Toon posts:

-12 Decibel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff uitleggen hoe en wat want van alleen -12Decibel schiet niet op.

We gaan boven verbouwen. Ik ga naar een andere kamer!! Jippie!!
Nu komt er laminaat op de houtenvloer. Di isoleert 12Decibel.

Nu is het alleen die houtenvloer en is zo gehorig als de pest. Want het is een oud huis.
Als ik een leuk liedje opzet dan hoor je dat aardig mee.
Zeker de bass.

Gaat dat echt een stuk minder worden?Of valt dat wel mee?
Wat kan ik me ermee voorstellen.

Ik heb nu mijn basbox op een andere geluidsbox gezet met geluidisolatie eronder. Alleen hoe kan ik het nog verminderen op mijn nieuwe kamer.
Hij komt dus nu alleen maar op de vloer te staan.
Er zitten van die rubbere voetjes onder.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
spikes verminderen trillingen van speaker ('box') naar vloer... verder is het feit dat een houten vloer gewoon beter geluid doorgeeft dan beton verder niet te veranderen.

isolatielaag tussen je nieuwe bedekking en de vloer misschien een idee?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Of je rukt alle bestaande isolatie eruit en koopt dat spul wat ze gebruiken in geluids studio's :)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op woensdag 12 december 2001 17:42 schreef Hitpoint het volgende:
Of je rukt alle bestaande isolatie eruit en koopt dat spul wat ze gebruiken in geluids studio's :)
Dat spul dat ze in geluidsstudio's gebruiken is echt heel duur hoor, is namelijk niet van dat doorsnee noppenschuim :P

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
-12 decibel... dat kan nooit.

-3 Decibel betekend dat de geluidsgolven ongeveer 2 keer zo weinig energie bevatten.

12/3 = 4

2^4 = 16. Het geluid zou dus 16 keer minder energie bevatten, daar geloof ik niets van.

(als mijn berekeningen niet kloppen, zeg het maar... vwo is te lang geleden misschien... *D )

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 17:46 schreef AMDude het volgende:

[..]

Dat spul dat ze in geluidsstudio's gebruiken is echt heel duur hoor, is namelijk niet van dat doorsnee noppenschuim :P
Misschien zijn jordyb's ouders wel goed bedeeld ;) en kunnen ze dat makkelijk betalen....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 17:49 schreef mercarra het volgende:

-3 Decibel betekend dat de geluidsgolven ongeveer 2 keer zo weinig energie bevatten.

12/3 = 4

2^4 = 16. Het geluid zou dus 16 keer minder energie bevatten, daar geloof ik niets van.

(als mijn berekeningen niet kloppen, zeg het maar... vwo is te lang geleden misschien... *D )
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jordyb/Plaatjes/Decibel.JPG
Op woensdag 12 december 2001 17:57 schreef Hitpoint het volgende:

[..]

Misschien zijn jordyb's ouders wel goed bedeeld ;) en kunnen ze dat makkelijk betalen....
Dat zal wel lukken.

Maar mijn pa zal het niet echt nuttig inschatten.
Dat zullen ze eens merken in Februari als ik ADSL krijg. En weer eens ga Quaken. Al die rockets die ik afvuur >:)

• Mercarra
  • Laatst online: 00:08
mmm... die vloer geeft aan dat het dus wel kan.

Maar ik vrees dat dit slechts geld voor hoge tonen. Lage tonen met een lange golflengte zullen dwars door zo'n vloertje gaan.

Maar dat hoge tonen -12 dB gaan is wel tof. het zal zeker helpen...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Al dat isoleren zal niet zoveel nut hebben. Om de volgende reden. Jou kamer zal in zijn geheel een klankkast worden zodat de tonen en zeker de lage tonen gewoon door gaan.

Ik heb zelf nl ook in een huis gewoond met houten vloeren ( en dan hebben WE het over de scheiding met boven en onder )
En ik had daar vette speakers op staan met een 25cm woofer( vfa vivace '94) en die geven echt een vette bass en het ging er gewoon door heen. Gelukkig stond ik op goede voet met mijn boven buur want hij had de zelfde speakers. Dus ik weet wat voor geluid ik verplaats.

Als ik jou was zou ik lekker tapijt nemen dat dempt zo wie zo al een stuk. En het maakt het geluid niet zo schel.

Succes in ieder geval

Ps: dit is ook nog een optie Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/muziek/music487.gif

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op woensdag 12 december 2001 17:42 schreef Hitpoint het volgende:
Dat is om een akoestisch dode ruimte te krijgen. Dus gericht op het geluid binnen de kamer niet dat wat naar buiten gaat.
Op woensdag 12 december 2001 17:49 schreef mercarra het volgende:

12/3 = 4

-10 dB is de helft aan geluid, niet -3dB
Anders maakt bijv een alpha cooler 128 keer zoveel geluid als een stillere cooler (51 en 30 dB) in plaats van 4 keer.

Voor geluidsisolatie,
kijk eens hier voor algemene info
hier voor te gebruiken materialen
en hier voor constructies

Mijn Home Cinema in aanbouw

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het zal hooguit voor het doordreunen een klein beetje uitmaken. Als je je sub ECHT goed wil ontkoppelen doe je het volgende.

1. Neem een grote stoeptegel of grindtegel.
2. Neem 2 squashballen een snij deze doormidden.
3. Koop 3 spikes.

Neem de 4 halve squashballetjes. Leg die met de platte kant naar boven.. dus met de bolle kant op de vloer.. tegel erop.. En dan 3 spikes onder je sub op de tegel.

Klaar :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Op woensdag 12 december 2001 17:29 schreef P5ycho het volgende:
spikes verminderen trillingen van speaker ('box') naar vloer... verder is het feit dat een houten vloer gewoon beter geluid doorgeeft dan beton verder niet te veranderen.
Heb je toevallig een idee waar je spikes kunt halen?? en heb je een plaatje over hoe die spikes eruit zien.

Ik heb hier 2 boxen staan op een houten vloer wat dus boinkt als de tering. maar als die "spikes" helpen. kan ik er best een paar gebruiken.

(ik weet niet zoveel van dit soort spul af dus ga niet liggen miepen dat ik niet weet wat spikes zijn! (ik denk zelf aan puntige nopjes ofzoiets)

Pc: Geen :(

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Do it yourself spikes:
Neem een plank ter grootte van het vloeroppervlak van je speakers, jas er vier flinke spaanplaatschroeven doorheen, leg plank op vloer met de schroefpunten naar beneden, zet speakers erop -> klaar ;)
Zal wel niet de meest audiofiele oplossing zijn, maar dit heb ik ooit ook zo gedaan; scheelt een heleboel en kost geen drol.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:20 schreef firemen het volgende:
Als ik jou was zou ik lekker tapijt nemen dat dempt zo wie zo al een stuk. En het maakt het geluid niet zo schel.

Succes in ieder geval

Ps: dit is ook nog een optie [afbeelding]
Nah tapijt is niet echt wat voor mij.
En het laminaat ligt al boven nog in de verpakking.
Het is dus allemaal al gekocht. En mijn ouders steken al genoeg in die kamer.
Ik krijg trouwens een echte tweaker lamp boven mijn buro!!

gebogen TL balk wit. En aan de uiteinde een kaal stuk waar je het gas ziet bewegen en waar blauw licht uitkomt.
Met dimmer erop enzo.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:34

mr_petit

opperprutser

-3dB is de helft aan geluidsdruk.
Voor het gehoor is -10dB ongeveer 2x zo zacht.

even op de orginele vraag terugkomend: de waarde -12dB zegt niet zoveel.

De vloer zelf kan een (karakteristieke) isolatie van 12dB hebben, maar gelegd op een betonnen vloer maakt dit niets uit. (betonnen vloer doet ongeveer 50dB, afhankelijk van het soort overdracht). 50dB + 12dB is altijd nog 50dB.

Verder heb je nog het verschil tussen contactisolatie (Ico) en luchtisolatie (Iluk).

Alleen indien het laminaat op een goed verende ondergrond, en 'zwevend' wordt aangebracht zal de Ico verminderen (van jouw kamer naar beneden) (-12dB is heel goed mogelijk).

Omdat de bestaande vloer zo slecht is (oud huis; veel kieren) zou de Iluk ook wel eens beter kunne worden, maar 12dB is (denk ik)wat erg rooskleurig).

De nagalm dempen (met van dat nopenschuim) heeft geen invloed op de karakteristieke isolatie, maar wel op het 'ontvangerniveau'. Een lagere naglam betekend immers een lager geluiddrukniveau (het bronniveau). je boxen maken dus (per watt) minder herrie in een gedempte kamer.

Ik weet het, het is een beetje een chaotisch verhaal, maar geluidisolatie is (om aan te rekenen) nou eenmaal niet simpel, en staat of valt vaak bij deskundige uitvoer.

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1