DD versterker van max. f 1500

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben op het moment bezig met het bouwen van een paar zuilluidsprekers, namelijk de Visaton Starlet, deze is te vinden op: http://www.visaton.de/deutsch/artikel/art_580.htm.

Ik heb ook een buurman, deze heeft dit type: http://www.visaton.de/deutsch/artikel/art_546.htm al lange tijd staan, en wil ook een versterker, ook dd, in dezelfde prijsklasse (ongeveer).

Omdat mijn speakers rond kerstmis af zullen zijn ben ik me alvast aan het orienteren op een nieuwe versterker. Mijn budget hiervoor is maximaal 1500 gulden. Omdat het uiteindelijk de bedoeling is een surround opstelling compleet te krijgen wil ik een dd/dts versterker waar ik de komende tien jaar mee vooruit kan.

In eerste instantie overwoog ik de yamaha rx-v620, deze heeft een erg goede prijs/prestatie verhouding, maar helaas geen prologic 2, en ik wil toch wel prologic 2, omdat ik ook gewoon tv wil kijken.

Nu ben ik vandaag samen met mijn buurman eens langs een drietal audiowinkels in Enschede geweest, studio hifi city, aqoustique en hobo. Bij de laatste twee hadden ze helaas niets staan wat in onze prijsklasse en wensen viel. Helaas zal ik wegens gebrek aan vervoer zowiezo niet in staat zijn met mijn eigen speakers te luisteren.

Bij studio hifi hebben we een drietal versterkers beluisterd. De speakers waar mee is getest is de infinity delta 40 (of 60, dat weet ik eigenlijk niet meer). Deze speakerkeuze omdat deze volgens de verkoper waarschijnlijk veel lijken op onze visaton speakers. Deze speakers hebben een scherp hoog, wat gecombineerd met een yamaha versterker wel eens veel te scherp zou kunnen worden.

We hebben beluisterd de Marantz SR5200, welke de scherpste is van de drie, ik vond dit echter toch de mooiste. Ook hebben we een NAD van 1500 gulden geluisterd (ik weet het type niet), deze zou "warm" moeten klinken, maar ik vond hem eerder dof en "saai". De harman/kardon avr3000 die we ook hebben beluisterd vond mijn buurman het mooiste klinken.

Omdat ik dus blijkbaar houdt van een "scherp" geluid, kan ik me voorstellen dat ik de yamaha best mooi zou vinden, maar deze heeft geen prologic 2 en valt voor mij dus af.

De versterkers die ik nu met elkaar wil vergelijken zijn de volgende drie: de Marantz SR5200, de Denon AVR-1802 en de Onkyo TX-DS595. De Marantz heeft voorlopig dus mijn voorkeur maar heeft het nadeel dat hij duurder is dan de Denon (1500 tegenover 1200 of zelfs 1000 in Duitsland).

Ik hoop dat de vierde audiowinkel die Enschede rijk is deze drie modellen toevallig heeft staan, en anders een winkel in de buurt van Enschede.

Waarom post ik dit allemaal hier?
Ik vraag me af of er mensen zijn die nog meer suggesties hebben wat betreft merken/modellen die ik ook moet gaan luisteren, of die nog andere opmerkingen/tips hebben die voor mij van belang zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Omdat ik dus blijkbaar houdt van een "scherp" geluid, kan ik me voorstellen dat ik de yamaha best mooi zou vinden, maar deze heeft geen prologic 2 en valt voor mij dus af.
Persoonlijk zou ik me wat minder druk maken om "prologicII". Beter klinken is veel belangrijker. Prologic is op zich al vrij goed en spectaculair.

Aan die onkyo doe je je geen miskoop, maar yamaha (in DLD) is onmiskenbaar cheaper...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nikel
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 00:52 schreef JvS het volgende:Persoonlijk zou ik me wat minder druk maken om "prologicII". Beter klinken is veel belangrijker. Prologic is op zich al vrij goed en spectaculair.
Het is probleem is een beetje dat ik prologic 1 en 2 niet naast elkaar heb gehoord (ik heb prologic 2 ueberhaupt nog niet gehoord zelfs), maar ik kan me goed voorstellen dat het kleine beetje dat het scheelt toch wel degelijk van belang is bij gewoon tv kijken.

Bovendien heb ik iets van, ik wil dat alle huidige standaarden toch op zijn minst wel ondersteund worden, als ik nu een versterker zonder dpl2 koop heb ik een beetje het gevoel een verouderd model te kopen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 06 december 2001 00:58 schreef Nikel het volgende:

[..]

Het is probleem is een beetje dat ik prologic 1 en 2 niet naast elkaar heb gehoord (ik heb prologic 2 ueberhaupt nog niet gehoord zelfs), maar ik kan me goed voorstellen dat het kleine beetje dat het scheelt toch wel degelijk van belang is bij gewoon tv kijken.
Dat juist niet bij gewoon TV kijken. DPLII is iets wat de versterker doet. Er zijn naar mijn beste weten geen opnames die specifiek DPL-II zijn. Bij gewoon TV kijken is je center juist het belangrijkst, en dat gaat bij DPL gewoon goed
Bovendien heb ik iets van, ik wil dat alle huidige standaarden toch op zijn minst wel ondersteund worden, als ik nu een versterker zonder dpl2 koop heb ik een beetje het gevoel een verouderd model te kopen.
Ik denk dat bovendien hier wel vervangen kan worden door "vooral". Als jij niet met dat gevoel kan leven, dan moet je inderdaad een versterker kopen met DPL2. Ik zou eerlijk gezegd een knagend gevoel krijgen, als ik wist dat er een versterker was die eigenlijk beter klonk, maar ik toch DPL2 wilde hebben, puur en alleen omdat het nieuwer is.

ga zeker luisteren, maar het kan niet echt superveel schelen. Want in het analoge signaal van de TV of video (gewoon stereo) zitten maximaal 4 kanalen gecodeerd (DPL dus) en de versterker moet daar die achterste kanalen bij 'verzinnen'. Dat kan wel een leuk effect opleveren hoor, maar ik zou het geld liever aan beter geluid uitgeven.

• Nikel
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 01:29 schreef JvS het volgende:Er zijn naar mijn beste weten geen opnames die specifiek DPL-II zijn.
Ik ging er dus vanuit dat dat wel het geval is. Dan heb je inderdaad wel gelijk dat dpl2 zeker niet het belangrijkste criterium is. Dan zijn vanaf nu ook suggesties voor niet-dpl2-modellen welkom dus :).

• Nikel
  • Niet online
Ik ben vandaag bij de Mediamarkt in Leeuwarden geweest, dat viel tegen. Ze hadden wel wat staan, maar alleen van Onkyo het nieuwste model. En ze waren erg duur, duurder nog dan een dure hifi winkel in Enschede.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op Sunday 09 December 2001 00:33 schreef Nikel het volgende:
Ik ben vandaag bij de Mediamarkt in Leeuwarden geweest, dat viel tegen. Ze hadden wel wat staan, maar alleen van Onkyo het nieuwste model. En ze waren erg duur, duurder nog dan een dure hifi winkel in Enschede.
Misschien zijn er andere betere zaken in de buurt. Volgens mij is er weleens een topic geweest over hifi in het noorden kopen :). Zoek die eens op. Ik woon zelf in Utrecht, dus kan je daar niet helpen, zoals ik dat wel over het midden van nederland kan vertellen.

op www.hifi.nl of www.hear.nl moet je ze wel kunnen vinden. Een survey van winkels zou ook wel leuk zijn :).

• Nikel
  • Niet online
Ik woon zelf in Enschede, maar mijn ouders wonen in het noorden, vandaar dat ik daar dus even langs ben geweest, meer om eens een Mediamarkt van binnen te zien dan in de verwachting dat ze veel op dit gebied hadden staan (ik had wel lager prijzen en recentere modellen verwacht echter).

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Misschien vind je dit wat:

Yamaha DSP-AX2 black
6 * 160 watt + 2 * 25 watt (DIN, 8 ohm)
1021 Euro bij MediaCheckpoint. In Nederland heb ik m gezien voor fl 4250 (of voor fl 3300 bij Stassen)

Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/68dspax2.jpg

Dit is dus een versterker (geen receiver, dus geen radio)

Tis dat ik er al mijn Yamaha RX-V-620 gekocht heb, anders wist ik t wel :9~ . Hier zou ik de komende 10 jaar wel mee doorkomen :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Nikel
  • Niet online
Als je 1021 euro zegt lijkt het bijna betaalbaar, maar 1.997,00 DM ligt dus echt boven mijn budget, en dat nog afgezien van het feit dat dit ding egen tuner heeft (okee, een tuner heeft net als een cd speler en een cassettedeck natuurlijk niets te zoeken in een versterker, maar ik heb er toch een nodig).

Het is jammer dat mediacheckpoint geen marantz heeft. Afhankelijk van hoe ze klinken ga ik denk ik de yamaha rx-v620 of de denon avr-1802 kopen. Die kan ik beide wel bij mediacheckpoint bestellen (allebei rond de 800 dm geloof ik).

Is er iemand die een andere duitse site/winkel weet die wel die marantz heeft?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Hij is idd wat duurder.

Zie trouwens dat ie [url="http://www.yamaha-audio.co.uk/yamaha_home_cinema/yamaha_Amplifier/dsp-ax2/dsp-ax2specs.asp""]hier[/url] wordt gespecificeerd als 6 * 100 watt (maar wel RMS, 8 ohm 20-20k, 0.02%)

22 kg, auw.

Misschien heeft iemand anders iets aan deze aanbieding
(hij heeft overgens geen Prologic II, model zal er wel uit gaan)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op Sunday 09 December 2001 19:38 schreef Nikel het volgende:

Is er iemand die een andere duitse site/winkel weet die wel die marantz heeft?
http://www.hifi-regler.de/
http://www.media-3000.de/neu/index.html

Heb geen ervaring met deze winkels

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Yamaha RX-V800 f 1695,-
Denon AVR-1802 f 1275,-
Sony STR-DB940 f 1298,-
Sony STR-DB870 f 1495,-

Dit zijn mijn persoonlijke voorkeuren in die prijsklasse. De prijsen heb ik ff van www.stassen.nl geplukt, ff ter indicatie.

Coïtus ergo sum

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

De Onkyo TX-DS595 heb je voor 510 Euro in Dl (met Prologic II). + 30 euro verzendkst
Maar dat had je denk ik al gezien.

• Nikel
  • Niet online
Dat had ik idd al gezien, maar hij staat bij geen enkele winkel hier in de buurt, dus dan heb ik geen idee wat ik precies koop.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 15:36 schreef Nikel het volgende:
Dat had ik idd al gezien, maar hij staat bij geen enkele winkel hier in de buurt, dus dan heb ik geen idee wat ik precies koop.
Als je dan in L'warden komt kan je nog eens bij poort kijken.. Of bij eringa als je al bij poort hebt gekeken..
Ik vind poort zelf een goeie zaak .. Zit een beetje vaag achter een cd winkel maar de service is toppie.. En ze helpen je graag en netjes

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

HK heeft leuke dd receivers onder de 1500,- ; kijk daar eens tussen.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Waarom ga je niet naar de mediamarkt in Duitsland? Is een half uurtje rijden. Ze hebben vaak goede aanbiedingen. En vaak goedkoper als in nederland.
Verder zijn er ook audio zaken in Gronau.

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik zelf heb de Yamaha reciever en de Magnat Metric speakers en het klinkt echt fantastisch. Zowel muziek als tv en (uiteraard) dvd klinken goed. Ik zat te twijfelen tussen de Yamaha en de Denon (ze kwamen beide goed uit de test) maar heb uiteindelijk gekozen voor de Yamaha door het prijsverschil.

Suc6

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

de pioneer vsx-810
1499,- bij de block
zeker wel een lollig dinkie :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Nikel
  • Niet online
Ik heb vandaag de marantz, de yamaha, en de denon vergeleken. De Yamaha viel me eigenlijk best wel tegen. De Marantz vond ik duidelijk het mooiste en die ga ik dus ook kopen voor waarschijnlijk f1350, of ik moet nog wat meer korting los kunnen peuteren of hem toch ergens in duitsland kunnen bestellen (heb tot nu toe geen adres gevonden in duitsland voor die marantz).

Ik heb dus ook prologic 1 en 2 kunnen vergelijken, en ik vind pl2 wel degelijk een stuk mooier klinken.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:25
Op donderdag 20 december 2001 02:51 schreef Nikel het volgende:
Ik heb vandaag de marantz, de yamaha, en de denon vergeleken. De Yamaha viel me eigenlijk best wel tegen. De Marantz vond ik duidelijk het mooiste en die ga ik dus ook kopen voor waarschijnlijk f1350, of ik moet nog wat meer korting los kunnen peuteren of hem toch ergens in duitsland kunnen bestellen (heb tot nu toe geen adres gevonden in duitsland voor die marantz).

Ik heb dus ook prologic 1 en 2 kunnen vergelijken, en ik vind pl2 wel degelijk een stuk mooier klinken.
Heel goede keus! voor de kenner(blaat(sorry)) geen uitleg nodig

no comment

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

Ik ga waarschijnlijk ook zoiets halen, de denon 1802, onkyo 595, yamaha 620, marantz 5200/6200, of een HK.

Het is de bedoeling dat ik ook vooral (nu nog zeker) in stereo ga luisteren, en daar is de denon blijkbaar volgens tests heel goed in. maar die marantz overweeg ik ook. Maar ik denk dat denon een helderder geluid heeft, en dat is meer wat ik zoek.

• Nikel
  • Niet online
Ik heb daarnet de Marantz SR5200 besteld voor f1200 :).

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

Op vrijdag 21 december 2001 13:55 schreef Nikel het volgende:
Ik heb daarnet de Marantz SR5200 besteld voor f1200 :).
waar? in nederland?

• Nikel
  • Niet online
Ja, maar die korting is omdat ik er samen met nog twee mensen in totaal drie koop. Ik denk dat je hem bij een normale winkel wel voor 1300 moet kunnen krijgen met een beetje afdingen.
Pagina: 1