Toon posts:

Mini-inkoopactie: grafisch LCD

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 19:44 schreef Cornholio2001 het volgende:
Ben ik heel erg belachelijk als ik zeg dat het een idee is om een nieuw forum te starten? Lijkt mij persoonlijk een goed idee, ik weet alleen niet aan wie ik dat mag gaan vertellen. Apart forum voor alle LCD applicaties, met [HD44], [SED] of [T6963] voor de topics. Ik bied mij hierbij trouwens ook aan om daar voor moderator te gaan spelen. 8-) Wie is het hier mee eens?
Helemaal geen verkeerd idee :) Maar hoe ga je dit goed onderbouwen ?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Geen idee, jij mag me helpen :) Misschien omdat er nogal wat posts en topics zijn over LCD's, en ik vindt het een beetje minder overzichtelijk dan een eigen forum, voor de gebruikers, en schrijvers van software. Een beetje meer specifieker, en een eigen LCD faq, om stomme vragen te voorkomen... (ok er blijven altijd mensen die ze toch niet lezen...) Denk eens mee... Het lijkt mij een leuk idee. Ohja zotty, ik vindt dat jij ook Moderator mag worden voor dit toekomstige forum >:)

Verwijderd

nou van mij mag je
graag zelfs :Y)

Verwijderd

een lcd forum lijkt mezelf geen slchect idee, misschien om het als extra forum bij OCM kan gebruikt worden. want per dag komen hier toch wel 7 of 8 topics over lcd's langs. dat is meer dan in V&V :P

of een nieuwe lcd faq, want wat we nu hebben stelt niet veel voor :) (sorry, maar ik heb dat ding eens doorgelezen maar op problemen oplossen staat er weinig in)

Verwijderd

Topicstarter
Heren, bij deze wil ik jullie verwijzen naar [topic=354708/1/25] . Daar kunnen jullie naar hartelust discussieren over dit onderwerp.

(moderator spelen - les 1 ;) :P)

edit:
dit is dus wel serieus bedoelt; de actie is afgelopen. De displays zijn besteld, dus er valt hier weinig meer te posten wat ontopic is. Eventuele vragen over de actie en info zoals aankomst en verzending van de displays, maar dat kan ik die 4 mensen ook persoonlijk mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Brainball, Devian, Nicoprevoo en Snurp, jullie hebben mail over de betaling, dus check ff als je tijd hebt ;)

Totale prijs is dus 167,50 geworden; 163 piek voor een 240x64 LCD en 4,50 aan verzendkosten (tarief per 1-1-2002 voor buspakjes 100 t/m 250 gr) en kussen-envelop.

Verwijderd

Topicstarter
De aloude LCD fee heeft mij net ingefuisterd dat de LCDs inmiddels onderweg zijn uit Duitsland :7
...oftewel ze zijn uit het centrale magazijn gekomen voordat ze daar een week kerst vakantie gaan vieren :)

edit:
dit wil overigens niet zeggen dat ze binnen een paar dagen binnen zijn, want de kerstdrukte is nog lang niet voorbij...

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
ok heb het geld over getransferd...
hoor graag iets meer over de verwachte data

Verwijderd

Topicstarter
Gistermiddag teruggekomen van vakantie, maar geen briefje van de postbode oid. Ik verwacht het elk moment, maargoed, de PTT is wel vaker traag...... (of kerst en oud en nieuw afschaffen, moet ook werken :P)

Inmiddels is het geld van Brainball en Snurp over (per 26-12)

Verwijderd

Volgens mij is mijn geld ook al over.... Maar van de postbank naar de bank duurt altijd even!!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:53
Op dinsdag 18 december 2001 19:44 schreef Cornholio2001 het volgende:
Ben ik heel erg belachelijk als ik zeg dat het een idee is om een nieuw forum te starten? Lijkt mij persoonlijk een goed idee, ik weet alleen niet aan wie ik dat mag gaan vertellen. Apart forum voor alle LCD applicaties, met [HD44], [SED] of [T6963] voor de topics. Ik bied mij hierbij trouwens ook aan om daar voor moderator te gaan spelen. 8-) Wie is het hier mee eens?
Denk je dat er meer dan 200 man hierin geinteresseerd is 8-)

Ik vermoed zelf dat het een beetje rustig forum wordt :'(

Verwijderd

Topicstarter
De foto's zeggen genoeg >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/lcds.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/lcds2.jpg

Zometeen maar eens ff checken wie al betaald heeft en dan het een en ander op de post doen 8-)

Verwijderd

Habba Habba...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 14:57 schreef nicoprevoo het volgende:
Habba Habba...
Van jou heb ik trouwens ook het geld binnen, dus die gaat straks naar Matty opgestuurd worden :)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 15:32 schreef Zotty het volgende:

[..]

Van jou heb ik trouwens ook het geld binnen, dus die gaat straks naar Matty opgestuurd worden :)
Jajaja, nog eventjes... en dan... Schermpje!!! Kan dan lekker gaan speulen ermee... Hoop trouwens wel dat de software dan klaar zal zijn... Anders wil ik wel betatester zijn. Heb win2k draaien...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 15:33 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Jajaja, nog eventjes... en dan... Schermpje!!! Kan dan lekker gaan speulen ermee... Hoop trouwens wel dat de software dan klaar zal zijn... Anders wil ik wel betatester zijn. Heb win2k draaien...
software ga ik zo weer mee verder ;) het had een beetje stil gelegen ivm met kerst en oud en nieuw, dus nog even geduld. Zo eerst eens m'n eigen display aansluiten (en niet opblazen |:() en kijken wat het resultaat is :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit hebben jullie dus besteld >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/wow.jpg

Damn wat gaaf :9~ :9~

Verwijderd

komt er nog een keer een nieuwe inkoop actie
want dan doe ik zeker mee :9~

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 20:34 schreef Zotty het volgende:

[afbeelding]

VET ! dat ding ziet er nog coooler uit als de mijne :) kicke ding

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 20:51 schreef dennievg het volgende:
komt er nog een keer een nieuwe inkoop actie
want dan doe ik zeker mee :9~
Ik ook :9~
Damn they look O+

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 20:34 schreef Zotty het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/wow.jpg

Let it come to me!!! Oh, dit wordt heftig!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Brainball, Nicoprevoo en Snurp, jullie pakketjes zijn onderweg. Wou het gister al doen, maar was zo druk met m'n nieuwe display dat het al na 6 uur was :z Dus als de PTT z'n werk eens goed doet, dan ligt het morgen bij jullie in de bus (Nico, die van jou dus bij Matty) :)

Verder verdient Matty een ontzettend bedankje ! Hij was zo aardig om de postzegels die nodig waren naar mij toe te sturen. Matty bedankt (Matty rules ;)).
Uiteraard krijgen jullie het bedrag dat voor verzendkosten gerekend was teruggestort (4x 0,39 = 1,56 euro pp).

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 17:37 schreef Zotty het volgende:
Brainball, Nicoprevoo en Snurp, jullie pakketjes zijn onderweg. Wou het gister al doen, maar was zo druk met m'n nieuwe display dat het al na 6 uur was :z Dus als de PTT z'n werk eens goed doet, dan ligt het morgen bij jullie in de bus (Nico, die van jou dus bij Matty) :)

Verder verdient Matty een ontzettend bedankje ! Hij was zo aardig om de postzegels die nodig waren naar mij toe te sturen. Matty bedankt (Matty rules ;)).
Uiteraard krijgen jullie het bedrag dat voor verzendkosten gerekend was teruggestort (4x 0,39 = 1,56 euro pp).
Kijk, dat is nog eens service die je nog maar weinig tegenkomt 8-) . Ben benieuwd!!! Matty go!!!

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 17:37 schreef Zotty het volgende:

ding is veilig binnegekomen hoop ik... teminste ik zie geen barsten ofzo :) alleen mn mam vond t gek hoe je het had verstuurt.. kei groot in fel roze BREEKBAAR erop :P

en nico, je hebt mail en als je die beantwoord ga ik naar de winkel :P

grmmzl da ding ziet er inderdaad zeer :9~ uit iemand ruilen ? :P

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Jeuh, heb em ook binnen. En als ik zo naar de foto's kijk heb ik dus geen spijt dat ik niet gewacht heb. Toch ben ik nog benieuwd naar de 128x240 als die er ook zo uit zie :9~
Nu ff de schema's printen, onderdelen halen en bakken maar.

Zotty thanks voor de moeite moet zeggen is erg snel gegaan ondanks de feestdagen.

Edit

En ook Matty voor de postzegels ;)

Hopelijk doet mijn backlicht het nog zie net dat daar een deukje in het metaal zit. De muts van de ptt kent het woord breekbaar dus niet :(
Maar goed het valt niet erg op dus hopen dat het allemaal meevalt.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Zotty, you've got mail!!!

Ben benieuwd naar het resultaat!!!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie willlen natuurlijk ook ff testen of het ook echt werkt, dus heb ff snel wat in elkaar 'gecompiled' :)

test progje

Het heeft wel DLportIO nodig en laat ff weten of het werkt 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 14:43 schreef Snurp het volgende:
Jeuh, heb em ook binnen. En als ik zo naar de foto's kijk heb ik dus geen spijt dat ik niet gewacht heb. Toch ben ik nog benieuwd naar de 128x240 als die er ook zo uit zie :9~
Nu ff de schema's printen, onderdelen halen en bakken maar.

Zotty thanks voor de moeite moet zeggen is erg snel gegaan ondanks de feestdagen.

Edit

En ook Matty voor de postzegels ;)

Hopelijk doet mijn backlicht het nog zie net dat daar een deukje in het metaal zit. De muts van de ptt kent het woord breekbaar dus niet :(
Maar goed het valt niet erg op dus hopen dat het allemaal meevalt.
Graag gedaan :)

Stomme muts van de ptt ook :( Als de backlight het niet meer doet, moeten we ff kijken of we iets met garantie kunnen doen. Denk niet dat het nodig is, maar je weet maar nooit met de ptt...
Op zaterdag 05 januari 2002 14:56 schreef nicoprevoo het volgende:
Zotty, you've got mail!!!

Ben benieuwd naar het resultaat!!!
Heb (nog) niks ontvangen. Of het is @home, of je hebt het naar Matty gestuurd ;)

• Snurp

Snurp

aka NICO

Welk schema heb je nu gebruikt? Het matty schema? En ook het negative volt schema wat in het andere draadje staat.
Misschien ff handig om een definitive versie te plaatsen. In nog al verwarrend. Straks ga ik fouten maken en rook produceren.

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaand schema moet ermee werken. Ze zijn allebij praktisch hetzelfde, dus gebruik diegene die je persoonlijke voorkeur heeft (die van mij heeft font select >:)).

Matty schema:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/lcd24064_v2.jpg

Zotty schema:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/lcd.gif

• Snurp

Snurp

aka NICO

De potmeter bij het contrast welke waarde heeft deze?
Ook de backlight connector waar laat je die. komt daar een gnd en +12v/15v op te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:20 schreef Snurp het volgende:
De potmeter bij het contrast welke waarde heeft deze?
Ook de backlight connector waar laat je die. komt daar een gnd en +12v/15v op te staan.
De pot is een 10k pot. Hoeft niet precies 10K te zijn, maar houd dat aan als richtlijn.

De backlight is een standaard CCFL achtergrond verlichting en heeft 'maar' 450Vrms nodig. Pas daar dus mee op. Invertertje eraan en goed inpakken :)

• Snurp

Snurp

aka NICO

Jeuh, m'n backlight werkt nog *D
Nu nog ff solderen.

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
the package has landed......

Hij is hier en ziet er goed uit.
Heb nog geen tijd gehad er wat mee te doen maar dat gaat zeer snel komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 19:31 schreef brainball het volgende:
the package has landed......

Hij is hier en ziet er goed uit.
Heb nog geen tijd gehad er wat mee te doen maar dat gaat zeer snel komen :)
Ben blij het te horen! Dat betekend namelijk dat ze nu alle 3 goed zijn aangekomen :)
Pagina: 1 2 Laatste