If it ain't broken it doesn't have enough features
TV-Out FAQVoor gebruikers van NVidia kaarten die TV-OUT willen gebruiken:
Q:
Mijn TV-OUT doet het niet. Ik heb een NVidia kaart.
A:
1) Installeer de nieuwste NVidia drivers. Versie 21.83 ondersteunt TV-OUT.
2) Download TVTool en TVCC2000 van www.tvtool.de .
3) Sluit de TV-OUT kabel aan alvorens de computer aan te zetten.
4) Bekijk in TVTool of de aangesloten TV/VCR gedetecteerd wordt. Indien ja, ga naar stap 8. Indien Nee, ga naar stap 5.
5) Heb je de keuze tussen composiet en S-Video uitgang? Pak dan de S-Video uitgang als je TV of VCR dat ondersteunt. Krijg je zwart-wit beeld als je de S-Video uitgang gebruikt? Ga dan naar stap 7. Wil je per se composiet uitgang gebruiken? Ga dan naar stap 6.
6) Als je TV of VCR niet gedetecteerd worden aan de composiet uitgang, dan ligt dat waarschijnlijk aan je TV of VCR. Die moeten namelijk een ingangsimpedantie van 75 Ohm hebben. Koop een nieuwe TV, of gebruik je S-Video uitgang, zie stap 7
7) Als je TV of VCR alleen composiet ondersteunt terwijl je de S-Video uitgang wilt gebruiken, doe dat het volgende: Koop een S-Video->composiet kabel. Deze converteert de gescheiden informatie van S-Video naar de samengestelde informatie van composiet. Hierna moet het gewoon aan te sluiten zijn en werken, desnoods via een SCART blok.
Je TV/VCR wordt gedetecteerd en het signaal komt goed over. De instellingen moeten nu nog goed gezet worden. Je moet het uitgangssignaal op PAL50 (of PAL) zetten, NTSC geeft vaak zwartwit beelden. Dit kan met TVTool maar ook met de NVidia drivers. Verder kan je met TVTool de eventuele zwarte balken weghalen door overscan aan te zetten. Als alles werkt, post dat dan op GoT met een bedankje. Als na 10 min de TV-OUT ineens uitgaat, ga naar stap 9.
9) Je hebt de demoversie van TVTool. Hierbij kapt ie na 10 min. 'Koop' de volledige versie van TVTool.
10) Post tips die je hebt in dit topic.
Als Sinterklaas of andere figuren deze info willen gebruiken als onderdeel voor een complete FAQ, ga je gang. Maar doe wel aan bronvermelding he. Trouwens, als iemand weet hoe je een TV kan laten detecteren aan de composietuitgang (TNT2 M64) terwijl ie dat eerst niet doet, mail me dan ff, dat wil ik ook al een hele tijd weten!
Ik ben toch malle pietje niet!
erg leuke faq maar tvtool werkt ook niet meer
hey jongens ik krijg een erg lage dunk van V&B hoor