HDCD en SACD

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Topicstarter
Bijde specs lijken erg opelkaar is het nou het zelfde ?
Zo nee zijn deze bijde formaten ook forward/backward compatible ? Met gewone cd zijn ze het wel dat weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

HDCD = High Defenition Compact Disc ( correct me if i am wrong )
SACD = Super Audio Compact Disc

Het is niet hetzelfde. HDCD is al een aantal jaartjes oud. Het is eigenlijk gewoon een cd die wat veredelt is. Ikzelf vind het wel heel goed klinken ivm. een normale cd. Volgens mij werkt een HDCD ook gewoon in je normale cd speler. SACD is net nieuw op de markt. De kwaliteit is nog weer een tikkie hoger dan HDCD. SACD's kun je gewoon in je normale cd speler afspelen. De geluidskwaliteit is echt heel goed. Ik vind het in ieder geval mooier en beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27064

SACD is zeg maar een DVD speler voor Super Audio CD's. Een SACD gebruikt dezelfde technische specificaties als een dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HDCD's zijn volgens mij niet duurder dan een gewone cd..
Sacd's wel heb ik gehoord ?
Lijkt me dan dat hdcd meer kans op echt doorbreken zou hebben dan sacd. Ik vind het iig vaag.. HDCD kan ook 24bits doen netzoals sacd ? Ik vind het maar vage standaard iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Op dinsdag 11 december 2001 15:23 schreef Celeron_clocker het volgende:
SACD's kun je gewoon in je normale cd speler afspelen. De geluidskwaliteit is echt heel goed. Ik vind het in ieder geval mooier en beter klinken.
Ja dat kan wel, maar dan maak je geen gebruik van de "super audio" mogelijkheden. Dus dat jij verschil hoort ivm een gewone cd in een standaard cd-speler lijkt me heel raar.

correct me if i'm wrong

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

The SACD standard provides high-density storage for two-channel CD (44.1-kHz/16-bit) and two-channel and multichannel (containing both a 5.1-channel mix and a stereo mix) SACD audio recordings. SACD recordings use 1-bit Direct Stream Digital (DSD) coding with a high sampling frequency of 2.8224MHz. DSD's sampling frequency means that in theory it can code signals up to 1.4112MHz--far beyond the range of audio frequencies.
SACD is a full range Direct Stream Digital® (100kHz, 2.822mHz) 6 channel mix.
SACD should not be confused with HDCD (High Definition Compact Disc) a coding method used to decrease the noise floor on compact discs.

DVD-Audio was designed for compatibility with other DVD formats, some backward compatibility with the CD format, and to yield improved sound quality and multichannel playback, within a maximum bit rate of 9.6Mbps. When LPCM coding is used, the number of channels (1 to 6), the word length (16, 20, 24 bit), and the sampling frequency (44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, or 192kHz) are all allowed. At the highest sampling frequencies of 176.4 and 192kHz, only two-channel playback is possible

SACD is beter als DVD-audio. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. (8>

En een nette bronvermelding:
www.sony.com/sacd
http://www.extremetech.com/article/0,3396,s%253D200%2526a%253D1531%2526app%253D9%2526ap%253D10,00.asp

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 21:59
Op dinsdag 11 december 2001 15:27 schreef MrOrange het volgende:
SACD is zeg maar een DVD speler voor Super Audio CD's. Een SACD gebruikt dezelfde technische specificaties als een dvd.
Ehm wat is dit voor vage bewering :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het is niet hetzelfde. HDCD is al een aantal jaartjes oud. Het is eigenlijk gewoon een cd die wat veredelt is. Ikzelf vind het wel heel goed klinken ivm. een normale cd. Volgens mij werkt een HDCD ook gewoon in je normale cd speler. SACD is net nieuw op de markt. De kwaliteit is nog weer een tikkie hoger dan HDCD. SACD's kun je gewoon in je normale cd speler afspelen. De geluidskwaliteit is echt heel goed. Ik vind het in ieder geval mooier en beter klinken.
Leuk dat je HDCD beter vind klinken dan cd, maar cd is al zo ontworpen dat de geluidskwaliteit perfect is (www.r3mix.net). Anders gezegd je kunt het verschil niet horen, als beide van dezelfde ananloge bron afkomen en als ze op dezelfde manier naar digitaal zijn omgezet.
Bij SACD wordt er een nieuwe manier gebruikt om het signaal om te zetten naar digitaal, daarom klinkt het beter, ook de "normale" cd versie die op de cd staat klinkt beter dan andere cd's, door die beter omzetting, er zou alleen geen verschil te horen mogen zijn tussen de sacd en cd versie. Het enige voordeel dat sacd dannog biedt is dat er meer kanalen op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op dinsdag 11 december 2001 17:15 schreef Oscar28 het volgende:

[..]

Leuk dat je HDCD beter vind klinken dan cd, maar cd is al zo ontworpen dat de geluidskwaliteit perfect is (www.r3mix.net). Anders gezegd je kunt het verschil niet horen, als beide van dezelfde ananloge bron afkomen en als ze op dezelfde manier naar digitaal zijn omgezet.
Bij SACD wordt er een nieuwe manier gebruikt om het signaal om te zetten naar digitaal, daarom klinkt het beter, ook de "normale" cd versie die op de cd staat klinkt beter dan andere cd's, door die beter omzetting, er zou alleen geen verschil te horen mogen zijn tussen de sacd en cd versie. Het enige voordeel dat sacd dannog biedt is dat er meer kanalen op staan.
dat de geluidskwaliteit van de cd perfect is is dus dikke bullshit!!! als je meer data op een schijfje weg kan schrijven kun je ook veel meer doen met micro-detailering en frequenties die we niet direct kunnen horen, maar die wel belangrijk kunnen zijn voor het timbre van een toon die we wel kunnen horen. daarom krijg je nu ook allemaal 24-bits toestanden ipv 16 bits. en zo kan iemand die er echt verstand van heeft nog wel 20 redenen opnoemen waarom de cd niet perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik weet dat het voor mensen heel moeilijk te accepteren is dat het menselijk gehoor zijn beperkingen kent.
Natuurlijk is het geluid op zo'n cd beter, maar op een cd KAN het geluid al zo worden weggeschreven dat het perfect is voor het menselijk gehoor, nog beter heeft geen zin want je hoort het niet.
Check deze site http://users.belgacom.net/gc247244/links.htm daar kun je er wat over lezen. Puntje 3 : "Reality check: CD was invented to be perfect sound without waste" :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16
HDCD is hier in Nederland en veel andere Europese landen nog niet echt doorgedrongen, terwijl het in Amerika al redelijk ingeburgerd is. HDCD's hebben geloof ik een extra codering in de muziek zodat er iets meer detail hoorbaar zou zijn, maar dat weet ik niet zeker. Het voordeel met HDCD's is wel dat veel oudere CD's die net bij de introductie van de CD-speler zijn uitgebracht geheeld opnieuwe geremasterd worden, daardoor klinken ze vaak ook beter in niet hdcd-speler

SACD is ook gedeeltelijk backwards compatible, maar dan alleen vanwege het feit dat de CD meerdere lagen kan bevatten (2x sacd of 1xsacd&1xnormaal). Het is daarbij dus geen speciale codering en op de verschillende lagen kunnen dus ook verschillende stukken staan.

SACD's ben ik nog niet tegengekomen. HDCD's wel al een aantal, voornamelijk dus opnieuwe uitgebrachten albums van Jean-Michel Jarre (Oxygene) en Mike Oldfield (Tubular Bells, Ommadawn). Ik heb zelf Ommadawn, en ik kan duidelijk verschil in detail horen, alleen denk ik dat dat niet komt door de HDCD techniek maar door een geremasterde opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op dinsdag 11 december 2001 17:41 schreef Oscar28 het volgende:
Ik weet dat het voor mensen heel moeilijk te accepteren is dat het menselijk gehoor zijn beperkingen kent.
Natuurlijk is het geluid op zo'n cd beter, maar op een cd KAN het geluid al zo worden weggeschreven dat het perfect is voor het menselijk gehoor, nog beter heeft geen zin want je hoort het niet.
Check deze site http://users.belgacom.net/gc247244/links.htm daar kun je er wat over lezen. Puntje 3 : "Reality check: CD was invented to be perfect sound without waste" :Z
sorry hoor, maar hij (of zij) heeft het dus alleen maar over de SNR en het dynamisch bereik, terwijl er nog wel wat meer factoren zijn dan dat. bovendien zegt hij: "CD was INVENTED to be perfect sound without waste". hebben we niet vaker gedacht dat iets niet beter kon en dat het later toch beter blijkt te kunnen? over het maximum-peak-level ben ik het wel met hem eens. ennuh....die beperkingen van ons gehoor moeten we ook iets bijstellen, want zoals ik al zei zijn bepaalde tonen die we niet direct kunnen horen (b.v. 60 KHz) wel belangrijk voor het timbre van een klank (b.v. bij een viool), omdat het een "harmonische" kan zijn van een toon die we wel kunnen horen (de grondtoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4116

Op dinsdag 11 december 2001 17:08 schreef GeJe het volgende:
The SACD standard provides high-density storage for two-channel CD (44.1-kHz/16-bit) and two-channel and multichannel (containing both a 5.1-channel mix and a stereo mix) SACD audio recordings. SACD recordings use 1-bit Direct Stream Digital (DSD) coding with a high sampling frequency of 2.8224MHz. DSD's sampling frequency means that in theory it can code signals up to 1.4112MHz--far beyond the range of audio frequencies.
SACD is a full range Direct Stream Digital® (100kHz, 2.822mHz) 6 channel mix.
SACD should not be confused with HDCD (High Definition Compact Disc) a coding method used to decrease the noise floor on compact discs.

DVD-Audio was designed for compatibility with other DVD formats, some backward compatibility with the CD format, and to yield improved sound quality and multichannel playback, within a maximum bit rate of 9.6Mbps. When LPCM coding is used, the number of channels (1 to 6), the word length (16, 20, 24 bit), and the sampling frequency (44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, or 192kHz) are all allowed. At the highest sampling frequencies of 176.4 and 192kHz, only two-channel playback is possible

SACD is beter als DVD-audio. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. (8>

En een nette bronvermelding:
www.sony.com/sacd
http://www.extremetech.com/article/0,3396,s%253D200%2526a%253D1531%2526app%253D9%2526ap%253D10,00.asp
Dit is zo'n beetje het zelfde als bij Apple gaan opzoeken wie er een beter besturingssysteem maakt, Apple of Microsoft...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op dinsdag 11 december 2001 17:59 schreef zimbab het volgende:

[..]

sorry hoor, maar hij (of zij) heeft het dus alleen maar over de SNR en het dynamisch bereik, terwijl er nog wel wat meer factoren zijn dan dat. bovendien zegt hij: "CD was INVENTED to be perfect sound without waste". hebben we niet vaker gedacht dat iets niet beter kon en dat het later toch beter blijkt te kunnen? over het maximum-peak-level ben ik het wel met hem eens. ennuh....die beperkingen van ons gehoor moeten we ook iets bijstellen, want zoals ik al zei zijn bepaalde tonen die we niet direct kunnen horen (b.v. 60 KHz) wel belangrijk voor het timbre van een klank (b.v. bij een viool), omdat het een "harmonische" kan zijn van een toon die we wel kunnen horen (de grondtoon).
Je hebt inderdaad gelijk dat hij daar alleen op het dynamisch gebruik ingaat. Dat komt omdat de site gemaakt is om mp3 te maken en niet over het onderwerp te discusieren of cd wel of niet perfect is. Ik hoop dat er mensen zijn die een site weten die wel op alle aspecten ingaan, maar ik ken ze niet.
Verder geloof ik niet zo in wat jij zegt over dat die 60 KHz ook weergegeven moet worden, 60KHz registreert ons gehoor namelijk niet en die andere tonen worden er wel door beinvloed maar dat wordt ook opgenomen, de beinvloedde toon dus, dus het timbre bljft behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:50

Flotter

Pelipper!

Nog even over het wel of niet beter klinken van een SACD op een normale cd-speler: Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dat best wel eens zo zou kunnen zijn. De data is misschien nog steeds 16 bit 44.1 kHz, maar om voordeel te hebben van die hoge-kwaliteit-sporen lijkt me dat de productie en opname van zo'n cd meestal beter is dan de opname van een gemiddelde gewone cd. Dan klinkt ie dus wel beter (en evengoed als een goed opgenomen normale cd).

Denk ik, of zit ik nou uit m'n nek te lullen?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 21:59
Op dinsdag 11 december 2001 19:35 schreef Flotter het volgende:
Denk ik, of zit ik nou uit m'n nek te lullen?
Ja. Want het is gewoon zo dat de codering minder sterk is bij SACD dan CD. Niks niet betere kwaliteit oid, studio blijft studio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38584

Even duidelijk maken wat nou wat is:

HDCD is 20 bit ipv de conventionele 16bit,
alleen staat het wel op een normale audio cd.
De extra 4 bit zijn meegecodeerd in de nummers op de cd,
en zijn alleen te horen als je cd speler in het bezit is van een HDCD decoder.
Het is niet te horen op een normale cd speler
(behalve als je receiver HDCD kan decoden, of in het bezit bent van een HDCD decodertje).
De 4 bit extra zorgen voor meer detailering.

SACD staat op een UDF schijf (eigenlijk een DVD alleen een andere indeling qua files) maakt gebruik van DSD, wat al veel langer bestaat, alleen gebruikt werdt voor professioneel opslag in bijv. studio's. Maar door de doorbraak van 24 bit op de markt,
wordt het nu ook voor consumenten gemaakt.
DSD kan multichannel bevatten, en een resolutie van 24 bit aan. Ook kan een DSD een samplefrequentie aan van 192 khz.
Dit zorgt allemaal voor meer detailering en een realistischer geluid.
Die 192 khz is overigens helemaal niet bedoeld om harmonischischer geluid aan bijv. een viool te geven,
maar om samplingafstand te verkorten, wat weer zorgt voor een realistischer geluid, ons gehoor gaat immers maar tot rond de 20 khz.
Sommige SACD's worden hybride geperst, door gebruik te maken van 2 lagen, de een voor een laser met een korte golflengte, de ander voor een langere.
De ene laag is bedoeld voor SACD spelers.
De andere laag is bedoelt voor gebruik in convetionele CD
spelers, en dus gewoon CD-A.......
Aan de laag voor de CD speler is nix beter.
Het is gewoon de SACD alleen dan "gedowngrade" voor de CD-Speler, dus gewoon 16 bit 44.1 khz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Op dinsdag 11 december 2001 18:02 schreef nevyn het volgende:

[..]

Dit is zo'n beetje het zelfde als bij Apple gaan opzoeken wie er een beter besturingssysteem maakt, Apple of Microsoft...

:+
Er komt maar 1 regeltje uit die lap tekst van de sony site. Die van SACD is 100 ... 6 channel.
//off-topic Die site van sony is erg mooi

De rest uit de andere bron wat trouwens een erg goed verhaal is.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40337

SACD's zijn niet zonder meer af te spelen op een "normale cd-speler.De SACD moet dan beschikken over een dubbele layer een voor SACD en een voor CD.
Er zijn dus SACD's die alleen maar beschikken over de "SACD-layer",deze zijn dus niet af te spelen op een normale cd-speler.Het kan dus ook niet dat een "normale cd-speler" een betere kwaliteit geluid zou genereren met een SACD.
Ik heb een SACD waarbij op de SACD-layer minder nummers staan dan op de CD-layer.

"telaat"
zie Noize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
bron van het volgende uitgeknipte bericht

Super Audio CD (SACD)

De SACD is, net als DVD-Audio overigens, qua formaat (120 mm diameter) gelijk aan een CD en DVD.
Het verschil zit 'm in de toegepaste techniek. SACD is gebaseerd op het zogenaamde DSD-formaat (Direct Stream Digital) welke werkt op met totale bitrate van 2.833,4 Mbits per kanaal per seconde. Dit is ongeveer 4 keer zo veel als bij de conventionele audio CD. Dat heeft natuurlijk als gevolg dat er meer opslagcapaciteit benodigd is.
Er zijn drie soorten SACD's ontwikkeld om de consument te verzekeren van een optimale geluidskwaliteit en van compatibiliteit met bestaande CD-spelers.
De enkellaags disc bestaat uit één laag informatie van 4,7 GBytes en een hoge dichtheid. De dubbellaags disc is voorzien van twee zulke lagen waardoor langere weergave mogelijk is, met een maximum capaciteit van 8,5 GBytes. De zogenaamde 'hybride' disc is voorzien van zowel een laag met hoge dichtheid als een standaard CD-laag. De laag met hoge dichtheid maakt luxe weergave met SACD-kwaliteit mogelijk terwijl de CD-laag met normale dichtheid zorgt voor de nodige compatibiliteit met alle 700 miljoen CD-spelers die er sinds 1982 zijn gemaakt voor de huiskamer of voor de auto, of draagbare CD-spelers. Hierdoor zijn SACD-spelers volledig compatibel met bestaande CD-spelers.
Door middel van een techniek die 'Pit Signal Processing' heet is men in staat om een soort van watermerk op de SACD schijfjes aan te brengen dat niet kan worden gekopieerd.

DVD-Audio (DVD-A)

DVD-A is in feite een doorontwikkeling van het reeds bekende PCM-formaat (Pulse Code Modulation). Analoge audiosignalen worden middels modulatie (delta-sigma modulatie) omgezet naar een 1-bit digitale representatie. PCM maakt samples van die 1-bit representatie met een bepaalde frequentie (44,1 kHz bij een normale cd) en resolutie (16-bit bij een normale cd). Deze samples vormen samen een multi-bit PCM-code. De kwaliteit van het resulterende audiosignaal kan men verhogen door de frequentie en de resolutie te verhogen tot maximaal 192 kHz en 24-bit voor DVD-Audio. Op 192 kHz zijn er echter nog maar 2 kanalen beschikbaar.
Om alle informatie op de discs kwijt te kunnen wordt er gebruik gemaakt van zogenaamde 'loss less' compressietechniek.

Het kraken van de CSS (Content Scrambling System) beveiliging van het DVD-formaat heeft deze variant een redelijke terugslag bezorgd. In tegenstelling tot de beveiliging van de SACD is het beveiligingsmechanisme opgenomen in de speler.

Het volledige verhaal is dus hier te vinden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Goeie uitleg. :)

[offtopic]
Maar waaaaaar heb je LOTR gezien?????!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38584

Even een opmerking voor ShittyOldMan.......
(en ook andere lezers)
Frequentie wordt naar mijn mening te vaak verward met samplerate.
De genoemde 44.1/96/192 khz is niet de frequentie, maar is de samplerate.
Om een frequentie van 22 khz te bereiken is een samplerate van 44 khz nodig.. Het dubbele dus.
Er wordt gebruikt gemaakt van een hogere samplerate bij producten zoals SACD en DVD-A, om een realistischer beeld te creeëren.

Voorbeeld: Als je een samplerate van 44 khz zou gebruiken(CD) en je zou bij een sample een toon links plaatsen, en de sample daarna een toon rechts, zou het stereo effect meer opvallen dan bij een samplerate van 192 khz bijv...
Daardoor wordt bij hogere samplerates het stereo beeld realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
Op dinsdag 11 december 2001 20:43 schreef hervaz het volgende:
Goeie uitleg. :)

[offtopic]
Maar waaaaaar heb je LOTR gezien?????!!
Hehe, perspremiere, nog voor de wereldpremiere in Londen :D
(zie hier voor een topic)
Even een opmerking voor ShittyOldMan.......
(en ook andere lezers)
Don't blame me, ik doe slechts copy en paste :)
Maar het is duidelijk. Bijv. framerate en refreshrate wordt ook wel eens door elkaar gebruikt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

sry voor deze ouwe koe

Volgens dit artikel betekent HDCD High Definition Compatible Digital.

Wat ik interessanter vind is dat er staat dat er zo'n 4000 HDCD titels in omloop zijn (in 2000). Kent iemand zo'n CD titel (ik heb er nooit op gelet)? Overigens hoor je de voordelen alleen op een speler met een HDCD DAC.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:13 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

sry voor deze ouwe koe

Volgens dit artikel betekent HDCD High Definition Compatible Digital.

Wat ik interessanter vind is dat er staat dat er zo'n 4000 HDCD titels in omloop zijn (in 2000). Kent iemand zo'n CD titel (ik heb er nooit op gelet)? Overigens hoor je de voordelen alleen op een speler met een HDCD DAC.
Ik heb een cd van neil young(silver and gold) die hd cd is.
De titels zijn ergens wel op het internet te vinden.
Overigins koste deze niet meer dan een normale cd.
Staat op het cd hoesje aangegeven of die hdcd is dus als je geluk heb vind je zo een hdcd. Reptile van clapton is ook hdcd.
<edit>
Check www.hdcd.com voor de lijst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 12 maart 2002 12:30 schreef Driez het volgende:

[..]

Check www.hdcd.com voor de lijst :P
lol

edit
waarom zie ik
Afbeeldingslocatie: http://www.hdcd.com/images/hdcd_logo.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hdcd.com/images/wm_tagline.gif

zit Billie dan overal in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:36 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

lol

edit
waarom zie ik
[afbeelding]
[afbeelding]

zit Billie dan overal in?
Ik werd daar ook al depri van straks een bsod op me cd speler ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

De lijst iig wel een stuk interessanter dan de huidige SACD lijst.

Heb jij een HDCD compatible speler?

(en mooi dat je Neil Young kent :) heb ik nog wel een stuk of 10 LP's van liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:45 schreef Duck-Twacy het volgende:
De lijst iig wel een stuk interessanter dan de huidige SACD lijst.

Heb jij een HDCD compatible speler?

(en mooi dat je Neil Young kent :) heb ik nog wel een stuk of 10 LP's van liggen)
Ik heb een hdcd compatible ja. Hd 750 van H/K
Ik heb niet veel cd's die hdcd zijn dus durf niet
te zeggen of dr nou een wereld van verschil in zit.

(Neil Young ruled :P)
Pagina: 1