Toon posts:

Mini-inkoopactie: grafisch LCD

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van het Grafisch LCD topic een kleine inkoopactie voor grafische LCDs. Om het niet onnodig ingewikkeld te maken, is er een selectie gemaakt van 3 formaten (128x64, 240x64 en 240x128). Alle 3 de displays zijn voorzien van een T6963C controller.
De bestelling zal bij Conrad worden gedaan en wel om de volgende redenen;

1) Snelle levertijd (6 werkdagen voor 128x64 en 240x128 versie)
2) Geen hoge verzendkosten vanuit het buitenland (bijv. EIO)
3) Geen problemen met garantie
4) Geen invoerrechten
5) De voorkeur van een aantal mensen gaat naar de T6963C controller ipv de SED1330
6) Bij mijn weten de goedkoopste in NL
7) ....en vast nog wat dingen die me op het moment ontschoten zijn :z
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Prijlijstje

pixels    backlight   1+     5+     10+
--------------------------------------------
128x64    nee      113,-  102,-   96,-
240x64    CCFL    181,-  163,-  155,-
240x128   CCFL    226,-  203,-  197,-

prijzen zijn incl 19% BTW en in guldens, excl eventuele
verzendkosten naar jezelf toe

De actie is kort en klein. Ik weet van een paar mensen dat ze interesse hebben, maar absoluut geen zin hebben om eeuwen te wachten op een display. Daarnaast heb ik niet de financiele daadkracht om voor 25 man voor te schieten. Bovendien is de 'support' op GoT voor grafische LCDs nog vol in ontwikkeling, dus ik denk dat er ook maar een beperkt aantal personen een grafisch display willen hebben.
De prijzen heb ik op hele guldens afgerond naar boven. Niet om winst oid, maar voor het gemak en ik zou het fijn vinden als ik bel en fax kosten eruit heb (fijn, niet noodzakelijk, dus als hier bezwaar tegen is, doen we het op de cent nauwkeurig). Waar het mij om gaat is dat iedereen plezier heeft met z'n display en aan bel/fax kosten ga ik ook niet dood :)

Betaling:
Wat betreft de betaling, op de sluitings datum/tijd is bekend wat de exacte prijs is aangezien dan pas het aantal te bestellen displays bekend is. Als als je bestelt, wees dan zo vriendelijk om zsm na sluiting het geld over te maken. Details zal ik via mail sturen.

Verzendkosten:
Hou er rekening mee dat als je niet persoonlijk het display wil/kan komen ophalen, dat er nog verzendkosten binnen NL bijkomen. Weet niet exact wat dat zal zijn, maar veel zal het niet zijn denk ik.

*** Sluitingsdatum is dinsdag 18 december 16:00 uur ***

!!! Het gaat hier om grafische LCDs, dus geen 4x20 / 2x40 / enz displays
!!! Software is 99% nog in ontwikkeling

edit:
Boven de 300,- zijn er als het goed is geen verzendkosten van Conrad naar hier :7

Verwijderd

Heb je pics van die dingen of iig een linkje ervan? Dan heb ik misschien intresse :)

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:12

Neoz

Neoz & Hobbes

Iscool *D
Hetzelfde wat Lomu zegt :
:o WE WANT PICS :o >:)

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 17:24 schreef Neoz het volgende:
Iscool *D
Hetzelfde wat Lomu zegt :
:o WE WANT PICS :o >:)
YEP, hetzelfde.

Of linkie.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
staan in de conrad gids en op de site
www.conrad.nl

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/163/GX/163767G2.JPG

is dit m?

btw zijn prijzen in euro?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 17:39 schreef insan1ty het volgende:
www.conrad.nl
Lijkt me ook logisch dat ze op conrad staan als je ze besteld.

Maar ze vragen linken en die konden ze zelf ook wel verzinnen.

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
sorry
plaatje gepost
ik weet niet of dit m is hoor

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie het zeker ?! Je wil namelijk niet weten wat Conrad er voor plaatje bij zet :D Je wil ook niet weten wat sommigen hierin zagen... :)

http://image.conrad.nl/pix/187/M1/187399M1.JPG

Dit soort displays zijn het:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/lcd_klein_front.jpg
(Het 240x64 display van Matty_)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/Foto%205.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/128x64.jpg
(M'n oude 128x64 display)

Meer foto's:
http://www.tecdis.com/moduli/g321d.jpg
http://members.home.nl/matty.irc/Foto%207.jpg
http://www.compsys1.com/workbench/sed4.jpg
http://www.hantronix.com/images/pro_35_big.gif
http://www.tridentdisplays.co.uk/images/svga.jpg

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

is zoiets nou eigenlijk moeilijk aan te sluiten voor mensen die totaal nix van elektroshit weten (zoals ik :)

Verwijderd

ik heb wel intresse, wil alleen even weten hoe breed zo'n 240x64 is zodat ie netjes in mijn kast kan.

want ik vind de prijs niet al te duur.

en staat zeer stoer in je computer kast :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 18:48 schreef stinger het volgende:
is zoiets nou eigenlijk moeilijk aan te sluiten voor mensen die totaal nix van elektroshit weten (zoals ik :)
Je zult moeten solderen, net zoals bij al die karakterdisplays die iedereen in z'n kast heeft :)
Het is een stapje moeilijker dan bijvoorbeeld een standaard 4x20 display omdat je te maken krijgt met negatieve spanning. En om die te krijgen zul je creatief bezig moeten. Dan moet je denken aan zelf een voeding solderen of je mobo-voedingskabel-connector aftappen.
Ken je de basisprincipes van electronica en je kunt solderen, dan mag het absoluut geen probleem zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 17:39 schreef insan1ty het volgende:
www.conrad.nl

[afbeelding]

is dit m?

btw zijn prijzen in euro?
Het is alleen een display zelf en niet een complete module met touchscreen en alles erop en eraan. Mocht je willen (en jij niet alleen :))

Prijzen zijn in guldens. Anders zou het wel heel prijzig zijn :+

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 16:41 schreef Zotty het volgende:
Naar aanleiding van het Grafisch LCD topic een kleine inkoopactie voor grafische LCDs. Om het niet onnodig ingewikkeld te maken, is er een selectie gemaakt van 3 formaten (128x64, 240x64 en 240x128). Alle 3 de displays zijn voorzien van een T6963C controller.
De bestelling zal bij Conrad worden gedaan en wel om de volgende redenen;

1) Snelle levertijd (6 werkdagen voor 128x64 en 240x128 versie)
2) Geen hoge verzendkosten vanuit het buitenland (bijv. EIO)
3) Geen problemen met garantie
4) Geen invoerrechten
5) De voorkeur van een aantal mensen gaat naar de T6963C controller ipv de SED1330
6) Bij mijn weten de goedkoopste in NL
7) ....en vast nog wat dingen die me op het moment ontschoten zijn :z
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Prijlijst

pixels    backlight   1+     5+     10+
--------------------------------------------
128x64    nee      113,-  102,-   96,-
240x64    CCFL    181,-  163,-  155,-
240x128   CCFL    226,-  203,-  197,-

prijzen zijn incl 19% BTW, excl eventuele verzendkosten naar jezelf toe

De actie is kort en klein. Ik weet van een paar mensen dat ze interesse hebben, maar absoluut geen zin hebben om eeuwen te wachten op een display. Daarnaast heb ik niet de financiele daadkracht om voor 25 man voor te schieten. Bovendien is de 'support' op GoT voor grafische LCDs nog vol in ontwikkeling, dus ik denk dat er ook maar een beperkt aantal personen een grafisch display willen hebben.
De prijzen heb ik op hele guldens afgerond naar boven. Niet om winst oid, maar ik zou het fijn vinden als ik bel en fax kosten eruit heb. Maar fijn, en niet noodzakelijk, dus als hier bezwaar tegen is, doen we het op de cent nauwkeurig. Waar het mij om gaat is dat iedereen plezier heeft met z'n display en aan bel/fax kosten ga ik ook niet dood :)

Betaling:
Wat betreft de betaling, op de sluitings datum/tijd is bekend wat de exacte prijs is aangezien dan pas het aantal te bestellen displays bekend is. Als als je bestelt, wees dan zo vriendelijk om zsm na sluiting het geld over te maken. Details zal ik via mail sturen.

Verzendkosten:
Hou er rekening mee dat als je niet persoonlijk het display wil/kan komen ophalen, dat er nog verzendkosten binnen NL bijkomen. Weet niet exact wat dat zal zijn, maar veel zal het niet zijn denk ik.

*** Sluitingsdatum is dinsdag 18 december 16:00 uur ***

!!! Het gaat hier om grafische LCDs, dus geen 4x20 / 2x40 / enz displays
!!! Software is 99% nog in ontwikkeling

edit:
Boven de 300,- zijn er als het goed is geen verzendkosten van Conrad naar hier :7
bestel zelf wel by de conrad is net zo makkelijk krijg er toch al korting dus heb echt niet zo'n actie nodig

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 19:13 schreef Tijn_3d weer een hoop gezeik

[..]
offtopic:
Kun je niet 1x gewoon iets positiefs of constructiefs zeggen :? Ik weet dat dingen afkraken makkelijk is en positief zijn moeilijk voor je is, maar 1x is toch niet te veel gevraagd....

Verwijderd

Mja hij heeft wel gelijk, meestal doen we groeps acties hier omdat a) niet iedereen een creditcard heeft b) de verzend kosten uit de vs een beetje te drukken. mja meuk die je gewoon zelf kan bestellen hier in nederland is een beetje zinloos dan toch wel!? whats next? groeps bestellingen bij de wehkamp?! :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 19:04 schreef super_vegeta het volgende:
ik heb wel intresse, wil alleen even weten hoe breed zo'n 240x64 is zodat ie netjes in mijn kast kan.

want ik vind de prijs niet al te duur.

en staat zeer stoer in je computer kast :9~
Volgens Conrad zijn de afmetingen als volgt:
code:
1
2
3
4
       buitenmaat    display
128x64   93 x 70 x 13     17 x 38
240x64   180 x 65 x 13    127 x 32
240x128  170 x 102 x 14   128 x 74

ps, Matty_, hoe breed is die van jou ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 19:20 schreef Yarvieh het volgende:
Mja hij heeft wel gelijk, meestal doen we groeps acties hier omdat a) niet iedereen een creditcard heeft b) de verzend kosten uit de vs een beetje te drukken. mja meuk die je gewoon zelf kan bestellen hier in nederland is een beetje zinloos dan toch wel!? whats next? groeps bestellingen bij de wehkamp?! :?
Het is iets nieuws, maar kijk eens naar de redenen waarom het op deze manier gedaan wordt. Er is bewust gekozen om het in Nederland te halen vanwege de voordelen en qua prijs scheelt het helemaal niet veel met de VS als je alle bijkomende kosten meerekend (verzendkosten, invoerrechten en geen garantie).
Daarnaast kunnen we op deze manier de schermen voor een lagere prijs kopen dan normaal. De genoemde prijzen van 5+ en 10+ gelden niet voor particulieren, alleen voor bedrijven. Persoonlijk wil is zo snel en goedkoop mogelijk een nieuw display en omdat ik legaal bedrijfsmatig kan bestellen vind ik het niet minder dan normaal om andere tweakers die mogelijkheid ook te bieden. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

En nee, Wehkamp acties doen we niet :)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 19:34 schreef Zotty het volgende:
Daarnaast kunnen we op deze manier de schermen voor een lagere prijs kopen dan normaal.
Correct maar daar krijg je wel weer extra verzend kosten + verpakkings materiaal bij, dus van die 10-20piek voordeel ben je al weer 10 piek kwijt aan postzegels en doosje.. kortom hoop gedoe voor +-10 piekies... is dat al dat gedoe wat je op je nek hier mee gaat halen echt waard?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
als er 6 mensen een zelfde kopen, is het toch goedkoper? Als er genoeg mensen zijn, is het wel een stuk(je) voordeligenr hoor....

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 19:25 schreef Zotty het volgende:

[..]

Volgens Conrad zijn de afmetingen als volgt:
code:
1
2
3
4
       buitenmaat    display
128x64   93 x 70 x 13     17 x 38
240x64   180 x 65 x 13    127 x 32
240x128  170 x 102 x 14   128 x 74

ps, Matty_, hoe breed is die van jou ?
nou, je kan hem net in je case krijgen in 1 5/14" ding, teminste t scherm gedeelte, de print is ietsie groter, maar t past wel :) (mn 4*20 is 2cm korter)

maar de afmetingen zijn:
code:
1
2
3
4
5
Module Size   (Wx Hx T)  180 X 75 X 11.0 mm  
Viewing Area  (Wx H)     132.0 X 39.0    mm  
Dotsx dots    (WxH) 240 X 64      dots  
Dot pitch     (WxH) 0.53 X 0.53     mm  
Dot Size    (WxH)   0.48 X 0.48     mm

(c) ripped van tianma.com :P

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 19:45 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Correct maar daar krijg je wel weer extra verzend kosten + verpakkings materiaal bij, dus van die 10-20piek voordeel ben je al weer 10 piek kwijt aan postzegels en doosje.. kortom hoop gedoe voor +-10 piekies... is dat al dat gedoe wat je op je nek hier mee gaat halen echt waard?
verpakking kan je toch recycelen ?? eneuhmm die dingen wegen echt niet zoveel en passen gewoon door de brievenbus, dus aan 2piek postzegels heb je genoeg (zotty gimme je adress krijg je free-postzegels :P pa's werk ownz :P)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 20:04 schreef Bredend het volgende:
als er 6 mensen een zelfde kopen, is het toch goedkoper? Als er genoeg mensen zijn, is het wel een stuk(je) voordeligenr hoor....
al bij 5 d8 ik, dus hij moet nog 4 mensem vinden, owjah check http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/329594/
als je de software ideeen wilt zien

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 19:45 schreef Yarvieh het volgende:
Financieel gezien is het als je kijkt naar de tijd die het kost om dit allemaal af te handelen eigenlijk pas interessant bij 10+. Maar waar het mij om gaat is dat ik het gewoon ontzettend leuk vind om dit soort dingen te doen. M'n halve leven bestaat uit het organiseren en regelen van dingen, van bestuursfuncties in verenigingen tot LANparties van 1200 man. Ik doe het voor m'n plezier. Desnoods stap ik met m'n OV op de trein en ga door heel NL koffie/bier/fris drinken en wat mede-tweakers ontmoeten >:)
Op donderdag 13 december 2001 20:04 schreef Bredend het volgende:
Precies, we zijn Nederlanders, dus elke gulden is een gulden :)

Dat van eenzelfde kopen is overigens een goed punt om ff bij stil te staan. Het heeft natuurlijk geen zin om als enige de 240x128 versie te kopen. Maar laat dat je er niet van weerhouden je wensen op te geven :)
Op donderdag 13 december 2001 20:10 schreef Matty_ het volgende:
verpakking kan je toch recycelen ?? eneuhmm die dingen wegen echt niet zoveel en passen gewoon door de brievenbus, dus aan 2piek postzegels heb je genoeg (zotty gimme je adress krijg je free-postzegels :P pa's werk ownz :P)
Brievenbus is 4 a 5 cm hoog, dus dat gaat makkelijk passen, inclusief goede verpakking :) Verzekerd en/of aangetekend versturen kan ook, maar kost 12,75 ofzo.

Enne, check je mail straks ff :)
/me wil wel gratis postzegels

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 20:37 schreef Zotty het volgende:
Dat van eenzelfde kopen is overigens een goed punt om ff bij stil te staan. Het heeft natuurlijk geen zin om als enige de 240x128 versie te kopen. Maar laat dat je er niet van weerhouden je wensen op te geven :)
Waarom dat? Aansturing is voor alle grotes gelijk dus software is vrij gemakkelijk generiek te maken zodat ie met alle grotes overweg kan toch!?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 20:37 schreef Zotty het volgende:

[..]

Financieel gezien is het als je kijkt naar de tijd die het kost om dit allemaal af te handelen eigenlijk pas interessant bij 10+. Maar waar het mij om gaat is dat ik het gewoon ontzettend leuk vind om dit soort dingen te doen. M'n halve leven bestaat uit het organiseren en regelen van dingen, van bestuursfuncties in verenigingen tot LANparties van 1200 man. Ik doe het voor m'n plezier. Desnoods stap ik met m'n OV op de trein en ga door heel NL koffie/bier/fris drinken en wat mede-tweakers ontmoeten >:)
[..]

Precies, we zijn Nederlanders, dus elke gulden is een gulden :)

[..]

Brievenbus is 4 a 5 cm hoog, dus dat gaat makkelijk passen, inclusief goede verpakking :) Verzekerd en/of aangetekend versturen kan ook, maar kost 12,75 ofzo.

Enne, check je mail straks ff :)
/me wil wel gratis postzegels
@home mail server sux weer zoals... gewoonlijk *zucht*

nja, als je die dingen wilt gaan bestellen moet je toch heel ff bij de maat stilstaan, heeft het wel nut om een groot lcd aan te schaffen ?? denk maar ens eraan dat 1 char 8*6 (teminste je gebruikt deze het meest je hebt ook nog 5*8, 6*8, 7*8, 8*8, 6*8 ziet er t beste uit) pixels is... ofwel op een 128*64 passen 8 lijnen en 21 letters.
op een 240*64 ook 8 lijnen en 40 letters
op een 240*128 dus 16 lijnen en ook 40 letters

16 lijnen is wel euhmm veel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 20:45 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Waarom dat? Aansturing is voor alle grotes gelijk dus software is vrij gemakkelijk generiek te maken zodat ie met alle grotes overweg kan toch!?
Qua software is het geen probleem, maar qua bestelling wel. Die 5+ en 10+ prijzen gelden als je 5+ of 10+ dezelfde displays besteld. Zo bedoelde ik het, sorry voor de onduidelijkheid.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 20:45 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

en de korting dan ???

Verwijderd

Juist ja de korting , 'k moet misschien iets minder aan de techniek denken :z

Verwijderd

ik heb wel interesse in die 240 x 64 ( dat was het toch? )

Verwijderd

ik denk trouwens dat je ze het beste na oud en nieuw kunt gaan bestellen....

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 21:33 schreef devian het volgende:
ik denk trouwens dat je ze het beste na oud en nieuw kunt gaan bestellen....
yepz... da lcd is keej, thnx voor het meehelpen met grafische lcd @ got :) nja, of het wat zou uitmaken met de euro ? dat zou ik niet weten, maar ik weet wel dat je morgen die dingen ken ophalen met zoon blaadje :P

damn... waarom wil mn scanner nou niet scherp scannen voor een paar scherpe lcd-in action foto's ? (w/o backlight... die ligt nog in de kast)

Verwijderd

zozo... zoals ik al zei... SCANS !!!! :P wel wazig... ik zou niet weten wat mn epson perfection 610 vandaag heeft...

SORRY ! maar ik kan niet resizen in imaging (wie wil da ff doen?) en ze zijn ~270kb whoopz

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/1-klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/2-klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/3-klein.jpg

klik erop voor de aso-grote versie

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi Allemaal,

100 piek voor zo'n display is gewoon VEEL TE VEEL.
een 122x32 display is zonder problemen voor 50 piek te leveren als er ongeveer 10 man mee doen.
Voor grotere aantallen zakt dat zelfs verder.

Daarnaast is het mogelijk deze dingen via USB aan te sluiten, als daar interesse voor is hoor ik dat wel.

mzzl

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 22:00 schreef TheGhostInc het volgende:
een 122x32 display is zonder problemen voor 50 piek te leveren als er ongeveer 10 man mee doen.

Daarnaast is het mogelijk deze dingen via USB aan te sluiten, als daar interesse voor is hoor ik dat wel.
hmmz kewl, heb je Specs/datasheets?

• TheGhostInc
  • Niet online
Heb ze wel,
maar ga natuurlijk niet mijn hele handel verklappen ;)

Maar dit is een ander idee :
Voor 50 euro een grafisch LCD scherm, met USB interface en alumium 5,25" bay, geleverd in februari. Met fanbay (computer gestuurd, dus geen schakelaars, 0-100%)

Verwijderd

Mja zonder datasheets week nie hoe ik ze aanmoet sturen, dus dan hoef ik ze nie ;)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 22:08 schreef TheGhostInc het volgende:
Heb ze wel,

Voor 50 euro een grafisch LCD scherm, met USB interface en alumium 5,25" bay, geleverd in februari. Met fanbay (computer gestuurd, dus geen schakelaars, 0-100%)
euhm.... als je daar ook fatsoenlijke softeware bij doe dan heb ik daar ook wel interesse voor... ( en dat ze gemonteerd zijn )

• TheGhostInc
  • Niet online
Tja, het idee is om ze volledig gemonteerd af te leveren.
Maar het duurt nog wel ff-tjes, hou rekening met februari, de kerstdagen zijn nogal een oponthoud.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 22:00 schreef TheGhostInc het volgende:
Hoi Allemaal,

100 piek voor zo'n display is gewoon VEEL TE VEEL.
Voor grotere aantallen zakt dat zelfs verder.

mzzl
Op donderdag 13 december 2001 22:08 schreef TheGhostInc het volgende:
Heb ze wel,

Dit is zeker interessant, maar waar het hier voornamelijk om gaat is dat het zeer wenselijk is dat de LCDs binnen pakweg max 1,5 / 2 weken bij iedereen thuis op de soldeertafel ligt. Deze wens heb ik niet alleen persoonlijk, maar heb ik ook al van meerdere mensen gehoord. En als je zegt februari, dan gaat dat toch echt niet lukken (tenzij je kunt tijdreizen >:)) Daarnaast vind ik 122x32 veel te klein. Maargoed, dat is mij persoonlijke mening. Een 128x64 display is dan wel een kleine 2x50 piek, maar je hebt dan ook 2x zoveel pixels in de hoogte. En dat is nog wel een verschil, een meer dan 2x zo groot scherm. Dan is het qua prijs vergeleken met jou ook nog goedkoper ook :)

Ik heb wel interesse, maar kaart het in februari nog een keer aan als je ze ook echt kan leveren. En dan maken we er gewoon een nieuwe inkoopactie van. En als je Yarvieh de datasheets toespeelt, zit het met software ook wel goed ;)

Verwijderd

JAmmer dat ik vlakbij bij Conrad woon anders had ik wel meegedaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 00:33 schreef Hitpoint het volgende:
Ik woon in de stad naast je :) Oftewel ik kan hem je persoonlijk overhandigen zodat je wel mee kan doen. Heb je een display EN korting !

Just a thought...

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:33 schreef Hitpoint het volgende:
kan het je nog pieken schelen... zodra er 5 mensen aan meedoen scheelt het je makkelijk 15 piek..

maar als je denkt... wat is 15 piek ?? tel met me mee...
15/3=5 ofwel... 5 pils voor nope... vind je t niet waard... ik zuip ze wel voor je op :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 00:40 schreef Matty_ het volgende:
.... ik zuip ze wel voor je op :)
In je uppie is ook zo saai, dus ik doe met je mee *D

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:48 schreef Zotty het volgende:

[..]

In je uppie is ook zo saai, dus ik doe met je mee *D
t wordt tijd voor een lcd-discussie avond... nja.. half uur :) ofwel, iedere donatie is welkom, dit is namelijk voor het "programmeren"

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 19:49

Wiebbe

<none />

ik doe wel mee voor een:
240x64 CCFL 181,- 163,- 155,-
(hopelijk wil de rest die ook :p)

ben ook van plan zelf software er voor te schrijven,
in het helaas erg brakke programma, VB6!
*kuche*
anyway, ik meel naar wie met verdere info?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 09:01 schreef Wiebbe het volgende:
ik doe wel mee voor een:
240x64 CCFL 181,- 163,- 155,-
(hopelijk wil de rest die ook :p)

ben ook van plan zelf software er voor te schrijven,
in het helaas erg brakke programma, VB6!
*kuche*
anyway, ik meel naar wie met verdere info?
naar zotty natuurlijk, welcome to euhmm nja... nu moeten we 5 pils over 3 personen verdelen :)

voor meer info zie mn sig

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment weet ik van de volgende mensen dat ze interesse hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Devian     240x64
Dissection     ?
Hitpoint     ?
Super_vegeta   240x64
Wiebe       240x64
Wisey       ?
Zotty       240x64

N.b. Deze lijst verplicht niemand iets, en is puur ter indicatie voor anderen om te zien om welk aantal het gaat en welk formaat.

edit:
Na even ronddwalen op conrad.nl blijkt het merk waarschijnlijk Nanya te zijn. Datasheets zijn te vinden via onderstaande links:

128x64: model LMA(D)77x077x4
240x64: model LMBJ6x003xP
240x128: model LMBHAx014x

Verwijderd

foto'tje van mn lcd met backlight(niet echt te zien) en backplate
--= Weer zoon aso grote... wie wil resizen? =--

Afbeeldingslocatie: http://www.h4e.f2s.com/lcd/5.jpg

owjah... ik heb wel ff mn webspace server veranderd naar f2s.com mn @home zat een beetje vol, ik hoop dat de speed ok is

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
ik wil ook wel een 240*64.
geef me je email of mail me even op vanroeden.h@stu.hsbrabant.nl

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
matty_, check je mail!

Verwijderd

grote foto van hierboven:

http://www.h4e.f2s.com/lcd/5-groot.jpg

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
misschien is het iets om zoiets als c:\windows\sysmon.exe (op je eigen bak ff kijken als je het nog niet kent ofzo) ook als grafiekje op je lcd te duwen.

Verwijderd

kan je die 240x128 ook los halen van de print en dus de print in je kast en alleen het scherm in de voorkant bouwen?
(met een udma 100 kabel heb je al 80 polen he:) )

ik wil dat ding passend in de voorkant hebben maar ook wel backlight verlichting hebben!!!

weet je zeker dat die kleintjes geen backlight hebben en dat dat er ook niet zelf achter te knutselen is (serie SMD-ledjes ofzo...)

in potentie wil ik er 7 hebben!!! (iedereen IDAC-team hiermee eens???)

maar om te beginnen zou ik er drie willen en dan de 128x64 met backlight (lastig ben ik he:) ) om mee te expirimenteren.

count me in voor 3 stuks (128x64)!!!

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 17:45 schreef Genius_P het volgende:
kan je die 240x128 ook los halen van de print en dus de print in je kast en alleen het scherm in de voorkant bouwen?
(met een udma 100 kabel heb je al 80 polen he:) )

als je dat lukt... dan euhmm ben je zeer knap :), het lcd zit namelijk vast aan de print en het is verbonden met zoon rubber ding waar het lcd is aan gemaakt (klinkt een beetje gek, als je me niet snapt, mol je rekenmachiene :P) maar die print enzo past wel in je case met een beetje moeite

ik wil dat ding passend in de voorkant hebben maar ook wel backlight verlichting hebben!!!

weet je zeker dat die kleintjes geen backlight hebben en dat dat er ook niet zelf achter te knutselen is (serie SMD-ledjes ofzo...)

ik heb zelf nog een 240*64 lcd zonder backlight, en daar kun je echt niet een smd led tussen duuwen, en sowieso backlight lcd's hebben een ander filter.

cool :P

maar om te beginnen zou ik er drie willen en dan de 128x64 met backlight (lastig ben ik he:) ) om mee te expirimenteren.

regel dat met zotty :P

Verwijderd

Ik zag pas laatste ergens in een folder van een leverancier van mij een lcd schermpje maar dan kleur en dus echt gewoon met video ingang CINCH waarmee je dus gewoon je hele pc beeld op kan weergeven iemand ook zo iets gezien ofzo ?
Gewoon soort tft-monitor maar dan in lcd uitvoering en prijs was waanzinnig laag ik dacht zon 400 tot 500,-
voor mooi ioets van 12" ofzo

Verwijderd

Yo, heb interesse voor: 240x64. Mail me maar de info!!!

n.t.i.prevoo@kub.nl

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Grimpie: Bla Bla, bla bla bla bla, BLA BLA BLA enzo. ff bespreken op ons developforum. What about 1, en 1 reserve voorals er eentje stuk gaat :).

Verwijderd

ik heb eigenlijk ook wel intresse in zo'n 128x64 display.
maar is er nou al een beetje sofdware voor
zelf kan ik het niet schrijfen dus ik moet er wel
wat aan hebben

en oja wat was die site van buurmannen.com ook al weer

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:53 schreef dennievg het volgende:
wat aan hebben

en oja wat was die site van buurmannen.com ook al weer
er is nog geen software voor, teminste echte software, er zijn wel een paar test-proggies zie daarvoor mn sig.
en de site van buurmannen.com ligt vrijwel offline

Verwijderd

ik wil nu ook een beetje gaan programeren maar
waar kan ik nou het beste een beetje info
vandaan halen om lcdtjes aan te sturen

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 20:56 schreef dennievg het volgende:
ik wil nu ook een beetje gaan programeren maar
waar kan ik nou het beste een beetje info
vandaan halen om lcdtjes aan te sturen
hier staan nogal veel links en PDF files hoe het diplay werkt en hoe je software ervoor schrijft.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/329594/

Verwijderd

Topicstarter
OMG, je bent ff anderhalve dag 'druk' met je vriendin en er staat gelijk een nieuwe pagina bij :D Goed, hier gaat ie;
Op zondag 16 december 2001 13:38 schreef roedie het volgende:
misschien is het iets om zoiets als c:\windows\sysmon.exe (op je eigen bak ff kijken als je het nog niet kent ofzo) ook als grafiekje op je lcd te duwen.
Heel tof idee! Het is leuk om te weten wat de temp/CPU en mem usage/enz enz is dmv een getalletje, maar met zo'n LCD kun je dus echt grafiekjes laten weergeven zodat je in 1 oogopslag alles ziet inclusief wat er bijvoorbeeld t/m 5 minuten geleden voor waarden waren :9~
Op zondag 16 december 2001 17:45 schreef Genius_P het volgende:

Conrad Duitsland verkoopt EL inverters en als je naar de foto kijkt zie je een los EL folie. De folie verkopen ze niet, maar het zal wel bestaan. Dat zou je denk ik wel als achtergrond verlichting kunnen gebruiken. Daarnaast zit op m'n oude 128x64 LCD tussende print en het LCD zelf een open ruimte van 2 a 3 mm. Ik weet niet of dat ook bij de te bestellen versie zo is, maar als het zo is, dan kun je er makkelijk iets mee doen. Beetje creatief zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.de/pix/184/G1/184005G1.JPG

Ik wil je best op het lijstje zetten voor 3 (of 7 ;)) 128x64 displays, maar er zit standaard geen achtergrond verlichting op de 128x64 versie. Zoals ik hierboven al zei; misschien dat je er zelf verlichting bij kunt maken.
Op zondag 16 december 2001 18:10 schreef Warezhelp het volgende:
Ik zag pas laatste ergens in een folder van een leverancier van mij een lcd schermpje maar dan kleur en dus echt gewoon met video ingang CINCH waarmee je dus gewoon je hele pc beeld op kan weergeven iemand ook zo iets gezien ofzo ?
Gewoon soort tft-monitor maar dan in lcd uitvoering en prijs was waanzinnig laag ik dacht zon 400 tot 500,-
voor mooi ioets van 12" ofzo
Waar ?! Me wants :9~

Met een video ingang is toch heel anders qua toepassingen dan waar we het hier over hebben. Maar wel gaaf!
Op zondag 16 december 2001 19:46 schreef nicoprevoo het volgende:
Yo, heb interesse voor: 240x64. Mail me maar de info!!!

n.t.i.prevoo@kub.nl
Je staat op de lijst :)
Op zondag 16 december 2001 19:53 schreef dennievg het volgende:
wat aan hebben
Software is, zoals Matty_ al zei, nog in de maak. Er zijn verschillende mensen mee bezig, en er zit zeker wat belovends bij (check dit maar eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/323933/1?limit=25)

Ik zet je gewoon op de lijst. Dit verplicht je tot niets, het is puur om bij te houden wie er interesse hebben. Wil je er echt een bestellen, dan moet je voor dinsdag 16:00 uur ff een gil geven (en posten/mailen :P).

Verwijderd

Topicstarter
Update van de lijst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Brainball   240x64
Dennivg   128x64
Devian     240x64
Dissection     ?
Genius_P     128x64 (3x)
Hitpoint     ?
Nicoprevoo     240x64
Snurp       240x64 of 240x128
Super_vegeta   240x64
Wiebe       240x64
Wisey       ?
Zotty       240x64

Score zover:

128x64 => 4x (nog 1 meer voor 5+ korting)
240x64 => 6x (5+ korting)
240x128 => 0x
onbekend => 4x

edit:
Ik heb net een mailing naar iedereen op de lijst verstuurd met alle informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 16:57 schreef brainball het volgende:
ik wil ook wel een 240*64.
geef me je email of mail me even op vanroeden.h@stu.hsbrabant.nl
Euhmz... je mailadres bounced m'n mail

• brainball
  • Laatst online: 13-06-2023
heb een emailtje ontvangen maar probeer het anders eens op killa@home.nl.

School server was van het weekend een beetje aan het klooien dus daar zal het wel aan liggen.

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Zit toch nog te twijfelen tussen een 240x128 of de 240x64. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste, maar als niemand deze besteld scheelt dat niets in de kosten. Ook hoe zit het met de voedingsregelaar voor negative spanning? Het schema wat er is kan die voor zowel de 240x64 als de 240x128 versie? de 240x64 heeft -10v nodig en de 240x128 -15v.

Heb van het weekend ook een beetje rond gekeken. Ben dit verder tegengekomen http://www.compsys1.com/workbench/On_top_of_the_Bench/on_top_of_the_bench.html
Zij bieden een compleet setje aan met regelaar. Zijn wel wat duurder als de conrad (snap ook niet hoe dat kan ;) )
Ik denk dat de negative spanning toch een probleem gaat geven voor de sommige van hier.
Dat heeft mij een beetje aan het twijfelen gebracht.
Misschien dat ik zo'n setje koop en dan vergelijken met de schema's hier en anders een copy van de pint maken en uitwerken. Hmmm

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ik heb nog een achtergrond verlichting folietje liggen, voor de geintereseerde. Ik kan evt ook zorgen voor een net printje om de boel op aan te sluiten en evt een seriele packplate. Ik heb eerder met dit soort schermpjes gewerkt, ik heb er ook nog eentje liggen.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Hoeveel zou dat ongeveer kosten bugs (ordegrootte)? Ik heb er zeker wel 150,- voor over iig (128x64). Het lijkt me enorm leuk om een driver te schrijven, alleen de prints maken wordt lastig voor mij (moet ik een soldeerbout kopen, grote kans dat ik het fout doe of misschien zelfs m'n parallele poort mol (:?)...).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 10:35 schreef brainball het volgende:
heb een emailtje ontvangen maar probeer het anders eens op killa@home.nl.

School server was van het weekend een beetje aan het klooien dus daar zal het wel aan liggen.
Done !
Op maandag 17 december 2001 11:13 schreef Snurp het volgende:
Zit toch nog te twijfelen tussen een 240x128 of de 240x64. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste, maar als niemand deze besteld scheelt dat niets in de kosten. Ook hoe zit het met de voedingsregelaar voor negative spanning? Het schema wat er is kan die voor zowel de 240x64 als de 240x128 versie? de 240x64 heeft -10v nodig en de 240x128 -15v.
Je bent niet de enige wiens voorkeur uitgaat naar het grootste formaat hehe. Zelf lijkt het me ook wel mooi. Maar het maakt me ook eigenlijk niet zoveel uit, ik ga dan ook voor een 240x64.

Wat ook meespeelt is de negative spanning. -12V (voor de 240x64) is makkelijk uit je computer te halen. Voor spanningen lager dan dat, en dat heb je nodig bij de 240x128 versie, zul je dus zelf een voeding moeten maken. Nou is dat niet voor iedereen een probleem, maar het komt er wel bij. En voor het gemak heb ik toch maar gekozen voor 240x64 en niet voor 240x128.

De schema's die voorbij zijn gekomen zijn allemaal gebaseerd op -12V. Aanpassen voor -24V moet kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 12:09 schreef bugs het volgende:
Ik kan evt ook zorgen voor een net printje om de boel op aan te sluiten en evt een seriele packplate. Ik heb eerder met dit soort schermpjes gewerkt, ik heb er ook nog eentje liggen.
Je zult dan waarschijnlijk de software in de PIC moeten herschrijven (uitgebreidere instructieset). Tenminste, je hebt toch alleen een 2x16 LCD of houd je dingen voor ons verborgen :P

Houd je er rekening mee dat als je dit soort dingen gaat aanbieden dat je misschien de rest van je leven aan het solderen blijft om alle GoTers te voorzien van zo'n print :+

• Snurp

Snurp

aka NICO

ALs jij kunt zorgen dat de software ook werkt voor de 240x128,dan speciaal ook voor de sed1330 controller. Dan maak/probeer ik een negative voeding te maken voor die 240x128. En uiteraard uitwerken tot schema, maar dat is alweer een tijd geleden dat ik dat heb gedaan.
De sed1330 en de t6963c zijn nagenoeg gelijk. Dus voor de software hoeft niet veel aangepast te worden (maar dat wist je al). heb gelezen dat de sed1330 meer futures en character settings ondersteunt dan de t6963c.

Verwijderd

he zotty, ik heb nog niets ontvangen dus pleur maar neer op Genius_p@hotmail.com

[IDAC]
roedie> dit is om te testen voor Hemogoblin, FF en grimpie, als jij er ook een neemt voor de test met die AVR dan hebben we er 5 :)

ps overleg was deze keer telefonisch... 8-)

[/IDAC]

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Op maandag 17 december 2001 14:03 schreef Snurp het volgende:
Dan maak/probeer ik een negative voeding te maken voor die 240x128. En uiteraard uitwerken tot schema, maar dat is alweer een tijd geleden dat ik dat heb gedaan.
Zorg er voor dat je eerst de negatieve spanning maakt voordat je het de rest van de logica van spanning voorziet. Dit zorgt er voor dat ook op de lange termijn je scherm goed blijft. Er is vast wel een goedkoop ICtje met een ladingpomp te vinden.
Op maandag 17 december 2001 12:27 schreef slierp het volgende:
Hoeveel zou dat ongeveer kosten bugs (ordegrootte)? Ik heb er zeker wel 150,- voor over iig (128x64). Het lijkt me enorm leuk om een driver te schrijven, alleen de prints maken wordt lastig voor mij (moet ik een soldeerbout kopen, grote kans dat ik het fout doe of misschien zelfs m'n parallele poort mol (:?)...).
Dat scherm verkoop ik uiteraard niet, maar daar kan ik wel mee experimenteren. Ik heb er al eentje draaiend gebazeerd op de t6963c. Een paralelle backplate zou kwa onderdelen niet veel meer als 10 Euro moeten gaan kosten. Bij grote vraag wil ik wel printjes gaan etsen, maar boren en solderen zul je toch echt zelf moeten gaan doen.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 15:01 schreef bugs het volgende:

[..]

Een paralelle backplate zou kwa onderdelen niet veel meer als 10 Euro moeten gaan kosten. Bij grote vraag wil ik wel printjes gaan etsen, maar boren en solderen zul je toch echt zelf moeten gaan doen.
Ke, dan is het niks voor mij. Ik wil geen 100+ piek riskeren aan iets wat makkelijk mis kan lopen. Dan koop ik wel een keer een 8x2 ofzo om te experimenteren of een kant-en-klare als ik geld over heb. Een grafisch lcd zit er dan niet in helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 14:03 schreef Snurp het volgende:
ALs jij kunt zorgen dat de software ook werkt voor de 240x128,dan speciaal ook voor de sed1330 controller. Dan maak/probeer ik een negative voeding te maken voor die 240x128. En uiteraard uitwerken tot schema, maar dat is alweer een tijd geleden dat ik dat heb gedaan.
De sed1330 en de t6963c zijn nagenoeg gelijk. Dus voor de software hoeft niet veel aangepast te worden (maar dat wist je al). heb gelezen dat de sed1330 meer futures en character settings ondersteunt dan de t6963c.
Aan de software wordt gewerkt (niet dat het echt opschiet, want ik heb het ontzettend druk). Door het formaat in een variable te stoppen is makkelijk elk display aan te sturen. Voor de SED1330 controller moet je ook eens gaan praten met Yarvieh. Hij heeft een display met die controller en is bezig met een mooi progje. In het mailtje staat een rechtstreekse link naar zijn topic en eentje naar het [topic=329594/1/25] topic. Dat topic is ook beter geschikt voor dit onderwerp ;)
Op maandag 17 december 2001 14:33 schreef Genius_P het volgende:
he zotty, ik heb nog niets ontvangen dus pleur maar neer op Genius_p@hotmail.com
Check je mail :)

Verwijderd

Topicstarter
240x64 levertijd update:
Even een kleine tegenslag, de 240x64 displays zijn er waarschijnlijk pas begin januari. Conrad NL heeft ze niet op voorraad en dus moeten ze komen uit het centrale magazijn in Duitsland komen. Nou is dat normaal geen probleem, maar omdat het kerst is gaat de boel daar een week dicht :( De order komt wel binnen, maar wordt simpelweg niet uitgevoerd omdat ze kerst vieren (kun je ze eigenlijk ook niet kwalijk nemen). Met veel geluk dat ze voor kerst naar NL verstuurd worden, maar die kans is klein.

Verwijderd

Zou het ook mogelijk zijn om de lcd van een sega gamegear te gebruiken voor dit soort dingen ?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:14
Op donderdag 13 december 2001 19:13 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

bestel zelf wel by de conrad is net zo makkelijk krijg er toch al korting dus heb echt niet zo'n actie nodig
Als je ons (Het tweaker volk) zo'n geweldige off-topic melding wil meedelen, ga dan niet het volledige topic quoten ... |:(

-

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 16:42 schreef BananeKoning het volgende:
Zou het ook mogelijk zijn om de lcd van een sega gamegear te gebruiken voor dit soort dingen ?
Geen idee, maar je kunt het beste een nieuw topic hiervoor openen of de vraag in [topic=329594/1/25] stellen. Ik vind het een leuk idee en wil best weten of het kan (houd ons op de hoogte :)), maar dit is niet echt het juiste topic hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 16:47 schreef Juicy het volgende:

[..]

Als je ons (Het tweaker volk) zo'n geweldige off-topic melding wil meedelen, ga dan niet het volledige topic quoten ... |:(
Rustig, tel tot 10 :P Tijn_3d heeft totaal geen 'sociale vaardigheden' en kan het beste genegeerd worden. Laat je er niet door opnaaien.
Ook dit is dit niet het juiste topic voor dit soort zaken (als je een klacht post in LA ben ik de eerste die reageerd *hint* >:))

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 11:13 schreef Snurp het volgende:
Heb van het weekend ook een beetje rond gekeken. Ben dit verder tegengekomen http://www.compsys1.com/workbench/On_top_of_the_Bench/on_top_of_the_bench.html
Zij bieden een compleet setje aan met regelaar. Zijn wel wat duurder als de conrad (snap ook niet hoe dat kan ;) )
Ik denk dat de negative spanning toch een probleem gaat geven voor de sommige van hier
Als ik goed naar die website kijk kun je die regelaar ook los bestellen. En als dat kan heb ik zeker interesse!!! Ben niet zo'n heel geweldige soldeerder namelijk!!

Alleen dan moet je hier kijken:
A T6963C controlled LCD Display

Dit gaat namelijk over die Toshiba controller die wij er dadelijk ook achter hebben...

Ik heb even een quoteje geknipt van de website:
I have designed a small adapter that connects to a T6963 based LCD display and the GLiPIC board . The adapter provides the LCD contrast negative voltage, since most T6963 displays do not have onboard negative voltage available.
Afbeeldingslocatie: http://www.compsys1.com/workbench/On_top_of_the_Bench/T6963C/ribbon.gifAfbeeldingslocatie: http://www.compsys1.com/workbench/assmbld.gif

Shown on the right is the GLiPIC board with the T6963C Revision 2 adapter. The adapter can accomodate T6963C displays with 10x2 connectors, as well as the 1x17,and 1x18 connectors. It has on board an LM6282 voltage inverter/doubler which supplies -10v for the LCD display bias. The Revision 3 adapter supplies -15v and can be used with either the T6963C or the Sed1330 controller based large LCD displays. The Revision 3 adapter uses a Max637 voltage convertor.
En hier kun je die adapter vervolgens kopen:
Purchase the adapter

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:06 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Als ik goed naar die website kijk kun je die regelaar ook los bestellen. En als dat kan heb ik zeker interesse!!! Ben niet zo'n heel geweldige soldeerder namelijk!!

Alleen dan moet je hier kijken:
A T6963C controlled LCD Display

Dit gaat namelijk over die Toshiba controller die wij er dadelijk ook achter hebben...

Ik heb even een quoteje geknipt van de website:
[..]

En hier kun je die adapter vervolgens kopen:
Purchase the adapter
wat schiet je ermee op, veel poen kwijt voor iets wat je makkelijk zelf kan maken. en als je dit zelf niet zou lukken, dan wil ik best bereid zijn om dit voor je te doen. in t eerste topic staat vrijwel duidelijk hoe je zoon DC-to-DC converter moet maken. (en ik heb zelfs een mooie geetste backplate :P) en met dat printje moet je ook anders gaan proggen. zodra je t lcd thuis hebt valt t echt mee om het aan de gang te krijgen

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:17 schreef Matty_ het volgende:

wat schiet je ermee op, veel poen kwijt voor iets wat je makkelijk zelf kan maken. en als je dit zelf niet zou lukken, dan wil ik best bereid zijn om dit voor je te doen. in t eerste topic staat vrijwel duidelijk hoe je zoon DC-to-DC converter moet maken. (en ik heb zelfs een mooie geetste backplate :P) en met dat printje moet je ook anders gaan proggen. zodra je t lcd thuis hebt valt t echt mee om het aan de gang te krijgen
Matty, als jij dat voor mij zou willen doen, graag. Ik ben namelijk nogal een kluns qua kleine electronica. Bij natuurkunde was ik er erg goed in, maar daarna heb ik er niets meer aan gedaan. Maar vind zo'n LCD wel supercool. Tuurlijk staat er een vergoeding tegenover...

Of in ieder geval dat de LCD werkend is als ik hem aan wil sluiten. Dus op de manier zoals jij dat gedaan hebt. via een poort. Ik hoor het wel als je het wil doen voor me... zou wel flex zijn 8-)

Verwijderd

ik maak t wel voor je tegen een vergoeding, stuur je de onderdelen zelf op ?? anders mail me ff

• Devian
  • Laatst online: 15:12
volgens mij heb ik ook nog geen mail ontvangen?

devian@home.nl

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 23:15 schreef skinhead het volgende:
volgens mij heb ik ook nog geen mail ontvangen?

devian@home.nl
Ook al niet ? Grmbl.... die k*t mailserver van @home ook :(

Ik zal hem je opnieuw sturen

maare, devian = skinhead :?

Verwijderd

Topicstarter
Nog 13 uur te gaan :+
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
99% zeker een LCD:
Brainball     240x64
Devian    240x64
Genius_P    128x64 (3x)
Nicoprevoo    240x64
Zotty      240x64 of 240x128
Dennievg    128x64
Wiebe      240x64

Denken nog na:
Dissection    ?
Snurp      240x64 of 240x128

Nooit meer van gehoord:
Hitpoint    ?
Super_vegeta  240x64
Wisey      ?

Om nog genoeg personen te vinden voor 240x128 lijkt me onwaarschijnlijk, dus dat formaat valt af.
Voor de 128x64 is nog 1 persoon nodig voor de 5+ korting.
De 240x64 displays gaan door voor de 5+ korting.

Willen de mensen die nog niks van zich hebben laten horen hier posten of mij mailen ? Ook al wil je er toch geen, geef het door zodat iedereen weet waar hij aan toe is.

edit:
Voor het geval er nog meer mensen de mail niet hebben ontvangen, klik hier

• Devian
  • Laatst online: 15:12
Op maandag 17 december 2001 23:20 schreef Zotty het volgende:

[..]

Ook al niet ? Grmbl.... die k*t mailserver van @home ook :(

Ik zal hem je opnieuw sturen

maare, devian = skinhead :?
devian = skinhead ja.... ik heb een tijdelijke dubbele nick

https://wren.co/join/Devian

• Snurp

Snurp

aka NICO

Aaaaaaaaarg bijna 16:00 en ik weet het nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 09:29 schreef Snurp het volgende:
Aaaaaaaaarg bijna 16:00 en ik weet het nog steeds niet.
Adem in.......adem uit.......adem in........adem uit......

:P

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze wil ik de actie sluiten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Voor deze mensen bestel ik een LCD:
Brainball     240x64
Devian    240x64
Genius_P    128x64 (3x)
Nicoprevoo    240x64
Zotty      240x64
Dennievg    128x64
Wiebe      240x64

Er zal 5x een 240x64 display besteld worden en 4x een 128x64. Qua prijs zit je dan op 113,- voor de 128x64 en 163,- voor de 240x64.

De verzendkosten zullen 1 gulden voor een kussenenvelop zijn en de kosten voor het verzenden zelf (paar gulden?).

Mocht je je nog bedenken, ik ga rond 17:30 de bestellen echt plaatsen, dus laat het voor die tijd weten.

PS, ben je er al uit Snurp ?

Verwijderd

Topicstarter
Wil iedereen trouwens ff z'n adres en dat soort dingen mailen naar inkoopactie@schijf.org ? Dat is wel zo makkelijk voor het versturen.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 16:57 schreef Zotty het volgende:
Wil iedereen trouwens ff z'n adres en dat soort dingen mailen naar inkoopactie@schijf.org ? Dat is wel zo makkelijk voor het versturen.
je kan ook een 5 1/4" drive eruit mollen en hopen dat t via e-mail kan....

Verwijderd

Topicstarter
Weer een update:
Genius_P, je bent de enige die nog voor de 128x64 versie overblijft. Dan is het toch handiger om zelf bij Conrad te bestellen omdat er bij 3 stuks geen korting is. En dan is het alleen maar lastig om het via een tussenpersoon te doen. Sorry, maar we komen gewoon 2 displays te kort.

• Snurp

Snurp

aka NICO

Doe mij dan ook maar een 240x64. Dan ben ik van m'n eigen getwijfel af.
Nu kan ik er niet meer onderuit :7

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 17:18 schreef Snurp het volgende:
Doe mij dan ook maar een 240x64. Dan ben ik van m'n eigen getwijfel af.
Nu kan ik er niet meer onderuit :7
Haha, ok dan !

Ik had stiekem al zitten duimen :)

Verwijderd

in welk programma kan ik het beste beginnen met programeren voor soort dingen
zelf zat ik te denken aan visual basic 6

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 19:00 schreef dennievg het volgende:
in welk programma kan ik het beste beginnen met programeren voor soort dingen
zelf zat ik te denken aan visual basic 6
VB6 ken ik verder niet, dus ik kan je niet vertellen hoe het daarmee zit, maar ik programmeer het in C++ en dat gaat lekker.

check ook dit topic: [topic=329594/1/25]
speciaal over grafische LCDs

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ben ik heel erg belachelijk als ik zeg dat het een idee is om een nieuw forum te starten? Lijkt mij persoonlijk een goed idee, ik weet alleen niet aan wie ik dat mag gaan vertellen. Apart forum voor alle LCD applicaties, met [HD44], [SED] of [T6963] voor de topics. Ik bied mij hierbij trouwens ook aan om daar voor moderator te gaan spelen. 8-) Wie is het hier mee eens?

Verwijderd

lijkt mij een leuk plan

want lcd rules *D
Pagina: 1 2 Laatste