Toon posts:

dd/dts boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus naar een audiozaak geweest, en ik wil eigenlijk front 2 wat betere boxen kopen en rear dan wit mindere/goedkopere, de verkoper zei dat ik beter 4 dezelfde boxen kon kopen en hangde een verhaaltje op dat bij dts alle signalen naar alle boxen werd gestuurd ofzoiets..? Wil hij mij meer laten betalen of..? Wat is jullie mening? Owjah ik wou een onkyo TXDS494 (ala fl1300) als receiver pakken en waarschijnlijk tannoy boxen erbij van rond de 400 a 500 piek. Ik ga dus waarschijnlijk eerst receiver + 2 boxen kopen en dan is me geld op, en een tijdje later center + 2 rears en nog later eventueel een subje.

Uiteraard ga ik ook eerst wat zooi luisteren maar ik wil even van jullie horen hoe jullie t zouden verdelen kwa boxen en eventueel receiver.

Tnx

edit: Onder bij me ouders staan paar b&o zuiltjes van 3,2 de stuk iemand die hier goed/slecjt geluid uit vind komen? ik vind het voor zoveel geld nogal tegenvallen maar dat kan aan mij liggen... en nog iets de meesten lezen mijn vraag niet goed aan de antwoorden te zien |:(

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 10:21

Elroy

Zelda!!!

Je kan beter dezelfde merk/soort boxen kopen

Specs Computer

Verwijderd

infinity delta 60 of delta 70.

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb de 484 van onkyo en dat is echt een fijne versterker. Voor de boxen heb ik 2 grote JBL zuilen voor (de TLX 151) en voor de mid en achter heb ik een JBL FLIX 1 set (2 kleine satalietjes en een grotere centre speaker). Dit speelt samen met mijn 6.5 "subje voor mij perfect. Dit is echter wel op een zolderkamer dus ......

Duncan

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 12 december 2001 19:55 schreef CraneDoggie het volgende:
Ik ben dus naar een audiozaak geweest, en ik wil eigenlijk front 2 wat betere boxen kopen en rear dan wit mindere/goedkopere, de verkoper zei dat ik beter 4 dezelfde boxen kon kopen en hangde een verhaaltje op dat bij dts alle signalen naar alle boxen werd gestuurd ofzoiets..? Wil hij mij meer laten betalen of..? Wat is jullie mening? Owjah ik wou een onkyo TXDS494 (ala fl1300) als receiver pakken en waarschijnlijk tannoy boxen erbij van rond de 400 a 500 piek. Ik ga dus waarschijnlijk eerst receiver + 2 boxen kopen en dan is me geld op, en een tijdje later center + 2 rears en nog later eventueel een subje.

Uiteraard ga ik ook eerst wat zooi luisteren maar ik wil even van jullie horen hoe jullie t zouden verdelen kwa boxen en eventueel receiver.

Tnx

edit: Onder bij me ouders staan paar b&o zuiltjes van 3,2 de stuk iemand die hier goed/slecjt geluid uit vind komen? ik vind het voor zoveel geld nogal tegenvallen maar dat kan aan mij liggen... en nog iets de meesten lezen mijn vraag niet goed aan de antwoorden te zien |:(
Er lopen al een hoop topics hierover.

B&O luidsprekers vind ik over het algemeen niet mooi klinken. En de prijs/performance is om te :'(
Vaak wel een leuk design, en daar kopen die mensen die dit soort sets bezitten ze ook vaak voor.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03
Wat je moet kopen moet je zelf even gaan beluisteren. Maar hier even hoe ikzelf het zou aanpakken.

Ik zou twee goeie frontspeakers kopen, dus ook echt goeie waar de muziek precies uit komt zoals je dat zelf mooi vindt, zonder gebruik van subwoofer. Persoonlijk zou ik dan gaan voor een 'korte' bas, of strakke bass, hoe je het ook wilt noemen. Dat klinkt veelal lekker met muziek, komt ook overeen met live optredens en voelt lekker door in de buik. Fronts dus met name gericht op muziek.

Voor de rearspeakers zou ik dan een model nemen uit dezelfde serie, maar dan een (paar) maatje(s) kleiner. Een boekenplankmodel of wat dan ook uitkomt.

Voor de midspeaker zou ik ook een nemen uit dezelfde reeks. Neem in ieder geval een goeie, de mid is velen malen belangrijker dan veel mensen denken, het maakt een groot verschil welke erg (extreem) hinderlijk wordt als de mid niet bij de fronts past.

Voor de subwoofer zou ik dan vooral rekening houden met films. Dus een lange traaage bass welke diep doorgaat. Zoals in bioscopen. Dus niet zo'n kickbass of boombox/disco idee. Maar een echte filmsub. Het mag best wat kosten. Koop je twee goeie fronts als eerste dan kan een sub waarschijnlijk wel eventjes wachten, maar is uiteindelijk voor bijv. DVD toch wel erg gewenst. Ik weet het, je kunt het subkanaal ook doorsturen naar de fronts, maar in dit geval gaat het er juist om dat dat eenheel ander geluid is.

Over de receiver heeft iedereen andere ideeën. De één gaat voor goeie stereo hifi weergave, het surround is een extra, anderen denken weer andersom. Beetje van beide kan ook. persoonlijk zou ik gaan voor goed stereo, vooral stabiel met redelijk vermogen (komt door m'n fronts welke best veeleisend zijn, mijn 80Watt marantz schiet nog wel eens in de beveiliging), en daarnaast met een goeie handvol surround opties zoals DTS ES, 7.1 aansluitingen (speakeroutputs), pro-logic 2, enz.

Apart kopen zou ik zeker doen. Eerst alles in je fronts stoppen, koop diegene die je mooi vindt klinken en neit meteen op de prijs letten. Dan hoef je later namelijk niet met het idee te leven dat je eigenlijk nog iets beters had kunnen kopen maar je moest zo graag meteen rears en mid.

Maargoed, bovenstaand is slechts wat ik zelf zou doen. Er zijn ook zat andere mensen die tevreden zijn met een all-in set.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

In de HVT nr 12 gebruikte ze in de DVD set test een Mission M7 set als "referentie" (M73, M7ds, M7c1), neem aan dat dat wel redelijk is (voor f 2000). Dus wel alles van het zelfde merk, maar dipolen achter en een echter center speaker icm full range zuiltjes voor. De achter/center kanalen zul je dan op "small" moeten zetten

En dan later een Rel Q400 a f4000 (grapje)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1