Toon posts:

Welke versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met de keuze van een goeie versterker?
Ik zoek een lossen versterker voor op mijn kamer, het liefst met DTS en 5.1 Dolby systeem. Ik heb de boxen al nl,
-4 boxen van 120 watt, 1 center en een actieve subwoofer van 300 watt.

Weet iemand welke ik het beste kan nemen zonder belachelijk veel geld uit te hoeven geven? Merk maakt niet uit.

B.v.D.

Verwijderd

aan hoeveel geld zit je te denken??

wij weten natuurlijk niet hoeveel jij te besteden hebt :7

Verwijderd

Topicstarter
Denk zo tot 1000 piek, maar het liefst er ver onder! :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik denk dat je met een goeie sony versterker al wel komt
ik heb ook zo'n ding in de huiskamer staan
is wel relaxed =)
ga naar de lokal hifi boer en vroeg ff om info gewoon

Tweakers Discord

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Zoek is een beetje....tips : Yamaha, Onkyo, Denon.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
K dan, ik wist niet of er een uitgeproken merk was wat eruit sprong met DTS en 5.1 geluid, maar zo te horen niet. Dan ga ik wel ff schumen. :)

Verwijderd

Nou is het zo dat Yamaha er het eerst mee kwam met 5.1, en persoonlijk vind ik het nog altijd het beste, maar iedereen zijn eigen smaak natuurlijk. :)

Verwijderd

hmmmmz een denon pma 1500 r.

heb ik zelf ook, ligt wel iets boven je budget, maar ik vond hem zelf veel beter klinken als bijvoorbeel de NAD c350

edit: hier stond een heel mooi plaatje

:9~ :Y)

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Twee antwoorden: Yamaha of Denon.

Ik heb zelf van beide eentje, maar persoonlijk heb ik betere ervaringen met de Yamaha. :)

Ik houd niet zo van draaiknoppen namelijk :D

Putting the bit in Biton since 1997

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
Op woensdag 12 december 2001 20:03 schreef wiebe het volgende:

heb ik zelf ook, ligt wel iets boven je budget, maar ik vond hem zelf veel beter klinken als bijvoorbeel de NAD c350

[afbeelding]

Die post je ook elke keer als het ff kan heh :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

[afbeelding]

Dies toch geen dolby en dts :?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 12 december 2001 20:29 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Dies toch geen dolby en dts :?
Nee gewoon stereo-apparaat.. zat ook al te denken. :?

De Sony DB840 is momenteel te verkrijgen voor zo'n 1000 gulden. Voor HT een erg goede versterker.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

[afbeelding]

Ga je nou in elk topic dat maar zijdelings over versterkers gaan dat plaatje posten? Doe maar niet. Ik ben blij dat je er blij mee bent, maar als je het al aanraadt, zorg dan dat je eerst het topic gelezen hebt, in plaats van iedereen ervan overtuigen dat wat jij gekocht hebt het beste is...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb btw een voorkeur voor Yamaha, voor zijn karakter. Voor zover ik weet heeft Yamaha een helderer karakter en Denon een wat warmer karakter.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat sommigen nog lezen waar het over ging ipv. dat er plaatjes van iedereen opkomen..... :P

Verwijderd

Yamaha heeft erg goeie versterkers, misschien dat je ook nog naar Harman/Kardon kunt kijken.
ik geloof dat die versterkers wel wat duurder zijn dan yamaha maar ze zijn wel errug mooi en goeie kwaliteit

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mja, zal misschien iets buiten je budget liggen (1299), maar heb zelf sinds een weekje de JVC RX-8012, en is wel een reciever.

Ben d'r zeer tevreden mee, hij ondersteund o.a. dts, Dolby digital, text/compu link en RDS.
Heeft een vermogen van 100Watt per kanaal.

And The Only One

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

mwa de onkyo 595 heeft veel power, te krijgen voor 1400,-
de onkyo 575x is iets goedkoper te krijgen nu, en de versie daarvoor, de 575, staat bij stassen(.nl) nu voor nog geen 1000,- verder zul je voor die prijs wat harman kardon vinden, hele mooie versterkers, alleen moet je kijken of ze wel voldoende power hebben, al hebben ze een grote energie reserve, ik weet niet of je met die 120 watt continu, of piek ofzo bedoeld, en aan hoeveel ohm? Anders is HK zeker een mooie receiver voor je. Verder heb je versterkers als de Marantz SR 5200, die kost rond de 1200,- maar er zijn ook nog wat oudere modellen, (zijn voorgangers) die voor minder de deur uitgaan.

Weet niet hoe goed je speakers zijn, maar als je met wat minder kwaliteit tevreden bent kun je trg stappen naar een merk als kenwood ofzo, maken wel mooie versterkertjes, alleen niet vergelijkbaar met bovengenoemde merken.

• FFF
  • Laatst online: 21:29

FFF

deze versterker heeft wel wat vermogen, maar heeft weinig reserves, en is slecht in het controleren, van de wat moeilijkere speakers.

niet lullig bedoeld, maar het is echt zo, en is mij dan ook zwaar afgeraden, Word veel verkocht om zijn mooie uiterlijk, (daarom doe je er waarschijnlijk ook een plaatje bij :P ) Als uiterlijk niet belangrijk is, zou ik deze afraden. maar het ging hier tenslotte over een Home theatre versterker.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 21:35 schreef FFF het volgende:

[..]

deze versterker heeft wel wat vermogen, maar heeft weinig reserves, en is slecht in het controleren, van de wat moeilijkere speakers.

niet lullig bedoeld, maar het is echt zo, en is mij dan ook zwaar afgeraden, Word veel verkocht om zijn mooie uiterlijk, (daarom doe je er waarschijnlijk ook een plaatje bij :P )
OT:ik vond dat hij meer controle had over mijn infinitys als een nad c 350/370
Als uiterlijk niet belangrijk is, zou ik deze afraden. maar het ging hier tenslotte over een Home theatre versterker.
edit: lees nu pas dat het om home theater gaat |:(
volgende keer ff wat minder post-happy reageren :7

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Wok

Dakloos...

Een DTS versterker voor max. 1000,-

Misschien is dit wat voor je:

Sony STR-DB840

Alhoewel hier een ook een tuner in zit, lijkt mij dit wel aardig. Heb zelf geen ervaringen met dit apparaat, maar ik heb wel goede ervaringen met de audio-apparatuur van Sony.

Ik geloof dat ik dit type voor iets van 800,- heb zien staan bij Megapool.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt eens kijken op www.mediacheckpoint.de, dat is over het algemeen goedkoper dan in Nederland. Zoals al eerder gezegd zou je onder andere kunnen kijken naar de yamaha rx-v620, de denon avr-1802, en de onkyo 595, die daar allemaal voor onder de 1000 piek te krijgen zijn.

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

vind het jammer,

een pracht van een versterker en een gedrocht van een afstandsbediening.
Voor die 1500 piek hadden ze wel ff 20 piek meer kunnen uitgeven voor een wat nettere remotecontrol.

Maarja, het gaat om de versterker, die zal vast wel goed zijn :)

Pak je rust!

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 22:14 schreef den the man het volgende:

[..]

vind het jammer,

een pracht van een versterker en een gedrocht van een afstandsbediening.
Voor die 1500 piek hadden ze wel ff 20 piek meer kunnen uitgeven voor een wat nettere remotecontrol.

Maarja, het gaat om de versterker, die zal vast wel goed zijn :)
dit is ook mijn enige commentaar erop, wat een *****ding is die afstandsbediening, komt nog bij dat er voor het cd gedeelte ipv search knoppen random en repeat op zit |:(

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Op donderdag 13 december 2001 22:14 schreef den the man het volgende:

[..]

Ahem, ab's zijn vaak prutsdingen... ik heb een vincent sv 233 gehad, die kost 2750 piek, en daar zat een ab bij...nou nou wat een krot...een ab van een yoko systeem was nog beter, tevens een ab die bij een teac vrds 9 zat was echt knudde...en die cd speler kost nieuw 2500 piek.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

Metten

ik hou het graag simpel

Ik denk dat je eens moet kijken naar de Yamaha DSP-A5. Geen receiver, wel DD/DTS natuurlijk. Kost zo'n 1000 piek, geen cent teveel imho.

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 21:03 schreef Diamon het volgende:
Mja, zal misschien iets buiten je budget liggen (1299), maar heb zelf sinds een weekje de JVC RX-8012, en is wel een reciever.

Ben d'r zeer tevreden mee, hij ondersteund o.a. dts, Dolby digital, text/compu link en RDS.
Enneh...niet lullig bedoelt hoor..maar ik moet hier helaas tegenin gaan...ik vind JVC niet goed. Mocht je hem overwegen, beluister hem dan eerst samen met andere versterkers.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb gewoon een actieve set monitor speaker, dan heb je al dat gezeur niet :P

Verwijderd

Stond paar maand terug een test van dolby 5.1 receivers < 800 piek in de stereoplay. Toen kwam de pioneer VSX-D510 er wel goed uit. Kan me misschien vergissen in het type nr. heb dat ding iig gezien bij veel zaken voor rond de 600 -700 piek. http://www.pioneer-eur.com/products/home/vsx20en.htm

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
kijk eens naar de kenwood krf 9050 heb hem zelf voor 1250 gulden gekocht en komt overal erg goed uit de testen, groot pluspunt is de prologic II en de thx-certificatie die je in deze prijsklasse bij geen andere receiver terugvind.
klinkt erg goed in combinatie met mijn asw-boxen.
suc6

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
kijk maar eens naar de testen van de krf 9050 op :
http://www.kenwood.de/cgi-bin/testzitate.pl?1007
suc6

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Sony str-db840. Super homecinema receiver. De Cinema modes klinken echt goed. Hij is net iets meer dan f 1000,-, maar zeker het geld waard.

trouwens niet een str-de875 nemen, de str-de serie is gemaakt van budget componenten.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 21:03 schreef Diamon het volgende:

Hoeveel koste die dan? Want dat klinkt wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 21:07 schreef FFF het volgende:
mwa de onkyo 595 heeft veel power, te krijgen voor 1400,-
de onkyo 575x is iets goedkoper te krijgen nu, en de versie daarvoor, de 575, staat bij stassen(.nl) nu voor nog geen 1000,- verder zul je voor die prijs wat harman kardon vinden, hele mooie versterkers, alleen moet je kijken of ze wel voldoende power hebben, al hebben ze een grote energie reserve, ik weet niet of je met die 120 watt continu, of piek ofzo bedoeld, en aan hoeveel ohm? Anders is HK zeker een mooie receiver voor je. Verder heb je versterkers als de Marantz SR 5200, die kost rond de 1200,- maar er zijn ook nog wat oudere modellen, (zijn voorgangers) die voor minder de deur uitgaan.

Weet niet hoe goed je speakers zijn, maar als je met wat minder kwaliteit tevreden bent kun je trg stappen naar een merk als kenwood ofzo, maken wel mooie versterkertjes, alleen niet vergelijkbaar met bovengenoemde merken.
K'heb 2 Jamo speakers van 120 watt, 2 Aiwa speakers ook van 120 watt heb ik ook nog liggen. Een actiee subwoofer van 300 watt en 50 watt center en rearspeakers heb ik ook al.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 12 december 2001 19:11 schreef Flex82 het volgende:
Kan iemand mij helpen met de keuze van een goeie versterker?
Ik zoek een lossen versterker voor op mijn kamer, het liefst met DTS en 5.1 Dolby systeem. Ik heb de boxen al nl,
-4 boxen van 120 watt, 1 center en een actieve subwoofer van 300 watt.

Weet iemand welke ik het beste kan nemen zonder belachelijk veel geld uit te hoeven geven? Merk maakt niet uit.

B.v.D.
De Yammie DPS-AX2 kost je helaas 1000 euro
(zie oude post http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/342195)

Maar misschien zijn kleinere broertje DSP-AX620, die moet toch wel voor rond de 1000 piek te koop zijn

edit: url gefixt

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 15 december 2001 11:00 schreef Flex82 het volgende:
Is dit dan wat? Is niet duur of is dit geen DTS 5.1?

lang url van JVC
Is wel DD, DTS etc.

Sommige vinden JVC iets minder. Weet niet waarom, vroeger maakte JVC hele aardige cassettedecks. Was een gewoon een Japans merk vergelijkbaar met Akai, Technics, Pioneer.

Maar goed. Ik zou hem eerst ergens anders bekijken/beluisteren. Overigens heb je ook gekeken naar de Onkyootjes, Yammies, Danoontje, eh denonnetjes?

Ps. vanuit het frame had je de url ook eerst naar het engels kunnen laten vertalen (voor de meeste, moi, iets leesbaarder)
Edit, laat maar, de body wordt niet vertaald :(

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
Ben druk bezig...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
ab van een yoko systeem was nog beter
Yo tenkjoe! Wat een compliment weer :7

Btw. heb het midisetje van mijn ouders overgenomen F800,- alles in 1. Zat echt een vette astands.b bij man echt een vet design. Die amp klinkt goed genoeg voor deze brakke Jamo boxjes. Trouwens deze lijkt echt sprekend op sommige technics reveivers. Die hebben ookal dezelfde AB.

Vreemd.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 15 december 2001 10:36 schreef Flex82 het volgende:

[..]

Hoeveel koste die dan? Want dat klinkt wel goed.
fl.1299,00

And The Only One

Verwijderd

Kijk eens naar wat h/k spul sterk zat om alles aan te sturen en voor 1000 piek kan je heel wat moois voor je
geld krijgen.
Pagina: 1