To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Is de active movie component wel geinstalleerd op de pc waar je je proggie probeert te runnen?
Ik weet ff niet uit m'n hoofd of ActiveMovie überhaupt wel MP3's kan afspelen... kun je niet gewoon de Media Player gebruiken? (msdxm.ocx)
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Als het goed is staat die Active Movie wel geinstalleerd. (het is toch geen apart bestandje?) Ik kan hem wel selecteren uit de Components lijst. Die Active Movie control ziet er precies hetzelfde uit als media player. Welke naam heeft MSDXM.OCX in de components lijst?Op dinsdag 11 december 2001 20:14 schreef Mr. B. het volgende:
Ik weet ff niet uit m'n hoofd of ActiveMovie überhaupt wel MP3's kan afspelen... kun je niet gewoon de Media Player gebruiken? (msdxm.ocx)
staat volgens mij niet direct in de standaard lijst, ff naar toe browsen via het knopje. Staat waarschijnlijk ergens in je system directories.Op dinsdag 11 december 2001 21:02 schreef ND het volgende:
[..]
Als het goed is staat die Active Movie wel geinstalleerd. (het is toch geen apart bestandje?) Ik kan hem wel selecteren uit de Components lijst. Die Active Movie control ziet er precies hetzelfde uit als media player. Welke naam heeft MSDXM.OCX in de components lijst?
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
oke, ik zal zo ff kieken
ik gebruik nu de windows media control (die staat onderaan de components lijst)
Mijn code ziet er als volgt uit :
Private sub command1_click()
mediaplayer1.filename = file1.path
mediaplayer1.play
end sub
Ik krijg dan de volgende melding als ik op Command1 klik :
Method "play" of object "imediaplayer2" failed
Wat doe ik verkeerd?
mediaplayer1.play
end sub
Wat doe ik verkeerd?
niemand?Op woensdag 12 december 2001 20:27 schreef ND het volgende:
ik gebruik nu de windows media control (die staat onderaan de components lijst)
mediaplayer1.play
end sub
Wat doe ik verkeerd?
halo? halo? contact? aarde hier?
is er dan niemand, maar dan ook niemand die mij kan helpen?
is er dan niemand, maar dan ook niemand die mij kan helpen?
Tsja. Binnen een dag perse een antwoord willen is vrij onmogelijk. Tip: Ga naast het op GoT zetten en daar zoeken ook even je documentatie van VB6 doorspitten. Soms doet Google.com ook wonderen
You can't have everything. Where would you put it?
Verwijderd
die code die je gepost hebt werkt gewoon hier, en hou AUB es op met dat verschrikkelijk irritante getrap, 1 trap per 24 uur is meer dan zat volgens de faq..(en volgens mij trouwens ook)
oke sorry, mijn excuses voor dat getrappel, maar ik heb namelijk "haast" met dat ding.
En ik heb al op google gekeken want daar heb ik die eerste (met Active Movie) geprobeerd.
Waarom download je geen externe ocx file waarmee je mp3's kan afspelen. Begin eens bij www.download.com te kijken!
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
heej, daar heb ik tenminste wat aan! Bedankt!
nou heb gezocht, maar het zijn allemaal beperkte OCXes. Dat vind ik jammer. Dus ben ik weer aan de slag gegaan met de multimediaplayer control. Nou lukt het me om een MP3 filetje af te spelen, alleen het gaat niet zonder fout melding. Ik krijg eerst de foutmelding, en dan begint ie een MP3 af te spelen.
Dit is mijn code :
Private Sub Command1_Click()
MediaPlayer1.Open File1.Path & "\" & File1.FileName
MediaPlayer1.Play
End Sub
De foutmelding :
Method "play" of object "Imediaplayer2" failed
Nog steeds hetzelfde. Maar een paar vragen hierbij :
1)waarom staat er in de foutmelding "Imediaplayer"? (het is toch een mediaplayer, zonder "i"?)
2)Kan ik niet gewoon die error weg werken met dit? (zie code hieronder) :
on error goto negeerfoutmelding
MediaPlayer1.Play
negeerfoutmelding : exit sub
End Sub
iets in deze richting
3) het is natuurlijk beter om deze foutmelding te voorkomen. Maar waardoor komt deze foutmelding? (zijn het bepaalde property's, of versie van mediaplayer?)
Dit is mijn code :
MediaPlayer1.Play
End Sub
De foutmelding :
Method "play" of object "Imediaplayer2" failed
Nog steeds hetzelfde. Maar een paar vragen hierbij :
1)waarom staat er in de foutmelding "Imediaplayer"? (het is toch een mediaplayer, zonder "i"?)
2)Kan ik niet gewoon die error weg werken met dit? (zie code hieronder) :
on error goto negeerfoutmelding
MediaPlayer1.Play
negeerfoutmelding : exit sub
End Sub
iets in deze richting
3) het is natuurlijk beter om deze foutmelding te voorkomen. Maar waardoor komt deze foutmelding? (zijn het bepaalde property's, of versie van mediaplayer?)
ah, ik heb wat gevonden. Bij de properties van mediaplayer1 heb ik autostart op TRUE gezet.
Mijn code is nu alsvolgt :
Private sub cmdplay_click()
mediaplayer1.open = "c:\mijn mp3.mp3"
end sub
als ik dus een liedje "laad" dan speelt deze automatisch af. (vanaf het begin) Maar ik moet nog even uitvogelen hoe het zit met de pauze functie.
Mijn code is nu alsvolgt :
Private sub cmdplay_click()
mediaplayer1.open = "c:\mijn mp3.mp3"
end sub
als ik dus een liedje "laad" dan speelt deze automatisch af. (vanaf het begin) Maar ik moet nog even uitvogelen hoe het zit met de pauze functie.
Pagina: 1