgebreid. En een beetje op ipadressen gesurfd, maar dat schiet niet echt op...
* BreadFan is weer happy!
Hehe, vanaf 19:00 uur plat, alleen maar icq-en, msn-en en Morpheusen. Heb maar even mn mp3 collectie uitgebreid. En een beetje op ipadressen gesurfd, maar dat schiet niet echt op...
* BreadFan is weer happy!
ik heb al de hele week deze problemen.
vanochtend leek het beter te gaan.
en die klote helpdesk ho maar, daar kom je niet door.
na 5x je postcode ingetikt te hebben krijg je mededeling dat het te druk is. jajah , al een week lang
chello
vanochtend leek het beter te gaan.
en die klote helpdesk ho maar, daar kom je niet door.
na 5x je postcode ingetikt te hebben krijg je mededeling dat het te druk is. jajah , al een week lang
chello

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Hij doet het hier ook weer :-)
kheb alleen een heel vaag IP gekregen namelijk :
62.163.44.X
kheb alleen een heel vaag IP gekregen namelijk :
62.163.44.X
edit:
Met die X bedoel ik een cijfer maar ik heb geen zin om me hele IP hier te zetten
Met die X bedoel ik een cijfer maar ik heb geen zin om me hele IP hier te zetten
Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?
hmm ZAANDAM IS UP 
eindelijk niet normaal...HOPE DAT ZE SNEL FAILLIET GAAN DIT KANKER MENSEN...
NIET NORMAAL..
hmm maarja , oo ja die shit van postcode is helemaal erg..als je ze belt moet je eerst je postcode invoeren..en als je iemand aan de lijn krijgt gaan ze het weer vragen...vat het niet...bullshit gewoon
UPC GA FAILLIET
hehe overigens mijn inet is wel zwaar snel voor het eerst nu
Niemand online dus hhehehe
eindelijk niet normaal...HOPE DAT ZE SNEL FAILLIET GAAN DIT KANKER MENSEN...
NIET NORMAAL..
hmm maarja , oo ja die shit van postcode is helemaal erg..als je ze belt moet je eerst je postcode invoeren..en als je iemand aan de lijn krijgt gaan ze het weer vragen...vat het niet...bullshit gewoon
UPC GA FAILLIET
hehe overigens mijn inet is wel zwaar snel voor het eerst nu
Niemand online dus hhehehe
De servers in Arnhem zijn nog steeds down, chello werkt in oa heel Gelderland dus nog niet. Maar bij mij wel, want ik gebruik de euronet DNS server en laat mn computer gewoon aan staan omdat de DHCP ook down is.
Hier in Haarlem gaat surfen alleen nog via proxy.
Kon net wel Tactical Operations online spelen.
En ik kon net weer mijn mail ophalen!
Dus er zit schot in.
Kon net wel Tactical Operations online spelen.
En ik kon net weer mijn mail ophalen!
Dus er zit schot in.
Verwijderd
Haha, ben er weer, het leuke van off-line zijn is het weer online komen! 3 uurtjes in de maand kan ik nog wel zonder, maar nu is het wel weer mooi geweest. Ok, weinig toegevoegde waarde, maar moest het ff kwijt
Hier in Friesland(tenminste in Drachten) was die ook plat... meteen gekeken of het aan de instellingen lag maar nu ik dit zo zie blijkt het (alweer) chello te zijn
Hej Pc123, zou het het echt geen een twee drietje zijn van de 500 jongens en meiden die vandaag, vlak voor Kerst enzo op straat zijn gezetOp donderdag 13 december 2001 22:02 schreef Pc123 het volgende:
De servers in Arnhem zijn nog steeds down, chello werkt in oa heel Gelderland dus nog niet. Maar bij mij wel, want ik gebruik de euronet DNS server en laat mn computer gewoon aan staan omdat de DHCP ook down is.
Waarschijnlijk zou ik daar ook aan hebben meegewerkt
De DNS en de DHCP lijken het hier weer te doen, maar er zijn nog een aantal servers downe er is nog steeds wat packetloss en soms doet ie het ff niet. Het probleem is dus nog niet helemaal opgelost.
Maar hoe kan dit gebeuren, alle servers over in het land down??? Dat zou toch nooit mogen gebeuren!
Maar hoe kan dit gebeuren, alle servers over in het land down??? Dat zou toch nooit mogen gebeuren!
* Klovan kan nu ook eindelijk weer internetten 
eerst lag de gateway d'r uit, toen de DNS en toen weer de gateway, toen deed de gateway het weer, maar de rest van het Inet het niet meer..
een MSN doet het nu ook sinds 1 minuut
eerst lag de gateway d'r uit, toen de DNS en toen weer de gateway, toen deed de gateway het weer, maar de rest van het Inet het niet meer..
een MSN doet het nu ook sinds 1 minuut
Awww wat is het toch jammer als internet er even uit legt, het hele leven is ontregeld
.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
* Korras heeft alleen een paar keer een halve minuut geen DNS gehad.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
[ingebeld met DDS mode]
Krijgen mensen nou een ander IP? ik hoop van niet! Moet ik weer xs4all bellen om hun DNS servers te updaten naar me nieuwe IP
Vandaag bericht gehad dat de KPN me tel lijn gaat doormeten voor ADSL
Dahaaag Chello!!
Krijgen mensen nou een ander IP? ik hoop van niet! Moet ik weer xs4all bellen om hun DNS servers te updaten naar me nieuwe IP
Vandaag bericht gehad dat de KPN me tel lijn gaat doormeten voor ADSL
Dahaaag Chello!!
Hij doet het weer...! 
Hier in Marrum (vlakbij Leeuwarden) heeft hij er ook enkele uren uitgelegen.
Hier in Marrum (vlakbij Leeuwarden) heeft hij er ook enkele uren uitgelegen.
Verwijderd
als jullie nog geinteresseert zijn in wat er aan de hand was;
Datum 29-11-2001
Begintijd: 01:16:09
Eindtijd: onbekend
Type melding: storing
IVR ingesproken Niet ingesproken ingesproken
Regio: UTH
Onderwerp: 664: storing internet AANMELDING ah01rs01 niet bereikbaar
Symptomen: klanten zijn online, maar hebben geen verbinding buiten het brain netwerk
Akties: klant informeren, geen cases
CSS ticket 664
CGSC ticket
CSS Aktie cGSC, NOC (ams), DTOC en Field Support geinformeerd
zijn alle technische teams
Extra Informatie Op het moment zijn er problemen met ah01rs01 waardoor heel Friesland, Flevoland, Gelderland en een deel van Brabant op het moment geen internet
oftewel heel Nederland
verbinding heeft. Klanten zijn online en kunnen de gateway pingen maar komen niet buiten het brain netwerk. En kunnen ook geen dns servers bereiken op het moment behalve die van chello. Het APS systeem is ook niet bruikbaar voor klanten.
lijkt weer opgelost te zijn.
Datum 29-11-2001
Symptomen: klanten zijn online, maar hebben geen verbinding buiten het brain netwerk
CSS ticket 664
CGSC ticket
CSS Aktie cGSC, NOC (ams), DTOC en Field Support geinformeerd
Extra Informatie Op het moment zijn er problemen met ah01rs01 waardoor heel Friesland, Flevoland, Gelderland en een deel van Brabant op het moment geen internet
* Klovan had 2.5x ISDNOp donderdag 13 december 2001 22:39 schreef AteLLa het volgende:
Blij dat bijna iedereen weer aan de I-bak zit ga ik weer terug naar mijn draadje, want:
[afbeelding]
Hier in amsterdam noord doet het het anders nog steeds niet 
Er knippert een lampie op me modem, die ernaast brand continu. Maar weer ff me modem resetten dan..
Er knippert een lampie op me modem, die ernaast brand continu. Maar weer ff me modem resetten dan..
Ik had net weer 155 kb/secOp donderdag 13 december 2001 22:47 schreef Klovan het volgende:
[..]
* Klovan had 2.5x ISDNen dan noemen ze dat nog steeds voldoende
wat zou 180k/s zijn, lichsnelheid
![]()
19 x ISDN!!
Ja.Tuurlijk, denk dat Gerben ook wel een verhaaltje heeftOp donderdag 13 december 2001 22:45 schreef Chellosupport het volgende:
Klanten informeren: hoe dan 0800-1424 tututututututu en de website niet bereikbaar
Niet voor je ex-colleges bedoeld maarruh
Nway bedankt voor je reactie, toppie
In Twello is ie weer ok! ( 3 dagen lang storing
)
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Twello en Chello klinkt wel leuk , happy for youOp donderdag 13 december 2001 23:04 schreef Raaaaaap het volgende:
In Twello is ie weer ok! ( 3 dagen lang storing)
Verwijderd
Chello server Arnhem deed het vanmiddag heel eventjes niet (5 min.) maar daarna bij mij gelukkig wel weer...
Chello is hier nu op dit moment weer errug brak aan het worden
Ik heb geloof ik weer te vroeg gejuigd
Kan weer geen site benaderen zonder proxy aan te zetten.
Nou ik ga nu pitten en hoop dat morgen als ik wakker word weer alles normaal is.
Want ik kan niet zonder mijn internet
Nou ik ga nu pitten en hoop dat morgen als ik wakker word weer alles normaal is.
Want ik kan niet zonder mijn internet
Ke doe ff een check op mijn andere pjoeterOp donderdag 13 december 2001 23:34 schreef jelmervos het volgende:
Chello is hier nu op dit moment weer errug brak aan het worden
hmmz hiero alle sites eruit behalve Got... echt raar
rest van dag geen last van gehad
-
Ghehe ik kom net thuis, en wou al de Lieve adjes induiken, maar zag deze draad staan, ik begrijp dat je de topic-titel hernoemt hebt???Op donderdag 13 december 2001 20:26 schreef johnny appleseed het volgende:
Uit andere thread:
[..]
If so, oke.........
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Ga naar Tools in je IE explorer (als je die hebt)Op donderdag 13 december 2001 23:39 schreef xonide het volgende:
hmmz hiero alle sites eruit behalve Got... echt raar
dan naar internet options-->connection LAN aanklikken
en deze proxy invullen: 194.65.77.2 poort 80
Het gaat nog wel traag maar je kunt iedere site in iedergeval weer benaderen.
Verwijderd
Hmm, hij doet t weer, was maar filmpje gaan kijken om de tijd te verdoen 
Btw, op http://test.brabant.upc.nl/bb/ zie ik nog behoorlijk wat rooie lampies
Btw, op http://test.brabant.upc.nl/bb/ zie ik nog behoorlijk wat rooie lampies
Tijd om dat wachtwoord weer eens te veranderenOp donderdag 13 december 2001 22:45 schreef Chellosupport het volgende:
Datum 29-11-2001
CSS ticket 664
CGSC ticket
CSS Aktie cGSC, NOC (ams), DTOC en Field Support geinformeerdzijn alle technische teams
![]()
Extra Informatie Op het moment zijn er problemen met ah01rs01 waardoor heel Friesland, Flevoland, Gelderland en een deel van Brabant op het moment geen internetoftewel heel Nederland
verbinding heeft. Klanten zijn online en kunnen de gateway pingen maar komen niet buiten het brain netwerk. En kunnen ook geen dns servers bereiken op het moment behalve die van chello. Het APS systeem is ook niet bruikbaar voor klanten.
I want to live forever, so far.. so good.
Bij mij net ook weer rete snel..........Op donderdag 13 december 2001 23:45 schreef AteLLa het volgende:
59 KB/sec op 5MB bestand. Voor mij niets bijzonders
Grrr, grrr, grrr en nog eens grrr
Ik heb mooi wel weer inzitten bellen net om mijn veilinkjes in Amerika niet mis te lopen, trage strontzooi.....
Als jij vandaag de zak zou hebben gekregen dan...........Op donderdag 13 december 2001 23:52 schreef BYM het volgende:
[..]
Bij mij net ook weer rete snel..........
Grrr, grrr, grrr en nog eens grrr
Ik heb mooi wel weer inzitten bellen net om mijn veilinkjes in Amerika niet mis te lopen, trage strontzooi.....
Staken mag toch ook?
Lijkt er op dat de DNS servers weer eens onbereikbaar zijn vanaf haarlem. Kan ze niet pingen.
Dus gebruik ik tijdelijk maar even de DNS servers van xs4all. (daardoor kan ik nu ook op GoT)
Moet wel zeggen dat het rete snel is nu iedereen niet kan internetten..
Dus gebruik ik tijdelijk maar even de DNS servers van xs4all. (daardoor kan ik nu ook op GoT)
Moet wel zeggen dat het rete snel is nu iedereen niet kan internetten..
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Waar heb je het over, is er een landelijke UPC-medewerker-de-laan-uit-dag dan?? (ja ik zit ziek thuis dus ik ben echt nergens van op de hoogte op het ogenblik)Op donderdag 13 december 2001 23:58 schreef AteLLa het volgende:
[..]
Als jij vandaag de zak zou hebben gekregen dan...........
Staken mag toch ook?
het zal wel weer aan mij liggen maar ik heb de hele dag geinternet met chello. en geen enkel probleem. heb zelfs gecounterstriked
chello@landsmeer
chello@landsmeer
Het was net weer even 30 minuten down ofzo. Vaag.
Verwijderd
Mmm, bij mij ligt het er nu nog steeds uit, maar zelfs met tmfweb kan ik een aantal amerikaanse sites niet bereiken (bv Amazon).
Lekker begin van de kerstvakantie zo
Lekker begin van de kerstvakantie zo
Ik heb hier in Rotterdam niet al te veel gemerkt van de storing, behalve dat de ping voor mijn gehoste games erg slecht was voor mensen buiten chello, maar dat was ook al bekend.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
hier in Eindhoven is chello ook errug traag vanavond
en nu nog
Oke hij heeft er alweer enkele uren uitgelegen. 
De tweede keer vanavond al maar nu issie net 1 minuut weer terug.

De tweede keer vanavond al maar nu issie net 1 minuut weer terug.
Zo traag als een hoop stront
Chello
Stelletje kl@@#z&*^n!!!
Hier in Leeuwarden is het naar mijn idee de DNS
Chello

Stelletje kl@@#z&*^n!!!
Ik zit hier ook bij Chello (vlakbij Leeuwarden) hij heeft er tweemaal enkele uren uitgelegen maar over de snelheid heb ik niks te klagen.Op vrijdag 14 december 2001 01:51 schreef svdmeer het volgende:
Zo traag als een hoop stront
Chello![]()
![]()
![]()
Stelletje kl@@#z&*^n!!!
Verwijderd
Ach, 't was maar vijf minuutjes bij mij dus niks ergs 
Chello weer up, en door downloaden met 300 kB/sec
Chello weer up, en door downloaden met 300 kB/sec
volgende ochtend, check goede morgen.
Ik zit ook vanaf gisteren zonder chello-internet en heb geen 56kmodempje bij de hand
(ook niet eens een telefoonlijn realiseer ik me nu)
'k woon in Hilversum.
Maar het verhaal dat het dus vannacht om 01:00 weer up zou zijn is dus ook niet waar want vanachtend voordat ik naar me werk ging was het nog steeds zo dood als een pier
Ik zit ook vanaf gisteren zonder chello-internet en heb geen 56kmodempje bij de hand
'k woon in Hilversum.
Maar het verhaal dat het dus vannacht om 01:00 weer up zou zijn is dus ook niet waar want vanachtend voordat ik naar me werk ging was het nog steeds zo dood als een pier
edit:
of moet je perse het modem resetten?, misschien een betje een n00b vraag maar ik heb dat netwerkje bij mij in huis(studentenhuis) niet aangelegd en ik hang er alleen aan en ben momenteel de enige thuis, hoe doe je dat stekker eruit stekker erin? of gaat het iest geavanceerder
of moet je perse het modem resetten?, misschien een betje een n00b vraag maar ik heb dat netwerkje bij mij in huis(studentenhuis) niet aangelegd en ik hang er alleen aan en ben momenteel de enige thuis, hoe doe je dat stekker eruit stekker erin? of gaat het iest geavanceerder
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
och, dan weten de goede tweakertjes hiet tenminste dat er alles aan gedaan wordt. het is niet dat ik "gevoelige" informatie vrijgegeven heb.Op donderdag 13 december 2001 23:43 schreef Warbringer het volgende:
[..]
Tijd om dat wachtwoord weer eens te veranderen
hoe staat het met de kansen voor het voortbestaan van "onze" helpdesk Warbringer? worden wij afgehakt of gaat de bijl er ergens anders in?
Wat er gisteren plat lag waren 2 DNS servers, namelijk de 212.142.28.66 en 67. Je kunt het gewoon simpel oplossen door effe anders chello DNS servers te pakken, bijv. de 212.83.68.130 en 131... Bij mij heeft het er dus maar een minuutje uitgelegen
...
ow als alleen die dns servers plat liggen is het landelijke storing.
ik gebruik de a2k dns servers de 62 reeks. en deze gebruik amsterdam en omgeving vandaar dat nog alles werkte bij mij
ik gebruik de a2k dns servers de 62 reeks. en deze gebruik amsterdam en omgeving vandaar dat nog alles werkte bij mij
Gisteravond 21:30 -> 0800-1424.. Er is op dit moment een storing in uw regio we verwachten deze om 22:00 te hebben opgelost.
(ruim) na 22:00 -> geen internet -> 0800-1424.. De helpdesk is tot 22:00 bereikbaar. (Iets zegt me dat dit geen toeval is) Blijft u aan de lijn, U wordt doorverbonden met de technische dienst -> klik, tuut tuut tuut tuut.
Fijne technische dienst dan. Wordt zeker doorgeschakeld naar iemand thuis die het niet trekt dat om 23:45 continue gebeld wordt
(ruim) na 22:00 -> geen internet -> 0800-1424.. De helpdesk is tot 22:00 bereikbaar. (Iets zegt me dat dit geen toeval is) Blijft u aan de lijn, U wordt doorverbonden met de technische dienst -> klik, tuut tuut tuut tuut.
Fijne technische dienst dan. Wordt zeker doorgeschakeld naar iemand thuis die het niet trekt dat om 23:45 continue gebeld wordt
no animals were harmed during the production of this message
mijn lampie knippert op me kabelmodem, dus dat ligt niet aan DNS servers hoor. Ik krijg geen IP meer van cHELLo. Hopen dat HCCnet en de KPN opskieten met mekstriek..
mijn gateway is nog maar 9 uur de lucht in
de snelheid is ook weer goed
edit:IP Address : 212.187.103.1
HostName : ah00rs02.brain.upc.nl
Operating System : Catalyst 6kMsfc
Time to live (TTL) : 255 (255) - Same network segment
SNMP info (system)
sysDescr : Cisco Internetwork Operating System Software IOS (tm) MSFC Software (C6MSFC-IS-M), Version 12.1(3a)E4, EARLY DEPLOYMENT RELEASE SOFTWARE (fc1) Copyright (c) 1986-2000 by cisco Systems, Inc. Compiled Sat 14-Oct-00 00:01 by eaarmas
sysUpTime : 9 hours, 32 seconds
sysContact : UPC.nl National Operations +31 318 696262
sysName : ah00rs02.brain.upc.nl
sysLocation : Arnhem Nuon Gebouw Utrechtseweg 68
Object ID : 1.3.6.1.4.1.9.1.258 (Catalyst 6kMsfc)
Vendor : cisco
Behaalde download snelheid: 1143 Kbit/sec
142.9 KByte/sec
17.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Hey hoe check je hoe lang die gateway alweer up is ?Op vrijdag 14 december 2001 10:09 schreef Klovan het volgende:
mijn gateway is nog maar 9 uur de lucht in
[..]
edit:
[..]
Ik zit dus ook in Hilversum (postcode 1217) erg dicht bij het centrum, zo niet het centrum, en ik heb sinds gisteren 16:00 niet 1 x verbinding gehad. Zijn er meer mensen uti Hilversum die nog steeds nix hebben.Op donderdag 13 december 2001 20:47 schreef Kokkers het volgende:
Chello Hilversum ligt niet compleet op z'n gat.
*klop klop*
als n00b in het aanleggen van het thuis-LANetje(heb het zelf ook niet gedaan)Moet je je modem resetten om verbinding te krijgen met sjello als die het weer doet? en zo ja hoe reset je dat ding
dat kan je met behulp van SNMP uitlezenOp vrijdag 14 december 2001 10:17 schreef Trancer het volgende:
[..]
Hey hoe check je hoe lang die gateway alweer up is ?
weet niet of dit programma'tje genoemt mag worden, vast wel hoop ik
LANguard Network Scanner & Port scanner
What is LANguard Network Scanner?
LANguard Network Scanner is a freeware security & port scanner to audit your network security. It scans entire networks and provides NETBIOS information for each computer such as hostname, shares, logged on user name. It does OS detection, password strength testing, detects registry issues and more. Reports are outputted in HTML.
Verwijderd
Postcode 1218 hier. Sinds een uur of 10/11 gisteravond weer onlineOp vrijdag 14 december 2001 10:26 schreef aardbeix15 het volgende:
[..]
Ik zit dus ook in Hilversum (postcode 1217) erg dicht bij het centrum, zo niet het centrum, en ik heb sinds gisteren 16:00 niet 1 x verbinding gehad. Zijn er meer mensen uti Hilversum die nog steeds nix hebben.
als n00b in het aanleggen van het thuis-LANetje(heb het zelf ook niet gedaan)Moet je je modem resetten om verbinding te krijgen met sjello als die het weer doet? en zo ja hoe reset je dat ding
Ik zit in het A2000 netwerk, misschien zit daar het verschil?
zou kunnen ja maar ik wete iegenlijk niet of ik wel of niet in het A2000 netwerk zit, hoe kan ik dat zien(in de headers van mailberichten bv. dan loopt ik wel via ams.chello maar nix met A2000)Op vrijdag 14 december 2001 11:08 schreef R0decker het volgende:
[..]
Postcode 1218 hier. Sinds een uur of 10/11 gisteravond weer online
Ik zit in het A2000 netwerk, misschien zit daar het verschil?
anyway ik zit nu ergens anders in H'sum op een e2 verbinding maar als ik thuis kom vanmiddag verw8 ik wel weer dat Chello up is.
ik heb gewoon chello.nl dus daar zal het aan liggenOp vrijdag 14 december 2001 11:15 schreef R0decker het volgende:
Kan je zien aan je hostname. Die is dan iets als nodexxx.a2000.nl
Verwijderd
Hmmm... er is nu nog een storing op het Brain netwerk in heel nederland. modem is online maar geen of nauwelijks verbinding zijn de symptonen.
wat het ook was gisteren, het hele netwerk is grondig van slag.
wat het ook was gisteren, het hele netwerk is grondig van slag.
Ooow hier (Leeuwarden) werkt het wel gewoon.
En lekker snel ook.
En lekker snel ook.
het was weer plaatselijk, ik lag er nie uit maar mijn vriend 1 straat verder wel
boeie heb nog steeds een uptime van 400 uur zonder 1 enkel storing

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
De resultaten van mijn gebiedje net boven Amsterdam van de laatste 24 uur en laatste week:

Ik heb de afgelopen dagen heel veel tijd gehad om andere dingen te doen.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Verwijderd
ik heb gisteren ook maar eens iets aan me sociale contacten gedaanOp vrijdag 14 december 2001 16:26 schreef twmc het volgende:
De resultaten van mijn gebiedje net boven Amsterdam van de laatste 24 uur en laatste week:
[afbeelding]
Zo zie je maar dat een landelijke chello storing ook nog ergens goed voor is
I want to live forever, so far.. so good.
Ik heb toch niet teveel kontjes geschopt de afgelopen 6 weken
Ik bedoel dat we nu straf hebben of zo 
Nah denk ut niet dat het wat uitmaakte, hier wel verbinding, maar met 20KB/sec.
Nah denk ut niet dat het wat uitmaakte, hier wel verbinding, maar met 20KB/sec.
Ik woon in Almere (1317),en ik heb nog steeds geen Internet via Chello sinds gisteren 
Ik krijg geen IP,helemaal niks.
Al een paar keer de modem gereset,etc.
Helemaal niks nada noppes
En het ging zo goed de laatste tijd.
Ik vraag me trouwens af,of er op dit moment nog wel aan gewerkt wordt.
Het weekend staat voor de deur,en uit ervaring weet ik,dat er in het weekend weinig tot geen storingen verholpen worden.
Ik krijg geen IP,helemaal niks.
Al een paar keer de modem gereset,etc.
Helemaal niks nada noppes
En het ging zo goed de laatste tijd.
Ik vraag me trouwens af,of er op dit moment nog wel aan gewerkt wordt.
Het weekend staat voor de deur,en uit ervaring weet ik,dat er in het weekend weinig tot geen storingen verholpen worden.
Verwijderd
aan storingen die meer dan 1 klant betreffen worden ook in het weekend gewerkt.
officieel is de grote storing opgelost, enkel nog wat Probleempjes in het Brain Netwerk. dit zou verband kunnen hebben, maar ik betwijfel het.
hoe branden je lampjes en wat voor modem heb je?
officieel is de grote storing opgelost, enkel nog wat Probleempjes in het Brain Netwerk. dit zou verband kunnen hebben, maar ik betwijfel het.
Verwijderd
Hmm chello@arnhem was de afgelope 2.5 uur errug slecht.. kon wel uploaden maar geen pag. meer openen..

Ik heb een Terayon modem,en online brand gewoon.Op vrijdag 14 december 2001 22:31 schreef Chellosupport het volgende:
aan storingen die meer dan 1 klant betreffen worden ook in het weekend gewerkt.
Inmiddels werkt het weer,en heb een ander IP adres gekregen.
Ik zal even vertellen wat er allemaal aan vooraf ging:
Vanmorgen gebeld,en doorverbonden naar de Chello helpdesk.
Na alles doorgenomen te hebben,zal er een monteur geinformeerd worden.
Kan wel 24uur duren
Affijn,ik me pc weer opnieuw geboot en zo rond 14:30uur kreeg ik zowaar weer een IP adres (10.x.x.x),en dat was alvast een goed begin.
Visualroute gestart en even kijken of de test server te bereiken was.
Inderdaad,maar nog niet in m'n browser.
Dus het IP adres van de testserver maar genomen,en inderdaad,er gebeurde wat.
Ik kwam toen op een Chello pagina die aangaf dat er een probleem met m'n verbinding is (dat wist ik toch al
Hoe het precies heette weet ik niet meer,maar ik kon door in te loggen met m'n gebruikersnaam en password,een paar stappen volgen om het probleem proberen op te lossen.
Serienummer van modem invullen en locatiecode
Locatie zal wel postode zijn,dus dat ingevuld.
Nog even checken of alles klopt verder (mac-adres van NIC in pc onder andere)en versturen maar.
Toen kwam de melding dat ik de modem en pc opnieuw moest opstarten
Naar beneden lopen,stekker van modem eruit,even 10 seconden wachten en er weer in.
Weer naar boven lopen,pc aan,en kreeg een IP adres wat begon met 169 geloof ik.
IPconfig /release en daarna renew gedaan,..niks weer 0.x.x.x
PC weeeeeer opnieuw gereboot en VOILA eindelijk weer een vertrouwd IP adres (213.x.x.x).
De lease was 1 uur,maar na een renew,is het weer een week,en ik weer blij
Verwijderd
169.x.x.x is een IP wat windows standaard toekent als hij geen IP terug krijgt van de DHCP zover ik weet.Op zaterdag 15 december 2001 14:52 schreef MarElo het volgende:
Weer naar boven lopen,pc aan,en kreeg een IP adres wat begon met 169 geloof ik.
IPconfig /release en daarna renew gedaan,..niks weer 0.x.x.x
Maar het werkt weer overal begrijp ik?
Vreemd dat ik dan eerst de hele tijd een 0.x.x.x adres krijg ipv het 169.x.x.xOp zaterdag 15 december 2001 15:08 schreef thaduck het volgende:
[..]
169.x.x.x is een IP wat windows standaard toekent als hij geen IP terug krijgt van de DHCP zover ik weet.
Maar het werkt weer overal begrijp ik?
Of het nu overal werkt,dat weet ik niet
hier de hele week al perfecte verbinding in Spijkenisse
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.