• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
ook leuk, blikje op de lamp, en met je vinger ertegenaan...

Met de hand:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/thunderlamp/Image3.jpg

Let the fun begin!, >:)

Matig, hoor nix en ruik ook nog nix...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/thunderlamp%20exp/Image3.jpg

Ahhhhhh, ja das beter, dit ruikt ook al wat :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/thunderlamp%20exp/Image2.jpg

Mijn arme vinger na mijn expirimenten met de tesla lamp
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/thunderlamp%20exp/Image1.jpg

Hier nog een filmpje van het geheel:
KLIK!!
EDIT: is een Windows Media file, dus *.wmf

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 22:16
unable to download compressor.
wat las ik zo'n ding voro 50 ,- ??
kan me herinneren dat die dingen een paar jaar geleden wel 250,- of 300,- kostten..

• PsYgHo
Op donderdag 13 december 2001 23:28 schreef RelaXXinG het volgende:
unable to download compressor.
wat las ik zo'n ding voro 50 ,- ??
De mijne was 37,95 bij AXION, is een soort van aldi / lidle voor alles en nog wat, maar geen levensmiddelen.. Komen veel mensen die niet zo draagkrachtig zijn, maar ook die dat wel zijn voor deze gadgets >:), speel goed, deo, shampo, etc..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Autch that gotta hurt >:)

[ Voor 253% gewijzigd door Lars The 18th op 25-03-2006 20:28 ]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03 22:03
Idd 50 piek bij de blokker! :)

• PsYgHo
Op vrijdag 14 december 2001 00:52 schreef Lars The 18Th het volgende:

[..]

Autch that gotta hurt >:)
Viel wel mee, werd alleen een beetje warm, 't stinkt meer dan dat het pijn doet >:)

• RelaXXinG
Op vrijdag 14 december 2001 02:37 schreef Jasper het volgende:
Idd 50 piek bij de blokker! :)
zijn die dan wel van goeie kwaliteit en mooi ?

Verwijderd

ik wou ook zo'n bol bij de blokker halen... maarja was toen al uitverkocht :(, vraag er wel een voro kerst ofzo. die dingen zijn echt stoer

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op vrijdag 14 december 2001 12:25 schreef RelaXXinG het volgende:

[..]

zijn die dan wel van goeie kwaliteit en mooi ?
Ja hoor is wel goed ding, zit ook nog een knopje op dat hij flitst op de maat van de muziek :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 13:05 schreef Famoso het volgende:

[..]

Ja hoor is wel goed ding, zit ook nog een knopje op dat hij flitst op de maat van de muziek :)
whaha vet! ik moet echt zo'n ding hebben :9

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
moet ik ook hebben :)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:01
Op donderdag 13 december 2001 23:10 schreef psygho het volgende:
blaat
hehe ook ff proberen, lukt het ook gewoon door een ijzeren pin ertegenaan te houden??

maar hoe werkt zo'n ding nu eigenlijk??

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 23:10 schreef psygho het volgende:
ook leuk, blikje op de lamp, en met je vinger ertegenaan...

Met de hand:
[afbeelding]

Let the fun begin!, >:)

Matig, hoor nix en ruik ook nog nix...
[afbeelding]

Ahhhhhh, ja das beter, dit ruikt ook al wat :)
[afbeelding]

Mijn arme vinger na mijn expirimenten met de tesla lamp
[afbeelding]

Hier nog een filmpje van het geheel:
KLIK!!
EDIT: is een Windows Media file, dus *.wmf
Er zit een schaamhaar op je camera

• LiquidSmoke
haha, je hebt gelijk, bahbah, cybersex!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:59

Mindwalker

zappen is zinloos

Gaaf ding, je ziet ze steeds vaker. Toen ik nog een klein jongetje was zag je ze zelfs alleen maar in dat wetenschappelijk museum... ehhm Nint in Amsterdam (is nu NewMetropolis of Nemo). Hij zal er nu nog wel staan, compleet met uitleg erbij. Dussee.. voor de echte nieuwsgierigen... op naar Nemo :P

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• PsYgHo
Op vrijdag 14 december 2001 16:04 schreef LiquidSmoke het volgende:
haha, je hebt gelijk, bahbah, cybersex!
:P

• LiquidSmoke
als iemand ff vertelt hoe zo'n ding ECHT heet, dan zoek ik wel ff op Google!

Verwijderd

ik heb zo'n ding eens een keer laten vallen :) ik zal ff uitleggen wat ik ontdekte: er zit een soort gas in, maar daar weet ik verder nix over, in die bol zit een draadje waar nogal veel stroom op staat (boven de grond gehouden en je zag een vonk) ik heb het maar niet aangeraakt, want op mn travo stond dat ie iets van 1 ampère was.. het was gewoon een super stan gun..:)

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

lol er staat ook op als hij kapot is of een barstje in de bal apsolut NIET aan zetten levensgevaarlijk ofzo :P

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• RelaXXinG
Op vrijdag 14 december 2001 13:05 schreef Famoso het volgende:

[..]

wow :)
ik ga morgen naar de blokker! :P

• Papa Roach
  • Niet online
ik ook :)

• LiquidSmoke
Op vrijdag 14 december 2001 20:52 schreef ZaNYdY het volgende:
ik heb zo'n ding eens een keer laten vallen :) ik zal ff uitleggen wat ik ontdekte: er zit een soort gas in, maar daar weet ik verder nix over, in die bol zit een draadje waar nogal veel stroom op staat (boven de grond gehouden en je zag een vonk) ik heb het maar niet aangeraakt, want op mn travo stond dat ie iets van 1 ampère was.. het was gewoon een super stan gun..:)
klopt ja, op de voeding staat 12VDC/1000mA (=1A) en op de behuizing van de bol staat ook 12V/1A

maar waar zit dat draadje dan??

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als die bol kapot gaat knallen de stralen dan door je hele kamer >:)

Lijkt me wel phat maar zuipt het geen stroom ?

Als je zegt dat je koppijn krijgt van het ding, is het dan niet kankerverwekkend e.d. ?

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Op donderdag 13 december 2001 19:59 schreef LiquidSmoke het volgende:
ik heb zo'n elektrobol (hoe heet zo'n ding eigenlijk) gekregen van mijn ouders, best wel een gadget, maar ik zat ff te denken, hoe werkt zo'n ding eigenlijk?? ik gok dat het hetzelfde id is als een tesla-coil, alleen dan in een kleine uitvoering, kan iemand hier mij wat meer over vertellen?

[afbeelding]
dit is de bol als ie gewoon normaal aanstaat
[afbeelding]
dit gebeurt er als ik er mijn hand opleg, hij gaat dan zoemen (waarom, het energieverbruik?) en het glas word warm
[afbeelding]
hier hou ik er een spanningszoeker naast, en waarempel, het lampje ging branden! ook al raak ik de bol niet aan, hoe ik mijn vinger niet op het plaatje, hij gaat toch aan, hoe kan dit?
[afbeelding]
hier nog een keer in het donker
[afbeelding]
hier in het donker met mijn hand erop

edit:
ik heb hem vlak naast mij en mijn monitor staan, maar eht heeft geen invloed op mijn monitor, dus is het denk ik geen magnetische straling (of wel?) maar ik krijg na een goeie 3 kwartier wel vette koppijn, en moeiheid in mijn handen, terwijl als ik de bol 2 meter verder zit ik nergens last van heb, hoe kan dit nou weer, wat is die bol voor iets?
Heb er ook een!! Leuk dingetje. Leest en huiver!!
The principle of operation in plasma globes involves two main concepts: one is plasma dynamics, and the other one is capacitive current flow. First let's look at what is inside the globe: The most obvious answer would be "plasma"... But what really is plasma? Simply put, a plasma is "a hot, ionized gas". It is also defined as being the 4th state of matter, as it does not consist of molecules like the other 3 states: Instead, a plasma is made up of ions. In order to understand how this comes about, we have to look at what a plasma globe really is: A middle electrode (sometimes insulated, other times not) sitting inside a large vessel containing inert gas. The gas must be inert (I.E. non-reactive) otherwise it will react with the electrode surface (inert gases also have a low voltage breakdown). And it must be at low pressure in order for a not-too-high voltage to be able to break it down. Than the electrode is energized with a high voltage-high frequency power supply. The high voltage breaks down the gas, and the high frequency gets the current through the glass of the globe and into the surrounding air by capacitive coupling. Typical voltages are around a few thousand volts for most commercial plasma globes, sometimes around 10,000 volts for some homebrew ones, or the larger commercial ones. Typical frequencies are from a few to a few tens of kilohertz.

Essentially, what is happening inside a plasma globe is the travel of electrons from the electrode to the outer surface and an oscillating electro-magnetic field. The motion of the electrons is necessary to generate plasma. A plasma is simply a gas containing charged particles such as electrons and ions. The electrons are broken free from a parent atom or molecule, and that atom or molecule becomes an ion. The electron has a negative charge, and the ion has a positive charge. When these charged particles move about within the plasma, they are changing the local characteristics of the electro-magnetic field. This combined with the oscillating electro-magnetic field from the electrode will "excite" ions, molecules, and atoms. When these particles (whether they have a charge or not) become excited, they very quickly radiate the energy in the form of a photon, or unit of light. This is what makes the plasma emit it's characteristic color, and the color will depend upon the gas that originated it, and it's temperature. The characteristics of how these electro-magnetic fields combine is what determines the overall appearance of the plasma globe.
http://www.powerlabs.org/plasmaglobes.htm

Used to be Down Under... Foto gallery

• RelaXXinG
ik heb hem nu oo gekocht :)
vet dingetje man.

maar ik vind hem matig op geluid reageren.
als ik dat ding best dicht bij de box zet en geluid redelijk hard, dan reageert hij heel soms..
zelfs bij echte bassliedjes ;(

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zaterdag 15 december 2001 14:15 schreef RelaXXinG het volgende:
ik heb hem nu oo gekocht :)
vet dingetje man.

maar ik vind hem matig op geluid reageren.
als ik dat ding best dicht bij de box zet en geluid redelijk hard, dan reageert hij heel soms..
zelfs bij echte bassliedjes ;(
Hmm, vaag, bij mij reageertie echt wel goed op geluid.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik zoek zo'n bol maar dan met text er in die je zelf samen kan stelllen en die als een soort marquee heen en weer scrollt enzo. Iemand enig idee hoe dat heet en waar het te koop is?!?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• RelaXXinG
Op zaterdag 15 december 2001 14:33 schreef Famoso het volgende:

[..]

Hmm, vaag, bij mij reageertie echt wel goed op geluid.
wat vind jij echt wel goed?
hoever heb je dat ding van je box afstaan?

bij mij reageert hij bas echt goed, als ik de box onder dat ding neerzet.
als ik hem er 10cm naast de box gewoon op tafel laat staan, dan reageert hij niet.

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zaterdag 15 december 2001 16:03 schreef RelaXXinG het volgende:

[..]

wat vind jij echt wel goed?
hoever heb je dat ding van je box afstaan?

bij mij reageert hij bas echt goed, als ik de box onder dat ding neerzet.
als ik hem er 10cm naast de box gewoon op tafel laat staan, dan reageert hij niet.
Bij 10 cm reageertie bij mij nog heel goed :)

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 15:40 schreef VageGast het volgende:
Ik zoek zo'n bol maar dan met text er in die je zelf samen kan stelllen en die als een soort marquee heen en weer scrollt enzo. Iemand enig idee hoe dat heet en waar het te koop is?!?
dat ding hadden ze bij de bus een keer toch? :+

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Cool, ik ook kopen *D

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Zijn ze nu nog bij de blokker te koop of was dat een tijdje geleden ?

• LiquidSmoke
bij keramos in ieder geval wel, geen id hoe duur

• RelaXXinG
Op zaterdag 15 december 2001 16:16 schreef Famoso het volgende:

[..]

Bij 10 cm reageertie bij mij nog heel goed :)
ik heb wel van die kleine cambridge soundworks speakertjes van creative.
als ik die onder dat ding zet doet hij het wel goed.
hoe zorg ik ervoor dat hij beter reageert dan?

en hoe hard heb jij hem dan wel niet staan?

• LiquidSmoke
ik heb hem nu aan mijn plafond hangen, schuif op menganeel een kwart open en hij gaat lekker hoor, denk dat ik dan tegen de 30W continu zit, met pieken van 50-60W

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Bij Mediamarkt kosten ze 139 piek.

Verhoog het voltage van de bol maar eens voor KORTE tijd. Leg dan je hand er maar eens op, dan begint de bol al snel warm te worden. Zou het niet te lang doen want zo cool vind ie dat niet :)

Chance favors the prepared mind

• LiquidSmoke
>:) wat voor lompe dingen kun je er nog meer mee doen? wat gebeurt er bv als je het gas eruit haald??

Verwijderd

Dan is hij stuk. Het is niet gas wat je zo even er terug in kan zetten, de electrodiode reageert met de omliggende lucht en is dan stuk dacht ik.

• Boesjke
  • Laatst online: 05-03 13:15

Boesjke

Excellent!!

Damn, jammer dat ik mijn kerstverlanglijst al heb rondgestuurd anders had ik die bol er zeker op gezet!!
Dan maar ff gewoon kopen >:)

Neen

Verwijderd

waar kopen????
Keradingus heeft ze niet meer dus...
enig idee?
:'(

Verwijderd

ff een reactie op dat ie reageert op de muziek bij de een wel en ander niet. Het komt denk ik omdat je speaker magnetische straling heeft en dat die statische energy van die boll dat op pikt en daar dan mee gaat mengen ofzo.

Bij de degene waar dat niet bij werkt als ze hem naast de speaker zetten komt het denk ik omdat ze magnetische schild in die speakers hebben zitten dat hebben mijne namelijk ook

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 00:18 schreef Firecow het volgende:
lol er staat ook op als hij kapot is of een barstje in de bal apsolut NIET aan zetten levensgevaarlijk ofzo :P
komt omdat het glas kan spatten dan...
Op zaterdag 15 december 2001 21:29 schreef Rmon het volgende:
waar kopen????
Keradingus heeft ze niet meer dus...
enig idee?
:'(
blokker?

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

In de AXL in utrecht hebben ze rond de dj kieet wel van die gave dingen gepositioneerd, maar dan cylindervormig, ziet er ook wel erg koel uit, dan lopen er van die rechte lijntjes van het centrum naar de zijkant en die gaan dan van boven naar beneden of omgekeerd, erg gaaf.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• LiquidSmoke
Op zaterdag 15 december 2001 21:35 schreef Ryptide het volgende:
ff een reactie op dat ie reageert op de muziek bij de een wel en ander niet. Het komt denk ik omdat je speaker magnetische straling heeft en dat die statische energy van die boll dat op pikt en daar dan mee gaat mengen ofzo.

Bij de degene waar dat niet bij werkt als ze hem naast de speaker zetten komt het denk ik omdat ze magnetische schild in die speakers hebben zitten dat hebben mijne namelijk ook
wat bazel je? die van mij heeft het licht-orgel effect!sound-to-light dus, wat moet er volgens jou met die stralen gebeuren als je er een magnetisch veld op loslaat dan??

kan iemand ff een EMP er op schieten >:) pics posten aub >:)

• LiquidSmoke
Op zaterdag 15 december 2001 15:40 schreef VageGast het volgende:
dat is weer iets anders, die hebben z ebij de kijkshop geloof ik, het werkt niet volgens het zelfde principe als zo'n plasmabol denk ik

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoeveel watt hij neemt want zo te zien neemt hij ongeveer 1000 watt (1Ax1000V) ja dat is niet precies maar ongeveer niet zo fijn dan hoef ik hem niet!

hmmz hoor net dat hij dus 12volt*1A is en dat omzet in pulsen van 1000Volt dus hij is 12watt

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

12V, 1000mA

• LiquidSmoke
voeding is 220V/1A 1x220=220W (<<---klopt dit zo, let niet veel op bij natuurkunde :P ) is aardig veel, die hogere spanning in de bol word toch opgewekt via capacitoren denk ik, anders zou je hem toch op een paar duizend volt aan moeten sluiten??

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Die bollen hebben ze bij de Kijkshop ook. Een klasgenoot van mij heeft er een, kostte 69,95. Toch een stuk duurder dan de Lidl-alternatieven..

• LiquidSmoke
check het verschil in grootte tussen de bol van mij en die van psygho, misschien dat de prijs met de grootte te maken heeft?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 15 december 2001 23:27 schreef LiquidSmoke het volgende:
check het verschil in grootte tussen de bol van mij en die van psygho, misschien dat de prijs met de grootte te maken heeft?
* WFvN denkt van wel maar denkt ook dat dat niet het enige is.... hij heeft een bol van 23cm (is redelijk groot) en een staaf van 60cm hoogte gekocht bij de.... ehm.... praxis ofzo.... kostte daar nog geen 60 piek per stuk

Verwijderd

*Jasperonline vind die dingen eng

• LiquidSmoke
misschien dat de verschillen in prijs ook iets met de kwaliteit van het gas te maken hebben :? kweetniet of er goeiere en slechtere kwaliteit van is :?

en waarom vind jasperonline ze eng? heb je je hand wel es op zo'n ding gelegd?

• PsYgHo
Op zaterdag 15 december 2001 23:27 schreef LiquidSmoke het volgende:
De mijne lijkt klein op de foto, maar heeft een doorsnede van 21 cm, dus dat valt reuze mee....

• LiquidSmoke
is best groot, maar ik denk dat die van mij toch een stukje groter is, zal straks wel ff meten

Verwijderd

deze week ook bij het kruidvat te koop, volgend de folder die net in de bus lag...

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ik heb hem destijds bij de EXPo gezien voor 250 gulden en dan had je eentje met 37 cm doorsnee, de 48 cm doorsnee koste dik 450 gulden. Vond het destijds te duur

I got a problem-solver and its name is revolver

• BaRF
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

wij verkopen hier ook plasma bollen, 20 cm doorsnee 180,- en 14cm/15 cm voor 140,- en we hebben ook een plasma zuil die ook een soort hoge frequentie maakt als je hem aanraakt :) en plasma schijf tenslotte :)

(iemand die een plasmabol wil kopen en in de buurt van zeeland woont - Brammetje Dump!)

Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/153_171.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/153_170.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/153_169.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/153_178.jpg

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• RelaXXinG
Op zondag 16 december 2001 14:37 schreef BaRF het volgende:
wij verkopen hier ook plasma bollen, 20 cm doorsnee 180,- en 14cm/15 cm voor 140,- en we hebben ook een plasma zuil die ook een soort hoge frequentie maakt als je hem aanraakt :) en plasma schijf tenslotte :)

(iemand die een plasmabol wil kopen en in de buurt van zeeland woont - Brammetje Dump!)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die dingen moet je in het donker fotograferen

• LiquidSmoke
die zuil ziet er ook wel :9~ uit!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 16 december 2001 19:24 schreef LiquidSmoke het volgende:
die zuil ziet er ook wel :9~ uit!
De bollen zijn leuker...
Ik heb dus zowel een bol als zo'n zuil (alleen ik heb een grotere dan op die foto staat... die op de foto is (denk ik) zo'n 40 cm hoog, die van mij 60cm.

Maar die bollen geven echt een veel fraaier effect als je hem aanraakt. Die zuilen zijn ook wel grappig om te zien; stralen glijden langzaam naar boven toe... maar echt minder tof dan de bol.

Zo'n plasmaschijf wil ik trouwens nog wel dolgraag hebben.... Kijkshop heeft die dingen ook :)

• LiquidSmoke
heb ik gezien ja, maar die zijn best wel groot, is er geen kleiner formaat? bol=gaaf, heb hem nun aan mijn plafond gehangen, ziet er wel kewl uit in het donker, net offie zweeft!

• BaRF
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

Op zondag 16 december 2001 18:47 schreef RelaXXinG het volgende:

[..]

die dingen moet je in het donker fotograferen
ja, ik zal het tegen de groothandel zeggen ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ga der eens morgen 1 halen bij de Blokker ;)

w00t

• Gugger
Ik kon bij Blokker nix vinden :(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• LiquidSmoke
ga dan bij de kijkshop!

Verwijderd

en als ze daar niet zijn kijk op i-net :P

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 10:03
Op zondag 16 december 2001 13:37 schreef BananeKoning het volgende:
deze week ook bij het kruidvat te koop, volgend de folder die net in de bus lag...
idd, en maar f 19,95!

Afbeeldingslocatie: http://213.207.23.207/kruidvat/magazine/magazine_15_pagina_4_groot.jpg

Coïtus ergo sum

Verwijderd

die is wel kleiner dan die van de blokker...

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 10:03
Op woensdag 19 december 2001 14:49 schreef BeeYeF het volgende:
die is wel kleiner dan die van de blokker...
Ja.. maar ook meer dan 2x zo goedkoop.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

en die reageerd (denk ik) alleen maar op geluid. :P

Verwijderd

Die vruchtenpers is ook afgeprijsd :P wel makkelijk zo`n online tweaker kruidvat :P :Y)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 21:35

Felyrion

goodgoan!

ik heb ook zo'n ding, is cool als je er een ledje bij in de buurt houdt, en één pootje vast houd, gaat ie branden.
Een mobiele telefoon erbij geeft ook leuke effecten, gaat ie random toetsen indrukken!

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 14:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op woensdag 19 december 2001 14:54 schreef korngast het volgende:
en die reageerd (denk ik) alleen maar op geluid. :P
nope, ook op aanraken, zelfs je vingers branden is mogelijk! >:)

Zie ook het topic in SG over dit onderwer[ (ben te lui om hier een link te plaatsen ;) )

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb lekker ook zo'n lamp nu.

Mijn vingers beginnen wel te tintelen, als ik hem aanraak.

Moet je eens je horloge ernaast hangen, 21.34u>11.56u>08.83u>23.52u dan raakt ie de kluts kwijt.

w00t

• PsYgHo
Op woensdag 19 december 2001 18:05 schreef CyBeRSPiN het volgende:

[..]

nope, ook op aanraken, zelfs je vingers branden is mogelijk! >:)

Zie ook het topic in SG over dit onderwer[ (ben te lui om hier een link te plaatsen ;) )
hehe, yep, ik kan het weten, mijn pics en filmpje van die actie staat er ook ...

• LiquidSmoke
Op woensdag 19 december 2001 15:04 schreef Sacrosanct het volgende:
ik heb ook zo'n ding, is cool als je er een ledje bij in de buurt houdt, en één pootje vast houd, gaat ie branden.
Een mobiele telefoon erbij geeft ook leuke effecten, gaat ie random toetsen indrukken!
haha cool! ff proberen dadelijk, nog meer objecten die kuren geven? kun je het magnetisch veld niet vastleggen met een infrarood camera ofzo?

• Papa Roach
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 22:43 schreef LiquidSmoke het volgende:

[..]

haha cool! ff proberen dadelijk, nog meer objecten die kuren geven? kun je het magnetisch veld niet vastleggen met een infrarood camera ofzo?
ga dr maar es een uur van dichtbij naar zitten kijken

dan heb je |:( zo'n gevoel :)

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 11:54
Het kan ook niet echt goed zijn voor je puter
ik vind dat ding ok zon nare piep maken :P

• DarkX

DarkX

Ik?

Op woensdag 19 december 2001 22:43 schreef LiquidSmoke het volgende:

[..]

Ghehehe... sorry, voor de gein die opmerking op W&L dumpen >:)

Magnetisch veld bestaat niet uit infraroodstralen, dus het lijkt me vrij lastig om het met zo'n camera vast te leggen. Daarbij, laat staan dat hij magnetische 'straling' zou vastleggen, dan nog kan je dan geen veld zien. Lichtstralen bijv. zijn opzich ook niet zichtbaar wanneer ze niet recht in de detector (je oog ;)) vallen, laserstralen e.d. worden alleen zichtbaar na reflectie op rook. Hoe wil je dan een veld vastleggen op film, zeker wanneer het veld niet uit infraroodstraling bestaat?

No offence meant ofzo, maar ik wou ff de wijsneus uithangen ;)

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Wie heeft er al een van de kruidvat?
En hoe is ie dan?

Blender....

Verwijderd

Heb hier ook eentje staan...
Ut stinkt hier nu flink naar verbrand vlees :+

Iemand een barbeque-vingertje? :D

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Op donderdag 20 december 2001 00:49 schreef Exterminator het volgende:
Iemand een barbeque-vingertje? :D
Die moet ik me ook maar es een gaan halen. :+

.... Ik weet het ook niet

• Wildfire
  • Laatst online: 06:56

Wildfire

Joy to the world!

Vooral de grotere kunnen flink wat schade aan je vingers aanrichten... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

ik heb hem, en als je een beetje handig bent kan je totoo's maken op je huid!Q

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Op donderdag 20 december 2001 00:14 schreef Andre21 het volgende:
Wie heeft er al een van de kruidvat?
En hoe is ie dan?
Ikke :)
Tja,het is wel leuk om te zien,hij is niet echt groot,maar ja,voor 2 tientjes
Binnekort ga ik opzoek naar een grotere 8-)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 15:24
Is er natuurlijk weer geen blokker in dat k*t dorp waar ik woon! :( :r |:(

• LiquidSmoke
Op donderdag 20 december 2001 15:04 schreef Splash het volgende:
Is er natuurlijk weer geen blokker in dat k*t dorp waar ik woon! :( :r |:(
bestel hem via i-net dan *D (heb alleen geen id waar)

maar met een SPECTRUM meter kun je in ieder geval zien óf er iets van een veld aanwezig is, maar ik heb niet zo'n ding thuis!

volgens mij is zo'n ding ook zwaar statisch geladen, je 'ruikt' ook iets als je dichtbij het glas bent, iemand ook gemerkt :?

• Wildfire
  • Laatst online: 06:56

Wildfire

Joy to the world!

Volgens mij ruik je ozon. Leg maar iets geleidends op de bol en laat dan met iets anders geleidends de vonken overspringen. Bedoel je dat geurtje? Ozon... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Gugger
Ah, ze hadden hem weer bij de Blokker in Hengelo :) Hij's cool *D

• WouterG
  • Laatst online: 11:46

WouterG

Dit is geen ondertitel

Hier heb ik er ook eentje uit de kruidvat, echt een geinig dingetje. Voor het geld dat je er voor moet betalen (20,-) is het best een leuk dingetje.
Er zit een schakelaar op om te kiezen op reageren op aanraking of geluid.
Geen miskoop iig.

• Gugger
Op donderdag 20 december 2001 16:11 schreef LiquidSmoke het volgende:

[..]

bestel hem via i-net dan *D (heb alleen geen id waar)

maar met een SPECTRUM meter kun je in ieder geval zien óf er iets van een veld aanwezig is, maar ik heb niet zo'n ding thuis!

volgens mij is zo'n ding ook zwaar statisch geladen, je 'ruikt' ook iets als je dichtbij het glas bent, iemand ook gemerkt :?
Dat verklaart waarom onze hond het ding zo interessant vond. Tot hij hem met z'n neus aanraakte that is :o

• WouterG
  • Laatst online: 11:46

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op woensdag 19 december 2001 23:31 schreef DarkX het volgende:

[..]

Ghehehe... sorry, voor de gein die opmerking op W&L dumpen >:)

Magnetisch veld bestaat niet uit infraroodstralen, dus het lijkt me vrij lastig om het met zo'n camera vast te leggen. Daarbij, laat staan dat hij magnetische 'straling' zou vastleggen, dan nog kan je dan geen veld zien. Lichtstralen bijv. zijn opzich ook niet zichtbaar wanneer ze niet recht in de detector (je oog ;)) vallen, laserstralen e.d. worden alleen zichtbaar na reflectie op rook. Hoe wil je dan een veld vastleggen op film, zeker wanneer het veld niet uit infraroodstraling bestaat?

No offence meant ofzo, maar ik wou ff de wijsneus uithangen ;)
Hmm, bij mij reageert de muis op de lamp. Als ik bv. de lamp op muziek to sound heb staan, dan gaat de lamp op de maat van de muziek knipperen. Maar als die lamp in het zichtveld van de IR muis ontvanger staat, dan gaat het ledje in dat ding ook vrolijk meeknipperen en mijn muisaanwijzer op het scherm leuk van links naar rechts en van boven naar beneden.

• DarkX

DarkX

Ik?

Op donderdag 20 december 2001 18:37 schreef TomcatX het volgende:

[..]

Hmm, bij mij reageert de muis op de lamp. Als ik bv. de lamp op muziek to sound heb staan, dan gaat de lamp op de maat van de muziek knipperen. Maar als die lamp in het zichtveld van de IR muis ontvanger staat, dan gaat het ledje in dat ding ook vrolijk meeknipperen en mijn muisaanwijzer op het scherm leuk van links naar rechts en van boven naar beneden.
Ja eh... koel. Ik zeg ook niet of de lamp wel of geen IR uitzend, maar dat het losstaat van magnetisch veld. Mag. veld != IR straling, punt.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dat je led aan en uitgaat komt niet door de IR maar door de storing die het ding uitzend.

Zet maar eens een koptelefoon op je hoofd en dan de draad bij de bol >:) dan merk je wel waarom.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 19:12 schreef FerryHeibrink het volgende:

Zet maar eens een koptelefoon op je hoofd en dan de draad bij de bol >:) dan merk je wel waarom.
Dat is een vet idee :P Voel je je dan een beetje ge-tinteld of is het een vette schok die je krijgt. :9 Of hoor je dat gerius die het afzend.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

[dubbelpostmoduswaarvoorexcuses]
Ik heb net ff die van het Kruidvat gekocht. Ik wil zo'n ding al jaren hebben al weet ik dat het na 2 dagen geen fuk meer aan is. Maar voor 20 piek wil ik dat risico wel lopen.
En hij doet het prima hoor. Je voelt wel dat het een goedkoop dingetje is, hij is heel licht enzo. Maar ach wel een leuk speeltje.

Hij kan uit (dhuuuh) aan een reageren op geluid, hij is wel heel gevoelig dus met je vingers knippen is voldoende. De FooFighters vond een goede reden om gewoon "aan" te gaan

Leuk Speeltje dus.....
[/dubbelpostmoduswaarvoorexcuses]

:) ook in SG gepost, maar voor de mensen die daar niet in mogen ook even mijn ervaringen met het Kruidvatbolletje

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• LiquidSmoke
Op donderdag 20 december 2001 18:17 schreef Gugger het volgende:

[..]

Dat verklaart waarom onze hond het ding zo interessant vond. Tot hij hem met z'n neus aanraakte that is :o
maak je vinger maar 's nat met spuug, trek zo'n spuugbaan (dat er zo'n sliertje tussen je vinger en de bol zit, en het brand vanzelf door (duurt ff), je hoort een pets, alleen zie je geen vonk!

• RoelsRules
  • Laatst online: 14:18
Een tip waar je die dingen kunt vinden:

bij "HornBach". Das zo'n heluh! grote doe het zelf klus bouw zoek maar raak voor een knaak winkel... (echt een geweldige winkel als je veel geld hebt, je komt er namelijk altijd wel iets tegen! ;) )

maar goed, daar staan die dingen dus ook, 2 maten volgens mij en beginnend bij een piek of 50 a 60 d8 ik...
Ik weet niet waar die winkels allemaal zitten maar hier in Tilburg in iedergeval wel...

gave dingen zijn het in iedergeval!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Splash
  • Laatst online: 07-03 15:24
Op donderdag 20 december 2001 17:29 schreef TomcatX het volgende:
Hier heb ik er ook eentje uit de kruidvat, echt een geinig dingetje. Voor het geld dat je er voor moet betalen (20,-) is het best een leuk dingetje.
Er zit een schakelaar op om te kiezen op reageren op aanraking of geluid.
Geen miskoop iig.
Ja, die heb ik nou ook maar gekocht. Helemaal mee eens! :P
Pagina: 1 2 Laatste